Научная статья на тему 'ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПСИХОЛОГЛАРИНИНГ ТАДҚИҚОТЛАРИДА КАСБ ТАНЛАШ, КАСБИЙ ФАОЛИЯТ МАСАЛАЛАРИ'

ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПСИХОЛОГЛАРИНИНГ ТАДҚИҚОТЛАРИДА КАСБ ТАНЛАШ, КАСБИЙ ФАОЛИЯТ МАСАЛАЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Психологические науки»

CC BY
27
4
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
касб танлаш / касбий фаолият / педагогик қобилият / касбий компонентлик. / career choice / professional activity / pedagogical ability / professional component.

Аннотация научной статьи по психологическим наукам, автор научной работы — Хўжаев, Журабек Икрамбоевич, Алмардонов, Зоҳид Шукуруллаевич

Ушбу мақолада ўзбек олимларининг касб танлаш, касбий фаолият масалаларида олиб борган тадқиқотлари, касбий фаолиятда офицерларнинг тутган ўрни ва уларнинг вазифаси ҳам кенг ёритилган. Офицерларнинг касб танлаш, касбий фаолияти ҳарбий психология негизида таҳлил қилинган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

PROFESSION CHOICE, PROFESSIONAL ACTIVITY ISSUES IN THE RESEARCH OF PSYCHOLOGISTS OF THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN

In this article, the research conducted by Uzbek scientists on the issues of career choice, professional activity, the role of officers in professional activity and their duties are also widely covered. Career choice and professional activities of officers were analyzed on the basis of military psychology.

Текст научной работы на тему «ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПСИХОЛОГЛАРИНИНГ ТАДҚИҚОТЛАРИДА КАСБ ТАНЛАШ, КАСБИЙ ФАОЛИЯТ МАСАЛАЛАРИ»

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

О

R

VOLUME 2 | ISSUE 12 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

УЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПСИХОЛОГЛАРИНИНГ ТАДЦЩОТЛАРИДА КАСБ ТАНЛАШ, КАСБИЙ ФАОЛИЯТ

МАСАЛАЛАРИ

Подполковник Хужаев Журабек Икрамбоевич

Узбекистан Республикаси Миллий Гвардияси Жамоат хавфсизлиги университети магистранти Илмий рахбар: P.f.b.f.d (PhD), подполковник Алмардонов Зо^ид Шукуруллаевич

АННОТАЦИЯ

Ушбу мацолада узбек олимларининг касб танлаш, касбий фаолият масалаларида олиб борган тадцицотлари, касбий фаолиятда офицерларнинг тутган урни ва уларнинг вазифаси уам кенг ёритилган. Офицерларнинг касб танлаш, касбий фаолияти уарбий психология негизида таулил цилинган.

Калит сузлари: касб танлаш, касбий фаолият, педагогик цобилият, касбий компонентлик.

ВЫБОР ПРОФЕССИИ, ВОПРОСЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ИССЛЕДОВАНИИ ПСИХОЛОГОВ РЕСПУБЛИКИ

В данной статье также широко освещаются исследования, проведенные узбекскими учеными по вопросам выбора профессии, профессиональной деятельности, роли офицеров в профессиональной деятельности и их обязанностей. Выбор карьеры и профессиональная деятельность офицеров проанализированы на основе военной психологии.

Ключевые слова: профессиональный выбор, профессиональная деятельность, педагогические способности, профессиональная составляющая.

PROFESSION CHOICE, PROFESSIONAL ACTIVITY ISSUES IN THE RESEARCH OF PSYCHOLOGISTS OF THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN

In this article, the research conducted by Uzbek scientists on the issues of career choice, professional activity, the role of officers in professional activity and their duties are also widely covered. Career choice and professional activities of officers were analyzed on the basis of military psychology.

УЗБЕКИСТАН

АННОТАЦИЯ

ABSTRACT

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 2 | ISSUE 12

educational, natural and social sciences ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022: 5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

Key words: career choice, professional activity, pedagogical ability, professional component.

