Научная статья на тему 'ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ЁШЛАРИ – БУЮК КЕЛАЖАК ҚАЛҚОНЛАРИ'

ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ЁШЛАРИ – БУЮК КЕЛАЖАК ҚАЛҚОНЛАРИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
418
28
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Янги Ўзбекистон / ислохот / беш ташаббус / илмий салоҳият / ёшлар таълим-тарбияси / фан / маданият / маънавий мерос. / New Uzbekistan / reform / five initiatives / scientific potential / youth education / science / culture / spiritual heritage.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Мухтаров, Азамат Мухтарович

Мазкур мақолада Янги Ўзбекистоннинг асосий қатлами ҳисобланган ёшлар учун давлатимиз томонидан яратилган имкониятлар ва истиқболли режалар тўғрисида маълумотлар берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

YOUTH OF NEW UZBEKISTAN SHIELDS OF THE GREAT FUTURE

This article provides information about the opportunities created by the state and future plans for young people, who are the main layer of the New Uzbekistan.

Текст научной работы на тему «ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ЁШЛАРИ – БУЮК КЕЛАЖАК ҚАЛҚОНЛАРИ»

ЯНГИ УЗБЕКИСТОН ЁШЛАРИ - БУЮК КЕЛАЖАК ЦАЛЦОНЛАРИ

d https://doi.org/10.24412/2181-1784-2022-23-31-40

Мухтаров Азамат Мухтарович

ТДИУ "Ижтимоий-гуманитар фанлар" кафедраси мудири Фалсафа фанлари доктори, профессор E-mail: MUXTAROV.0060@INBOX.RU

АННОТАЦИЯ

Мазкур мацолада Янги Узбекистоннинг асосий цатлами уисобланган ёшлар учун давлатимиз томонидан яратилган имкониятлар ва истицболли режалар тугрисида маълумотлар берилган.

Калит сузлар: Янги Узбекистон, ислохот, беш ташаббус, илмий салоуият, ёшлар таълим-тарбияси, фан, маданият, маънавий мерос.

АННОТАЦИЯ

В данной статье представлена информация о возможностях, создаваемых государством, и планах на будущее для молодежи, которая составляет основную прослойку Нового Узбекистана.

Ключевые слова: Новый Узбекистан, реформа, пять инициатив, научный потенциал, образование молодежи, наука, культура, духовное наследие.

АBSTRACT

This article provides information about the opportunities created by the state and future plans for young people, who are the main layer of the New Uzbekistan.

Keywords: New Uzbekistan, reform, five initiatives, scientific potential, youth education, science, culture, spiritual heritage.

"Сайёрамизнинг эртанги куни, фаровонлиги фарзандларимиз цандай инсон булиб камолга етиши билан боглиц. Бизнинг асосий вазифамиз - ёшларнинг уз сало^иятини намоён цилиши учун зарур шароитлар яратишдан иборат."[1]

Шавкат Мирзиёев

КИРИШ

Х,ар кандай давлатнинг тарихий тараккиёт йулидан маълумки, юртнинг жадал ривожланиши, муайян ютукларга эришиши, халкнинг фаровон булиши уша давлатда ёшлар таълим-тарбияси ва келажагига бериладиган эътибор

31

даражасига чамбарчас боглик. Шу маънода, Узбекистонда ёшлар масаласи давлат сиёсатининг энг устувор йуналишларидан бири хисобланиб, бу борада Узбекистон Республикасининг Президенти Шавкат Мирзиеёв шундай таъкидлаган эди: "Биз ёшларга доир давлат сиёсатини хеч огишмасдан, катъият билан давом эттирамиз. Нафаккат давом эттирамиз, балки бу сиёсатни энг устувор вазифамиз сифатида бугун замон талаб килаётган юксак даражага кутарамиз"[2] Мамлакатимизда ёшлар сиёсатининг устувор йуналишларидан бири - миллий давлатчилик асосларини мустахкамлаш ва унинг бардавомлигини таъминлашда фаол иштирок этадиган авлодни вояга етказишдир. Узбекистон Республикаси Президентининг "Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Хдракатлар стратегияси тугрисида"ги Фармонида хам бу масалага алохида эътибор каратилди ва вазифалар амалга оширилмокда. Унинг максади юртимизда олиб борилаётган ислохотлар самарадорлигини тубдан ошириш, давлат ва жамиятнинг, ижтимоий сохани ривожлантиришнинг хар томонлама ва жадал тараккиётини таъминлаш учун шарт-шароитлар яратилаётганлигидан, мамлакатни модернизация килиш ва хаётнинг барча сохаларини эркинлаштиришдир. Шу боисдан хам ёшлар тафаккури софлигини саклаш, уларнинг кайфиятлари, орзу-умидлари, интилишларининг мазмун-мохиятини урганиш, улардан тегишли хулосалар чикариш ута долзарб вазифадир.

