Научная статья на тему 'ПРОГНОЗ МЕТОДОВ ВОСПИТАНИЯ ДОЧЕРЕЙ С ТОЧКИ ЗРЕНИИ МАТЕРИНСКОГО ВОСПИТАНИЯ (НА ТАДЖ.)'

ПРОГНОЗ МЕТОДОВ ВОСПИТАНИЯ ДОЧЕРЕЙ С ТОЧКИ ЗРЕНИИ МАТЕРИНСКОГО ВОСПИТАНИЯ (НА ТАДЖ.) Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
31
9
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ДЕВЧОНКИ / МАТЕРИ / СОЦИАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ / УРОВЕНЬ ОБРАЗОВАНИИ / ЗАНЯТОСТЬ / РЕЛИГИОЗНОСТЬ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Сайидаббос Сайиднур, Хамид Ходим Масджиди

Юношество считается одним из трудных этапов воспитания детей с точки зрения педагогов и родителей. В данном этапе большое физическое, психическое, эмоциональное и социальное изменение наблюдается у детей, в том числе у девочек. В данной статье автор исследует влияния воспитания матерей в социальном развитии юных девочек. Особое внимание уделяется влиянием уровни образования, занятости и степени религиозности матерей в социальном развитии своих дочерей. Автор праводит опрос 150 учеников-девочек в одном из районов г. Исфахана ИРИ.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ПРОГНОЗ МЕТОДОВ ВОСПИТАНИЯ ДОЧЕРЕЙ С ТОЧКИ ЗРЕНИИ МАТЕРИНСКОГО ВОСПИТАНИЯ (НА ТАДЖ.)»

Information about authors - Umarov Abdurahmon, assistant of English language and comparative typology chair in Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel. (+992) 918 941689, e-mail: [email protected]

Sabzaalii Rajab, researcher of English language and comparative typology chair in Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel. (+992 37) 236 7587, e-mail: [email protected]

УДК 371

ПЕШБИНИИ ШЕВАХРИ ФАРЗАНДПАРВАРИИ ФАРЗАНДОНИ ДУХТАР (МАЦТАИ РАХНАМОИ) АЗ ТАРИЦИ ДИДГОХИ ТАРБИЯТИИ МОДАР

Сайидаббоси Сайиднур, Х,амид Ходими Масцидй

Муассисаи омузишу парвариши шауристони Шуши Дониёл - Цумуурии Исломии Эрон Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи Садриддин Айнй

Чакида

Даврони навчавонй хам аз назари фард ва хам аз назари волидайн даврони душвортар аз солхои кудакй каламдод мешавад. Ин даврон мархилаи пур аз кашмакаше аст, ки иллати он бахусус дар солхои аввал ношй (сарчашма гирифта) аз тагйироти чисмонй, равонй, шинохтй ва низ тагйир дар асароти ичтимой аст. Навчавонй гузаргох барои касби истиклол ва ё ба баёни дакиктар чудо шудан аз волидайн барои як зиндагии мустакил ва вуруд ба мархилаи бузургсолй аст ва ба хамрох ин тагйир ниёзманди ёдгирии махоратхои ичтимой буда то бо истифода аз ин абзор битавонад вориди ичтимоъ ва хамчунин вориди дунёи бузургсолй гардад ва ин рушди ичтимой дар навчавон боис мешавад то у бо мушкилот ва монеахо мувочех шуда ва барои онхо рохи халли муносиб пайдо кунад. Рушди ичтимой макулаи бисёр мухимме аст, ки рушд ва асоси он дар хонавода мебошад ва модар мухимтарин рукни таъсиргузор бар рушди ичтимой, бахусус фарзанди духтар аст. Дидгоххои тарбиятии модар метавонанд дар ояндаи фарзандон асаргузор бошанд, лекин омилхои мухимми дигаре низ вучуд доранд, ки коршиносони улуми ичтимой ва улуми тарбиятй ба онхо пардохта ва онхоро шарх додаанд, ки аз чумлаи онхо тахсилот ва шугли модар, мизони мазхабй будани модар ва робитаи байни волидайн мебошад.

