Научная статья на тему 'Технология пәнінде халықтық педагогика элементтерін инновациялық технологиялармен ұпітастыра отырып қолдану'

Технология пәнінде халықтық педагогика элементтерін инновациялық технологиялармен ұпітастыра отырып қолдану Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
51
13
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
НАРОДНАЯ ПЕДАГОГИКА / ХАЛЬЩТЬЩ ПЕДАГОГИКА / NATIONAL PEDAGOGY / ИННОВАЦИЯЛЫЦ ТЕХНОЛОГИЯ / АЦПАРАТТЪЩ КОММУНИКСі-ТИВТіК ТЕХНОЛОГИЯ / РОТАЦИЯ / ROTATION / СЫНИ ТүРГЫДСШ ОЙЛАУ / ИННОВАЦИОННАЯ ТЕХНОЛОГИЯ / INNOVATIVE TECHNOLOGY / ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАТИВНАЯ ТЕХНОЛОГИЯ / INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY / КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ / CRITICAL THINKING

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Koytbayeva Z.A.

Данная методическая работа посвящена решению актуальных проблем преподавания на уроках технологии в школах общего среднего образования. В работе указаны рациональные приёмы и методы обучения в процессе преподавания. Используя инновационные технологии, не стоит забывать о преемственности и ценности народного наследия, доставшееся нам от наших предков. В данной работе мы сумели показать необходимость применений элементов народной педагогики с инновационными технологиями.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Технология пәнінде халықтық педагогика элементтерін инновациялық технологиялармен ұпітастыра отырып қолдану»

Вестник «Qp.fiey»-kst

З.А. Койтбаева,

К^останай цаласы

дК1м<)1г '1тц ôi.tiM бол ¡лип ¡11

15 орта мектебi» технология пэшнщ м\ гал1лп

He2i32i свздер: халыцтыц педагогика, инновациялъщ технология, ацпараттъщ коммуника-muemiK технология, ротация, сыны m j ргыОан ойлау.

Ключевые слова: народная педагогика, инновационная технология, информационно-коммуникативная технология, ротация, критическое мышление.

Keywords: national pedagogy, innovative technology, information он and communication technology,

® rotation, critical thinking. <

ТЕХНОЛОГИЯ ПЭН1НДЕ ХАЛЬЩТЬЩ ПЕДАГОГИКА ЭЛЕМЕНТТЕР1Н ИННОВАЦИЯЛЬЩ ТЕХНОЛОГИЯЛАРМЕН ¥ШТАСТЫРА ОТЫРЫП ЦОЛДАНУ

Ацдатпа

Аталмыш эдютемелш макалада жалпы орта бш1м беру мектептершдеп K;a3ipri технология пэнш окыту урдюшдеп езект1 мэселелерге токдалып, сондай-ак оны шешу жолдары карастырылган. Сонымен катар тьщ идеялардан туындаган жаналыктарды сабак ба-рысында тшмд1 колданудыц эдю-тэсшдер1 атап кер-сетшген. Еылым жацалыгын турленд1руге коскан улеспм туралы баяндай келе, технология пэншде эр турл1 озьщ жаца эдю-тэсшдерд1 улттьщ кундыльщта-рымызды ескере отырып тшмд1 колдануга болатын-дыгы айтылады. Ягни будан технология пэншде хальщтьщ педагогика элементтерш инновацияльщ технологиялармен уштастыра отырып колдану к;а-жеттшт туындайды.

Аннотация

Данная методическая работа посвящена решению актуальных проблем преподавания на уроках технологии в школах общего среднего образования. В работе указаны рациональные приёмы и методы обучения в процессе преподавания. Используя инновационные технологии, не стоит забывать о преемственности и ценности народного наследия, доставшееся нам от наших предков. В данной работе мы сумели показать необходимость применений элементов народной педагогики с инновационными технологиями.

Annotation

This methodological work is devoted to solution of actual problems of teaching on the lesson home economics in schools of General secondary education. The paper shows the rational methods of learning in teaching. Using innovative technology, we should not forget about the continuity and values of the national heritage, inherited from our ancestors. In this work, we were able to show the necessity of use of elements of folk pedagogy with innovative technology.

Мектептеп окыту урдюшде аталмыш такырып бойынша езекп мэселелерге токталып, сондай-ак; оны шешу жолдарын карастырып журмш. ¥лы гулама

Вестник «Орлеу»-!^

Эл-Фарабидщ «Рухани тэрбиешз берш-ген бтм - адамзаттьщ кас жауы» деген сезш ескерсек, тэрбие мен биимнщ катар журетшдтне еипам кумэн келт1рмесе ке-рек. Олай болса тэрбиенщ непзп кез1 - ха-льщтьщ педагогика.

