Научная статья на тему 'ТЕХНОЛОГИК ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИГА «МАШИНАСОЗЛИК ТЕХНОЛОГИЯСИ АСОСЛАРИ» ФАНИНИ ЗАМОНАВИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАР'

ТЕХНОЛОГИК ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИГА «МАШИНАСОЗЛИК ТЕХНОЛОГИЯСИ АСОСЛАРИ» ФАНИНИ ЗАМОНАВИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАР Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
171
12
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Science and innovation
Область наук
Ключевые слова
инновацион таълим / контекст ѐндашув / машинасозлик технологияси асослари / мультимедиа техникаси / электрон ишчи дафтар. / innovative education / contextual approach / fundamentals of mechanical engineering technology / multimedia technology / electronic workbook.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — X. Yakubov, F. Egamberganova

Мақола Машинасозлик технологияси асослари фанини ўқитишда замонавий таълим технологияларини қўллашга бағишланган, ишчи дафтарнинг функцияси, турлари, типлари, тузилиши қараб чиқилган, иш учун топшириқ мисоллари келтирилган. тадқиқот натижасида ишчи дафтардан фойдаланиш ўқув жараѐни самарадорлигини ошириши ҳақида хулосалар қилинган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

TEACHING THE DISCIPLINE "FUNDAMENTALS OF ENGINEERING TECHNOLOGY" TO STUDENTS OF THE DIRECTION OF TECHNOLOGICAL EDUCATION WITH THE HELP OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES

The article is devoted to the use of modern educational technologies in teaching the discipline Fundamentals of Mechanical Engineering Technology, the functions, types, types, structure of the workbook are considered, examples of tasks for work are given. As a result of the study, a conclusion was made about the effectiveness of using a workbook as a means to improve the efficiency of the educational process.

Текст научной работы на тему «ТЕХНОЛОГИК ТАЪЛИМ ЙЎНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИГА «МАШИНАСОЗЛИК ТЕХНОЛОГИЯСИ АСОСЛАРИ» ФАНИНИ ЗАМОНАВИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАР»

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

ТЕХНОЛОГИК ТАЪЛИМ ЙУНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИГА «МАШИНАСОЗЛИК ТЕХНОЛОГИЯСИ АСОСЛАРИ» ФАНИНИ ЗАМОНАВИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАР

АСОСИДА УЦИТИШ Хушнуд Каландарович Якубов

Урганч давлат университети «Технологик таълим» кафедраси доценти

Фазилат Эгамберганова Урганч давлат университети «Технологик таълим» кафедраси магистранти https://doi.org/10.5281/zenodo.7110443

Аннотация. Мацола Машинасозлик технологияси асослари фанини уцитишда замонавий таълим технологияларини цуллашга багишланган, ишчи дафтарнинг функцияси, турлари, типлари, тузилиши цараб чицилган, иш учун топшириц мисоллари келтирилган. тадцицот натижасида ишчи дафтардан фойдаланиш уцув жараёни самарадорлигини ошириши уацида хулосалар цилинган.

Калит сузлар: инновацион таълим, контекст ёндашув, машинасозлик технологияси асослари, мультимедиа техникаси, электрон ишчи дафтар.

ПРЕПОДАВАНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ «ОСНОВЫ ТЕХНОЛОГИИ МАШИНОСТРОЕНИЯ» СТУДЕНТАМ НАПРАВЛЕНИЯ ТЕХНОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ С ПОМОЩЬЮ СОВРЕМЕННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ

ТЕХНОЛОГИЙ

Аннотация. Статья посвящена применению современных образовательных технологий при преподавании дисциплины Основы технологии машиностроения, рассмотрены функции, виды, типы, структура рабочей тетради, приведены примеры заданий для работы. В результате исследования был сделан вывод об эффективности применения рабочей тетради в качестве средства для повышения эффективности учебного процесса

Ключевые слова: инновационное образование, контекстный подход, основы технологии машиностроения, мультимедийная техника, электронная рабочая тетрадь. TEACHING THE DISCIPLINE "FUNDAMENTALS OF ENGINEERING TECHNOLOGY" TO STUDENTS OF THE DIRECTION OF TECHNOLOGICAL EDUCATION WITH THE HELP OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES

Abstract. The article is devoted to the use of modern educational technologies in teaching the discipline Fundamentals of Mechanical Engineering Technology, the functions, types, types, structure of the workbook are considered, examples of tasks for work are given. As a result of the study, a conclusion was made about the effectiveness of using a workbook as a means to improve the efficiency of the educational process.

