Научная статья на тему 'УГНЕТЕНИЕ И ДЕСПОТИЗМ В ТВОРЧЕСТВЕ А.С.ПУШКИНА'

УГНЕТЕНИЕ И ДЕСПОТИЗМ В ТВОРЧЕСТВЕ А.С.ПУШКИНА Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
125
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
РУССКИЙ ПОЭТ / А.С.ПУШКИН / ТВОРЧЕСТВО / ПОЭЗИЯ / ЛИРИКА / СТИХОТВОРЕНИЕ / ГРУППА / РОМАН

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Абзалова Парвина Имомовна

В этой статье автор писал о жизни и творчества великого русского поэта Александра Сергеевича Пушкина. На основе обширного материала автор статьи анализировал творчество русского поэта. В начале своего творчества великий русский поэт А.С.Пушкин писал свою поэму «Руслан и Людмила», которую он начал писать еще в Царскосельском лицее. Он в годы преследования на юге начинал писать свои романтические поэмы «Кавказский пленник», «Братья разбойники» и «Бахчисарай фонтан». Автор статьи отмечает, что в это время русский поэт начинает писать революционные стихи, которые являются «Меч», «Наполеон» и «Давыдову». Политическая лирика занимает центральное место в творчестве русского поэта. В этой лирики он критикует буржуазное общество и это поэзия при жизни не опубликовался, а как рукописи распространились среди молодое поколение. Основы эти политические лирики этого стихотворения встречаются в идеях Николая Тургенева. Умный ученый в этом стихотворении не показано, а как гражданин. Как услышишь стихотворение «Свободное» чувствуешь радость. Воодушевленной совестью мы встречаем героя стихотворения. Природа и взгляд в мысли поэта соединяется. В 1822 году революционная группа «Объединение людей» города Кишинева был разбит. Раскол в 1822 году для великого русского поэта А.С.Пушкина были очень тяжелыми и у него была надежды об освобождении России. В 1822 году Пушкин писал стихотворение «Узник», в котором он показал жизнь орла.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

OPPRESSION AND DESPOTISM IN THE WORKS OF A.S.PUSHKIN

In this article, the author wrote about the life and work of the great Russian poet Alexander Sergeyevich Pushkin. Based on the extensive material, the author analyzed the work of the Russian poet. At the beginning of his creative work, the great Russian poet A.S. Pushkin wrote his poem “Ruslan and Lyudmila”, which he began writing at the Tsarskoye Selo Lyceum. During the years of persecution in the south, he began to write his romantic poems The Prisoner of the Caucasus, The Brothers of the Thieves and the Bakhchisarai Fountain. The author of the article notes that at this time the Russian poet begins to write revolutionary poems, which are the "Sword", "Napoleon" and "Davydov". Political lyrics are central to the work of the Russian poet. In this lyric poetry he criticizes bourgeois society, and this poetry was not published during his lifetime, but how manuscripts spread among the younger generation.The basics of these political lyrics of this poem are found in the ideas of Nikolai Turgenev. The clever scientist in this poem is not shown, but as a citizen. When you hear the poem "Free" you feel joy. Inspired by conscience, we meet the hero of the poem. Nature and a look into the thoughts of the poet connects.In 1822, the revolutionary group "Association of People" of the city of Chisinau was defeated. The schism in 1822 for the great Russian poet Alexander Pushkin was very difficult and he had hopes for the liberation of Russia. In 1822, Pushkin wrote a poem "The Prisoner" in which he showed the life of an eagle.

Текст научной работы на тему «УГНЕТЕНИЕ И ДЕСПОТИЗМ В ТВОРЧЕСТВЕ А.С.ПУШКИНА»

The significance and role of the East is enormous, that new works have appeared in the literary life of poets and writers of a new direction. An example would be the work of the great Russian poet of Russia A.Fet, who was a translator of Hafiz's poetry into Russian, who spoke with L. Tolstoy about the poetry ofgreat poets of Oriental literature in his works. Despite the fact that for several years Russia fought against Islamic states, for example, with Iran, Ottoman Turkey, and also Muslim Kavkoz. At this time and in other moments they had literary connections with these countries of the East.

