Научная статья на тему 'Ўзбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислоҳ қилишнинг ҳуқуқий-меъёрий асослари'

Ўзбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислоҳ қилишнинг ҳуқуқий-меъёрий асослари Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
799
103
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
таълим тизими / мактабгача таълим / генофонд / технология / интеллектуал / стратегия / ёш даврлари / мультимедиа / ҳуқуқий-меъёрий асослар / ислоҳ қилиш / система образования / дошкольное образование / генофонд / технология / интеллектуальный / стратегия / возрастные периоды / мультимедиа / нормативно-правовые основы / реформировани

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Рахимова Сурайё Салохиддиновна

Мақолада ҳозирги кунда Ўзбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислоҳ қилишнинг ҳуқуқий-меъёрий асослари, муассасаларда фаолият олиб борувчи раҳбар ва педагог ходимлар малакасини ошириш ва қайта тайёрлашга қўйиладиган талаблар, соҳага оид келгуси режалар ҳақида фикр юритилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЫЕ ОСНОВЫ РЕФОРМИРОВАНИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДОШКОЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ УЗБЕКИСТАНА

В статье рассматриваются нормативно-правовые основы реформирования деятельности дошкольных образовательных учреждений Узбекистана; требования к повышению квалификации и переподготовке руководителей и педагогических кадров, работающих в дошкольных учреждениях; обсуждаются перспективы развития этой сферы.

Текст научной работы на тему «Ўзбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислоҳ қилишнинг ҳуқуқий-меъёрий асослари»

Рахимова Сурайё Салохиддиновна,

А.Авлоний номидаги Халк таълими тизими рахбар ва мутахассис ходимларини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш марказий институти мустакил тадкикотчиси

УЗБЕКИСТОНДА МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ФАОЛИЯТИНИ ИСЛОХ КИЛИШНИНГ ^УКУКИЙ-МЕЪЁРИЙ АСОСЛАРИ

РАХИМОВА С.С. УЗБЕКИСТОНДА МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ФАОЛИЯТИНИ ИСЛОЦ ЦИЛИШНИНГ ЦУЦУЦИЙ МЕЪЁРИЙ АСОСЛАРИ

Маколада хозирги кунда Узбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислох килишнинг хукукий-меъёрий асослари, муассасаларда фаолият олиб борувчи рахбар ва педагог ходимлар малакасини ошириш ва кайта тайёрлашга куйиладиган талаблар, сохага оид кел-гуси режалар хакида фикр юритилган.

Таянч суз ва тушунчалар: таълим тизими, мактабгача таълим, генофонд, технология, интеллектуал, стратегия, ёш даврлари, мультимедиа, хукукий-меъёрий асослар, ислох килиш.

РАХИМОВА С.С. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЫЕ ОСНОВЫ РЕФОРМИРОВАНИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДОШКОЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ УЗБЕКИСТАНА

В статье рассматриваются нормативно-правовые основы реформирования деятельности дошкольных образовательных учреждений Узбекистана; требования к повышению квалификации и переподготовке руководителей и педагогических кадров, работающих в дошкольных учреждениях; обсуждаются перспективы развития этой сферы.

Ключевые слова и понятия: система образования, дошкольное образование, генофонд, технология, интеллектуальный, стратегия, возрастные периоды, мультимедиа, нормативно-правовые основы, реформирование.

RAHIMOVA S.S. LEGISLATIVE FRAMEWORKS OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS' ACTIVITY OF UZBEKISTAN REFORMATION

In the article is considered legal and regulatory frameworks of preschool educational establishments' activities reformation in Uzbekistan. There is discussed requirement to in-plant training and retraining of managers and pedagogical staff, working in preschool establishments and the prospects of development of this sphere.

Keywords: education system, preschool education, gene fund, technology, intellectual, strategy, age periods, multimedia, legal and regulatory framework, reform.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

Республикамизда мактабгача таълим тизимини янада такомиллаштириш, болаларни цар томонлама интеллектуал, ахлоций, эстетик ва жисмоний ривожлантириш мацсадида мактабгача таълим муассасаларининг моддий негизини мустацкамлаш ва бойитиш, уцув-услубий ишларни такомиллаштириш, модернизация цилиш буйича амалга оширилган кенг куламли ишлар натижасида мактабгача таълим муассасаларга барча зарур шароитлар яратиб берилмоцда.

