Научная статья на тему 'Ўзбекистоннинг мустақиллиги даврида кичик бизнес ва тадбиркорлик фаолиятини давлат томонидан қўллаб-қувватланиши'

Ўзбекистоннинг мустақиллиги даврида кичик бизнес ва тадбиркорлик фаолиятини давлат томонидан қўллаб-қувватланиши Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
538
48
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Д. А. Акбаров

Ўзбекистон Республикасининг мустақиллиги даврида бозор иқтисодиётини ривожлантиришнинг асосий шакли бўлган кичик бизнес ва хусусий тадбиркорлик умуман бир текисда ривожланиб келди. Лекин мустақилликнинг бошланғич босқичларида кичик бизнесни, тадбиркорликни ташкил қилиш ва ривожлантириш бизнинг шароитимизда янги ва мураккаб жараёнлардан ўтди. Тадбиркорлар иш бошлаб, ўз фаолиятларини йўлга қўйгунларича жуда кўп қаршиликларга, қийинчиликларга дуч келар эдилар. Ва ушбу қийинчиликларни фақат давлатнинг комплекс ташкилий, иқтисодий ва ижтимоий чоратадбирлари орқали қўллаб-қувватлаш асосида енгиб ўтдилар.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Ўзбекистоннинг мустақиллиги даврида кичик бизнес ва тадбиркорлик фаолиятини давлат томонидан қўллаб-қувватланиши»

Д.А. Акбаров

Узбекистан Миллий университети доценти, и.ф.н.

УЗБЕКИСТОННИНГ МУСТАКИЛЛИГИ ДАВРИДА КИЧИК БИЗНЕС ВА ТАДБИРКОРЛИК ФАОЛИЯТИНИ ДАВЛАТ ТОМОНИДАН К,УЛЛАБ-К,УВВАТЛАНИШИ.

Узбекистон Республикасининг мустациллиги даври-да бозор ицтисодиётини ривожлантиришнинг асо-сий шакли булган кичик бизнес ва хусусий тадбир-корлик умуман бир текисда ривожланиб келди. Пекин мустацилликнинг бошлангич босцичларида кичик бизнесни, тадбиркорликни ташкил цилиш ва ри-вожлантириш бизнинг шароитимизда янги ва му-раккаб жараёнлардан утди. Тадбиркорлар иш бош-лаб, уз фаолиятларини йулга цуйгунларича жуда куп царшиликларга, цийинчиликларга дуч келар эди-лар. Ва ушбу цийинчиликларни фацат давлатнинг комплекс ташкилий, ицтисодий ва ижтимоий чора-тадбирлари орцали цуллаб-цувватлаш асосида енгиб утдилар.

Бозор муносабатлари шароитида тадбиркорлик фаолиятини ривожлантириш оркали давлатимиз янги иш уринларини ташкил этиш, бозор инфратузилмасини шакллантириш, ракобат мух,итини яра-тиш, хизмат курсатиш, айникса, аудитор-лик, консалтинг, воситачилик, банк фа-олияти билан боFлик илмий изланишлар олиб боришини талаб киладиган хизмат-лар х,ажмини кескин ошириш, ах,олида тадбиркорлик, бизнес ишлари билан шугулланиш х,охишини вужудга келти-риш ва уларни бозор иктисодиётига жалб килиб, бокимандалик, истеъмолчилик психологиясини бартараф килиш максад килиб куйилган эди.

Мустакиллик даврида бу максадга эри-шиш учун кичик бизнес ва тадбиркор-ликнинг ривожланиши давлат томони-дан доимо куллаб-кувватланиб келинди. Бу куллаб-кувватланиш тах,лил килинса, уларни шакллари ва турлари них,оятда хилма-хиллигин курамиз. Уларни куйидаги турларга ажратиш мумкин:

□ Давлатнинг х,укукий ёрдами;

□ Ташкилий ва бошкарув ёрдами;

□ Молиявий-иктисодий ёрдам;

□ Моддий-техникавий ёрдам;

□ Ижтимоий- психологик ёрдам.

