Научная статья на тему 'ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ВА СПОРТ СОҲАСИДАГИ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ЎРТАСИДА ҲАМКОРЛИК АЛОҚАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ЙЎНАЛИШЛАРИ'

ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ВА СПОРТ СОҲАСИДАГИ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ЎРТАСИДА ҲАМКОРЛИК АЛОҚАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ЙЎНАЛИШЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
69
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ / ҲАМКОРЛИК / ЎЗАРО МАНФААТДОРЛИК / РИВОЖЛАНИШ / ТИЗИМ / ТАЪЛИМ / ИЛМ ФАН / ИЛМИЙ ТАДқИқОТЛАР / ИННОВАЦИЯ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шопулатов А. Н.

Мазкур мақолада жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари ўртасида ҳамкорлик алоқаларини ривожлантириш ишларини тизимли ташкил қилиш масалалари муҳокама қилиниб, янада ривожлантириш бўйича таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган. Шунингдек, спорт таълим муассасалари ўртасидаги ҳамкорликни ривожлантиришда ўзаро манфаатдорликни шакллантиришга эътибор қаратиш кераклиги илмий асослаб берилган.В данной статье обсуждены вопросы системной организации развития сотрудничества между учебными заведениями в области физической культуры и спорта, разработаны предложения и рекомендации по дальнейшему совершенствованию такого сотрудничества. Также были сделаны научные выводы о важности формирования взаимной заинтересованности в сотрудничестве между спортивными учебными заведениями.This article discusses the issues of the systemic organization of the development of cooperation between educational institutions in the field of physical culture and sports, developed proposals and recommendations for the further improvement of such cooperation. Also, scientific conclusions were made about the importance of the formation of mutual interest in cooperation between sports educational institutions.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ВА СПОРТ СОҲАСИДАГИ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ЎРТАСИДА ҲАМКОРЛИК АЛОҚАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ЙЎНАЛИШЛАРИ»

Подготовка педагогических кадров

Педагогика фанлари буйича фалсафа доктори (PhD), доцент А.Н. ШОПУЛАТОВ1

Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университети Чирчщ ша^ри, Узбекистон

Муаллиф билан ботланиш учун:

[email protected]

жисмонии тарбия ва спорт

сохасидаги таъаим муассасааари уртасида хамкораик аао^ааарини ривожаантириш Иунааишаари

Аннотация

Annotation

В данной статье обсуждены вопросы системной организации развития сотрудничества между учебными заведениями в области физической культуры и спорта, разработаны предложения и рекомендации по дальнейшему совершенствованию такого сотрудничества. Также были сделаны научные выводы о важности формирования взаимной заинтересованности в сотрудничестве между спортивными учебными заведениями.

Ключевые слова: физическое воспитание, спорт, сотрудничество, взаимный интерес, развитие, интеграция, система, образование, наука, научнце исследования, инновации.

Мазкур маколада жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасида хамкорлик алокаларини ривожлантириш ишларини тизимли ташкил килиш масалалари мухокама килиниб, янада ривожлантириш буйича таклиф ва тавсиялар ишлаб чикилган. Шунингдек, спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорликни ривожлантиришда узаро манфаатдор-ликни шакллантиришга эътибор каратиш кераклиги илмий асослаб берилган.

Калит сузлар: жисмоний тарбия, спорт, цамкорлик, узаро манфаатдорлик, ривожланиш, интеграция, тизим, таълим, илм-фан, илмий-тадцицотлар, инновация.

This article discusses the issues of the systemic organization of the development of cooperation between educational institutions in the field of physical culture and sports, developed proposals and recommendations for the further improvement of such cooperation. Also, scientific conclusions were made about the importance of the formation of mutual interest in cooperation between sports educational institutions.

Key words: physical education, sports, cooperation, mutual interest, development, integration, system, education, science, scientific research, innovation.