Мактабгача таълим - таълим тизимининг пойдевори саналади, бу масканларда кела-жагимизнинг эртанги куни эгалари тарбия-ланаётган экан, барча харакатлар ва бор кучимизни ана шу тизимига каратиш лозим-лигини, бугунги кунда жахон андозаларига мос таълим-тарбия тизими ва замонавий бошкарувга утиш вакти келганлигини дав-рнинг узи такозо этмокда.

Юкоридагиларни эътиборга олган холда мактабгача таълим жараёнини бошкариш методикасини модернизациялаш, ислох килиш алохида долзарблик касб этмокда. Мактабгача таълим тизимида вужудга келган янгиликларни таълим муассасаларининг кун-далик, педагогик жараёнига олиб кириш ута мухим вазифалардан биридир.

Мактабгача таълим муассасаларига инно-вацион фаолиятни олиб кириш ва уни тажриба-синовдан утказиш болаларнинг билиш фаолиятларини таълимнинг барча боскичларида жадал ривожлантириш, таълим тизимини тубдан ислох килиш учун пойде-вор яратади. Мактабгача таълим муассасаси фаолиятига инновацион ёндашувларни олиб кириш, келажакда таълим-тарбия жараёни сифат-самарадорлигини оширишни таъмин-лаш имконини беради.

Мактабгача таълим тизими узлуксиз таълимнинг бирламчи, энг асосий буFини хисобланади. Мутахассисларнинг илмий хуло-саларига кура, инсон уз умри давомида ола-диган барча ахборот ва маълумотнинг 70 фоизини 5 ёшгача булган даврда олади. Ана шу далилнинг узи болаларимизнинг етук ва баркамол шахс булиб вояга етишида мактабгача таълим муассасасида олган тарбияси канчалик катта ахамиятга эга эканини яккол курсатиб турибди.

Узбекистон Республикаси Президенти Шав-кат Мирзиёев таъкидлаганидек, «Кайси сохани олмайлик, биз замонавий етук кадрларни тар-бияламасдан туриб бирон-бир узгаришга, фаровон хаётга эриша олмаймиз. Бундай кадрларни, миллатнинг соFлом генофондини тай-ёрлаш, аввало, мактабгача таълим тизимидан бошланади»1. Ушбу ишлардан кузда тутилган асосий максадга эришишнинг энг зарур шарт-ларидан бири эса педагог кадрларнинг юкори касбий тайёргарликка эга булишларини таъ-минлаш ва мактабгача таълим муассасалари фаолиятини модернизация килиш билан боFликдир.

Хозирда ушбу тизимни, хусусан, унинг маз-мунини такомиллаштириш йуналишида жид-дий ишлар олиб борилмокда. Шу ишларнинг мантикий давоми сифатида мактабгача таълим мазмунини замонавий талабларга мос-лаштириб бориш сохасидаги мавжуд илFор тажрибаларни ва иш усулларини урганиш, илмий тахлил килиш, умумлаштириш хамда ушбу соха рахбар ва педагог кадрларига етка-зиш максад килиб олинган. Ушбу максадларни амалга ошириш йулида Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар Стратегияси туFрисида»ги ПФ-4947-сон Фармони дастурил амал булиб хизмат килади.

Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегиясида «Узлуксиз таълим тизимини янада такомиллаштириш, юкори малакали кадрларни тай-

1 Узбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мир-зиёевнинг мактабгача таълим тизимини такомиллаш-тиришга баFишланган йиFилишдаги маърузаси. Ёшлар пресс - клуби. - «Маърифат» газетаси. 2017 йил 1 ноябрь. - № 87 (9048).

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

ёрлаш самарадорлигини ошириш»1 каби йуналишлар белгиланиб, бу борада мактаб-гача таълимни бошкаришнинг замонавий механизмларини жорий этиш, мактабгача таълим муассасалари фаолиятини модернизация килиш, мактабгача таълим муассасалари педагог ходимларнинг малакавий билимла-рини доимий янгилашга кулай шарт-шароит яратиш, кайта тайёрлаш ва малака ошириш оркали малакали педагог ходимларнинг сифат ва самарадорлигига эришиш мухим ахамият касб этади.

