Научная статья на тему 'Фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимлар малакасини ошириш жараёнини ташкил этиш ва бошқариш тамойиллари'

Фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимлар малакасини ошириш жараёнини ташкил этиш ва бошқариш тамойиллари Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
967
112
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
касбий ривожланиш / ахборот ресурс маркази / масофавий таълимни бошқариш тамойиллари / фаолиятли ёндашув / мустақил малака ошириш / узлуксизлик / такомиллаштириш / малакали кадрлар / инновацион фаолият / лаёқат / professional development and information resource centre / the principles of managing distance education / active approach / independent enhancement / continuous / improvement / qualified specialists / innovative process / capability

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Чориев Р. Қ., Боймуродова Г. Т.

Мақолада фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимларнинг малака ошириш жараёнини узлуксиз ташкил этишнинг бугунги кундаги ўрни, унинг янги шаклларини ишлаб чиқиш, мустақил малака оширишнинг ўзига хос хусусиятлари ва бошқариш тамойиллари хусусида ҳамда мактаб таълимини янги сифат босқичига кўтаришнинг муҳим шарти эканлиги ҳақида фикр-мулоҳазалар берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE PRINCIPLES OF LEADING AND ORGANIZING THE PROCESS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT ON THE BASE OF ACTIVE APPROACH

The article discusses the main role of continuous professional development of education staff on the basis of active approach, creating its new types and enhancing independence. There is considered the issues of upgrading of quality in secondary education system on a new level.

Текст научной работы на тему «Фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимлар малакасини ошириш жараёнини ташкил этиш ва бошқариш тамойиллари»

Чориев Р.^.,

Тошкент вилояти халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти ректори, педагогика фанлар номзоди, доцент;

Воймуродова Г.Т.,

Тошкент вилояти халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти «Мактабгача, бошланFич ва махсус таълим» кафедраси доценти, педагогика фанлари номзоди

ФАОЛИЯТЛИ ЁНДАШУВ АСОСИДА ПЕДАГОГ ХОДИМЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ ЖАРАЁНИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ ВА БОШКАРИШ ТАМОЙИЛЛАРИ

ЧОРИЕВ Р.Ц., БОЙМУРОДОВА Г.Т. ФАОЛИЯТЛИ ЁНДАШУВ АСОСИДА ПЕДАГОГ ХОДИМЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ ЖАРАЁНИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ ВА БОШКАРИШ ТАМОЙИЛЛАРИ

Маколада фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимларнинг малака ошириш жараёнини узлуксиз ташкил этишнинг бугунги кундаги урни, унинг янги шаклларини ишлаб чикиш, мустакил малака оширишнинг узига хос хусусиятлари ва бошкариш тамойиллари хусусида х,амда мактаб таълимини янги сифат боскичига кутаришнинг мух,им шарти эканлиги х,акида фикр-мулох,азалар берилган.

Таянч суз ва тушунчалар: касбий ривожланиш, ахборот ресурс маркази, масофавий таълим-ни бошкариш тамойиллари, фаолиятли ёндашув, мустакил малака ошириш, узлуксизлик, тако-миллаштириш, малакали кадрлар, инновацион фаолият, лаёкат.

ЧОРИЕВ Р.К., БОЙМУРОДОВА Г.Т. ПРИНЦИПЫ ОРГАНИЗАЦИИ И УПРАВЛЕНИЯ ПРОЦЕССОМ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ НА ОСНОВЕ ДЕЙСТВЕННОГО ПОДХОДА

В статье излагаются важность и значение организации процесса непрерывного повышения квалификации педагогических кадров народного образования, разработки новейших форм её организации, особенностей и принципов самоообразования и необходимость вышеуказанных процессов для повышения качества образования на новый уровень.

Ключевые слова и понятия: профессиональное развитие, центр информационных ресурсов, принципы управления дистанционным образованием, действенный подход, самоообразова-ние, непрерывность, совершенствование, квалифицированные кадры, инновационная деятельность, способность.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

CHORIEV R.K., BOYMURODOVA G.T. THE PRINCIPLES OF LEADING AND ORGANIZING THE PROCESS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT ON THE BASE OF ACTIVE APPROACH

The article discusses the main role of continuous professional development of education staff on the basis of active approach, creating its new types and enhancing independence. There is considered the issues of upgrading of quality in secondary education system on a new level.

