Научная статья на тему 'МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ'

МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
71
11
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
МОДЕЛЬ / МОБИЛЬНОЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНОЕ ОБУЧЕНИЕ / ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ / ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПОЛОЖЕНИЕ / ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ / ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ ТЕХНОЛОГИЯ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шарипов Хуршед Алихонович

В статье рассматриваются особенности моделей мобильного и мультимедийного обучения иностранным языкам. По мнению автора статьи, современный период развития системы образования Республики Таджикистан описывается процессом его интенсивной информатизации. Информатизация образования как целесообразный процесс обеспечения образования методологией, технологией, опытом создания и лучшего использования научно-педагогических, воспитательных и методологических аспектов, связано с содействием реализации возможностей ИКТ в эффективных и здоровых условиях. Автор отмечает, что мобильная и мультимедийная технология являются одной из инноваций изучения иностранных языков. Мобильная и мультимедийная технология должны как беспроводные устройства пониматься в качестве мобильных и доступных программ к Интернету, обеспечивающие студентам в любое время доступ к образовательным и информационно-справочным данным, также содействуют организации сетевой связи между участниками образовательного процесса (студенты и преподаватели) с целью организации аспектов коммуникационных навыков на иностранном языке. Суммируя свои рассуждения, автор заключает, что таким образом, основной задачей образования является формирование комплексных знаний студентов, необходимые для информационной образовательной среды

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Шарипов Хуршед Алихонович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

MOBILE AND MULTIMEDIA MODELS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING

The article deals with the features of models of mobile and multimedia foreign language teaching. According to the author, the modern period of development of the education system of the Republic of Tajikistan is described by the process of its intensive informatization. Informatization of education as an appropriate process of providing education with methodology, technology, experience in the creation and better use of scientific,pedagogical, educational and methodological aspects is associated with the promotion of the realization of ICT opportunities in an effective and healthy environment. The author notes that mobile and multimedia technology is one of the innovations in the study of foreign languages. Mobile and multimedia technology should be understood as wireless devices as mobile and accessible programs to the Internet, providing students with access to educational and information and reference data at any time, and facilitating networking among participants in the educational process (students and teachers) in order to organize aspects of communication skills in a foreign language. Summing up his arguments, the author concludes that thus, the main task of education is the formation of complex knowledge of students necessary for effective activities in the information educational environment.

Текст научной работы на тему «МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ»

10. Шубкина Л.С. Краеведческая направленность школьного курса ботаники: Автореф. дисс... канд. пед. Наук.-М.,1967.

ФОРМИРОВАНИЕ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ЭКОЛОГИИ

В данной статьи на основе изучения, анализа и обобщения психолого-педагогических, биологических и экологических дисциплин, описали пути и методы формирования учебно-познавательной деятельности студентов при изучении биолого-экологических дисциплин, а также освещали результаты проводимы их в высших учебных заведений республики анкетирование студентов, письменные проверочные работы, устные опросы преподавателей и студентов посещали на занятиях, изучали и обобщали результаты передового педагогического опыта, как в школах так и в вузах.

Кроме того в работе более обоснованных результатов о роли и место природоведческих материалов, в том числе фауны и флоры Таджикистана, в формирование чувства любви к природе и учебно-познавательной деятельности студентов освещены в процессе изучения биолого-экологических дисциплин.

Ключевая слово: экология, флора, просвещение, локализм, арена, энциклопедия, деятельность, студенты, образование, биология, фауна.

THE FORMATION OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITIES OF STUDENTS IN THE STUDY OF ECOLOGY

In this article, based on the study, analysis and generalization of psychological, pedagogical, biological and environmental disciplines, we described the ways and methods of forming educational and cognitive activities of students in the study of biological and environmental disciplines, as well as highlighted the results of student surveys conducted in higher educational institutions of the republic, written tests, oral interviews of teachers and students visited in the classroom, studied and summarized the results of advanced pedagogical experience, both in schools and in high schools .

