Научная статья на тему 'ТЕХНИК ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА КИМЁ ФАНИНИ ЎҚИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ УСУЛЛАРИ'

ТЕХНИК ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА КИМЁ ФАНИНИ ЎҚИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ УСУЛЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
108
31
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
полимерлар / замонавий ўқитиш методикаси / кимёнинг ўқитиш воситалари. / полимеры / современные методы обучения / учебные пособия по химии.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ходжибеков Садриддин Насриддинович, Чориев Абдимумин Худойкулович

Ушбу мақолада кимё фанининг техник таълим муассасалари талабаларига замонавий ўқитиш методикаси тўғрисидаги маълумотлар келтириб ўтилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Ходжибеков Садриддин Насриддинович, Чориев Абдимумин Худойкулович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДЫ ПРЕПОДАВАНИЯ ХИМИИ В ТЕХНИЧЕСКИХ ВУЗАХ

В данной статье представлена информация о современных методах преподавания химии студентам технических высших образовательных учреждений предмета.

Текст научной работы на тему «ТЕХНИК ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА КИМЁ ФАНИНИ ЎҚИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ УСУЛЛАРИ»

г

v.

Ходжибеков Садриддин Насриддинович,

Тошкент ирригация ва кишлок хужалигини механизациялаш мух,андислари институти" Миллий тадкикот университети "Гидромелиорация" факультети "Физика ва кимё" кафедраси доценти, кимё фанлари номзоди Чориев Абдимумин Худойкулович, Тошкент ирригация ва кишлок хужалигини механизациялаш мух,андислари институти" Миллий тадкикот университети "Гидромелиорация" факультети "Физика ва кимё" кафедраси доценти, биология фанлари номзоди

ТЕХНИК ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА КИМЁ ФАНИНИ ЦИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ УСУЛЛАРИ

УДК: 372.30

ХОДЖИБЕКОВ С.Н., ЧОРИЕВ А.Х. ТЕХНИК ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА КИМЁ ФАНИНИ УЦИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ УСУЛЛАРИ

Ушбу маколада кимё фанининг техник таълим муассасалари талабаларига замонавий укитиш методикаси туFрисидаги маълумотлар келтириб утилган.

Таянч суз ва тушунчалар: полимерлар, замонавий укитиш методикаси, кимёнинг укитиш воситалари.

ХОДЖИБЕКОВ С.Н., ЧОРИЕВ А.Х СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДЫ ПРЕПОДАВАНИЯ ХИМИИ В ТЕХНИЧЕСКИХ ВУЗАХ

В данной статье представлена информация о современных методах преподавания химии студентам технических высших образовательных учреждений предмета.

Ключевые слова и понятия: полимеры, современные методы обучения, учебные пособия по химии.

KHODZHIBEKOV S.N., CHORIEV A.KH. MODERN METHODS OF TEACHING CHEMISTRY IN TECHNICAL UNIVERSITIES

This article provides information on modern methods of teaching students of technical and agricultural universities of chemistry.

Key words and concets: polymers, modern teaching methods, teaching aids in chemistry.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

Кириш.