Keywords: professional development and information resource centre, the principles of managing distance education, active approach, independent enhancement, continuous, improvement, qualified specialists, innovative process, capability.

Kadpnap ManaKacuHu owupuw ea ynapHu qaüma maüep-naw mu3UMUHU my6daH yзгapmupuwнu pеcпy6nuкaмuзнuнг Mycma^unnuK üunnapuda pueownaHuwu, yнuнг qaemuda M3 6ep-гaн vy^yp u^mucoduü-cuecuü, ummuMouü-axno^uü, deMOKpamuK yзгapuwnap %aM ma%030 qunadu.

Бугунги кунда таълим тизими олдига куйиладиган талабнинг узгариши баробари-да малака ошириш тизимини хам модерни-зациялаш муаммоси тобора долзарблашиб бормокда. Бу эса малака оширишнинг янги шакллари ва методларини ишлаб чикишни такозо этади. Бунда укитувчи шахсини мустакил ривожланиш сари йуналтириш усту-вор урин эгаллаши керак. Юкори малакали педагог кадрларнинг мустакил билим олиш-лари ва уз махоратларини намоён килишлари мактаб таълимини янги сифат боскичига кутаришнинг мухим шарти хисобланади. Жа-дал узгараётган шароитда ривожлантирувчи технологиялар, фаол укитиш шакл ва метод-лари хамда мустакил билим олишнинг мавкеи ортиб бормокда.

Таълимнинг янги максади ва ахамияти шун-дан иборатки, укитиш амалиётини мунтазам ривожлантириш олий таълим муассасасини битиргандан кейин малака ошириш жараё-ни олдига юкори малакали кадрларни ин-новацион фаолиятга тайёрлаш, кайта шакл-лантиришдек мураккаб вазифани куймокда. Мазкур максадга эришиш учун Узбекистон Республикаси хукумати малака оширишнинг хукукий асосларини доимий тарзда мустах,камламокда. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2014 йил 15 август-даги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги 234-сон хамда 2015 йил 20 ав-густдаги «Олий таълим муассасаларининг рахбар ва педагог кадрларини кайта тайёрлаш

ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этиш чора-тадбирлари туFрисида»ги 242-сон карорлари бунга мисол була олади.

Бундай вазифани ечиш лаёкатини хал этиш учун укитувчиларда рефлексив-тахлилий, лойихачилик хамда шахсий ахамиятга эга булган бошка бир катор куникмаларни шакл-лантириш талаб этилади. Шунингдек, фаолият-ли ёндашув доирасида педагогларнинг касбга йуналтирилган лойихачилик, технологик ва вазиятли бошкариш маданиятини ривожлантириш хам алохида долзарблик касб этмокда.

Бундай ёндашув асосида педагоглар малакасини оширишнинг асосий максади мутахас-сисларнинг касбий-шахсий ривожланишлари учун кулай шароит яратишдан иборат. Шу уринда «Мустакил ривожланиш механизмлари нималарни уз ичига олади?» деган хакли са-вол туFилади.

Бундай тамойиллардан бири ахборотлар-нинг мазмуни хакида кургазмали тасаввур хосил килишдан иборат. Чунки кургазмалилик мухим дидактик тамойиллардан бири хисоб-ланади. Кургазмалилик тамойили асосида ах-боротларнинг мазмуни кулай ва узлаштириш учун макбул шаклга эга булади. Фаолиятли ёндашув доирасида кургазмалилик тамойили-нинг амал килиши узаро мантикий жихатдан боFланган таркибга эга булади.

Малака ошириш жараёнини замонавий ахборот-коммуникациялар билан такомиллаштириш ахборотлар алмашинув суръатини жадаллаштиришни хамда тизимни модерниза-циялашнинг асосий омилидир.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

Малака ошириш тизимида замонавий ахбо-рот-коммуникациялардан фойдаланиш:

- миллий ахборот тизимини шаклланти-ришни таъминлаш;

- ахборот тизимларини яратиш;

- ахборот ресурсларидан кенг куламда фойдаланиш;

- ахборот ресурслари, технологиялари ва ахборот-коммуникация технологиялари сох,а-сида бошкариш тизимини такомиллаштириш;

- миллий ахборот тизимининг ахборот хавфсизлиги, унинг ахборот тизимлари ва ресурслари х,имоя килинишини таъминлаш ка-биларни уз ичига олади.

