Научная статья на тему 'ЁШ АВЛОДНИНГ БАДИИЙ-ЭСТЕТИК ИЖОДКОРЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ТАСВИРИЙ САНЪАТНИНГ ЖАМИЯТДАГИ ЎРНИ ВА АҲАМИЯТИ'

ЁШ АВЛОДНИНГ БАДИИЙ-ЭСТЕТИК ИЖОДКОРЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ТАСВИРИЙ САНЪАТНИНГ ЖАМИЯТДАГИ ЎРНИ ВА АҲАМИЯТИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
71
9
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
фуқаролик жамияти / ахлоқ-одоб / маънавий юксалиш / умумбашарий маънавий қадриятлар. / civil society / ethics / spiritual growth / universal moral values.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — M. Ahmedbekova

Фуқаролик жамияти ва инновацион тафаккур тарзида Ўзбекистонда барқарор ривожланиш жараёнларини реал акс эттирувчи, яратувчи ижодкор ёшларни, янгича тафаккур соҳибларини тарбиялаш давлат сиёсати даражасига кўтарилди. Чунки, кенг кўламдаги ислоҳотларни амалга ошириш янгича инновацион тафаккур тарзига боғлиқдир.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE IMPORTANCE AND SIGNIFICANCE OF THE DEVELOPED ARTISTIC AND AESTHETIC CREATIVITY OF THE YOUNG GENERATION AND FINE ARTS IN SOCIETY

The education of creative youth, new thinkers, who really reflect the processes of sustainable development in Uzbekistan in the form of civil society and innovative thinking, has been raised to the level of state policy. Because the implementation of large-scale reforms depends on new innovative thinking.

Текст научной работы на тему «ЁШ АВЛОДНИНГ БАДИИЙ-ЭСТЕТИК ИЖОДКОРЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ТАСВИРИЙ САНЪАТНИНГ ЖАМИЯТДАГИ ЎРНИ ВА АҲАМИЯТИ»

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

ЁШ АВЛОДНИНГ БАДИИЙ-ЭСТЕТИК ИЖОДКОРЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ТАСВИРИЙ САНЪАТНИНГ ЖАМИЯТДАГИ УРНИ ВА

АХДМИЯТИ М. К. Ах,медбекова

ФарДУ укитувчиси https://doi. org/10.5281/zenodo. 7336303

Aннотация. Фуцаролик жамияти ва инновацион тафаккур тарзида Узбекистонда барцарор ривожланиш жараёнларини реал акс эттирувчи, яратувчи ижодкор ёшларни, янгича тафаккур сощбларини тарбиялаш давлат сиёсати даражасига кутарилди. Чунки, кенг куламдаги исло^отларни амалга ошириш янгича инновацион тафаккур тарзига боглицдир.

Калит сузлар: фуцаролик жамияти, ахлоц-одоб, маънавий юксалиш, умумбашарий маънавий цадриятлар.

ВАЖНОСТЬ И ЗНАЧЕНИЕ РАЗВИТОГО ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКОГО

ТВОРЧЕСТВА МОЛОДОГО ПОКОЛЕНИЯ И ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО

ИСКУССТВА В ОБЩЕСТВЕ

Аннотация. На уровень государственной политики возведено воспитание творческой молодежи, новых мыслителей, реально отражающих процессы устойчивого развития в Узбекистане в форме гражданского общества и инновационного мышления. Потому что реализация масштабных реформ зависит от нового инновационного мышления.

Ключевые слова: гражданское общество, этика, духовный рост, общечеловеческие нравственные ценности. THE IMPORTANCE AND SIGNIFICANCE OF THE DEVELOPED ARTISTIC AND AESTHETIC CREATIVITY OF THE YOUNG GENERATION AND FINE ARTS IN

SOCIETY

Abstract. The education of creative youth, new thinkers, who really reflect the processes of sustainable development in Uzbekistan in the form of civil society and innovative thinking, has been raised to the level of state policy. Because the implementation of large-scale reforms depends on new innovative thinking.

Keywords: civil society, ethics, spiritual growth, universal moral values.

