Научная статья на тему 'Халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва улар малакасини ошириш тизимини ривожлантиришнинг янги босқичи'

Халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва улар малакасини ошириш тизимини ривожлантиришнинг янги босқичи Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
994
136
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
таълим / қайта тайёрлаш / малака ошириш / таълимнинг узлуксизлиги / малака оширишнинг тўғридан-тўғри ва билвосита шакллари / профессор-ўқитувчиларнинг профессионал маҳорати даражаси / education / retraining / qualification perfection / continuing education / direct and indirect forms of qualification perfection / professional quality degree / professors and teachers.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Абидов Б. К.

Мақолада Ўзбекистон Республикаси «Таълим тўғрисида»ги Қонуни ва Ўзбекистон Республикасининг қонуний тасдиқланган «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»га боғлаган ҳолда Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2014 йил 15 августдаги «Халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида»ги 234-сонли қарори мазмун-моҳияти хусусида сўз боради.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

NEW STAGE OF PUBLIC EDUCATION STAFF TRAINING AND RETRAINING SYSTEM DEVELOPMENT

In connection with the Act of «Public Education» and the Act of «The National Programm of Personnel Training» there are described in the article consistence Decree of the Cabinet Ministries of the Republic of Uzbekistan of 2014 August No 234 «The megures fo improvement of Public Education staff training and retraining system development».

Текст научной работы на тему «Халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва улар малакасини ошириш тизимини ривожлантиришнинг янги босқичи»

Абидов Б.К.,

«Инновацион технологиялар маркази» директори, ик,тисод фанлари номзоди, доцент

ХАЛК, ТАЪЛИМИ ХОДИМЛАРИНИ КАЙТА ТАЙЁРЛАШ ВА УЛАР МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ ТИЗИМИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ЯНГИ БОСКИЧИ

АБИДОВ Б.К. ХАЛК, ТАЪЛИМИ ХОДИМЛАРИНИ КАЙТА ТАЙЁРЛАШ ВА УЛАРНИНГ МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ ТИЗИМИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ЯНГИ БОСЦИЧИ

Маколада Узбекистон Республикаси «Таълим т^рисида»ги Конуни ва Узбекистон Респуб-ликасининг конуний тасдикланган «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»га боFлаган х,олда Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими хо-димларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллашти-риш чора-тадбирлари т^рисида»ги 234-сонли карори мазмун-мох,ияти хусусида суз боради.

Таянч суз ва тушунчалар: таълим, кайта тайёрлаш, малака ошириш, таълимнинг узлуксизли-ги, малака оширишнинг туFридан-туFри ва билвосита шакллари, профессор-укитувчиларнинг профессионал мах,орати даражаси._

АБИДОВ Б.К. НОВЫЙ ЭТАП РАЗВИТИЯ СИСТЕМЫ ПЕРЕПОДГОТОВКИ И ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ РАБОТНИКОВ НАРОДНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

В статье в увязке с законом Республики Узбекистан «Об образовании» и утверждённой законом Республики Узбекистан «Национальной программой подготовки кадров» описаны сущность и основное содержание постановления Кабинета Министров Республики Узбекистан от 15 августа 2014 года № 234 «О мерах по дальнейшему совершенствованию системы переподготовки и повышения квалификации работников народного образования».

Ключевые слова и понятия: образование, переподготовка, повышение квалификации, непрерывность образования, прямые и косвенные формы повышения квалификации, уровень профессионального мастерства профессорско-преподавательских кадров._

ABIDOV B.K. NEW STAGE OF PUBLIC EDUCATION STAFF TRAINING AND RETRAINING SYSTEM DEVELOPMENT

In connection with the Act of «Public Education» and the Act of «The National Programm of Personnel Training» there are described in the article consistence Decree of the Cabinet Ministries of the Republic of Uzbekistan of 2014 August № 234 «The megures fo improvement of Public Education staff training and retraining system development».

Keywords: education, retraining, qualification perfection, continuing education, direct and indirect forms of qualification perfection, professional quality degree, professors and teachers.

