Научная статья на тему 'ЎҚУВ МАШҒУЛОТЛАРИНИ МАСТЕР-КЛАСС АСОСИДА ТАШКИЛ ЭТИШ'

ЎҚУВ МАШҒУЛОТЛАРИНИ МАСТЕР-КЛАСС АСОСИДА ТАШКИЛ ЭТИШ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
817
184
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
мастер-класс / технология / конструкциялаш / эскиз / технологик харита / моделлаштириш / прокат / штамплаш / ёғоч конструкция / инструкция. / мастер-класс / технология / конструирование / эскиз / технологическая карта / моделирование / прокат / штамповка / деревянная конструкция / инструкция.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ишмуродова Гулбахор Измуродовна, Мирзаева Гулмера Махманазар Қизи

Мақолада дарснинг мастер-класс асосида ташкил этилиши ва унда уста-мастер ҳамда қатнашчиларнинг олдига қўйилган вазифани тўлиқ бажаришга имкон яратилиши ҳамда талабаларнинг ўқув билиш фаолиятининг кучайтирилиши келтирилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОРГАНИЗАЦИЯ УРОКОВ НА ОСНОВЕ МАСТЕР-КЛАССА

В статье обсуждается, как организовать урок в форме мастер-класса, который позволяет учителюмастеру и участникам занятия выполнить поставленные задачи и повысить академические знания учащихся.

Текст научной работы на тему «ЎҚУВ МАШҒУЛОТЛАРИНИ МАСТЕР-КЛАСС АСОСИДА ТАШКИЛ ЭТИШ»

Ишмуродова Гулбахор Измуродовна,

Карши давлат университети «Мех,нат таълими» кафедраси доценти, педагогика фанлари номзоди; Мирзаева Гулмера Махманазар к,изи,

Карши давлат университети «Мех,нат таълими» кафедраси укитувчиси

ДУВ МАШFУЛОТЛАРИНИ МАСТЕР-КЛАСС АСОСИДА ТАШКИЛ ЭТИШ

УДК: 372.853

ИШМУРОДОВА Г.И., МИРЗАЕВА Г.М. ЩУВ МАШ¥УЛОТЛАРИНИ МАСТЕР-КЛАСС АСОСИДА ТАШКИЛ ЭТИШ

Маколада дарснинг мастер-класс асосида ташкил этилиши ва унда уста-мастер х,амда катнашчиларнинг олдига куйилган вазифани тулик бажаришга имкон яратилиши х,амда талабалар-нинг укув билиш фаолиятининг кучайтирилиши келтирилган.

Таянч суз ва тушунчалар: мастер-класс, технология, конструкциялаш, эскиз, технологик харита, моделлаштириш, прокат, штамплаш, ёFоч конструкция, инструкция.

ИШМУРОДОВА Г.И., МИРЗАЕВА Г.М. ОРГАНИЗАЦИЯ УРОКОВ НА ОСНОВЕ МАСТЕР-КЛАССА

В статье обсуждается, как организовать урок в форме мастер-класса, который позволяет учителю-мастеру и участникам занятия выполнить поставленные задачи и повысить академические знания учащихся.

Ключевые слова и понятия: мастер-класс, технология, конструирование, эскиз, технологическая карта, моделирование, прокат, штамповка, деревянная конструкция, инструкция.

ISHMURODOVA G.I., MIRZAYEVA G.M. MASTER-CLASS ORGANIZATION OF EDUCATIONAL CLASSES

Thre is discussed in the article how to organize a lesson in a master class that will allow the master and the lesson participants to complete the tasks and improve the academic knowledge of the students.

Keywords: master class, technology, design, sketch, technological map, modeling, rental, stamping, wooden construction, instruction.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 12(85)

Кириш.

Олий таълим муассасаларида кадрлар тайёр-лаш сифати куп жихатдан таълим муассасаларида олиб бориладиган машFулотларнинг утказилиш даражаси, укитувчи ёки малакали мутахассиснинг махоратига боFлик булади. МашFулот мазмуни-нинг кай даражада етказиб берилиши ва тинглов-чилар томонидан назарий хамда амалий куник-маларнинг узлаштирилиши таълим сифатини бел-гиловчи мухим омиллардан бири хисобланади.

