Научная статья на тему 'ЗАМОНАВИЙ ИЛМИЙ КАШФИЁТЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ-ФАЛСАФИЙ АҲАМИЯТИ'

ЗАМОНАВИЙ ИЛМИЙ КАШФИЁТЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ-ФАЛСАФИЙ АҲАМИЯТИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
42
3
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
замонавий илм / техника / ишлаб чиқариш / Европа / метагалактика / технология / ақлий ходим / илмий ходим. / modern science / technology / production / Europe / metagalaxy / technology / knowledge worker / researcher.

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Кушаков, Файзулла Абдуллаевич

Мақолада замонавий илмий янгиликларни жамият ва инсон фаолиятидаги аҳамияти таҳлил қилинган. Техника ва ишлаб чиқариш сохаларини уйғунлашиши натижасида эришилган ютуқларни ижтимоий жиҳатлари ўрганилган. Замонавий илм-фаннинг ривожланиш босқичлари ва уни жамият ривожига қўшаётган хиссаси ўрганилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

SOCIO-PHILOSOPHICAL SIGNIFICANCE OF MODERN SCIENTIFIC DISCOVERIES

The article analyzes the importance of modern scientific innovations in society and human activity. The social aspects of the achievements obtained as a result of a combination of technologies and industries were studied. The stages of the development of modern science and hisashi, which add it to the development of society, are studied.

Текст научной работы на тему «ЗАМОНАВИЙ ИЛМИЙ КАШФИЁТЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ-ФАЛСАФИЙ АҲАМИЯТИ»

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

ЗАМОНАВИЙ ИЛМИЙ КАШФИЁТЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ-

ФАЛСАФИЙ АХДМИЯТИ

Кушаков Файзулла Абдуллаевич

ТДТрУ «Ижтимоий фанлар» кафедраси катта укитувчиси kushakovfayzullo@gmail.com +99897 777 25 83

АННОТАЦИЯ

Мацолада замонавий илмий янгиликларни жамият ва инсон фаолиятидаги ауамияти таулил цилинган. Техника ва ишлаб чицариш сохаларини уйзунлашиши натижасида эришилган ютуцларни ижтимоий жщатлари урганилган. Замонавий илм-фаннинг ривожланиш босцичлари ва уни жамият ривожига цушаётган хиссаси урганилади.

Калит сузлар: замонавий илм, техника, ишлаб чицариш, Европа, метагалактика, технология, ацлий ходим, илмий ходим.

АННОТАЦИЯ

В статье анализируется значение современных научных инноваций в обществе и человеческой деятельности. Были изучены социальные аспекты достижений, полученных в результате сочетания технологий и отраслей производства. Изучаются этапы развития современной науки и хиссаси, которые добавляют ее к развитию общества.

Ключевые слова: современная наука, технология, производство, Европа, метагалактика, технология, работник умственного труда, научный работник.

ABSTRACT

The article analyzes the importance of modern scientific innovations in society and human activity. The social aspects of the achievements obtained as a result of a combination of technologies and industries were studied. The stages of the development of modern science and hisashi, which add it to the development of society, are studied.

Keywords: modern science, technology, production, Europe, metagalaxy, technology, knowledge worker, researcher.

КИРИШ

Барча даврларда илм замон билан хамнафас, хатто баъзида замондан бир кадам олдинда булган. Илмий янгиликлар ижтимоий муносабатлар билан уйгунлашиши учун бир канча вакт керак булади. Сабаби илмий кашфиётлар хамма даврларда хам тугри кабул килинмаган ёки булмаса, инсонлар томонидан янгиликларни кабул килиш жараёни кийин кечган. Илмий

o

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(2), Feb., 2023

Kam^HëT.ap acocaH MaB^yg MyaMMO.apHH x,a. KH.Hmra KaparanHmH .o3hm. By ®:apaëHga Kam^HëT.apHH Ta^pHÔaga Kynnaö, yHra HHCÖaTaH KyHHKMa xoch. ôynnmH ynyH Ba^T KepaK öynagH.