Амалга оширилаётган ишлар билан бир каторда бугунги кунда мактабгача таълим муассасалари педагог ходимларини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш укув мухитидан фойдаланиш куламини такомиллаштириш хамда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини модернизация килиш зарурати юзага келди. Шу муносабат билан мактабгача таълим муассасаларининг фаолиятини тубдан такомиллаштириш юзасидан куйидаги катор карор ва фармонлар кабул килинди:

1. Узбекистон Республикаси Президен-тининг 2017 йил 7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида»ги ПФ-4947-сон Фармони;

2. Узбекистон Республикаси Президенти-нинг 2017 йил 30 сентябрдаги «Мактабгача таълим тизими бошкарувини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПФ-5198-сон фармони;

3. Узбекистон Республикаси Президен-тининг 2016 йил 29 декабрдаги «2017-2021 йилларда Мактабгача таълим тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-2707-сон карори;

4. Узбекистон Республикаси Президен-тининг 2017 йил 9 сентябрдаги «Мактабгача таълим тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-3261-сон карори;

5. Узбекистон Республикаси Президенти-нинг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кад-рларни тайёрлаш, халк таълими ходимла-

1 Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар Стратегияси туFрисида»ги ПФ-4947-сон Фармони. - Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда.

рини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-3289-сон карори;

6. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 30 сентябрдаги «Узбекистон Республикаси Мактабгача таълим вазир-лиги фаолиятини ташкил этиш туFрисида»ги ПК-3305-сон карори;

7. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2006 йил 16 февралдаги «Педагог кадрларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш туFрисида»ги 25-сон карори;

8. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш туFрисида»ги 234-сон карори;

9. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2017 йил 19 июлдаги «Мактабгача таълим муассасаларининг фаолиятини такомиллаштириш туFрисида»ги 528-сон карори;

10. Узбекистон Республикаси Халк таълими вазирининг 2017 йил 9 июндаги «Мактабгача таълимга куйиладиган давлат тала-бларини тасдиклаш туFрисида»ги 5-мх-сон буйруги.

Мазкур сохага тегишли бошка меъёрий-хукукий хужжатларда белгиланган вазифа-ларни амалга ошириш хамда ушбу карор ва фармонларни амалиётга тадбик килиш соха вакилларидан катта масъулият талаб этади.

Юкоридаги меъёрий-хукукий хужжатларда мактабгача таълим муассасаларининг фаолиятини модернизация килишнинг куйидаги усту-вор йуналишлари белгилаб берилган булиб, уларнинг амалиётини таъминлаш ушбу тизим фаолияти самарадорлигини ошириш гарови-дир:

- мактабгача таълим сохасида ягона давлат сиёсатини ишлаб чикиш ва амалга ошириш, мактабгача таълимни хар томонлама ривожлантириш, тарбияланувчиларнинг билими ва маънавий-ахлокий даражасини янада юксал-тириш;

- мактабгача таълимга куйиладиган давлат талабларига биноан, мактабгача таълим

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

муассасалари фаолиятини мувофиклаштириш хамда методик рахбарлик килиш;

- укув-тарбия жараёнига укитишнинг замонавий илFор шаклларини, янги педаго-гик ва ахборот технологияларини, таълим-тарбиянинг самарали шакл ва усулларини жорий этиш оркали болаларни хар томонлама интеллектуал, маънавий-эстетик, жисмоний ривожлантириш хамда уларни мактаб таъли-мига тайёрлаш сифатини тубдан яхшилаш;

- мактабгача таълим муассасаларининг моддий-техника базасини мустахкамлаш ва уларнинг фаолияти самарадорлигини оши-риш;

- мактабгача таълим муассасаларида дав-лат талаблари бажарилишининг тизимли мониторингини олиб бориш;

- давлат ва нодавлат мактабгача таълим муассасалари тармоFини кенгайтириш ва улар уртасида соFлом ракобатни шакллан-тириш хамда таълим хизматлари турларини купайтириш;

- мактабгача таълим муассасаларига болаларни камраб олишни кескин ошириш;

- миллий маданий-тарихий кадриятларни акс эттирувчи ва болаликдан китоб укишга кизикишни уЙFотувчи укув-методик, дидактик материаллар, уйин ва уйинчоклар, бадиий адабиётлар билан мактабгача таълим муасса-саларини таъминлаш;

- мактабгача таълим муассасаларида болаларни миллий ва умуминсоний кадриятлар, инсонпарварлик ва юксак маъ-навият рухида тарбиялаш, уларнинг калби ва онгига мустакиллик, миллий узликни англаш Fояларини янада чукур сингдириш, «оммавий маданият» куринишидаги ёт Fояларга карши иммунитетини мустахкамлашга йуналтирилган тадбирларни амалга ошириш.

