Научная статья на тему 'БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДАГИ ГИМНАСТИКАЧИЛАРНИ МАХСУС ХАРАКАТ ТАЙЁРГАРЛИГИ ОШИРИШ'

БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДАГИ ГИМНАСТИКАЧИЛАРНИ МАХСУС ХАРАКАТ ТАЙЁРГАРЛИГИ ОШИРИШ Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки»

87
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
махсус тайѐргарлик / жисмоний сифатлар / педагогик тажриба / машғулот / тезлик / эгилувчанлик / координация / ҳаракат / ўқув-тренировка / special training / physical qualities / teaching experience / training / speed / flexibility / coordination / movement / training-training

Аннотация научной статьи по наукам о Земле и смежным экологическим наукам, автор научной работы — Х А. Каримов

Ушбу мақолада бошланғич тайѐргарлик босчиқидаги гимнастикачиларнинг машғулотлар жараѐнида махсус ҳаракат тайѐргарлиги ошириш учун машқлар мажмуаси ишлаб ва олинган натижалар таҳлил қилинган ҳамда бошланғич тайѐргарлик босқичидаги ѐш гимнастикачиларни машғулотлар машғулот жараѐнига киритилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам о Земле и смежным экологическим наукам , автор научной работы — Х А. Каримов

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

The article analyzes the results of the development and implementation of a set of exercises to improve the special motor training of female gymnasts at the initial stage of training, and also includes the training of young female gymnasts at the initial stage of training.

Текст научной работы на тему «БОШЛАНҒИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСҚИЧИДАГИ ГИМНАСТИКАЧИЛАРНИ МАХСУС ХАРАКАТ ТАЙЁРГАРЛИГИ ОШИРИШ»

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

БОШЛАНГИЧ ТАЙЁРГАРЛИК БОСЦИЧИДАГИ ГИМНАСТИКАЧИЛАРНИ МАХСУС ХАРАКАТ ТАЙЁРГАРЛИГИ

ОШИРИШ

Х. А. Каримов

Узбекистан Давлат жисмоний тарбия ва спорт университети катта укитувчиси

АННОТАЦИЯ

Ушбу маколада бошлангич тайёргарлик босчикидаги гимнастикачиларнинг машгулотлар жараёнида махсус харакат тайёргарлиги ошириш учун машклар мажмуаси ишлаб ва олинган натижалар тахлил килинган хамда бошлангич тайёргарлик боскичидаги ёш гимнастикачиларни машгулотлар машгулот жараёнига киритилган.

Калит сузлар: махсус тайёргарлик, жисмоний сифатлар, педагогик тажриба, машгулот, тезлик, эгилувчанлик, координация, хдракат, укув-тренировка.

ABSTRACT

The article analyzes the results of the development and implementation of a set of exercises to improve the special motor training of female gymnasts at the initial stage of training, and also includes the training of young female gymnasts at the initial stage of training.

Keywords: special training, physical qualities, teaching experience, training, speed, flexibility, coordination, movement, training-training.

КИРИШ

Узбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевнинг 2016-йил 7-ноябр П^-2654 сонли карорида «Узбекистон Республикасида спортнинг гимнастика турларини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида»ги карорида спортчиларнинг махоратини ва малакасини мунтазам ошириш учун кулай шарт-шароитлар яратиш, гимнастиканинг барча турларини ахолининг кенг катлами, айникса, ёшлар ва кизлар уртасида фаол таргиб килиш ва оммалаштириш борасида бир катор вазифалар белгилаб берилган. Бугунги кунда мамлакатимиз спортчилари турли Халкаро мусобакаларда катнашиб Юртимиз шарафини химоя килиб келаётганлиги мухим ахамият касб этмокда.