АСОСИЙ КИСМ

Бугунги кунга келиб, мамлакатимизда ёшларнинг хукук ва манфаатларини химоя килиш, уларга зарур шарт-шароитлар ва имкониятларни яратиб бериш борасида мустахкам хукукий база яратилган булиб, бу тизим замон талабларига хамоханг равишда такомиллаштирилиб борилмокда. Хусусан, бугунгача парламент томонидан ёшларга оид 40 дан зиёд конун хужжатлари кабул килинган булиб, 30 дан ортик халкаро хукукий хужжатлар ратификация килинган. Х,ар йили Янги Узбекистон ёшларини куллаб-кувватлаш ва уларга зарур булган барча имкониятларни яратиб бериш максадида турли хил ислохотлар амалга оширилмокда. Юртимиз буйлаб 2021 йил 30 июнь - Ёшлар куни муносабати билан Узбекистон ёшлари ва талабалари Форуми 6 миллионга якин гайрати баланд, интилувчан угил кизларимиз иштирокида "Янги Узбекистон ёшлари, бирлашайлик!" шиори остида утказилган фестиваллар барча ёшлар учун етуклик ва хакикий ватанпарварлик куриги булди. Янги Узбекистонни барпо этишга каратилган умумхалк харакати

сафларида ёшларимизнинг кудратли тулкин булиб майдонга чикканлиги юксак тахсинга сазовордир.

Агар тарихга назар ташлайдиган булсак, буюк аждодларимиз эришган оламшумул ютукдар замирида, аввало, она Ватанга, халкка хизмат килишдек олижаноб максад мужассам эканини курамиз. Масалан, Абу Райхон Беруний, Мирзо Улугбек сингари улуг алломалар, Алишер Навоий, Бобур Мирзо каби шоир ва мутафаккирлар, Абдулла Авлоний, Фитрат, Абдулла Кодирий маърифатпарвар адиб ва олимлар машхур илмий кашфиётларини, улмас бадиий асарларини айнан ана шу ёшлик онларида яратганларини хаммамиз яхши биламиз ва бу билан фахрланамиз. "Бизнинг томирларимизда ана шундай улуг боболаримизнинг кони окар экан, уларнинг муносиб ворислари булиш, улар каби юксак максадлар сари интилиб яшаш барчамизнинг эзгу бурчимиздир", деган эди давлатимиз рахбари Шавкат Мирзиёев Ёшлар кунига багишланган маърузасида.

Хдкдкатан хам биз давлатимиз ва жамиятимизнинг бор куч ва имкониятларини сафарбар этган холда, мамлакатимизда Учинчи Ренессанс пойдеворини яратиш йулида катта кадамлар куйилмокда.

Шу билан бирга Президентимиз узининг хар бир нуткида ёшларни тарбияси одоб-ахлоки, юриш-туриши, маданий савияси, бир суз билан айтганда, тарбияси билан боглик масала доимо уни уйлантириб келаётганлигини алохида тухталиб, жумладан шундай деди:

"Мени доимо уйлантирадиган, ташвишга соладиган яна бир долзарб масала бу - ёшларимизнинг одоб-ахлоки, юриш-туриши, маданий савияси, бир суз билан айтганда, тарбияси билан боглик. Биз бу йуналишда катта ишларни амалга оширяпмиз."[3] Дархакикат, ёшлар тарбияси энг мураккаб жараёнлардан бири хисобланиб, бу фаолиятда сансоларлик, узбошимчалик ва айникса, локайдликка йул куйиб булмайди. Чунки хар кандай давлатнинг истикболи шу мамлакатда вояга етаётган ёшларнинг таълими, тарбияси ва интелектуал салохиятига богликдир.