Keywords: innovative education, contextual approach, fundamentals of mechanical engineering technology, multimedia technology, electronic workbook.

КИРИШ

Охирги пайтларда педагоглар ва талабалар томонидан умумэътироф килинаётган укитиш воситаларидан бири укувчининг фан буйича электрон ишчи дафтаридир. Электрон ишчи дафтардан фойдаланиш таълим сифатини яхшилайди, индивидуаллаштириш туфайли бутун таълим жараёнининг самарадорлигини оширади, педагогга инновацион таълим методларини жорий килиш имкониятларини яратади.

БС1ТЖСТ ЛЖБ ЖЖОУАТЮЖ

ШТЕКМАТЮМЛЬ 8С1БОТ1Р1С ГОШ1ЧАЬ УОШЫБ 1 188иБ 6 иШ-2022: 8.2 | КБК 2181-3337

Электрон ишчи дафтардан фойдаланишнинг долзарблиги дафтардаги ахборот мазмуни ва унинг билан ишлаётган укувчи фикрлаш кобилияти хдракат йуналишини аниклаш имкониятининг оптимал мутаносиблиги билан аникланади. Машгулотни лойихдлашда педагог конкрет фанлар учун махсус дидактик характердаги дастурларнинг камлиги туфайли кийинчиликларга учрайди. Натижада кенг оммага мулжалланган дастурларни конкрет укув жараёни шароитларига мослаштиришга тугри келади.

Укув режаси буйича «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фани Технологик таълим йуналиши талабалари учун учинчи боскичда укитилади. Ушбу фанни укитилишида дастур буйича урганилаётган мавзулар доирасида тайёр намуналарнинг етарли эмаслиги, мураккаб технологик ускуна ва кесувчи асбобларнинг асл нусхаларининг йуклиги фан буйича электрон ишчи дафтардан фойдаланишни янада долзарблаштиради.

ТАДЦЩОТ МАТЕРИАЛЛАРИ ВА МЕТОДОЛОГИЯСИ

Жах,ондаги тез узгарувчан замонавий шароитлардаги инновацион жараёнлар юкори малакали ва ижодий фикрлайдиган кадрларни тайёрлашни такомиллаштириш зах,ираларини излашга мажбур килмокда. Инновацион типдаги ривожланишни танлаш, замонавий технологияларни яратиш ва жорий килиш, мамлакатнинг социал иктисодий ривожида билим ва ахборот ролининг ошиб бориши инновацияларга оммавий талабни келтириб чикармокда. Бу таълим, фан ва ишлаб чикариш интеграциясининг янги шаклларни талаб килади, олий таълим олдидаги бирламчи вазифа сифатида инновацион типдаги мутахассисларни тайёрлаш вазифасини куяди.

Инновацион таълимда кулланилаётган самарали методлардан бири «контекст таълим» х,исобланади. Бунда билим эгаллашга мотивация конкрет билим ва унинг кулланилиши орасидаги муносабатларни урнатиш оркали эришилади. Ушбу усул етарли даражада самарали х,исобланади, чунки билимнинг амалиётда кулланилиши булажак бакалаврларнинг инновацион потенциалининг шаклланишида ута мух,имдир. Булажак бакалаврларнинг инновацион потенциали интегратив касбий шахсий сифат булиб, уз таркибига янги ахборотдан фойдаланишга тайёрлигини аникловчи билим, куникма ва муносабатларни олади. Булар ракобатбардош гояларни илгари суриш, инновацион лойихдлар яратиш, янги техника ва технологиялардагн фойдаланиш, ностандарт масалаларни ечиш усулларни ва стандарт масалаларни ечишнинг янги инновацион усулларини топишдир[1].

