Научная статья на тему '«ЎЗБЕКИСТОН – 2030» СТРАТЕГИЯСИ АМАЛДА'

«ЎЗБЕКИСТОН – 2030» СТРАТЕГИЯСИ АМАЛДА Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
0
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
стратегия / ижтимоий фанлар / олий таълим / креатив / фаоллик / маънавий етуклик / ижодий фикрлаш / мотивация / тарих / маънавият / танқид / бошқарув. / Creative / active / spiritual maturity / creative thinking / motivation / censorship / social / political / critical / managerial.

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Азамова, Мухаббат

Ушбу мақолада олий ўқув юртларида гуманитар ижтимоий аҳамиятга эга фанларни ўқитишнинг долзарблиги муҳокама қилинади. Гап ёшларни ватанпарварлик, байналмилаллик руҳида тарбиялашда мазкур фанларнинг ўрни ҳақида бормоқда Ижтимоий фанларни ўқитишнинг долзарблиги, соҳага оид ютуқ ва камчиликлар, бу хақдаги креатив ва танқидий фикрлар ҳамда ижтимоий фанларнинг Олий таълим муассасаларида ўқитиш зарурати, ёш авлодни ватанпарварлик рухида юксак маънавиятли қилиб тарбиялашдаги аҳамияти ҳақида сўз боради. Шунингдек,Ўзбекистон -2030 стратегиясида белгилаб берилган 2030 йилгача эришиладиган мақсадларнинг самарадорлик кўрсаткичлари хақида маълумотлар келтирилган. Олий таълим муассасалари ташкилий-бошқарув фаолиятини такомиллаштириш, уларнинг моддий-техник таъминотини мустаҳкамлаш ҳамда фундаментал тадқиқотларни замон талабларидан келиб тўғрисида рақамлар келтирилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

"STRATEGY UZBEKISTAN-2030" IN ACTION

This article discusses the relevance of teaching humanitarian socially significant subjects in higher educational institutions. We are talking about the role of these subjects in educating young people in the spirit of patriotism and internationalism. Examples are given about the relevance of teaching social studies, the achievements and shortcomings of this area, creative and critical opinions on this matter, the need to teach social studies in higher educational institutions, as well as the importance of educating the younger generation at a high level. spirituality in the spirit of patriotism. Information is also provided on the indicators for achieving the goals planned for 2030, specified in the Uzbekistan-2030 strategy. Data is provided on measures aimed at improving the organizational and managerial activities of higher educational institutions, strengthening their material and technical support, enriching fundamental research with new directions, based on the requirements of the time.

Текст научной работы на тему ««ЎЗБЕКИСТОН – 2030» СТРАТЕГИЯСИ АМАЛДА»

«УЗБЕКИСТОН - 2030» СТРАТЕГИЯСИ АМАЛДА d https://doi.org/10.5281/zenodo.12187400

Азамова Мухаббат

Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университети "Спорт хукуки, ижтимоий ва табиий-илмий фанлар" кафедраси укитувчиси e-mail: muxabbatazamova@uzdjtsu.uz

АННОТАЦИЯ:

Ушбу мацолада олий уцув юртларида гуманитар ижтимоий ауамиятга эга фанларни уцитишнинг долзарблиги мууокама цилинади. Гап ёшларни ватанпарварлик, байналмилаллик рууида тарбиялашда мазкур фанларнинг урни уацида бормоцда Ижтимоий фанларни уцитишнинг долзарблиги, соуага оид ютуц ва камчиликлар, бу хацдаги креатив ва танцидий фикрлар уамда ижтимоий фанларнинг Олий таълим муассасаларида уцитиш зарурати, ёш авлодни ватанпарварлик рухида юксак маънавиятли цилиб тарбиялашдаги ауамияти уацида суз боради. Шунингдек,Узбекистон -2030 стратегиясида белгилаб берилган 2030 йилгача эришиладиган мацсадларнинг самарадорлик курсаткичлари хацида маълумотлар келтирилган. Олий таълим муассасалари ташкилий-бошцарув фаолиятини такомиллаштириш, уларнинг моддий-техник таъминотини мустаукамлаш уамда фундаментал тадцицотларни замон талабларидан келиб тугрисида рацамлар келтирилган.

Калит сузлар: стратегия, ижтимоий фанлар, олий таълим,креатив, фаоллик, маънавий етуклик, ижодий фикрлаш, мотивация, тарих, маънавият, танцид, бошцарув.

