хассислар, компетентлик укув жараёнида олинган билим, куникма ва малакалар йигиндиси ёки атроф-мухит билан узаро муносабатлардаги муваффакият даражаси", деб хисоблашади. Бизнингча хам педаго-гик компетентликни нафакат укитиш (таълим олиш) жараёни билан, балки укитувчилик фаолияти билан боглаш янада уринли саналади.
Хулоса. Мехнат бозорида жисмоний тарбия мутахассисларига булган талаб ва таклифни муво-фиклаштириш, таълим хизматлари бозорида педа-гог-ходимларнинг ракобатбардошлигини таъмин-лашнинг базавий механизми саналган конунчилик хужжатларини тахлил этиш, шу асосда, мутахассис hard ва "soft skШs"ини педагогик компетентлик ша-клланишидаги ролини аниклашга каратилган илмий тадкикот куйидаги хулосаларни илгари суриш им-кониятини берди:
Биринчидан, "Касбий малакалар, билим ва куникмаларни ривожлантириш миллий тизими тугрисида Низом", "Жисмоний тарбия ва спорт тармок малака рамкаси" каби конунчилик хужжат-ларининг кабул килиниши хамда уларнинг мазму-нидан урин олган булажак касб эгасининг "hard" ва "soft skills"ига куйилган профессонал стандарт талаблар - жисмоний тарбия мутахассисларида педагогик компетентликни шакллантиришнинг бош мезонидир.
Иккинчидан, бунда, "hard skills" - булажак мута-хассиснинг педагогик фаолиятни ташкил килиш юза-сидан билим ва куникмалари, укитувчи (инструктор)
лавозимининг профессионал стандарт талабларига мувофиклигини бахолашга хизмат киладиган асосий индикатордир.
Учинчидан, булажак укитувчи (инструктор)нинг максадга эришиш йулида уз олдига куйиладиган вазифаларни мустакил белгилаш хамда натижаларни олдиндан кура билиш компетенцияларига эгалиги -"soft skills'^ карор топтириш хамда фаолиятни му-ваффакиятли амалга оширишнинг мухим шартидир.
Адабиётлар:
1. Узбекистан Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2020 йил 15 май-даги "Узбекистон Республикасида касбий малакалар, билим ва куникмаларни ривожлантириш миллий тизими фаолиятини ташкил этиш чоралари т^риси-да'ги 287-сон карори // https://lex.uz/docs/4814154
2. Хдйитов О.Э. (2019) Психологик компетентликни шакллантиришга за-монавий ёндашув (назарий жих,ат). Фан-спортга. Тошкент, 2019. № 1. Б. 59-64. // https://www.elibrary.ru/item.asp?id=41585837
3. https://stat.uz/uz/rasmiy-statistika/labor-market-2
4. Узбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 22 июндаги ПК-5157-сон "2021/2022 укув йилида Узбекистон Республикасининг олий таълим муассасаларига укишга кабул килишнинг давлат буюртмаси параме-трлари т^рисида'ти карори // https://lex.uz/docs/5472291
5. Адизов Д.Р. Креатив фикрлашга йуналтирилган таълим технологиялари // Pedagogik mahorat / Ilmiy-nazariy va metodik jurnal. - Бухоро, 2021. - № 3. Махсус сон. - Б. 4-7.
6. Акрамова Ш.А. Узлуксиз таълимда "soft skills'^ куллашнинг имконият-лари // Science and Education Scientific Journal. Volume 1. Issue 1. - Б. 498-507. / https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/665/656
7. Санакулов С. Профессионал таълимда "юмшок" компетенцияларни жорий этишнинг долзарб масалалари // KASB-HUNAR TA'LIM. Ilmiy-uslubiy, amaliy, ma'rifiy jurnal 2020-yil, 1-son. - Б. 7-10. / http://edu.profedu.uz/media/ files/2020-1-verstka.pdf
8. Рахматуллаева Ш. Малакали кадрлар захирасини шакллантиришда масофавий амалиётнинг урни // "Давлат хизмати тизимини ислох килиш шароитида давлат кадрлар сиёсати: Узбекистон тажрибаси ва хорижий амалиёт" мавзуидаги халкаро илмий-амалий конференцияси материаллар туплами. - Тошкент, ДБА. 2019.- Б. 90-93.
9. "Жисмоний тарбия ва спорт" тармок малака рамкаси. - Тошкент: 2021.