КИРИШ

Фукаролик жамиятини барпо этишда янги инновацион тафаккур тарзини шакллантириш долзарбдир. Фукаролик жамиятини ривожлантиришда ёшларнинг янгича дунёкарашини шакллантириш, уларнинг шижоати, гайрати, куч-кувватини тугри йуналтириш, тарбиялаш бугунги куннинг энг мухим вазифадир. Бунда баркамол авлодни шаркона ахлок -одоб ва умумбашарий маънавий кадриятлар асосида камол топтириш назарда тутилади. Ёшларнинг турмуш тарзи, хаёт кечириши, хушмуомала булиши, мехнатга, касб-хунарга нисбатан фидойилик курсатиши миллий маданиятнинг ахлокий тарбия меъёрларига мос келади. Бу эса ёшларда янгича дунёкарашни шакллантириш, миллий рухда тарбиялаш,олижаноб хис-туйгуларни камол топтириш, маънавий баркамолликка етишиш билан богланади. Ёшларнинг маънавий юксалиш жараёнида

БС1ТЖСТ ЛЖБ ЖЖОУАТЮЖ

ШТЕКМАТЮМЛЬ 8С1БОТ1Р1С ГОШ1ЧАЬ УОШЫБ 1 188иБ 8 иШ-2022: 8.2 | КБК 2181-3337

уларнинг хукукий, сиёсий, ахлокий, маданий ва мафкуравий тасаввурлари шаклланиб, ривожланиб боради.

ТАДЦЩОТ МАТЕРИАЛЛАРИ ВА МЕТОДОЛОГИЯСИ

Ёшларда ижодкорликни шакллантириш деганда биз кандайдир бир буюм ёки бадиий асарнинг яратилиши эмас, балки хар бир вазифага уз нуктаи назари буйича ёндашиши, бир муаммо устида мустакил фикр юрита олиши, укиш жараёнида орттирган барча билимларини хаётда кечаётган ходисаларга боглай олиши ва уларни тахлил этиши, урганилаётган соха буйича узининг янги карашларини ифодалашини тушунишимиз лозим.

Маълумки, бадиий гоялар хаётдан олинади ва бадиий ифодалар асосида инсон онги ва рухиятига таъсир утказади. Айнан шу бадиий гоялар тасвирий санъатнинг асосий маъно ва мазмунини ташкил этади. Бу эса ёшларнинг ижобий хатти-харакати, ташаббускорлиги, бадиий - эстетик диди, маданиятини оширади ва уларнинг аник максад сари интилувчанлигини таъминлайди. Тасвирий санъатда инсон уз гояларини яратади. Узи яратган гоялардан завкланиб, куч - кудрат олган инсоннинг онги ва шуури, тафаккури, эътикоди юксалади. Юксак гоялар эса инсонни олижаноб максадлар сари етаклайди.

ТАДЦЩОТ НАТИЖАЛАРИ

Тасвирий санъат ижтимоий онгнинг алохида шакли булиб, кишиларнинг оламни билиб олишга, хаётнинг мураккаб, мухим жихатларини онгли англашга ёрдам беради. У вокеликнинг жонли образли тасвирини курсатади ва тасаввурини беради. Тасвирий санъат кишига эстетик хузур-халоват бахш этади. У инсондаги гузаллик хисси, олий инсоний хислар, гоявий ишонч, маънавий мустакилликни, жасорат ва аклий етукликни таъминлайди. Абу Наср Форобий инсоннинг аклини ривожлантириш оркали, уни мустакил фикрлайдиган килиб тарбиялаш масаласини жамият куришнинг мухим шартларидан бири сифатида караган.

"Акл куввати туфайли инсон гузал билан хунукни бир-биридан айира олади, санъат билан билимни яратади".

Тасвирий санъатнинг илхомбахш кучи, жамиятдаги урни ва ахамияти шундаки, хар кандай бадиий - эстетик фаолият инсонни ижтимоий харакат ва фаолликка ундайди. Бу эса уз урнида давлатимизнинг буюк келажагига булган катъий ишончини оширади. Натижада хар бир фукаро калбида ватанга, Узбекистонга мухаббат, мустакиллик гоясига садокат рухида мехнат килиш, уз Ватанининг маданий, бадиий - эстетик салохиятини оширишга нисбатан хохиш - иштиёки намоён булади ва уз халкининг санъати, маданиятини урганади хамда инсон калби ва онгига сингиб кетадиган гузал туйгуларни узида мужассамлаштиради. Абдулла Авлонийнинг таъкидлашича, "Ватан туйгуси энг инсоний, энг муътабар туйгулардан бири. Ватанни шунчаки севиш мумкин эмас. Унинг дарди билан яшамок, унинг бахтидан кувонмок, у билан фахрланиш керак. Ватан онадек мукаддас...".