Ин тахкик баррасии робитаи байни дидгохи тарбиятии модар ва рушди ичтимоии фарзандони духтари мактаи рахнамоии шахри Исфахон дар соли 1387 х.ш. (2008) мебошад. Ч,омеаи оморй донишомузони духтари мактаи рахнамоии шахри Исфахон ва хачми намуна 150 нафар аз донишомузони духтари ин мактаъ дар шахри Исфахон буда, ки бар асоси чамъияти хар нохияе аз ин навохии омузиш ва парвариш ба таври тасодуфй интихоб шудаанд. Ахдофи тахкик шомили баррасии робитаи байни шевахои фарзандпарварй, шугл ва тахсилоти модар, мизони мазхабй будани модар бо рушди ичтимоии фарзанди духтар буда ва бо истифода аз озмунхои омории зариби хамбастагии Персун ва регрессияи чандгона (мархала ба мархала), додахо баррасй гардида ва натичахои тахкик хокй аз он аст, ки байни шеваи фарзандпарварии иктидорй робитаи мустаким вучуд дорад. Таъсири хонадон, тахсилот, мизони мазхабй будани модар бар рушди ичтимоии фарзандон муассир мебошад.

Му^аддима

Рафтори ичтимой поя ва асоси зиндагии хар фардро ташкил медихад ва рушди ичтимой низ ба навъи худ сабаби рушди аклонй ва соири чанбахои рушди фард мегардад. Манзури рушди ичтимой рушди фард дар равобити ичтимой аст ба тавре, ки битавонад бо афроди чомеааш хамоханг ва созгор бошад, ба ибороти дигар вакте фардро ичтимой мехонанд, ки на танхо бо дигарон бошад балки бо онхо хамкорй кунад.

Таълим ва тарбияти хамачонибаи навчавон ва омода кардани у барои вуруд ба зиндагии ичтимой мухимтарин вазифае аст, ки бар души волидайн карор дорад. Дамрох бо рушди сатхи моддй ва фархангии хонаводахо имруз масъулияти онон дар киболи тарбияти навчавонони худ низ фузун меёбад. Волидайн нахустин мураббиёни

навчавони худ xастанд ва аз ин py накши онон даp шаклгиpии шахсияти ин инсонxои даp xоли pyшд, бисёp азим ва xассос аст. Навчавон таи тамосxои волидайни худ, бо дунёи зиндагй ошно мешавад ва даp чаpаёни касби тачpибаи тоза ва фаpогиpии усули зиндагй, аз аъмол ва киpдоpи онxо таклид мекунад. Мутахассисони yмypи таpбиятй даp аксаpи гуфта ва навиштаxои худ ба накши асосии волидайн баp шаклгиpии навъи шахсияти навчавон таъкид меваpзанд то хонаводаpо ба унвони нахустин xастаи ичтимоии чомеа мyаppифй мекунанд.

Кули муътакид аст, ки навчавони волидайни мyктадиp созгоpии ичтимоии болотаpе доpанд аз иззати нафс ва даpачаи болотаpи омузишй баp худ доpанд ва навчавонони волидайни мустабид камтаp аз сойиpин ба нуктаи болоии омузишй даст меёбанд ва даp мадpаса pафтоpи зиддиичтимоии бештаpе аз худ бypyз медиxанд.

Хамиpаи pyшди ичтимой даp огуши хонавода сохта ва паpдохта мешавад. Навчавонон даp хонавода ёд мегиpанд, ки бо шаpоити чадид созгоp шаванд, ба тавонощои хеш пай бypда ва эxсоси шоистагй намоянд. Навчавон даp хонавода ёд мегиpад, ки чигуна ба истиклол биpасад ва ба аxаммияти мустакил будан низ вокиф мегаpдад ва билохиpа y меомузад, ки чигуна фаpди макбул ва мyассиp даp чомеа бошад. Навчавон даp маpкази хонавода паpваpиш меёбад ва модаp ба унвони меxваpи аслии таpбияти кудак ва навчавон бояд аз наxваи иpтиботи муносиб, эxсоси шостагй, худкифой ва созгоpии ичтимой бо навчавони худ даp ч^ати касби pyшди ичтимой даpки лозимpо дошта бошад.