Ушбу ёрдамларни амалга ошириш учун

кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликни ривожлантириш, куллаб-куватлаш юзаси-дан давлатимиз томонидан катор конун, фармон х,амда карорлар кабул килинган. Бунинг натижасида тадбиркорлик субъ-ектларини руйхатга олиш, уларнинг мо-лиявий салох,иятини мустах,камлаш х,амда ишлаб чикариш фаолиятини йулга куйишга шарт-шароит яратиш ва бошка масалалар буйича муайян ижобий ишлар амалга оширилди. Шу конунлардан бири-ни 2000 йил 25 майда Узбекистон Республикасининг тадбиркорлик фаолияти эр-кинлигининг кафолатлари туFрисидаги конуни кабул килишда куриш мумкин. Ушбу конуннинг асосий вазифалари фукароларнинг тадбиркорлик фаолиятида эркин иштирок этиши ва манфаатдорли-ги учун кафолатлар х,амда шароитлар яра-тишдан, уларнинг ишчанлик фаолияти-

V_/

ни оширишдан, шунингдек тадбиркорлик фаолияти субъектларининг хукуклари ва конуний манфаатларини химоя килишдан иборат.

Кичик бизнес ва хусусий тадбиркор-ликни жадаллаштириш хамда унинг янада ривожланиши учун тегишли ижтимоий-иктисодий шарт-шароит яратишда яна бир катор1 меъёрий хужжатлар мухим ахамият касб этади. Унга биноан, кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликни ривож-лантириш учун зарурий шароит яратиш, уларни молиявий, моддий-техникавий ресурслар билан таъминлаш, тадбир-кор ва хорижий инвесторлар манфаатла-ри хамда хукукларини мухофаза килиш учун ик,тисодий-х,ук,ук,ий асосларни мустахкамлаш вазифаси белгиланган.

Хусусий тадбиркорларнинг самара-ли фаолият юритишлари учун етарли хукукий, иктисодий шароитни вужудга келтириш максадида 2003 йил 11 декаб-рда Узбекистон Республикасининг «Хусусий корхона т^рисида»ги Конуни кабул килинди.

Тадбиркорлик фаолиятини таш-кил этиш механизмини осонлашти-риш максадида меъёрий жужжат2 кабул килинган. Унга кура, тадбиркорлик субъ-ектларини давлат руйхатидан утказишда розилик берувчи ташкилотлар сони ке-скин кискартирилди. Уларни давлат руйхатидан утказадиган ташкилот, яъни туман (шахар) хокимликлари хузурида тадбиркорлик субъектларини руйхатдан утказиш инспекциялари ташкил этилди. Республика буйича ташкил этилган 210 та инспекция 2003 йил 1 октябрдан уз фаолиятини бошлади. Улар тадбиркорлик субъектларини руйхатга олиш билан бир вактда уларни солик ва статистика орган-лари хисобига куйишади, штамп ва мухр тайёрлашга рухсат беради, инженер-лик коммуникациялари, яъни газ, энергия, сув, иссиклик таъминоти, канализация, телефон алокасига кушилишга хамда уй-жойни корхона учун объектга айлан-

1 Узбекистон Республикаси Президенти-нинг «Узбекистон иктисодиётида хусусий сектор-нинг улуши ва ахамиятини тубдан ошириш чора-тадбирлари туFрисида»ги 2003 йил 24 январдаги Фармони

2 «Тадбиркорлик фаолиятини ташкил этиш учун руйхатдан утказиш тартиботлари тизимини тубдан такомиллаштириш туFрисида» 2003 йил 20 август-да Вазирлар Махкамасининг карори

тиришга, тадбиркорлик объектларини куриш ва реконструкция килишга рухсат берувчи хужжатларни расмийлаштиради.

Бизнесни бошлашга имкон яратув-чи, руйхатга олиш, ундан кейинги жара-ёнларни янада соддалаштириш ва енгил-лаштиришда Узбекистон Республикаси Президентининг 2006 йил 24 майда кабул килган "Тадбиркорлик субъектларини давлат руйхатидан утказиш ва хисобга куйиш буйича хабардор килиш тарти-бини жорий этиш туFрисида"ги карори мухим ахамиятга эга булди. Ушбу карорга кура, тадбиркорлик субъектларини давлат руйхатидан утказишнинг соддалаштирил-ган регламенти, аник муддат ва дакика (соат)лари курсатилган схемаси амалга оширилмокда. Руйхатдан утиш муддати 7 иш кунидан 2 иш кунига кискартирилди.

