НРАВСТВЕННО- ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ ВЗГЛЯД А. ДЖАМИ
В статье рассматривается вопрос о А. Джами как учённый, философ, поэт и как личность в Востоке и мировом литературе. Он преследовал своих предков и создал условие для успешной развитие литературы персидско-таджикского народа. Он в поведение людей больше всего уважал трудолюбию и покорностью и уважение других людей.
В статье рассматривается А. Джами, как личность обладающих высоких человеческих ценностей. Пример этому может, послужит высказывание приведенной в «Сабуат-ул-аброр». Там приводится рассказ от образа жизни одного простого, бедного человека, что жил за счет собственного труда. Он собирал дров, связал их в сноп и постоянно радовался и благодарствовал вышнему, что эго создал свободным человеком, что не находится под властью кому та.
Кто-то от свидетелей этой событии ему делает замечание, что хорошего Бог сделал для тебя, что постоянно посилаеш ему свой признание. Это высказывание имеет большой воспитательную значение и человека направляет в правильной пути. Примером выше сказанному могут послужит эти строки из произведение А. Джоми: Цомй ба мулку мол чу уар сифла дил мабанд, Кунци фарогу ганци каноат туро бас аст. Или:
Цомй зи хони ризк, чу ноне кифоя аст, Озори бори миннати дунон чаро кашам?
Эти строки о многом говорят и предупреждают подрастающим поколением, схоронили честь и достоинство как человек и личность.
В данном статье рассматривается педагогический взгляд А. Джами в том, большое внимание уделяет генетическому вопросу в воспитание и обучение примером тому может послужит эти высказывание поэта: %ец суде накунад тарбияи нокобил, Гарчи бартар ниуи аз халки цауон микдораш. Сабзу хуррам нашавад аз нами борон уаргиз, Хори хушке, ки нишони ба сари девораш.
Ключевые слова: философ, поэт, идея, знание, обучение, воспитание.
MORALITY -EDUCATIONAL VIEW OF A. DZHAMI
As taught, philosopher, poet confessed in Orient. He pursued their own limit and created the condition for development of the literature persian-tadzhik folk. He in behaviour of the people most of all respected the industry and submissiveness and respect others. Keywords: philosopher, poet, idea, knowledge, education, education
Сведения об авторе:
Алиев Давлат Алиевич - соискатель научного - исследовательского института развития образования Академии образований Таджикистан. Адрес: г. Душанбе, улица и Айни- 45. тел: (+992)92918 83 3 7 82. About the autor:
Aliev Davlat Alievich - competitor scientific research institute development of Academy Education Tajikistan. Adress: c. Dushanbe streat Ainy - 45. Phone: (+992)92918 83 3 7 82.
ИСТИФОДАИ ТЕХНОЛОГИЯМИ ИТТИЛООТЙ КОММУНИКАТСИОНЙ
ДАР РАВАНДИ ТАЪЛИМ
Ахмедова Б. С., Султонова С. А., Насриддинов Т. Н.
Донишгоуи техникии Тоцикистон ба номи акаедмик М. Осими
Таълим ва назорати сатхи дониш аз давраи ибтидой манша мегирад, зеро аз тарафи одамони давраи ибтидой тасвирхои руи санги куххо на танхо барои мустахкам кардан ва аз насл ба насл гузаронидани дониш, балки барои назорати дониш, махорат ва дигар
чтобы
что он детей,
малакахои чангии насли наврас истифода мешуд. Дастрасии тачриба яке аз мухимтарин манбахои пешрафти чомеа буда, дар он се лахзахои асосиро чудо кардан мумкин аст:
1. Нигохдоштани дониш, майорат ва малакаи ба дастоварда барои насли оянда.
2. Дастрас намудани ин донишу малака ва майорат ба насли оянда.
3. Аз тарафи таълимгирандагон аз худ кардани ин дониш, малака ва майорат.
Дар як аз лахзахои номбаршуда бо ташаккулёбии маданияти иттилоотии омузгорони фанхои гуманитарй ва дакик алокаманд мебошад ва барои тадкикоти мазкур ахамияти калон дорад. Системаи ба таври доими руштёбандаи маълумоти технологй ва педагогй талаботи навро дар тайёрии касбии омузгорони ояндаи технология мегузорад.