Узбекистон Республикаси Вазирлар Мацкамасининг 2014 йил 15 августдаги «Халц таълими ходимларини цайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомил-лаштириш чора-тадбирлари тутрисида»ги 234-сонли царори катта ацамиятга эга булиб, «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»ни амалга оширишдаги янги муцим босцичлардан бири цисобланади.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 9

Узбекистон Республикаси «Таълим т^ри-сида»ги Конунининг 16-моддасига мувофик, кадрлар малакасини ошириш ва уларни кайта тайёрлаш касб билимлари ва куникмаларини чукурлаштириш хамда янгилашни таъмин-лайди, хамда кадрлар малакасини ошириш ва уларни кайта тайёрлаш тартиби Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамаси томони-дан белгиланади.

Узбекистон Республикасининг Конуни би-лан тасдикланган «Узбекистон Республикаси Кадрлар тайёрлаш миллий дастури»нинг 3.3.2-бандига мувофик, узлуксиз таълимни ислох килиш йуналишларидан бири сифатида куйидагилар белгиланган:

- илFор технологияларни кенг узлаш-тириш;

- иктисодиётдаги таркибий узгаришлар;

- чет эл инвестициялари куламларининг кенгайиши;

- тадбиркорлик, кичик ва хусусий бизнес-ни ривожлантириш билан боFлик янги касб-хунар ва мутахассисликлар буйича кадрлар, шу жумладан, бошкарув тизими кадрларини тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш.

Бу тизимнинг ажралмас кисми сифатида педагог кадрларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизими алохида уринга эга. Чунки ёшларга таълим бериш, уларни тарбиялаш, етук инсон килиб шакллантириш тегишли маълумоти, касб тайёргарлиги бор ва юксак ахлокий фазилатларга эга булган пе-дагоглар зиммасидадир. Педагогларнинг кас-бий тайёргарлиги урта махсус ва олий таълим муассасаларида укиш билан чекланмасдан, балки кейинчалик кайта тайёрлаш ва малака ошириш муассасаларида мунтазам равишда давом эттирилади.

Республикамиз х,укумати томонидан бу масалага доимий равишда эътибор кара-тилмокда. Узбекистон Республикаси Вазир-лар Махкамасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги 234-сонли карори (кейинги матнда - Карор) кабул килинди.

Мазкур карор билан:

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш туFрисида Низом (кейинги матнда - Низом);

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизи-мининг ташкилий тузилмаси;

- А.Авлоний номидаги Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш Марказий институтининг тузилмаси;

- Мактабгача таълим муассасалари ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш Республика укув-методика марказининг тузилмаси;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш х,удудий институтларининг намунавий тузилмаси;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш буйича комплекс чора-тадбирлар;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институтларининг моддий-техника базасини мустахкамлаш ва ривожлантириш буйича чора-тадбирлар;

- 2015-2018 йилларда халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш таълим муассасаларининг моддий-техника базасини боскичма-боскич мустахкамлашнинг асосий параметрлари;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш таълим муассасаларининг моддий-техника базасини 2015-2018 йилларда боскичма-боскич модернизация килиш хамда улардаги таълим сифа-тини янада такомиллаштириш дастурида белгиланган тадбирларни мувофиклаштирувчи Махсус ишчи гурух таркиби тасдикланди.

Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш туFрисида Низом халк таълими тизимидаги худудий бошкарув органлари, мактабгача, умумий урта ва мактабдан ташкари таълим муассасаларининг рахбар, педагог ва бошка мутахас-сис кадрларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этишнинг

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 9

асосий максадлари, вазифалари, шакллари, услублари ва тартибини белгилайди.