10. https://www.cmu.edu/research/index.html
Катта укитувчи Ц.Т. АРАББОЕВ1
:Кукон давлат педагогика институти Фаргона шахри, Узбекистон
Муаллиф билан богланиш учун:
arabboevq@gmail.com
ЖИСМОНИИ ТАРБИЯ ДАРСЛАРИДА ТАЛАБАЛАР УЦУВ-СПОРТ ФАОЛЛИГИНИ ОШИРИШДА ШАХСГА ЙУНАЛТИРИЛГАН ТАЪЛИМ ТУРЛАРИНИНГ УРНИ
Аннотация
Annotation
CN
о
CN
СО
та п о d со
с СО
В статье ведется речь об учебных занятиях, организованных по видам спорта на факультетах физической культуры, а также о преимущщесгвах использования видов личностно - ориентированного обучения на занятиях по физическому воспитанию в неспециальных вузах. Особое ви-нимание обращается на эффективность обогащения учебного процесса игровыми технологиями и элементами проблемного обучения в углублении теоритических знаний и повышении физической подготовки студентов.
Ключевые слова: Занятия физкультурой, тренировочные занятия по спорту, личностно-ориентированные виды обучения, игровые технологии, проблемное обучение, учебно-спортивная деятельность студентов.
Маколада жисмоний тарбия факультетида спорт турлари буйича ташкил этилган машгу-лотлар, шунингдек, номахсус олий укув юртларида жисмоний тарбия дарсларида шахсга йуналтирилган тайёргарлик турларидан фойдаланишнинг афзалликлари хакида суз боради. Назарий билимларни чукурлаштириш ва укувчиларнинг жисмоний тайёргарлигини оширишда укув жараёнини уйин технологиялари ва муаммоли таълим элементлари билан бойитиш самарадор-лигига алохида эътибор каратилади.
Калит сузлар: жисмоний тарбия дарслари, спорт турлари буйича ташкил этиладиган уцув машгулотлари, шахсга йуналтирилган таълим турлари, уйин технологиялари, муаммоли таълим, талабаларнинг уцув-спорт фаоллиги.
The article discusses the benefits of the use of person-centered training in physical education classes at non-specialized universities, as well as sports classes organized at the Faculty of Physical Education. Particular attention is paid to the effectiveness of enriching the learning process with game technologies and problem-based learning elements in deepening theoretical knowledge and improving the physical fitness of students.
Key words: Physical education classes, training sessions on sports, person-centered types of education, game technologies, problem-based education, educational and sports activities of students.
68
www.fansports.uz
№6-2021
Долзарблиги. Сунгги бир аср мобайнида жахон таълим тизимининг сифат ва самарадорлиги бевосита таълимнинг шахсга йуналтирилишига богликлиги хусусидаги катъий хулосага келинди. Бунинг натижа-сида педагогика истеъмолида "шахсга йуналтирилган таълим" тушунчаси пайдо булди. Хуш, шахсга йуналтирилган таълимнинг узи нима? У кандай дидактик ва тарбиявий афзалликларга эга? Куйида ана шу саволларга жавоб берилади.
Нопедагогик олий таълим муассасалари учун мулжалланган "Педагогика" дарслигида муаллифлар мазкур тушунчани куйидагича шархлашган: шахсга йуналтирилган таълим - таълим жараёнининг асосий объекти укувчи булиб, унинг шахси, кадр - кимма-тини юкори уринга куядиган, асосий эътиборни интеллектуал салохиятини ошириш, дунёкарашини бойитиш, маънавий-ахлокий тафаккурини ривожлан-тиришга каратадиган педагогик фаолият тури [5]. Айни урин шахсга йуналтирилган таълим турлари хам келтирилади. Улар: Шахсга йуналтирилган таъ-лимнинг муаммоли таълим, модул таълими, дастурий таълим, ривожлантирувчи таълим, уйин технологи-ялари, интерфаол таълим, хамкорлик таълими, та-бакалаштирилган таълим. Жисмоний тарбия ва спорт мутахассисларини тайёрлашга ихтисослаштирилган хамда бошка турдаги олий укув юртларининг жисмоний тарбия факультетларида билимларни бериш ти-зимидаги муаммоларни тахлил этар экан, Е.П.Илин (1989) назарий жихатдан укув фаниниг умумий ва махсус (асос булувчи) ажратилишини асосий та-мойиллик сифатида кайд этади. Олимнинг фикрича, кейинги навбатда укув фанлари асосларини укитиш амалий фаолиятдан узилган холда руй беради, бир катор фанларда билимларнинг кайта такрорланиши кузатилади, ташкилий масалалар умумий махсус укув фанлари буйича таксимланмай, олий таълим муассасаларида фанлараро алока йулга куйилмаган ва талабаларга кафедралар билимлар тизимини эмас, балки, микдорини бериш билан чекланади. Таълим методикасининг узини хам жиддий куриб чикишига нисбатан эхтиёж мавжуд. Укув жараёнини такомил-лаштириш йулларидан бири фаол таълим методлари-дан фойдаланиш хисобланади. Жисмоний маданият олий таълим муассасаларида ушбу методлар куйида-ги йуналишлар буйича кулланилади:
1) назарий предметлар буйича ташкил этиладиган машгулотларда;
2) спорт турлари буйича махсуслаштирилган назарий машгулотларда;
3) ихтисосликлар буйича ташкил этиладиган амалий машгулотларда.