Алайда каз1рп заман жеткшшектершщ карыштап дамыган гылым мен техника-ны менгеруге деген талпыныстары артып отырганымен, адамзат баласыньщ рухани дуниесш, жан байлыгын бшу бойынша, емшшке орай, эжептэу1р артта калып кой-гандыгы жасырын емес. Ал XXI - гасыр мектебшдеп жаца талаптарды канагат-тандыратын жэне жаца мумкшдштерд1 ез тэж1рибесше кабылдауга, енпзуге дайын бупнп куннщ мугал1мдерше бтм беру саласындагы уздш элемдш тэж1рибелерге сай келетш бтм сапасыньщ жогары дец-гешне кол жетмзу мшдет1 койылып отыр.

Технология пэш мугал1м1 ретшде менщ алга койган басты максатым - бтм беру жуйесшдеп сершщц жобалар мен жаца мумкшдштерд1 басшыльщка ала отырып, окушыларды окытуды хальщтьщ педагоги-камен уштастырудыц тшмдштн аньщтап, бЫм беру юш дамытуга атсалысу.

Казфп кезде жас урпакты окы-тып, алган биимш кецейтш, керкемдш талгамдарын арттыруда, тулгальщ каси-еттерш дамыта отырып, оларды бэсекеге кабшетп маман иес1 етш шыгаруда, ем1р-ге козкарастарын дурыс калыптастырып, улттьщ касиеттерд1 бойларына свдруде технология пэншщ аткарар мшдет1 мол жэне орны ерекше.

Елбасымыз Н.Э.Назарбаев «Б1здщ жетютштерАм1з бен казакстандьщ даму улп<л жаца саяси багыттыц непз1 болуга тшс. «Ьуазакстан-2050» Стратегиясы- «К^а-закстан-2030» Стратегиясыныц жаца ке-зецдеп уйлес1мд1 дамуы. «Б1з имб1з, кайда барамыз жэне 2050ж. карай кайда болгы-мыз келед1?» деген сурактарга жауап осы. Б1здщ басты максатымыз-2050 ж. карай элемнщ 30 ец дамыган мемлекеттершщ катарына мру»,- деп атап етп.[1] Елба-

сымыз елш1зд1 дамытудыц жаца максат-тары мен мшдеттерш айкындай отырып, элемдш гылыми - бтм беру кещсттне енуге жол ашып берш отыр. Ел1м1з педа-гогтершщ бииктиипн арттыру жуйесшде едэу1р езгерютер ещц.[2]

Жогарыда айтылгандай, Кдзакстан Ре-спубликасы педагог кызметкерлершщ бшктшпн арттыру курстарыныц 1-П-Ш децгейлш курсынан откен мектебАм1здщ мугалшдер1 оку мазмунын жацарту макса-тында жаца сапалы бЫм беру децгешн ез тэж1рибелершде колданып, зерттеп келедг Мундай езгерютерд1 оц кабылдап жаткан окушыларымыз уипн есм жуйе бойынша етшетш дэстурл1 сабактар кажеттшктерш тольщ камтымай отыргандыгы айтпаса да тусшштг Сондьщтан жацашыл эрште-стерАмнщ тэж1рибесш непзге ала отырып, тольщтай кеипрмей, ез пэшме икемдеп, тыц идеялардан туындаган жацальщтарды сабак барысында тшмд1 колданамын. Бул бАршипден, гылым жацалыгын турлен-д1руде коскан ез улешм болса, екшипден, езшдш ю-эрекет1м аркылы айтарльщтай нэтижелерге кол жетмзудщ б1рден б1р жолы болып табылады.

Окушылардыц алдыцгы уш токсанда алган биимдерш жинактап, корытынды-лауда соцгы тертшип токсандагы шыгар-машыльщ жобалаудыц мацызы зор. Жогарыда аталган мэселелердщ б1р шеипм1 ретшде шыгармашыльщ жобалау эдюАмен 8 сыныпта етмзген сабагыма езшдш тал-дау жасап керешн.