Шунингдек, рухсат бериш билан боFлик купгина жараёнлар такомиллаштирил-ди. Узбекистон Республикаси Президентининг 2005 йил 21 сентябрдаги "Тадбиркорлик фаолиятини амалга ошириш учун рухсат бериш таомиллари турла-рини кискартириш ва соддалаштириш туFрисида"ги карорига биноан, 12 та бир-бирини кайтарувчи, ортикча рухсатнома ва келишувлар бекор килинди.

Юкоридаги курсатилган конунлар ва бундан ташкари купгина ишлаб чикилган меёрий хужатлар, Президент фармонлари ва Вазирлар Махкамасининг карорлари асосида кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликни ривожлантириш максадида давлат томонидан тадбиркорларга куйидаги шарт шароитлар яратилиб берилди.

Давлат кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларининг хукуклари хамда конуний манфаатларига риоя этилишини кафолатлайди, эркин ракобат учун шарт-шароит яратади, моддий, молиявий, мех-натга оид ва бошка ресурслардан фойда-ланишда тенг имкониятларни таъминлай-ди

Вазирликлар, давлат кумиталари, идо-ралар ва махаллий давлат хокимияти ор-ганларининг кичик ва хусусий тадбиркорлик масалаларига оид, хамма учун мажбу-рий булган норматив хужжатлари тегиш-лича Адлия вазирлигида, унинг махаллий органларидан экспертизадан утказилиши, давлат руйхатига олиниши зарур ва бу хужжатлар оммавий ахборот воситалари-да эълон килиниши керак.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик субъ-ектлари фаолиятининг хизмат ёки тижо-рат сири булган ахборотларнинг химоя килиниши хам кафолатланган.

Давлат органлари ва бошка органлар-нинг, улардаги мансабдор шахслар ва хо-димларнинг, меъёрий хужжатларида на-зарда тутилган холларни истисно этган-да, кичик ва хусусий тадбиркорлик субъ-ектлари фаолиятига аралашувига йул куйилмайди.

Давлат органлари ёки бошка органлар-нинг хамда улардаги мансабдор шахслар-нинг кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларининг хукукларини бузувчи хатти харакатлари (карорлари) устидан суд тар-тибида шикоят килиниши хам мумкин.

Шуни таъкидлаш лозимки, давлат органлари ёки бошка органларнинг ёхуд улардаги мансабдор шахсларнинг хатти-харакатлари (карорлари) туфайли кичик ва хусусий тадбиркорлик субъекти-га етказилган зарар, бой берилган фой-дани кушган холда, шу органлар томони-дан конуний равишда копланади. Зарар-ни коплаш туFрисидаги низоларни факат суд органлари томонидан белгиланган тартибда хал этилади.

Давлат томонидан кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларининг мол-мулки олиб куйилишига йул куйилмайди, конун хужжатларида белгиланган хол-лар ва урнатилган тартибда олиб куйиш - бундан мустаснодир.

Кичик ва хусусий тадбиркорликни шак-ллантириш, ривожлантириш жараёнлари-ни тартибга солиш ва раFбатлантиришни давлат томонидан норматив негизини та-комиллаштириш, инфраструктурани шак-ллантириш хамда кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари фаолияти учун шарт-шароит яратишлардан ташкари ху-дудий ва махаллий ташкилотларнинг иктисодий таъсир курсатиш йули билан хам амалга оширилади.

Бу борада махаллий давлат хокимияти органлари уз ваколатлари доирасида:

• кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари учун махаллий соликлар ва йиFимлар буйича имтиёзлар белгилайди;

• кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантиришнинг худудий дастурлари-ни ишлаб чикадилар;

• кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантиришнинг устувор йуналишларини аниклайдилар.

Кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантириш Вазирлар Махкамаси ва махаллий давлат хокимияти органлари томонидан ишлаб чикиладиган кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантиришнинг давлат хамда худудий дастурла-рига мувофик амалга оширилади.

Кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлантиришнинг давлат ва худудий да-стурлари бозор инфраструктурасини ву-жудга келтиришни, кулай тадбиркорлик мухитини шакллантиришни хамда кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожланти-ришни иктисодий раFбатлантириш тад-бирларини уз ичига олади.

Дастурларни молиявий таъминлаш кичик ва хусусий тадбиркорликни куллаб-кувватлаш фондлари, халкаро дастурлар буйича, хусусий ва бошка манбалардан жалб этилган маблаFлар хисобига амалга оширилади.

Кичик ва хусусий тадбиркорликни куллаб-кувватлаш фондлари томонидан ажратиладиган маблаFлар куйидаги максадлар учун берилади:

• кредитлар, шу жумладан имтиёз-ли кредитлар бериш асосида инвестиция лойихаларини молиявий таъминлаш;

• устав сармоясида иштирок этиш;

• маслахат ва ахборот хизматлари-ни курсатиш шаклида техник жихатдан кумаклашиш;

• инфраструктурани ривожланти-ришга кумаклашиш;

• олинаётган кредитлар учун кафо-латлар, мажбуриятлар ва кафилликлар бериш йули хамда куллаб-кувватлашнинг бошка шакллари билан кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларини ривож-лантиришни раFбатлантириш учун хосил килинади.

Кишлок жойлардаги кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларини, шунингдек ракобатбардош ва экспорт-га мулжалланган махсулотлар ишлаб чикариш ва шундай хизматлар курсатиш юзасидан кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларини барпо этиш кичик ва хусусий тадбиркорликни ривожлан-тиришни раFбатлантиришнинг устувор йуналишлари булиб хисобланади.

V_/

Кичик ва хусусий корхоналар-ни барпо этишда давлат тасарруфидан чикарилаётган ва хусусийлаштирилаёт-ган асосий фондлар кийматининг имтиёз-ли индексацияси кулланилади.

Кишлок жойлардаги кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари иморат-ни ижарага олиш ёки сотиб олишда, сав-до ва хизмат курсатиш сох,аси объектла-рини улар жойлашган ер участкалари би-лан биргаликда сотиб олишда биринчи навбатига эгадирлар.

Давлат бошкарув органлари кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари за-монавий ускуна ва технологиялар олиш-га, технопарклар, лизинг корхоналари, бизнес инкубаторлар, ишлаб чикариш-технология марказлари ва инфраструк-туранинг бошка объектлари тармоFини барпо этишга ёрдам бериш юзасидан тад-бирлар ишлаб чикилиши ва амалга оши-рилишини таъминлайдилар, ихтисослаш-ган улгуржи бозорлар, ярмаркалар барпо этиш ва ташкил этишда ёрдамлашадилар.

Давлат бошкарув органлари мах,сулотлар харид этиш ва етказиб бериш, хизматлар курсатиш учун шартнома-ларни тузиш вактида буюртмаларни тан-лов асосида кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларига таксимлаб беришлари х,ам мумкин.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари уз мах,сулотлари ва хизматларини, мавжуд талаб-эх,тиёжлардан келиб чикиб эркин бах,оларда реализация киладилар.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари ишлаб чикариш чикимларига мулжалланган харажатларга киритиб, асосий ишлаб чикариш фондларининг жа-даллаштирилган амортизациясини тегиш-ли асосий фондлар учун белгиланган нор-мадан 2 мартадан купрок ошиб кетмайди-ган микдорда кулланишга х,аклидир.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектлари 3 йилдан купрок муддат давоми-да ишлатилиб, амортизация ажратмалари ажратиб келинган асосий фондлар даст-лабки кийматининг 50 фоизига кадарини х,исобдан чикаришга х,аклидирлар.

Кичик ёки хусусий корхона ишга тушган пайтдан эътиборан 2 йил утгунга кадар уз фаолиятини тугатган такдирда кушимча равишда х,исоблаб чикарилган (жадал-лаштирилган) амортизация суммаси ки-

чик ёки хусусий корхонанинг баланс фой-даси купайиши х,исобига кайтарилади.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларига имтиёзли кредитлар бериш махсус фондларнинг ихтисослаштирилган агентликлари томонидан СуFурта полиси асосида амалга оширадилар.