3aMOHaBHH H.rnM-$aHgarH aKcapH^T Kam^HëT.ap EBpona xygygH ÖHnaH öofhhk öynHÖ, ymöy ^apaëH XVII-acpgaH öomnaHraH, aMMO x,O3Hpga hhmhh ^aonnaT XXI-acp-III-MHHr hh.mhkhh KaMpaö o.Hmra MyBa$$aK öynraH. ffly önnaH ÖHpra, yHHHr y3H ongHHrH acp.apga naögo öynraH KHë^acHgaH TyögaH $apK KH.agnraH a^ofinö xpgHcara afinaHagH. Yhh KynHHHa "Karra $aH" geö aTamraHH a^a6.aHap.H эмaс. ByHra acoc CH^araga KyÖHgarH xycycH^raapHH a^paTHÖ KypcaTHm MyMKHH:

1) o.HM.ap coHHHHHr KecKHH KynaHHmn: arap XVIII-XIX-acp.ap oxHpHga öy.ca, öyTyH gyHë 6yöna6 $a^aT MHHrra ak;hh o.HM.ap öop эgн, KeÖHH XX-XXI acp.apra KenHÖ y.apHHHr cohh 6em MKMHOHgaH opTHK öynHÖ, öy epga $aH 6n.aH myFy.naHyBHH.ap cohh Hkkhhhh ®:axpH ypymHgaH KeÖHH энг Te3 cyptaT.ap önnaH ycgH;

2) H.MHH MatnyMOT.apHHHr ycHmH: XX -acpga ®:axpH hhmhh axöopoTH 1015 öh. HHHga hkkh öapaBap KynaögH (MacanaH, 1900 ÖHnga 10 MHHrra akhh hhmhh ^ypHannap MaB^yg öy.ca, x,O3HprH KyHga y.ap ÖHp Hena W3 MHHr.aö, öapna ^ypHannapHHHr 90 ^orogaH opthfhhh энr MyxHM hhmhh Ba TexHonorHK MTyKgap TyFpHCHga MatnyMOT öepHmra HXTHCOC.amraH.

3) 3aMOHaBHÖ $aH o.aMH MeTaranaKTHKaHHHr naögo öynHmH Ba pHBO^naHHmH, epga x,aëTHH naögo öynHmH Ba yHHHr pHBO^naHHmHHH acocHÖ öocKHHnapH, naögo öynHmHHHHr ax.ht MaH3apacHHH apaTHm KaÖH gon3ap6 MyaMMO.apra aHrH eHHM TonHmra KaparanraH hhmhh eHHM.apHH ^aMnaö o.agH. MHCOHHHHr pHBO^naHHmH Ba yHH ncHXHKacHga By^ygra KenraH aHrH TypgarH ^aonHaT.apHH KOHyHH^raapHHH aHraaögH. ByHga ogaM.apHHHr xy.K-aTBopHga KaTTa po. yHHaögHraH OHrcH3.HK CHp.apHra KHpHÖ öopagH; ByryHrH KyHga $aH xaMMa HapcaHH, xarro y3 - y3HHH KaHgaö naögo öynraHHHH, pHBO^naHraHHHH, MagaHHaTHHHr öomKa maKrnapH ÔHnaH KaHgafi MyHOcaöaTga öynraHHHH, ^aMH^THHHr MoggHÖ Ba MatHaBHÖ xaëTHra KaHgaö TatCHp KypcaTraHHHH ypraHagH.

fflyHgafi KH.HÖ, 3aMOHaBHÖ ^aH yHTa TaHHK.H MOMeHTHHHr - 6h.hm, ^aonH^T Ba h^thmohh HHCTHTyTHHHr opraHHK ÔHpnHrHgHp. By epga ^aonHAT yHHHr acocH, y3Hra xoc "Mogga", 6h.hm - TH3HM xoch. KHnyBHH omh., h^thmohh HHCTHTyT eca o.HM.apHH ÖHp.amTHpHm Ba y.apHHHr ÖHpra.HKgarH ^aonHATHHH TamKH. этнm ycy.HgHp. By эсa yH HyKTa 3aMOHaBHÖ ^aHHHHr Ty.HK TatpH^HHH TamKH. KHnagH.