In addition, in the work of more substantiated results on the role and place of natural materials, including the fauna and flora of Tajikistan, in the formation of a feeling of love for nature and the educational and cognitive activity of students in the process of studying biological and environmental disciplines.

Keywords: ecology, flora, prospecting, localism, arena, encyclopedia, dexterity, students, visualization, vocals.

Сведение об авторах:

Миразоров Комрон Иззатуллоевич - старший препадаватель кафедры методики припадавание биологии и общий биогогия Таджикского государственного педагогического университета им. С. Айни.

Мирзоев С.С, Джумаева Ш.И. - асистенты кафедры химии и биологии Кулябский государственый университет им. А.Рудаки.

About the autors:

Mirazorov Komron Izzatulloevich - senior lecturer at the Department of Methodology, Seizure of Biology and General Biogogy of Tajik State Pedagogical University named after S. Aini.

Mirzoev S.S., Jumaeva S.I. - Assistant professors of the Department of Chemistry and Biology, Kulyab State University name A.Rudaki.

УДК 372. 852: 93(09)

АМСИЛА^ОИ ОМУЗИШИ САЙЁРУ МУЛТИМЕДИИ ЗАБОЩОИ ХОРИ^Й

Шарипов Х.А.

Донишгоуи давлатии Кулоб ба номи А.Рудаки

Давраи кунунии рушди низоми тах,силоти Ч,умх,урии Точикистон бо раванди информатизатсияи пуршиддати он тавсиф мешавад. Иттилоотонии таълимй хамчун раванди хадафмандонаи таъмини тах,силот бо методология, технология, тачрибаи эчод ва бехтар истифода бурдани чанбах,ои илмию педагогй, тарбиявй ва методологии он вобаста аст, ки ба татбик;и имконоти технологиями иттилоотй- коммуникатсионй (ТИК), дар шароитхои муассир ва солим муосидат мекунад.

Технологияи сайёру мултимедй яке аз навоварихои таълими забонх,ои хоричй мебошад. Технологиями сайёру мултимедй бояд хдмчун дастгоххои бесим бо барномахои

мобилй ва дастрасй ба Интернет фахмида шавад, ки ба донишчуён хар вакт дастрасй ба маводи таълимй ва иттилоотию маълумотиро таъмин мекунанд, хамнчунин ташкили алокаи шабакавии байни иштирокчиёни раванди таълим (донишчуён ва омузгор)-ро бо максади ташкили чанбахои малакаи муошират дар забони хоричй мусоидат мекунанд.

Дар Чумдурии Точикистон вобаста ба низоми тахсилоти олй тагйиротхои мусбй идома доранд. Баррасихои васеи масъалахои татбики низоми кредитиии таълим огоз ёфтанд. Ба чанбаю пахлухои гуногуни технологияхои таълим таълифоти олимону мухаккикон ва педагогхои машхури чумхурй - М.Лутфуллоев, Ф.Шарифзода, И.Х.Каримова, С.Шербоев, H.H. Шоев, Б.Мачидова, Ф.К.Рахимов, С.Х.Хабибов, Н.С.Салимов, Р.Мирзоев, Т.КДусанова, Б.Х.Умарова ва дигарон бахшида шудаанд.

Бояд кайд кард, ки дар солхои охир муаллифони русй вижагихои асосии дастгоххои сайёр (мобилй)-ро ки дар мачмуъ чанбахои гуногунро фаро мегиранд ( осонй, дастрасй, хусусй будан ва гайра), мавриди баррасй карор додаанд [12, с.21].

Дар чадвали 1 тавсифхои асосии дастгоххои сайёру мултимедй, вазифахо ва методологияи онхо дар таълими забони хоричй дода шудаанд.