Асосгузори сулху вахдати миллй, мухтарам Эмомалй Рахмон дар гузоришхову суханронихои худ таъкид ба он менамояд, ки мо дар замири насли наврас, махсусан донишчуёни таълимгоххои олй, ки ояндаи пояндаи миллатанд, бояд ручуъмандй ба навоварию эчодкорй ва ихтироъкорию худтакмилдихиро парварем, то ки онхо омодаи татбики барномаи рушди инноватсионй ва ракобатпазиргардонии Точикистон тайи солхои 2011-2020 гарданд [9, с. 273].
Аз чумла, кишвар ба рушди сохаи илму маориф, бахусус, илмхои техникй ва технологияи муосир таваччухи чиддй зохир намуда, ба пешравию шукуфой ноил мегардад. Ин пешравиро пеш аз хама бе иштирок ва икдомоти чавонони эчодкор ва навовар амалй кардан аз имкон берун аст. Талошхои пайвастаи чавонони имрузаи мо чихати иштироки фаъолона дар рушду нумуи кишвари азизамон бовар бар он месозад, ки чавонони мо бо хисси баланди худшиносиву худогохии миллй ва ифтихор аз давлату давлатдории миллй дар оянда низ тамоми неруи худро барои хифзи дастовардхои истиклолият, тахкими давлатдорй, вахдати миллй, сулху субот, рушди минбаъдаи иктисодиву ичтимоии Ватани азизамон ва устувор гардонидани мавкеи он дар катори кишвархои мутараккй сафарбар менамоянд.
Точикистон яке аз кишвархоест, ки дар рушд ва фарохам овардани шароити технологияхои хозиразамон ру ба инкишоф аст. Асри 21 асри технологияи компютерй эълон шудааст ва ба хамагон маълум мебошад, ки таракиёти илмхои технологияи компютерй инкишоф ёфта истодааст. Масъалаи илми компютерй аз нигохи аввал хело хам душвортар буда, омузондани донишчуёну хонандагони мактабхои тахсилоти хамагони ва олй омузиши махсусро такозо менамоянд. Дар мамоликхои тараки кардаи чахон баробари рушди технология, пеш аз хама тамоми барномахои компютерй барои донишомузон бо забони хамон давлат омода карда шудааст, ки яке аз манбаъхои илмомузи ба хисоб меравад.
Пешрафти технологияи муосир ба он водор менамояд, ки ба хар раванди эчодкоронаи замон чомеаамонро омода созем. Хусусан, зухури технологияи иттилоотй шароите фарохам овардааст, ки аз хама гуна навсозихову эчодкорихои чомеаи чахони вохиду муштарак вокиф гашта ва ба хар яки он ба чашми ибрат назар андохта, имконоти мавчударо ба пиёдашавии он сафарбар намоем. Хушбахтона, Дукумати Точикистон барои хама гуна навоварй имконият дода, дар ин раванд хамчун пешсаф ва ташаббускор баромад менамояд. Бо ташаббуси Президенти кишвар мухтарам Эмомалй Рахмон тамоми мактабхои олй ва миёнаро бо техника ва технологияи муосир таъмин намудан ва соли 2010-ро Соли Фарханги техникй эълон кардааст. Истифодаи максадноки технологияи муосир дар сохаи маориф донишчуи имрузро дар чахорчубаи низоми анъанавии таълим махдуд карда наметавонад. Дастрасии китобхонаи электронй, сомонахои тахассусй ва дигар имконоти технологияи иттилоотиро барои донишчуи асри XXI фарохам овардааст. Технологияи иттилоотй хар гуна навигарихоро дар таълими фанхои алохида ва татбики баъзе корхои илмию таълими фарохам меоварад. Истифодаи имконоти технологияи муосир дар таълими забони хоричй талаботи замон ва чомеаи пешрафтаи чахонй мебошад.