"STRATEGY UZBEKISTAN-2030" IN ACTION

Azamova Mukhabat

lecturer at the Department of Sports Law, Social and Natural Sciences at the State University of Physical Culture and Sports of

Uzbekistan.

Email: muxabbatazamova@uzjtsu.uz

ABSTRACT

This article discusses the relevance of teaching humanitarian socially significant subjects in higher educational institutions. We are talking about the role of these subjects in educating young people in the spirit of patriotism and internationalism.

Examples are given about the relevance of teaching social studies, the achievements and shortcomings of this area, creative and critical opinions on this matter, the need to teach social studies in higher educational institutions, as well as the importance of educating the younger generation at a high level. spirituality in the spirit of patriotism. Information is also provided on the indicators for achieving the goals planned for 2030, specified in the Uzbekistan-2030 strategy. Data is provided on measures aimed at improving the organizational and managerial activities of higher educational institutions, strengthening their material and technical support, enriching fundamental research with new directions, based on the requirements of the time.

Key words: Creative, active, spiritual maturity, creative thinking, motivation, censorship, social, political, critical, managerial.

«СТРАТЕГИЯ УЗБЕКИСТАН-2030» В ДЕЙСТВИИ

Азамова Мухабат

преподаватель кафедры спортивного права, социальных и естественных наук Государственного университета физической культуры и спорта Узбекистана.

Электронная почта: muxabbatazamova@uzjtsu.uz

АННОТАЦИЯ:

В данной статье речь идет об актуальности преподавания гуманитарных социально значимых предметов в высших учебных заведениях. Речь идет о роли этих предметов в воспитании молодежи в духе патриотизма и нтернационализма.

Приводятся примеры об актуальности преподавания обществознания, достижениях и недостатках данной области, творческих и критических мнениях по этому поводу, необходимости преподавания обществознания в высших учебных заведениях, а также важности воспитания молодого поколения на высоком уровне. духовности в духе патриотизма. Также представлена информация о показателях достижения целей, намеченных к 2030 году, указанных в стратегии «Узбекистан-2030». Приведены данные о

мерах, направленных на совершенствование организационно-управленческой деятельности высших учебных заведений, усиление их материально-технического обеспечения, обогащение фундаментальных исследований новыми направлениями, исходя из требований времени.

Ключевые слова: Креативность. Активность, история, духовность, мотивация, политика, критика, управление

КИРИШ

ХХ аср кишилик жамияти тараккиёти тарихидан фан ва техника сохасида юз берган инкилоблар даври сифатида жой олди. Бу давр илм фан сохасида куплаб ихтиро ва кашфиётлар килингани билан бир вактда сиёсат оламида хам салмокли, залворли узгаришларни бошлаб берди. Жахон тарихида бу давр канчалик тарихий вокеаларга бой булган булса, Узбекистон тарихида хам чукур из колдирди. ХХ аср мамлакатимиз халкига берган энг буюк ва олижаноб неъмат - бу Узбекистон миллий давлат мустакиллигининг кулга киритилиши булди. Чунки мустамлакачилик зулми ва мутелигидан озод булиш, том маънодаги мустакилликка эришиш халкимизнинг узок йиллардан бери кутган эзгу орзу-армони эди. Бу максад йулида миллатнинг минг-минглаб фарзандлари уз жонларини курбон килдилар. Узбекистоннинг миллий давлат мустакиллиги халкимизнинг хур, эркин, озод яшаб, уз такдирини узи белгилаш, хал килишдек буюк бахт бугунги авлод вакилларига насиб этди. Аммо кулга киритилган миллий давлат мустакиллигини саклаб колиш, уни сиёсий, иктисодий жихатдан янада мустахкамлаш ва келажаги буюк давлатни барпо килиш мислсиз даражада мураккаб ва шарафли бир вазифадир. Бу вазифанинг кай даражада бажарилиши мамлакатимиз фукароларининг ижтимоий-сиёсий савияси, миллий маънавиятимизнинг нечоглик улар онгида шаклланиб, хаётий дунёкарашига айланиши билан муштаракдир. Ёш авлодга уз она тарихини билдирмасдан, тарихий вокеа ва ходисаларни тахлил этмасдан, тарихий билим ва тарбия бермасдан унинг онгида миллий узлик ва ватанпарварлик туйгуларини шакллантириш мумкин эмас.

