W
ТЕОРИЯ И ТЕХНОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
УДК 373.1.02:372.8
ЖАЦАРТЫЛГАН Б1Л1М БЕРУ МАЗМУНЫ ЖАГДАЙЫНДА ЦАЗАК; Т1Л1 БОЙЫНША Б1Л1М БЕРУ УРД1С1Н
УЙЫМДАСТЫРУДЫЦ МЭСЕЛЕЛЕР1
Ацдатпа
Макала казак тМ мугагпмдершщ oiлi ivi беру мазмунын жацарту жэне критериалды багалау жуйесш енпзу жагдайында педагоги-калык шеберлпш жетпццру мэселелерше ар-нал ад ы.
Аннотация
Статья посвящена вопросам совершенствования педагогического мастерства учителей казахского языка в контексте обновления образовательной программы и внедрения системы критериального оценивания.
Annotation
The article is about some issues of improving teachers' pedagogical skills in the context of updating the educational program and introducing the system of criteria-based assessment.
Бгздщ ел1м1здщ экономика, саясат, когам-дык ем1рдеп езгерютер бойынша алга койган багыты когамныц барлык институттарында болатын озгер1стерге экеледг Жацартылган жуйеде адамзаттыц саяси жэне рухани козка-растарыныц ©3repyi болашак когам мушесшщ тулгасына, оныц биимдтк жэне кэшби дай-ындыгына жаца талап коюды кажет етедг Ка-закстан Республикасыныц Президент! Н.Назарбаев Казакстан халкына Жолдауында oijri м беру жуйесше элемдж стандарттар децгешне сэйкес сапалы кызмет корсету, ел1м1здщ эле-уметтж-экономикалык дамудыц мыкты ресурсы болуы упин жэне мемлекет пен когамга барынша пайда экелу упин бшмнщ бэсекеге
А.Е. Кожаниязова,
«Орлеу» БА¥0» А К, филиалы
К^останай облысы бойынша ПК, БАИ ага окытушысы
Нег'гзг'! свздер: бшктшкпп арт-тыру, бшм беру мазм) нын жацарту кэаби к] зыреттЫк, тэ.жчри-бе алмасу педагогикалъщ шеберлт.
Ключевые слова: повышение квалификации, обновление содержания образования, профессиональная компететностъ, обмен опытом, педагогическое мастерство.
Keywords: professional development, updating education content, professional competence, share of experience, pedagogical skills.
< CD
О
го £
из О ÖS
О
§
X
X Щ
н
си О ш н
кабшеттшпш арттыру мшдетш кой-ды. Осыган байланысты педагогикалык 61Л1 м беру жуйесш реформалау журш жатыр.
Каз1рп кездеп барлык бтм берудщ жаца эд1с-тэсщдершщ алдына коятын басты максаты - бтм алушынын, жеке басынын, дара жэне дербес ерекшелж-терш ескерш, олардын, ез бетшше гзде-нуш арттырып, шыгармашылыгын калы птастыру болып табылады. Ал оку максаттары белсещц окыту топтык, жеке, жуптык жумыс турлерш колдану аркылы юке асырылады. Мугал1мнщ 1С -эрекеп окушыны бакылауга, бакылау нэтижесш ендеуге, багыт-багдар беру-ге, кутшетш нэтижеш аньщтауга арна-лады. Окушынын, ¡с-эрекет^ ез кезка-расын салыстыруга, топтык, жуптык жумыста б1рлесе шеппм шыгаруга, ез жетютжтерш багалауга арналады.
Казак тш мен эдебиетш окытуда отандык жэне халыкаралык озык ул-гшерд1 тшмд1 пайдалану, окушылар бойында тшщк дагдыларды калыпта-стыру - бупнп куншн, басты талабы. Казак тип сабактарында еркш ка-рым- катынас жасауга, сыни тургы-дан ез кезкарасын бшд1руге, ез ойын жетюзш, шепим кабылдауга дагдылан-дырса, окушы казак тиинде бершген кез- келген акпараттарды тшмд1 кол-дана отырып, езше кажетп мэл1метт1 ала алады. Осы максатта Назарбаев Зияткерлж мектептер1нде тшд1 ьарж-пршген багдарлама непзшде окыту о жобасы жузеге асырылуда. Багдарла-маныц непзп максаты - сеилеу эре-кетшщ турлерш (айтылым, жазылым, тыцдалым, окылым) дагдыларын ка-лыптастыру. Оныц шшде непзп ойды тусшу; акпаратты аныктау; тусшгенш практикада колдана бшу; акпаратка ез кезкарасын бпццру; ой корыта бшу даг-
дылары секшд1 тыцдалым эрекеттерш калыптастыру карастырылган.
Мемлекет пен когамныц жаца фор-мациялы педагогка кояр талабы соцгы жылдары артып келедг Жаца формаци-ялы мугал1м - рухани дамыган, шыгар-машылык тулга, рефлексияга кабшетл бар, кэс1би дагдыларга, педагогикалык дарындылыкка жэне жацаны тануга куштар тулга [1].
Бтм беру урдюшщ непзп каты-сушысы - педагог, ейткеш оныц кэсь бшик децгешне алга койган максат-тарга жету, когам болашагы тэуелд1 болып табылады.