CM

о

CM 00

ro та t

0 Q. w

1

Мавзуга оид адабиётларнинг тахлили. Жахо-нинг барча сохаларда тараккиёт суръатлари тобора тезлашиб бораётган бир шароитда барча сохалар уртасида хамкорликни ташкил килишга булган эхтиёж тобора ортиб бормокда. Хдгто, хамкорликнинг йулга куйилганлиги ривожланишнинг кейинги боскичла-рини белгилаб бермокда. Шунингдек, хамкорликни ривожлантириш нафакат иктисодий томонлама балки ижтимоий хаётнинг барча сохаларида ташкил килишга эътибор каратилмокда. Бу эса узаро муноса-батларнинг ривожланишига олиб келиш билан бирга интеграцион жараёнларни кучайтирмокда. Бундай муносабатлардан четда колган сохалар эса узи-узидан ривожланишдан ортда колмокда. Натижада хар бир сохада узаро хамкорлик алокалари ташкил килиш ишларини ривожлантириб бориш, хар бир тизимда хам узаро муносабатларни тиклаш ва йулга куйиш ишларини янги боскичга олиб чикиш зарурияти тобора долзарблашиб бормокда.

Бугунги кунда мазкур жараёнлар давлатимиз сиёсатининг марказидаги асосий масалалардан бири сифатида каралиб, барча сохаларда хамкорликни ривожлантиришга харакат килинмокда. Хусусан, жисмоний тарбия ва спорт сохасида хам хамкорлик алокаларини ривожлантиришга, соханинг барча бугинлари уртасида интеграцион жараёнларни риво-жлантириш буйича тизимли ишлар амалга оширил-мокда. Хдгто, Узбекистон Республикасининг 2015 йил 4 сентябрдаги "Жисмоний тарбия ва спорт тугриси-да"ги (янги тахрири) конуни 6 моддасининг туки-зинчи хат бошисида давлатга "Жисмоний тарбия ва спорт ташкилотларнинг халкаро хамкорлигига

кумаклашиш" вазифаси юклатилган булиб [1], спорт таълим муассасалари нуфузли хорижий муассасалар билан хамкорлик муносабатларини ривожлантириб келмокда. Бирок, мазкур хамкорлик алокаларини ривожлантиришда тизимдаги муассасалар урта-сидаги хамкорликни ривожлантиришдан бошласа максадга мувофик булади. Чунки, тизимдаги спорт таълим муассасалари бир максад йулида харакат килмас экан, узаро муносабатларни ташкил килишда, муаммоларни аниклаш ва ечимини топишда хамда халкаро майдондаги ракобатларга бардош беришда муаммоларга дуч келади. Бу эса ривожланишдан ортда колишга олиб келади.

Жисмоний тарбия ва спорт сохасида хам бир ка-тор мутахассислар В.Н.Платонов, Б.Ж.Кретти, М.П Безруков, Ю.Д.Железняк, В.Б.Иссурин, В.И.Лях, Г.Мейзинская, И.И.Столовлар жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги муассаса мутахассислари хамда тренерлар уз сохасидаги етук мутахассислар билан хамкорлик килиши сохадаги муаммоларни хал килишда уз самарасини беришини таъкидлашган. Улар узаро хамкорлик муносабатлари узаро тажриба алма-шиш хамда юзага келаётган муаммоларнинг олдини олишда биргаликда харакат килиш имкониятини яратиб беради, деб хисоблашган.

Узбекистон Республикаси Туризм ва спорт вазир-лиги тизимидаги Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасаларининг структураси: 3 та олий таълим муассасаси, 4 та малака ошириш институтлари, болалар-усмирлар спорт мактаблари, ихтисослашти-рилган болалар-усмирлар спорт мактаблари, олимпия ва миллий спорт турларига ихтисослаштирилган

66

www.fansports.uz

№8-2021

Подготовка педагогических кадров

давлат мактаб-интернатлари, олимпия ва паралимпия захиралари коллежлари хамда Республика олий спорт махорати мактаблари фаолият юритмокда (1-расмга каранг).

1-расм. Узбекистон Республикаси Туризм ва спорт вазирлиги тизимидаги Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасаларининг структураси.