Ривожланган давлатлар тажрибасини тахлил киладиган булсак, уз мутахассислигини аъло даражада билиш, ракобатбардош кадрлар сифатида фаолият олиб бориш, юкори компетентлик ва креативликка (ижодкорлик) эга кадрларни тайёр-лаш оркали ахолининг турмуш даражасининг яхшиланишини куриш мумкин. Бунинг учун таълим муассасаларида олиб бориладиган махорат дарслари (мастер-класс)нинг урни алохида ахамиятга эга.

Майорат дарси (инглизча Master class, немисча Meisterkurs, Musikpadagogik, французчада Classe de maître ва собик иттифокда творческая мастерская атамаси кулланилган) - узига хос укитиш усули ва маълум бир ижодий фаолият сохаси мутахассиси томонидан олиб бориладиган амалий махоратни ошириш (мусика, тасвирий санъат, адабиёт, режиссёрлик, актёрлик, дизайн, шунинг-дек, фан1 (педагогика ва хунармандчилик) ушбу фаолият сохасида етарлича профессионаллик даражасига эришган одамлар учун утказиладиган машFулот туридир.

Мавзу буйича илмий манбаларнинг к,иск,ача та^лили.

Махорат дарсининг узок утмишдошини кадимги Юнонистонда софистларни укитиш услуби деб хисоблаш мумкин. Жамоа куз унгида талабалар учун унинг софист сифатида уз махоратини намойиш этиш, укитувчилар томонидан талабаларнинг чикишларини батафсил урганиш билан бирлаштирилган2. Мастер-класс-нинг турлича таърифлари мавжуд. Баъзилар, мастер-классни кучли билим, тажриба, малака ва юксак махоратга эга укитувчилар томонидан ташкил этиладиган хамда танланган мавзу буйича

1 Бобряшова О.В. Мастер класс и творческая мастерская как педагогические технологии обучения будущих дизайнеров. // Вестник ОГУ № 11 (130), 2011 год ноябрь. -С. 170.

2 Гомперц Т. Греческие мыслители. - Мн.: «Харвест», 1999. Т. 1. -С. 424.

уз малакаси, махорати ва санъатини бевосита иш фаолиятида укувчиларга таълимнинг маълум шаклидан фойдаланган холда курсатиб беришида деб хисоблайди. Баъзилар эса инсоннинг шахсий хусусияти даражаси ва функциясини ривожлан-тиришни тулик намоён этиш учун шароит яратишдан иборатдир, деб таърифлайди. Классик мастер-класс куйидагиларни уз ичига олади:

• мутахассис томонидан уз махоратини намойиш этиш ёки муаммони амалий жихатдан тушуниш. Магистрнинг вазифаси тарбиявий ишларни ташкиллаштириш, ижодий фаолиятни янги юкори боскичга олиб чикишда ёрдам бера-диган маслахатчи сифатида фаолият олиб боришни назарда тутган3. Тренинг ва семинардан фаркли уларок, махорат дарси одатда профессионал тарзда утган, аммо улар эришган даража-дан коникмаганлар учун утказилган. Анжумандан фаркли уларок, мастер-класс укув жараёнида тенг томонларга эга эмас;

• талабани мутахассис назорати остида фаол усталик ишларига жалб килиш;

• ошкоралик. Ушбу жараёнга аралашадиган, савол берадиган ва тушунтиришни талаб киладиган уста ва унинг шогирдларининг мулокот жараёнини узлаштира оладиган кенг аудитория-нинг мавжудлиги.

Педагогикада мастер-класс очик дарсга якин, у ёки бу шаклда катта ёшдаги аудиториянинг фаол иштирокини англатади. Педагогик махорат дарс-ларининг учта асосий тури ажратиб курса-тилади4:

• педагогик тажриба такдимоти: такдим этил-ган укув ёки таълим технологиясининг асосий Fоялари хакида кискача маълумот берилган, ишнинг ёркин намунаси намойиш этилган (дарс ёки дарсдан ташкари тадбир шаклида); укитувчи ишидаги муаммолар ва истикболлар тингловчи-лар билан мухокама килинади (аслида бундай махорат дарси очик дарс булиб, уни утказиш учун вакт чекланмаган ва эркин шаклда утказилади).