Накши таъомили навчавон бо волидайн даp pyшди ичтимоии навчавон Fайpи кобили инкоp аст. Вакте кудак мутаваллид мешавад истеъдоди фш^й ва омодагии зотии фаpовоне баpои ёдгиpй ва таpбият доpад. Падаpy модаp аввалин саpмашк ва модел баpои pафтоpи кудак xастанд. Кудакон бо мyшоxидаи pафтоpи волидайни худ, онpо улгуи pафтоpи худ каpоp медиxанд ва аз он табъият (пайpавй) мекунанд. Бидуни таpдид агаp модел ва саpмашк, яъне волидайн, доpои pафтоpи муносибе бошанд pафтоpи кудак дypyст шакл мегиpад (Аxмадй, 1372 x.ш. (1993) - с. 161). Замоне ки нафс паpваpиш меёбад, таъомили ичтимоии мо бо волидайнамон бисёp мyxим аст. Бо аxамияттаpини онxо pобитаи кудак бо модаp ба унвони манбаи аслии мyxаббат ва амният аст (Шултз, - с. 288). Аммо вижагии хосси ин давpон худ таъсиpоти шигиpфеpо баp pавобити волидайн ва навчавонон мегyзоpад. Навчавонон доpои давpае аз назаpи чисмонй даp xоли pyшд, аз назаpи отифй ноpас ва аз назаpи тачpиба маxдyд ва аз назаpи фаpxанги ичтимой бисёp шикананда ва таxти таъсиp xастанд. Адами ошной ва бетаваччУxй ба таFЙиpот даp ин давpа мумкин аст мyнчаp ба бypyзи мунокишоти хонаводагй шавад ва маншаи бисёpе аз инxиpофи ахлокй даp навчавонон гаpдад (Милонифаp, - с. 96)

Агаpчи накши хонавода ва дидгоxи таpбиятй баpои паpваpиши навчавонон аxаммияти Fайpикобили инкоpе доpад мизони таъсиpи ин таъомил таxти таъсиpи авомили мухталиф каpоp мегиpад ва табиатан таъсиp ва иpтиботи модаp баp абъоди мухталиф pyшд боястй даp бистаpи фаpxангии xамон чомеа мавpиди аpзёбй каpоp гиpад. Аз ончо ки таxкики саломатии pавонй-ичтимоии чомеа вобаста ба саломатии модаpони он аст бо иноят ва таъсиpи амики сохтоpи pавобити волидайн бо навчавонон баp абъоди мухталифи зиндагии афpод, таxкики xозиp бо xадафи таъйини иpтиботи байни pyшди ичтимоии навчавонони дyхтаp даp мадоpиси pоxнамоии шаxpи Исфаxон бо дидгоxи таpбиятии модаp таpxpезй шудааст то бо истифода аз натоичи он битавон даp омузиши волидайн баpои таpбият ва паpваpиши чомеаи солим гом баpдошт.

Рцвиши пaжyx,иш, чомеaи омори, нaмyнaи омори

Равиши пажyxиш xамбастагй даp таxлили pегpессиюн, таxсилот ва шугли модаp, наxваи иpтиботи модаp бо фаpзанд, шеваи фаpзандпаpваpии модаp, пешбинй ва pyшди ичтимой молик будаанд. Ч,омеаи омоpй даp ин таxкик куллияи донишомузони дyхтаpи мадpасаи pаxнамоии давлатй ва Fайpиинтифой таxти пушиши навоxии панчгонаи омузиш ва паpваpиши минтакаи Ч,ешаxpи Исфаxон буда, ки даp таи соли 1387 x^. (2008) машгул ба таxсил будаанд. Ба асоси фоpмyлаи Кyкpон пас аз ичpои мукаддамотй