«Машинасозлик технологияси асослари» фанини укитиш узок вакт давомида ишлаб чикилган усул ва амаллар мажмуидан иборат. Кургазмали материалларсиз фанни укитиш самарасиз булиб, мураккаб технологик жараёнларни тушуниш учун минг марта эшитгандан кура бир марта курган афзал х,исобланади. Шунинг учун кафедра укитувчилари олдида амалий кургазмали материал етарли эмаслигини ечишдек жиддий муаммо кундаланг булди. Таркибида проектор, экран ва лазерли курсаткич булган мультимедиа техникаси ёрдамга келди. Бундай техникадан фойдаланиш «Машинасозлик технологияси асослари» фанидан маърузаларни укишда янгича ёндашувга сабаб булди ва кургазмали материални етказиш имкониятларини сезиларли даражада кенгайтирди. Мультимедиа техникаси самарали ишлаши учун белгиланган укув соатлари доирасида зарур кургазмали материални тула етказиш ва бунда куп микдордаги видеосюжетлардан фойдаланиш учун бутун маъруза материалини кайта куриб чикишга тугри келди.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

Бундай иш бажарилди ва бугунги кунда Урганч давлат университети «Технологик таълим» кафедрасида бир неча техникавий фанлардан машгулотлар мультимедиа техникаси ёрдамида утилмокда.

Маъруза материалини ишлаб чикишда уч хил турдаги кургазмалардан фойдаланилди:

- талабалар учун схематик чизмалар;

- схематик чизмаларда тасвирланган объектлар фотографиялари;

- курилмалар ва ишлов бериш жараёнларини хдракатда намойиш килувчи видеороликлар.

«Машинасозлик технологияси асослари» фанини тайёрлаш узок вакт ва мех,нат сарфлашни талаб килди. Бу сарф харажатлар узини оклади, дарс материали талабалар томонидан катта кизикиш билан кабул килинди, назоратларда эса улар яхши натижаларни курсатдилар. Шу билан бирга маърузаларни бундай услубда олиб боришда расмларни доскада тасвирлаш учун вакт сарфланмайди ва вакт бирлигида талабаларга етказилаётган материал микдори ошади.

Масалан, олдин кайсидир ишлов бериш усули хдкида гап борса укитувчи доскада оддий схема чизар эди, бу схемадан ишлов бериш усулини хдракатда курмаган одам учун уни тасаввур килиш жуда кийин эди. Энг яхши х,олда суратни плакатда курсатиш мумкин эди. Энди эса экранда расмлар ва энг асосийси ишлов бериш усулини намойиш килувчи видеороликларни курсатиш имконияти пайдо булди.

Бошка мисол. «Машинасозлик технологияси асослари» фанидан маърузаларда одатда серияли ва оммавий ишлаб чикаришда кескичлардаги уткирланмайдиган бурилма пластиналар уткирланадиган пластиналардан самаралирок эканлиги айтиб утилар эди. Энди эса, янгича услубда маъруза укишда бир вактнинг узида кескич пластинасини уткирлаш ва уткирланмайдиган пластинани алмаштиришни намойиш килувчи иккита видеороликни намойиш килиш мумкин. Бундай параллел намойиш айтилган фикрни яккол курсатади ва бир вактнинг узида талаба кескичнинг уткирланиш жараёни, бурилма пластина кесувчи киррасининг алмаштирилишини куради.

Бундай маъруза материалини тайёрлашда энг катта кийинчилик тегишли, сифати юкори булган видеороликларни танлаб олиш х,исобланади. Бу ерда иккита йул мавжуд: тайёр видеороликлардан фойдаланиш, ёки уларни мустакил тайёрлаш. Х,ар иккала йулдан бир вактнинг узида фойдаланиш тугрирок х,исобланади.

Укув жараёнида замонавий технологиялардан фойдаланишнинг бошка йуналиши талабалар билимларини текшириш учун тестлар ишлаб чикиш. Бешта саволдан ташкил топган тест х,ар бир талаба учун 3 минут вактни олади. Агар х,ар бир талаба алох,ида компьютерга утирса бутун гурух,ни 3 минутда тестдан утказиш мумкин. Укитувчи барча натижаларни компьютерда саклаб куйиши ва кейин тах,лил килиши мумкин.

Тест усулидан оралик назоратларда ва якуний назоратларда х,ам фойдаланиш мумкин.