Малака ошириш тизимини ахборотлашти-риш куплаб бир-бири билан алокадор булган ва тезкорлик билан ечилишни талаб килина-диган масалалар билан узвий боFланган. Ахборот тизимининг асосий вазифаси берилган-ларни чукур ва аник тах,лил килиш натижасида ечимларни олиш, сифатли ва самарадор таъ-лимни х,амда фаолиятларни оммалаштириш, кенг маълумотлар базасини йиFишдир. Бу ти-зимнинг асосий функцияси маълумотларни тезкор йиFиш ва тах,лил килиш х,амда ташкил-лаштиришдан иборат.

Укув жараёнини самарали бошкаришга эришиш учун укитувчилар Узбекистон жамия-ти тараккиётининг объектив конуниятлари ва тамойилларини билишлари, янги х,одисаларни умумлаштира олишлари, илFор педагогик таж-рибаларга суянишлари, инновацияларни пухта эгаллашлари керак. Укув-тарбия жараёнини ташкил этишга янгича ёндашиш заруриятининг асосий мох,ияти - укитувчилар анъанавий усулларни такомиллаштириши х,амда:

• замонавий педагогик ва ахборот техноло-гияларидан фойдаланиш оркали укув-тарбия жараёнини самарали ташкил этишлари;

• укувчиларнинг мустакил ишлаши ва мустакил фаолиятига кенг йул очишлари;

• укитишда жамоавий х,амкорлик усулидан фойдалана олишларидадир.

Укитувчи ва укувчилар орасида янгича педагогик муносабатларнинг вужудга келиши укув жараёнига табакалашган ёндашувнинг татбик этилиши, таълим олувчиларнинг имко-ниятлари ва узига хосликларни х,исобга олган х,олда уларга индивидуал ёндашиш тажриба-сини педагоглар пухта узлаштиришлари за-

рур.

Фаолиятли ёндашув доирасида малака ошириш жараёнининг методологик асоси олий малакали педагог ходимларнинг касбий лаёка-тини ривожлантиришга хизмат киладиган блокли Fояларнинг меъёрий асосларини ифо-далайди. Мазкур тамойилларнинг таснифи гурух,лар буйича тизимлаштириш асосида амалга оширилади. Бундай тизимлаштириш жараёнли, воситали х,амда институтционал меъёрий мазмунга асосланиб, узаро таъсир ва изчилликнинг ривожланиши билан боFлик булади.

Педагог ходимларнинг малакасини оши-ришга йуналтирилган фаолиятли ёндашувни амалга ошириш учун курсатилган меъёрий мазмунни гурух,лар буйича таксимлашда бир катор тамойилларга таяниш талаб этилади. Улар:

1. Меъёрий мазмун шаклланиш ва кайта ривожланиш хусусиятига эга булиб, у муайян тамойилларга таянади. Жумладан: максадга мувофиклик тамойили; шахснинг фаолиятда ривожланиш тамойили; уз-узини бошкариш асосида ривожланиш тамойили; максадни аниклаш жараёнида эркин танлов тамойили; уз мавкеини аниклаш тамойили; уз фаолияти-ни мустакил ташкил этиш тамойили; рефлек-сив табакалаштириш тамойили; уз фаолиятини рефлексив, мустакил ташкил этиш тамойили кабилар.

2. Укитувчиларнинг касбий ривожланиш-ларида педагогик му^ит ва малака ошириш жараёнини табакалаштириш мух,им ах,амият касб этади. Бунда куйидаги тамойилларга амал килиш устувор урин эгаллайди. Улар: кизиктириш тамойили; ижобий бириктириш тамойили; ижтимоий буюртма х,амда шахсий буюртмани уЙFунлаштириш тамойили; ижтимоий буюртмани шахсий буюртмага айланти-риш тамойили кабилар.