ва ба даст оваpдани воpёнси (гуногунй) мyтаFайиpи pyшди ичтимоии донишомузони xачми намунаи 150 нафаp баpоваpда гаpдид. Намунаи мавpиди назаp баp асоси намyнагиpии чандмаpxалай бо интихоби се toxm аз 5 ноxия ба сypати тасодуфй сypат гиpифтааст. Эътибоpи пypсишномаxо баp асоси заpиби алфаи ^унбох баpои пypсишномаи pyшди ичтимой 85 ва пypсишномаи шеваи фаpзандпаpваpй 89 саволxои маpбyт ба мизони мазxабй будан 82 баpоваpда аст. Тачзия ва таxлили додаxо даp ду сатxи омоpи тавсифй ва истинботй сypат гиpифтааст.

Абзори ециниш:

Пypсишномаи pyшди ичтимой шомили 15 савол баp асоси тифи 5 даpачаи Лекаpт, пypсишномаи мизони мазxабй будани модаp шомили 15 савол, пypсишномаи шеваxои фаpзандпаpваpии Бомpинд шомили 30 савол мебошанд.

Даp сатxи омоpи истинботй аз заpиби xамбастагии Пеpсyн, pегpессиюни чанд мyтаFайиpа фавиши гом ба гом) истифода шудааст.

Ёфтaxо

Баp асоси натичаxои заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимой бо pyтбаи тавлид, таxсилоти модаp, вазъияти иштотоли модаp, шеваи озодгyзоpй, истибдодй ва иктидоpй ва мазxабй будани модаp даp сатxи p</15 маънидоp будааст. Бинобаpин байни pyшди ичтимой бо pyтбаи тавлид, таxсилоти модаp, вазъияти иштиFOли модаp, шеваи озодгyзоpй, истибдодй, иктидоpй ва мазxабй будани модаp pобиати маънидоp вучуд доpад.

Цaдвaлu 1.

3apu6u %aмбaсmaгuu байт рушдu uцmuмоuu фарзандон бо муmaгaйuр%оu may^uq

Рутбаи тавлид Таxсилоти модаp ШyFЛИ модаp Шеваи озодгyзоp Й Шеваи истибдодй Шеваи иктидоpи мантикй Мазxабй будани модаp

r P r P r P r p r p r P R p

Рушди ичтимой /300 /001 /386 /001 /289 /001 -/204 /01 2 -/190 /02 0 /237 /003 /421 /001

Цaдвaлu 2.

Зaрuбu уамбастагй ва мaцзурu %aмбaсmaгuu чaндгонau пешбтш рушдu uцmuмой бар _асот м\цпага1шрх(Н1 пажухиш_

Заpиби xамбастагии чандгона Мачзypи xамбастагии чандгона Мачзypи xамбастагии чандгонаи таъдилшуда Хатои меъёp F таFЙиp R таFЙиp Сатxи маънодоpй

Маpxилаи аввал /421 /177 /171 4/61 31/83 /177 /001

Маpxилаи дуввум /531 /282 /272 4/32 21/48 /105 /001

Маpxилаи севвум /634 /402 /389 3/96 29/18 /120 /001

Маpxилаи чоpyм /660 /435 /420 3/86 8/40 /034 /004

Маpxилаи панчум /675 /455 /436 3/80 5/33 /020 /022

Маpxилаи шашум /688 /473 /451 3/75 4/80 /018 /030

Ёфтаxои чадвали 2 нишон медщад, ки баp асоси заpиби таъйини мизони мазxабй будани модаp ба танxой 17 даpсади воpёнси (гуногунй) pyшди ичтимоии фаpзандонpо табйин мекунанд. Бо вypyди мyтаFайиpи таxсилоти модаp 27 даpсад pyшди ичтимоии фаpзандон табйин мешавад. Бо вypyди мyтаFайиpи pyтбаи тавлиди мизон воpёнси(гyногyнй) табйин шуда ба 39 даpсад ва бо вypyди мyтаFайиpи шеваи озодгyзоpии воpёнси (гуногунй) табйиншуда ба 42 даpсад ва бо вypyди мyтаFайиpи вазъияти иштотоли модаp ба 44 даpсад ва бо вypyди мyтаFайиpи шеваи иктидоpи мантикй ба 45 даpсад афзоиш меёбад.