• симуляцион уйин: укитувчи тингловчилар урнини эгаллаган талабалар билан дарс утказади; бу холда талабалар бир вактнинг узида иккита

3 Бобряшова О.В. Мастер класс и творческая мастерская как педагогические технологии обучения будущих дизайнеров. // Вестник ОГУ № 11 (130). 2011 год ноябрь. -С. 172.

4 Русских Г.А. Мастер-класс - технология подготовки учителя к творческой профессиональной деятельности. // Методист. 2002, № 1. -С. 38.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 12(85)

ролни уйнайдилар: талабалар ва очик дарсга таш-риф буюрадиган мутахассислар;

• моделлаштириш: тингловчилар мутахассис томонидан таклиф этилган дарс технологияси режимида укув машFулотининг узига хос моде-лини тузиш буйича мустакил ишларни бажара-дилар; мастер-классни утказадиган мутахассис маслах,атчи ролини уйнайди, у факат тингловчи-ларнинг мустакил фаолиятини ташкил килади, сунгра дарс давомида яратилган муаллиф модел-ларини мух,окама килишда катнашади (бу вариант классик мастер-классга энг якин).

Маълумки, умумий урта таълим мактаблари учун технология таълими укитувчиларини тайёр-лашда «Технология таълими практикуми» фани-нинг тутган урни алох,ида ах,амиятга эга1. Чунки ушбу фанни урганиш жараёнида талабалар кенг х,ажмдаги назарий маълумотлар ва махсус амалий тайёргарликка х,амда компетенцияга эга булиш-ларини назарда тутади. Фан укитувчиси газлама, ёFоч, металл ва металлмас материаллардан буюм-лар тайёрлаш жараёнида уста укитувчининг бир-гина детал ёки буюмни тайёрлаш технологиясини мох,ирона санъат даражасида намойиш килиб бериши оркали укув-тарбия жараёнини юкори натижаларга эришишига олиб келадиган х,ара-катлар мажмуини улчов мезони сифатида караш мумкин.

Технология таълими практикуми укув дастури унинг кенг киррали фан эканлигини курсатиб турибди. Технология таълими укитувчисидан махсус тайёргарлик талаб утилади, яъни дурадгорлик (дурадгор-уста), материалшунослик (мух,андис), чилангарлик (чилангар-уста) наккошлик (ёFоч уймакорлиги), пазандачилик (мох,ир ошпаз), тикувчилик (мох,ир тикувчи), тукувчилик, гилам-чилик, каштадузлик, кишлок хужалик ва х,.к. сох,аларига оид катта х,ажмдаги билим ва мала-каларга эга булиш талаб этилади. Бир вактнинг узида бу сох,аларнинг барчасини эгаллаш анча мураккаб ишдир. Ушбу сох,аларнинг барчасини эгаллаган технология таълими укитувчисигина машFулотлар жараёнида уз укувчисига керакли билимларни етказиб бера олиши ва таълимда ижобий натижага эришиши келажак авлодни юк,орида курсатилган бирор сох,ага оид касбларни эгаллашига имконият яратишининг узидаёк мак,садга эришилганини курсатади. Шунинг учун ушбу фандан дарс берадиган етакчи укитувчи

1 Абдикодиров F.М. Касб таълими практикуми. - Т.: «Шарк», 2012.

(уста-мастер)лар ташаббуси билан сох,а мутахас-сисларини ва илFор ук,итувчиларни таълим жараё-нига тез-тез таклиф этиш оркали мах,орат дарс-ларини ташкил килиш укув дастурида белгилан-ган вазифаларни амалга оширишга ёрдам беради.

Асосий к,исм.

Утказилаётган тадкикотлардан шу нарса маълумки, технология укитувчиларини назарий ва амалий жих,атдан тайёрлаш жараёнида юк,орида курсатилган сох,аларда инсоният томонидан тупланган билимлар х,ажми бених,оя катталиги сабабли тулалигича эгаллашнинг имкони йук. Шунинг учун технология фани укитувчиларини тайёрлашда мастер-класс машFулотларини ташкил этиш оркали бирмунча муваффакиятларга эри-шиш мумкин. Бунинг учун куйидаги муаммо ва шарт-шароитларни х,исобга олиш лозим:

- технология фанининг укитиш сох,аларини (ёFочга ёки металлга ишлов бериш, пазандачилик, тикувчилик, зардузлик, каштачилик ва х,.к) куплигини назарда тутиб таклиф этилаётган мутахассис к,айси сох,анинг устаси эканлигини х,исобга олиш ва мутахассисликни туFри танлаш;