3. Узлуксиз малака ошириш жараёнининг барча буFинлари орасидаги узвийликни таъминлаш педагогларни касбий ривожланти-ришда алох,ида урин эгаллаб, бу жараённи бошкаришда бир катор тамойилларга таяни-лади. Улар: боскичлилик ва давомийлик тамойили; тизимли тарзда булинмас кисмларга ажратиш тамойили; укув материалларини ахборотли-ургатувчи, машклантирувчи ва ри-вожлантирувчи блокларга ажратиш тамойили; мониторинг тамойили; укув-тарбия жараёни-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

нинг шаффофлиги тамойили; дидактик х,амда инновацион таълим тамойилларининг узаро мувофиклигини таъминлаш тамойили каби-лар.

Мактабдаги педагогик жараённинг тах,лили шундан далолат бермокдаки, фаолиятли ёнда-шув асосида укув жараёнининг максадини белгилашда укитувчилар куйидагиларни х,и-собга олишлари керак:

- укитувчи томонидан ижтимоий буюртма, ДТС ва укув дастурларининг чукур тах,лил эти-лиши оркали укув жараёнининг максади бел-гиланиши керак;

- укув-тарбия жараёни олдига укитувчилар томонидан куйилган максадлар мух,им педагогик вазифаларни х,ал этишга хизмат кила оли-ши мух,им ах,амиятга эга;

- укув-тарбия жараёни олдига куйилган максадлар модернизациялаштирилган таълим тизими олдига куйилган талабларга мувофик келиб, улар бир кадар мураккаб, бирок аник булиши лозим, мазкур талаблар биринчи нав-батда укувчиларни аклий-интеллектуал, маъ-навий-ахлокий, жисмоний-эстетик жих,атдан ривожлантириши керак;

- укитувчи укув жараёнининг максадла-рини канчалик пухта, аник шакллантирган булса, унга эришиш йулларини х,ам шу кадар аник, равшан белгилашга муваффак булади;

- укув жараёнининг максадлари укувчиларни фаол билиш, мустакил х,аракат килиш, му-аммоларга ижодий ёндашиш, узаро сух,бат ва х,амкорликка киришишга ундаши лозим;

- укитувчи ва укувчилар х,амкорлигини ташкил этишга йуналтирилган максадларнинг барча укувчилар учун аён ва тушунарли булиши талаб этилади;

- укитувчилар томонидан белгиланган кичикрок максадлар йирик, кенг куламли ва узок муддатли максадларни амалга ошириш ва стратегияларни куллашга хизмат килиши лозим.

Мустакил фаолият курсатишнинг таркибий кисмлари сифатида учта даражани ажратиш мумкин.

Биринчи даража - малака ошириш муас-сасасининг рах,барияти: ректор, проректорлар. Малака ошириш жараёнини бошкаришнинг дастлабки даражасида фаолият жамоавий, гурух,ли ва индивидуал шаклларда амалга оши-рилади. Улар жумласига мавзулар буйича пе-

дагогик кенгашлар, семинарлар, методик кун-лар, педагогик укишлар, маслах,атлар, давра сух,батларини киритиш мумкин. Малака ошириш муассасаси рах,барияти педагоглар билан ишлашда бир катор методлардан фойдалани-ши керак. Улар: укитувчиларда касбий ривож-ланиш майлларини х,осил килиш, касбий ри-вожланиш жараёнини моделлаштириш, педа-гогларни касбий ривожланиш сари йуналти-риш кабилар. Бунинг учун укув дастурлари, укув-методик мажмуалар, дидактик материал-лар каби муайян воситалардан фойдаланиш талаб этилади.

Иккинчи даражага методик кенгаш ва методик бирлашмалар киритилади. Бу даража доирасида куйидаги иш шаклларидан фойда-ланилади. Жумладан, майорат дарслари, семинар машFулотлари, методик кенгашлар, давра сух,батлари, ижодий х,исоботлар ва х,оказолар. Ушбу тадбирлар жараёнида мунозаралар, сух,батлар, узаро назорат, тренинг каби методлардан фойдаланилади. Жараённи муваффа-киятли ташкил этиш максадида укитишнинг техник воситалари, кургазмали куроллар, мультимедиалар кулланилади.