Чадвали 1. Тавсифи дастгоххои сайру мултимедй ва вазифахои методии онхо дар омузиши забонхои хоричй.__

Тавсифи дастгоххои сайёр Тавсиф Вазифахои методии дастгоххои сайёр дар таълими забони хоричй

Хдмачой Тавассути дастгоххои сайёр ва технологияхо иштирокчиён дар хар замон ва дар хар макон метавонанд бо иштирокчиёни муоширати шабакавй алока кунанд, хамчунин аз дилхох макон ба захирахои иттилоотй-маълумотй, тахсилотй, интернетй ва дигар захирахо алока намоянд. Дастгоххои сайёр метавонанд хам дар синфхона ва хам берун аз он ба сифати васоити ёвар бо максади рушди малакахои нуткй, ташаккули малакахои забонии нутки мухассилин бо салохиятхои ичтимой-фархангй ва байнифархангй истифода гарданд

Дастраснокй Дастгоххои сайёр дастрасии мухасилинро ба захирахои шахсй ва таълимй таъмин мекунанд. Мухассилин метавонанд дар вакти аудиорй ва гайриаудиторй аз аккаунтхои шахсй дар сервисхои чамъиятй (почтаи электронй, шабакахои ичтимой) истифода кунанд, хамчунин ба захирахои иттилоотй-маълмуотй ва тахсилотии махаллй ва ё захирахои шабакавй бо максади ташаккули чанбахои салохияти муоширати дигарзабонй зимни ичроиши вазифаю супоришхои навъхои гуногун дастрасй дошта бошанд.

Муносибию мувофикй Дастгоххои сайёр хама вакт зери даст хастанд. Дар онхо маълумотхои шахсй хифз мешаванд. Мухассилин метавонанд дастгоххои сайёру мултимедиро дар вакти аудиторй ва гайриаудиторй истифода кунанд.

Тахлили хусусиятхои дар боло зикршудаи тачхизоти омузиши сайёр ва вазифахои методологии дастгоххои сайёру мултимедй дар омузиши забонхои хоричй нишон аедиханд, ки технологияи сайёр метавонад се усулхои омузиширо аммлй кунаду а) дастгирии раванди омузиши анъанавй, б) омузиши мачшуи сайёрй, с) амсилаи (модели) омузиши омехта. Дар як моделхои омузиши сайёрро баррасй кардан ба максад мувофик аст. Модели 1. Дастгирии раванди анъанавии таълимй. Дар дохили модули аввалин донишчуён дар давраи берунисинфй метавонанд истифодаи захирахои интернет, инчунин захирахои шабакавй оид ба сервери ташкилот, бо максади минбаъд таррохии забони англисй истифода кунанд. Ба ин захирахо дохил мешаванд: иттилоот ва захирахои маълумотй (лугатхо, энсиклопедияхо, виртуалхо), сайри осорхонахо, галереяхо ва г.), захирахои интернетй (трэжа хантхо, веб-квестхо), санчишхои шабакавй барои идоракунии малакахои забонй ё рушди малакахои суханварй. Ба ибораи дигар, дар доираи модели хамгироии технологияхои сайёр ба раванди таълимй, ТИК-хои замонавии омузиши забонии анъанавии мухассилинро ганй мегардонад. Модели 2.Омузиши сайёру мултимедии пурра. Хусусияти фарккунандаи ин намуди таълим аз он иборат аст, ки танхо дар асоси технологияи сайёру мултимедй гузаронида мешавад. Донишчуён супоришхоро ба анчом мерасонанд, бо муаллим тавассути почтаи электронй сухбат мекунанд, дар мубохисаи онлайн иштирок менамоянд. Тамосхои шахсй бо муаллим ё байни донишчуён дар чахорчубаи ин модел таъмин карда мешаванд. Донишчуён дар мухити таблиготии