АДАБИЁТЛАР ТАХДИЛИ ВА МЕТОДЛАР

Утмишда ислом илмлари ривожига кушган улкан хиссаларини жахон тан олган улуг алломалари Имом Бухорий, Имом Термизий, Имом Мотуридий, Бурхониддин Маргъиноний, буюк тасаввуф пирлари Абдухолик Гиждувоний ва Бахоуддин Накшбанд каби табаррук сиймоларнинг миллатимиз маънавий такомилига кушган хизматлари билан бир каторда,математика ва астрономия сингари аник фанлар; тиббиёт, фармакогнозия ,минералогия каби табиий фанлар; логика, филология ва жамиятшунослик фанлари сохаларида жахон

илми ривожига бaрaкaли тaъcир кyрcaтгaн комусий aллoмaлaр Myxдммaд ибн Myco Хoрaзмий, Ак^д ФaрFOний, Абу Paüx^ Беруний, Ибн Сино, Maxмyд Зaмax1шaрий, Мирзо УлyFбек кaби мyътaбaр зоттарнинг хдр бири xycycидa anoxia тyxтaлиб, yлaрнинг нaфaкaт миллий мaънaвиятимиз, бaлки бaшaрият мaънaвий тaкoмилигa кyрcaтгaн тaъcирлaрини бирмa-бир кaйд этиб Утилиши бу сохд oлимлaри учун мухдм.

"Уз тaриxини билмaйдигaн, кечaги кунини унутган миллaтнинг келaжaги

йук 1.

"Бизнинг кaдимий Ba гyзaл диёримиз нaфaкaт Шaрк, бaлки жaxoн цивилизaцияcи бешиклaридaн бири булганини xaлкaрo жaмoaтчилик тaн oлмoкдa Ba эътироф этмoкдa. Бу тaбaррyк зaминдaн не-не буюк зoтлaр, олиму yлaмoлaр, cиёcaтчи Ba caркaрдaлaр етишиб чиккдни, yмyмбaшaрий мaдaниятнинг узвий кисмига aйлaниб кетгaн дунёвий Ba диний илмлaрнинг, aйникca, ислом дини билaн бoFлик билимлaрнинг тaриxaн энг юкори боскдчга кyтaрилишидa oнa юртимиздa тyFилиб тамолга етгaн yлyF aллoмaлaрнинг xизмaтлaри бекиёс экaни бизгa yлкaн Fyрyр Ba ифтакор бaFишлaйди."[1,81]

Шyндaй экaн, мycтaкил Узбекистон тaълим тизимидa Вaтaн тaриxини мyфaccaл, acocий фaн cифaтидa укитиш бугунги xaётимизнинг энг дoлзaрб вaзифaлaридaн бири булиб колиши - бу дaвр тaкoзocидир. Ижтимоий гyмaнитaр фaнлaрнинг оъкитилиши зaрyрaти шyндaки, утмиш тaриxимизни билмacдaн келaжaкни кyрa oлмaймиз. Бугунги ёш aвлoд oнггигa xaлкимизнинг истиклол учун acрлaр дaвoмидa олиб борган кyрaши, мycтaкилликнинг мохдяти, унинг буюк неъмaт экaнлигини сингдириб, yлaр кaлбидa инcoнпaрвaрлик, вaтaнпaрвaрлик, caдoкaт, меxр-мyxдббaт, бурч Ba мacъyлият тyЙFyлaрини cингдиришдa Тaриx, Фaлcaфa, Maънaвият кaби ижтимоий гyмaнитaр фaнлaрнинг caлмoFи кaттa .

"Узбекистон тaриxи" фaни ёш aвлoдни yлyF xaлкимизнинг миллий кaдриятлaри Ba axлoкий cифaтлaри: xaлoллик, поклик, одиллик, инcoнпaрвaрлик, ростгуйлик, меxнaтcевaрлик Ba кaмтaринлик, иймон Ba эътикодлилик рyxидa тaрбиялaмoFи лозим, yлaрдa Вaтaн Ba xaлк oлдидaги бyрчгa caдoкaт xиccини кaрoр тoптирмoFи керaк.

Ижтимоий фaнлaр ёшлaр xдётидa мухдм урин тyтaдигaн фaнлaр cирacигa кирaди. У келaжaк aвлoдни креaтив фикрлaшгa, фaoл бyлишгa yндaйди. Жaмиятдa бyлaётгaн бaрчa yзгaришлaрни кенг идрок этишга имкон берaди Ba жaмият xaётидa фaoл иштирок этишгa yндaйди. Maънaвиятни юкcaлтирa бориб ёт гoялaр тaъcиригa тyшмacлик, yлaргa кaрши кyрaшyвчaн бyлишгa yндaйди.