Сабакта сыни тургыдан ойлау, жуптьщ, топтьщ жумыстар, гпкфталас, АКТ, «Ротация» эдю1, «Акылдыц алты калпагы», кер1 байланыс «бутерброды», «Он сурак» тренинг! эдютер1 мен интерактивт1 такта, мультимедия элементтер1, улест1рмел1 ке-спелер, сызбалар, технологияльщ карта-лар сиякты кернекшштердА тшмд1 колда-нуга тырыстым. [3]

Теменде «Шыгармашыльщ жоба» такырыбындагы сабактыц жумыс модел1 суреттелген:

в; К х

т

о

СП

я

ш О в; х

и

О §

X X ш Е-

к

в; X Рч

о

ш Е-

ТЕОРИЯ И ТЕХНОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ

ю

м

СТ\

ю о

* 2

РЗ РЗ

03 Л О! О РЗ РЗ о Ч ег £

я 3

4 й Я РЗ

* 2 рз ег

й о

я о

КС

Е

►ч РЗ Я

РЗ

Е

рз

ь

РЗ

►ч

РЗ

Я Я

й я

• о РЗ

о 2

РЗ

а\ ^

РЗ

П> КС

4

о о\

3 Кс

5 =

к! а>

-Я *

Я

ч рз

РЗ Й Я П)

Е н

сг <Т> § *

X а> й

рз П)

I 1.

43

а>

Я 3

° ч'

О ¡3. ч а

43 н< п я П) ч

<и Е

н е

о Е

я 2

►С

Е о и о

"Н.

ч о я ч ег

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

« П)

^ 43

£

РЗ н-1

РЗ а

'"Ч ч

Е Я

а\

43'

Й Е

Е

*

ф

Е. я' й П)

о О! к! п> 43 Кс

СП

*

О! « 2

РЗ Л> КС

43 К 1

Е о

О!

ч

РЗ *

к

Я

о к

м

©

ег

2 о Й рз

3' ё

ч ©

* П)

К 43 Ч П> рз "Ч а>

СГ 43 П)

Ч й

Н< п> ч

рз рз О

л *

Н<

й <и

П) й

й *

П)

л о

рз ч

£

РЗ К

К О

к о

Й. а

03

к; <и

КС о

Ь2 £

Я 43 рз О

И 0\

К о

? н<

а ^

-ч Р

л

ф 03

П)

ч

43 П) К К

к

43 Й О

П) П) я

К 43 ^

е. в в

** • №

о я 3

РЗ рз Р

О! Й ^

рз -ч о,

л рз Ы1.

К 43

В

рз Е к

►ч сг

Е

П. Е к й

ч ф

рз 03

л 5

о

й О К П)

О 2

§ 3

Е Р3 к «

П)

ч

рз О

а\ Е-

сг ь 3 й

Е 2

К

« §

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

ч Е

43 О

рз ©

Ч Й

сг -ч

Я рз К

рз

о

*

П) 03 П)

я

к' й П)

21 Е' ф ™

Э. к

й

О

Е Е

2 § К 43

й

П)

43 «

«

П) 03

а й ^

ч о к ч Е я

43

Ч рз К

Е о сг

О! П) й

рз 5. ^ * я

43 Й оЗ" рз о

Е к Кс О! рз О! ч к * П) Е рз Я Ст^

X 43

рз Я рз 43 СГ Й

й Е Е рз Я П) 43 рз ►ч №

й ч 2 РЗ

рз 43 Й Е рз ►ч сг Е сЗ й 43 Л Е Е

Е я Е я Е ►ч Е

й П)

О 43 РЗ К

СП о\

й

о й й сг

О 03 П)

03 "

й 2

43 П) '43

О

ч

43 О

С я

~ ^

н В

рз Е

к Е

О Й

сг рз

V 43

й. я

й П)

я

Я

а

я х

РЗ й

43 к< К

й Кс Ч

0= Р РГ

О

О! л о ^

» в

Е сг

К V

К п

Й ^ м Й

я й рз а

Г) ^ Ф У Кс оз К I I

л

кс 2

Е В о

> П)

4 43 рз Й

2 ч

Е ф

Ё сг

« ^

2 Е

П) 43

Я Е

» К

П) чГ

о

П) РЗ

я «

В ё С к РЗ Я о\ К

П)

^ л

П)

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

а 43 сг

<о й

!=| Е

н 2 н к

П) П)

й ¿г

-я. 43

О!

к а

Ч П)

« 2 Ф н<

!э ►ч рз

К

*

рз

X Е

о к

сг

03 й П)

к' й П)

к я

о

" I

П) ь 43 п>

к 2.

РЗ

ь й рз 43 2 П) К

рз 43 Л

Е сг

о\ а й

сг рз

^ ►ч

Н р

рз Ё

Е ^

, Кс

« П)

<а «

д Я

П) П) 43

О .Г" К

^ 2

^ к

а й.

03

Ч й

к; П)

43 К

П) й

43 РЗ

рз

О!

рз

Л

Ч

сг

н<

й рз о ч Е

О! с § «

Э. !=1

л ^

2 й ч П)

ц о

К П)

о

КС й рз о Е

к

ф

03

*

П)

к *

5.

оз'

К| 43

Кс ¡=1

Й п -Н. 43

я 5 ч

рз

АК,Т цолдану

А Ч

в н

ассоция тузу 15 С

X а

•5.