санъати виртуалй тахсил мекунанд. Платформа барои амалисозии модели омузиши сайёри пурра ба мизочон бояд ба донишчуён бо дастрасии ваколатдор ба бахши дахлдори мухити таълимй (ба таркиби махсуси таълимй ё мачмуи фанхои дар як давраи миёна тахдидшуда), захирахои омузишй дар шакли маводи таълимй ва ичрои вазифахои амалй ва лабораторй як таркиби муаррифии мавод ба назар гирифта шудааст), платформа барои мубохисаи шабакавй оид ба масъалахои омузиш (блог ё форум), санчишхои шабакавй барои пешгуй ва назорати нихоии малакахо ташаккул меёбад. Пайвандхо ба захирахои иловагй дар бораи интернет ва ё маводи курси иловагй тахия мешавад. Модели 3. Модели омузиши омехта. Ин модел аз тариди анъанавии раванди таълимй тавсиф меёбад. Фарк аз аввалин модели тренингй ин аст, ки донишчуён як дисми барномаи таълимиро бо истифода аз шаклхои анъанавии тахсилот (пурра ё дисман) ва дисми дигарро тавассути технологияхои сайёру мултимедй дур мекунанд. Албатта, хамаи ин се модели омузиши сайёр метавонанд вобаста ба шароитхои мушаххаси омузиш муваффадона амалй карда шаванд, талабот ба мухассилин, инчунин имконият барои донишомузон ва мактабу муассисахо мухайё мегардад. Дар солхои охир шумораи кофии тахкидоти диссертатсионй ва монографй дар бораи истифодаи технологияхои нави иттилоотй - коммуникатсионй ва тренингхо барои донишчуёни риштахои забонхом хоричй дар муассисахои тахсилоти миёнаи умумй ва тахсилоти олии касбии чанбаи забонй ва гайризабонидошта афзоиш ёфтааст. Махсусан, масъалахои зерин хал карда шудаанд: масъалахои методологию иттилоотии забони англисй, истифодаи захирахои онлайнии таълим дар омузиши забонхои хоричй [16, с.5], истифодаи технологияхои Web 1.0 (почтаи электронй, вебсайт) дар ташаккули ичтимоию фархангй ва салохиятхои фархангй [15, с.24]., технологияхои Web 2.0 (блог-технология, вики-технология, зеркастхо) дар рушди малакахои суханварй ва ташаккули ичтимоию фархангии донишчуён (17, с.5; 9, с.14]. навъхои гуногуни лингвистикй дар ташаккули малакахои лугавй ва сарфунахвии донишчуён (16].

Дар тадкикоти диссертатсионии худ мухаккик Д.А.Ежиков имконпазирии таълиму омузиши забонхои хоричиро дар асоси технологияхои иттилоотй-коммуникатсионй собит карда, хангоми вусъат додани муоширати байни донишчуён ва омузгорон бо рохи алодаи видео ва ташаккули чанбахои забонй ва рушди намудхои фаъолиятро тавассути блог-технология, вики-технология, зеркастхо тасдик кардааст. Натичахои омузиши мухаккик Д.А.Ежиков, инчунин корхои методологй оид ба рушди усулхои омузиши забонхои хоричй дар асоси ТИК-и муосир нишон медиханд, ки хамаи се модули омузиши сайёру мултимедй дар таълими забонхои хоричй истифода мешаванд. Дар омузиши забонхои хоричй ба донишчуёни сохахои ихтисосхои гайризабонй, модели якум, дастгирии раванди таълими анъанавй мувофидтар аст. Ташкили омузиши забонхои хоричй бо чалби технологияи сайёру мултимедй имкон медихад, ки аввалан вазифахои муоширатро бо рохи гайри анъанавй хал кунанд ва дуюм, он истифодаи як намуди фаъолияти лоихаро, ки дар он ба баланд бардоштани хавасмандгардонии фаъолияти таддидотй мусоидат мекунад. Аммо бо ин хама, надши муаллимро фаромуш набояд кард, ки барои бенуксй ва самаранокии раванди таълим масъул аст. Дар ин холат, муаллим надши худро интихоб мекунад, интихоб кардани воситахои муайяне, ки рохи дигари алтернативиро барои ноил шудан ба натичахои хуб медихад, сурат мегирад. Истифодаи технологияхои сайёру мултимедй дар омузиши забони хоричй, метавонад раванди омузишро мутобиди вижагихои фардии шахсй ва синну соли донишчуён бехтар намояд. Масалан, вадти гуш кардан, донишчу метавонад, ки дисмхои сабти аудио, ки уро бисёр вадт дар плейери аудиой чалб мекунад, барои пурра фахмидани матн, ки ба он дарачаи шахсии хисси иттилоотро дар бар мегирад, зарур хохад буд. Хамчунин, зимни хондани матн дар забони хоричй, донишчу бо ифодахои муътадил, бо истифодаи лугати сайёр ру ба ру мешавад, ин маънои онро дорад, ки мухтавои ифодаи ибораи гайримаъмулй пайдо мешавад. Хамин тарид, технологияхои сайёру мултимедй донишчуёнро ба фаъолияти маърифатй чалб мекунад ва хавасманд менамояд. Албатта, истифодаи технологияхои сайёру мултимедй дар омузиши забони хоричй ба идтидори эчодии шахсияти донишчуён зохир шуда, ба чалби диддати гайримударрарй ба маводи омузишй ва шаклхои тахсилот мусоидат хохад кард. Бо вучуди ин, бояд ба идтидори технологияи сайёру мултимедй комилан мутобидат карда нашавад, зеро муаллим бояд якчанд махдудиятхоро дар истифодаи технологияхои сайёрро, аз сабаби гуногунии мундарича ва барномахое, ки донишчуёнро аз раванди таълимй чалб мекунанд, ба эътибор гирад. Биноан, истифодаи технологияхои сайёру мултимедй дар омузиши забони хоричй хамчун воситаи ёрирасонии азхудкунй ба баландбардории сатхи донишу малакахои донишчуён барои фаъолияти маърифатй вобаста ба омилхои зерин мусоидат мекунад: - навсозии муаррифии маводи таълимй, ки