Ушбу устувор масалалар асосида амалга ошириладиган ишлар натижасида мактабгача таълим тизими мазмунини такомиллашти-ришда катор муаммолар хал этилади. Жумла-дан:

• мактабгача таълим тизими ва уни ривожлантириш учун алохида эътибор каратилиб, энг илFор хорижий тажрибалар асосида хар жихатдан замонавий тизим яратилади;

• мамлакатимизда мактабгача таълим тизимини ривожлантиришнинг хукукий базаси такомиллаштирилади;

• мактабгача таълим тизими мазмуни ва уни амалга оширишнинг замонавий педагогик ва ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишнинг макбул механизми ярати-лади;

• мактабгача таълим фаолиятини ривож-лантиришга каратилган ягона давлат сиё-сатини амалга ошириш оркали мактабгача таълим хар томонлама ривожлантирилиб, тарбияланувчиларнинг билими ва маънавий-ахлокий даражаси янада юксалтирилади;

• укув-тарбия жараёнига укитишнинг замонавий илFор шаклларини, янги педагогик ва ахборот технологияларини, таълим-тарбиянинг самарали шакл ва усулларини жорий этиш оркали болаларни хар томонлама интеллектуал, маънавий-эстетик, жисмоний ривожлантириш хамда уларни мактаб таъли-мига тайёрлаш сифати тубдан яхшиланади;

• болаларни мактабга тайёрлашнинг мукобил шакли булган киска муддатли гурухлар тармоFи кенгайтирилади;

• мактабгача таълим муассасаларининг моддий-техника базаси яхшиланади;

• давлат ва нодавлат мактабгача таълим муассасалари тармоFи кенгайтирилиб, улар уртасида соFлом ракобатни шакллан-тириш оркали таълим хизматлари турлари купайтирилади;

• буш турган ва фойдаланилмаётган давлат бино ва иншоотларидан самарали фойда-ланишга эришилади;

• 5-6 ёшли болаларни мактабгача таълимга 100 фоиз камраб олиш имконияти яратилади.

Юкоридаги меъёрий-хукукий хужжатларда мактабгача таълим муассасаларининг фаолиятини модернизация килишнинг устувор йуналишларидан бири этиб, укув-тарбия жараёнига укитишнинг замонавий илFор шаклларини, педагогик ва ахборот технологияларини, таълим-тарбиянинг самарали шакл ва усулларини жорий этиш оркали болаларни хар томонлама интеллектуал, маънавий-эстетик, жисмоний ривожлантириш хамда уларни мактаб таълимига тайёрлаш сифатини тубдан яхшилаш масалаларига эътибор каратилган.

Демак, мамлакатимизда мактабгача таълим тизимини ислох килиш буйича амалга ошири-лаётган чора-тадбирлар, яратилган хукукий-меъёрий асосларга таянган холда таълим-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

тарбия мазмунини такомиллаштиришда куйидагиларни амалга ошириш максадга мувофикдир:

1. Мактабгача таълим муассасаларининг характерига кура таълим-тарбия мазмунини шахсни ижтимоийлаштириш, ижтимоий онг ва тафаккурини, дунёкарашини ривожлантириш доирасида ишлаб чикиш давр талабидир. Бу уринда болаларнинг ёш ва психологик хусуси-ятлари, муассаса жойлашган географик мухит, толерантлик тамойиллари, миллий ва умумин-соний кадриятлар муштараклиги хамда демо-график вазият инобатга олинмоFи максадга мувофикдир. Шунингдек, таълим-тарбия мазмунини замон талабларига мос шаклланти-ришда дунёдаги глобаллашув жараёни тамойиллари, хорижий илFор тажрибалар, мута-хассис олимларнинг илмий-назарий, методик характердаги Fоялари ва карашларига таяни-лади.