НАТИЖАЛАР

Маълумки, таълим ва тарбия жараёнини юксалтириш масалалари барча даврларда хам инсониятни кизиктириб келган. Ватанимиз тарихи хакидаги энг кадимий манба булмиш "Авесто"да хам боланинг тарбияси хусусида куплаб кимматли маълумотлар келтирилган. Масалан: "Тарбия хаётнинг энг мухим тиргаги(таянчи) булиб хисобланиши лозим. Х,ар бир ёшни шундай тарбиялаш

зарурки, у аввало яхши укишни ва сунгра эса ёзишни урганиш билан энг юксак погонага кутарилсин"[4;35]. Дархакикат, бундан 30 аср мукаддам айтилган бу жумлалар бугунги кунимиз учун хам гоят ахамиятли. Инсон уз хаёт йулида тарбия деб аталмиш китобнинг хар бир сахифасини кунт билан укиб, урганмас экан, хар янги сахифанинг очилиши унга куплаб кийинчиликлар тугдираверади. Буюк юнон файласуфи Арестотель шундай таъкидлаган эди: "Ота-она болани дунёга келтирганликлари учун эмас, уни одобли, ахлокли килиб тарбиялаб вояга етказганликлари учунгина олкишга сазовор буладилар"[5;32] Ислом динининг мукаддас китоби Куръони Каримда хам энг куп ишлатилган суз илм сузидир. Пайгамбаримиз хадисларида "Мингта оддий оми одамдан битта илмли киши фойдалирокдир", деган экан.

Пайгамбаримиз Мухаммад (с.а.в.) айтадилар: "Аллох илмни бандаларнинг калбидан сугуриб олишлик билан олиб куймайди. Лекин олимларни (вафот эттириш) билан олиб куяди. Шунда бирорта хам олим колмагач, инсонлар илмсиз (одам)ларни узларига пешво килиб оладилар. Улар инсонларга илмлари булмагани холида фатво берадилар. Натижада узлари хам адашади ва узгаларни хам адаштиради"[6]

Давлатимиз рахбари Шавкат Мирзиёев хам 2020 йил 24 январда Олий Мажлисга Мурожаатномасида "Энг катта бойлик - бу акл-заковат ва илм, энг катта мерос - бу яхши тарбия, энг катта кашшоклик - билимсизликдир"[7;11], деб тугри гапни айтган эди. Шу сабабли хаммамиз учун замонавий билимларни узлаштириш, чинакам маърифат ва юксак маданият эгаси булиш узлуксиз хаётий эхтиёжга айланиши керак. Бирок кейинги пайтларда диний илмларни сохталаштириш, уларни кандайдир сиёсий максадлар йулида атайлаб бузиб талкин килиш, бу йулда, умуман, диний илмларга алокаси булмаган динсизларнинг сохта дин таргиботчисига айланиб колиши, динни сиёсийлаштириш ва харбийлаштириш мудхиш холатларни келтириб чикармокда. Президентимиз БМТ юксак минбаридан туриб билдирган фикри хам ана шу мухим ва умумбашарий муаммога каратилган эди. Шу боисдан хам Олий Мажлис Сенатининг 16-ялпи мажлисида (2021 йил 26 июнь) "Виждон эркинлиги ва диний ташкилотлар тугрисида"ги конуни мухокамасида конуннинг максади виждон эркинлиги кафолатларини кучайтириш, хар бир инсон хохлаган динга эътикод килиш ёки хеч кайси динга эътикод килмаслик хукукини таъминлашнинг конуний механизмларини мустахкамлаш, шунингдек, давлатнинг дин ишлари буйича сиёсатини такомиллаштиришдан иборат. Ушбу конун утган давр мобайнида фукароларнинг диний эътикодини амалга

omupumga gyn KenaeTraH MyaMMonapHu SapTapa^ этнm, guHun TatnuM onum xaMga guHun TamKunoraapHuHr эpкнн ^aonuaT ropuramHu TatMuHnam, guHnapapo Ba Munnaraapapo Hroonap KenuS nuKumuHHr onguHu onumra xH3MaT KKnagu.