Жисмоний маданият факультетларида спорт турлари буйича ташкил этиладиган укув машгулотлари хамда ихтисослаштирилмаган олий укув юртларида жисмоний тарбия дарсларида шахсга йуналтирилган таълим турларидан фойдаланишда умумий-педагогик ва махсус - педагогик тамойилларни инобатга олишни такозо этади. Умумий-педагогик тамойиллар таълим-ни ташкил этиш, педагогик фаолияти, талабаларнинг укув фаолияти, йуналтириш, курсатма бериш, ижро
этиш, назорат, тахлил кабиларга асосланса, махсус - педагогик тамойиллар укув машгулотларининг бевосита талабалар тана харакатларига асосланиши билан тавсифланади.
Анъанвий таълимга кура талабаларнинг педаго-глар билан узаро муносабатлари куйидаги уч йуна-лиш буйича туркумланган эди:
1) якинлашувчи;
2) ажратувчи;
3) кесиб утувчи;
Эндиликда эса таълим жараёнида талабаларнинг педагоглар билан муносабатлари факатгина хамкор-ликка асосланиши лозим. Шахсга йуналтирилган таълим айнан хамкорлик гояларини таргиб этиши билан замонавий таълимнинг энг самарали куриниши сифатида тан олинмокда.
Педагогик технологияни укув жараёнига фаол татбик этиш хисобига таълим жараёнининг рагбати (мотивасияси) кучайтирилиши мумкин. Маълум-ки, тайёр холда олинган билимлар, одатда, уларни амалиётда куллашни кийинлаштиради, бу айникса, аник масалаларни ечишда намоён булади. Шунинг учун билим, куникма ва малакаларни узлаштиришда талабаларнинг бевосита фаолият курсатишлари талаб этилади. Бу муаммонинг ечими бошкарувга асосланган педагогик технологиянинг кулланиши билан богликдир.
Тадкикот максади. Олий укув юртлари жисмо-ний маданият факультети талаба ёшларини укув таълим жараёнида ва спорт фаолиятига куниктириш-нинг инновацион технологиясини назарий жихатдан ишлаб чикиш ва тадкикотда асослаб бериш.
Тадкикот вазифалари. - Талабаларни таълим олиш самарадорлиги ва фанларни узлаштириш фао-лиятини узига хослиги ва рухий холатини урганиш.
- Талабаларни жисмоний тайёргарлиги ва функционал холатини аниклаш.
- Жисмоний маданият факультети талабалари-нинг спорт фаолияти ва укув - дарс жараёнларида яратилган, оптималлашган механизмини ишлаб чикиш ва педагогик тажрибада асослаш.
Тадкикотни ташкиллаштириш: Укитиш жараё-нида фаол укитиш методи самарадорлигини урганиш максадида Кукон шахридаги бир неча умумтаълим мактабларида тадкикот олиб борилди. Жисмоний тарбия дарслари учун 10 дан ортик фаол укитиш методлари тавсия этилди. Кулланилган методларнинг укувчилар томонидан кабул килиниши куйидаги мезонларга буйича урганилди: 1). вазифаларнинг мураккаблик даражаси; 2). укитиш шакли (усули); 3). укувчилар хатти - харакатида намоён буладиган реакциялар.