Keywords: East, Russian writers, poet, culture, Islam, poem, Iran, poetry, prose

Сведение об авторе:

Гулямджонов Зариф Мирджонович - ассисент общеуниверситетской кафедры русского языка Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни Тел: (+992) 915143018

About the author:

Gulyamdzhonov Zarif Mirdzhonovich - Assisent of the All-University Department of Russian Language of the Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini Tel. (+992) 915143018

ЗУЛМУ ИСТИБДОД ДАР Э^ОДМЁТИ А.С.ПУШКИН

Абзалова П.И.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Яке аз ошноёни Пушкин дар хотироти худ таъриф мекунад, ки як бор, мавкее ки Пушкин дар хонаи бародарон Тургеневхо буд, ба канори панчараи уток рафт. Аз панчара калъаи Михайловский - кохи Павели аввал, ки дар кудитои дарбории соли 1801 кушта шуда буд, дида мешуд. Николай Тургенев ба Пушкин пешнихдд кард, ки ин ходисаро дар шеъре тавсиф кунад. Пушкин шеъре баланд, касида, бо унвони «Озодй»-ро суруд, ки дар он зулму истибдоди тизорхоро сарзаниш ва махкум мекунад. Нуктаи шуруи тафаккуроти у дар мавриди мохияти истибдоди сиёсй, манзараи шаби Петербург ва шабахи кохи матруд ва холй аст. У низ монанди аъзои «Иттиходияи хайрхохон» хам истибдоди сизорхо ва хам аъмоли зур аз тарафи мардуме, ки киём карданд, нафй мекард.

Алексеев П.Н. навиштааст: «Аз назари у хам истибдоди Павели аввал ва хам инкилоби Фаронса кобили кабул набуд. Ба эътикоди вай эъдоми Людовики шонздахум барои Франсавихо озодй дар пай надошт, балки ба пайдоиши диктатории низоми Наполеон мунчар шуд. У рахой аз ин равишро дар конуни асосй ва кавонини сахт медид» [1. с. 97].

Натичагирихои сиёсии ин касида ба идеяхои Николай Тургенев наздик аст. Инсони мутафаккир дар ин шеър барда нест, балки шахрванд аст. Бо шунидани шеъри «Озодй» инсон дучори хаячон мешавад. Рух, вичдон ва афкораш мункалиб мешаванд. Манозир ва акоид дар зехнаш дар канори хам карор мегиранд ва у ба фикр фуру меравад.

Вольность

Ода

Беги скройся от очей, Цитеры слабая царыца! Где ты, где ты, гроза царей Свобода гордая певица? Приди, сорви с меня венок, Разбей изнежённую лиру... Хочу воспетьСвободу миру, На тронах поразить порок.

Открой мне благородный след Того возвышенного Галла, Кому сама средь славных бед Ты гимны смелые внушала. Питомцы ветреной Судьбы, Тирани мира! трепешите! А вы мужайтесь и внемлите, Восстанте, падшие рабы!

Увы! Куда ни брошу взор -

Везде бичи, везде железы, Законов гибельный позор, Неволи немощные слёзы; Везде неправедная Власть В сгущённой мгле предрассуждений Воссела - Рабства грозный Гений И Славы роковаястрасть.

Лищ там над царскою главой Народов не легло страданье, Где крепко с Вольностью святой Законов мощных сочетанье; Где всем протёрт их твёрдый щит, Где сжатый верными руками Граждан над равными главами Их меч без выбора скользит.

Ипреступленье свысока Сражает праведным размахом; Де неподкупна их рука На алчной скупостью, ни страхом.