^aBnaTHMH3 paxSapu fflaBKaT Mup3HeeBHHHr Hchom xaMKopnuK TamKunoTH (HX,T)ra at3o gaBnaraap TamKu umnap Basupnuru KeHramu 43-ceccuacuHuHr OHunum MapocuMugaru HyTKuga xaM Matpu^arnuHr acocun MaHSacu SynraH MyKaggac guHuMroHuHr TatnuM TapSua, MatHaBun KaMonoTgaru ypHu xycycuga anoxuga ypry Sepungu. "TatnuM Ba Matpu^aT - tuhhhuk Ba SyegKopnuK capu nyn" muopu HX,THuHr aH^yMaHu MaB3ycu этн6 SenrunaHraHu Se^ro эмac.

2020 nun 23 ceHTaSpga EMT Bom AccaMSneacuHuHr 75-ceccuacugaru Y36eKucToH PecnySnuKacu npe3ugeHTu fflaBKaT MupsueeBHuHr HyTKuga unrapu cypraH 9 Ta TamaSSycnapu, xycycaH ynap unuga "Emnap xyKyK^apu Tyrpucuga" BMT кoнвeнцнacннн KaSyn Kunum SyHuna Y3SeKucTOH TamaSSycu KyBBaraaHgu.

Y3SeKucTOHga "Emnap napnaMeffraapu", "Emnap umnapu areffrauru" ^aonuaT KypcaTMoKga. 2020 nun aBrycT onuga BMT ma^enuruga emnap xyKyKgapura SaFumnaHraH CaMapKaHg xa^Kapo ^opyMu MyBa^aKuaTnu yTKasungu. YsSeKucTOH paxSapu ym6y aH^yMaHga aHa Sup 6op BMTHuHr Emnap xyKywpu Tyrpucugaru кoнвeнцнacннн KaSyn Kunum SyHuna Y3SeKucTOH TamaSSycuHu Ky-MaS-KyBBaraamra naKupgu. fflyHu TatKugnam ^ousku, 2020 nun 12-13 aBrycT KyHnapu emnap xyKyKgapuHu TapFuS KunumHuHr gon3apS Macananapura SaFumnaS yTKa3unraH Hhcoh xyKyKgapu SyHuna CaMapKaHg BeS-^opyMu Ha^aKaT MaMnaKaraMu3 Ba MuHTaKaMu3, Samu 6yTyH canepaMu3 emnapuHuHr xaeTuHu axmunam ynyH raoSan xaMKopnuKHuHr MyxuMnuruHu anoxuga TatKugnamra KaparnnraHu SunaH FoaT axaMuaTnugup.

XanKapo aH^yMaHga "Emnap-2020: raoSan SupgaMnuK, SapKapop TapaKKueT Ba UHCOH xyKyKgapu" HOMHU CaMapKaHg pe3on^uacu KaSyn Ku^uHgu. X,y^«:aTga, ^yMnagaH, emnap xyKyKgapu xap kum ^onganaHumu 3apyp SynraH, aMMo anpuMnapu emuHuHr KunuKnuru Ty^annu SyHgan uMKoHuaTgaH MaxpyM этнпгaн xyKyKgap экaнн Kaftg этнпgн. 2020 nunga CaMapKaHg pe3on^uacu BMT Bom AccaMSneacu 74-ceccuacuHuHr pacMun xy^®ara cu^araga TaKguM этнпgн. fflyHuHrgeK, y EXX,T ^oumuh KeHramu Ba HcnoM xaMKopnuK TamKunoTuHuHr pacMun xy^^aTu cu^aTuga TapKaTunraHu Se^M3 эмac. ^yHKu CaMapKaHg peзoпwцнacн xo3upru 3aMoH gaBnaTnapuHuHr puBo^naHumu SunaH Sofhuk Sapna

жараёнларда ёшларни янада кенг жалб этиш зарурлигини хар томонлама тасдикдашга хизмат килади.

Ёшларимиз Ватан равнакига хизмат килишга, "Узбекистон-2035" стратегиясини руёбга чикаришга кодир, деган давлатимиз рахбарининг гоясига кура, бу дастуриламал хужжат Узбекистоннинг дунёдаги энг илгор давлатлар сафига киришдек улугвор максадга етиши буйича вазифалар белгилаб берилди. Илк кадам сифатида экспортни ошириш хамда инвестицияларга жуда катта эътибор бериляпти. "Дадил айта оламан бугун биз "узбек муъжизаси"нинг остонасида турибмиз. Бу нафакат орзу, балки исбот талаб килмайдиган вокелик - аксиомадир"[8].

