Научная статья на тему 'СУЩНОСТЬ И СОДЕРЖАНИЕ ПОСТАНОВКИ ЗАДАНИЙ ПО ОБУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ МОБИЛЬНЫМИ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫМИ ТЕХНОЛОГИЯМИ'

СУЩНОСТЬ И СОДЕРЖАНИЕ ПОСТАНОВКИ ЗАДАНИЙ ПО ОБУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ МОБИЛЬНЫМИ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫМИ ТЕХНОЛОГИЯМИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
52
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
АКТУАЛЬНОСТЬ / ЗНАЧЕНИЕ / МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / СТУДЕНТЫ / ИЗУЧЕНИЕ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ / МОБИЛЬНЫЕ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ СРЕДСТВА / ПРИМЕНЕНИЕ ТЕХНОЛОГИИ / СЕТЕВЫЕ ВИДЕОСРЕДСТВА / ТРЕНИНГИ / СОТРУДНИЧЕСТВО МЕЖДУ ПРЕПОДАВАТЕЛЯМИ И СТУДЕНТАМИ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шарипов Хуршед Алихонович

Статья посвящена вопросам сущности и содержания при постановке заданий по обучению иностранным языкам мобильными и мультимедийными технологиями. По мнению автора, с учётом того, что существующие мобильные и мультимедийные технологии отличаются как обычными, так и методологическими функциями, имеется объективная необходимость в определенном порядке для изучения иностранных языков на основе всех технологий. Относительно конкретных мобильных и мультимедийных технологий преподаватель может применять проектный метод, включающий в себя ряд процедур и шагов по подготовке деятельности по голосованию на основе выбранной мобильной и мультимедийной технологии или функции организации языковых аспектов и специальных диалоговых работ. Помимо этого, образовательная деятельность студентов на основе мобильной и мультимедийной технологии может произойти в аудитории и во внеаудиторное время. В связи с задачами тренингов и степени языковой подготовки студентов, степень проектной процедуры аудитории может быть разнообразной. Автор отмечает, что среди всех имеющихся мобильных и мультимедийных технологий, находящихся в положении проведения опыта, изучения и проверки, современная видеокамерная связь с интернетом постоянно является необходимой и полезной, поскольку на их основе можно наладить процесс сотрудничества между преподавателями и студентами. Применение этих технологий в процессе обучения в рамках языкового проекта, происходит на основе одной из вышеуказанной технологии. Помимо этого, студенты применяют сетевые видеосредства (например, Skype) с видеосигналом в процессе реализации проекта.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Шарипов Хуршед Алихонович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ESSENCE AND CONTENT OF SETTING TASKS FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGES BY MOBILE AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES

The article is devoted to the essence and content in the formulation of tasks for teaching foreign languages by mobile and multimedia technologies. According to the author, taking into account the fact that the existing mobile and multimedia technologies differ in both conventional and methodological functions, there is an objective need for a certain order to study foreign languages on the basis of all technologies. Regarding specific mobile and multimedia technologies, the teacher can apply a project method, which includes a number of procedures and steps for the preparation of voting activities based on the selected mobile and multimedia technology or the function of organizing language aspects and special dialogue works. In addition, educational activities of students based on mobile and multimedia technology can occur in the classroom and extracurricular time. Due to the objectives of the training and the degree of language training of students, the degree of project procedure of the audience can be varied. The author notes that among all available mobile and multimedia technologies, which are in the position of experience, study and verification, modern video camera connection with the Internet is constantly necessary and useful, because on their basis it is possible to establish a process of cooperation between the teacher, students and students. The use of these technologies in the learning process within the framework of the language project is based on one of the above technologies. In addition, students used the network video resources (e.g. Skype) with the video signal in the process of implementation of the project.