Юртни обод, халк хаётини фаровон киладиган бунёдкорлик гоялар эса узида олижаноб максадларни камраб олган булиб, ёшлар онги ва калбида ёт гояларни йукотишга каратилганлиги, бу жараённинг асосий йуналишидир.

Тасвирий санъатнинг таъсири шу даражада кучлики, инсон хар кандай илгор гояни узига сингдириши, Ватан озод булсагина, шахс озод була олишлигини тушуниб етиши ва

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

хар кандай ёвуз гояга карши жавоб бера олиши, энг мухими инсонларнинг мустакил дунёкараши ва эркин тафаккури шаклланиб, миллий узликни англаши, уларнинг миллий ифтихор ва гурурини тарбиялаш мумкин булади. Айникса, миллий табиатимизга хос бунёдкор фазилатлар, ота - боболаримизнинг хоки поклари жо булган мукаддас заминга хурмат ва ватанпарварлик хисси хамда гузаллик хакидаги тушунчалари кенгаяди. Шу уринда таъкидлаш жоизки, Узбекистон Республикасининг Президенти Ш.М.Мирзиёев айтганидек: "Х,еч качон унутмайлик, гузал ва бетакрор Узбекистон барчамизники экан, унинг такдири ва келажаги учун барчамиз масъулмиз".

Бадиий фаолиятда ижодкорлик ёшларнинг билим, куникма, малака,тажриба ва махорати натижасида тугиладиган муъжизадир. Тасвирий санъатда ижоднинг натижаси бадиий асар яратишдан иборат булади. Тасвирий санъатдаги бадиий ижод-ижодий жараён оркали амалга ошади. Бунда ижодкор гоявий-бадиий мазмунни жам этган холда бадиий асар яратади. Ижодкорнинг мехнати, хохиш - иродаси, хис-туйгулари, хотира, тафаккур, сезги ва хаёли-рухий ва амалий кобилият сифатида намоён булади. Тасвирий санъатда бадиий ижод ёшларнинг мехнат фаолияти билан белгиланади. Ижод эса мехнатнинг олий шаклидир. Ижодкор хаётни ва санъатни чукур, хар томонлама урганса, мантикий хис этса,образли тасаввурга эга булсагина санъат асари яратишга эришади. Бунда у хаётни хар томонлама яхши билиши ва билимли, зиёли инсон булиши керак. Ёшларнинг бадиий диди, дунёкарашидаги гоявий, эстетик ижодий йуналишлар уларнинг хаётни билишдаги тажрибаси билан ривожланиб боради. Тасвирий фаолиятда ижоднинг энг юкори даражаси махорат узига хос тасвирий техника, билим, куникма, малаканинг мукаммал эгалланишида куринади. Ёшларнинг энг ноёб хислати ижодкорлигидир. Улар турли мазмундаги реал вокеликни ижодий кобилиятида намоён этади. Ижод мураккаб жараён. Унда шахс рухиятининг барча катламлари иштирок этади. Ижод мехнатнинг юксак шакли булиб, эхтиёжни кондирадиган,ижтимоий фойда келтирадиган ва янги предметни яратишга каратилган мехнатдир.