Низомда биринчи навбатда халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишнинг максадлари белги-ланган:

- ходимларнинг эгаллаб турган лавозимла-ри, мутахассислиги ёки дарс берадиган фан-лари буйича касбий ва педагогик махорати доимий равишда усиб боришини, уларнинг илFор педагогик ва ахборот технологияла-ри, шунингдек, укитишнинг интерактив усул-лари буйича касбий билимлари, малака ва куникмаларини мунтазам равишда янгилаб борилишини таъминлаш;

- улардаги назарий билим ва амалий куникмаларни чукурлаштириш хамда янги-лаш, халк таълимининг долзарб муаммолари, таълимни ташкил этишнинг янги тамойилла-ри, укув-тарбия жараёнини ташкил этишнинг замонавий усуллари, давлат таълим стандарт-лари ва норматив-хукукий хужжатлар билан таништиришларни уз ичига олган.

Ушбу максадлардан келиб чиккан холда тизимнинг асосий вазифалари куйидагича килиб белгиланган:

- укитишда (дарс беришда) касбий лаёкат ва махоратни янада ошириш;

- психологик-педагогик тайёрлаш хамда нутк маданиятини ургатиш;

- мустакил фикрлаш куникмаларини синг-дириш ва ходимларнинг кобилиятини ривож-лантириш хамда янги билимлар бериш;

- илFор педагогик ва ахборот технология-лари, интернет глобал тармоFи билан ишлаш буйича амалий куникмаларни шаклланти-риш;

- илмий-педагогик ижодкорлик методо-логияси хамда педагогика фани ва сохасини ривожлантиришнинг асосий йуналишлари буйича билимларни сингдириш;

- укув-тарбиявий ва маънавий-ахлокий ишларни амалга ошириш, назорат килиш ва таълим олувчилар билимларини холисона бахолаш куникмаларини мустахкамлаш;

- таълим жараёнининг юкори самара-дорлигини таъминлаш, тингловчиларнинг ташаббускорлигини, илмий тадкикотларга

интилишини ва ижодий махоратини раFбат-лантириш;

халк таълими муассасалари ходимларининг малакасини ошириш ва уларни кайта тайёрлаш мазмунини такомиллаштириш буйича илмий-тадкикот хамда укув-методик ишларни олиб бориш куникмаларини сингдириш.

Вазифалардан келиб чиккан холда халк таълими муассасалари ходимларининг малакасини ошириш ва уларни кайта тайёрлаш тизими:

- меъёрий-хукукий таъминоти;

- ташкилий таъминоти;

- кадрлар таъминоти;

- моддий-техник таъминоти;

- ахборот-методик таъминоти тизимлари-ни бир меъёрда ва уЙFунликда шаклланиши ва такомиллашиб боришини назарда тутади.

Низомнинг бошка айрим кисмларининг тафсилотлари куйида баён этилган.

Хозирги кунда иктисодиётнинг барча сохаларида замонавий ахборот техноло-гиялари кулланиб, улар оркали янги ишлаш усуллари кенг таркалмокда. Низомнинг Х1 булимида кайта тайёрлаш ва малака оши-ришда масофавий таълим шаклини куллаш масаласи ёритилган. Малака ошириш ва кайта тайёрлашнинг бу шакли буйича курс-лар Узбекистон Республикаси Халк таълим вазирлиги билан келишган холда, мах-сус виртуал курслар фаолият курсатадиган, ахборот-коммуникация воситалари ёрдамида ахборотларни узатиш ва кабул килиш учун зарур база билан жихозланган хамда тегишли моддий-техникавий, укув-методик базага ва кадрлар салохиятига эга булган кайта тайёрлаш ва малака ошириш таълим муассасалари томонидан ташкил этилади.