Владыки! вам венец и трон Даёт Закон-а не природа; Стоите выше вы народа, Но выше вас Закон. И горе, горе племенам, Где дремлет он неосторожно, Где иль народу, иль царям Законом властвовать возможно! Тебя в свидетели зову, О мученик ошибок славных, За предков в шуме бурь недавних Сложивший царскуюглаву. Восходит к смерти Людовик В виду безмолного потомства, Главой развенчанной приник К кровавой плахе Вероломства. Молчит Закон-народ молчит, Паётпреступная секира... И сё -злодейская порфира На галлах скованных лежит. Самовластительный Злодей! Тебя, твой трон я ненавыжу, Твою погибель, смерть детей С жестокой радостию вижу. Читают на твоём челе Печать проклятия народы, Ты ужас мира, стид природы, Упрёк ты Богу на земле. Когда на мрачную Неву Звезда полуночи сверкает И беззаботную главу Спокойный сон отягошает, Глядит задумчивый певец На грозно спяший средь тумана Пустинный памятник тирана, Забвенью брошенный дворец. И слышит Клии страшный глас За сими страшными стенами, Калигулы последний час Он видит живо пред очами, Он видит-в лентах и звёздах, Вином излобой упоённы, Идут убийцы потаённы, На лицах дерзость, в сердце страх. Молчит неверный часовой, Опущен молча мост подьёмный, Врата отверсты в тьме ночной Рукой предательства наёмной... О стид! О ужас наших дней! Как звери, вторглись янычары!.. Падут бесславные удары... Погиб увенчанный злодей. И днесь учитесь, о цари: Ни наказанья, ни награды, Ни кров темниц, ни алтари Не верные для вас ограды. Склонитесь первые главой Под сень надёжную Закона, И станут вечной стражей трона Народов вольность и покой. [5. с. 43].

Тарчумаи шеър ба забони точики Озодй

Бигрез, аз чашмуо пищон шав

Маликаи науифи Систер!

Куцои ту, куцои ту, туфони тазоруо,

Шоираи магрури Озоди?

Биёву цудо кун аз ман ин тоцгулро

Ва даруам шикан ин цареуаи шоиронаи

нозпарвардаро... То бисароям барои цауон суруди Озодиро Ва барандозам фасоди сарируои подшоуиро! Бикшо бар ман роуи нацоти Он Галли баландпарвозро Ту талцин карди сурудуои шуцоонаро Ба он ки худ дар миёни дардуои ифтихоромез истода буд.

Дастпарвардагони тацдири сабуксар!

Эй золимони цауон! Биуаросед!

В-эй шумо бардагони фурумоя, дил цави доред

Гуш фаро диуеду ба по хезед!

Дарего! Ба уар куцо ки назар мекунам-

Тозиёнаву товил аст дар уама цо

Ва расвоии маргбори Конун

Ва ашкуои нотавони бардаги,

^ама цо султаи беадолати,

Дар зулмоти анбууи авуом,

Нобигаи махуфи асорат,

Ва валаъи шуми шуурат цулус кард.

Тануо дар он цо, бар фарози мацоми тазори

Ранци миллатуо нест,

Цое ки бо озодии муцаддас

Конунуои цудратманд ба шиддат талфиц

шудаанд

Он цо ки сипари маукам аз онуо дифоъ мекунад,

Он цо ки дастуои мутмаин шамшеруояшонро маукам гирифтаанд

Ва бе интихоб бар фарози саруои(уамсони)

шаурвандон

Дар уаракатанд.

Ва циноят мутакаббирона

Дар набард аст бо порсои

Он цо ки дастуояшон

На аз руи хасти уарисона ва на зи тарс

Ришва намедиуанд.

Эй уокимон! Конун ба шумо тоцу тахтро

пешкаш мекунад

Аммо табиат на!

Фаротар аз мардум истодаед,

Конуни абади аммо фаротар аз шумост.

Вой, вой бар цабоиле, ки

Он уангом бе эутиёт дар халсаанд

Он уангом, ки бо цонун метавон

Бар миллат ё сезоруо уукумат ронд!

Туро ба шауодат мехонам

Эй ранцкашида иштибоуоти ифтихоромез,

Дар уойууи туфонуои ахири ацдод,

Ки мацоми сезори кушта шуд.

Руи подшоу ба суи марг боз мегардад

Дар уайати насле сокит

Бо саре беэътибор хам мешуд

Ба самти гелотини паймоншикани,

Конун дар сукут - миллат дар сукут

Табари циноят фуруд меояд...

Ва кунун цабои аргувонии импиротури золим

Бар голуои ба занциркашида царор дорад.

Эй золими мустакбир!

Барнаметобам турову салтанататро

Нобудии турову марги фарзандонатро,

Пешгуи мекунам бо вацди бисёр.