Текст научной работы на тему «СУЩНОСТЬ И СОДЕРЖАНИЕ ПОСТАНОВКИ ЗАДАНИЙ ПО ОБУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ МОБИЛЬНЫМИ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫМИ ТЕХНОЛОГИЯМИ»

АНАЛИЗ РЕЗУЛЬТАТОВ ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА

В статье представлена оценка уровня успеваемости студентов по иностранному языку на основе общего индекса удовлетворенности в освоении языка, а также степени их адаптации к образовательному процессу на кафедре иностранного языка. По итогам результатов выявлено, что из 350 студентов 31,8% составили группу активно участвовавших в творческом направлении, к группе с устойчивым уровнем учебно-познавательной самостоятельности были отнесены студенты, которые активно занимались учебной деятельностью в рамках эмоционально-познавательного направления, они составили группу с наличием учебно-познавательной самостоятельности - 46,5%, к сожалению, 21,7% студентов составили группу с отсутствием учебно-познавательной самостоятельности к иностранному языку.

Ключевые слова: успеваемость, студентов, инстранный язык, адаптация, образовательный процесс.

ANALYSIS OF THE RESULTS OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE INDEPENDENCE OF STUDENTS WHEN LEARNING A FOREIGN LANGUAGE

The article presents an assessment of the level of student achievement in a foreign language based on the general satisfaction index in language development, as well as the degree of their adaptation to the educational process at the department of a foreign language. It was found that out of 350 students, 31.8% made up the group actively participating in the creative direction, students who were actively engaged in educational activities in the framework of the emotional-cognitive direction were assigned to the group with a stable level of educational and cognitive independence, they made up the group with the presence of educational and cognitive independence - 46.5%. Unfortunately, 21.7% of students were a group with a lack of educational and cognitive independence to a foreign language.

Keywords: academic performance, students, instrumental language, adaptation, educational process.

Сведения об авторах:

Умаров Абдурахмон Cаидахмадович - Заведующий кафедрой иностранных языков Таджикского государственного педагогического университета имени С. Айни, Тел: (+992) 918941689 электроная почта [email protected] Дилороми Махмади - Ассистент кафедры иностранных языков Таджикского государственного педагогического университета имени С. Айни Тел: (+992) 987376728

About authors:

Umarov Abdurahmon Saidahmadovich - Head of a Chair of Foreign Languages, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Ayni, Phone: (+992) 918941689 E - mail [email protected]

Diloromi Mahmadi - Assistant of a Chair of Foreign Languages,Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Ayni, Phone: (+992) 987376728

МОХИЯТ ВА МУХТАВОИ ТАЪЙИНОТИ СУПОРИШХО БАРОИ ОМУЗИШИ ЗАБОНИ АНГЛИСИ БО ТЕХНОЛОГИЯИ САЙЁРУ МУЛТИМЕДИ

Шарипов Х.А.

Донишгоуи давлатии Кулоб ба номи А.Рудаки

Бо дарназардошти он, ки технологияхои мавчудаи сайёру мултимедй хам бо хусусиятхои гайримукаррарй ва вазифахои методологй фарк мекунанд, як тартиби муайян барои омузиши забондои хоричй дар асоси хамаи технологияхо заруратдорад. Вобаста ба технологияи мушаххаси сайёру мултимедй, омузгор метавонад усули лоихаро истифода барад, ки як катор мархилахо ва кадамхоро барои тахияи фаъолиятхои раъйдихй дар асоси технологияи интихобшудаи сайёру мултимедй ё вазифаи ташкили чанбахои забонй ва корхои махсуси муколамавй истифода мебарад. Илова бар ин, фаъолиятхои омузишии донишчуён дар асоси технологияи сайёру мултимедй метавонанд дар синфхона ва дар вакти берун аз он пайдо шаванд. Вобаста ба вазифахои тренингхо ва сатхи омодагии забонии донишчуён, дарачаи аудиторияи мархилахои лоиха метавонад гуногун бошад. Ч,адвали 1 таснифоти технологияхои

сайёру мултимедиро дар асоси намуди ташкили фаъолиятхои таълимии мухасилин ва истифодаи онхо дар синфхона ё вакти иловагй пешниход кунад. Чддвали 1. Таснифи технологиями сайёру мултимедй.