Мазкур муассасалар уртасида узаро хамкорик ишларини ривожлантириш буйича тизимли ишларни ташкил килиш сохада малакали мутахассислар тайёрлаш имкониятини янада оширишга хизмат килади. Бу борда спорт таълим муассаслари уртасида назарий ва амалий хамкорлик килиш ишларини тизимли ташкил килиш уз самарасини беради. Шунингдек, хамкорлик ишларини ташкил килишда узаро манфаатдорликни, яъни хар бир спорт таълим муассасаси амалга оши-рилаётган узаро хамкорликдан манфаатдор булиши керак. Акс хода хамкорлик номига ташкил килиниб, муасссалар уртасидаги муаммолар урганилмасдан ко-лади хамда хорижий тажрибани узлаштириш ишлари амалга оширилмасдан колади. Бу эса таълим муассасаларининг ривожланишига салбий таъсир килади.

Жисмоний тарбия ва спорт сохасида олий таълим муассалари хамда малака ошириш институтлари про-фессор-укитувчилари хорижий илм-фан ютукларини узлаштирган, назарий билимларга эга булса олимпия ва паралимпия захиралари коллежлари, олимпия ва миллий спорт турларига ихтисослаштирилган давлат мактаб-интернатлари хамда Республика олий спорт махорати мактаблари амалий билим ва тажрибага эга булади, болалар-усмирлар спорт мактаблари, ихтисослаштирилган болалар-усмирлар спорт мак-табларида эса спортга кизикиши юкори булган спорт иктидорларининг мавжудлги таълим муассасалари уртасида ташкил килиш зарурияти хамда уларда ман-фаатдорликнинг мавжудлигини курсатади. Шунинг учун хам жисмоний тарбия ва спорт таълим муасса-салари уртасида узаро манфаатдорликка асосланган муносабатларни урганиш ишларини ташкил килиш зарур хисобланади.

Тадкикот максади. Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алока-ларини муассасаларнинг бирламчи вазифаларидан ва йуналишларидан келиб чикиб ташкил килишнинг самарадорлигини тажрибада асослаш.

Тадкикот вазифаси. Жисмоний тарбия ва

спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алокаларнинг йулга куйилганлиги хамда хамкорлик доирасида амалга оширилаётган ишларнинг натижа-вийлигини аниклаш.

Тадкикотнинг услуби. Педагогик кузатишлар, анкета суровлардан фойдаланилди. Бунда жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алокалари муассасаларнинг бирламчи вазифаларидан келиб чикиб ташкил килиниши соци-ологик тадкикот оркали урганилди хамда сохадаги етук мутахассисларнинг фикрлари тахлил килинди.

Тажриба иштирокчилари контингенти. Тажри-бада 20 нафар малакали мутахассислар иштирок этди.

Тадкикот натижалари. Узбекистон Республика-сининг 2015 йил 4 сентябрдаги "Жисмоний тарбия ва спорт тугрисида"ги (янги тахрири) конуни 4 мод-даси "Жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги давлат сиёсатининг асосий йуналишлари"нинг ун биринчи хат бошида "фукароларни жисмоний тарбиялашнинг узлуксизлиги ва давомийлигини таъминлаш" вазифа-си белгиланган. Халкимизнинг жисмоний саломатли-гини таъминлашда, улар орасидан юкори малакали спортчиларни тайёрлашда жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасаларининг урни ва роли бекиёсдир. Жисмоний тарбия ва спортни ривожлантиришда улар уртасида хамкорлик муносабатларининг замонавий талабалар доирасида тизимли ташкил этилганлиги эса уларни бир максад йулидаги харакатларининг муштараклигидан далолат беради. Узбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 5 ноябрдаги "Спорт таълими тизимини тубдан такомиллаштириш оркали олимпия ва паралимпия спорт турлари буйича спортчилар захирасини шакллантириш сифатини янада ошириш чора-тадбирлари тугрисида"ги ПК-5279-сонли карорида хам "Узбекистон Миллий олимпия кумитаси, Узбекистон Миллий паралим-пия кумитаси, спорт федерация (ассоциация)лари олимпия ва паралимпия захиралари коллежларига жойлардан иктидорли ёшларни аниклаш, танлаш ва саралашга (селекция) якиндан кумаклашади, ушбу ишларни амалга ошириш учун бошка спорт-таълим муассасалари билан доимий алока урнатилади" каби вазифлар берилган [2].