КИРИШ

Замонамизнинг шиддат билан узгариб, ривожланиб бораётган бир вактда, Куролли Кучлар харбий хизматчиларига булган эътибор ва талаблар хам тобора ортиб бормокда. Ушбу талаблардан келиб чикиб булажак офицерлар психологиясини урганиш хам долзарб масалага айланмокда. Офицерлар касбий ривожланишининг психологик жихатларини урганишда, уларнинг касбий тайёргарлик буйича билими, махорати, куникмалари ва тарбиявий функцияси бекиёс ахамият касб этади. Илмий адабиётларда педагог касбий тайёргарлигининг психологик жихатлари махаллий психологлар томонидан чукур илмий мухокама килинган. Лекин, айнан булажак офицерларнинг касбий тайёргарлиги кам урганилганлиги бизнинг тадкикотларимизнинг долзарблигини белгилайди. Колаверса, Узбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28 январдаги "2022 - 2026 йилларга мулжалланган янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегияси тртрисида" ПФ-60-сонли фармонининг 90-максадининг бажарилиши хам таъминланмокда.

Педагог кадрлар касбий тайёргарлигининг мухим жихатларини урганиш ва уни илмий жихатдан асослаш мустакиллик йилларида педагогика фанларининг хам устувор вазифасига айланди. Жумладан, кейинги йилларда мазкур муаммо буйича Ю.Н.Абдуллаев, Б.Р.Адизов, М.Э.Жумаев, С.Лашин, М.Ю.Махкамова, Н.Д.Махмудова, Г.И.Махмутова, Г.Н.Нажмиддинова, Р.У.Нуржонова, Д.Ш.Олимова, М.Очилов, Б.Х.Рахимов, Р.Г.Сафарова, О.КХдйдарова, Д.И.Рузиева, Б.Х.Ходжаевлар амалга оширган тажрибалари эътиборга лойикдир.

Психолог олимлардан М.Г.Давлетшин, Э.Г.Гозиев, Р.З.Гайнутдинов, Ф.С.Исмагилова, Е.Ю.Агзамова, И.Р.Эргашев, Р.З.Асомова, У.С.Жумаев, Р.Б.Абдурахмонова, Н.Х.Мураталиева, И.Н.Аслонов ва бошкаларнинг тадкикотларида айнан касбий тайёргарлик масалалари ёритилади.

М.Г.Давлетшин тадкикот натижаларига таянган холда "педагогнинг шахсий ва касбий фазилатлари унинг касбий тайёргарлиги ва мехнат фаолияти давомида узлуксиз ривожланиб, такомиллашиб боради" 1 деган хулосага келади..

1 М.Г.Давлетшин "Ёшлар даври ва педагогик психология", Тошкент-2004, 114-125 бетлар

386

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 2 | ISSUE 12

educational, natural and social sciences ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022: 5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

М.Г.Давлетшин хозирги таълим жараёнида замонавий педагогда муаллимнинг шахсига, касбига хос хислат ва фазилатларнинг мужассам булиши, улардан укитиш ва тарбиялаш жараёнида уринли, меъёрида фойдалана олиш зарурлигини назарда тутади. Улар:1) педагогнинг шахсий хислатлари, 2) касбий билими, 3) касбий хислатлари, 4) шахсий педагогик уддабуронлиги, 5) ташкилотчилик малакалари, 6) коммуникатив малакалари, 7) гностик малакалари, 8) ижодий хислатлари мавжуд эканлигини курсатиб утади. Олим юкорида кайд этилган касбий сифатларни булажак офицерларга нисбатан куллаш мумкинлигини таъкидлаб, бир нечта айнан офицерларга хос булган сифатларни кайд этиш мумкин: катъиятлилик, масъулият, интизомлилик, ватанпарварлик, фидойилик, инсонпарварлик, мардлик, жасурлик, садокатлилик. Хдрбий офицернинг эзгу максад сари интилиши, мехнатсеварлиги, катъийлиги, камтарлиги, хакгуйлиги, садокатли булиши, намунали хулки, юриш туриши, узини тута билиши, муомала маданияти, дипломатлиги, ташки киёфаси, ... унинг уз касбий фаолиятига тайёрлиги ва укув-тарбиявий жараёни самарасини таъминловчи мухим омиллар эканлигини эътироф этамиз.