H.M-^aHHHHr öh.hm CH^aTHgarH öhphhhh TymyHHacH Kyn acp.HK aHtaHara эra öynHÖ, h^thmohh OHrHHHr ano^Hga maK.H CH^aTHga Kapa.HÖ, MatnyM ÖHp

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(2), Feb., 2023

билим тизимини ифодалайди. Аристотел ва Кант фанни шундай тушунишган. Узок вакт давомида фанларни бундай тушуниш деярли ягона эди. Фаннинг мантикий-гносеологик талкини хам ижтимоий-тарихий шароитлар, хам фанни узининг ривожланиш даражаси билан белгиланади. Дархакикат, илм-фаннинг утмишда, унинг мавжудлигини дастлабки боскичларида пайдо булган томонлари шу ерда мутлаклаштирилди, илмий билимлар тафаккур килувчи шахсни соф маънавий саъй-харакатлари самараси сифатида такдим этилди ва илмий фаолиятнинг ижтимоий белгиланишига асос буладиган кашфиётлар килинмаган.

МУ^ОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Бу тушунчанинг узи замонавий фаннинг тулик таърифини очиб бера олмайди. Агар фанга факат билимлар тизими сифатида каралса, баъзи камчиликлар пайдо булади. Фандаги бундай йуналиш (факат ишончли билимга асосланган, чунки у бир карашда кимгадир туюлиши мумкин, бу жуда монотон ва чекланган, аммо шунга карамай, асосий нарса). Тадкикотчилар фаннинг ижтимоий мохиятидан, унинг моддий-техник базасидан четлаб утишлари мумкин, бу эса унинг узига хос хусусиятлари, тузилиши, урни, ижтимоий роли ва функцияларини чукуррок ва хар томонлама урганиш имкониятларини чеклайди. Бу эса фаннинг кенгрок тушунчасини ишлаб чикиш, ушбу ижтимоий ходисанинг фаолияти ва ижтимоий томонларини урганишни фаоллаштириш заруратини келтириб чикарди.

Яна бир бор таъкидлаш керакки, фан ва ишлаб чикариш уртасидаги муносабатлар нисбатан якинда - утган асрда, хусусан, фаннинг жамиятни бевосита ишлаб чикарувчи кучи каби мухим функциясининг шаклланиши, фан синтези булган даврда узгара бошлади. Технология ва ишлаб чикариш истикболли соха сифатида ривожланиши унчалик хакикат эмас эди. Албатта, уша пайтда хам илмий билимлар тез ривожланаётган технологиядан ажратилмаган, лекин улар уртасидаги богликлик асосан бир томонлама эди: технология ривожланиши давомида юзага келган баъзи муаммолар илмий тадкикот мавзусига айланди ва хатто янги илмий фанларни вужудга келтирди. Масалан, буг двигателларидан фойдаланишнинг бой тажрибасини умумлаштирган классик термодинамикани яратилиши.

Вакт утиши билан саноатчилар ва олимлар фанда ишлаб чикаришни доимий такомиллаштириш жараёнининг кучли катализаторини курдилар. Бу хакикатнинг руёбга чикиши фанга булган муносабатни тубдан узгартирди ва унинг амалиётга кескин бурилишининг мухим шарти булди. ХХ-аср галабали илмий инкилоб асри булди. Аста-секин, махсулотларнинг билим интенсивлиги

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(2), Feb., 2023

ортиб борди. Технология ишлаб чикариш усулини узгартирди. 20-асрнинг урталарига келиб завод ишлаб чикариш усули устунлик килди. XX -асрнинг иккинчи ярмида автоматлаштириш кенг таркалди. XX-аср охирига келиб юкори технологиялар ривожланди, XXI-асрда фан-техника тараккиёти туфайли содир булган ахборот иктисодиётига утиш давом этди ва бу уз навбатида янги узгаришларни келтириб чикарди.