Ёшлар бадиий тафаккурининг ривожланиши улар идрокининг ички харакати билан бошланади. Идрокнинг мукаммалашувида эса мураккаб аклий фаолият асосий уринни эгаллайди. Оламнинг умумий манзарасини идрок этиш ва фикр юритишда куриш сезгисининг урни бекиёсдир. Чунки, нарса-ходисалар хакидаги маълумотнинг катта кисми куриш сезгиси оркали кабул килинади. Бу тасвирий фаолиятда яккол намоён булади. Ёшлар тасвирий фаолият таъсирида дунёни кузатади, хис ва идрок этган холда тасаввур килади, куп таассуротлар олади ва хотирасида саклайди. Хотира эса бадиий ижодда энг зарурий психик жараённи намоён этади. Бунда ёдга олиш, ёдда саклаш каби хотиранинг аралашувисиз борликни, бадиийликни идрок этиб булмайди. Хотира уз навбатида бадиийликни акс эттиришга хизмат килади. Тасвирий санъатнинг онгли хис этилиши ёшларга репродуктив ижод кучи билан хаётда янгилик яратиш имконини беради. Шуни унутмаслик керакки, утмиш ва тажриба факат хотира эвазигагина сакланиб колади. Тасвирий ижод эса хотиравий образсиз бемаксад ва бефойдадир. Ёшлар бадиий ижод кучининг самарасини белгилашида ирода мухим ахамиятга эгадир. Х,ар кандай мехнатнинг самараси иродавий хусусиятларнинг намоён булишига богликдир. Иродасизлик инсонни дангасалик, кучсизланиш, онгсизликка олиб келади. Ирода ёшларнинг харакатини онгли равишда бошкарадиган психик жараён булиб, уларнинг максадга эришиш йулидаги кийинчиликларини бартараф этишда намоён булади. Ирода

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

оркали максадга етиш учун аклий ва жисмоний куч-кувватни онгли равишда бошкариш мумкин булади. Тасвирий фаолиятда иродали булиш ва фаол харакатлар оркали масалани куйиш, режалаштириш ва максадни амалга ошириш мумкин булади. МУ^ОКАМА

Ирода асосида ёшларнинг харакатчанлиги, мустакиллиги, катъиятлилиги, сабр-токатли булиши ва уз-узини бошкара олиш имконияти кучаяди. Бу эса уларнинг тасвирий санъатдан юкори натижаларга эришишини таъминлайди. Шунга алохида эътибор бериш зарурки, бадиий тафаккур иштирокида ёшлар борликни чукур ва хар томонлама пухта билиб олади. Тасвири фаолиятдан илхомланиш катта кизикиш ва кувонч билан сифатли ишлашни таъминлайди. Тасвирий фаолият хаёт хакикатини бадиий-эстетик жихатдан акс эттириш, инсонни ёвузлик ва зулматдан огох этиш, уни юксак идеаллар асосида тарбиялашга йуналтирилганлиги билан эзгуликка хизмат килади ва факат инсонпарварликни таргиб этади. Шунга эътибор бериш керакки, санъаткорларнинг олдидаги энг мугим вазифа-санъат, хаёт, мехнат ва гузаллик уртасидаги узилишни боглашдир. Бу йуналишда тасвирий санъатдаги гузалликларни хис этиш учун хар бир кишида эстетик маданият ва кобилият булиши керак. Бу эса уз урнида кишининг гузаллик яратишга булган интилишини фаол ва ижодий булишини таъминлайди ва гузалликдан завкланиш, уни хаётга олиб кириш учун замин яратади.Тасвирий санъат воситасида инсонлар уз фикри ва гояларини, содир булаётган вокеаларга муносабатини эркин ифода эта олиши оркали ахолининг сиёсий, маънавий фаоллигини ошириши, бадиий - эстетик дидини устиришга эришилади. Кишиларнинг ижтимоий онгини гузаллик конунлари асосида узгартиришга каратилган бадиий, амалий - ижодий мехнат фаолиятида тасвирий санъат уз аксини топадики, у инсоннинг рухий дунёсини тушуниш, унинг ички сирлари билан ошно булишга имкон беради. Тасвирий санъатнинг бош масаласи - хазрати инсонни , унинг куп киррали ижтимоий фаолиятини акс эттириш, маънавий эхтиёжларини кондириш, ижодий кобилиятини ривожлантиришдир. ХУЛОСА