донишчуён таваччух доранд; - вижагихои мултимедие, ки аз чониби технологияхои муосир таъмин карда мешаванд; - ичрои мустакилона ё дастачамъонаи фаъолияти тадкикотй дар зимни гузориши вазифахои таълимй; - самаранокии дарёфти маълумоти зарурй барои максадхои таълимй; - фарогирии вазифахои таълимй, ки ба талаботхои фардии донишчуён чавобгу мебошанд. Вазифаи минбаъдаи психологию педагогй барои истифодаи технологияи сайёру мултимедй дар таълими донишчуён бо забони хоричй омодагии омузгорон барои гузаронидани таълим дар асоси технологияи сайёру мултимедй мебошад.Таъсири шадиди компютерисозй дар сохаи маориф дар Чумхурии Точикистон оид ба ислохот дар бораи мундарича, усул ва технологияхои таълимй ба татбики як катор барномахои миллии ташкили мухити иттилоотии таълимй, ки дар он донишчуён метавонанд дар сохаи таълим ва худшиносии худ бо истифодаи иттилооти муосир, коммуникатсия ва технологияхои сайёр алокаманд аст. Пеш аз хама, набудани малакахои кор бо иттилоот, коммуникатсия ва бо технологияи сайёр раванди иттилоотии умумй монеа мегардад. Хамин тарик, бисёр вакт муаллимон бо тачрибаи бузурги кор ба хотири онхое, ки акидахои мухофизакоронаи худро надоранд ва барои ноил шудан ба инноватсияхо намерасанд. Аксар муаллимон эътироф мекунанд, ки пеш аз огози истифодаи ТИК ва технологияхои сайёру мултимедй монеахои психологй доранд, зеро онхо ба кобилияти методологии худро шубха доранд ва агар онхоро истифода кунанд, аксаран барои пешрафти мавчуда бо кумаки онхо амал мекунанд. Аз ин лихоз, захираи васеи имкониятхое, ки тавассути технологияхои муосири сайёру мултимедй дар ташкили раванди таълим истифода намешаванд. Гайр аз ин, бисёре аз муаллимон донишчуёнро аз истифодаи технологияи сайёру мултимедй дар синфхонахои забонхои хоричй хамчун кумаки таълимй манъ мекунанд. Идоракунии ин мушкилот одатан дар муассисахои таълимй, гузаронидани курсхои сатхи олй барои бехбудй; -бахшхои такмили тахассус барои омузиши муаллимон дар истифодаи ТИК ва технологияхои сайёру мултимедй тавассути тренингхо: - гузаронидани маърузахо ва семинархои фосилавй;- ташкили мухокимаи гуруххо тавассути Интернет; - ташкили кори мустакили тадкикотии донишчуён; - тахияи лоихахои инфиродй ва дастачамъонаи интернетй; - гузаронидани санчиши шабакавиро такозо мекунад.