Кичик ва хусусий тадбиркорлик корхо-наларига имтиёзли кредитларни бериш кичик ва хусусий тадбиркорликни куллаб-кувватлаш Фонди томонидан амалга оши-рилади. Республика Давлат мулк кумитаси ушбу максад учун хусусийлаштириш ва давлат тасаруффидан чикаришдан тушган тушумлар х,исобидан 50 фоиз маблаFларни Бизнес-фондга утказади. Уз навбатида Бизнес-фонд кичик ва хусусий тадбиркорликни СуFурталаш буйича х,имоя килишни "Мадад" СуFурта агентлиги ва бошка махсус агентликларнинг тавсияномалари-га асосан имтиёзли кредитларни ажрата-ди. Мазкур ихтисослашган СуFурта агентликлари тадбиркорлик таваккалчиликла-ридан х,амда кредитлар копланмаганлиги учун карздорни жавобгарликдан имтиёзли шартларда СуFурта йули билан ^имоя килиш мажбуриятини уз зиммасига ола-дилар.

Тижорат банклари кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларига зарар етказ-ганлиги учун, шу жумладан бой берилган фойда тарзида зарар етказганлиги учун меъёрий (конун) х,ужжатларида белгиланган тартибда жавобгар буладилар.

Тижорат банклари кичик ва хусусий тадбиркорлик субъектларига банкдаги уз х,исобваракларидан уз маблаFларини олишни рад этишга х,акли эмаслар.

Юкорида келтирилган маълумотлар-дан куриниб турибдики мустакилликка эришилган даврда мамлакатимизда кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликни куллаб-кувватлаш оркали тез суръатларда ривожланиб келмокда. Лекин тадбиркорликни ривожлантириш йулларида ^али тусиклар, кийинчиликлар куп. Бизнинг фикрмизча эндиликда тадбиркорлик субъектлари руйхатдан утганидан кейинги фаолиятини тартибга солишга доир х,укукий асосни такомиллаштириш, Узстандарт, Узгеодезкадастр ва шу каби тадбиркорлик субъектларига хизмат курсатувчи ташкилотлар билан муносабатларни тар-тибга солиш, бажарилган ишлар учун туловлар микдорини камайтириш х,амда

катъий шкаласини белгилаш - максадга мувофикдир. Шунингдек, тадбиркорлик субъектларини куллаб-кувватловчи Узбекистон Республикаси Монополия-дан чикариш, ракобат ва тадбиркорликни куллаб-кувватлаш давлат кумитаси, Узбекистон Савдо-саноат палатаси, Фермер хужаликлари уюшмаси, айникса, кичик ва хусусий тадбиркорликни ривож-лантиришни раFбатлантириш буйича Республика мувофиклаштирувчи кенгаши ва унинг жойлардаги булинмалари тадбиркорлик субъектлари фаолиятини куллаб-кувватлашлари, уларнинг мониторингини юритишлари хамда юзага келган муаммо-ларнинг сабабларини аниклаб, уларни хал килиш учун тегишли хукукий, меъёрий хужжатлар лойихаларини ишлаб чикиб, хукуматга ёки Ишбилармон тадбиркор-лар харакати - Узбекистон либерал-демократик партиясининг Олий Мажлис-даги фракциясига такдим килиш максадга мувофикдир.

Эркин тадбиркорлик учун кулай ша-роит яратиш максадида тадбиркорлик корхоналари рахбарларининг хукукшунос маслахатчилари, адвокатла-ри хам булишини таъминлаш, уларнинг уз хукук ва эркинликларини химоя килишга ургатадиган, хукукий билим хамда малака-ларини оширишлари учун укув марказла-рини ташкил этиш максадга мувофикдир. Шунингдек, Узбекистон Савдо-саноат палатаси, Фермер хужаликлари уюшмаси, «Тадбиркор аёл» уюшмасининг жойлардаги булинмаларида адвокатлар штати-ни ташкил этиш хамда уларга аъзо тад-биркорларга имтиёзли нархларда хизмат курсатишларини таъминлаш лозим.

