Научная статья на тему 'Қысқартылған білім алу түрінде оқитын студенттердің графикапық дайындығын талдау'

Қысқартылған білім алу түрінде оқитын студенттердің графикапық дайындығын талдау Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
93
14
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Темербаева Ж.А.

В статье автором приведен анализ подготовки по дисциплине "Инженерной графики" студентов общающихся по сокращенной форме обучения, а также предложен дифференцированный подход к проведению перезачета по дисциплине". Инженерная графика” который позволит привести средний уровень знания студентов в соответствий с требованиями ВУЗа.Мақалада жазушымен қысқартылған білім беру түрінде «Инженерлік графика» пәні бойынша оқитын студенттерді дайындаудың талдауы берілген, сонымен қатар ЖОО талаптарына сәйкес болатын студенттердің білім алудың орташа деңгейіне келтіруге жол беретін «Инженерлік графика» пәні бойынша сынақты аударуына әкелетін дифференциалды қадамы ұсынылған.The article contains the author’s analysis of the short-time students’ training quality in “Engineering graphics”. It is also suggested that differential approach should be applied to conducting repeated credits. This approach would allow bringing the average of students’ knowledge into accord with the requirements of the institute of higher education.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Қысқартылған білім алу түрінде оқитын студенттердің графикапық дайындығын талдау»

80

НАУКА И ТЕХНИКА КАЗАХСТАНА

6ЖК744: 378.147

КЫСКАРТЫЛГАН Б1Л1М АЛУ ТУР1НДЕ ОКИТЫН СТУДЕНТТЕРДЩ ГРАФИКАЛЫК ДАЙЫНДЫГЫН ТАЛДАУ

Ж.А. Темербаева

С. Торайгыров атындагы Павлодар мемлекетт1к университет!

В статье автором приведен анализ подготовки по дисциплине |||| "Инженерной графики " студентов общающихся по сокращенной форме обучения, а также предложен диффе[>енцированный подход к проведению перезачета по дисциплине "Инженерная графика" который позволит привести средний уровень знания студентов в соответствий с требованиями ВУЗа.

Макрлада жазушьшен цыскрртылган бшм беру mypinde «ИнженерлЫ 4' графика» пэм бойынша ок;итын cmydenmmepdi дайындаудыц талдауы бер1лген, сонымен цатар ЖОО талаптарына сэйкес болатын студенттердщ бшм алудыц орташа децгей1не кеттруге жол беретш «Инженерл1К графика» nohi бойынша сынацты аударуына же лет in дифференциалды н;адамы усынылган.

The article contains the author's analysis of the short-time students' training quality in "Engineering graphics". It is also suggested that differential approach should be applied to conducting repeated credits. This approach would allow bringing the average of students' knowledge into accord with the requirements of the institute of higher education.

Техникалык университеггерде орташа техникалык оку мекемесшен кыска-ша оку багдарламасы бойынша жэне акылы телеу турде кабылдау журпзедг Оку мерз1м1 кыскартылган, ce6e6i, техникалык колледжде окылган пэндер сы-накка саналады. Оку багдарламасына коптеген факультеттерде оку Typi ретш-де графикалык пэш бойынша инженерлш фафика гана ыредо. Арнайы орташа оку мекемесшен студенттер инженерлж графиканы жобалау жэне машина жа-сау сызбасыныц бшм1 жэне дайындыгы жеткшкп деп тужырымдалад ы. Бар-лык техникалык колледждерде б^л курсты оку ушш 120-140 сагат ж1бершедь BipaK тэшрибе жумысы кыскаша оку турщде тобымен сэулет - курылыс жэне машина жасау факультепнде жазушы баптарын керсетед], таза калдык бшммен

№4, 2006 г.

81

студенттерд! графикалык пэн1 бойынша тольщ талап сэйкес емес, жогары оку мекемесшщ тулеютер1, кыскаша оку нысаньщ бфшил курс студенттердщ инже-нерлж графикадан дайындыгыныц денгешн аныктау максатында тестшк ба-кылау журпзедо. Сэулет - курылыс жэне машина жасау факультетгершщ сту-дентгерше уш бакылау жумысын орындау ^сынылады .

Бф1щш - жобалау сызбасы бойынша болшекгщ утшнгш кершюш жай нысан-да жэне оньщ аксонометриялык проекциясын куру. Еюниш жэне ушшгш - машина жасау сызбасы бойынша: белшектщ эскизш элементтермен киылысу кершсш жэне сызбагажалпы керше юретшш корсету.

Жобалау сызбасыньщ жумысы алты параметр бойынша багалайды:

- берьтген тапсырманы дурыс курастыру;

- жеткшказ кершкгп курастыру;

- сызбада влшемдерш кою;

- белшектщ аксонометриялык преокциясын куру;

- сызбадагы ужымдык ю-эрекет кер!ню1;

- стандартты ескеру (сызык турц масштаб, сызбаньщ карпы).