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

Спорт гимнастикасида ушбу муаммолар холатини тахлил килиб, ёш гимнастикачиларга машкларни ургатиш илмий жихатдан етарлича тулик урганилмаганлигини куриш мумкин. Хрзирги кунгача асосий эътибор факат техник тайёргарлик муаммоларига каратилган. Базавий тайёргарлик давридаги ёш гинастикачиларнинг истикболли мезонлари хамда 5-7 ёшли болалар организм тизимларини мураккаб координацияли ва катта мехнат талаб киладиган машкдарга укув-машгулот жараёнлари мазмунидан келиб чиккиб бажаришга мослаштириш, шу жумладан гимнастиканинг купкураши турларида ёш болаларнинг функционал хусусиятлари ва харакат тайёргарлик даражасини хисобга олиб машгулотларнинг оддий воситаларини таксимлаш муаммолари етарлича урганилмаган. Зикр этиб утилган фикр мулохазалар бошлангич тайёргарлик боскичида шугулланаётган ёш гимнастикачиларнинг махсус тайёргарлиги даражасини ошириш масаласи долзарб муаммолардан эканлигидан далолат беради.

АДАБИЁТЛАР ТАХЛИЛИ ВА МЕТОДОЛОГИЯ

Бошлангич тайёргарлик боскичидаги гимнастикачиларнинг махсус харакат тайёргарлиги даражасини ошириш буйича махсус машклар мажмуасини ишлаб чикиш ва унинг самарадорлигини педагогик тажриба аниклаш.

Педагогик тадкикотлар Тошкент шахар Мирзо Улугбек туманидаги гимнастика спорт турларига ихтисослаштирилган БУСМ гимнастика спорт залида олиб борилди.

Мазкур тадкикотлар асосида ёш гимнастикачиларнинг махсус харакат тайёргарлигини ривожлантириш учун машкларни бажариш курсаткичлари тажриба бошида тажриба якунида аникланди. Педагогик тажриба бошида тадкикотнинг вазифалари аникланди, усулияти, тест синовлари танлаб олинди ва синовдан утказилди.

Тадкикотда жами 24 нафар ёш гимнастикачилар катнашди, шулардан 12 нафари тадкикот гурухига 12 нафари назорат гурухига булинди.

МУХОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Боланинг харакат малакалари захираси канча куп булса харакат фаолиятидаги харакатларнинг янги турларини эгаллаш доирасидаги харакат тажрибалари шунча катта булади.

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

Физиолог олимлар машгулот жараёнини бош мия пустлогидаги кузгалиш ва тормозланиш жараёнларини шакллантирувчи омили сифатида билишади. Марказий асаб тизимининг машк курганлик даражаси бу харакатчанлик хажми, кузгалиш ва тормозланиш жараёнларининг жамланмаси хисобланади. Буларнинг барчаси марказий асаб тизими хамда нерв-мушак аппаратининг координацион иши учун кулай шарт-шароит яратади. Машгулот жараёнида асаб марказлари ва мушак гурухлари уртасида турли хил хамкор ва ретсипрок алокалар шаклланади ва аниклашади. Канча шугулланиш юкори булса бу алокалар шунчалик мураккаб булади.

Спорт техникаси томонидан каралса олимлар укув-тренировка машгулотларида турли хил харакатларни куллаш координацион имкониятларни янада ривожланишини таъминлайди деб хисоблашади.

Шундай килиб тренировка машгулоти жараёни каби фаол харакат фаолиятидан фойдаланиш координацион харакатларнинг ривожланиш жараёнини тезлаштиради ва такомиллаштиради. Шуни эсда тутиш лозим-ки, бу тартибсиз харакатлар туплами эмас, балки педагогик жараёнда шакллантирилган тугри, максадли, шугулланувчилар ёшига мос, аник микдордаги юкламалар билан бажариладиган жисмоний машклар булиши керак.