Бар пешоният хоуанд хонд

Муури нафрини миллатро,

Ту мояи ваушати цауон, шарми табиат

Ва сарзаниши Худо бар руи замини

Он гоу ки бар Нивои тира

Ситораи нимашаб медурахшад

Ва хоби осудаи мацоми форигболро меошубад

Ва шоири мутафаккир

Аз миёни меу, уаросон

Муцассамаи хилвати золимро

Дар кохи рауошуда дар нисён ба назора

нишастааст.

Клиё уам садои ваушатноке мешунавад Аз паси он деворуои махуф, Вопасин лауза Калигула

Узинда дар муцобили чашмуо мебинад

У мебинад - дар каукашонуою ситорагон

Котилон махфиёна мераванд

Сармаст аз шарму гуноу

Суратуо саршор аз цасорату цалбуо лабрези

тарс.

Каровулони аудшикан сукут пеша кардаанд

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Пули мутауаррик ором поин кашида шудааст

Дар торикии нимашаб дарвоза

Бо дасти муздури хиёнат кушуда мешавад...

Вау чи шармовар аст айёми мо

Пиёданизом ууцум карданд чун дарандагон!..

Заработ беифтихор фуруд меоянд...

Золими кохнишин ба уалокат расид.

Эй сезоруо! Кунун ибрат гиред:

На мукофоте, на подоше,

На сарпаноуи сиёучоле, на меуробе

%ец уисне мутмаин нест барои шумо.

Ва нахустин бор сари таъзим фуруд меоваред

Таути уимояти Конуни пойдор,

Ва посдори абадии сарири подшоуи

Озоди ва оромиши миллатуо мегарданд. [6. с.

104].

Ашъори кутохи сиёсй низ чойгохи мухиммеро дар осор Пушкин ба худ ихтисос додааст. У дар ин ашъор хокимони золимро сарзаниш мекард ва ин ашъор дар замони хаёти у маъмулан ичозаи чоп надоштанд ва ба сурати дастнавис дар чомеа ва дар байни чавонон пахш мешуданд.

Борисов И.К. навиштааст: «Ашъори сиёсии Пушкин хашми хокимони Русияро барангехт ва сезор тасмим гирифт уро ба Сибир табъид кунад, вале бо дахолати баъзе аз наздикон сезор аз тасмими аввалияи худ сарфи назар кард, хост, ки уро аз Петербург дур кунад ва ба чануби Русия бифиристад ва бад-ин тартиб, сарусадои изофа низ ба по нашуд» [2. с. 88].

Дар зохир Пушкинро чихати хидмат ба чануби Русия мунтакил карданд, вале амалан ин табъид ба чануб буд. Дар ин даврон Пушкин наметавонист ба сурати мустакил кори худро рахо кунад ва дар зимн, хакки истеъфо хам надошт.

Солхои бисти садаи нуздах солхои яъс барои шоир махсуб мешаванд. У аз хостахо ва орзухояш даст мекашад ва мунтазир аст: оё марг, билохира, ба суроташ хохад омад?

Я пережил свои желанья

Я разлюбил свои мечти

Остались мне одни страданья

Плоды сердечной пустоты.

Под бурями судьбы жестокой

Увял цветуший мой венец

Живу печальный, одинокий,

И жду:придёт ли мой конец?

Так, поздним хладом поражённый,

Как бури слышен зимний свист,

Один на ветке обнажённой

Трепешет запоздалый лист.(1821) [5. с. 44].

Тарчумаи Хабиб Юсуфи

Ман пушти сар гузоштам тамоюлотамро Ва вониуодам орзууоро Тануо бароям ранцу азоб монда Самараи цалби тиуи Пажмурда тоцгули шукуфоям Ба зери туфонуои сангдили сарнавишт Мезиям тануою гамин

Ва ба интизор нишастаям:оёмаргам фаро хоуадрасид? Мабуут аз сармои деруангом,

Ки ба сони сафири зимистонии бурон ба гуш мерасад Бар руи шохаи урёне барги деррасе Тануо меларзад. [6. с. 65].

Дар хамин даврон Пушкин аввалин манзумаи баланди худ «Руслан ва Людмила»-ро, ки дар литсей онро шуруъ карда буд, ба чоп расонд. У дар даврони табъид дар чануби Русия манзумахои«Асири Кафкоз», «Бародарони рохзан» ва«Фаввораи Богчасарой»-ро навишт. Ашъори инкилобии зиёде низ дар ин давра суруд, ки барои намуна метавон ба «Шамшер», «Наполеона» " ва «Ба Давидов» ишора кард.