2020 йил 25 декабрь ойида мамлакатимизда биринчи марта утказилган Ёшлар форуми миллионлаб угил-кизларимиз хаётида ёркин из колдирди. Барча шахар ва туманларда ташкил этилган бундай анжуманларда ёшларимиз томонидан илгари сурилган ташаббус ва таклифларнинг аксарияти "Ёшларни куллаб-кувватлаш ва ахоли саломатлигини мустахкамлаш йили" Давлат дстуридан жой олди.

Бугун хаётимиз кайси соха ва тармогини олмайлик, ёшларга эътибор ва гамхурлик асосий уринга кутарилиб, уларга зарур шароит ва имкониятлар яратиб берилмокда. Сунгги 4 йилда 30 ёшгача булган тадбиркорлар сони 5 баробар купайиб, улар 500 мингдан ошгани бунинг яккол далилидир.

Бугунги мураккаб замонда ёшларни жисмоний ва маънавий баркамол инсонлар этиб тарбиялаш биз учун гоят мухим вазифа булиб келмокда. Кейинги бир йилда билимли ва тиришкок ёшларимиз халкаро фан олимпиадаларида 4 та олтин, 18 та кумуш ва 29 та бронза медалларини кулга киритишди. 2021 йилда Президент мактабларини тамомлаган 96 нафар укувчиларнинг барчаси муддатидан аввал нуфузли хорижий олий укув юртларига грант асосида укишга кирди.

Мамлакатимизда юкори билим ва малакага эга булган, ракобатбардош кадрлар тайёрлаш максадида олий укув юртлари сони 127 тага етказилди, 26 та хорижий ОТМ сининг филиаллари очилди. Шунингдек, кейинги 5 йилда олий таълимга кабул квотаси 3 баробар оширилиб, 2021 йилда 182 минг нафар ёшлар учун талаба булиш имконияти яратилди. Эътиборлиси, мактаб битирувчиларининг олий таълим муассасаларига камрови 2016 йилдаги 3 фоиздан 2021 йилга келиб 28 фоизга етди.

Давлат грантлари 21 мингтадан 47 мингтага купайтирилди. Эхтиёжманд оилаларга мансуб 2 минг нафар кизларга олий укув юртларига кириш учун алохида грантлар яратилди.

Мамлакатимизда яна бир олий таълим маскани - "янги Узбекистон" университети ташкил этилди ва унга куп йиллар Европадаги энг нуфузли университетлардан бири бошкарган германиялик таникли профессор ректор сифатида танланди. Университетда таълим жараёнларини халкаро стандартлар асосида ташкил этиш буйича дуёдаги етакчи олий укув юртлари - А^Ш нинг Массачусете технология институти, Стенфорд университети, Буюк Британиянинг Кембрич университети, Германиянинг Мюнхен техника университети ва бошка нуфузли хорижий таълим муассасалари билан музокаралар олиб борилмокда. "Янги Узбекистон" университети жамоаси зиммасига 2030 йилда жахоннинг 1000 та энг яхши университети рейтингига киришдек катта вазифа юклатилган.

Ёшларни жисмоний чиниктириш, уларнинг спорт сохасида кобилиятини намоён килиши максадида Республикамизда 51600 дан зиёд спорт иншоотлари курилиб, 100 мингдан ортик спорт тугараклари ташкил этилди. Утган икки йил давомида Олимпия уйинлари голиблари, жахон ва Осиё чемпионлари булган 204 спортчи туман ва шахарларига бириктирилди. Шунигдек 92 нафар худди шундай спортчи спорт мактабларида рахбарлик лавозимига тайинланди. Бугун юртимизда 283 та болалар-усмирлар спорт мактаби, 15 та ихтисослаштирилган олимпия захиралари мактаб-интернати, 15 та олимпия ва миллий спорт турларига ихтисослаштирилган мактаб-интернати, 6 та олий спорт махорати мактаби 6 та спорт турларига ихтисослаштирилган республика мактаблари фаолият курсатмокда.