Хозирда халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оши-ришга ихтисослашган таълим муассасалари укитувчилари ва тингловчилари сонининг бир нафар укитувчи хисобига нисбатининг чекланган нормативлари таълимнинг тегишли йуналишлари буйича олий таълим муассасаларида белгиланган бир нафар укитувчи хисобига талабалар сони нисбати-нинг чекланган нормативларидан 25 фоиз паст этиб белгиланади. Узбекистон Респуб-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 9

ли^^ oлий вa ypтa мaхcyc тaълим вaзиpи-нинг 2014 йил 27 aвгycтдaги 7-coh бyйpyFи билaн oлий тaълим мyaccacaлapидa тaълим coxaлapи блoклapи вa шaкллapи бyйичa бир нaфap укитувчи хишби^ тyFpи кeлaдигaн тaлaбaлap coни ниcбaтининг нopмaтивлapи тacдиклaнди. Ундa тaълим йyнaлиши бyйичa 2017/2018 укув йилигaчa кoффициeнт 10,3 микдopидa бeлгилaнгaн. Дeмaк, хaлк тaъли-ми хoдимлapини кaйтa тaйёpлaш вa yлapнинг мaлaкacини oшиpишгa ихтиcocлaшгaн тaълим мyaccacaлapидa бу кoэффициeнт купи билaн 7,7 микдopидa бeлгилaниши кepaк. Нaтижaдa xap бир тинглoвчигa пpoфeccop-yкитyвчилap тoмoнидaн кyпpoк укув вaкти aжpaтилишигa вa мaшFyлoтлap caмapaдopлигининг oшиши-гa им^н яpaтилaди. Бу мacaлaни, яъни биp нaфap пpoфeccop-yкитyвчи хи^бига тyFpи кeлaдигaн тинглoвчилap coни ниcбaти нop-мaтивлapини ишлaб чикишдa янги мeзoнлap, жyмлaдaн, aхбopoт-кoммyникaция тeхнoлo-гиялapи, илFop пeдaгoгик тeхнoлoгиялapнинг жopий этилиши инoбaтгa oлиниши кepaк.

«Тaълим тyFpиcидa»ги К^нуннинг 3-мoд-дacидa тaълим coxacидaги дaвлaт ^ё^тининг acocий тaмoйиллapи кaтopидa тaълимнинг узлу^излиги вa изчиллиги бeлгилaнгaн.

Мaзкyp тaмoйилни aмaлгa oшиpиш учун Kapopдa А.Авлoний нoмидaги Хaлк тaълими хoдимлapини кaйтa тaйёpлaш вa мaлaкacи-ни oшиpиш Мapкaзий инcтитyти тoмoнидaн тaълим дacтypлapининг yзлyкcизлиги вa из-чиллигини хигаб^ oлиб, ижoдий тaфaккypни pивoжлaнтиpишгa йyнaлтиpилгaн укитишнинг интepaктив мeтoдлapидaн фoйдaлaнгaн x1oлдa хaлк тaълими хoдимлapини кaйтa тaйёpлaш вa yлapнинг мaлaкacини oшиpиш бyйичa нa-мyнaвий укув peжa, дacтyp, Укyв-мeтoдик вa нopмaтив xyжжaтлapнинг ишлaб чикилиши мyлжaллaнгaн.

Мaлaкa oшиpиш вa кaйтa тaйёpлaш бyйичa тaълим дacтypлapи мaзмyнигa кУйилaдигaн бa-зaвий тaлaблapнинг энг мyxимлapидaн биpи -тaълим вa кaдpлap тaйёpлaш coxacидaгидaвлaт ^ё^тининг acocий йyнaлишлapини билишгa, тaълим тypлapи вa бocкичлapи бyйичa дaвлaт тaлaблapи (дaвлaт тaълим cтaндapтлapи)нинг узвийлиги вa yзлyкcизлигини тaъминлaшгa,

тинглoвчилapнинг кacбий билимлapини янги-лaш вa чyкypлaштиpишгa, янги, кУшимчa ^c-бий мaлaкa вa кyникмaлapни xocил килишгa, тaълим-тapбиянинг caмapaли ycyллapи xaмдa тeхнoлoгиялapини эгaллaш вa тaкoмиллaшти-pишгa кapaтилгaнлигидиp.

Хaлк тaълими хoдимлapи мaлaкacини oшиpиш тyFpидaн-тyFpи С^ълим дacтypлapи бyйичa укитиш) вa билвocитa (тaълим дacтyp-лapиcиз укитиш) шaкллapи бyйичa тaшкил этилaди.