Бугунги кунда жах,онда таълим-нинг эх,тиёжларидан келиб чиккан х,олда укитишнинг замонавий дидактик восита-ларини яратиш ва куллаш буйича катор, жумладан, куйидаги йуналишларда усту-вор тадкикотлар олиб борилмокда: укитишнинг замонавий дидактик воситала-рини яратиш ва куллаш буйича концептуал лойих,алаштиришга асосланган янги назарий концепцияларни ишлаб чикиш; укитишнинг замонавий дидактик воситаси тузилмаси блоклари мазмунини такомиллаштириш; укитишнинг замонавий дидактик воситала-ридан фойдаланиб таълим жараёнини таш-кил этиш методикасини такомиллаштириш; укитишнинг компьютер воситаларини яратиш назарияси ва технологиясини янги илмий-педагогик ёндашувлар асосида такомиллаштириш; замонавий укитиш воситаларининг таълим жараёни сифатига таъсирини бах,олаш методикасини ишлаб чикиш; укитишнинг замонавий дидактик воситалари асосида булажак касб таълими укитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантириш; укитишнинг замонавий дидактик воситалари-дан фойдаланишнинг дастурий-методик таъ-минотини яратиш. Укитишнинг анъанавий тех-нологиялари, шунингдек, таълим олувчиларни укув ахборотларини мустакил излаш ва тан-лаш жараёнига фаол жалб этиш, амалий касбий таълимга тез мослаша олишини назарда тутувчи укитишнинг замонавий дидактик воситаларини яратиш технологияси ишлаб чикилди х,амда ундан олий таълим муассаса-ларида булажак инженер ва кишлок хужалиги сох,асидаги мутахассисларни тайёрлашда кимё ва аник фанларни укитишда фойдаланишнинг дидактик имкониятлари асослаб берилди.

Мавзунинг долзарблиги. Жах,он микёсида шахснинг ижодий имкониятларини ривожлан-тиришга имкон берувчи замонавий дидактик воситаларни укитишнинг боскичли (фазали) модели асосида куллаш (импринтинг - укув материали мазмунини идрок килиш; мео-райзинг - эслаб колиш; авторизация - укув материали мазмунини англаш ва уни кайта тиклаш; инициация-узлаштирилган билим-ларни бах,олаш ва эътироф этиш фазалари); касбий компетенцияларни укитишнинг замонавий технологиялари воситасида шакллан-

тиришнинг янги моделларини ишлаб чикиш; ахборот-коммуникация технологиялари воситасида укитишнинг анъанавий ва замонавий усулларидан комплекс фойдаланиш; олийгох,ларда талабаларни ижодий ва илмий-тадкикот ишларига йуналтиришда, умуминсо-ний ва таълимий кадриятларнинг мох,иятини очиб беришда укитишнинг замонавий дидактик воситалари имкониятларидан самарали фойдаланиш долзарб ах,амият касб этмокда.

Дунёнинг етакчи олий таълим ва илмий-тадкикот муассасаларида булажак кимё укитувчиларининг индуктив ва дедуктив тах,лил куникмаларини ривожлантириш, органик ва полимерлар кимёсини укитишда дедуктив тах,лил технологияларидан кенг фойдаланиш, халкаро бах,олаш дастурини татбик этишни такомиллаштириш, кимё укитишга интегратив ёндашиш асосида таълим мазмунини модернизациялаш, таълимга замонавий ахборот технологияларини жорий этиш буйича илмий-тадкикот ишлари олиб борилмокда. Шу билан бирга, талабаларнинг ижодий фикрлаш кобилиятларини ривожлантириш, касбий компетенцияларини такомиллаштириш, органик ва полимерлар кимёсини укитишга ахборот технологияларини жорий килиш, укитишда назария ва ама-лиёт уЙFунлигини таъминлаш каби масала-ларга каратилган илмий-тадкикот ишларига алох,ида эътибор берилмокда.

Мацсад. Техник олий таълим муассасаларида умумий кимё фанини укитишда мух,андисларнинг ахборот-коммуникация технологияларидан фойдаланишда таълимий методик ва илмий компетенцияларни тако-миллаштиришдан иборатдир.

Кимё фанини укитиш жараёнида таълим технологиялари ва ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланишга куйилган (замонавийлик, ахборотлилик, компетенция-вий) талаблар асосида педагогларда ахборот-коммуникация технологияларидан фойдаланиш компетентлигини ривожлантиришнинг назарий-педагогик жих,атларини асослашдан иборат.

Кимёвий жараёнларни намойиш этиш буйича таълим ресурсларини ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этиш методикаси мух,им (таълимий, методик, умумилмий) компетен-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

цияларга устуворлик бериш асосида такомил-лаштирилган.

Муаммонинг урганилганлик даражаси.