Цадвали 3.

Регрессияи чандгонаи пешбинии рyшди ицmимоu бар асоси .viymíumiuipxoii пажухиш

Заpоиби Заpиби

Fайpистандаpт стандаpт т p

B Хатой Beta 1

стандаpт

Маpxилаи Заpиби собит 11/48 1/15 10/08 /001

аввал Маздабй бyдани модаp /484 /086 /421 5/64 /001

1\ /1 Q 1Л Y ТЛ TTQ ТЯ Заpиби собит 1/87 2/38 /786 433

Маздабй бyдани модаp /425 /081 /370 5/22 /001

ДУВВУМ Тадсилоти модаp /873 /188 /328 4/63 /001

Заpиби собит 4/31 2/19 1/51 /133

Маpxилаи Мазxабй бyдани модаp /319 /077 /277 4/13 /001

севвyм Таxсилоти модаp 1/19 /183 /449 6/54 /001

Pyтбаи тавлид -1/85 /343 -/373 -5/40 /001

Заpиби собит 6/87 2/46 2/79 /006

\/TQ Y M TTQ JA Мазxабй бyдани модаp /309 /075 /268 4/10 /001

маpдилаи Таxсилоти модаp 1/19 /178 /449 6/71 /001

чоpyм Pyтбаи тавлид -1/85 /336 -/373 -5/53 /001

Шеваи озодгyзоpй -/201 /068 -/183 -2/92 /001

Заpиби собит 11/84 3/24 3/65 /001

Мазxабй бyдани модаp /286 /075 /248 3/82 /001

Маpxилаи Таxсилоти модаp 1/03 /179 /387 5/44 /001

ШНЧУМ Pyтбаи тавлид -1/96 /333 -/395 -5/89 /001

Шеваи озодгyзоpй -1/96 /067 -/179 -2/91 /004

Вазъияти ишютоли модаp -2/79 1/20 -/161 -2/30 /022

Заpиби собит 8/04 3/64 2/20 /029

Мазxабй бyдани модаp /269 /074 /233 3/61 /001

\io 1ЛЛГТ1ТТП TT Таxсилоти модаp /978 /188 /368 5/19 /001

маpxилаи Pyтбаи тавлид -1/88 /330 -/380 -5/71 /001

ш^ШУМ Шеваи озодгyзоpй -/216 /067 -/197 -3/21 /001

Вазъияти иштиFOли модаp -2/78 1/19 -/161 -2/33 /021

Шеваи ик;тидоpи мантией /152 /069 /137 2/19 /030

Баp асоси натичаxои чадвали 3 баp асоси заpиби бетта ба аъзои як воxиди афзоиш даp мизони мазxабй бyдани модаp мизони pyшди ичтимоии фаpзандон /233 воxид ва ба азои як воxиди афзоиш даp таxсилоти модаp мизони pyшди ичтимой /368 воxид ба азои як воxиди афзоиш даp pyтбаи тавлиди фаpзандон мизони pyшди ичтимой -/380 воxид коxиш ва ба язои як воxиди афзоиш даp шеваи фаpзандпаpваpии озодгyзоpй -/197 воxид коxиш ва ба азои як воxиди афзоиш даp вазияти иштиFOли модаp мизони pyшди ичтимой -/161 коxиш меёбад ва ба азои як воxиди афзоиш даp шеваи фаpзандпаpваpии ик;тидоpи мантией мизони pyшди ичтимоии фаpзандон /137 воxид афзоиш меёбад.

Бaх,с Ba HaTu^arupñ

Тачзия ва таxлили ёфтаxои паджyxиш нишон медиxад заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимоии фаpзандон бо pyтбаи тавлиди онxо даp сатxи p</15 маънидоp бyдааст. Бо афзоиши pyтбаи тавлиди фаpзандон pyшди ичтимоии ощо коxиш ёфтааст.

Заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимоии фаpзандон бо таxсилоти модаp даp сатxи p</15 маънидоp бyдааст бо афзоиши мизони тасилоти модаp pyшди ичтимоии фаpзандон афзоиш ёфтааст.

Заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимоии фаpзандон бо шyFли модаp даp сатxи p</15 маънидоp бyдааст. Рушди ичтимоии фаpзандони модаpони шоFил бештаp аз модаpони хонадоp бyдааст. Натичаи пажyxиш бо таxк;ик;и ёpобй 1378 x.ш. (1999) xамсy бyдааст.

Заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимоии фаpзандон бо шеваи мyстабид даp сатxи p</15 маънидоp бyдааст бо афзоиши мизони шеваи фаpзандпаpваpии мyстабид мизони pyшди ичтимой коxиш меёбад.

Заpиби xамбастагии байни pyшди ичтимоии фаpзандон бо шеваи ик;тидоpи мантией даp сатxи p</15 маънидоp бyдааст. Бо афзоиши мизони шеваи фаpзандпаpваpии

иктидори мантией мизони рушди ичтимой афзоиш меёбад. Натичаи пажухиш бо тахкики Черил Эс ва хамкорон 2006, Луренс ва хамкорон 2006, ва Ч,есика 2005 хамсу будааст.

Зариби хамбастагии байни рушди ичтимоии фарзандон бо мизони мазхабй будани модар дар сатхи p</15 маънидор будааст. Бо афзоиши мизони мазхабй будани модар мизони рушди ичтимой кохиш меёбад.

Натичаи озмуни регрессия нишон дод бар асоси зариби таъйини мизони мазхабй будани модар ба танхой 17 дарсад ворёнси (гуногунй) рушди ичтимоии фарзандонро табйин (равшан) мекунанд, бо вуруди мутагайири тахсилоти модар 27 дарсад рушди ичтимоии фарзандон табйин (равшан) мешавад, бо вуруди мутагайири рутбаи тавлиди мизони ворёниси табйиншуда ба 39 дарсад ва бо вуруди мутагайири шеваи озодгузории ворёнси табйиншуда ба 42 дарсад ва бо вуруди мутагайири вазъияти иштиголи модар ба 44 дарсад ва бо вуруди мутагайири шеваи иктидори мантикй ба 45 дарсад афзоиш меёбад.

Пайнавишт:

1. Ahmadi, Sayed Ahmed, Foundations and principles of guidance and counseling, Tehran, organization, reading and writing books and Humanities University (Samt), Second edition, 1383

2. Ahmadi, Sayed Ahmed, Principles and methods of education in Islam, Jihad, Academic Press Institute (Majed), 1372, pp. 161

3. School of Nursing faculty members Shahid Beheshti, Healthy children, Tehran, Institute of Noore, Danesh, l390

4. Bahramian, R., Effect of parental education on the social attitudes of first grade guidance school students in public schools in 1374-1375, Najaf Abad, MS Thesis, Tehran University of (Tarbiat Modarres ) Teacher Education, 1374

5. Parkaryan, Sara, Analysis, training program and its impact on academic achievement and social development of elementary school students in Isfahan, Thesis (PhD), Teacher Training University, Tehran, 1389

6. Tavakkol, M., Child growth and development with emphasis on Medicine and Public Health, Hamadan Jahad University 1373, p 292

7. Sobhani-Nia, M., Young and confident // Journal of Islamic Studies, No. 47 Twentieth year, the Center for Islamic Studies and researches, 1380

8. Schultz, Devon and Sydney Alan Schultz, Theories of Personality, Translated by S. Mohammadi Yahia, Tehran, Publication Institute 1381. page 373

9. Allameh Majlesi, Muhammad Baqir, Bharalanvar. Islamic Charter schools, vol 78, p 249 line 4.

10. Ghasemi, Abolghasem. The effect of social skills of children like family coverage Isfahan Welfare Institue, General Psychology, Master's thesis, 1376

11. Keshvari, Mahrokh. The relationship between social development and social behavior of children and their families in the Fooladshahr elementary schools, 1390