Бо максади муайян кардани самтхои афзалиятноки сиёсати давлатии иттилоотй, ташаккул ва рушди сиёсати давлатй дар сохаи иттилоот, хифзи манфиатхои миллии Чумхурии Точикистон дар бахши иттилооткунони, таъмини ташаккул ва инкишофи фазои ягонаи иттилоотй-фархангй хамчун шарти зарурии ягонагии сиёсй ва маънавии ахолии чумхурй, мухайё сохтани заминахои сиёсй, ичтимой-иктисодй, фархангй ва
техникию технологии воридшавии мамлакат ба чомеаи чахонии компютеркунонй мебошад. Яке аз шартхои зарурии инкишофи фазои иттилоотй компютерикунонии оммавй (хонагй) мебошад, ки имконияти густариши фазои иттилоотй ва дастёбии густарда ба захироти компютеркунониро таъмин намуда, заминаи гуфтугуи ахолиро бо хокимият фарохам меоварад. [6, с. 64-68]
Дар шароити кунунии рушди чахонй технологияхои иттилоотй коммуникатсиони беш аз пеш ва амикан ба тамоми сохахои хаётан мухим, аз чумла маориф, илм, фарханг нуфуз намуда, ба ташаккули шахсият, тарзи зиндагй, низоми муносибатхои байниафрод таъсир мерасонанд. Истифодаи интернет технологияи иттилоотй ба захираи мухими стратегии чомеа табдил меёбад ва бад-ин сабаб сифати хаёт, рушди ичтимоию иктисодй, низоми маориф аз руи сатх ва такомули истифодаи захироти он муайян карда мешавад.
Вазифаи асосии мактабхои олии омузгорй тайёр намудани муаллимони аз чихати касбй пурра ва хуб ташаккулёфта, дорои маданияти баланди инсонй, донишмандии асосхои истехсолот, техника ва технологияи замонавй мустаъкилона, ташабускорна ва эчодкорна хал намудани масъалахои таълиму тарбия мебошад.
Далли ин масъалахо, ба таври доимй такмил додани сифати таълими муаллимони сохаи технология, мусаллах бо консепсияи нави таълимро талаб менамояд. Бе омузиши усули таълими технология халли ин масъалахо душвор мебошад.
Дар таракиёти замонавии чамъиятй мо талабот ба мутахассиси насли нав - бо харакати баланди мустаъкилона интихоб кардан ва ташакул додан, ба талаботи замона чавобдихандаи технологияи оригиналй, ки дарачаи таракии касбии омузгор ба миён меояд. [1, с. 133-135].
Хусусияти мухимтарини ин касб ташкили равиши таълимию тарбиявй мебошад, ки он на факат даркунии илмй, балки тарбияи эстетикй, мехнатй ва политехникиро дар бар мегирад. Ин хусусиятхо (аспектхо) асоси «Усули таълими интернет технологияро» ташкил медиханд, ки мавриди тартиб додани барномаи таълими савияи тахасусии донишчуён мувофики стандарти давлатии тайёр намудани мутахассисони сохаи маориф ба назар гирифта шудааст. [7, с. 33-37].
Максади таълими забонхо бо истифодаи технологияхои интернетй дар асоси донишхои мукаммали фаннй аз руи ихтисосхои гуногун ташаккул додани малака ва махорати амалии онхо мебошад [3, с. 46-48].
Дар рафти таълими назариявй ва амалй ба донишчуён донишхои амик ва мустахкам, малакахои босифат ичро кардани кор, усулхои гуногуни таълимй ба монанди баён, тарчумаи матну калимахо, амалй, озмоишй, талаффузи дурусти калима, намоишдихй ва самаранок истифода бурдани вакти таълим омузонда шуда, роли омузгор дар такмил додани техника ва технологияи истехсолот ва чорй намудан ва омузонидани технологияи замонавй нишон дода шудааст.
Дар як дарси таълими назариявй ва амалй ахамияти таълимй, тарбиявй дошта кобилияти донишомузии мустаъкилона ва куввахои зчодиро вусъат медихад. Кор бо технологияхои информатсионй ва истифодаи интернет руз аз руз зиёд шуда истодааст. Информатсия ва технологияи коркарди он дар идоракуни ва ташкили корхонахо накши муайянкунанда дорад. Имрузхо таъминоти технологияи информатсионй бо истифодаи интернет дар рафти таълим шарти зарурии пурра будани тасаввурот дар бораи онхо мебошад. Технологияи иттилоотии замонавй ва воситахои телекомуникатсия, сомонахои интернетй имконият медиханд, ки ба донишчуён дастраси матнхо ва лугатхо фавран кабул ва пешниход карда шаванд. Дар донишгоххо талабот оиди комплекси таълимии электронй ва аз руи барнома кор кардани донишчуён хеле зиёд аст, ин аз он иборат аст, ки донишчуён саривакт корхои мустакилонаи ба онхо вобаста кардашударо бо истифодаи сомонахои интернетй саривакт ичро менамоянд.