Жисмоний тарбия ва спорт мутахассисларини тайёрлашга ихтисослаштирилган хамда бошка турдаги олий укув юртларининг жисмоний тарбия факультетларида билимларни бериш борасидаги холатни тахлил этишда укув фанларини икки гурух-га ажратган холда талабаларнинг укув фаоллигини тахлил килиш максадга мувофикдир. Бунда укув фанларини:
см о см ю
го га
0 ^
ю
1
с го
см о см ю
го
О)
■е
0 о. ю
1
1) у мумий фанлар;
2) ихтисослик фанлари (махсус фанлар) тарзида гурухлаш о р кал и а никла ш мумкин.
Олий таълим муассасаларида хар икки гу ру х фанлари буйича талабаларнинг укув фаоллиги урга-нилганда куйидаги ходисани кузатилди:
- умумий фанлар асосларини укитиш. куп холат-ларда, амалиётдан узилган холда руй беради; - умумий фанларнинг тегишли циклида билим (маълумот, ахборот)ларнинг такрорланиши кузатилади;
- у^Ув соатларини таксимланишида умумий ва ихтисослик (махсус) фанлари уртасидаги узаро му-таносибликка эришилмаган;
-умумий ва ихтисослик (махсус) фанлар уртасида фанлараро алокадорлик тамойили таъминланмаган;
- кафедралар томонидан талабаларга такдим эти-ладиган билим лар муайян тизимни хосил килмайди, балки, микдор курсаткичларни ифодалаш билангина чекланади;
- жисмоний тарбия ёки спортнинг муайян тури буйича ташкил этиладиган укув машгулотларининг методик жихатдан самарадорлигига эришиш бораси-да жиддий эътибор каратиш лозим.
Бугунги кунда олий укув юртларида барча фан-ларни укитиш булгани каби жисмоний тарбия дарсла-рини ташкил этишда самарадорликка эришишнинг энг макбул йули - бу таълим жараёнида фаол таълим методларидан фойдаланиш эканлиги таъкидлан-мокда. Жисмоний маданият факультетларида укитиш амалиётида таълимнинг фаол методларини куллаш куйидаги йуналишлар буйича амалга оширилади:
1) назарий предметлар буйича ташкил этиладиган машгулотларда;
2) муайян спорт турлари буйича махсус ташкил этиладиган назарий машгулотларда;
3) ихтисосликлар буйича ташкил этиладиган амалий машгулотларда.
Таълимни фаоллаштиришнинг янада самарали шаклларидан бири - интерфаол уйинлар саналади. Бу каби уйинлар талабаларда муаммони ечишга нисбатан ноанъанавий ёндашувни хосил килиб, уларнинг ижодий имкониятларини руёбга чикаради ва рагбатлантиради. Интерфаол уйинлар куйидаги тамойилларни узида намоён килади:
1) интерфаол уйиннинг касбий мухит хусусият-ларин ифодалай олиши;
2) интерфаол уйинларнинг талабаларни уз-узи-ни ташкиллаштириш, уз-узини ривожлантиришга йуналганлиги;
3) интерфаол уйинлар мазмунида муаммоли таълим элементларининг мавжудлиги;
4) интерфаол уйинларнинг методологик таъли-мотга эгалиги;
5) интерфаол уйинлар психологик таълимотининг самарали эканлиги;
6) интерфаол уйинларнинг кучли техник таъли-мотга эгалиги.
Укувчилар дарсларда жисмоний машкни бажар-тириб купинча узларининг муваффакияти ёки муваф-факиятсизлигини куради хамда фаолияти сифати ёки
унинг якуний натижасига кура бахо беради. Лекин объектив тахлилсиз уз ютуги ва камчилигини бил-маслиги мумкин. Укитувчи ютуги ва хатоси хакида укувчининг фикр юрита олишга ургатиш шарт (назарий билим ва амалий малака) [1].
Шунингдек, олий таълим муассасаларининг педагоглари талабалар томонидан таълимнинг фаол методларига нисбатан хиссий ёндашишлари уларнинг индивиду аллиги ва спорт турлари буйича ихтисосла-шувларига хам боглик эканлигини назарда тутишлари лозим. Ишда муаммоли вазиятларни хал килиш методи фаол кулланилади [4]. Жисмоний тарбия дар-сларининг методик жихатдан тугри ташкиллаштири-лиши, укитувчи (педагог) ва талабалар фаолиятидан келиб чиккан холда куйидаги боскичларда ташкил этилишига эришиш хам таълим жараёнининг сама-радорлигини оширишга хизмат килади:
1). йуналтириш; 2). ижро этиш; 3). назорат килиш.