МУХ,ОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Курсантларнинг касбий тайёргарлиги асосан учта мухим омилга боглик:

1. Курсантларнинг жисмоний тайёргарлиги, улар томонидан узлаштирилган билим, куникма ва компетенцияларнинг пухталиги, баркарорлиги ва мустахкамлигига;

2. Укув-жанговор, жанговор ва тарбиявий ишларни окилона окилона ташкил этиш ва назорат килиш сифатига;

3. Курсантларнинг мустакил тайёргарлиги, уларни билим олиш ва амалий куникмаларга ургатиш ва бу сохада муайян маслахатлар, тавсиялар бериб бориш.

Республикамизда кейинги йилларда чоп этилган "Хдрбий психология ва педагогика" дарсликларида2 булажак офицерларнинг 1) тезкор карорлар кабул килиш; 2) харбий мутахассис; 3) хизмат бурчига садокат; 4) бир вактнинг узида якка хамда жамоа таркибида тугри ва аник харакатлана олиш; 5) ибрат-намунавийлик; 6) сабр-токатлилик; 7) офицерлик одоби; 8) маънавий юксаклик; 9) касбга садокатлилик; 10) ижтимоий фаоллик; 11) нуткий кобилиятлилик; 12) ташаббускорлик; 13) ташкилотчилик. Мазкур хусусиятлар булгуси

2 Р.М.Махмудов "Х,арбий психология ва педагогика" , Тошкент;-2019. 206-226-бетлар

387

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 2 | ISSUE 12

educational, natural and social sciences ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022: 5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

офицерларнинг касбий фаолияти самарасини таъминлашнинг мухим омиллари сифатида хизмат килади.

Р.З.Гайнутдинов 3 докторлик диссертациясида укитувчи педагогик фаолияти компонентлари реализацияси даражаси, шахсий хоссалари, омиллари тахлили асосида касбий фаолиятнинг самарадорлигини белгиловчи мезонларни ажратиб курсатади:

- шахсий-профессионал компонентликнинг уз-узига нисбати;

- узини узи долзарблашга интилиш;

- эмоционал баркарорлик ва касбий идентификация;

- уз-узига хурмат ва "Мен" нинг ички мувофиклиги;

- динамизм, ютукларга эришиш эхтиёжи, экстровертлик, атрофдагиларнинг узига нисбатан позитив муносабатини кутиш;

- интерваллик (ички назорат даражаси). Шахсий хоссалар намоён булишининг юкори даражалари педагогик фаолият компонентларини ижодий реализациялайдиган прогрессив укитувчи типини тикланишига кумаклашади. Олимнинг юкоридаги фикрларини офицерларнинг касбий фаолтга тайёргарлиги билан боглаб ....

Шунингдек, Ф.С.Исмагилова4 мутахассисларнинг касбий тажрибаси ва бозор иктисодиёти шаклланиш даврида уни бошкаришга багишланган диссертациясида курсатилишича, касбий тажриба самарадорлиги мезони мутахассиснинг ракобатбардошлиги саналади. Ракобатбардошлилик мутахассисининг профессионал хусусияти сифатида мехнат бозорида ва ташкилотда унинг устунлигини талаб килади. Республикамиз микиёсида юридик психология доирасида бажарилган тадкикотлар алохида урин тутади.

Е.Ю.Агзамованинг5 (2001) тадкикоти ички ишлар ходимларининг шахсий -психологик хусусиятлари намоён булишини белгиловчи омилларни урганишга багишланган. ИИВ ходимлари касбий тикланишида узига хослик мавжуд булсада, умумпсихологик конуниятлар хам мавжудлиги исботланган. Улар шахсий тавсифномалар ахамиятлигидан иборат. Тадкикотчи ички ишлар ходимлари шахсининг индивидуал психологик хусусиятлари намоён булишига таъсир этувчи омиллар сифатида куйидагиларни ажратиб курсатади:

3 Р.З.Гайнутдинов3 "Укитувчи педагогик фаолияти компонентлари реализацияси даражаси" докторлик диссертацияси

4 Ф.С.Исмагилова4 "Мутахассисларнинг касбий тажрибаси ва бозор иктисодиёти шаклланиш даврида уни бошкариш" диссертацияси

5 Е.Ю.Агзамова "Ички ишлар ходимларининг шахсий-психологик хусусиятлари намоён булишини белгиловчи омиллар" диссертацияси. Тошкент- 2001.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

O

R

VOLUME 2 | ISSUE 12 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

- ncuxonoruK HfflOHHnnnHK Ba SapKapopnHK;

- KacSHH ce3rupnHK Ba ugpoKgunHK;

- cySteKTHB Ha3opaT.