Бундай максадга йуналтирилган педагогик жараёнга мисол килиб 6-7 ёшли болалар кул харакатлари координация кобилиятларининг ривожланишини урганувчи тажрибани мисол килиб олиш мумкин. Бунинг учун бошлангич тайёргарлик гурухидаги болалар иккита: тажриба ва назорат гурухларига ажратилди. Ярим йил мобайнида синалувчиларга махсус харакат тайёргарлигини ривожлантиришга йуналтирилган махсус машклар ургатилди. Бирок машгулотлар амалдаги дастур асосида утказилди. Икки ёки учта махсус машкларни бажариш учун хар бир машгулот кисмларидан уч-турт дакика сарфланди. Махсус машкларга энг осондан мураккабга караб усувчи, елка бугимларида куллар билан бажариладиган барча махсус машклар танланди. Тажрибадан сунг болалар биринчи сафардаги тестлардан тузилган назорат синовига кайта жалб этилди. Бундан маълум булдики махсус йуналтирилган машклардан иборат машгулотлар даври анча самаралидир. Махсус харакатларнинг ривожланиш даражаси тажриба гурухи болаларида анча усди. Улар назорат синов машкларини назорат гурухи болаларига караганда анча тез ва осон узлаштириб олдилар, бундан ташкари улар назорат гурухидаги

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

болаларга Караганда мураккаб харакатларни хам анча яхши бажара бошладилар.

Бу сингари натижалар мураккаб бирикмали кул ва оёк харакатлари машклари ургатилган болалар билан хам утказилган. Болаларда махсус харакатларини максадли йуналтирилган холда, мукаммал ва тезлаштириб бориш мумкин. Махсус харакатларни машк килдирса булади.

Махсус харакат тайёргарликни ривожлантирувчи жисмоний машклар билан шугулланиш янги харакат малакаларини узлаштиришга ёрдам беради. Тажриба гурухи болаларининг жисмоний тайёргарлиги даражаси назорат гурухи болалариникига караганда анча юкори булди. Бу маълумотлар шундан далолатки янги малакалрнинг шаклланиши уларнинг алохида элементлари билан чамбарчас боглик. Улар вактинчалик алокалар механизми асосида илгари шаклланган булади. Бунда харакатлар илгари шаклланган ва янги харакатларни узлаштиришни осонлаштиради ва мослаштиради. Шугулланиш даражаси асаб тизимининг курилиш даражаси, яъни янги шартли алокаларнинг ишлаб чикарилиши ва эскиларининг кайта ишланиш кобилияти хам булиши мумкин. Марказий асаб тизимининг катта ярим шарлар пустлогини тузилиш хусусияти сабабли илгари ишлаб чикарилган шартли алокалар асосида тезда динамик стереотиплар хосил булади.

Махсус харакат тайёргарликни ривожланганлигини аниклаш максадида турли йуналишдаги спорт мактабларида (сузиш, акробатика) мунтазам шугулланувчи болалар билан назорат тестлари асосида тажрибалар утказилади. Сузиш, фигурали учиш, акробатика билан шугулланувчи болаларда координацион харакатларнинг ривожланиш даражаси деярли бир хил. Афсуски, бошка спорт мутахассисликлари билан шугулланувчи ёш спортчилар махсус харакат тайёргарлигини ривожланиши хакида маълумотлар йук. Бирок спорт уйинлари каби турли хил харакат фаолиятига эга спорт турлари билан шугулланувчи болаларда махсус харакатларни ривожланиш даражаси бир хилдаги харакат фаолиятига эга спорт турлари билан (даврий турлар) шугулланувчи болаларга нисбатан анча юкори булади.

Агар болаларнинг махсус харакатларини ривожлантиришда, яъни харакатларга ургатишда машгулотларнинг биринчи боскичи асосий роль уйнаса, унда кейинчалик бир хил харакатларни такрорлаш янги турли хил харакат малакаларини узлаштиришга халал беради. Шу билан бирга, борган сари янги махсус харакатларни вужудга келиши учун база кенгаяди, умумий

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

харакатлар яхшиланади. Махсус харакатларни ривожлантириш учун барча жисмоний машклардан фойдаланиш мумкин, бирок у узида шугулланувчилар учун маълум кийинчилик тугдирувчи янгича элементларни жамлаган булади. Малакаларнинг автоматлашуви буйича берилган жисмоний харакатларнинг ахамияти махсус харакатларни ривожлантириш воситаси сифатида камаяди. У ёки бу харакат малакасини шаклланишидан олдин доим унинг мустахкамлиги, чидамлилиги ва сакланиб туриш давомийлигини аниклаб олиш мухим. Бу педагогик жараённи тугри ташкил килишда ёрдам беради. Илмий адабиётларда болалар худди коида каби у ёки бу мураккаб харакатларни узлаштиришга куп вакт сарфлашлари, аммо бу харакатларни узлаштириб олгандан кейин бу харакат малакаларини узок муддат саклаб колишлари хакида гапирилган. Бунга ёшликда орттирилган сузиш малакаларини ёки велосипедда учиш малакаларини узок вакт сакланишини мисол килиб келтириш мумкин.