Бирок, жисмоний тарбия ва спорт таълим муас-сасалари уртасидаги хамкорлик тизими факатгина таълим муаммоларини ечишга мулжалланмайди. Шу жихатларни инобатга олган холда кабул килинган жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасаларининг хамкорлик фаолияти самарадорлигини белгилашда куйидаги мезонларни шакллантиришга йуналтирил-ган булиши керак булади: ^

- жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари о орасида узаро манфаатдорликни шакллантириш; ^

- жисмоний тарбия ва спорт таълим муассаса- ^ ларининг фаолият даражаси ва сифатини ошириш • хамда уларнинг фаолияти самарадорлигини аниклаш; &

- жисмоний тарбия ва спорт спорт таълим му- о ассасалари уртасида тажриба алмашиш ишларини ^ ривожлантириш хамда тажрибали тренерлар тайёр- I лашга йуналтириш. го

Подготовка педагогических кадров

см о см 00

го та

о

со

Б.Ж.Креттининг таъкидлашича тренерликдаги муваффадият куп жихатдан тренернинг билимлари, унинг спортчилар билан муносабатларини дандай урнатганига боглид булади [9]. Тренер ва спортчилар уртасидаги муносабатларнинг ривожланиши мусобадларда юдори натижаларни берса, таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик эса бир мадсад йулида бирлашиб, сохрани тизимли ривожланишини белгилаб беради.

Ушуб муносабатлардаги муаммоларни анидлаш мадсадида тадкикотимизда иштирок этган малакали тренерлар хамда мутахассисларга дуйидаги саволлар билан мурожаат дилдик:

"Бугунги кунда жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасида хамкорлик алодаларини дан-дай бахолайсиз?" деган саволимизда тадкикотимизда иштирок этган мутахассисларнинг 3% "аъло", 27% "яхши", 49% "донидарли" хамда 21% "донидарсиз" деб, жавоб беришган (2-расмга даранг).

2-расм. Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алодаларини бахолаш натижалари.

"Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алодаларининг ривожланиши дандай мезонлар асосида ташкил дилиниши керак, деб хисоблайсиз?" деган саволимизда таддидотимизда иштирок этган мутахассисларнинг 23% "муноса-батларда узаро манфаатдорлик булиши керак", 15% "узаро тажриба алмашиш ишларига эътибор даратиш", 32% "хамкорликда илмий анжуманлар ва семинарлар ташкил дилиш керак", 19% "муассаса мутахассислари хамкорлигида унув адабиётлар, монография ва илмий мадолалар ёзиш" хамда 11 % "тизимдаги муаммоларни урганиш буйича лойихаларни ташкил дилиш"деб, жавоб беришган (3-расмга каранг).

3-расм. Жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алодаларини ривожлантириш мезонлари.

Таддидот натижалари жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик алода-

ларини ривожлантииршда муносабатларда узаро манфаатдорликинг ммавжуд булишига, хамкорликда илмий анжуманлар ва семинарлар ташкил дилитга, муассаса мутахассислари хамкорлигида удув адабиётлар, монография ва илмий мадолалар ёзишга хамда тизимдаги муаммоларни урганиш буйича лойихалар-ни ташкил дилитга эътибор даратиш кераклигини курсатди.

Хулоса урнида жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасалари уртасидаги хамкорлик ривожлантириш мадсадида дуйидаги бир датор вазафаларни амалга ошириб бориш зарур:

-биринчидан, жисмоний тарбия ва спорт сохаси-да халдаро стандартлар асосида олий маълумотли мутахассисларни тайёрлаш, дайта тайёрлаш ва мала-касини ошириш тизимини йулга дуйиш, илмий-пе-дагогик салохиятни ошириш, удув жараёнининг илмий-таддидот фаолияти билан узвий боглидлигини кучайтириш, удув-услубий ва ахборот таъминотини яхшилаш зарур. Хусусан, жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги ютудларга асосланган таълим, илм-фан ва амалиёт уртасидаги интеграция жараёнларини кучайтириш малакали мутахассислар тайёрлашда асосий мезонлар булиб хизмат дилади;