Бо максади баланд бардоштани самаранокии машгулиятхо шавки донишчуёнро нисбат ба фаъолияти коромузй зиёд намуда, диккати онхоро ба ичрои супоришхои тарзи тарчумони дошта чалб ва иштироки онхоро дар тарчумаи матнхо, калимахо ва иборахо аз як забон ба забони дигар сафарбар мекунанд.
Дар рафти усули таълими технология усулхои гуногуни таълими фанни технологияро омухта ба донишчуён оиди накшахои кории омузгорй фанни технология
накшаи таквими, накша-конспекти даpсии яксоата накшаxои даpсxои иловагй, факyлтативxо шинос намyда сохти онxо омyзонида мешаванд. Техника ва технологияи мyосиp такозо менамояд, ки фаъолияти китобдоpй чун соxаи мyxимтаpини фаpxангy маоpиф даp баpобаpи yсyлxои анъанавй бо шyyp ва талаботи мyосиp xамгом бошад. Феълан даp соxаи таълим бо pyшди технологияи иттилоотй дигаpгyниxои куллие ба вукуъ пайвастааст.
Яке аз усули таълими технология мyшкилотxои (пpоблемма) асосии хyдpо дошта, максад ва мyндаpичаи талими технологияи интеpнетй, пpинсипxои он, pаванди таълими фанни технология даp таълимгоxxои таxсилоти миёнаи xамагонй, коpxои амали ва озмоиши, ташкил ва гyзаpонидани намyдxои гуногуни таълим, хyсyсиятxои хоси усули таълими технология, истифодаи моделиpонии компютоpи ва констpyксиякyнии амалй, истифодаи муккамали воситаxои навpо (комютеpxо, тахтаxои электpонй, видио, интеpнет ва аyдиосистемаxоpо) даp баp мегиpад. Омузиши усули таълими технологияи интеpнетй асоси хyдpо аз психологй-педагогикй, фанxои сикли, гyманитаpй-маданй, маъpифатй, ичтимои-иктисодй, техникй ва технологй мегиpад. Равандxои инноватсионй даp системаи маоpиф яке аз омилxои асосии pyшд буда такозои замон мебошад. Истифодаи технологияxои инфоpматсионй-коммyникатсионй (мултимедия, пpоектоpxо, тахтаxои электpонй ва гайpаxо) имконият медиxанд, ки pаванди даpс аёни шавад, даpачаи фаxмо будани он афзояд ва донишчуй даp ин xолат xам мебинаду xам мешунавад, xам менависад ки ин аз чанд ч^ат мyассиp мебошад. [2, 49-73].
Яке аз афзалиятxои мyxими истифодабаpии компютеp даp pафти машFyлиятxои амалй ин тезтаp аз худ каpдани забонxои хоpичй даp вакти шунавой мебошад. Инчунин истифодаи тахтаи электpонй даp pафти омузиши забон бисёp кулай мебошад ин имконият медщад, ки донишчуй ба тавpи визуалй гузаштани pаванди даpсxо аз ибтидо то имтщо мyшоxида намояд.
Афзалиятxои истифодаи технологияxои иттилотй даp pаванди таълимpо чунин тавсиф каpдан мумкин аст:
- Яке аз афзалиятxои истифодаи технологияxои иттилоотй ташаккули муносибати мустакилонаи донишчуён даp pаванди азхудкунй мебошад. Донишчуй метавонад мустакилона бошyypона (бе нyсхабаpдоpй аз каси дигаp ё аз тахтаи синф забонpо омузад даp ин xолат шавки y нисбати забономузи зиёд шуда, боваpи xосил мекунад, ки забонpо аз худ мекунад.
Истифодаи компютеp ва интеpнет даp pафти машFyлиятxои амалй ба донишчуён имконият медщад, ки аз лyFатxо истифода каpда ба воситаи сомонаxои интеpнетй матнxо ва калимаxои нофаxмояшонpо аз як забон ба забони дигаp таpчyма намоянд.
Дамин тавp истифодаи технологияxои компютеpй ва интеpнет даp мактабxои таxсилоти xамагонй ва олй ин сабаби баланд гаpдидани сифати таълим ва беxтаp шудани сатxи дониши донишчуён шуда метавонад.
Технологияxои инфоpматсионй коммуникатсионй татбики алокаи байнифаннй мебошанд.