H.P.3prameBHHHr6 TeproBHHHHHr gacraaSKH TeproB KaTHamnunapu SunaH MynoKOT ncuxonoruacuHH ypraHHmra SaFHmnaHraH TagKUKoTHga Su3HHHr hhmhh KH3HKHffl^apHMH3 HyKTaH Ha3apugaH MyxuM xynoca myKH, TeproBHHnapHHHr gacraaSKH TeproB KaraamnunapH SunaH ncuxonoruK anoKa ypHarumuga caMapagopnHK x,an KunyBHH gapa^aga ynapHHHr KacSuH MynoKoTra KacSuH ncuxonoruK TafiepnaHraHnnrH gapa^acura Sofhhk. KacS TaHnamra TaöepnHKHHHr ncuxonoruK ^Hx,araapH Ba KacSHH guaraocTHKa MyaMMonapura goup TagKUKoT umu K.B.^ogupoB7 ToMoHHgaH onuS SopunraH. EyHga acocHH Kouga KacSHH HyHanraHHHK yMyMaH MofiunnHKnapga, KH3HKum Ba Kagpuaraapga H^oganaHuS, KacSHH pHBo^naHHmHHHr Ma3MyHHH tomohh caHanagu. KacS TaHnam HoFHga ncuxonoruK TafieprapnHK eKH eTyK^HK KacSHH y3HHH y3H aHraamHHHr MyxuM omhhh SynuS, KacSHH TyFpu TaHnamra epgaMnamagu Ba KyH, SapKapopnHK, KecKHHHHKga HaMoeH Synagu, Sy oHraunHK, MycTaKU-MHK SunaH TatMHHnaHagu Ba KacSHH TaHnoBHHHr ^opMan-guHaMHK ^Hx,arara KHpagH. fflyHgaö kh^hS, KacSHH TaHnoBHHHr Sapna Ma3MyHHH Ba ^opMan-guHaMHK ^uxaraapu, yMyMaH maxcHHHr KacSHH puBo^naHHmu MatnyM cTpareruacu maKmaHumura KyMaKnamagu. ffly SunaH Supra K.B.^ogupoB TagKHKoTHHHHr эмпepнк khcmh MatnyMoraapura acocnaHuS xynoca KH^aguKH, HHTenneKTyan KoSunHaraap, maxc MoTHBnapu, HyHanraHHHK, mohh^hhk тeнgeнцнa Ba SomKanap SunaH y3BHH SoF^HKguKga SynuS, emnapHHHr KacSuH THKnaHum acocu caHanagu. fflaxc arpo^-MyxuTra, Kagpuaraapra, ^aonuaT Typnapu Ma3MyHHra TaHnaS, my ^yMnagaH, y3 aKgufi HMKoHH^Tnapura MyBo^HK MyHocaSaTga Synagu. Bu3HHHrna, SyHH aKgufi HMKoHHaTnap cu^araga эмac, ynapHHHr ncuxonoruagaru atHaHaBHH TanKHHgaH ^oöganaHHnca, y3HHH y3H aHraam, pe^neKcuB ^apaeHnapuHHHr maKmaHraHnurH Ba puBo^naHraHnuru gapa^acu cu^araga Tatpu^nam aHHKpoK Synapgu.8

^uccepTaHT P.3.AcoMoBa "KacS Tarnam мoтнвaцнacн Ba yHHHr gHHaMHKacu" homhh hhmhh H3naHHmuga KacS TaHnam MoTHBnapu MexaHH3Mnapu, ynapHHHr SupnaMHH MaHSanapu, xapaKaraaffrapyBHH Kynnapu, guHaMHKacu Ba maxcHHHr HHgHBHgyannurH Macananapu arpo^nuHa ohhS SepunraH. fflyHHHrgeK, KacSuH MoTHBnapHHHr MyraxaccucHH KacSHH Tafieprapnuru ypTacugaru Sofhhk^hk, xaMga