- иккинчидан, жисмоний тарбия ва спорт таъ-лим муассасалари фаолиятига замонавий илм-фан ютудларининг жорий дилиб борилиши, тренерларни компетентлиги оширишга даратилган малака ошириш курсларининг доимий ташдил дилиб борилиши, таълим муассасаси муаммоларини урганишда ил-мий-таддидот ишларини ташкил дилиниши ва натижалари асосида удув машгулотларни йулга дуйилиши удувчи-спортчилар тайёргарлигига ижобий таъсир курсатади. Шу билан бир даторда, жисмоний тарбия ва спорт таълим муассасаларида мазкур омилларга етарли эътибор даратилмаётганлиги, олимпия захи-ралари коллежларида эса умуман урганилмаганлиги зарурий чоралар куришни тадозо этмодда;

- учинчидан, жисмоний тарбия ва спорт сохаси ривожида спорт таълим муассасалари асосий локома-тив вазифасини бажаради. Уларнинг фаолиятларини спорт таълим муассасалари орасида интеграцион жараёнларни кучайтириш, спорт таълим муассасалари удув-методик базасини мустахкамлаш, спорт таълим муассасалари укитувчи-тренерларининг педагогик ком-петентлик хусусиятларини янада ошириш, спорт таълим муассасалари тарбияланувчилари орасида селекция ишларини амалга оширишда хорижий тажрибадан фойдаланиш методикасини жорий дилиш каби мезон-лар асосида такомиллаштириши зарур хисобланади.

Адабиётлар:

1. Узбекистан Республикасининг 2015 йил 4 сентябрдаги "Жисмоний тарбия ва спорт ^рисида"ги (янги тахрири) конуни". -Б.29.

2. Узбекистан Республикаси Президентининг 2021 йил 5 но-ябрдаги "Спорт таълими тизимини тубдан такомиллаштириш оркали олимпия ва паралимпия спорт турлари буйича спортчилар захирасини шакллантириш сифатини янада ошириш чора-тадбирлари ^рисида"ги ПК-5279-сонли карори.

3. Узбекистан Республикаси Президентининг 2021 йил 5 ноябрдаги "Спорт-таълим муассасалари фаолиятини 2025 йилгача ривожлантириш дастури тутрисида"ги ПК-5280-сонли карори.

4. Безруков М.П. Социальная защита социально-профессиональной

68

www.fansports.uz

№8-2021

Подготовка педагогических кадров

группы спортсменов: оптимизация управления. дисс...док. соц. наук. -М. 2002. - 322 с.

5. Железняк Ю.Д. Совершенствование системы подготовки спортивного резерва в игровых видах спорта: автореф. дис. ... докт. пед. наук. - М., 1981. - 48 с.

6. Иссурин В.Б., Лях В.И. Научные и методические основы подготовки квалифицированных спортсменов. М.: Спорт, 2020. - 176 с.

7. Мейзинская Г. Социологические и педагогические факторы, определяющие эффективность обучения в физкультурных учебных заведениях. дис..док. пед. наук.-Познан: 1993. - 187 с.

8. Милашечкина Е.А., Гернет М.С., Квятковский Р.Г., Логачев

Н.В. Применение прикладных видов физической культуры на учебных занятиях в вузе.//Теория и практика физической культуры. 2021.№ 12. С.66-68.

9. Кретти Б.Ж. Психология в современном спорте. Москва:Физ-культура и спорт, 1978. - 224 с.

10. Столов И.И. Спортивный резерв: состояние, проблемы, пути решения. - М.: Советский спорт, 2008.-132 с.

11. Серякова С.Б., Тарабакина Л.В., Пушкарева Т.В., Звонова Е.В. Эмоциональное лидерство тренера как фактор воспитания.//Теория и практика физической культуры. 2021.№ 12. С.28-30.

12. Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. - М.: Советский спорт, 2005. - 820 с.