Дар соли 1822 гурухи инкилобии «Иттиходияи хайрхохон»-и шахри Кишинёв саркуб шуд. Шикасти соли 1822 барои Пушкин бисёр сангин буд ва дар вокеъ у умед ба озодии мардуми Русия дар ояндаи наздикро аз даст дод. Аз ашъори соли 1822 метавон ба «Асир» ишора кард, ки дар он Пушкин зиндагии укоби асиреро ба тасвир мекашад:

Узник

Сижу за решёткой в темнице сырой.

Вскормленный в неволе орёл молодой,

Мой грустный товарищ, махая крылом,

Кровавую пищу клюет под окном.

Клюет, бросает, и смотрит в окно,

Как будто со мною задумал одно;

Зовёт меня взглядом и криком своим

И вымолвить хочет:»Давай улетим!«

Мы вольные птицы;пора, брать, пора!

Туда, где за тучей белеет гора,

Туда, где синеют морские края,

Туда, где гуляем лишь ветер...да я! (1822) [5. с. 65].

Асир

Маубусам ба банде намур

Рафици гаминам уцобе цавон, дастомузи бардаест, Ки болзанон,

Таъоме хунолудро ба зери панцара

Ба минцор мекашад.

Ба минцор гирифта ва парт мекунад,

Ва ба панцара чашм медузад,

Гуё ману у дар як андешаем,

Маро мехонад бо нигоуу фарёд,

Ки: «Биё парвоз кунем!

Мо парандагони озодем;

Замонаш расидааст, бародар, замонаш расида!

Ба он цо, дар паси тудаи абр, ба чакоди кууе, ки сафеди мезанад,

Ба он цо, ки каронауои дарёуо кабуданд,

Ба он цо, ки тануо бод ва... ман дар саёуатем!» [6. с. 103].

Дар ин давра у ашъори бисёр гамгини дигаре низ сурудааст, ки дар онхо мардумеро, ки ба бардагй одат карда буданд ва бо истибдод созиш мекарданд, сарзаниш ва онхоро ба дарёи ях ташбех мекунад.

Василев П.Н. навиштааст: «Пушкин дар осори дигари ин давра хамчун шеъри «Иблис» ва романи «Евгений Онегин» ашрофи тахсилкарда, пешрафта ва романтикро низ ба иллати чудой ва фосила гирифтан аз мардум ва ба далели ин ки кобилияти наздик шудан ба мардумро надоранд, сарзаниш мекунад»» [3. с. 88].

Муосирин муътакиданд, ки Пушкин дар ин шеър («Иблис» ) шахсияти О.Н. Раевский, писари бузурги генерал Раевскиро тавсиф мекунад. Ба хамин далел шоир ёддоште бо унвони «Дар бораи шеъри «Иблис» навишт ва дар бахше аз он гуфтааст: «Ба назар мерасад, онхо дуруст намегуянд. Хадди акал дар шеъри «Иблис» ман хадафро чизи дигаре, яъне бештар ахлоки мебинам.» Пушкин чи чехрае аз «Иблис»-ро дар назар дошт, то дар ин шеър бинамоёнад? Иллати ин рухияи инкор чист? «Дар бехтарин даврони зиндагй калби инсон, ки хануз бо тачрибиёт дилсард нашуда, зебоихо барояш кобили дарк ва дастрас аст. К^албаш болатофат ва зудбовар аст. Андак-андак танокузоти доимии хастй дар вай шак ва тардид эчод мекунад. Дисси ранчоварест, аммо мустамар нест. Ин хис пас аз он ки бехтарин орзухо ва хаёлоти шоиронаи рухи инсонро барои хамеша аз байн барад, фонй мешавад. Бехуда нест, ки Гётеи бузург душмани доимии башариятро рухи инкор

меномад. Вай навишта буд : «Оё Пушкин намехост дар «Иблис»-и худ ин рухи инкор ва ё шакро тачассум кунад ва дар тавсифи фишурда вижагихои бориз ва таъсири гамангези онро бар ахлокиёти замони мо каламзанй кунад?» [4. с. 88].