- мавзу танлаш, мавзуга оид керакли замона-вий жих,озларни, дастгох, ва асбоб-ускуналарнинг укув устахоналарида мавжуд эканлигига эътибор бериш ва уларни машFулот утказиш учун тахт килиб куйиш;

- талабаларни ва мутахассис укитувчиларни утказилиши режалаштирилаётган машFулот мав-зуси ва мутахассиснинг йуналиш сох,аси билан олдиндан таништириш х,амда тайёрланиши лозим булган буюмни ^ар бир иштирокчи узи мустак,ил бажариб куриши, шунингдек, ишни бажаришда учрайдиган к,ийинчилик ва муаммоларни х,ис к,ила олиши;

- режалаштирилаётган дарс ва буюм тайёрлаш технологиясининг инновацион Fояга эга экан-лиги;

- кутилаётган натижаларни ишлаб чикиш ва имкон даражада машFулотнинг самарали утказилишига эришиш.

Мастер-класс машFулотларида таълим муас-сасаларининг технология таълими укитувчи (уста-мастер)лари ёки шу сох,а буйича фаолият олиб бораётган дурадгог-усталар, уз сох,асини санъат даражасида эгаллаган мах,оратли ошпаз ёки тикув-чилар буюм тайёрлашга оид методик мах,орати мажмуини дарсда узлаштирилиши мураккаброк масала ва топширикларни аввал узи намойиш

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 12(85)

килиб, унинг бажарилишини осонлаштирувчи усулларни куллаган х,олда курсатиб бера олиши машFулот самарадорлигини оширадиган педаго-гик фаолият х,исобланади. Фаолият даврида тех-нологик ва конструкцион хариталарга асосланиб ясаладиган буюмнинг х,ар бир деталини тайёр-лашда кулланиладиган методик усулни уз вактида керакли жойда куллай олиш, уста-мастернинг ишлаш методлари жозибадорлиги, иш фаолияти вактида ишлаш билан бирга талабаларга х,ар томонлама таъсир утказа олиши унинг иш сама-расини белгилаб беради.

Дарс жараёнини мастер-класс асосида ташкил килиш укитувчининг иш фаолиятида ижобий натижа беради. Укитувчи узининг педагогик мала-касини тах,лил килиши натижасида касбий потен-циалини янгилаш ва укув жараёнида куллаши, шунингдек топширикни бажаришда аник белги-ланган алгортм асосида фаол х,аракат кили-шидир.

Мастер-класс дарсларида иштирок этаётган барча тингловчиларнинг фаоллигини оширишда уста-укитувчи томонидан асосан уч масалага эътибор каратилиши лозим:

1. Урганиш жараёнида фикрлаш, уйлаш ва мотивациянинг юзага келишини таъминлаш.

2. Фаолият давомида узини назорат килиш, ташкилотчилик ва килинадиган ишни режалай олиш.

3. Мастер-класс жараёнида х,ар бир иштирок-чига алох,ида эътибор билан ёндашиш.

Юкорида кайд этилган масалалар уста-укитувчининг фаолият давомида шахсий сифат-ларини белгилаб беради. Агар бажарилаётган топшириклар тадкикот характерида булса, уни бажариш давомида олинадиган билимлар ишга илмий ёндашиш оркали амалга оширилади. Мастер-класс машFулотлари вактида тингловчи-лар уста-укитувчи ёки мастернинг х,ар бир хатти-х,аракатини диккат билан кузатади, мах,орати ва устакорлигини узлаштиришга х,аракат килади. Бажарилаётган х,ар бир ишнинг элементар амал-ларини синчиклаб кузатади.

Технология таълими практикуми машFулот-ларида «СТД-120 маркадаги токарлик дастгох,ида ёFоч материалидан шаклдор буюм тайёрлаш» мавзусини утказиш жараёнида уста-мастернинг хатти-х,аракатлари натижасида х,осил булаётган турли (цилиндрсимон, конуссимон, туFри ва эгри чизикли) шаклларни кузатиш ва у орк,али устанинг

мах,орати сирларини узлаштиришга х,аракат килинади.