Муаллиф билан богланиш учун:

[email protected]

Укитувчи

Б.Р. МОВЛОНОВ1

Узбекистан Республикаси Жамоат хавфсизлиги университети Тошкент шадри, Узбекистон

жамоат хавфсизаигини таъминаашнинг иамий-методик асосаари

Аннотация

Annotation

В статье излагаются научно обоснованные мнения о необходимости совершенствования научно-методических основ обеспечения общественной безопасности, раскрываются необходимые физические качества при подготовке слушателей военных учебных заведений и квалификации сотрудников организаций, обеспечивающих общественную безопасность.

Ключевые слова: физическое воспитание, спорт, общественная безопасность, сила, навыки, квалификация, стабильность, движение, здоровье, процесс, развитие.

Маколада жамоат хавфсизлигини таъминлашнинг илмий-методик асосларини тако-миллаштириш зарурияти буйича илмий асосланган фикрлар баён килинган булиб, жамоат хавфсизлигини таъминловчи ташкилотлар ходимлари малакасини ошириб бориш х,амда ^арбий таълим муассасалари тингловчилари тайёргарлигида зарур булган жисмоний си-фатлар очиб берилган.

Калит сузлар: жисмоний тарбия, спорт, жамоат хавфсизлиги, куч, куникма, малака, барцарорлик, царакат, саломатлик, жараён, тарацциёт.

The article presents scientifically based opinions on the need to improve the scientific and methodological foundations of public safety, reveals the necessary physical qualities in the preparation of students of military educational institutions and the qualifications of employees of organizations that ensure public safety.

Key words: physical education, sports, public safety, strength, skills, qualifications, stability, movement, health, process, development.

- Жадонда илм-фан ва техниканинг ривожланиб бориши инсонлар дунёкараши, табиатга булган карашлари дамда инсоннинг инсонга булган му-носабатини кескин узгартириб бормокда. Инсон барча мадлукотларни узига буйсундиргани билан, бир-бирини дурмат килиш долатлари йуколиб бормокда. Бунинг ортида ижтимоий тенгсизлик, ахлокий кадриятларнинг йуколиб бориши дамда дашаматга ва бойишга булган интилишнинг кучайиши сабаб булиб келмокда. Мазкур омиллар инсонлар уртасида ишон-чсизлик, бир-бирини алдаш долатларини купайиб боришига олиб боради.

Давлат ва жамият уртасидаги уйгунликни баркарорлаштириш, жамиятнинг давлатга булган ишончини ошириб боришни таъминлаш маса-ласи эса дар бир давлатда асосий вазифалардан бири булиб колмокда. Шунинг учун дам бугунги кунда хавфсизликни таъминловчи кучлар ходим-лари тайёргарлиги дамда малакасини ошириб бориш мудим дисобланади. Мазкур йуналишда илмий-тадкикот ишларини ташкил килиш, хавф-

сизлик кучлари ходимларининг жисмонии тайёр-гарлигини ошириб бориш дамда ушбу жараёнга янги инновацион услубларни жориИ килиб бориш дам жамоат хавфсизлигини таъминлашда мудим адамият касб этади.

Бугунги кунда глобаллашув жараёни натижа-сида жисмоний тарбия ва спортда дам замонавий-лашиш, янги шарт-шароитлар пайдо булмокда. Албатта, бу жараёнда бир канча муаммолар дам шаклланиб, тобора ривожланиш билан бирга хавф-сизлик масаласи тобора долзарблашиб бормокда. Айникса, жамоат хавфсизлигини таъминлаш буйи-ча тизимли ислодотларни олиб бориш зарурияти кундан-кунга ортиб бормокда. Хусусан, жамоат хавфсизлигини таъминловчи хавфсизлик кучлари ходимлари малакасини ошириш, жисмоний тайёр-гарлигини ривожлантириш мудим булган вазифа-лар каторига киради. Бунда, жамоат хавфсизлигини таъминловчи хавфсизлик кучлари ходимлари жисмоний кобилиятларини ошириб бориш олиб бориладиган ишларнинг асосий мазмунини ташкил

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.