адабиёт

1. Алексеев П.Н. Творчество А.С.Пушкина.- М.: Наука, 2001.- 265 с.

2. Борисов И.К. Анализ поэзии русского поэта.- М.: Наука, 1987.- 243 с.

3. Василев П.Н. Особенности творчества А.С.Пушкина.- М.: Наука, 2004.- 276 с.

4. Гете В.И. Характеристика русской литературы.- М.: Прогресс, 1995.- 176 с.

5. Пушкин А.С. Полн.собр.соч. в 12 т..- М.:Художественная литература, 1985.

6. Юсуфи Х. Мачмуи маколахо.- Душанбе, 1987.- 231 с.

УГНЕТЕНИЕ И ДЕСПОТИЗМ В ТВОРЧЕСТВЕ А.С.ПУШКИНА

В этой статье автор писал о жизни и творчества великого русского поэта Александра Сергеевича Пушкина. На основе обширного материала автор статьи анализировал творчество русского поэта.

В начале своего творчества великий русский поэт А.С.Пушкин писал свою поэму «Руслан и Людмила», которую он начал писать еще в Царскосельском лицее. Он в годы преследования на юге начинал писать свои романтические поэмы ««Кавказский пленник», ««Братья разбойники» и «Бахчисарай фонтан». Автор статьи отмечает, что в это время русский поэт начинает писать революционные стихи, которые являются «Меч», «Наполеон» и «Давыдову».

Политическая лирика занимает центральное место в творчестве русского поэта. В этой лирики он критикует буржуазное общество и это поэзия при жизни не опубликовался, а как рукописи распространились среди молодое поколение.

Основы эти политические лирики этого стихотворения встречаются в идеях Николая Тургенева. Умный ученый в этом стихотворении не показано, а как гражданин. Как услышишь стихотворение «Свободное» чувствуешь радость. Воодушевленной совестью мы встречаем героя стихотворения. Природа и взгляд в мысли поэта соединяется.

В 1822 году революционная группа ««Объединение людей» города Кишинева был разбит. Раскол в 1822 году для великого русского поэта А.С.Пушкина были очень тяжелыми и у него была надежды об освобождении России. В 1822 году Пушкин писал стихотворение ««Узник», в котором он показал жизнь орла.

Ключевые слова:русский поэт, А.С.Пушкин, творчество, поэзия, лирика, стихотворение, группа, роман

OPPRESSION AND DESPOTISM IN THE WORKS OF A.S.PUSHKIN

In this article, the author wrote about the life and work of the great Russian poet Alexander Sergeyevich Pushkin. Based on the extensive material, the author analyzed the work of the Russian poet. At the beginning of his creative work, the great Russian poet A.S. Pushkin wrote his poem "Ruslan and Lyudmila", which he began writing at the Tsarskoye Selo Lyceum. During the years of persecution in the south, he began to write his romantic poems The Prisoner of the Caucasus, The Brothers of the Thieves and the Bakhchisarai Fountain. The author of the article notes that at this time the Russian poet begins to write revolutionary poems, which are the "Sword", "Napoleon"and "Davydov".

Political lyrics are central to the work of the Russian poet. In this lyric poetry he criticizes bourgeois society, and this poetry was not published during his lifetime, but how manuscripts spread among the younger generation.

The basics of these political lyrics of this poem are found in the ideas of Nikolai Turgenev. The clever scientist in this poem is not shown, but as a citizen. When you hear the poem "Free" you feel joy. Inspired by conscience, we meet the hero of the poem. Nature and a look into the thoughts of the poet connects.

In 1822, the revolutionary group "Association of People" of the city of Chisinau was defeated. The schism in 1822for the great Russian poet Alexander Pushkin was very difficult and he had hopes for the liberation of Russia. In 1822, Pushkin wrote a poem "The Prisoner " in which he showed the life of an eagle.

Keywords: Russian poet, A.S. Pushkin, creativity, poetry, lyrics, poem, group, novel

Сведение об авторе:

Абзалова Парвина Имомовна - Ассисент общеуниверситетской кафедры русского языка Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни

About the author:

Abzalova Parvina Imomovna - Assisent of the All-University Department of Russian Language of the Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.