Мамлакатимиздаги ва хориждаги тажриба шуни курсатдики, булажак бакалаврлар инновацион потенциалини шакллантириш самарадорлиги укув жараёни активлашганда ошади. Бакалаврлар инновацион потенциалини шакллантириш воситаси сифатида ишчи дафтар таклиф килинган [1]. Х,озирги кунда ишчи дафтардан укув материалини енгил узлаштириш, шунингдек уни текшириш максадида умумтаълим мактаблари укитувчилари

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

фойдаланадилар. Олий таълимда алох,ида олинган техник фанлар, масалан, «Машинасозлик технологияси асослари» фанидан талабалар тайёргарлиги сифатини ошириш ва укув жараёни самарадорлигини ошириш учун ишчи дафтардан фаол фойдаланиш зарур деб х,исоблаймиз. Жумладан, ишчи дафтардан талабалар билим ва куникмаларини маъруза машгулотлари, амалий ва лаборатория ишларида назорат килиб бориш учун фойдаланиш мумкин. Замонавий информацион технологиялар ишчи дафтарни электрон шаклда х,ам ишлаб чикишга имкон беради. Х,озирги кунда электрон ишчи дафтарлар олий таълимда кенг куламда фойданилмаяпти. Шунинг учун биз уз олдимизга электрон ишчи дафтарларнинг тузилиши, мазмуни ва улардан фойдаланиш методикасини технологик таълим йуналиши талабаларига «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фани учун[2] аниклашни максад килиб куйдик.

Н.Е. Эрганова, олий таълимда мутахассис тайёрлаш жараёнида ишчи дафтарлардан фойдаланишга багишланган ишларида ишчи дафтарларнинг максадлари, функциялари ва турларини курсатиб утган [3]. Ишчи дафтардан фойдаланиш максадлари:

- укув материалини сифатли узлаштириш;

- укув фаолияти куникма ва малакаларини танлаш;

- мустакил ишлаш куникмаларини шакллантириш;

- талабаларнинг укув - билиш фаолиятини фаоллаштиришга кумаклашиш.

H.Е. Эрганова ишчи дафтарнинг олтита функциясини караб чикди:

I. Ургатувчи- талабаларда зарур билим ва куникмаларнинг шаклланишини кузда

тутади;

2. Ривожлантирувчи- талабаларда машгулотларда тургун диккат ривожланишини таъминлайди;

3. Тарбияловчи - мустакиллик каби шахсий сифатларни тарбиялайди;

4. Шакллантирувчи- талабаларда мустакил урганиш куникмаларини шакллантиради;

5. Рационалловчи - талабаларни укув вакти ва укув ишларини рационал ташкил килишга ургатади;

6. Назорат килувчи- талабаларга билимларни назорат килиш ва улар билимларини уз узларини назорат килишга ургатади.

^уйидаги турлардаги ишчи дафтарлар мавжуд:

- ахборот берувчи ишчи дафтар узида факат укув иматериали мазмуни хдкидаги маълумотни мужассамлаштиради. Укув ахбороти талабаларга куриб чикилаётган мавзу буйича йулланма беради.

- назорат цилувчи ишчи дафтардан машгулот мавзуси утилгандан кейин фойдаланилади. Укитувчи ишчи дафтар вараклари ёрдамида талаба кайси боскичда хатога йул куяётганлигини аниклайди ва машгулот давомида уни бартараф килади.

- аралаш турдаги ишчи дафтар уз ичига ахборот ва нгазорат блокларини олади.

Олий таълимда мутахассис тайёрлаш жараёнида ишчи дафтарлардан фойдаланиш буйича изланишларга асосланиб биз «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фани учун ишчи дафтарни ишлаб чикдик.

Ишчи дафтар «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фанининг укув методик комплекси таркибий кисми х,исобланади. Унинг таркиби уз ичига: кириш, модуллар буйича амалий ишлар, ууйга вазифалар булимларини олади. Киришда талабалар

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

ишчи дафтар тузилиши ва мазмуни билан танишадилар, у билан ишлаш буйича тавсиялар оладилар. Модуллар буйича амалий ишлар укув масалалари тизими билан намойиш килинган: аниклик киритинг, мувофикликни топинг, тугри жавобни танланг, жадвални тулдиринг, графикни чизинг. Уй вазифалари укув масалаларининг индивидуал тизими оркали ифодаланган: масалани ечинг, саволга жавоб беринг, уз вариантингиз буйича графикни чизинг, кискача ахборот беринг. «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фанидан ишлаб чикилган ишчи дафтар аралаш турга мансуб булиб, уз функцияларини бажаради ва турли топширикларни уз ичига олади.