6 H.P.3prameB "TeproBHHHHHr gacraaSKH TeproB KaTHarnHH^apu Su^aH My^oKoT ncuxo^orHacuHH ypraHHm" gнccepтaцнacн.

7 K.B.^ogupoB "Kac6 TaH^amra Tanep^HKHHHr ncuxo^oruK ^H^aT^apH Ba KacSHH guarHocTHKacu" gнccepтaцннcн.

8 C.X.^a^H^oBa, ®.H.XangapoB, H.H.Xa^H^oBa "KacS ncuxo^oruacu", TomKeHT-2010, 25-27 Seraapu

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 2 | ISSUE 12

educational, natural and social sciences ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022: 5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

Kac6uH Ba yKyB MoTuBgapu ypTacugaru y3apo agoKagopguK Macagagapu x,aM KeHr goupaga TagKuK K^gum^.9

Y.C.^yMaeB ToMoHugaH "YcMupgapga Kac6 TaHgamra MyHOca6aT th3hmh maKnnaHHmHHHHr H^THMOHH-ncnxonorHK xycycHaTnapn" MaB3ycngarH HoM3ogguK umuga khhhk, peag rypyx at3ogapu ycMupgapga Kac6 TaHgamra MyHOca6aT Ba yHHHr yMyMTatguM MaKTa6 yKyBnugapuga maKggaHumu, HaMoeH 6ynnmH Ba gHHaMHKacH ugK 6op TagKuK KuguHgu. fflyHHHrgeK, ^aoguflTgapu ^apaeHuga Kac6 TaHgamra MyHOca6aT th3hmh KypcaTKungapu (ypTana yMyMuft Ba KHecHH-THnHK) Ta^gug этнggн Ba Terumgu aMaguft TaBcuagap umga6 HHKHngn, Kac6 TaHgamra MyHOca6aT TH3HMHHHHr em xycycuflTgapu TaBcu$ga6 6epungH.10

H.H.AcgoHoB11 TOMOHHgaH "Bo^xoHa th3hmh ^aonHara caMapagopguruHu omupumga KagpgapHuHr maxcuft ncuxogoruK Taneprapnuru oMuggapu (MyoMaga ^apaeHu MHConuga)" ogu6 6opraH TagKHKOT umuga 6o^xoHa xoguMgapuHuHr Kac6uH ^aogu^T goupacuga ygapHuHr Kac6uH MyoMagacu moxh^th Ba Ma3MyHu 6egruga6 6epuggu, 6o^xoHa xu3MaTH xoguMHHHHr caMapagu MyoMagacura Tatcup этyвнн ncuxogoruK KuHuHHunuKnap Ba TycuKgap Ta^gug этнggн Ba ygapra aHuKguKgap KupuTuggu. fflyHuHrgeK, 6o^xoHa xoguMuHuHr Kac6uH ^aoguaTu xycycuaTgapuHu uHo6aTra ograH xpgga ygapga caMapagu npo^eccuoHag MyoMaga MagaKacu Ba KyHuKMagapuHu maKggaHTupum SyHuna aMaguft TaKgu^gap x,aMga TamKuguH-MeToguK BocuTagap umga6 HuKugagu.12

XY.TOCA

fflyHgan Kugu6, ropraMro ncuxogorgapuHuHr Kac6uH TuKgaHumuHuHr Typgu 6ocкннgapннн ypraHumra 6arumgaHraH TagKuKoTgapu Ta^guguga puBo^gaHumHuHr maxcun oMuggapu, maxcHuHr Kac6uH ^aoguaTu goupacuga TuKgaHumuHuHr x,ag KugyBnu pogura acocuft эtтн6op KapaTugagu. AHrgaraHuHrrogaft, MycTaKugguKHuHr puBo^gaHum gapa^acu, atHu, u^tumouh eTyKguKHu xuco6ra ogum Kyn ^M^aTgaH KypcaHTgapga Kac6uH TuKgaHum MexaHu3MuHu ypraHum umkohuhu 6epagu. ^Kopugaru ^uKpgapgaH KypuHaguKu, pecny6guKaMu3 ncuxogorgapu ToMoHugaH 6yga^;aK o^u^pgapHu Kac6ra HyHagTupum, Kac6 TaHgam Macagagapura goup 6up KaTop ugMuft rogaHumgap