К^рылыс сызбасынын жумысы келеа параметрлермен багаланады:

- сандык квplнiciн м!ндетп турде тацдау;

- мацызды кершюш тандау жэне сызбада дурыс курастыру;

- ужымдык эcкизi;

- мшдетп турде влшем! мен киылысуъш куру;

- узшме сызыкты салу;

- влшемдерш кою.

Эрб1р параметрда орындау 5 балмен багаланады, дурыс орындаганы 5 бал-дан басталып ^сынылады ухшн, 0-балга дейш.Бфак баллмен есептеущ бшм мазмунын такырып,балл тургысында ж1ктеп рейпнгне тусуру квзделеда .

Студенттердщ орындаган жумысын жобалау сызбасынын талдау турысын-да керсетш, белшектщ аксонометриялык проекциясын курган кезде улкен киын-дык бар екенш ангарып, сол тапсырманы студенттердщ 50% киындыксыз орындаганы ангарылады . Сол жак кершюш 41% тест аркылы дурыс орындайды, нвлд1к нэтижеш - 15% керсетедц ал калгандары салмакты кемшипктер мен кателерд1 ж1беред1.

Белшек эскизшщ жалпы кершютен накды сызбаларды тексерген кезде кео1 жогары денгейден керш ген жок, 5 балдык денгейде 8% - дан астамы, ал калгандардын нэтижелелер1 0-3 балл децгешн керсетп. 2-4 балл денгешнде елшемдер1н дурыс койган ушш алды.

Тестшщ нэтижeci келеЫ шеипмге мумкундш бередг орташа техникалык оку мекемеа тулектершщ калдык бшмшщ жалпы денгеш орташа денгейден

82

НАУКА И ТЕХНИКА КАЗАХСТАНА

темен. Техникалык университеттердщ сгуденттер1 "Инженерлш графика" кур-сын аяктаганнан кейш, 15% астамы кыскаша оку нысаныньщ студенттер1 тестшк бакылау децгешнщ дайындыгын 0-3 балга сэйкес кeлeтiн багаларын керсетп.

Осы уакытга кептеген факультеттердщ деканатгарында "Инженерл^к графика" пэш бойынша багасы сынак турвде жургшлетше шеппм кабылдан-ды.Орташа техникалык мекемеш бтргеннен кешн бакылау алынып окьпудын нэтижесше шыгарылатын болады. Кептеген студенттер саны графикалык бел1пн семестрлк жумысты, курстык жэне дипломдык жоба, машина жасау сызба-сын ездер1 орындай алмайтынына кез жетюзедь

Тест нэтижеа бойынша "Инженерлж графика" пэга бойынша сынак туршде журпзген жен. Бул эр топка 4-6 сагат талап eтeдi. Тест нэтижеа студент-тердщ нашар дайындалганын, эаресе курылыс бел1п бойынша топтьщ терен бiлiм-Fылыми мумкш болатыны байкалады.

Оку арнайы курылган жумыс багдарламасы бойынша кыскартылган ю-эрекет тшмд1 болса, студенттерге бшм мазмуны нускаудьщ ретшде усынылса,олардын бшм-гылыми дуниеганымын артгыру болады.

Сонымен, ЖОО талаптарына сэйкес болатын студенттердщ бiлiм алудын орташа денгейше ке.тпруге жол берепн «Инженерлш графика» пэн1 бойынша сынакты аударуына экелетш дифференциалды кадамын усынамын

ЭДЕБИЕТ

1. Ж.М. Есмуханов , Е.М. Мукышев, Сызба геометрия есептерг Жогары оку орындары студенттерше арналган оку куралы. - Алматы: Бшм, 1995. 272 б.

2. М.Р. Коянбаев, О.И. Игнатаева Инженерлис графиканы окыту нэтижесш арттырудын К1ЛП - сабакты студенттердщ жеке кабшеттерщ ескере журпзу (Мысалы: гылыми - эдютемелж енбектер жинагы - А., 1994)

3. Солодовиченко Л .Н. Дидактические основы композиционного компьютерно-графического моделирования в подготовке студентов.

-Караганда, 2001.-191 С.

4. К-Б. Сейталиев Казакстан жогары педагогикалык бшм берудщ калып-тасуы мен дамуы (1920-1991ж.)- Атырау, 1997. -393 б.

5. Болашак инженерлердш кэсшттк-технологиялык даярлыгын жeтiлдipyдiн дидактикалык непздер1,- Алматы, 2001. - 3206.

6. Н.Асанов Университет™ бшм беру жуйесшдеп оку Ypдiciн баскарудыц педагогикалык непздер1,- Алматы, 2004. - 364 б.

7. С. Чакликова , М. Отегулов Геометрияны окыту нэтижелерш такырып

№4, 2006 г.

83

бойынша тексерущ уйымдастыру: Мугашмдерге арналган к^рал. - А.: Рауан, 1991.

8.С.Д. Ыскаков, Ш.Т. Рахметова Сызба геометриядан студенттерге жедел турде кемектесудщ жолдары (болжам ретшде) / Механика: Гылыми эдюте-мелж ечбектер жинагы.-А., 1994.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.