Хамин тарик, муаллимони забонхои хоричй бояд огох бошанд, ки бо хамгироии технологияхои замонавии сайёру мултимедй, фарханги иттилоотии муассисаи таълимй ва накши омузгор дар мачмуъ тагйир меёбад. Дуруст ба рох мондани раванди курсхои такмили ихтисоси омузгорони забонхои хоричй зарурати вокей аст. Имконоти технологияи компютерй ва сайёру мултимедй яке аз меъёрхои тарбияи кадрхои баландихтисос дар сохаи маориф мебошад;- истифодаи технологияхои сайёру мултимедй дар таълими забони хоричй ба афзоиши сатхи хавасмандии мухассилин мусоидат мекунад; - Технологияи ТИК хамчун воситаи самараноки халли вазифахои педагогй амал мекунад, имконият медихад, ки аз доираи маводхои таълимй гузаштан ва мундаричаи худро васеътар гардонанд; - бо сабаби истифодаи технологияи сайёру мултимедй, суръат ва хачми кори таълимй зиёд карда мешавад. Бо вучуди ин, тадкикоти гузаронидашуда нишон медихад, ки факултахои муассисахои тахсилоти олии касбй хамеша ба равандхои инноватсионй омода нестанд ва як катор сабабхои асоснок вучуд доранд. Технологияхои сайёру мултимедй ба таквияти кори мустакилонаи донишчуён мусоидат мекунанд.

Технологияхои сайёру мултимедй имконият медиханд, ки хар як донишчу бо назардошти эхтиёчоти худ ва вижагихои инфиродй амал кунад. Технологияхои сайёру мултимедй хамчунин имкон фарохам меоранд, ки тарзи тафаккури эчодии донишчуён хубтар гардад.

Бо вучуди ин, бо назардошти хамаи бартариятхои технологияхои сайёр, зарур аст, ки дарачаи хамгирой ба раванди омузиши забони хоричй хубар гародонида шавад. Дар робита ба ин, омузгор бояд омодагии технологияи сайёрро дар раванди таълим ба эътибор гирад ва ахамияти иктидори методологии худро фаромуш накунад. Хамчунин зимни истифодаи онхо раванди омузишро халалдор накунад.

Холати сеюми психологию педагогй барои истифодаи технологияи сайёр зимни омузиши забони хоричй малкаахои компютерии донишчуён мебошад. Одатан, пазируфтани ТИК кисми чудонашавандаи хаёти хар як шахс гардидааст. Мувофики талаботи муосир барои омузиши мутахассисон дар сохаи забонхои хоричй малакахои кор бо ТИК ба кобилияти истифодаи дуруст вобаста аст.

Хамин тарик, вазифаи асосии маориф - ташаккулёбии донишхои мачмуии донишчуён аст, ки барои фаъолияти пуртаъсири мухити иттилооти таълимй зарур аст.

АДАБИЁТ

1. Алими, Дж. Андрагогика (инновация)/Дж.Алими.-Душанбе: «Бухоро», 2013.-325с.

2. Алими, Дж. Педагогические затруднения (дидактика)/Дж.Алими, А.Даминова.- Д., «Эрграф», 2014.-220 с.

3.Апальков, В.Г. Методика формирования межкультурной компетенции средствами электронно-почтовой группы (английский язык, профильный уровень): Дис. канд. пед. наук.- Тамбов, 2008.-157 с.