Ёшлар маънавиятини юксалтириш, улар орасида китобхонликни кенг таргиб килиш буйича тизимли ишларни ташкил килишга йуналтирилган . "Ёшлар кутубхонаси" рукни остида 59 номдаги 590 минг дона бадиий адабиётлар чоп этилиб, республикамиздаги барча таълим муассасаларига таркатилган. Узбекистонда таълим муассасалари учун 7 йилда дарлик ва укув кулланмалари нашр этилмокда. "Маърифат карвони" тадбирлари доирасида 3 млн. дан ортик китоблар ёшларга етказиб берилди. 1677 та матбаа корхонаси, 118 та нашриёт давлат руйхатига олинган.

Шуни унутмаслик лозимки, маърифатли инсонлардан тузилган жамиятнинг келажаги буюк булади.

ByryH Su3 SomuMu3gaH KenupaeTraH yTa TaxnuKanu Ba Kamuc 3aMoHga eH-aTpo^uMu3ga Typnu xaB^-xarapnap KynanuS SopaeTraH Sup mapouT W3ara Kengu.

MYXOKAMA BA TAKHHO.HAP

Y3SeKucToH PecnySnuKacuHuHr npe3ugeHTu ffl.Mup3ueeB paxSapnuruga 2021 nun 19 aHBap KyHu yTKa3unraH "MatHaBuft-Matpu^uH umnap тнзнмннн TySgaH TaKoMunnamTupum MaB3ycugaru BugeoceneKTop"ga myHgaH TatKugnaraH эgн: "Arap KuMgup, MatHaBuaT Macanacu - Sy $aKaT MatHaBuaT MapKa3u eKu Terumnu Ba3upnuK Ba ugopanapHuHr umu, geS yftnaca, xaTo Kunagu. BynapHuHr Sapnacu onguMroga TypraH энг acocuft, энг MyxuM Ba3u$anapgaH Supugup."[9] ffly Souc ^aMuaT MatHaBuH TapaKKueTuHu TatMuHnam, emnapHuHr TatnuM Ba TapSua ^apaeHnapura MKcaK MactynuaT SunaH Kapam Ba yHu cu^aT ^uxaTgaH axmunam Sopacuga Sup KaHna TaBcuanapHu TaKnu^ cu^araga кнpнтнmнмнз

MyMKuH:

1. Typnu Foa Ba MaH^aaraap Kypamu ToSopa KynaftuS, enFoHHu pocT, pocTHu enFoH, geS Kypcaramra ypuHumnap SynaeTraH Sup naHTga emnap oHru Ba KanSuga "Ma^KypaBuft uMMyHuTeT"Hu aHaga KynaHTupum;

1. AxSopoт-кoммyннкaцнa KyH cafiuH puBo^naHuS SopaeTraH acpuMu3ga emnapHuHr BupTyan onaMHuHr acupura afinaHuS KonMacnuKnapuHu y3 BaKTuga aHuKgam Ba onguHu onum umnapuHu aManra omupum;

2. Fapa3nu MaKcagnap fiynuga ogaMnap, Munnaraap Sup-Supura Kapmu KyfiunaeTraH Sup gaBpga Munnufi SupnuKHu, Munnaraapapo TOTyBnuHu MycTaxKaMnam nopanapuHu Kypum;

3. EmnapHu y3 xaeTugaH, MaB^yg cuecufi Ty3yMugaH Hopo3u Synumra gatBaT KunyBnu xap KaHgaH maxc, rypyx eKu ceKTanapHuHr ^aonuaraHu neKnam;

4. Typnu Fapa3nu MaKcagnapHu Ky3naS ropraH KynnapHuHr KapaMoFura TymuS KonMacnuK ynyH xaпкнмнзнн, aHHuKca, emпapнмнзнн xymepnuK Ba SupgaMnuKKa nopnam xaMga ynapgaru MycTaxKaM upoga, SaKyBBaT uhmoh Ba ry3an axroK pyxuga TapSua KB-numuM^ xap gouMrugaH xaM MyxuMpoKgup. ^eMaK, MaHa my MactynuaTnu ^apaeHga xap Sup MypaSSuH, TapFuSoTnu, Homup, ^ypHanucT, oTa-oHa, Maxarna, TatnuM Myaccacacu SupgeK Mactyn Synumu xaMga y3uHuHr Ma^KypaBufi uMMyHuTeTu, npo^eccuoHan MaxopaTu myHuHrgeK, ^yKaponuK пoзнцнacн SunaH TaaHH Synumu no3uM.