Биринчидан, ходимларга куйиладиган талаблар ошди, улар билимдон булиб, янги технологик жараёнларни тушуниб етди.

Иккинчидан, аклий ходимлар, илмий ходимлар, яъни иши гурухларда чукур илмий билимларни талаб киладиган кишилар салмоги ортди.

Учинчидан, бунинг натижасида илмий-техникавий тараккиётнинг юксалиши, фаровонлик ва жамиятнинг куплаб долзарб муаммоларини хал этиш кенг оммада фаннинг инсоният муаммоларини хал этиш, хаёт сифатини яхшилаш кобилиятига ишончини уйготди. Ушбу янги эътикод, ишонч маданият ва ижтимоий фикрнинг куплаб сохаларида уз аксини топди. Коинотни тадкик килиш, атом энергетикасини яратиш каби ютуклар, робототехника сохасидаги илк муваффакиятлар илмий-техникавий ва ижтимоий тараккиётнинг мукаррарлигига ишонч уйготди, очлик, касаллик, касаллик каби муаммоларни тезрок хал этишга умид уйготди.

Бугунги кунда шуни таъкидлашимиз жоизки, замонавий жамиятда илм-фан одамлар хаётининг куплаб сохалари ва сохаларида мухим рол уйнайди. Шубхасиз, илм-фаннинг ривожланиш даражаси жамият тараккиётини асосий курсаткичларидан бири булиб хизмат килиади. шунингдек, давлатнинг иктисодий, маданий, маданиятли, билимли, замонавий ривожланишини хам белгиловчи курсаткичидир. Замонамизнинг глобал муаммоларини хал этишда фаннинг ижтимоий куч сифатидаги вазифалари жуда мухим. Бунга экологик муаммоларни мисол килиб келтириш мумкин. Маълумки, илмий-техникавий тараккиётнинг жадаллиги сайёрамиз табиий ресурсларининг камайиши, хаво, сув ва тупрокнинг ифлосланиши каби жамият ва инсон учун хавфли ходисаларнинг асосий сабабларидан биридир. Бинобарин, бугунги кунда инсон мухитида содир булаётган туб ва зарарсиз узгаришларнинг омилларидан бири хам фандир. Буни, албатта, олимларнинг узлари хам тан олишган. Атроф-мухит хавф-хатарларининг кулами ва параметрларини аниклашда илмий маълумотлар етакчи рол уйнайди. Илм-фаннинг жамият хаётидаги ролининг ортиб бориши, унинг замонавий маданиятдаги алохида мавкеини ва ижтимоий онгнинг турли даражалари билан узаро таъсирининг янги хусусиятларини келтириб чикарди. Шу муносабат билан илмий билишнинг узига хос хусусиятлари ва уни бошка

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

когнитив фаолият шакллари (санъат, оддий онг ва бошкалар) билан богликлиги муаммоси кескин куйилади. Бу муаммо фалсафий хусусиятга эга булган холда, айни пайтда катта амалий ахамиятга эга, чунки фаннинг узига хос хусусиятларини тушуниш маданий жараёнларни бошкаришга илмий усулларни жорий этишнинг зарурий шартидир. Илмий-техник инкилоб шароитида фаннинг узини бошкариш назариясини яратиш учун хам зарурдир, чунки илмий билимларнинг конуниятларини ёритиш унинг ижтимоий холатини ва маънавий ва моддий маданиятни турли ходисалари билан узаро таъсирини тахлил килишни талаб килади. Фаннинг функсияларини фарклашнинг асосий мезони сифатида олимлар фаолиятининг асосий турларини, уларнинг вазифалари доирасини, шунингдек, илмий билимларни куллаш ва истеъмол килиш сохаларини олиш зарур.

REFERENCES

1. Раматов, Ж. С., Муратова, Д., Султанов, С. X,., Тухтабоев, Э., Кушаков, Ф., & Хасанов, М. Н. (2022). ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ВА КАДРИЯТЛАР ПЛЮРАЛИЗМИ. World scientific research journal, 8(1), 102-108.

2. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Кушаков, Файзулла Абдуллаевич, Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). ТРАНСПОРТ ТИЗИМИ ТАРАККИЁТ БОСКИЧЛАРИ (УЗБЕКИСТОН ТЕМИР ЙУЛ ТРАНСПОРТИ МИСОЛИДА). Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (9), 606612.

3. Ф. А. Кушаков, М. Н. Хасанов, Р. У. Баратов, Ж. С. Раматов, & С. X. Султанов (2022). ЯНГИ УЗБЕКИСТОНДА ИНСОН ХУКУКЛАРИ ВА СУЗ ЭРКИНЛИГИ. Academic research in educational sciences, 3 (10), 803-810.

4. Журабоев, Н. Ю., Кушаков, Ф. А., Султанов, С. X., & Хасанов, М. Н. (2022). КОНФУЦИЙЛИК ХУСУСИЯТЛАРИДАН ХИТОЙ ФАЛСАФАСИНИНГ КЕНГАЙИШИ. World scientific research journal, 9(2), 3742.

5. Кушаков, Файзулла Абдуллаевич (2022). ТЕХНОЛОГИЯ ФАЛСАФАСИНИНГ ИЛМИЙ - НАЗАРИЙ АСОСЛАРИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (10-2), 875-880.

6. Файзулла Абдуллаевич Кушаков (2022). ТЕХНИКАНИНГ ФАЛСАФИЙ МУАММОЛАРИ. Academic research in educational sciences, 3 (10), 365-371.

7. Файзулла Абдуллаевич Кушаков, & Кымбат Канагатовна Назарова (2022). ТЕХНИКА ИНКИЛОБИНИНГ ИНСОН ТАФАККУРИГА ТАЪСИРИ. Academic research in educational sciences, 3 (10), 360-364.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

8. Файзулла Абдуллаевич Кушаков, & Бекслан Мирзарахим Угли Хакимов (2022). ТЕХНИКА ФАЛСАФАСИНИ ИНСОН ВА ЖАМИЯТ ХДЁТИДАГИ УРНИ. Academic research in educational sciences, 3 (Special Issue 2), 172-177.

9. Кушаков, Ф. А. (2022). ТЕХНИКА КАК ФУНДАМЕНТАЛЬНОЕ ОТНОШЕНИЕ ЧЕЛОВЕКА К МИРУ. World scientific research journal, 10(1), 249-256.

10. Jumaniyoz Ramatov, Rozigul Umarova, Rashid Baratov, Mirshod Khasanov, Siroj Sultonov, & Fayzulla Kushakov (2022). MODERN REQUIREMENTS FOR THE SPIRITUAL IMAGE OF YOUNG PEOPLE AND ITS MANIFESTATION IN PRACTICE. Academic research in educational sciences, 3 (10), 582-586.

11. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х. Кушаков, Файзулла Абдуллаевич., Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). Х,ОЗИРГИ ДАВРДА ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ХДКВДАГИ ИЛМИЙ-ФАЛСАФИЙ КАРАШЛАРНИНГ УЗИГА ХОС ТАЛКИНИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (9), 647-656.

12. Раматов, Ж. С., Баратов, Р. У., Кушаков, Ф. А., Валиев, Л. А., & Хасанов, М. Н. (2022). ЖАМИЯТДА СИЁСИЙ ВА ХУКУКИЙ МАДАНИЯТНИ ЮКСАЛТИРИШ МАСАЛАЛАРИ. PEDAGOGS jurnali, 19(1), 13-18.

13. Jumaniyoz Ramatov, Rozigul Umarova, Rashid Baratov, Mirshod Khasanov, Siroj Sultonov, & Fayzulla Kushakov (2022). PROBLEMS OF INFLUENCE OF ISLAM ON CONSCIOUSNESS TRANSFORMATION. Academic research in educational sciences, 3 (10), 591-597.

14. Файзулла Абдуллаевич Кушаков (2022). ПЕРЕСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ СОВРЕМЕННОЙ ФИЛОСОФИИ ТЕХНИКИ. Academic research in educational sciences, 3 (TSTU Conference 1), 428-432.