Учинчи даража педагог даражаси булиб, унда укитувчининг узи жараённи бошкаради. Ушбу даражада педагоглар уз касбий фаолият-ларини мустакил тах,лил киладилар. Мазкур жараёнда укитувчилар мустакил билим олади-лар, касбий фаолиятнинг шахсий йулини амалга оширадилар. Мустакил билим олиш бу максадга йуналтирилган билиш фаолияти булиб, у укитувчининг узи томонидан бош-карилади.

Мазкур даражаларни белгилашда укитувчи-ларнинг шахсий эх,тиёжларини х,исобга олиш талаб этилади. Шу асосда уларнинг касбий ривожланиш йуналишлари белгилаб берилади. Педагогларнинг малакасини ошириш таълим муассасасидан ташкарида х,ам амалга ошири-либ, у илмий-методик характер касб этади. Бу жараён узлуксиз давом этиб, ахборот ресурс марказлари, масофавий таълим воситалари, интернет тармоFи, турли даражадаги конфе-ренциялар оркали амалга оширилиши мумкин. Чунончи, ахборот-ресурс марказларида укитувчиларнинг малакасини оширишга хизмат киладиган турли тадбирлар: семинарлар, конференциялар, тренинглар, маслах,ат кеча-лари, давра сух,батлари, бах,с-мунозаралар,

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

таникли педагоглар, олимлар билан учрашув-лар утказилиши мумкин.

Малака оширишнинг мух,им шартларидан бири фаолият сох,асига йуналтирилган ку-шимча касбий таълимдир. Педагогларга малака ошириш х,акида мунтазам тарзда кушимча маълумот бериш учун малака оширишга ихти-сослашган таълим муассасаларининг ахборот тизимларида маълумотлар банкини яратиш лозим. Мазкур муассасаларда укитувчилар узларининг методик жилдларини ташкил этиш-лари керак. Бу жилдда мустакил билим олиш режаси, мустакил билим олиш мавзулари х,акида х,исоботлар, укитувчиларнинг макола-лари, конференция ва семинарлардаги чикиш-лари, дарс конспектлари жамланиб борилади. Укитувчиларнинг портфолиолари уларнинг педагогик фаолият тажрибаларини туплаш ва уни объектив бах,олаш имконини берадиган восита х,исобланади. Педагогларнинг жур-наллар, тупламлар, интернет сах,ифаларидаги маколалари уларнинг касбий малакалари ошганлигидан далолат беради.

Малака ошириш жараёнининг мазмуни асо-сий натижаси укитувчининг касбий компетент-лилигини назарда тутган х,олда белгилаб бери-лиши лозим. Малака ошириш жараёнининг мух,им таркибий кисмларидан бири укитувчиларнинг касбий ривожланиш даражасини назорат килишдан иборат булиши керак. Фаолият натижасини назорат килиш, амалга оши-рилган ишларнинг самарадорлигини бах,олаш мазкур жараённи самарали бошкаришнинг мух,им тамойилларидан бири х,исобланади. Бундай назоратни мунтазам тарзда амалга ошириш талаб этилади. Унинг натижалари эса укитувчи фаолият курсатаётган жамоага етка-зилиши лозим. Назорат жараёнида, биринчи навбатда, укитувчи фаолиятида ижобий нати-жалар аникланади. Мух,им жих,атлардан яна бири, укитувчининг назорат натижаларини кабул килиши ва шу асосда уз билимларини такомиллаштиришидан иборат. Укитувчининг касбий ривожланиши х,акидаги тулаконли ах-боротлар педагоглар малакасини ошириш сох,асида аник бошкарув карорларини кабул килиш имконини беради.

Таълим муассасасида укитувчилар малакасини ошириш жараёнининг х,аракат дастури ва алгоритми ишлаб чикилиши мух,им ах,амиятга эга. Харакат алгоритми тушунчаси остида жа-

раённинг барча субъектлари х,аракатларининг узаро мутаносиблиги ва изчиллиги тушунила-ди. Харакат изчиллигини уч боскичга булиш мумкин. Улар: а) тайёргарлик боскичи; б) асо-сий боскич; в) якунловчи боскич.