Бу маълумотларга асосланиб махсус машклар билан шугулланган назорат гурухи болаларини ортда колдирган тажриба гурухи болалари маълум вакт давомида махсус машклар тугагандан кейин хам хар томондан анча ривожланганлигича колади деган хулосага келиш мумкин. Болаларнинг жисмоний ривожланиши тана узунлиги, огирлиги ва кукрак кафаси айланаси, бундан ташкари баъзида кул ёки тана кучи асосида аникланади. Бирок, факат морфологик курсаткичларга караб боланинг жисмоний ривожланиши, унинг харакат функциялари хакида фикр юритиб булмайди. Буйига, вазнига ва тана тузилишига боглик харакат кобилиятларини ривожлантиришга эхтиёжни белгилашда, болага ташки ва педагогик таъсирнинг роли етарли бахоланмаслиги кузатилган.

1- жадвалда педагогик тажриба бошида назорат ва тажриба гурухлари гимнастикачиларининг махсус харакат тайёргарлиги курсаткичларини статистик характеристикалари келтирилган.

1 - жадвал

Ёш гимнастикачиларнинг махсус х,аракат тайёргарлиги курсаткичлари

(тажриба бошида)

№ Тест курсаткичлари Назорат гурухи Тадкикот гурухи

Х G V Х G V

1. Шпагат (см) 7,64 1,05 13,74 8,34 1,13 13,55

2. 20 м га югуриш (сек) 8,83 1,44 16,31 9,26 1,54 16,63

Google Scholar Academic Research, Uzbekistan 1214 Scientific Library of Uzbekistan www.ares.uz

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

3. ÄpKOHra HMKMm (cex) 6,58 1,04 15,81 8,53 1,33 15,59

4. OeK^apHM KyTapum (MapTa) 4,33 0,55 12,70 4,38 0,55 12,56

5. ^yraapHK öyKuö e3um (MapTa) 5,47 0,91 16,64 5,27 0,89 16,89

6. EypnaK ymnam (ceK) 5,56 0,98 17,63 6,38 1,13 17,71

7. Xa^Kara Kyn öu^aH HMKum (MapTa) 2,24 0,33 14,73 1,58 0,23 14,56

EonanapHHHr ^hcmohhh puBO^naHum KypcaTKuHnapu öunaH Maxcyc xapaKaT KOÖHnnaTnapH puBO^naHum gapa^acuHu ypraHum öyfiHHa yTKasunraH cOnumrapumnap, öynap öup-öupu öunaH öofhuk эмacпнrннн aHuKgamra umkoh apargu. emoh ^hcmohhh puBO^naHumra эгa ÖOnanap WKopn puBO^naHraH кoopgннaцнoн KOÖunuaTnapHH Ba aKCHHna axmu ^hcmohhh puBO^naHraH ÖOnanap eMOH кoopgннaцнoн KOÖHnHaraapHH HaMOeH этгaн. Eynap ^hcmohhh pHBO^naHHm öunaH кoopgннaцнoн KOÖunutfraap ypTacuga y3apo anoKanap HyK^urHHH öungupagH. EuHOÖapuH öonanapHHHr ^hcmohhh puBO^naHHmuHHHr nacT öynumu Maxcyc xapaKaraapHu puBO^naHTupumra HyHanTHpunraH MamFynoTnapra Kapmu ganun öyna OnMaögu. Eat3uga xaeTgaru Kaöu cnopTga xaM кoopgннaцнa xapaKaraapura xoc MypaKKaö y eKu 6y xapaKaT cu^araapuHu WKopu gapa^aga HaMOÖum Kunumra TyFpu Kenagu. EyHgaö xonarga WKopu gapa^aga puBO^naHraH Te3KOpnuK, Kyn Ba nugaMnunuK cu^araapucro öyHgaö xapaKaraapHu öa^apum MyMKuH эмac. 3xmu кoopgннaцнoн puBO^naHraH myFynnaHyBnu ^MCMOHaH 3au^ öynca TypHuKga Kepumuö KyTapunumHu öa^apa OHMafigu. Ey Mucon кoopgннaцнoн KoßunuaTnapHu puBO^naHTupum öunaH öup BaKTga öapna xapaKaT cu^araapuHu puBO^naHTupum MyxuMnuruHu Kypcaragu.