Технологияи сайёру мултимедй Навъи фаъолияти таъ.шмн Шакли ташки. ва гузаронидан

гайриаудиторй аудиторй

Почтаи электронй Лоихавй V Зимни ичроиши лоихахо

Веб-форум Лоихавй V Зимни ичроиши лоихахо

Блог-технология Лоихавй V Зимни ичроишги лоихахо

Вики-технология Лоихавй V Зимни ичроиши лоихахо

зеркастхо Лоихавй V Зимни ичроиши лоихахо

Воситахо Мураттаб - V

синхронй Машгулиятхо

Иттилоотй-маълумотй Лоихавй/мураттаб V V

Лугату фарханг ва тарчумонхо Машгулиятхои мураттаб V V

Тавре дар чадвали 1 нишон дода шудааст, дар таълими забонхои хоричй, махсусан, забони англисй, дар самти татбики лоиха почтаи электронй, форумхои вебсайтй, юлог-технология, вики-технология, зеркастхо самаранок истифода бурда мешаванд. Мухассилин дар вакти иловагй, ки дар амалисозии лоихаи мушаххас бо платформа (блог, вики, форум) ё тавассути яке аз ин технологияхо (масалан, истифодаи блог-технологияхо бо шабакахои ичтимой иштирок мекунанд. Хамзамон, мухассилин метавонанд танхо ичрогар буда бошанд. Баъзе аз мархилахо барои муваффакона амал кардан дар татбики пурраи лоиха заруранд. Натичахои чунин тадкикотхо оид ба истифодаи технологияхои сайёру мултимедй дар таълифоти мухаккикон нишон дода шудаанд Г10;5;31. вики-технологияхо (7; 8;5;4;1, зеркастхо Г10;1, веб-форум Г121 ва почтаи электронй Г21 нишон медихад, ки барои татбики самараноки методологияи омузиши забони хоричй дар асоси яке аз ин технологияхо истифода аз усулхои гуногун муфид аст.

Кадамхои муайяни методология (алгоритми таълимй) бояд хатман дар синфхона гузаранд. Бо вучуди ин, ин бояд вакт бисёртар гузаронида шавад, аммо хамбастагии кори иловагй ва синфй барои татбики лоихаи забонй ба мухассилин ва омузгор бо баъзе холатхои назоратй ва амалигардонии лоиха таъмин хохад шуд. Гузашта аз ин, дарачаи муайяни лоиха дар синфхона барои донишчуён имкони иловагиро барои машварат бо омузгор оид ба масъалахои марбут ба масъала мусоидат мекунад.

Дар байни хамаи технологияи сайёру мултимедй, ки дар холати гузаронидани тачрибаю омузиш ва санчишхо карор доранд, алокаи муосири видеокамеравии Интернет пайваста заруру муфид аст, зеро дар асоси онхо метавон раванди хамкории байни омузгор, донишчуён ва донишчуёнро дошта бошанд. Истифодаи ин технологияхо дар раванди омузиш дар чахорчубаи лоихахои забонй, ки дар асоси яке аз технологияхои дар боло зикршуда амал хоханд кард, сурат мегирад. Гузашта аз ин, донишчуён байни худ воситахои видеои интернетй (масалан, нармафзори Бкуре)-ро бо занги видеой дар рафти татбики лоиха истифода мебаранд.

Маълумот ва нишонахои захирахои Интернет метавонанд дар мачлисхои мунтазами таснифй, ки дастрасии сайёр таъмин карда мешаванд ва дар давоми вакти иловагй дар чараёни омодагй ба дарсхои мунтазам ё дар раванди татбики лоихахои забонй истифода бурда шаванд.