Ишчи дафтарда топширикларни бажарар экан, талаба тугридан тугри дафтар варакларига жавобни ёзади(чизади, ёзади, танлайди). Ишлаш кизикарли булиши учун баъзи вазифалар иллюстрациялар билан бойитилган. Ишчи дафтарда келтирилган масалалар ривожлантирувчи таълим тизими буйича курилган. В.И. Земцова укув масаласини олий укув юрти талабаларининг укиш фаолиятида зарур касбий малакалар олишларида асосий восита деб х,исоблайди [4].

А.Ф. Эсаулов, укув масаласини ечиш жараёнида талаба масаланинг шароитлари ва талабларини чукур ургана бошлайди, деб таъкидлайди.Ушбу масаланинг мох,иятига чукур кириб бориш талаба фикрлаши мустакиллигининг шаклланиш йулини, турли фаолият сохдларида унинг аклининг оригиналлиги ва топагонлигини аниклайди. Ишчи дафтар мазмунини ишлаб чикишда биз булажак бакалаврлар инновацион потенциалини аниклайдиган икки турдаги туртта асосий гурух,га булинган вазифалардан фойдаландик:

Стандарт масалалар[5]:

- Мнемик масалалар. Талабаларни берилган катталикларни мнемик кайта тасвирлашга ургатади. Ушбу турдаги масалаларни ечишда талаба янги билимлар олмайди, балки олинган билимларни тизимлаштиради ва кайта тасвирлайди.

- Элементар масалалар. Содда фикрлаш операцияларидан фойдаланишни талаб килади.

Ностандарт масалалар :

- Мураккаб масалалар. Мураккаб фикрлаш операцияларидан фойдаланишни талаб килади.

- Эвристик масалалар. Талабалар ижодий кобилиятларини раивожлантиради, индивидуаллигини намоён килади, ностандарт вазиятларда узини курсатишга ёрдам беради, олинган билимлардан фойдаланишга ва янги билимлар эгаллашга, янада мураккаброк хдракат тизимларини шакллантиришга ёрдам беради. 1 жадвалда масала тури ва типини унинг шаклига мослиги курсатилган.

1 жадвал.

Масала тури ва типини унинг шаклига мослиги

Масала турлари Масала типлари Масала шакллари

Стандарт масалалар Мнемик Терминологик билимлар текширилади

Элементар -саволга жавоб -таклиф килинган вариантлардан тугри жавобни танлаш

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

Ностандарт масалалар мураккаб -жадвалларни тулдириш

-схемалар билан ишлаш

эвристик -дисоботлар ва докладлар

тайёрлаш

-мустакил ёзма

ишлар,чизмалар.

Лойидалар

-муаммоли масалалар ва

вазиятларни ечиш

Ишчи дафтар тузилиши куйидаги куринишда булади:

Кириш. Киришда танланган мавзу «Пайвандлаш ишлаб чикариши»нинг асосий жидатларини ёритамиз. Ишчи дафтар кандай топшириклардан ташкил топганлигини, уни тулдириш учун кандай кушимча талаблар борлигини кискача ёритамиз.

Назарий кисм. Ушбу булим назарий материаллардан иборат булиб, тушириб колдирилган терминни ёз, таркибий кисмларни санаб ут, схемани тулдир, расмни тулдир, саволга жавоб бер каби топшириклардан ташкил топган. Назарий кисмни тулдириш мажбурий булиб «Пайвандлаш ишлаб чикариши» мавзуси буйича жорий назорат характерига эга.

Кроссворд;

Тест топшириклари;

^ушимча топшириклар (мувофикликни аниклаш буйича топшириклар, кейс масала.)

Кроссворд, тест топшириклари ва кушимча топшириклар аудиториядан ташкари мустакил ишга йуналтирилган ва ишчи дафтар мавзуси буйича кушимча манбалар билан ишлашни кузда тутади. Талабаларга аудиториядан ташкари мустакил ишларни бажаришда кулайлик яратиш максадида ишчи дафтарда интернет-ресурслар берилган.