- гyзаpонидани тестxои фанни
- и^ои коpxои pефеpативи, эчоди ва Fайpаxо бо технологияхои компютеpй;
- чустучу ва коpкаpди маълумот даp чаxоpчyбаи маводи омухташаванда бо истифодаи Иш^нет;
- истифодаи сомонаxои интеpнетй лyFатxо даp pафти таpчyмаи матнxо;
- гyзаpонидани конфеpенсияxои илмpешенияй ва пpезентатсияxо;
-фаъолияти лоиxавй тадкикотй;
Бо истифодаи технологияи xозиpазамони иттилоотй коммуникатсионй максади асосии иттилооткунии таълим оваpда шудааст, xамчyн такмили xаматаpафаи маъpифат ва бо вай хаpактеpи эчодй додан. Компютеp ин худ воситаи мувофики пpогpамавиpо доpост, ва восш^ои телекоммуникатсия якчоя бо чойгиpшави даp онxо, ки бо ёpии онxо мо на танxо даp боpаи пpоблемаxои даp гиpди мо pyйдодаpо мефаxмем, балки иттилооти иловагиpо фаxмида баpои худ саxифаxои навpо кушода, дониши хyдpо баpои омузиши забощои хоpичй пyppа мекунем [4, с. 164-168].
Технологияи нави иттилоотй ва коммуникатсионй омили асосии муайян намудани пешрафти чамъияти, тараккиёти мамлакатхои чамъияти чахонй дорад. Яъне чорй намудани технологихои иттилооти коммуникатсионй ва интернет дар сохаи маориф аз бисёр чихат вобаста аст. Дар замони муосир гузаронидани машгулиятхо дар мактабхои тахсилоти хамагонй ва олй барои хамаи фанхои омузиш бе истифодаи технологияхои компютерй интернетй ягон маъние надорад, чунки он дар як вакт вазифаи телевизор, магнитафон, тачхизоти тачрибагузарони, мачмуи мисолу масъалахо, тарзи тарчумаи калимаю иборахо ва воситаи санчиши донишро ичро мекунад. Инчунин кайд кардан чоиз аст, ки технологияхои информатсионй ва интернет имконият медиханд:
- савияи маданияти сатхи тахассусй баланд бардошта шаванд;
- душвории раванди санчиш ва тахлил поён фароварда шавад;
-савияи саводнокии вазифавй дар самти технологияхои информатсионй баланд гардад;
- имконияти татбики донишхо ва мустахкамкунии онхо фарохам гардад;
- эхтироми устодон дар байни шогирдону хамкорон баланд бардошта шавад;
- дастгирии иттилоотии фаъолияти макомоти хокимият ва идораи давлатии чумхуриявй ва махаллй, макомоти худидораи махаллй дар асоси технологияхои иттилоотию коммуникатсионии муосир;
- ташаккул ва рушди саноат ва инфраструктураи махсусгардонидашудаи пешниходи хизматрасонихои иттилоотй ва телекоммуникатсионй, чалб аз хама дар сохахои дорои ахамияти ичтимой, аз чумла ба таври оммави бо компютер мучахаз гардонидани хонахо, тичорати элекрони ва системаи рушдёбандаи дастрасй ба Интернет мебошад;
- тавассути иттилооткунонй баланд бардоштани сифат ва ракобатпазирии махсулоти ватанй, ба муомилоти хочагй чалб кардани захирахои иттилоотии миллй;
- ташаккул ва рушди бахшхои махсуси хизматрасонихои иттилоотй;
- эчод, дастгири ва такмили нуфузи иттилоотии Точикистон бо рохи истифодаи босамари технологияхои иттилоотй
- такмили шаклхои тайёр кадани мутахассисон дар сохаи технологияхои иттилоотию коммуникатсионй; [8, с. 47-56].
Иттилооткунонии мактабхои хамагонй ва олй ин дар оянда компютеризатсиякунонии бо максади ба даст овардани нишондодхои чахонй бо таъмини техникаи компютерй, пайваст кардани муассисахои касбии олй ва маълумотхои олй бо хатти интернет, коркард ва чори намудани системаи омузиши дар хамаи самтхои таълимро дорад. Барои ба даст овардани нишондодхои баланд дар сифат ва сатхи омузиш мумкин аст, танхо бо рохи таъмини иттилоотй фаъоли маълумот ва максаднок тайёр намудани донишчуён дар рафти таълим бо истифодаи сомонахои интернетй равона шаванд. Яз тарафи дигар интернет ин як минбари озоде мебошад, ки хар як шахси хохишманд метавонад истифода барад. Ба бештари донишчуён истифодаи сомонахои интернетй дар рафти таълим имконият медихад, ки чахонбинии донишашонро сайкал диханд. Дамаи руйдод ва хабархои чахониро бо воситаи истифодаи интернет аз худ намоянд, инчунин курсхои омузишии кутохмудатро бо забонхои хоричй дастрас намуда забонро омузанд.