2. Мактабгача таълим муассасалари мазмунини шакллантиришда албатта педагогик ва психологик конуниятлар, тамойиллар, шарт-шароитлар, омиллар ва бошкалар инобатга олинмоFи зарур. Бу уринда болалар онгига сингдириладиган таълимий ва тарбиявий материалларнинг илмий назарийлиги, содда-лиги, таъсирчанлиги, кизикарлилиги, болалар ёшига мослиги, уларни ижтимоий хаётга тай-ёрлаш даражаси, миллий менталитет хусуси-ятларининг мавжудлиги ва бошкаларнинг таъ-

сири педагогик диагностика асосида назарга олинади.

3. Мактабгача таълим муассасаси таълим-тарбия мазмунини болаларга сингдиришда инновацион таълим технологияларидан, интерактив усуллардан, таълимнинг дидактик ва кургазмали воситаларидан унумли фойдаланиш бу борадаги ислохотларнинг самарадорлигини таъминлаш гаровидир. Дархакикат, мазкур масала самарадорлигини таъминлашда мактабгача таълим муассаса-ларида фаолият олиб борадиган тарбиячи - педагогларни инновацион таълим техно-логиялари ва ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланиш буйича билим, малака ва куникмаларини доимий ва узлуксиз малака ошириш механизмини такомиллаш-тириш асосида амалга оширилиши максадга мувофикдир.

Мактабгача таълим муассасаларида амалга ошириладиган таълим-тарбия ишлари оила мактабгача таълим муассасаси, махалла ва кенг жамоатчиликнинг ижтимоий педагогик хамкорлиги хамда жамоатчилик назорати асосида амалга оширилиши зарур.

Шундай килиб, Узбекистонда мактабгача таълим муассасалари фаолиятини ислох килишнинг хукукий-меъёрий асосларига таянган холда таълим-тарбия жараёнини таш-кил этиш хукуматимиз томонидан бу борада амалга оширилаётган мухим ишлар самарадорлигини таъминлаш гаровидир.

Адабиётлар руйхати:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида»ги ПФ-4947-сон фармони. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2017 йил, 6-сон, 70-модда.

2. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 30 сентябрдаги «Мактабгача таълим тизими бошкарувини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПФ-5198-сон фармони. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари маълумотлари миллий базаси, 2017 йил.

3. Узбекистон Республикаси Президентининг 2016 йил 29 декабрдаги «2017-2021 йилларда Мактабгача таълим тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-2707-сон карори. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2017 йил, 1-сон, 11-модда, 35-сон, 923-модда.

4. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 9 сентябрдаги «Мактабгача таълим тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-3261-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

сон карори. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2017 й., 37-сон, 984-модда.

5. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кад-рларни тайёрлаш, халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК.-3289-сон карори. // Конун хужжатлари маълумотлари миллий базаси, 2017 й.

6. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 30 сентябрдаги «Узбекистон Республикаси Мактабгача таълим вазирлиги фаолиятини ташкил этиш туFрисида»ги ПК-3305-сон карори. // Конун хужжатлари маълумотлари миллий базаси, 2017 й.

7. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2006 йил 16 февралдаги «Педагог кадрларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш туFрисида»ги 25-сон карори. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2006 й., 6-7-сон, 39-модда; 2011 й., 25-сон, 260-модда; 2012 й., 33-34-сон, 390-модда.

8. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш туFрисида»ги 234-сон карори. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2014 й., 34-сон, 433-модда; 2015 й., 52-сон, 646-модда.

9. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2017 йил 19 июлдаги «Мактабгача таълим муассасаларининг фаолиятини такомиллаштириш туFрисида»ги 528-сон карори. // Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами, 2017 й., 30-сон, 732-модда.

10. Узбекистон Республикаси Халк таълими вазирининг 2017 йил 9 июндаги «Мактабгача таълимга куйиладиган давлат талабларини тасдиклаш туFрисида»ги 5-мх-сон буйруFи. // Узбекистон Республикаси Адлия вазирлиги томонидан 2017 йил 17 июлда руйхатдан утказилди, руйхат раками 2898.

11. Узбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг мактабгача таълим тизимини такомиллаштиришга баFишланган йиFилишдаги маърузаси. Ёшлар пресс -клуби. - «Маърифат» газетаси. 2017 йил 1 ноябрь.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 2

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.