Жисмоний тарбия укитувчиси сифатидаги шахсий ку затишларимиз хам укув машгулотларининг юкори-да курсатилган боскичлар буйича самарали ташкил этилиши талабалар томонидан узлаштирилаётган назарий билимларнинг амалий малакаларга айланиш вактини хам камайтиришини тасдиклайди.
Тадкикот натижалари ва унинг мухокамаси: Утказилган педагогик тажрибаларнинг натижалари шуни тасдиклайдики, таккосланаётган укув жараёнининг самарадорлик курсатгичларига кура тажриба гурухлари талабаларининг билимлари юкори курсат-кгичларга эришган.
1-расм. Уч йиллик уедв жараёни курсаткичларининг динамикаси. Шартли белгилар: 1 -кдтор - дариларга кдтнашиш; 2-кдтор - билимларнинг му-ита^амлиги; 3-кдтор - \/к^/в жа]^аёнидан крник|.1ш '.^ю к|.1лиш; 4-кдтор - рейтинг 1,2,3- назорат гуруугпари 4,5,6 - тажриба гур\/\лари
Билимларнинг мустахдамлиги буйича хам (кайта тест олиш хар ярим йилликда бажарилган) тажриба гурухдарида натижалар яхши курсатгичларини кайд этган. Назорат ва тажриба гурухдари курсатгичлари уртасидаги ахамиятли фарк фаол укитиш методла-ри билан мамнунликни бахолашда аникланган. Бу маълумотлар фаол укитиш методларининг хиссий узига жалб этиши юкори даражда эканлиги ва талаба - укитувчи уртасидаги узаро тушунишни енгиллашти-радиган укув машгулотларининг ижобий равишда олиб борилганлигидан далолат беради.
Хулоса. Демак, жисмоний тарбия, шунингдек. спорт турлари буйича ташкил этиладиган укув маннулотларда шахсга йуналтирилган таълим турлари, хусусан. уйин
70
www.fansports.uz
№6-2021
технологияларидан уринли, аник максад асосида фой-даланиш анъанавий таълимга нисбатан афзал саналади. Зеро, укитиш амалиётида шахсга йуналтирилган таълим турларини куллаш укувчиларда билим олишга булган кизикишни оширади, дарс самарадорлиги хамда тала-баларнинг укув фаолиятининг махсулдорлиги карийб икки марта ошади, шунингдек, талабалар томонидан мустакил ташкил этиладиган машгулот (машклар) сифати яхшиланади.
Шундай килиб, жисмоний тарбия дарсларининг узига хослиги ва укувчиларнинг индивидуал хусу-сиятлари, кобилиятларини инобатга олган холда фаол укитиш методларидан фойдаланиш укув жа-
раёнининг такомиллашишига замин яратади хамда талабаларни билиш фаолиятига рагбатлантиради деган ижобий тухтамга келиш мумкин.
Адабиётлар:
1. Абдуллаев А., Хонкелдиев Ш. Жисмоний тарбия назарияси ва мето-дикаси. Дарслик. ФарFона - 2001 йил. 197-бет.
2. Араббоев К..Т. Особенности адаптации студентов физкультурного вуза к учебной и спортивной деятельности различного характера. Укув кулланма. Кукон - 2010 йил. 39-бет.
3. Саломов P.C., Керимов Ф.А. Жисмоний тарбияда педагогик технологи-ялар / Укув кулл. - Т.: У зДЖТИ нашриёт-матбаа булими, 2009 йил. - 17 бет.
4. Иноятов У.И., Муслимов Н.А., Усмонбоева М., ИноFомова Д. Педагогика: 1000 та саволга 1000 та жавоб / Методик кулланма. - Тошкент: Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети, 2012 йил. - 122-бет.
5. Иноятов У.И., Муслимов Н.А., Рузиева Д.И., Усмонбоева М.Х,. Педагогика / Нопедагогик олий таълим муассасалари учун мулжалланган дарслик.-Тошкент: Низомий номидаги ТДПУ, 2013 йил. - 198-бет.