1 https://islomkarimov.uz/uzc/article/oz-tarikhini-bilmajdigan-kechagi-kunini-unutgan-millatning-kelazhagi-joq

Ижтимоий фанлар оркали сиёсий етукликка эришилади. Танкидий фикрлаш хар кандай масалага тугри ижодий ёндашиш нормалари шаклланади. Нутк ривожланишига таъсир курсатади ва бу оркали ёшларда маънавий-сиёсий етуклик ортиб, бошкарув кобилияти шаклланади. Ижтимоий фанлар хаётда булаётган турфа жараёнларни англашга ургатади ва креатив фикрлаш гояларини ургатишда кучли мотивация ролини уйнайди. Шубхасиз ижтимоий фанлар жуда керакли фанлардир.

НАТИЖАЛАР

Узбекистон-2030 стратегияси доирасида Республикада таълим тизимини ислох килишга алохида эътибор каратилган. Жумладан Олий таълим муассасаларининг ишини янада такомиллаштириш борасида куйидаги вазифалар куйилган:

"-Олий таълим билан камровни кенгайтириш, олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини ошириш;

-Ёшларни олий таълим билан камраб олиш даражасини камида 50 фоизга етказиш.

-Умумий урта таълим ташкилотларини олий маълумотли педагог кадрлар билан тулик таъминлаш.

-30 та олий таълим муассасасининг таълим дастурларини халкаро аккредитациядан утказиш.

-«Топ-500»га кирадиган хорижий университетлар билан хамкорликда камида 50 та кушма таълим дастури асосида «икки дипломли тизим»ни жорий этиш.

-10 та олий таълим муассасасини дунёнинг энг нуфузли «Топ-1000» олий таълим ташкилотлари рейтингига киритишга эришиш.

-Олий таълим муассасаларида илмий тадкикотлар натижадорлигини ошириш ва илмий салохиятни 70 фоизга етказиш"2.

"Миллий кадриятларимизни янада ривожлантириш, узбек тилининг давлат тили сифатидаги урни ва нуфузини ошириш, маданият ва санъатни юксалтириш билан боглик вазифалар доимий кун тартибимизда туради.

Шунингдек, Узбекистон-2030 стратегиясида тил ва адабиёт, тарих, археология, маданият ва санъат йуналишларидаги илмий дастурлар учун 2 триллион сум ажратиш кузда тутилган .3

Ижтимоий фанларни ОТМ ларда укитиш, дарс соатларини таксимлаш борасида айрим карама-карши фикр ва мулохазалар хам йук эмас. Бу хакда Президент Ш.М.Мирзиёев куп маротаба уз нуткларида таъкидлаб, сохада

2 Узбекистон Республикаси Президентининг Фармони, 11.09.2023 йилдаги ПФ-158-сон

3 https://lex.uz/ru/docs/6600413

yчрaётгaн тамчиликтар Ba yлaрни бaртaрaф этиш чoрaлaри xдкддa тyxтaлгaн. Президентнинг 2021 йил "Узбекистон" нaшриётидa чоп этилган "Янги Узбекистон cтрaтегияcи " китoбидa coxддa yчрaйдигaн шу Ba шyнгa yxшaш кaмчиликлaр xaкидa жyмлaдaн шyндaй дейилaди: «Миллий мaънaвиятимизни ривoжлaнтириш, уни xan^^ro, aйникca, ёшлaримиз хдётига cингдиришдa ижтимoий-гyмaнитaр фaнлaрнинг a^aj^^ra жyдa кaттa. Афсус, бу фaнлaр р^ожи зaмoндaн oртдa кoлмoкдa. Хycycaн, биз учун ниxoятдa дoлзaрб бyлгaн тaриx фaни хдм бyндaн мycтacнo эмac. Тaриxгa оид илмий тaдкикoт ишлaри acocaн бaёнчилик, публицистик ycyлдa олиб бoрилмoкдa. Нaтижaдa, олис Ba якин yтмишимиздaги кyпгинa вoкеaлaр мохдяти, yлaрни юзaгa келтиргaн oмиллaр Ba тaриxий кoнyниятлaр oчилмacдaн Mo^o^a.