15. Раматов, Ж. С., Муратова, Д., Султанов, С. X., Тухтабоев, Э., Кушаков, Ф., & Хасанов, М. Н. (2022). ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ВА КАДРИЯТЛАР ПЛЮРАЛИЗМИ. World scientific research journal, 8(1), 102-108.

16.

17. Кушаков, Файзулла Абдуллаевич (2022). ТЕХНОЛОГИЯ ФАЛСАФАСИНИНГ ИЛМИЙ - НАЗАРИЙ АСОСЛАРИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (10-2), 875-880.

18. Ramatov, J.S., & Khasanov, M.N. (2022). SOCIAL ASPECTS OF PROFESSIONAL QUALITY IMPROVEMENT (ON THE EXAMPLE OF THE RAILWAY SECTOR). Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 969-976.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

19. Раматов, Ж.С., Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). Х1Х АСРДА ХИНДИСТОНДАГИ ИЖТИМОИЙ - ФАЛСАФИЙ ЖАРАЁНЛАР. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 1070-1078.

20. Журабоев, Н. Ю., Кушаков, Ф. А., Султанов, С. X., & Хасанов, М. Н. (2022). КОНФУЦИЙЛИК ХУСУСИЯТЛАРИДАН ХИТОЙ ФАЛСАФАСИНИНГ КЕНГАЙИШИ. World scientific research journal, 9(2), 3742.

21. Ruzigul, U., Nasirjan, J., Dilmurodkhakim, A., Mirshod, H., & Urozboy, E. (2020). Rationale and history of human reflections in the muslim philosophy. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 1453-1458.

22. Ramatov, J., Umarova, R., Baratov, R., Sultanov, S., & Khasanov, M. (2022). METHODS AND MEANS OF FORMATION OF SPIRITUAL MORAL CONSCIOUSNESS IN STUDENTS AND YOUTH OF UZBEKISTAN. World scientific research journal, 10(1), 257-262.

23. Абдурашидова, Н. А., & Хасанов, М. (2022). ЁШЛАР ДУНЁКАРАШИДА ДИН ВА АХЛОКНИНГ УЗАРО МУТАНОСИБЛИГИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(10), 1226-1235.

24. Бобошев, З. Н., Хасанов, М. Н., & Нуруллаев, Э. А. (2022). АБУ НАСР ФОРОБИЙНИНГ ПЕДАГОГИКА ФАНИНИНГ АСОСЧИСИ СИФАТИДА.

25. Эрниёзов, У. К., Хасанов, М. Н., & Машарипов, Х. С. (2022). АБУ НАСР ФОРОБИЙНИНГ ИЖТИМОИЙ-АХЛОКИЙ ТАЪЛИМОТИ ВА УНИНГ АНТРОПОЛОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ.

26. Журабоев, Н. Ю., & Хасанов, М. Н. (2022). ЯНГИ УЗБЕКИСТОНДА ИЖТИМОИЙ-ИКТИСОДИЙ СОХА РИВОЖИ: ИСЛОХОТ ВА ИСТИКБОЛ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(6), 1274-1283.

27. Салимов, Б. Л., & Хасанов, М. Н. (2022). ШАРК МУТАФАККИРЛАРИНИНГ КОМИЛ ИНСОН ТАРБИЯСИ МАСАЛАЛАРИ ТАХЛИЛИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(6), 1345-1354.

28. Ramatov, J.S., & Khasanov, M.N. (2022). SOCIAL ASPECTS OF PROFESSIONAL QUALITY IMPROVEMENT (ON THE EXAMPLE OF THE RAILWAY SECTOR). Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 969-976.

29. Назарова, Н. Ж., & Хасанов, М. Н. (2022). ТАЛАБАЛАРДА БУШ ВАКТДАН САМАРАЛИ ФОЙДАЛАНИШ КУНИКМАЛАРИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ. Academic research in educational sciences, 3(6), 752-758.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.