Ёшларимиз тасвирий санъатнинг турлари буйича турли мавзуларда ижодий шугулланадилар. Хусусан, "Тинчлик кабутарлари", "Хотира ва кадрлаш куни", "Укитувчилар ва мураббийлар куни", "Навруз", "Озодлик - буюк туйгу", "Мустакиллик байрами", "Менинг махаллам", "Менинг обод шахрим", "Менинг куркам кишлогим", "Узбекистон - ягона Ватан", "^адимий обидалар, осори - атикалар фахримиз", "Миллий кахрамонлар хаёти", "Жахонни ядро чикиндилари ва захарловчи моддалар ахлатхонасига айлантиришга йул куймаймиз", "Йуколсин гиёхванд моддалар", "Узбекистон худудида тинчлик ва баркарор хавфсизликни мустахкамлайлик", "Узбек заминида келажак авлодлар соглиги учун курашайлик" каби мавзулар шулар жумласидандир. Бундан ташкари тасвирий санъатнинг буюк намоёндалари билан ёшлар доимий равишда танишиб борадилар. Тасвирий санъатнинг тарбиявий вазифаси - инсоният томонидан яратилган бой маданий, бадиий - эстетик меросини келгуси авлодларга етказиб бериш, инсонларнинг эхтиёжларини кондирувчи, унинг хис - хаяжонларини кузатувчи, оламни гузаллик конунлари асосида узгартирувчи восита булиб, кишиларда нафис хис -хаяжонларни шакллантиришга хизмат килади. Шунингдек, инсонларнинг санъат асарларини укиш, куриш, эшитиш оркали эстетик завк олиш, рохатланишини таъминлаш тасвирий санъатнинг энг мухим фаолиятини ташкил этади. Тасвирий санъат воситасида

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

инсон гузалликни хис этишга урганади ва мехнатдаги гузалликни куради, хаётга гузаллик

киритиш малакаси ривожланади, бадиий фикр доираси кенгаяди, фазовий тушунчаси

усади.

REFERENCES

1. Kipchakova, Y. (2021). METHODOLOGICAL AND DIDACTIC ASPECTS OF INFORMATION AND INTELLECTUAL CULTURE IN THE EDUCATION OF A DEVELOPED GENERATION. Экономика и социум, (6-1), 156-159.

2. Kipchakova, Y. X., & Kodirova, G. A. (2020). INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN MODERN EDUCATION. Теория и практика современной науки, (5), 29-31.

3. KIPCHAKOVA, Y., ABDUXAMIDOVA, M., & RAXMONALIYEVA, M. THE IMPACT OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN IMPROVING STUDENT KNOWLEDGE. СТУДЕНЧЕСКИЙ ВЕСТНИК Учредители: Общество с ограниченной ответственностью"Интернаука", 37-38.

4. ^ипчацова, Ё., Махмудова, М., & Умарова, З. (2021). МАКТАБГАЧА ЁШДАГИ БОЛАЛАР МЕХНАТИНИНГ УЗИГА ХОС ХУСУСИЯТИ. Студенческий вестник, (22-7), 9-10.

5. ^ипчацова, Ё., Соибжонова, Ш., & Абдукаюмова, С. (2021). МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА СОЕЛОМ ТУРМУШ ТАРЗИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ АХАМИЯТИ. Студенческий вестник, (22-7), 11-12.

6. Ботирова, Н. (2020). Обучающие возможности тестовых технологий. Профессиональное образование и общество, (3), 68-71.

7. Ботирова, Н. Д. (2019). РАЗВИТИЮ ПРОДУКТИВНОГО МЫШЛЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ. Гуманитарный трактат, (61), 4-6.

8. Ботирова, Н. Д. РАЗВИТИЮ ПРОДУКТИВНОГО МЫШЛЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ DEVELOPMENT OF PRODUCTIVE THINKING OF YOUNGER SCHOOLBOYS. Журнал выпускается ежемесячно, публикует статьи по гуманитарным наукам. Подробнее на, 4.

9. Djurabaevna, B. N., & Ibrokhimovna, T. S. (2020). Specific features of teaching mathematics in primary school students. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 10(8), 302-307.

10. Alimjanova, M. (2020). PEDAGOGICAL SYSTEM OF FORMATION OF RESPONSIBILITY IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS ON THE BASIS OF NATIONAL VALUES. Theoretical & Applied Science, (4), 914-917.

11. Alimjanova, M. (2021). ABOUT GENDER STEREOTYPES. Emergent: Journal of Educational Discoveries and Lifelong Learning (EJEDL), 2(06), 72-76.

12. Alimjonova, M. Y. (2021). The role of the national values in the history of pedagogical education. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(3), 1040-1044.