Малака ошириш жараёнининг субъектлари сифатида ректор, укув-тарбия ишлари буйича проректор, педагогик кенгаш аъзолари, методик кенгаш аъзолари, метод бирлашмаларнинг аъзолари х,амда укитувчилар назарда тутилади.

Педагог ходимлар малакасини ошириш жа-раёнини бошкариш самарадорлигини куйи-даги курсаткичлар ёрдамида белгилаш мумкин. Улар:

• Таълим муассасасида малака ошириш курсларида педагогларнинг методик ишлар-дан х,амда мустакил билим олиш натижалари-дан коникиш х,осил килганликлари.

• Су^батлар, маслах,атлар, семинарлар жараёнида курсатилган методик ёрдамнинг си-фатидан коникканликлари.

• Таълим муассасаси даражасида иш фао-лиятларини оммалаштирганликлари х,акидаги курсаткичларнинг мавжудлиги.

• Педагогларнинг ижтимоий-касбий жих,ат-дан тан олинганликлари. Жумладан, касбий майорат танловларида иштирок этганликлари.

• Таълим муассасасининг ижобий имижга эгалиги кабилар.

Малака ошириш жараёнининг самарадор-лиги муайян шарт-шароитларга боFлик булади. Бундай шароит барча таълим муассасасида яратилган булиб, педагогларнинг малакасини оширишда алох,ида х,исобга олиниши керак. Шунга асосланиб, хулоса урнида фаолиятли ёндашув асосида малака ошириш тизимини бошкаришга йуналтирилган куйидаги тавсия-ларни келтириш мумкин:

1. Педагоглар малакасини ошириш жараё-ни тизимли, изчил, узлуксиз характер касб эти-ши лозим.

2. Малака ошириш жараёнини ташкил этишда укитувчининг таълимий эх,тиёжлари, малака даражаси, шахсий кийинчиликларини х,исобга олган х,олда индивидуал тарзда таълим олиш йуналишлари белгилаб берилиши керак.

3. Таълим муассасасида укитувчиларнинг малакасини ошириш учун кулай педагогик ша-роитни яратиш талаб этилади. Бунда асосий шарт сифатида меъёрий-хукукий, ташкилий,

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

педагогик, психологик, молиявий-хужалик им-кониятларини х,исобга олишга эришилиши та-лаб этилади.

4. Укитувчилар малакасини оширишнинг янги, ноанъанавий шаклларини мунтазам ри-вожлантириш. Бунда, биринчи навбатда, ма-софавий таълим технологияларидан унумли фойдаланиш талаб этилади.

5. Малака ошириш жараёнини самарали бошкаришда бир катор ташки шарт-шароит-ларни х,ам х,исобга олиш такозо килинади.

Улар таълим сох,асидаги конунчиликка мунтазам тарзда киритилаётган янгиликлар ва узгаришларни х,исобга олиш, ота-оналар ва укувчиларнинг таълим хизматларига булган эх,тиёжларининг мунтазам узгариши каби-лар.

Шу тарика, малака ошириш муассасасида асосий шарт-шароитларни яратиш ва таълим тизими олдига куйилган асосий максадга эри-шиш мумкин.

Адабиётлар:

1. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини яна-да такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги 234-сон Карори. // Узбекистон Республикаси конун х,ужжатлари туплами, 2014 й., 34-сон, 433-модда.

2. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2015 йил 20 августдаги «Олий таълим муассасаларининг ра^бар ва педагог кадрларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этиш чора-тадбирлари туFрисида»ги 242-сон Карори. // Узбекистон Республикаси конун х,ужжатлари туплами, 2015 й., 33-сон, 442-модда; 52-сон, 646-модда.

3. Осипова О.П. Повышение квалификации с использованием дистанционных образовательных технологий. // «Справочник руководителя образовательного учреждения», 2012, №12. -С. 40-42.

4. Пахомова Б.Ю. Управление качеством методической работы в образовательном учреждении. / Метод. пособие. - Архангельск: Изд-во АО ИППК РО, 2011. -С. 126.

5. Уварова Л.И. Менеджмент в образовании. / Учеб.-метод. пособие. - Архангельск: АО ИППК РО, 2009. -С. 158.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2016, 5

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.