9 P.3.AcoMoBa "Kac6 TaHgam мoтнвaцннcн Ba yHuHr gnHaMnKacn", gнcepтaцнн

10 Y.C.^yMaeB TOMoHugaH "YcMupgapga Kac6 TaHgamra MyHoca6aT тнзнмн maRggaHnmnHnHr н®тнмoнн-ncuxogoruK xycycnaTgapn", gнcepтaцнн

11 H.H.AcgoHoB11 TOMoHugaH "Bo^xoHa тнзнмн ^aognaTn caMapagopgnrnHn omupumga KagpgapHuHr maxcun ncuxogoruK TaHeprapgnrn oMuggapu (MyoMaga ^apaeHn Mucoguga)" gнcepтaцнн

12 H.H.AcgoHoB ToMoHugaH "Bo^xoHa тнзнмн ^aognaTn caMapagopgnrnHn omupumga KagpgapHuHr maxcnft ncuxogoruK TaHeprapgnrn oMuggapu (MyoMaga ^apaeHn Mucoguga)", gнcepтaцнн

390

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

o

R

VOLUME 2 | ISSUE 12 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

onuö öopurnMo^ga. By эса MyaMMoHH Typnu ^uxaraapuHH aHaga nysyppos; ypraHum hmkohhhh öepagu. ffly öunaH öupra öyna^aK o^u^pnapHH oHrau paBumga Tyrpu Kacö TaHnamra fiyHamupum, Kacö TaHnamga ynpafiguraH xaTO Ba KaMHHHHKnapHH onguHH onum x,aMga KacöuH y3nuKHH maKmaHTupum goupacuga enHMH TonnnMaraH MyaMMonap x,aM TanaöruHa. ffly öouc pecnyönuKaMro ncuxonor onHMnapn TOMOHHgaH 6y öopaga öup KaTop hhmhh ronaHumnap onuö öopnnMOKga.

REFERENCES

1. M.r.^aBneTmHH "Emnap gaBpu Ba negarorHK ncuxonorufl", TomKeHT-2004, 114-125 öeraap

2. P.M.MaxMygoB "X,apöuö ncuxonorufl Ba negaroruKa" , TomKeHT;-2019. 206-226-öeraap

3. P.3.raÖHyTgHHOB1 "YKUTyBHH negarorHK ^aonuaTH KoMnoHeffraapu peaпнзaцнaсн gapa^acu" goKTopnHK gнссepтaцнaсн

4. 4 O.C.HcMarunoBa 1 "MyraxaccucnapHHHr KacöuH Ta^puöacu Ba 6o3op H^THCogueTH maKnnaHum gaBpuga yHH öomKapum" gнccepтaцнacн.

5. E.ro.Ar3aMOBa "hhkh umnap xoguMnapuHHHr maxcHH-ncuxonoruK xycycuaraapu HaMoeH öynumuHH öenrunoBHH OMunnap" gнccepтaцнacн. TomKeHT-

6. K.B.^ogupoB "Kacö TaHnamra TaHepnHKHHHr ncuxonoruK ^H^aTnapu Ba KacÖHH guarHocTHKacu" gнccepтaцнacн.

7. K.B.^ogupoB "Kacö TaHnamra TaHepnHKHHHr ncuxonoruK ^H^aTnapu Ba

KacÖHH guaraocTHKacH" gнccepтaцнacн.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

8. C.X.^anunoBa, O.H.XaögapoB, H.H.XanunoBa "Kacö ncuxonoruacu", TomKeHT-2010, 25-27 öeraapu

9. P.3.AcoMoBa "Kacö TaHnam мoтнвaцнacн Ba yHHHr guHaMHKacu", gнcepтaцнa

10. Y.C.^yMaeB ToMoHugaH "YcMupnapga Kacö TaHnamra MyHocaöaT th3hmh maKnnaHumuHHHr u^THMoufi-ncuxonoruK xycycuaraapH", gнcepтaцнa

11. h.h.achohob ToMoHugaH "Bo^xoHa th3hmh ^aonuaTH caMapagopnuruHH omupumga KagpnapHHHr maxcuH ncuxonoruK Tafieprapnuru oMunnapu (MyoMana ®;apaeHH Muconuga)" gнcepтaцнa

12. C.X.^anHTOBa, O.H.XaögapoB, H.H.XanunoBa "Kacö ncuxonoruacu", TomKeHT-2010, 25-27 öeraapu

2001.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.