13. Shavkatovna, S. R. (2021). DEVELOPING CRITICAL THINKING IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS. Conferencea, 97-102.

14. Vosiljonov, A. (2022). BASIC THEORETICAL PRINCIPLES OF CORPUS LINGUISTICS. Academicia Globe: Inderscience Research, 3(02), 173-175

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

15. Shavkatovna, S. R. (2021). Methodological Support for The Development of Primary School Students' Creative Activities. Texas Journal of Multidisciplinary Studies, 2, 121-123.

16. Shavkatovna, S. R. N. (2021). METHODICAL SUPPORT OF DEVELOPMENT OF CREATIVE ACTIVITY OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS. Conferencea, 74-76.

17. Maxamadaliyevna, Y. D., Oljayevna, O. F., Qizi, T. D. T., Shavkatovna, S. R. N., & Anvarovna, A. O. (2020). Pedagogical Features Of Mental Development Of Preschool Children. Solid State Technology, 63(6), 14221-14225.

18. Jаbbоrоvа, M. (2021). THE IMPORTANCE OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE SOCIAL DEVELOPMENT OF SOCIETY. Экономика и социум, (6-1), 129-132.

19. Tillaboyeva, G., & Umarova, N. R. (2021). ALISHER NAVOIY ASARLARIDA BADIIY TAXALLUSLARNING QO „LLANILISHI. Студенческий вестник, (13-5), 70-72.

20. Qizi, G. S., & Umarova, N. R. (2021). The use of anthroponyms and pseudonyms in alisher Navoi's gazelles. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 77(9), 349-3

21. Sodirzoda, M. M. (2021). Ways to cultivate the creative thinking of beginners in the classroom through information and communication technologies. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(5), 955-958.

22. Sodirzoda, M. M. (2021). Techniques of using folk proverbs in the cultivation of oral speech of primary school students. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(10), 481-484.

23. Sodirzoda, M. M. (2021). TO INCULCATE NATIONAL AND SPIRITUAL VALUES IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS THROUGH ETIQUETTE LESSONS. Conferencea, 3132.

24. Турахужаева, А., & Мухторий, М. (2018). СЕМАНТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ ЛЕКСЕМ" СИСТЕМЫ" В УЗБЕКСКОМ ЯЗЫКЕ. Актуальные научные исследования в современном мире, (5-4), 157-159.

25. Юлдашева, Д. М., Аскарова, Д., & Зохидова, М. (2021). Узбек болалар нуткига доир матнларда лакуна. Academic research in educational sciences, 2(2).

26. Джалолова, М., Рахманова, Э. Ю., & Косимова, Х. Н. (2021). ВОСПИТАНИЕ СЕНСОРНОГО ВОСПРИЯТИЯ У ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА. Scientific progress, 1(6).

27. Косимова, Х. Н. (2021). КИТОБХОНЛИК КУНИКМАСИНИ ШАКИЛЛАНТИРИШДА ОИЛАГА ПЕДАГОГИК ТАВСИЯЛАР БЕРИШ ТИЗИМИ. Scientific progress, 1(6).

28. Нажмиддинов, Э. Х., Кучбоев, А. Э., Мухаммадиев, М. А., & Соатов, Б. Б. (2021). Эколого-морфологические характеристики нематод рода Rhabdochona-паразитов обыкновенной маринки. Теория и практика борьбы с паразитарными болезнями, (22), 387-393.

29. Юлдашев, Э., & Нажмиддинов, Э. (2013). БРАКОНИДЫ (Hymenoptera, Braconidae) РОДА ROGAS NEES ФАУНЫ СРЕДНЕЙ АЗИИ. In Биоразнообразие и рациональное использование природных ресурсов (pp. 134-136).

30. Kuchboev, A. E., Najmidinov, E. K., Mukhamediev, M. A., Karimova, R. R., & Yildiz, K. (2021). Morphological and ecological features of some nematodes of the genus

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

Rhabdochona in marinka obtained from Fergana Valley, Uzbekistan. Journal of Parasitic Diseases, 45(4), 1084-1089.

31. Vosiljonov, A. (2022). BASIC THEORETICAL PRINCIPLES OF CORPUS LINGUISTICS. Academicia Globe: Inderscience Research, 3(02), 173-175.