ХУЛОСА

Хулоса сифатида бугунги кунда мамлакатимизда юритилаётган ёшларга оид давлат сиёсатини юкори бахолаб, мавжуд имкониятлар ва истикболдаги режаларни инобатга олиб, айтишимиз мумкинки, жамиятнинг тарбияга булган муносабатини бутунлай узгартирмасдан туриб, сохани тубдан такомиллаштириш мумкин эмас. Чунки тараккиётнинг мохияти хамда унинг жадал суръатлар билан юксалиб бориши мавжуд ижтимоий-маънавий мухитнинг савияси ва камолот даражасига боликдир. ^айси жамиятда маънавий тараккиёт даражаси юксак булса, билинки, шу мухитда яшовчи инсонларнинг интелектуал салохияти хам юкори булади. Шу боисдан хам буюк жадид бобомиз Абдулла Авлоний узининг "Тарбия ёхуд ахлок" номли асарида "Тарбия биз учун ё хаёт - ё мамот, ё нажот - ё халокат, ё саодат - ё фалокат масаласидур" деб таъкидлагани бежиз эмас. Шундай экан, таълим ва тарбия жараёнини янада ривожлантириб, янги боскичларга кутариш Янги Узбекистон давлатининг энг устувор максадидир!

REFERENCES

1. Узбекистон Республикаси президенти Шавкат Мирзиёевнинг 2017 йил сентябрда Нью-Йоркда булиб утган БМТ Бош Ассамблеясининг 72-сессиясида сузлаган нуткидан.

2. "Тараккиёт стратегияси" марказининг расмий сайти. 24 Июль 2019 й

3. Узбекистон миллий ахборот агентлигининг расмий сайти. 30.06.2021

4. Узбек педагогикаси антологияси, муаллифлар жамоаси "Укитувчи"1995 й 225 б.

5. Е.Саитов, Оталар сузи-аклнинг кузи. "Укитувчи", Т; 1992 й.32 б.

6. "Ислом маърифати: аслият ва талкин китобидан. "

7. Мирзиёев Ш.М. Миллий тикланишдан - миллий юксалиш сари. 4-жилд.-Т: "Узбекистон" НМИУ, 2020.-115 б.

8. "Халк сузи", 2019 йил 26 февраль.

9. Мирзиёев Ш. Маънавий-маърифий ишлар тизимини тубдан такомиллаштириш мавзусидаги видеоселектор. 2021 йил 19 январь.

10. Saifnazarov, I., Muhtarov, A., Sultonov, T., Tolibov, A. (2020) Religious tolerance, unity of knowledge and faith issues highlighting in Imam Bukhari Hadiths. International Journal of Advanced Science and Technology 29 (5), pp. 1846-1853.

11. Saifnazarov, I., Xujayev, M. (2018) Axmad Zaki Validiy islamic culture. Экономика и социум, 2, 55-57.

12. Aliyev, B. (2022). Qudrat va farovonlik omili. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(3), 1171-1182.

13. Алиев, Б. (2022). Тараккиётда ахборотлашув ва ракамли иктисодиёт. Academic Research in Educational Sciences, 3(3), 933-947.

14. Umarjonov, S.S. (2021). Ijtimoiy - gumanitar fanlarni o'qitishda Fahriddin Roziyning ontologik qarashlarining o'rni va ahamiyat. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(9), 1029-1038.

15. Umarjonov, S.S., Safarov, M.K. (2021). Fahriddin Roziyning "Latoif ul-g'iyosiyot" qo'lyozma asarida aql va e'tiqod masalasining qo'yilishi va uning diniy-falsafiy germenevtik tahlili. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(5), 1058-1068.

16. Safarov, M. (2021). Abu Bakr ar-Roziy etikasida insonning o'z kamchilliklarini anglashi va uni bartaraf qilishi muhokamasi. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1 (9) 68-71.

Электрон ахборот ресурслари:

1. http://www.edu.uz - Узбекистан Республикаси Олий ва урта махсус таълим вазирлиги сайти.

2. http : //www.Ziyo .net

3. http://www.kun.uz

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.