4. Государственная программа компьютеризации общеобразовательных школ Республики Таджикистан на 20112015 годы. - Душанбе, 2010. -42с.

5. Евстигнеев, М.Н. Методика формирования компетентности учителя иностранного языка в области

использования информационных и коммуникационных технологий: Дис... канд. пед. Наук/М.Н.Евстигнеев.-Москва, 2012.-158с.

6. Забродина, И.К. Методика развития социокультурных умений студентов посредством современных Интернет-

технологий (немецкий язык, специальность "Перевод и переводоведение")/И.К.Забродина. Дис. ... канд. пед. наук. -Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2012.

7. Капранчикова, К.В.Методика обучения иностранному языку студентов на основе мобильных технологий

(английский язык, направление подготовки «юриспруденция»)/К.В.Капранчикова//Диссерт.на соискание ученой степени к.п.н.- Тамбов, 2014.-167с.

8. Лутфуллоев, М. Независимость РТ и новейшее образование/ Лутфуллоев, - М.- Д., 2006 г.

9. Маркова, Ю.Ю. Методика развития умений письменной речи студентов на основе вики-технологии (английский язык, языковой вуз)/Ю.Ю.Маркова. Автореферат . кандидата педагогических наук.- М.: МГГУ, 2011.

10. Национальная стратегия развития образования Республики Таджикистан на период до 2015 года. - Душанбе: Матбуот,2007.-81с.

11. Национальная стратегия развития образования Республики Таджикистан на 2006-2015 гг. - Душанбе: 2005.- 32 с.

12. Погуляев, Д.В. Возможности применения мобильных технологий в учебном процессе//Прикладная информатика.- 2006. №5. - С.80-84.

13. Саидов, С.А. Педагогические особенности применения компьютерных технологий в школьном обучении: на материале уроков русского языка в средней школе с таджикским языком обучения/С.А.Саидов. Автореф. дисс.. канд. пед. наук. - Душанбе, 2012. - 24с.

14. Соломатина, А.Г. Методика развития умений говорения и аудирования учащихся посредством учебных подкастов (английский язык, базовый уровень):Дис. .. кандидата педагогических наук/А.Г.Соломатина. -Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2011.

15. Сушкова, Н.А. Методика формирования межкультурной компетенции в условиях погружения в культуру страны изучаемого языка (английский язык, языковой вуз)/Н.А.Сушкова: Дис. .. канд. пед. наук.-Тамбов: ТГУ имени Г.Р. Державина, 2009.

16. Сысоев, П.В. Информационная безопасность учащихся при работе в образовательной Интернет-среде: современный ответ на вызовы времени/П.В.Сысоев //Иностранные языки в школе.-2011. № 10.-С.20-24.

17. Сысоев, П.В. Лингвистический корпус в методике обучения иностранным языкам/П.В.Сысоев //Язык и культура. -2010. № 1.-С.99-111.

18. Сысоев, П.В.Лингвистический корпус, корпусная лингвистика и методика обучения иностранным языкам/П.В.Сысоев//Иностр. языки в школе. 2010.

19. Сысоев, П.В. Современные информационные и коммуникационные технологии: дидактические свойства и функции/П.В.Сысоев//Язык и культура. 2012. № 1.-С.120-133.

20. Титова, С.В. Информационно-коммуникационные технологии в гуманитарном образовании: теория и практики.- М.: МГУ, 2009.-240с.

21. Титова, С.В. Мобильное обучение сегодня: стратегии и перспективы/С.В.Титова//Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2012. № 1.-С.9-23.

22. Титова, С.В.Ресурсы и службы Интернета в преподавании иностранных языков. - М.: МГУ, 2003.-263с.

23. Титова, С.В. Мобильное обучение иностранным языкам/С.В.Титова, А.П.Авраменко.- М.: Издательство Икар, 2014. -224с.

24. Черкасов, А.К. Методика развития социокультурных умений студентов посредством веб-форума (английский язык, языковой вуз): Дис... канд.пед.наук/А.К.Черкасов.-Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2012.

МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

В статье рассматриваются особенности моделей мобильного и мультимедийного обучения иностранным языкам.

По мнению автора статьи, современный период развития системы образования Республики Таджикистан описывается процессом его интенсивной информатизации. Информатизация образования как целесообразный процесс обеспечения образования

методологией, технологией, опытом создания и лучшего использования научно-педагогических, воспитательных и методологических аспектов, связано с содействием реализации возможностей ИКТ в эффективных и здоровых условиях.

Автор отмечает, что мобильная и мультимедийная технология являются одной из инноваций изучения иностранных языков. Мобильная и мультимедийная технология должны как беспроводные устройства пониматься в качестве мобильных и доступных программ к Интернету, обеспечивающие студентам в любое время доступ к образовательным и информационно-справочным данным, также содействуют организации сетевой связи между участниками образовательного процесса (студенты и преподаватели) с целью организации аспектов коммуникационных навыков на иностранном языке.

Суммируя свои рассуждения, автор заключает, что таким образом, основной задачей образования является формирование комплексных знаний студентов, необходимые для информационной образовательной среды.

Ключевые слова: модель, мобильное и мультимедийное обучение, иностранные языки, психолого-педагогическое положение, информатизация образования, информационно-коммуникационная технология.

MOBILE AND MULTIMEDIA MODELS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING

The article deals with the features of models of mobile and multimedia foreign language teaching.

According to the author, the modern period of development of the education system of the Republic of Tajikistan is described by the process of its intensive informatization. Informatization of education as an appropriate process of providing education with methodology, technology, experience in the creation and better use of scientific,pedagogical, educational and methodological aspects is associated with the promotion of the realization of ICT opportunities in an effective and healthy environment.

The author notes that mobile and multimedia technology is one of the innovations in the study of foreign languages. Mobile and multimedia technology should be understood as wireless devices as mobile and accessible programs to the Internet, providing students with access to educational and information and reference data at any time, and facilitating networking among participants in the educational process (students and teachers) in order to organize aspects of communication skills in a foreign language.

Summing up his arguments, the author concludes that thus, the main task of education is the formation of complex knowledge of students necessary for effective activities in the information educational environment.

Keywords: model, mobile and multimedia training, foreign languages, psychological and pedagogical situation, informatization of education, information and communication technology.

Сведения об авторе:

Шарапов Хуршед Алихонович - преподаватель кафедр иностранных языков Кулябского государственного университета им.А.Рудаки. Адрес: 735360, РТ, г.Куляб, ул.С.Cафарова-16. Тел.: (+992) 918488703.

About the author:

Sharipov Khurshed Alikhonovich - lecturer of the Chair of Foreign Languages, Kulob State University named after A.Rudaki. Address: 735360, RT, Kulob, S.Safarov St.-16. Phone: (+998) 918488703.

ШИНОС КАР ДАНИ ХОНАНДАГОН БО МЕРОСИ ИЛМИИ МУТАФАККИРОНИ

ТОЧИКУ ФОРС ДАР МАШГУЛИЯТ^ОИ БЕРУНИСИНФИ АЗ АСТРОНОМИЯ

Рацабов У.Х., Сафарали А.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Истифодаи маводи таърихй зимни омузиши астрономияи мактабй ахдмияти мух,ими таълимию тарбиявй дорад.

Маводи таърихиро на танх,о дар чараёни дарсх,о, балки хднгоми гузаронидани машгулиятх,ои берунисинфй аз астрономия низ истифода кардан мумкин аст.

Тавре маълум аст, машгулиятх,ои берунисинфй аз астрономия гуногуннавъ буда, яке аз онх,о махфили астрономй мебошад. Махфил хдмчун як шакли машгулияти берунисинфй имкон медихдд, ки к;обилият ва талаботи инфиродии хонандагон ба инобат гирифта шаванд. Афзалияти мах,фил аз дигар шаклх,ои корх,ои берунисинфй дар он аст, ки он имкон

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.