Мачмуи забоншиносон, тарчумонхо, хамчунин мушовиру рохнамохо метавонанд на танхо дар давоми вакти иловагй дар рафти амалй намудани лоихахо, аз чумла лоихахои тахкикотй ширкат кунанд, балки дар доираи омузиши сайёру мултимедй дар давоми машгулиятхои синфй истифода шаванд. Албатта, дар чунин холат, онхо бояд машгулиятхои махсус ё вазифахоро барои хамгирой ба раванди омузиши забон ва фарханги хоричй ба рох монанд.

Ба назар гирифтани тадкикоти олимон ва тахияи алгоритми мо барои омузиши забонхои хоричй ва як катор вазифахо оид ба ташаккули малакахои забонхои донишчуён бо технологияхои мобилй зарур аст.

Усули асосии таванди омузиши забони хошчй тавассути блог-технология, вики-технология, зеркастхо, веб-форумхо ва почтаи электронй усули лоихавй мебошад. Холо, усули лоиха ва методология барои ташкили лоихасозии педагогии фаъолияти донишчуён пахн карда мешавад. Сарчашмаи усули лоиха одатан вобаста аст бо номи файласуфи амрикой, омузгор ва намояндаиравияи прагматизми фалсафй - Джон Дюи (J. Dewey, 1909). Мухаккикон бар ин назаранд, ки ки арзиш ва самаранокии хама гуна тахсилот бевосита дар тачрибаи мухассилин фаъол мебошанд, ки истифодаи амалии дониш дар синф ба даст оварда мешавад. Иловатан у зикр мекунад, ки тахсилот барои омодагй ба хаёт нест, балки хаёт ъхуди тахсилот аст! Бояд зикр кард, ки ин гояхои D. Дейли бо парадигмаи нави миллй ба таври сунъй ба вучуд меояд. Дар хакикат, дар замони муосир зуд-зуд тагйирёбии технололгия ва саноат эхсос мешавад. Талаботи замон чунин аст, ки бояд хар як мутахассис доимо хамкадами равандхои имруза бошад. Омузиши донишхои нав ва ташкили салохиятхои нав тавассути тачрибаи амалй -такозои замони муосир аст. Хадафи асосии усули пешниходшудаи лоиха он аст, ки мухассилин дар раванди омузиш бояд дар мухиту шароити психологию педагогие карор дошта бошанд, ки дар он худ метавонанд хамчун кабулкунанда мухтавои маълумоти зарурй ва тачрибаи нави амалии истифодаи донишхо ва дар амал татбикгар бошанд.

Мувофики андешаи Д. Дюи, хар як лоиха бояд аз мушкилоте, ки аз холати вокеии хаёт гирифта мешавад, асос ёфта бошад. Ин масъала бояд барои хар як донишчу муфид бошад. Барои амалй намудани лоиха дар асоси мушкилот, хар як донишчу бояд дониши мавчуда ва малакахоро истифода барад ва дар асоси онхо дониш ва тачрибаи нав ба даст орад. Функсияи муаллимон дар ташкили фаъолияти лоихавии донишчуён ба раванди омузиш мусоидат мекунад. Омузгор шароити заруриро фарохам меорад ва фаъолияти тадкикотй ва оммавии мухассилинро хамоханг мекунад.

Дар низоми тахсилоти Чумхурии Точикистон усули лоихахо дар холати рушдкарор дорад. Дар мукоиса бо хамкасбони амрикой, омузгорони точик барои тахияи заминаи назарии ин усул тадкикот мебаранд.

Дар мархилаи кунунй усули лоихавй дар амалияи омузиши забонхои хоричй хам дар муассисахои тахсилоти миёнаи умумй ва тахсилоти олии касбй амалй мегарданд. Он яке аз усулхои самаранок дар чахорчубаи муносибати шахсй амал мекунад. Мукаддимаи асосии ин метод дар корхои олимону мухаккикони маъруфи рус [1;13;6; 151 тасвиру тавсиф гаштааст ва чунин нуктахоро фаро мегирад: - ному насаби пешакии натича (хадаф) -и фаъолияти лоиха; - дар асоси усули лоиха, халли ин масъала бояд руй дихад; - усули лоиха фаъолияти омузиши мустакилонаи донишчуёнро барои халли мушкилот нишон медихад; - усули лоиха ба шаклхои фардй ё гурухии фаъолияти таълимии иштирокчиёни лоиха чавобгу мебошад; - усули лоиха тренингро дар шаклхои инфиродй фаро мегирад; - усули лоиха ба донишчуён имконият медихад, ки дониши нав ва малакахои амалиро тавассути иштироки бевосита дар мархилахои амалй нишон диханд.