Бир хдаикдтни бaрчaмиз чукур aнглaб олишимиз зaрyр: миллий тaриxни миллий рух билaн ярaтиш керaк. Акс xoлдa, унинг тaрбиявий тaъcири бyлмaйди. Биз ёшлaримизни тaриxдaн caбoк олиш, xyлoca чикдришга Ургaтишимиз, yлaрни тaриx илми, тaриxий тaфaккyр билaн кyрoллaнтиришимиз зaрyр. Бунинг учун, aBBano, Узбекиcтoндa тaриx фaнини 2030 йилгaчa ривoжлaнтириш концепциясини ишлaб чикишимиз Ba^ra-coara келди, деб oъйлaймaн. Тaриx институтини бу фaнни ривoжлaнтириш бyйичa тaянч илмий мyaccaca этиб белгаташ керaк».

Кейинги пaйтлaрдa мyкaддac динимизнинг номини кoрa килиб, ислом бaйрoFи ocтидa экстремистик, террористик гурухдарнинг олиб бoрaётгaн вaxшиёнa xaтти xaрaкaти бутун дунё xaлкдaрини тинчлиги Ba ocoйиштa xaётигa рaxнa солиб келмoкдa. Улaрнинг acл мaкcaди мaълyм. Myкaддac динимизни никоб килиб, усиб келaётгaн ёш aвлoд онггини зaxaрлaш, ёшлиги Ba Fyрлигидaн фoйдaлaниб yлaрни Вaтaнгa кдрши, cиёcaтгa кдрши гиж-гижлaш Ba уз Faрaзли мaкcaдлaридa фoйдaлaнишдир.

Myкaддac ислом динимизнинг инcoнпaрвaрлик FOялaрини тaрFиб этиш, "жaxoлaтгa кдрши - мaърифaт" тaмoйили acocидa униб-усиб келaётгaн ёшлaримизни coFлoм эътикод рyxидa тaрбиялaшгa aлoxидa axaмият бериш кyздa тyтилгaн. Шу мaкcaддa yrçyB юртлaримиздa "Дин тaриxи", "Диншунослик" кaби фaнлaрнинг xaм укитилиши йyлгa куйилди. Сoxaни ривoжлaнтириш мaкcaдидa ижтимоий фaнлaрни укитиш cифaти Ba caмaрaдoрлигини oширишдa oлимлaр Ba сохд мyтaxaccиcлaрини моддий рaFбaтлaнтириш, yлaрнинг мехтат шaрoитлaрини янaдa яxшилaш тaлaб этилишини тaъкидлaб, Фaнлaр aкaдемияcи кoшидaги «Энг янги тaриx» мaркaзи xoдимлaрининг ойлик иш хдаи микдорини илмий-тaдкдкoт институти xoдимлaри мaoшигa тенглaштириб, унинг фaoлиятини кyчaйтириш керaклиги кдйд этилди. Ижтимоий фaнлaрни ОТМ лaрдa укитиш жaрaёнини мyнтaзaм

ёритиб бориш, бу борадаги ютук ва камчиликларни руйи рост курсатиш ва Ватанимиз тарихини тулаконли очиб беришда Оммавий ахборот воситаларининг урни ва роли бекиёс. Тарих, Фалсафа, Маънавият фанлари каби инсон маънавий юксалиши, етук шахс сифатида шаклланиши, дунёкарашининг кенгайишида албатта Оммавий ахборот воситалари хам катта роль уйнайди. Шу максадда телевидение, радио, газета ва журналлар миллий истиклолимиз, миллий кадрият, анъана ва урф-одатларимиз, тарихимизни ёритиб бориши мухим ахамиятга эга. Давлатимиз рахбари бу хусусда куйидаги фикрларни билдирган:

"Таълим муассасаларида тарих фанини укитиш ва таргиб этиш ишларини тубдан яхшилаш буйича хам аник чора-тадбирларни ишлаб чикиш лозим. "Узбекистон тарихи" телеканали ватанимизнинг шонли тарихи ва аждодларимизнинг жахон цивилизациясига кушган бекиёс хиссасини тулаконли курсатиб берадиган, халкимиз, айникса, ёшларимиз севиб томоша киладиган илмий-маърифий каналга айланиши керак».