Педагогика фанлари буйича фалсафа доктори (PhD), доцент С.Р. ДАВЛЕТМУРАТОВ1
Мустакил изланувчи ИИ. КАРИМОВ1
Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университети, Чирчик шахри, Узбекистон
Муаллиф билан богланиш учун:
dsr-19@mail.ru
УЗБЕКИСТОНДА У^ ОТИШ СПОРТИНИ ОММАВИЙЛАШТИРИШ МАСАЛАСИ
Аннотация
Annotation
Автор акцентирует внимание на развитии стрельбы в Узбекистане. Также обсуждаются основные причины популярности этой дисциплины и возможности увеличения внимания к спортивной стрельбе.
Ключевые слова: стрельба, популяризация, развитие спорта, олимпийские виды спорта.
Маколада муаллиф Узбекистонда ук отиш спортини ривожлантириш муаммоларига эътибор каратган. Шунингдек, унда мазкур фаннинг оммабоплигининг асосий сабаблари мухокама кили-ниб, ук отиш спорт турига эътиборни ошириш имкониятлари хакида фикр юритилган.
Калит сузлар: уц отиш, оммалаштириш, спортни ривожлантириш, олимпия спорт турлари.
The author focuses on the development of shooting in Uzbekistan. The main reasons for the popularity of this science and the possibility of increasing attention to sport shooting are also discussed.
Key words: shooting, popularization, sports development, Olympic sports.
Долзарблиги. Мамлакатимизда жисмоний тарбия ва спортни оммалаштириш, ахолининг барча катлам-лари орасида соглом турмуш тарзини кенг таргиб килиш, колаверса, халкаро майдонларда юртимиз шарафини муносиб химоя килаётган спортчилар учун барча шарт-шароитларни яратишга жиддий эътибор каратилмокда.
Бу жараёнда спортнинг Олимпия турларини ри-вожлантириш энг устувор вазифалардан бири булиб келмокда. Ук отишда спортчилар пневматик, кичик калибрли ва катта калибрли куроллардан нишонга олишда катнашадилар. Спортнинг Олимпия дасту-рига кичик калибрли куролдан ук отиш буйича 6 та машк ва пневматик куролдан ук отиш буйича 4 та машк киритилган [5].
Сунгги йилларда ушбу спорт буйича умумтаълим мактабларида "Ватанпарвар" Узбекистон Респу-бликаси Мудофаага кумаклашувчи ташкилотининг ёрдами билан ук отиш жойлари жихозланди ва мактаб укувчилари уртасида ук отиш буйича мусобакалар утказилиб келинмокда.
Айни пайтда мамлакатимизда ук отиш спорти билан 3 700 нафарга якин угил-киз мунтазам шугул-ланиб келишмокда, шундан 800 нафарга якини хотин-кизлардир. Уларга 136 нафар тренер ук отиш спорти сир-асрорларини ургатиб келаётган булса, юр-
тимизда мавжуд ТИРлар, яъни ук отиш мажмуалари 122 тани ташкил килади. Мамлакат терма жамоаси таркибига ук отиш спортидан 48 нафар спортчи таклиф этилаётган булса, шундан 10 нафари Мудофаа вазирлиги спорт маркази аъзолари саналади.
Шуни таъкидлаш керак, хамюртларимиз ук отиш спорти буйича мунтазам тарзда китъа ва жахон чем-пионатлари, Осиё ва Олимпия уйинларида муносиб иштирок этиб келишмокда. Олимпия уйинлари сов-риндори, Узбекистон терма жамоаси бош мураббийи Рустам Ямбулатов, Осиё уйинлари ва жахон кубоги сингари нуфузли мусобакалар совриндори Дилшод Мухторов, Хитойнинг Нанкин шахрида утказилган II усмирлар ёзги Олимпия уйинлари голиби Владимир Свешников, Осиё ва жахон чемпионатлари совриндори Сервер Ибрагимов каби спортчиларни бугун Узбекистондан ташкариларда хам яхши били-шади. Рио-2016 Паралимпия уйинлари кумуш медали совриндори Сервер Ибрагимов Токиода буладиган Паралимпия уйинлари йулланмасини хам кулга ки-ритган эди. Бу эса юртимизда ук отиш спорти яхши ривожлангани ва уз анъаналарига эга эканлигини англатади.
Шуни хам таъкидлаш жоизки, якинда Осиё Олимпия Кенгашининг 2025 йилги карори билан усмирлар уртасидаги Осиё уйинларини Узбекистонда утказиш
см о см
ю га t
0 d w
1