fflyHgaö Ku^uö öu3 Maxcyc xapaKaraapHu myFynnaHTupca SynumuHu Ba öonanap yHu puBO^naHTupumra MyHanTupunraH negarOruK ^apaeHra ocoh ypraHumnapu MyMKuHnuruHu ypraHguK. Maxcyc xapaKaraapHu MKppu gapa^aga puBO^naHTupum ÖOnanapHuHr aHru xapaKaT TypnapuHu ocoh y3namTupumra Tatcup Ku^umuHu Ba yзпamтнpнпraн xapaKaraapHu MatnyM MyggaT gaBOMuga caKgaHuö TypumuHu aHuKgaguK.

2- Ba 3-^agBarnapga xaMga 1-guarpaMMaga Ha3OpaT Ba Ta^puöa rypyxnapu ruMHacTuKanunapuHuHr Maxcyc xapaKaT TaHeprapnuru KypcaTKuHnapuHu cTarncTuK TacHu^uHu negarOruK Ta^puöa gaBOMuga ÖOmugarura HucöaraH hucöuh y3rapumu guHaMuKacu KemupunraH. Ynap Ha3OpaT

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

Ba Ta^pnGa rypyxnapnga ypraHnnraH TecraapHEHr cTaracTEK TacHH^napn Ta^pnGa gaBOMHga h^oöhh y3rapraHHHH KypcaTagu

2 - «agBan

Em rHMHacTHKaHH^apHHHr Maxcyc x,apaKaT TaMeprap^HrH KypcaTKHH^apHHH negaroruK

Ta^puGa gaBOMuga y3rapum gHHaMHKacH (Ha3opaT rypyxu)

№ TecT Mam^^apH Ta^ puGa oxupuga Ta^puGa Gomugarura HucGaTaH h^Gum ycum % t p

X G V, %

1. fflnaraT (CM) 7,37 0,95 12,89 7,06 1,37 >0,1

2. 20 m ra rorypum (ceK) 8,06 1,27 15,76 8,72 1,39 >0,1

3. Äp^OHra HM^um (ceK) 7,14 1,06 14,85 8,93 1,49 >0,1

4. OeK^apHM KyTapum (MapTa) 4,74 0,58 12,24 9,47 1,78 >0,05

5. ^y^napHK GyKuG e3um (MapTa) 6,03 0,94 15,59 10,24 1,48 >0,1

6. BypnaK ym^am (ceK) 5,38 0,85 15,80 9,43 1,50 >0,1

7. Xa^Kara KyH GunaH HuKum (MapTa) 2,39 0,36 15,06 11,68 1,77 >0,05

3- «agBan

Em rHMHacTHKanH^apHHHr Maxcyc x,apaKaT TaMeprap^HrH KypcaTKHH^apHHH negaroruK Ta^puGa gaBOMuga y3rapum gHHaMHKacH (ra^puGa rypyxu)