Дар адабиёти методологии гарбй методологияи татбики фаъолияти лоихавии Д. Fried-Bus [171 маъмул аст. Дар таълифоти худ муаллиф се мархилаи асосии лоихавиро фарк мекунад.

Мархилаи якум: Банакшагирй. Дар ин мархила, донишчуён бо омузгор дар бораи мухтавои лоихаашон машварат мекунанд ва натичаи онро муайян мекунанд.

Мархилаи дуюм: Татбики лоиха. Мархилаи дуюм метавонад тадкикоти мусофирон - рохгузрон, саволдихандахо, омузгорон, волидайн ва гайраро фаро гирад. Накши омузгор дар ин мархала мониторинги фаъолиятхои донишчуён мебошад.

Мархилаи сеюм: Ташкили махсулоти нихой. Дар мархилаи нихой, донишчуён махсулоти нихоии фаъолияти худро, ки метавонанд дар шакли рузномаи деворй, мачалла, хисобот, презентатсия ва f. Пешкаш намоянд. Дар мархилаи нихой, махсулот метавонад хам омузгор ва хам ширкаткунандагонро фаро гирад [171.

Маълум аст, ки мархилахои муайяншудаи фаъолияти лоихавии Д. Фрид-Бус хусусияти умумй дошта, бояд ба таври назаррас васеъ ва муфассалтар бошанд.

Тахлили як катор тахкикоти дохилй дар бораи истифодаи усули лоиха дар омузиши забони хоричй дар асоси технологияхои муосири интернет нишон медихад, ки дар мачмуъ олимон дар мархилахо ва баъзе кадамхои алохида ба тасвиб расидаанд [2;7;9;8;10;5;41. Махсусан, муаллифон се мархилаи амалисозии фаъолиятхои лоихаро дар асоси ТИК муайян мекунанд: 1) омодагй, 2) раванд ва 3) арзёбй.

Мархилаи омодагй бо пешакй муайян карда мешавад.

пеш аз он, ки татбики бевоситаи лоиха ба назар гирифта шавад. Муаллим шарх медихад

Хадафи лоиха (нихой) барои донишчуён, воситахои амалигардонии лоиха (технологияхои интихобшудаи интернетй), масъалахои амнияти иттилоотй дар татбики лоихаи Интернет [111, масъалахои технологии истифодаи технологияхои мушаххаси интернетй (чй гуна пешниход намудани мавод, чй гуна ислох кардан, ва гайра).

Мархалаи мурофиавй (протсессуалй) бо кадамхои алохида барои татбики лоиха муайян карда мешавад. Вобаста ба технологияхои интихобшудаи Интернет, ин кадамхо метавонанд фарк кунанд. Махсусан, хангоми истифодаи блог-технология, донишчуён ба таври алохида корхои таълифшударо тахия мекунанд, онхоро дар сахифахои блогхои худ чойгир мекунанд ва сипас дар бораи корхое, ки дар синфхои хатмкардагон оварда шудаанд, чой медиханд. Хангоми истифодаи вики-технология, донишчуён дар аввал дар синф карор мегиранд, ки кадом кисмати онхо мархилаи ояндаи кори хаттй эчод мебошад. Илова бар ин, дар баъзе мавридхо (вобаста ба сатхи омодагии донишчуён аз фанни забонхои хоричй) зарур аст, ки маводхои аз чониби онхо омода карда шуда, кабули раводид ва тавсияхои пешакй оид ба тагйирёбй карор гиранд.