АДАБИЁТ
1. Абрамов Р. Сетевые структуры и формирование информационного общества. // Социологические исследования. - 2012. - № 3. - С. 133-135
2. Андреева А. Плюсы и минусы трансформации информационной среды для развития российского общества. // Андреева А. Информациооные ресурсы России. - 2013. - № 1. - С. 7-11
3. Гаффин А. Путеводитель по глобальной компьютерной сети Интернет. М. : // Гаффин А Академия, 2012. - 142с.
4. Дайсон Э. Жизнь в эпоху Интернета. / Пер. с англ. - М. : // Дайсон Э Маркетинг, 2012. - С. 164168.
5. Зоркая Н. Информационные предпочтения жителей России. // Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. - 2014. - № 4. - С. 18-21
6. Клименко С., Уразметов В. Экономика // Интернет - Среда обитания информационного общества. Клименко С., Уразметов В. М. :, 2014. - С. 64-68.
7. Левин А. Информационное общество // Левин А Социальные аспекты электронной революции. - 2014. - № 1. - С. 33-37
8. Новосёлова Е. Н., Кадыров И. Р. Создание web-страниц с помощью HTML. // Информатика и образование. - 2014. - № 11. - С. 47-56.
9. Е. С. Полат Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. //Под ред. Е. С. Полат. - М. : Академия, 2014. - 273с.
10. Акрамов В. М, «Технологияи масолехи конструксионй». //Акрамов М. В. Мачалаи Душанбе «Эчод», 2008.
11. В. А. Сластенин Педагогика: Учебн. Пособие для студентов педагогических учебных заведений. // В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. М. Мищенко. - М., 1998 с. 288
12. Ишматов А. Б. Совершенствование технологии производства и подготовки нитей натурального шелка к ткачеству. // Ишматов А. Б докт. дисс. Кострома. КГТУ, 2013 с. 125
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИИ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ
В данной статье была широко и эффективно рассмотрено использование технологии информационно -коммуникационных средств в процессе обучения иностранному языку, в котором использование компьютеров рассмотрено и приведено четко во время обучение языков, а также компьютерные программы для индивидуального обучения языка и дистанционного обучения среди студентов.
Ключевые слова: мультимедиа, прожектор, компьютер, обучение, аудиосистема, видео, метод.
USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN TEACHING
PROCESS
The article is devoted to the problem of wide and efficient use of Information and Communication Technology means in the process of 21 teaching foreign languages, where the way of using computers in teaching a language, software for individual language teaching and distance learning of foreign languages are described in detail.
Key words: multimedia, projector, computer, learning, audiosystem, video, method.
Сведение об авторах:
Ахмедова Бунафша Саидмузаффаровна, ассистент кафедры «Языков» ТТУ им. акад. М. С. Осими Тел: 985053454 e-mail abunafsha@mail.ru Султанова Сурайё Абдурашидовна, ассистент кафедры «Языков» ТТУ им. акад. М. С. Осими Тел: (+992)901900711 e-mail Sultanova. suraye@mail.ru Насриддинов Тохир Нурович, старший преподаватель кафедры «Языков» ТТУ им. акад. М. С. Осими Тел: +(992)917868780 e-mail nasriddinovtohir@mail.ru. About the autor:
Akhmedova Bunnavsha Saidmuzaffarovna - assistant of Deportment leanguges of the Tajik tekhnical university name academic M. Osimi Phone: + (992)985053454 e-mail abunafsha@mail.ru
Sultonova Surayo Abdurashidovna - assistant of Deportment leanguges of the Tajik tekhnical university name academic M. Osimi Phone: +(992)901900711 email Sultanova. suraye@mail.ru
Nasriddinov Tohir Nurov - senior teacher of Deportment leanguges of the Tajik tekhnical university name academic M. Osimi Phone: +(992)917868780 e-mail nasriddinovtohir@mail. ru