12. Majidi, Soheila, Kazemian Mohamed, infants were Sanjesh Publication, 1388

13. Mehry, Farkhondeh, nursing and maternal and child health, Jehad academic publishers (Majed), 1377

14. Milanifar, Behrooz. Mental health, Ghomes publishing, seventh edition, Tehran, 1388

15. Henry Masn, Powell, Crime Kygan, Alena karol and Hosterlo, John Jynvy Kavenjer. Translated by Yasayy Mahshid. First edition, Saadi Publishing, Tehran 1380. - P. 666

16. Yaraii, Asghar. The effect of maternal employment on child cognitive development and social life in the first five years of elementary school children master's thesis, Shiraz University, College of Graduate Studies, 1388

17. Darling N., & Steinberg L, Parenting style as context: an integrative model. Psychological bulletin. 2010.113 (3), 487-496.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

18. Cooke C., Willms J. D. Balancing, work and family life in vulnerable children. Finding from Canada's national longitudinal survey of children and youth, 2002.

19. Finley GE. Parental age and parenting quality as perceived by late adolescents // The journal of genetic psychology, 2010, 159 (4), 505-506.

20. Furman, W. Lanthier R. Parenting sibilings in MH Bornstein (ed) handbook of parenting: children and parenting, 2nd ed. 2002, vol.1, pp.165- 188, Mahwah. NJ: erbium.

21. Aunila K. Stattin H.Nurmi YE, Parenting style adolescent's achievement strategies, J. Adoles, 2000, 23 (2) 60-251.

22. Azar, S.T., Parenting and child maltreatments, in MH Bomstein (ed), Handbook of parenting: social conditions and applies parenting, 2th ed. 2002, vol., 4. pp.361-387.

ПРОГНОЗ МЕТОДОВ ВОСПИТАНИЯ ДОЧЕРЕЙ С ТОЧКИ ЗРЕНИИ МАТЕРИНСКОГО ВОСПИТАНИЯ

Сайидаббос Сайиднур, Хамид Ходим Масджиди

Юношество считается одним из трудных этапов воспитания детей с точки зрения педагогов и родителей. В данном этапе большое физическое, психическое, эмоциональное и социальное изменение наблюдается у детей, в том числе у девочек. В данной статье автор исследует влияния воспитания матерей в социальном развитии юных девочек. Особое внимание уделяется влиянием уровни образования, занятости и степени религиозности матерей в социальном развитии своих дочерей. Автор праводит опрос 150 учеников-девочек в одном из районов г. Исфахана ИРИ.

Ключевые слова: юношество, девчонки, матери, социальное развитие, уровень образовании, занятость, религиозность.

PREDICTION OF METHODS OF GIRL'S PARENTING FROM THEIR MOTHERS

EDUCATIONAL PERSPECTIVES

Sayedabbas Sayednur, Hamid Khodim Masjidi

Adolescent period is considered as one of difficult stages in education of children from a teacher's and parent's point of view. In this stage enormous physical, mental, emotional and social changes are observed at children, including at girls. In this article the author investigates the influence of mother's parenting in social development of young girls. Special attention is given to the influence of mother's educational level, employment and religiosity in social development of their daughters. The author conducted survey of 150 girl-students in one of districts of Isfahan city of IRI.

Keywords: adolescent, girls, mothers, social development, level of education, employment, religiosity.

Сведения об авторах: Сайидаббос Сайиднур - директор воспитательного учреждения города Шуш Даниял - Исламской Республики Иран, Тел.: (+992) 919 804052, e-mail: khademmasjedi [email protected]

Хамид Ходим Масджиди - аспирант кафедры общей педагогики Таджикского государственного педагогического университета им. Садриддина Айни, Тел.: (+992) 919 804052, e-mail: khademmasjedi [email protected]

Information about authors: Sayedabbas Sayednur, Director of educational office of Shush Daniyal city, Islamic Republic of Iran, tel. (+992) 919 804052, e-mail: khademmasjedi [email protected]

Hamid Khodim Masjidi, PhD student of pedagogical chair of Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel. (+992) 919 804052, e-mail: khademmasjedi [email protected]

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.