№ TecT MamK^apn Ta^ puGa oxupuga Ta^puGa Gomugarura HucGaTaH h^Gum ycum % t p

X G V, %

1. fflnaraT (CM) 6,82 0,86 12,61 18,23 3,71 <0,01

2. 20 m ra rorypum (ceK) 7,72 1,18 15,28 16,63 2,75 <0,01

3. ÄpKoHra HuKum (ceK) 6,75 0,98 14,52 20,87 3,73 <0,01

4. OeKnapHtf KyTapum (MapTa) 5,51 0,64 11,62 25,80 4,64 <0,001

5. ^y^napHu GyKuG e3um (MapTa) 6,75 1,05 15,56 28,08 3,72 <0,01

6. BypnaK ym^am (ceK) 4,96 0,77 15,52 22,26 3,73 <0,01

7. Xa^Kara KyH GunaH HuKum (MapTa) 2,57 0,38 14,79 33,85 4,65 <0,001

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

fflyHuHr öunaH öupra, negarOruK Ta^puöa gaBOMuga Ha3OpaT rypyxugaru энг KaTTa ycum xa^Kara Kyn öunaH nuKum TecTuga Ky3aranraH öynuö, yHga 11,68 % hucöuh ycum Ky3aranraH öynca, энr KaM ycum эca mnaraT Tecruga Ky3aranga Ba yHga hucöuh ycum 7,06 % hu TamKun этgн. Ha3OpaT rypyxu GyHuna yprapunraH xaMMa TecraapHu Ta^puöa gaBOMuga hucöuh ycumnapuHuHr ypTana apu^MeTuK KuÖMara 9,36 % ra TeHr öyngu.

negarOruK Ta^puöa gaBOMuga Ta^puöa rypyxugaru энr KaTTa ycum xaM xa^Kara Kyn öunaH nuKum TecTuga Ky3aranraH Ba yHga 33,85 % hucöuh ycum Ky3aTunraH öynca, энr KaM ycum эca 20 m ra rorypnm BaKTuga Ky3arnnga Ba yHga hucöuh ycum 16,63 % hu TamKun этgн. Ta^puöa rypyxu GyHuna yprapunraH xaMMa TecTnapHu Ta^puöa gaBOMuga hucöuh ycumnapuHuHr ypTana apu^MeraK KKHMaTu 23,67 % ra TeHr öyngu, atHu Ha3OpaT rypyxugaru ypTana ycumra

HucöaTaH

2,52

MapTa

Kyn

ycraHnuruHu

Ky3aTum

MyMKuH.

1-guarpaMMa. Ha3OpaT Ba Ta^puöa rypyxu em ruMHacTuKanunapHuHr Maxcyc xapaKaT Tafieprapnuru KypcaTKuHnapuHu negarOruK Ta^puöa gaBOMuga

y3rapum guHaMuKacu (%

Academic Research in Educational Sciences VOLUME 2 | ISSUE 10 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-10-1210-1218

Бундан ташкари, гурухлардаги статистик зарактеристикаларнинг тажриба давомида усишининг статистик ишончлилигини Стьюдент таксимоти асосида бахоланишида хам тажриба гурухидаги узгаришлар назорат гурухидагига нисбатан юкори ишончли эканлиги аникланди.

ХУЛОСА

Утказилган педагогик тажриба натижасида олинган маълумотларга тажриба гурухидаги гимнастикачиларни курсатган натижаларнинг тажриба давомида нисбий усиши назорат гурухига нисбатан юкори ва статистик ишончлилиги эканлиги тажриба гурухи машгулотларида кулланган гимнастикачиларнинг махсус харакат тайёргарлиги даражасини ошириш буйича махсус машклар мажмуасини юкори самарадорлигини исботлади. Бу, уз навбатида, ёш гимнастикачиларнинг махсус харакат тайёргарлигини ривожлантириш учун машгулот жараёнида алохида ахамият бериш максадга мувофик эканлигини курсатади.

REFERENCES

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2016 йил 7 ноябрда «Узбекистон Республикасида спортнинг гимнастика турларини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида»ги П^-2654 сонли карори.

2. Аксенов, М.О. Принсипы спортивной тренировки / М.О. Аксенов, А.В. Гасков. - Улан-Уде : Изд-во Бурятского гос. ун-та. - 2009. - 80 с. З.Эштаев А.К. Применение активных силовых и маховых упражнений при развитии гибкости / Н.Я. Алисов // Вопросы физического воспитания студентов. - 1966. - № 3. - С. 16-120.

4. М.Н.Умаров., А.К.Эштаев., Д.Р.Иштаев., Г.М.Хасанова "Яккакураш координацион ва сиклик спорт турлари (гимнастика)" дарслик 2018 йил.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.