Технология таълими практикуми дарсларини мастер-класс асосида ташкил килишда асосан куйидагиларга эътибор бериш керак: жараён утказиладиган объектни танлаш ва максадни аниклаш; керакли материаллар (баённома, инструкция ва бошк,алар)ни тайёрлаш; машFулот жараёнида олинган маълумотлар (ёзувлар, жад-валлар, баённомалар)ни йиFиш; олинган натижа-ларга ишлов бериш ва расмийлаштириш; нати-жаларни тах,лил килиш х,амда хулоса килиш.

«Технология таълими практикуми» машFулот-ларидан мастер-класс дарсини тайёрлаш ва утказишда куйидаги сифат мезонларига эътибор каратиш лозим булади.

1. Эксклюзивлик. Таклиф к,илинган индивидуал-лик ^ояни амалга ошириш кулами ва даражаси). Инновацион Fояларни танлаш, тулик,лиги ва узига хослиги.

2. Прогрессивлик. Ук,итишнинг мазмуни, муам-монинг долзарблиги ва илмий мох,ияти, меъёрдан четга чиккан замонавий таълим тенденциялари ва технология таълими методологиясига мос кела-диган янги Fояларнинг мавжудлиги; нафакат методик, балки тажрибани илмий умумлаштириш кобилияти.

3. Мотивация. Дарсда янги фаолият мах,сулини яратиш учун мотивация усуллари ва шартлари-нинг мавжудлиги, х,ар бирини фаол ижодий фао-лиятга киритиш1.

4. Оптималлик. Дарсда ишлатиладиган материал, хом ашё, дастгох,, жих,оз, асбоб-ускуна-ларнинг мавжудлиги ва маблаFларнинг етарли-лиги, улардан самарали фойдаланиш даражаси.

5. Самарадорлик. Буюм ясаш жараёнида х,ар бир иштирокчи учун олинган самарадорлик. Кейинги ривожланиш самараси к,андай? Бу ишти-рокчиларга нима беради? Уз фаолияти натижа-ларини етарли даражада тах,лил килиш кобилияти ва амалиётда куллай олиши.

6. Ишлаб чи^ариш крбилияти. Ишлаб чикариш технологиясининг аник алгоритми (технологик операциялар: режалаш, арралаш, рандалаш, пар-дозлаш, иш усули, мех,нат х,аракатлари, ишни бажариш кетма-кетлиги, боскичлар, жараёнлар)ни тушуниш ва узини узи туFрилай олиши.

1 Русских Г.А. Мастер-класс - технология подготовки учителя к творческой профессиональной деятельности. // Методист, 2002, № 1. -С. 38.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 12(85)

7. Сaнъaт. БУЮМ тaйëpлaш жapaëнидaги мaф-тyнкop ycлyб, пeдaгoгик тoпкиpлик, импpoвизaция килиш кобилияти, тинглoвчилapгa тaъcиp дapa-жacи, УЗ тaжpибaлapини тapкaтиш вa нaмoйиш килишгa тaйëpлик дapaжacи.

8. yMyMuü мaдaнuят. Эpyдиция, нoaнъaнaвий фикpлaш, мулокот ycлyби, oлингaн тaжpибaни шapxлaш мaдaнияти, иш Уpнини тaшкил килиш, acбoб-ycкyнa ßa жиxoзлapдaн фoйдaлaниш дapa-жacи.

9. TaçduMom. Якyнuй йyрuк,номaнuнг ymKa3u-лuшu. Буюм тaйëpлaш жapaëнидaги иннoвaциoн Foянинг жиддийлиги, унинг нaмoëн булиш дapa-жacи, Foяни тaкдим этиш мaдaнияти, фaндaги Foянинг oммaвийлиги, тaълим ycyллapи вa aмa-лиëти.

Ушбу ycлyбий тaвcиялapдaн фoйдaлaниш, фикpимизчa, тexнoлoгия тaълими укитувчи-лapининг пeдaгoгик тaжpибacини тapкaтиш дои-pacидa юкopи cифaтли укитиш вa caмapaли мaxopaт дapcлapини yткaзишгa имкон бepaди.