Макола мавзусига оид вазифалар куйидаги меъёрий-хукукий жужжатларда белги-лан: Узбекистон Республикаси Президен-тининг 2017 йил 7 февралдаги "Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси тyFрисида"ги ПФ-4947-сон Фармони1, Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 26 сентябрдаги "Педагог кадрларни тайёрлаш, халк, таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада тако-миллаштириш чора-тадбирлари тyFрисида"ги. ПК-3289-сон карори2, Узбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 12 августдаги "Кимё ва биология йуналишларида узлук-сиз таълим сифатини ошириш ва илм-фан натижадорлигини ошириш чора-тадбирлари тyFрисида"ги ПК.-4805-сон карори3.

Шунингдек, республикамизда таълим тизимини ривожлантиришнинг ташкилий-методик ва педагогик шарт-шароитларини урганиш, мухандисларнинг касбий махоратини ривожлантириш методикаси юзасидан А.С. Азимов, Х.Т. Омоновнинг4 тадкикот ишларида; педагог ходимларнинг малакасини ошириш жараё-нини такомиллаштириш, мухандис кадрларни касбий жихатдан кайта тайёрлаш жараё-нини ташкил этишга куйилаётган ижтимоий-педагогик талаблар, малака ошириш жараё-нининг ташкилий педагогик ва методик шарт-шароитлари масалалари Ж^. Иулдошев5, З.А. Артикбаева6, Ш.К. Мардонов7, А.А. Абдукодиров, У.Ш. Бегимкулов, Г.С. Эрга-шева, Т.Л. Зайлобов, Р.Ш. Ахлидинов томони-дан таълим муассасаларида укитишнинг техник воситалари ва АКТнинг таълим тизимида

1 https://lex.uz/docs/3107036

2 https://lex.uz/docs/3357530

3 https://lex.uz/ru/docs/4945470

4 Омонов Х.Т., Хаттабоев М.Б. Педагогик технология-лар ва педагогик махорат. - Тошкент: Иктисод - Молия, 2016 - 200 б.

5 https://cybeHeninka.ш/artide/n/taNmda-yinN-tehnologiyalar-samaradorlik-omili-sifatida

6 http://new.tdpu.uz/page/4941/ru

7 https://scholar.google.com/citations?user=Njc1 СХ4ААА AJ&hl = ru

кулланилиши самарадорлиги буйича муаммонинг амалий жихатлари тадкик этилган. Илмий адабиётлар тахлилига кура, бугунги кундаги таълим мазмунини такомиллаштириш ва уни укитишга компетенциявий ёнда-шув заруратидан келиб чикиб, мухандис кадрларни тайёрлаш тизимида кимё фанининг ахборот-коммуникация технологияларидан фойдаланиш компетенцияларни ривожлантириш масаласи педагогик муаммо сифатида урганилмаган.

Мацоланинг илмий мо^ияти.

Мухандисларни тайёрлаш жараёнида кимё фанини укитишда кимёвий экспери-ментни ахборот технологиялари асосида такомиллаштиришга каратилган педагогик муаммоларнинг илмий асосланганлиги, мухандисларни укитиш жараёнида компьютер дастурлари асосида фанни ургатишнинг ахамияти, зарурияти очиб берилганлиги хамда тадкикотда илгари сурилган концеп-туал Fоялардан кимёни укитиш методикаси буйича тадкикотлар олиб боришда фойдаланиш мумкинлиги билан изохланади.

Тадцицотнинг объекти сифатида мухандисларни тайёрлаш тизимида талаба-ларнинг ахборот-коммуникация технологияларидан фойдаланиш компетенцияларини такомиллаштириш методик тизимини шак-ллантириш жараёни белгиланган.

Тадцицотнинг усуллари. Илмий маколанинг максади, объекти, предмети-дан келиб чикиб, назарий методлар, мав-зуга оид илмий-методик адабиётлар тахлили, мухандис кадрларни тайёрлаш жараёнида тингловчиларга такдим этилган фан дастурла-рини тахлили, хорижий ва махаллий педагогик тажрибаларни урганиш ва умумлаштириш, эмпирик кимё фанини урганувчи мухандислар билан сухбат, анкета суровномалар, тренинг машFулотлар ва тажриба-синов ишларини утказиш, маълумотларни тизимлаштириш усулларидан фойдаланилган.