Мaлaкa oшиpишнинг тyFpидaн-тyFpи шaкллapи тypлapидaн мacoфaвий тaълим вa мycтaкил укиб билим opттиpиш aлoxидa Уpингa эгa.

Мacoфaвий тaълим шaклининг aфзaллиги шyндaн ибopaтки, тинглoвчи acocий ишдaн aжpaлмaгaн вa aхбopoт-кoммyникaция тeхнo-лoгиялapидaн кeнг фoйдaлaнгaн x1oлдa тeгиш-ли укув дacтypигa мyвoфик мaлaкa oшиpaди.

Мycтaкил укиб билим opттиpиш - тaълим-нинг pax^ap, пeдaгoг вa мyтaхaccиc кaдpлapи тoмoнидaн кacб мaxopaтини oшиpишгa, ^c-бий лaёкaтини вa илмий дyнёкapaшни ^н-гaйтиpишгa йyнaлтиpилгaн булиб, yлapнинг уз лaвoзими вa мyтaхaccиcлиги бyйичa янги билим, кyникмa вa мaлaкaлapни узлу^из pa-вишдa мycтaкил yзлaштиpишини нaзapдa ту-тaди.

Мycтaкил paвишдa билим oлиш тaълим мyaccacaлapи (paxбap вa пeдaгoг) кaдpлa-pи yзлyкcиз тaълимининг (мaлaкa oшиpиши-нинг) aжpaлмac тapкибий киcмидиp, y aхбo-poт тeхнoлoгиялapининг эгaллaб oлинишини paFбaтлaнтиpaди. Мycтaкил тaълим бeлгилaн-гaн тapтибдa, мaлaкa oшиpишнинг тeгишли укув дacтypлapи бyйичa aмaлгa oшиpилгaн бyлca, билимлapнинг якуний нaзopaти нaти-жaлapи acocидa мyтaхaccиcгa - мaлaкa oши-pиш тaълим мyaccacacи тoмoнидaн мaлaкa oшиpгaнлик xaкидa бeлгилaнгaн тacдиклoвчи xyжжaт (cepтификaт) бepилaди.

Хaлк тaълими хoдимлapини кaйтa тaйёp-лaш вa yлapнинг мaлaкacини oшиpиш тaълим мyaccacaлapи хoдимлapигa иш xaки тyлaш ти-зимини янaдa тaкoмиллaштиpиш, caмapaли мexнaтни paFбaтлaнтиpиш тизимини яpaтиш мaкcaдидa Узбeкиcтoн Рecпyбликacи Хaлк тaъ-

ЗAMOНAВИЙ TAЪЛИM I COBPEMEHHOE OBPAЗOВAНИЕ 2014, 9

лими вазирлиги, Мехнат ва ахолини ижтимоий мухофаза килиш вазирлиги хамда Молия вазирлиги билан келишган холда икки ой муд-датда халк таълими ходимларини кайта тайёр-лаш ва уларнинг малакасини ошириш таълим муассасалари ходимларига олий таълим муас-сасаларининг тегишли лавозимлари учун бел-гиланган мехнатга хак тулаш микдорлари ва шартлари татбик этилишини назарда тутувчи мехнатга хак тулаш микдорлари хамда шарт-ларининг ишлаб чикилиши ва тасдикланиши режалаштирилди.

МашFулотларни унумли ва натижали утказиш учун тегишли шароитлар яратиш максадида 2015-2018 йилларда халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш таълим муассасаларининг моддий-техника базасини боскичма-боскич мустахкамлашнинг асосий параметрлари тасдикланди. Хусусан, Узбекистон Респуб-ликаси Инвестиция дастурларида назарда тутиладиган марказлаштирилган капитал куйилмалар хисобидан амалга ошириладиган мазкур муассасаларнинг янги биноларини куриш ва мавжуд биноларини реконструкция килиш ишларига 2015-2018 йилларда 20,2 млрд. сум маблаF ажратиш режалаштирилди. Узбекистон Республикасининг Давлат бюдже-ти маблаFлари хисобидан амалга ошириладиган бу муассасалардаги мавжуд биноларни мукаммал таъмирлаш ишларини 2015-2018 йилларда бажаришга 29,4 млрд. сум маблаF ажратиш режалаштирилди.

Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизи-мини янада такомиллаштириш буйича комплекс чора-тадбирлар таркибида тизимни яхшилашга каратилган бир катор тадбирлар белгиланган. Жумладан:

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизи-мини доимий тахлил килиш асосида укув-методик таъминотни такомиллаштириш механизмини жорий этиш мулжалланган. Бу жараёнда профессор-укитувчилар томонидан тайёрланадиган укув-методик кулланмалар тингловчиларга машFулотлар мавзуларини яхши узлаштиришга ёрдам беради;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш инсти-тутлари профессор-укитувчиларининг ма-лака тавсифлари ва талабларини белгилаш. Бу масала аник курсаткичлар тизимини иш-лаб чикиш йули билан амалга оширилади. Шу хисобда, илмий даража, илмий унвон, укитувчилик стажи, чоп этилган укув-методик кулланмалар, илмий маколалар ва бошкалар инобатга олинади;

- халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш инсти-тутлари профессор-укитувчиларини кайта тайёрлаш ва узлуксиз малакасини ошириш тизимини такомиллаштириш.

Хулоса килиб айтиш жоизки:

- Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах-камасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги 234-сонли карорининг хаётга татбик этилиши малака ошириш тизими са-виясини яна бир поFонага кутаришда руёбга ошириладиган навбатдаги боскичдир;

- мазкур карорнинг кабул килиниши Узбекистон Республикаси хукумати томонидан таълим, хусусан, малака ошириш тизими-га эътибор кучлилигидан далолат беради;

- карор билан тасдикланган халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш туFрисидаги Низомда белгиланган мазкур тизимнинг максад хамда вазифалари бу тизим таркибидаги муас-сасалар учун фаолият курсатишнинг аник йуналишларини белгилаб беради;

- карорда белгиланган чора-тадбирларнинг амалга оширилиши педагог кадрларнинг кас-бий савиясини янада оширишга шароит яра-тади;

- педагог кадрларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш инсти-тутларининг моддий-техникавий базасини карорда белгиланган чора-тадбирларни амалга ошириш йули билан мустахкамлаш машFулотларни замонавий техник воситалар ёрдамида утказишга замин яратади.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 9

с 60 V РАХБАР КУТУБХОНАСИ / В ПОМОЩЬ РУКОВОДИТЕЛЮ л У

Адабиётлар:

1. Узбекистон Республикасининг 1997 йил 29 августдаги «Таълим т^рисида»ги 464-1-сонли Конуни.

2. Узбекистон Республикасининг 1997 йил 29 августдаги 463-1-сон Конуни билан тасдикланган «Узбекистон Республикаси Кадрлар тайёрлаш миллий дастури».

3. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2006 йил 16 февралдаги «Педагог кадрларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш тyFрисида»ги 25-сонли карори.

4. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2014 йил 15 августдаги «Халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тyFрисида»ги 234-сонли карори.

5. Узбекистон Республикаси Олий ва урта махсус таълим вазирининг 2014 йил 27 августдаги «Олий таълим муассасаларида таълим сох,алари блоклари ва шакллари буйича бир нафар укитувчи х,исобига тyFри келадиган талабалар сони нисбатининг норматив-ларини тасдиклаш тyFрисида»ги 7-сонли буйруги.

6. Булатов С.С. Укитувчилар малакасини оширишда юксак профессионал мах,оратга эга булган педагог кадрларнинг янги авлодини тайёрлаш. // «Замонавий таълим» жур-нали, 2014 йил, 3-сон.

7. Рустамова Д.Д. Иктисодиётни модернизациялаш шароитида таълим тизимининг урни ва ах,амияти. // «Замонавий таълим» журнали, 2014 йил, 2-сон.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 9

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.