Шyнингдeк, мacтep-клaccни xoзиpги мyaммo-лap вa тexнoлoгиялap xaкидa нaзapий mapx, билaн тyлдиpиш мумкин, aммo aco^ вaзифa - бу тex-ник уеул, тexникa еки тexнoлoгия бу^дими-йу^^ фaoлият ycyллapини ут^зиш sa мaълyмoт билaн aлoкa килиш ëки yзлaштиpиш эмacлигини тушу-ниш лозим.

Кyпинчa мacтep-клacc ycra вa тинглoвчилap-нинг биpгaликдaги фaoлияти нaтижaлapини мухо-кaмa килиш билaн якyнлaнaди Мaxopaт дapcлa-pини ут^зиш кaтъий биp xил cтaндapтлapгa эга эмac. Укитишнинг ушбу шaкли уз вaк1тидa тapтибгa coлинмaйди, мacтep-клacc биp coaтдaн бутун иш кyнигaчa дaвoм этиши мумкин. TyFpидaн-тyFpи

иштиpoкчилap тони иккитaдaн уттиз кишигaчa булиши мумкин.

Одaтдa мacтep-клacc мyтaxaccиcнинг ceзги, тaлaбaнинг aмaлий эxтиëжлapигa acocлaнaди. Мaxopaт дapcидa тaлaбa биpoн-биp ижодий фao-лиятни aмaлгa oшиpaди 8a ycтa унга буни ^^й aмaлгa oшиpиш кepaклигини aник тyшyнтиpaди, уз ну^и нaзapигa шapx бepaди вa фaoлиятнинг индивидyaл элeмeнтлapини нaмoйиш этaди, энг куп yчpaйдигaн xaтoлapни тyшyнтиpaди. Шyндaн cy^ тaлaбa ycтaнинг тyшyнтиpишлapини инoбaтгa олган xoлдa фaoлиятини кaйтa aмaлгa oшиpaди. Ушбу укитиш ycyлининг aфзaлликлapи: мyтaxaccиc вa тaлaбa ypтacидaги доимий aлoк1a, aмaлий xapa^ тep вa тaлaбaгa индивидyaл ëндaшиш opк1aли aмa-лий кyникмaлapни шaкллaнтиpиш.

Хулоса. Шyндaй килиб, тexнoлoгия фaни yк1итyвчилapини тaйëpлaш жapaëнидa тaълимнинг мacтep-клacc шaклидaн фoйдaлaниш:

биpинчидaн, дapcлapни нoaнъaнaвий тapздa тaшкил килиш тaлaбaлapни мaшFyлoтлapгa кaттa кизикиш билaн кaтнaшишлapини тaъминлaйди;

иккинчидaн, тaлaбaлap мaшFyлoтлapгa a88aл-дaн тaйëpлaниб кeлaдилap, ^лгу^ дapc кaйcи мaвзy бyлишигa эътибop кapaтaдилap, ^pai^ aмaлий мaшклapни бaжapиб кypaдилap 8a мaxo-paт дapcлapидaн юкopи дapaжaдa фoйдaлaнишгa, янги билим вa aмaлий кyникмaлapни эгaллaшгa x.apa^ килaдилap;

yчинчидaн, xap биp буюм тaйëpлaш тexнoлo-гияcининг мaxopaтли вa уз coxa^ бyйичa мaълyм мyвaффaкиятгa эpишгaн мyтaxaccиcлap тoмoнидaн кypcaтилиши тaнлaнгaн кacбни ceвиш вa юкcaк мaxopaт дapaжacидa эгaллaшгa бyлгaн иштиëкнинг ошишига caбaб бyлaди.

Адабиётлар руйхати:

1. Бoбpяшoвa О.В. Мacтep клacc и твopчecкaя мacтepcкaя кaк пeдaгoгичecкиe тexнo-логии oбyчeния бyдyщиx дизaйнepoв. II Вecтник ОГУ № 11 (130). Нoябpь 2011. -С. 169-175.

2. Гoмпepц T. Гpeчecкиe мыcлитeли. - Мн.: «Хapвecт», 1999. T. 1. -С. 422-446.

3. Pycc^x ГА Мacтep-клacc - тexнoлoгия подготовки yчитeля к твopчecкoй пpoфec-cиoнaльнoй дeятeльнocти. II «Мeтoдиcт», 2002, № 1. -С. 38.

4. Aбдикoдиpoв F.M. Кacб тaълими пpaктикyми. - T.: ^ap^», 2012.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ I СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 12(85)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.