Асосий цисм. Юкорида келтирилган олимлар ва улар томонидан олиб борилган тадкикотларни тахлил килар эканмиз, уларда кимё фанини укитиш шакллари, кимё дарсла-рида куллаш мумкин булган усуллар ва уларнинг ахамияти изохланганлигини, талабалар билимини бахолаш буйича катор кимматли фикрлар берилганлигини куришимиз мумкин

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

булади. Лекин кимё фанини укитиш борасида катор кам тадкик этилган, ушбу йуналишлар борлигини х,ам таъкидлаш зарур:

1. Кимё фанини укитиш жараёни-нинг психологик асослари етарлича тах,лил килинмаган, айнан ана шу йуналишда керакли тавсиялар кераклича ишлаб чикилмаган. Дарснинг самарали булишида укитувчи тала-банинг психологиясини чукур билиши, унинг кайфиятига яхши таъсир утказиб, унда факат ижобий эмоцияларни юзага келтириш оркали мотивацияни ошириб, кизикишни ривож-лантирадиган технологияларни такомиллаш-тириш ва янгиларини ишлаб чикиб, улардан дарсларда фойдаланиш лозим.

2. Бугунги кунда кимё фанидан талабалар билимидаги бушликларни аниклаш ва бар-тараф этишнинг замонавий, самарали усул-лари кам урганилган. Дарснинг энг асосий кисмлари х,исобланган утилган ва янги мав-зуни мустах,камлаш жараёнида бир топширик доирасида х,ам кимёвий конуниятни билиш, жумладан:

а) моддалар массасининг сакланиш конуни;

б) таркибнинг доимийлик конуни;

с) эквивалентлар конуни;

д) каррали нисбатлар конунларини билиш, талабаларнинг кимёвий реакцияларни туFри ифодалай олиши, формулаларнинг график тасвирини туFри тах,лил килиши ва кейин-чалик кимё фанини узлаштиришида реакцияларни куллаш, ижодий кобилиятни ишга солишга ва ривожлантиришга имкон бера-диган "Интеллект харита", "Квест", "Мат-нли мантикий топшириклар", "Swot-Tahlil", "Keys-Study" каби замонавий технологиялар ва топширикларни такомиллаштириш.

3. Дарсда мавзуни тушунтириш учун фой-даланиладиган кургазмаларнинг ва укувчилар учун тузилган топширикларнинг чиз-мали, жадвалли, расмли куринишларини ишлаб чикиш лозим. Чунки айнан шундай куринишдаги топшириклар ва кургазмалар хотирада узокрок сакланиши ва мавзуни яхширок тушунишга ёрдам беради.

Мамлакатимизда XI йиллик таълимга утиш, профессионал таълим муассасаларини ташкил этиш, янги классификаторлар, укув режа ва дастурлар яратишнинг меъёрий-^укукий асослари ишлаб чикилди х,амда аник

ва табиий фанларни укитишнинг зарурий моддий-техник негизи яратилди.

Узбекистон Республикаси Президенти-нинг 2020 йил 12 августдаги «Кимё ва биология йуналишларида узлуксиз таълим сифа-тини ва илм-фан натижадорлигини ошириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-4805-сон карорида алохида таъкидлангани-дек, «Кимё фанлари буйича чукур укитишни такомиллаштириш ^удудларда янги ишлаб чикариш корхоналарини барпо этиш, юкори кушимча киймат яратадиган фармацевтика, нефть, газ, кимё, тоF-кон, озик-овкат сано-ати тармокларини жадал ривожлантиришга туртки беради х,амда пировард натижада, халкимиз турмуш шароити ва даромадларини оширишга пухта замин хозирлайди». Кимё йуналишида узлуксиз таълим сифатини хамда амалга оширилаётган илмий-тадкикотлар ва инновация ишлари натижадорлигини ошириш имкониятлари яратилмокда.