Мархилаи арзёбй аз чониби ду намуди назорати ичрошаванда муайян карда мешавад. Фаъолияти лоихавй: а) арзёбии омузгорон дар бораи махсулот ва нихоятан иштироки хар як мухассил дар чорабинихои лоихавй; б) муаррифии кори худ тавассути донишчу. Кадами охир - муаррифй хеле мухим ба назар мерасад. Бисёр тахлилгарон мегуянд, ки танхо аз сабаби инъикос додани хар як мухассил метавонад даркуфахм гардад, ки чй гуна намудхои фаъолияти омузиширо у бештар ва бехтар ба рох монда, дар оянда барои баланд бардоштани самарабахшии кори худ интихоб кунад ва натичахои бехтарро ба даст орад. Бо назардошти хусусиятхои гайримаъмулй ва вазифахои методологии хамаи интернет-технологияхо, як катор мухаккикон рус тадкикотхо амалй намудаанд [8;9;10;11;3].

ЛИТЕРАТУРА

1. Азимов, Э.Г. Информационно-коммуникационные технологии в обучении РКИ: состояние и перспективы/Э.Г.Азимов//Русский язык за рубежом. 2011. № 6.- С. 45-55.

2. Апальков, В.Г. Методика формирования межкультурной компетенции средствами электронно-почтовой группы (английский язык, профильный уровень): Дис. канд. пед. наук/В.Г.Апальков.-Тамбов, 2008.- 157с.

3. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления|Дж.Дьюи.- М, 1909.

4. Евстигнеев, М.Н. Компетентность учителя иностранного языка в области использования информационных и коммуникационных технологий/М.Н.Евстигнеев//Иностр. языки в школе.-2011. № 9.- С. 3-9.

5. Евстигнеев, М.Н. Методика формирования компетентности учителя иностранного языка в области использования информационных и коммуникационных технологий: Дис... канд. пед. наук/М.Н.Евстигнеев.- Москва, 2012.- 158с.

6. Забродина, И.К. Методика развития социокультурных умений студентов посредством современных Интернет-технологий (немецкий язык, специальность "Перевод и переводоведение"): Дис. ... канд. пед. наук/И.К.Забродина.- Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2012.

7. Коряковцева, Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: Пособие для учителя/ Н.Ф. Коряковцева.-.М.: АРКТИ, 2002.

8. Кошеляева, Е.Д. Методика развития социокультурных умений студентов посредством социального сервиса «Вики» (английский язык, языковой вуз): Дис. ... кандидата педагогических наук/Е.Д.Кошеляева.- Москва: МПГУ, 2010.- 21 с.

9. Маркова, Ю.Ю. Методика развития умений письменной речи студентов на основе вики-технологии (английский язык, языковой вуз): Автореферат ... кандидата педагогических наук/Ю.Ю.Маркова.- М.: МГГУ, 2011.

10. Павельева, Т.Ю. Развитие умений письменной речи студентов средствами учебного Интернет -блога (английский язык, языковой вуз). Автореферат дис. ... канд. пед. наук/Т.Ю.Пвельева.-Тамбов, 2010.- 21с.

11. Соломатина, А.Г. Методика развития умений говорения и аудирования учащихся посредством учебных подкастов (английский язык, базовый уровень): Дис. ... кандидата педагогических наук/А.Г.Соломатина.- Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2011.

12. Сысоев, П.В. Информационная безопасность учащихся при работе в образовательной Интернет-среде: современный ответ на вызовы времени/П.В.Сысоев//Иностранные языки в школе. 2011. № 10. -С. 20-24.

13. Черкасов, А.К. Методика развития социокультурных умений студентов посредством веб-форума (английский язык, языковой вуз): Дис. . канд.пед.наук/А.К.Черкасов.- Москва: МГГУ имени М.А. Шолохова, 2012.