Мугал1м ез пэшн жет1 к мецгерш, педагогика, психология непздерш быт, жеке тулгага багдарланган педагогикалык эдю-тэсшдерд1 колданып, ез тулга-сы мен кэибшигш одан сайын арттыру уэждемесше ие болуы кажет.
Кэаби мугал1м ез пэшн жан-жакты мецгерумен катар, педагогикалык урдь сте эр катысушыныц орны мен релш керу кажет, окушылардыц таным кы-зметш уйымдастырып, оныц нэтиже-лерш болжауы кажет, бул ез алдына оныц кузырети тулга болу кажетттгш бпццредг
Кэс1би дамудыц узд1кс1здт педа-гогтыц кэс1би жэне жеке тулгалык тэжчрибеа упин кажетп болып табылады. Кэс1би даму - мугал1мшц ез ¡шьа элемш белсенд1 сапалы кайта езгер-ту1, мугал1мшц шю белсендтгшщ артуы, бул ез алдына кэшби кызметтщ жацашылдыгына алып келед1 [2, 51 б.].
Педагогтыц кэс1би даму децгешнщ бтм беру жуйесшщ инновациялык децгешне сэйкес келмеген жагдайын-да мэселелер туындайды. Кэс1би даму факторы - тулганыц шла ортасы, оныц белсендиип мен езш-ез1 жузеге асыру кажетттп. Кэс1би даму мен адамныц
кэшби ецбектеп шыгармашылык элеу-етш жузеге асыру нысаны мен формасы тулганыц интегралды сипаттамалары болып табылады: кэс1би багыттылык, кэшби кузыреттшж пен эмоционалдык икемдтк [3, 125 б.]. Педагогтыц кэаби кызметше, оныц тулгасы мен кабшет-терше койылатын талаптар когамда болып жаткан элеуметик езгерютерге байланысты.
Осыган байланысты педагогтарга осы урлютеп оз релш угыну, заманауи когамга кажет касиеттерд1 оз бойын-да кал ы птастыруга тырысу мацызды. Окушыньщ дамуыныц толыкканды бо-луы - мугал1мнщ кэибшигше байланысты. Педагогтардыц кэс1би дамуына цойылатын талаптарды карастыра оты-рып, педагогка тэн ец басты кэс1би ка-сиеттерд1 карастырган жен. Педагог-тын, ен, мацызды кэс1би касиеттершщ б1р1 - кэабилж болып табылады. Кеп-теген зерттеулер бойынша, педагогтыц кэшбшип кэс1би кузыреттшж аркылы суреттеледг В.Д.Симоненко кэс1би кузыреттшж деп «мамандардыц шеппм кабылдаумен байланысты кызметтщ накты 01р турш жузеге асыру упин жет-кшжт1 бшм, юкерлж, дагдылар мен тэж1рибенщ децгешн керсететш юкер-лж жэне тулгалык касиеттершщ интегралды сипаттамасы» деп тусшед1 [4, 85 б.].
Сонымен катар мектеп окушылары-ныц белгт б1р такырыпка катысты ойын б1лд1ру, ез кезкарасын дэлел-деу; шеппм шыгару, корытынды птр жасау, зерттеушшж (анализ, синтез), акпаратты ендеу дагдыларын дамыту; мэт1 ндеп непзп жэне косымша акпаратты ажырата бшу, астарлы ойды аныктау, шыгарма кешпкерлерш салы-стыра бшу, зерттеп оку, сыни тургыдан багалай бшу дагдыларын калыптасты-
руга ерекше мэн бершедг Биим алушы-лардыц такырыпты аша бшу1, ез ойын сыни тургыда дэлелдеу1, корытынды шеппм шыгаруы, ез кезкарасын дэлел-деу1, цитатамен жумыс ютеу дагдыла-ры багаланады.
Каз1рп когам алдындагы койылып отырган мшдеттердщ ец езекиш -букш бшм жуйесш тубегеигп жацар-тып, дуниежузшж децгейге сэйкес ке-летш окыту мазмунын жацарту болып отырганыныц куэс1 болып отырмыз. Сабакта тшмд1 эд1с-тэсшдерд1, жумыс турлерш колдану мугал1мшц бшжтшп мен эдютемелж шеберлЫне байланысты. Эр турл1 эд1с-тэсшдерд1 колдануга болады, б1рак максат б1реу-ак: казак тип мен эдебиет пэшн окыту аркылы эр окушыныц бшмдшж элеуепмен катар, шыгармашылык 1здешсигш арттыру болып табылады.
ЭДЕБИЕТ
1. Казакстан Республикасыныц жаца формациялы педагогыныц узджс1з пе-дагогикалык биим Тужырымдамасы
2.Митина Л.М., Профессиональное развитие и здоровье педагога: проблемы и пути решения // Вестник образования России. 2005. №7, 516.
3. Психологическое сопровождение выбора профессии/Научно-методическое пособие под редакцией доктора психологических наук Митиной Л. М.. М.: Издательство «Флинта», 1998, 125 б.
4.Общая и профессиональная педагогика: Учебное пособие для студентов, обучающихся по специальности «Профессиональное обучение»: В 2-х книгах / Под ред. Симоненко В.Д., Ретивых М.В. - Брянск: Изд-во Брянского государственного университета, 2003. -Кн. 1., 85 б.
х <
т О
го £
из
О «
О
§
X
У, Щ
н
а. О ш н