ТАДЦЩОТ НАТИЖАЛАРИ

Технологик таълим йуналиши буйича булажак бавалаврлар инновацион потенциали шаклланишида мультимедиа техникаси ёрдамида машгулот утиш, электрон ишчи дафтардан фойдаланиш самарадорлигини аниклаш максадида тажриба синов иши утказилди. Икки семестр давомида динамикада тажриба ва назорат гурудларида олиб борилган иш натижаларини караб чикилди. Тажриба синов иши бошида ва охирида барча гурудлар учун иккита комплекс кирким амалга оширилди. Талабалар гурудлари бир хил бошлангич параметрларга эга булиб, назорат гурудларида укиш факат традицион услублар асосида олиб борилди. Юз бераётган узгаришларни синалувчи фаолияти мадсулотлари тадлилига асосланган экспериментатор хулосаларини кузда тутувчи назорат шаклларидан фойдаланилди. Инновацион куникмалар шаклланганлик даражасини аниклаш талабаларнинг уз узларини бадолаш (анкеталаш), талабалар томонидан бажарилган топширикларни укитувчи томонидан тадлил килиш ва солиштириш оркали, шунингдек куникмаларни бадолаш шкаласи оркали амалга оширилди. МУ^ОКАМА

Электрон ишчи дафтар укув дараёнини олиб боришнинг замонавий усулларидан эканлигини таъкидлаб утамиз. Афзалликларга шубда йук: укув материали

INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 1 ISSUE 6 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337

узлаштирилишиниг текширилиши, талабалар фикрлаш кобилиятининг назорати, маърузаларнинг турли шаклларда олиб борилиши туфайли аудитория кизикишиниг ортиши, хатога йул куйилган лах,зада уни тугрилаш имконияти.

Ушбу изланиш жараёнида технологик таълим назарияси ва методикасида ишчи дафтарларнинг тузилиши, ахдмияти ва турлари урганилди. Ишчи дафтарлар ишлаб чикишнинг методик жихдтлари тах,лил килинди. Ишчи дафтарлар ишлаб чикишнинг асоси сифатида «Пайвандлаш ишлаб чикариши» мавзусининг дидактик жихдтлари урганилди. Технологик таълим йуналиши талабалари учун «Машинасозлик технологияси асослари» танлов фани учун ишчи дафтар тузилиши ва мазмуни ишлаб чикилди. Укитувчига методик тавсиялар тузилди ва изланиш натижалари тах,лил килинди. Изланишнинг амалий ахдмияти укув фани буйича талабалар билимларни узлаштиришининг енгиллашиши учун ишчи дафтар кулланилиши х,исобланади.

ХУЛОСА

Назорат ва тажриба гурух,ларидаги солиштирма тах,лил шуни курсатдики, бавалаврлар тайёрлаш укув жараёнида назорат гурух,ларида материалнинг узлаштирилиши 1,2 фоизга, тажриба гурух,ларида эса 12.5 фоизга усди.

Шундай килиб, тажриба синов ишининг натижаси бакалаврлар инновацион потенциалини шакллантириш учун электрон ишчи дафтардан фойдаланиш самарали эканлигини курсатди. Электрон ишчи дафтар технологик таълим йуналиши буйича бакалаврларга муаммоларни аниклаш ва куйиш, солиштириш ва хулосалар килиш имкониятини беради. Ечилган масалалар уларга ностандарт масалаларни ечилиш усулларини ва стандарт масалаларни янги ечилиш усулларини топишга ва инновацион потенциалнинг шаклланишига олиб келади. Укитувчилар учун ишчи дафтардан фойдаланиш бу укув жараёнида фаол методларни куллашдаги яна бир имкониятдир.

REFERENCES

1. Мельникова, А.Я. Инженерные игры как педагогическое средство формирования инновационного потенциала будущих специалистов (автореферат). Автореферат дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08. - Оренбург.: ИПК ГОУ ОГУ, 2008 - 22 с.

2. Бордонская, Л.А., Голобокова Г. И. Рабочая тетрадь студента современного вуза как многофункциональное дидактическое средство // Ученые записки Заб ГУ. - 2013. - №6 - С. 51-65

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

3. Эрганова, Н.Е. Методика профессионального обучения: учеб.пособие для студ. высш. учеб. Заведений / Н.Е. Эрганова. - 2-е изд., стер. - М: Издательский центр «Академия», 2008. - 160 с.

4. Е.А. Вержинская Создание рабочей тетради по дисциплине (методические рекомендации) [Электронный ресурс] http://ogk.edu.ru/sites/all/files/metod_rekomendacii_po_sozdaniyu_rabochey_tetradi.pdf

5. Методические рекомендации по разработке рабочих тетрадей [Электронный ресурс] http://nsportal.ru/vuz/tekhnicheskie-nauki/library/2012/03/16/metodicheskie-rekomendatsii-po-sozdaniyu-rabochikh

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.