проблема /ык, оцыту

ем жулдыз, б1р пйлек

та»Ь1ту

Е

Е ■ч

15

•а

2 15

Е

ег й Е

я %

о

ол

15

*

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

п

15 ОЛ 19 "Ч

ег

л*

(О^Л

и

п п

н

X

Я

А

Ф •а

и

<3

VI

Вестник «Орлеу»-!^

рмасын Эдвард де Бононьщ «Акылдыц алты калпагы» эдю1 бойынша утымды орындап шьщты. Мунда сандьщшаньщ ¿шшен алган тустер1 бойынша кайтадан топка б1р1гед1 де, такырып бойынша ой-ларын ортага салып, б1р арнага шогыр-ландырады. Постер аркылы айтар ой-ларыньщ моделш тузуге де болады. Бул кезецде окушылар тапсырмага байла-нысты проблемальщ тустарды аньщтап, оны шешу жолдарын карастыруга тал-пынды.

Сабак соцында кер1 байланыс «бутерброды» эд1с1 бойынша езара бага-лау, озш-ез1 багалау аркылы сабакты талдап, корытындылауга мумкшдш бершдг Нэтижесшде окушылар «мен не бшемш?», «мен жацаша неш бшд1м?», «мен не озгерте аламын?», «енд1 мен не ютей аламын?» деген сурактарга реф-лексивт1 жауап беру аркылы сабактан алган эсерлерш бшд1ре алды. Мундай сабактарды тшмд1 жоспарлап, жш от-шзудщ окушылардьщ пэнге деген кы-зыгушыльщтарын оятып кана коймай, оздтнен ¿зденш, шыгармашыльщ ка-бшетш шьщдап, жацальщ ашуга деген талпынысын арттыруда айтарльщтай эсер1 мол.

Шыгармашыльщ жобалау окушылардьщ орындауындагы шагын гылыми жумысы юпеттес. Коп жагдайда окушылардьщ коскан езшдш улес1 мол болган-дьщтан орындаган шыгармашыльщ жумысыньщ аясын кецейте отырып, калальщ, облыстьщ, республикальщ шыгармашыльщ жэне гылыми жобалар байкауына катыстыруга багыттап оты-рамын. Мундай ойлардан сершн алган ю-эрекеттер1м1з нэтижес1з де емес. Шыгармашыльщ, гылыми жобаларга жэне турл1 колданбалы колонер кор-мелерше катысып, жулдел1 орындарды канжыгаларына байлап журген Айбо-лова Айдана, Куандыкова Эланура, Бей-

сенова К^арлыгаш сынды шэюрттер1мд1 мактан тутамын.

К^орыта келе, бэсекелеспкке тотеп бере алатын, ой-epici жогары дамыган, бш1мд1, зердел1, жан-жакты парасатты, мэдениетп, гылымичздешс кабшет-Tepi калыптаскан XXI гасыр азаматын тэрбиелеу - биикшикп уздшшз жуй-ел1 арттыру барысында эр турл1 озьщ жаца эдю-тэсшдерд1 колдануда улттьщ кундыльщтарымызды ескере отырып, мазмунды да мэнд1 етклзген сабактары-мызга байланысты екендшш атап otkîm келедь

¥сынысым:

• сабак жоспарын куруда окушылардьщ жеке кабшеттерш ескерген дурыс;

• жаца сабакты игерту максатын-да жан-жакты мумкшдштерд1 тудыруга жагдай жасалуы тшс;

• оз тэж1рибемде корсеткендей, технология пэншде хальщтьщ педагогика элементтерш инновацияльщ технологи-ялармен уштастыра отырып колдану аясын кецейту кажет.

Бейбп* куннщ шуагы тегшедА,

Жолы ашьщ, кулашы кец ел1мнщ.

Шэк1рт1мнщ бшктен коршгеш

Жемю1 деп бшемш ецбепмнщ.

Олай болса, жас урпакка уйретер1 мол устаздар кауымыныц тынбай ¿здену1 нэтижесшдеп ici орге жузш, ецбектер1 устем болсын,-депм келедг

ЭДЕБИЕТ Я

1. К^Р Президентшщ «К^а- g закстан-2050» стратегиясы - калыпта- ^ скан мемлекеттщ жаца саяси багыты» fe атты К^азакстан халкына Жолдауы. - ^ Астана,Акорда, 2012ж ^

2. Бипм беру мекемеЫ басшылары- § ныц аньщтамалыгы.-Алматы, 2014, №6, § 8,9 б. *

I—<

3. Мугалшдерге арналган нускау- ^

льщ,- 1-децгей ДББ¥, 2012ж *

S

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.