14. Шарифов, Ф.Ф.Системный подход к информатизации педагогического процесса в вузе - доминанта формирования профессиональных компетентностей студентов. Автореф.докт.пед.наук/Ф.Ф.Шарипов. - Д., 2013. - 46с.

15. Шарифов, Ч,.Ш. Модели мутахассиси оянда/Ч,.Ш.Шарифов. - Д.: «Педагог»,18.01.2002.

16. Шарифов, Ч,.Ш. Татбики методдои фаъоли таълим/Ч,.Ш.Шарифов.- Донишгоди давлатии Кургонтеппа ба номи Носири Хусрав.- «Шафак», 2003.-С. 1-2.

17. Шарифов, Ч,.Ш. Раванди таълим эчодкориро талаб мекунад/Ч,.Ш.Шарифов\\Маводи конфронси илмии байналмилалии «Низоми методикаи таълим/Ч,.Ш.Шарифов.-Д.:«Ирфон»,2009.-С.45-48.

18. Шарифов, Ф. Педагог - ин кори эчодкорона/Ф.Шарифов.-Душанбе, 1984.

19. Фарданги забони точикй.4,.1-2. М.: «Энсклопедия»,1969

20. Щукин, А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: уч. пособие для преподавателей и студентов/А.Н.Щукин.- М.: Филоматис, 2004.- 416с.

21. Щукин, А.Н. Лингводидактический энциклопедический словарь: более 2000 единиц/А.Н.Щукин. -М.: Астрель: ACT: Хранитель, 2007.- 746 с.

22. Щукин, А.Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке/А.Н.Щукин.-М.: ИКАР, 2011.- 454с.

23. Щукин, А.Н. Теория обучения иностранным языкам (лингводидактические основы)/А.Н. Щукин. -М.: ВК, 2012.

24. Fried-Booth D.L. Modelling of teaching practice for future teachers of the English language // Journal of linguistic studies. 2009. № 2 (2). Pp. 75-83.

СУЩНОСТЬ И СОДЕРЖАНИЕ ПОСТАНОВКИ ЗАДАНИЙ ПО ОБУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ МОБИЛЬНЫМИ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫМИ ТЕХНОЛОГИЯМИ

Статья посвящена вопросам сущности и содержания при постановке заданий по обучению иностранным языкам мобильными и мультимедийными технологиями.

По мнению автора, с учётом того, что существующие мобильные и мультимедийные технологии отличаются как обычными, так и методологическими функциями, имеется объективная необходимость в определенном порядке для изучения иностранных языков на основе всех технологий. Относительно конкретных мобильных и мультимедийных технологий преподаватель может применять проектный метод, включающий в себя ряд процедур и шагов по подготовке деятельности по голосованию на основе выбранной мобильной и мультимедийной технологии или функции организации языковых аспектов и специальных диалоговых работ. Помимо этого, образовательная деятельность студентов на основе мобильной и мультимедийной технологии может произойти в аудитории и во внеаудиторное время. В связи с задачами тренингов и степени языковой подготовки студентов, степень проектной процедуры аудитории может быть разнообразной.

Автор отмечает, что среди всех имеющихся мобильных и мультимедийных технологий, находящихся в положении проведения опыта, изучения и проверки, современная видеокамерная связь с интернетом постоянно является необходимой и полезной, поскольку на их основе можно наладить процесс сотрудничества между преподавателями и студентами. Применение этих технологий в процессе обучения в рамках языкового проекта, происходит на основе одной из вышеуказанной технологии. Помимо этого, студенты применяют сетевые видеосредства (например, Skype) с видеосигналом в процессе реализации проекта.

Ключевые слова: актуальность, значение, мобильные и мультимедийные технологии, студенты, изучение иностранных языков, мобильные и мультимедийные средства, применение технологии, сетевые видеосредства, тренинги, сотрудничество между преподавателями и студентами.

THE ESSENCE AND CONTENT OF SETTING TASKS FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGES BY MOBILE AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES

The article is devoted to the essence and content in the formulation of tasks for teaching foreign languages by mobile and multimedia technologies.