Президент Ш.М.Мирзиёев "Янги Узбекистон стратегияси" китобида яна бир масалага алохида эътибор каратиб, шундай дейди: "Биз "Маънавиятшунослик" фанининг тамал тошини куйдик. Бу йуналишдаги ихтисосликлар фанлар классификаторига киритилди, улар буйича ихтисослашган кенгаш ташкил этилиб, диссертациялар химояси йулга куйилмокда. Олий таълим бакалавр боскичи учун "Маънавиятшунослик", магистрлар учун "Касб маънавияти" фанлари жорий этилмокда"[2,227]

Бизда узок йиллар давомида ижтимоий фанларга нисбатан бир томонлама технократик ёндашув, бу борадаги масалаларга ажабтовур бир угай караш шаклланиб колган. МУХОКАМА

Айни пайтда, афсус билан кайд этиш мумкинки, халигача узлуксиз таълим боскичларида, айникса олий таълим тизимида ижтимоий фанларни канча хажмда ва кандаи йуналишларда, кай бир шаклда ва кандай мазмунда укитиш ва ургатиш буйича яхлит концепция йук.

"Афсуски, айрим калтабин мулозимларнинг Ижтимоий фанлардан фойда йук," кабилидаги ножуя карашлари окибатида ушбу фанларнинг салмоги ва сифатини тушириб юборишга йул куйилди. Бу йуналишда кимнингдир субъектив ёндашуви таъсирида бирор-бир фанни жорий этиш, бошка бирини эса йукотиш, кафедраларни кушиш ва уларда профессор-укитувчилар сонининг хадддан ортиб кетиши билан боглик тез-тез руй бериб турадиган "экспериментлар", ижтимоий фанлар олимлари ва мутахассислари, профессор-укитувчиларнинг мехнатига муттасил паст муносабатда булиш холатлари

сохага жиддий зиён етказган. Айнан ана шундай холат ушбу йуналишнинг айрим вакилларида "Биз ва бизнинг фанларимиз керак эмасми, бизга хам хеч нарса керак эмас. Шунчаки топширикларни бажариб, фанларимизни укитиб ва дарсларимизни уз вактида утиб юрсак булди", деган тасаввур шаклланишига сабаб булган. Шу ва шунга ухшаш муаммоларимиз бор экан, уларни бартараф этмас эканмиз, келажак авлодни тарбиялашда оксайверамиз"[2,228].

Сохани ривожлантиришда укув адабиётларининг сифатига эътибор каратилмокда. Укув адабиётлари сифатини яхшилаш, замонавий укув адабиётларини яратиш тартибини соддалаштириш, энг янги хорижий адабиётларни харид килиш ва таржима килиш ишларини жадаллаштириш, хорижий адабиётлардан кушимча ёки мукобил укув адабиётлари сифатида фойдаланишни кенгайтириш, кутубхоналар фондларини мунтазам равишда янгилаб бориш ижтимоий- гуманитар фанларни укитишда мухим омил хисобланади.

Юкорида санаб утилган камчиликларни бартараф этиш оркали узбек халки ва давлатчилиги тарихи буйича бутунлай янгича, миллий манфаатларга мос илмий ёндашувлар асосидаги туркум асарлар тайёрланади. Чукур билимга эга, ижодий ва тизимли фикрлайдиган илмий ходимлар авлоди шаклланади. Олий таълимда тарихчи мутахассислар тайёрлашнинг бутунлай янгича, илмий муассасалар билан узвий богланган тизими яратилади. Тарих йуналишидаги илмий ходимлар, профессор-укитувчиларни моддий ва маънавий рагбатлантириш даражаси юксалади. ^адим, бой ва ноёб тарихий меросни миллий ва хорижий даражада таргиб этишнинг янгича ва самарали тизими яратилади.

ХУЛОСА

Кискача килиб айтганда маънавиятли, тафаккури бой, дунёкараши кенг халк бошкарувидаги давлат хеч качон таназзулга юз тутмайди. Зеро бундай халкнинг тарихи буюк, маънавияти юксак булади. Зеро, юксак маънавият -енгилмас кучдир. REFERENCES

1. Ислом Каримов. Асарлар.1 -жилд.81 -бет

2. Ш.М.Мирзиёев "Янги Узбекистон стратегияси". "Узбекистон"-2021 й

3. И.Каримов. Юксак маънавият -енгилмас куч. Т. "Маънавият» -2008

4. Узбекистон Республикаси Президентининг Фармони, 11.09.2023 йилдаги ПФ-158-сон

5. https://lex.uz/ru/docs/6600413

6. Saifnazarov, I. (2023). Yangi O'zbekiston: inson qadri ulug'langan yurt. -Tashkent: "Ilm-Ziyo-Zakovat" MChJ. - 209.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.