32. Usmanov, N. (2021). The Philosophical Basis For The Formation Of Spiritual Maturity Among Young People. Oriental Journal of Social Sciences, 1(1), 33-37.

33. Gulnoza, R., & Lola, K. (2022). OBRAZLAR TALQINIDA LINGVISTIK IMKONIYATLAR. Central Asian Research Journal for Interdisciplinary Studies (CARJIS), 2(Special Issue 3), 91-95.

34. Kalandarovna, Y. L. (2022). IDENTIFICATION AND EDUCATION OF GIFTED CHILDREN. ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING & MANAGEMENT REVIEW ISSN: 2319-2836 Impact Factor: 7.603, 11(10), 42-47.

35. Dilafruz, A. (2022). MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARDA VA OILADA GENDER XUSUSIYATLARNI SHAKLLANTIRISH OMILLARI. INNOVATION IN THE MODERN EDUCATION SYSTEM,, 2(18), 183-189.

36. Юлдашева, Д. М., Аскарова, Д., & Зохидова, М. (2021). Узбек болалар нуткига доир матнларда лакуна. Academic research in educational sciences, 2(2), 926-931.

37. Askarova, D. I. (2022). THE ROLE OF FOLK PEDAGOGY IN THE DEVELOPMENT OF CREATIVITY OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Oriental Journal of Social Sciences, 2(02), 89-96.

38. Rahmonov, U., Ergashev, A., Nazhmetdinova, M., & Usmonova, S. (2021, November). IN THE FORMATION OF THE SOCIO-SPIRITUAL THINKING OF YOUNG PEOPLE IN THE MUSICAL ART OF THE GREAT SCHOLARS OF THE EASTERN RENAISSANCE POSITION HELD. In Archive of Conferences (pp. 36-39).

39. Karimovich, U. R., Mamasodikovna, N. M., & Abdullaevich, E. A. (2021). The Role and Importance of Music Clubs in The Leisure of Young People. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 2(2), 47-49.

40. Ulugbek, R. (2021, January). AN ANALYSIS OF WORDS WHOSE EMOTIONAL MEANING CHANGES IN MODERN ENGLISH LINGUISTICS. In Euro-Asia Conferences (Vol. 1, No. 1, pp. 131-136).

41. Narziev, S., Asqarov, J., & Khokimyatov, A. (2021). Methodology Of Organization Of The Labor Process And Preservation Of Employees' Health. The American Journal of Engineering and Technology, 3(04), 79-84.

42. Asqarov, N. I. (2021). Prospects For The Development Of The Investment. The American Journal of Applied sciences, 3(01), 162-166.

43. Usmanova, O. S. (2022). National curriculum and new generation mathematics textbook. Asian Journal of Multidimensional Research, 11(2), 11-16.

44. Sobirovna, U. O. (2022). The Use of Mnemotechniques in Teaching Younger Schoolchildren. Spanish Journal of Innovation and Integrity, 6, 446-450.

45. Dilafruz, Y., Marifatxon, J., Rasuljonovna, E. Z., & Muqaddasxon, M. (2022). MAKTABGACHA TA'LIMGA YANGICHA YONDASHUV. Central Asian Research Journal for Interdisciplinary Studies (CARJIS), 2(Special Issue 3), 121-125.

46. Zhabborova, M. R. K. (2021). Мактабгача таълим сохаси талабаларида бошкарувчанлик кобилиятларини ривожлантириш. Молодой ученый, (17), 394-395.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 8 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

47. Мирзабоев, Й. А. (2022). ТУР УЗГАРИШ ЧИЗЩЛАРИ УЧТА БУЛГАН, ГИПЕРБОЛИК ^ИСМЛАРИНИНГ ^АММАСИ ХАРАКТЕРИСТИК УЧБУРЧАКЛАРДАН ИБОРАТ БУЛГАН БЕШБУРЧАКЛИ СОХДДА УЧИНЧИ ТАРТИБЛИ КУРИНИШДАГИ ПАРАБОЛИК-ГИПЕРБОЛИК ТЕНГЛАМА УЧУН БИТТА ЧЕГАРАВИЙ МАСАЛА ХДКИДА. THEORY AND ANALYTICAL ASPECTS OF RECENT RESEARCH, 1(5), 363-366.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.