Кичик бизнес ва хусусий тадбиркор-лик субъектларига банк хизматини тако-

миллаштириш учун куйидагиларни амалга ошириш максадга мувофикдир:

• тадбиркорларга улар банк-да очган хисоб ракамидан конунда ман килинмаган исталган турдаги хамма туловлар учун фойдаланишга рухсат бериш, накд ва накдсиз маблаFлар, шунингдек пластик карточкалардаги маблаFлар орасидаги фаркни боскичма-боскич бар-тараф килиш чораларини амалга ошириш;

• тадбиркорлик субъектлари уз маблаFидан хужалик фаолиятида накд пул ёки пул утказиш куринишида тенг фойдаланишга имкон берувчи тартиб урнатилиши лозим. Накд пулсиз операци-ялар утказишнинг афзаллигини таъмин-ловчи тизим ва тартиб шакллантирилиши максадга мувофикдир;

• тижорат банклари уз мижозлари хакида соликка тортиш идораларига маъ-лумот етказишдан озод килинишлари лозим. Туланмаган солик ва бирор иш юза-сидан текширув олиб борилаётган ишлар бундан мустасно булиши керак;

• микрокредитлаш устувор равиш-да ижтимоий химояга мухтож оилаларга, улар уз тадбиркорлик фаолиятини бош-лашлари учун берилаётган маблаFлар микдорини ошириб бериш керак. Ана шунда улар ёрдам олувчилардан узини узи бокувчи ва солик туловчига айлана-дилар.

Кичик тадбиркорлик субъектлари учун мухим муаммолардан бири моддий-техника ресурслари билан таъминла-ниш хисобланади. Хозирги даврда уларни моддий хом ашё ресурслари билан таъ-минлашда товар хом ашё биржаси, улгур-жи савдо ташкилотларининг роли ортиб бормокда.

Адабиётлар руйхати:

1. И.А.Каримов. Барча режа ва дастурларимиз ватанимиз тараккиётини юк-салтириш, халкимиз фаровонлигини оширишга хизмат килади: 2010 йилда мамлакатимизни ижтимоий-иктисодий ривожлантириш якунлари ва 201 йил-га мулжалланган энг мухим устувор йуналишларга баFишланган УзР Вазирлар Махкамасининг мажлисидаги маъруза, 201 йил 21 янв. Т.: Узбекистон, 2011.-48 б.

2. И.А.Каримов. Асосий вазифамиз - ватанимиз тараккиёти ва халкимиз фа-равонлигини янада юксалтиришдир. Т.: Узбекистон, 2010.-80 б.

3. Узбекистон Республикасининг 2003 йил 11 декабрда кабул килинган «Хусусий корхона туFрисида»ги Конуни.

V_/

4. "Узбекистон Республикасининг 2000 йил 25 майда кабул килинган "Тад-биркорлик фаолияти эркинлигининг кафолатлари туFрисида"ги Конуни

5. Узбекистон Республикаси Президентининг 2003 йил 24 январдаги «Узбекистон иктисодиётида хусусий секторнинг улуши ва ах,амиятини тубдан ошириш чора-тадбирлари туFрисида»ги Фармони

6. Узбекистон Республикаси Президентининг 2006 йил 24 майда "Тадбиркор-лик субъектларини давлат руйхатидан утказиш ва х,исобга куйиш буйича хабар-дор килиш тартибини жорий этиш туFрисида"ги фармони.

7. «Тадбиркорлик фаолиятини ташкил этиш учун руйхатдан утказиш тарти-ботлари тизимини тубдан такомиллаштириш туFрисида» 2003 йил 20 августда Вазирлар Мах,камасининг карори

8. О дополнительных мерах по финансированию материально - техническому обеспечению таможенными льготами оказанию банковских и других услуг малым предприятиям дехканским и фермерским хозяйствам. Постановление Кабинета Министров Узбекистана от 10.09.2001г.

9. О дополнительных мерах по поддержке предприятий экспортеров за счёт выделения коммерческими банками льготных кредитов на пополнения оборотных средств. Постановление Кабинета Министров Узбекистана от 8.06.2009г.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.