According to the author, taking into account the fact that the existing mobile and multimedia technologies differ in both conventional and methodological functions, there is an objective need

for a certain order to study foreign languages on the basis of all technologies. Regarding specific mobile and multimedia technologies, the teacher can apply a project method, which includes a number of procedures and steps for the preparation of voting activities based on the selected mobile and multimedia technology or the function of organizing language aspects and special dialogue works. In addition, educational activities of students based on mobile and multimedia technology can occur in the classroom and extracurricular time. Due to the objectives of the training and the degree of language training of students, the degree of project procedure of the audience can be varied.

The author notes that among all available mobile and multimedia technologies, which are in the position of experience, study and verification, modern video camera connection with the Internet is constantly necessary and useful, because on their basis it is possible to establish a process of cooperation between the teacher, students and students. The use of these technologies in the learning process within the framework of the language project is based on one of the above technologies. In addition, students used the network video resources (e.g. Skype) with the video signal in the process of implementation of the project.

Keywords: relevance, meaning, mobile and multimedia technologies, students, learning foreign languages, mobile and multimedia tools, technology application, network video tools, training, cooperation between teachers and students.

Сведения об авторе:

Шарипов Хуршед Алихонович - ассистент Кулябского государственного университета им.А.Рудаки. Адрес:735360,РТ, г.Куляб, ул. С.Сангова-16. Тел.: (+992) 918488703.

About the author:

Sharipov Khurshed Alikhonovich - Assistant of Kulob State University named after A. Rudaki. Address:735360, Tajikistan, Kulyab city, S.Sangov-16 str. Phone: (+992) 918488703.

МАФХ,УМ ВА ХУСУСИЯТ^ОИ АСОСИИ ТЕХНОЛОГИЯИ ПЕДАГОГИИ МУОСИР

Нозимов Т.К,., Саидов М.В.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Дар замони муосир ба лугати педагогй мафхуми технологияи педагоги чои мустахкамро ишгол кардааст. Аммо фахмидан ва истифодаи он ахамияти хосаро талаб менамояд.

• Технология - ин мачмуи услубхое, ки дар ин ё он фаъолият истифода мешаванд, масалан дар хунар, санъат (аз лугати тафсирй)

• Технологияи педагогй - мачмуи механизмхои психологй-педагогй, ки дастаи махсус ва кисматбандии шаклхо, методхо, роххо, услубхои таълимиро муайян менамоянд; он асбобу анчомиташкилотй-методии раванди педагогй мебошад.

• Технологияи педагогй - техникаи пурмазмуни бавучудоварандаи раванди таълимй мебошад.

• Технологияи педагогй - тавсифи раванди ноилшавии натичахои банакшагирифташудаи таълим аст.

• Технология - ин санъат, хунар, махорат, мачмуи методхои коркард ва ивази холат аст.

• Технологияи таълим - ин кисми равандиимураккаби системаи дидактикй мебошад

• Технологияи педагогй - ин модели хаматарафа андешакорона сохташудаи фаъолияти педагогии муштаракона оид ба банакшагирй ва гузаронидани раванди таълим бо таъмини мухити озод барои хонандагон ва омузгор аст.

• Технологияи педагогй - ин методи системавии ташкил додан, амалан истифода намудан ва муайян сохтани тамоми раванди омузиш ва азхудкунии донишхо бо назардошти манбаъхои техникй ва инсонй ва таъсири мутакобилаи онхо хисобида мешавад, ки он бехтаргардонии шаклхои таълиму тахсилро ба максад гузоштааст.

• Технологияи педагогй мацмуи системавй ва тартиби кори хамаи воситахои шахсй, асбобй ва методиро мефахмонад, ки барои расидан ба максадхои педагогй истифода мешаванд.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Мувофики фахмиши мо технологияи педагогй чамъбасти пурмазмун мебошад, ки ба худ маънихои хама таърифхои муаллифони (сарчашмахои) гуногунро кашидааст.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.