Узбекистон Республикаси Президенти-нинг 2017 йил 7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида»ги ПК.-4947-сон, 2019 йил 8 октябрдаги «Узбекистон Республикаси олий таълим тизи-мини 2030 йилгача ривожлантириш концеп-циясини тасдиклаш туFрисида»ги ПФ-5847-сон Фармонлари, 2020 йил 12 августдаги «Кимё ва биология йуналишларида узлуксиз таълим сифатини ва илм-фан натижадорлигини ошириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-4805-сон карори, Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2017 йил 6 апрелдаги «Умумий урта ва урта махсус, касб-хунар таълимининг Давлат таълим стан-дартларини тасдиклаш туFрисида»ги 187-сон карори, шунингдек, мазкур сохага тегишли бошка меъёрий-х,укукий хужжатларда бел-гиланган вазифаларни амалга оширили-шига ушбу карорлар муайян даражада хизмат килади1.

Полимерлар кимёси дарсларида уз устида ишлаш, креативлик, башорат килишни уз ичига олган модель компо-

1 Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2017 йил 6 апрелдаги "Умумий урта ва урта махсус, касб-хунар таълимининг давлат таълим стандартларини тасдиклаш туFрисида"ги 187-сонли карори. - https://lex. uz/docs/3153714

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

нентлари хамда анорганик кимё фанини укитишда мавжуд инновацион технология-лар базаси, халкаро таълим тизими талабла-рига жавоб бера оладиган ракобатбардош, иктидорли укитувчиларнинг дедуктив тахлил куникмаларини ривожлантириш буйича таклифлар асосида "Полимерлар кимёси" укув кулланмаси ишлаб чикилган (Олий ва урта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 25 декабрдаги 538-сон буйруFи, 538-674 ракамли гувохнома, натижаси уларок олий таълим талабаларига дедуктив тахлил куникмаларини шакллантиришга эришилган.

Укув жараёнини ташкил этиш ва бошкариш буйича дарс шакллари ва турларини билиш, уларни максадга мувофик ташкил этиш; жамият ривожланишида мухим ахамият касб этиб бораётган инновацион таълим тех-нологияларининг мазмуни ва ахамиятини тушуниш; мавзулар мазмунига кура, инновацион таълим технологияларини куллай олиш; умумий кимё фани буйича янги маъ-лумот ва ахборотларни олиш, саралаш, кайта ишлашнинг математик-статистик методларига, шунингдек, усул ва воситаларига, муаммоли вазиятларда оптимал карор кабул кила олиш билими, куникма ва малакаларига эга булиш; умумий кимё дарсларида талабаларнинг нафакат амалий тафаккурини, балки фик-рлаш кобилиятини устиришга доир методик-дидактик таъминотни шакллантириш1.

Педагогик жараёнини ташкил этувчи-лари сифатида куйидагилар белгиланди: кад-рларни тайёрлаш, методологик ёндашув-лар, кимёни фанининг ривожлантиришга каратилган технологик таълим мухити (максад куйиш, изланиш, тахлилий-ташкилий, ривож-лантирувчи, амалий, рефлексив, тахлилий) боскичлари, педагогиктехнологияларни инте-гратив куллаш, интерфаол укитиш методлари, таълим шакллари (назарий, амалий, индивидуал), таълим воситалари мухандис ёки кишлок хужалик мутахассисларини тайёр-лашни ривожлантиришнинг дидактик шарт-шароитлари: компетентлик асосини ташкил этувчи сифатлар (мотивацион-кадриятли, ког-

1 Rahmatullayev N.G\, Omonov Н.Т., Mirkomilov Sh.M. "Ютуо metodikasi", O'quv qo'llanma. - Toshkent:

"Iqtisod-Moliya", 2013. I

нитив, амалий фаолиятли, ижодий), укув-методик таъминотларининг куллашлигидадир.

Республикамизда олий таълим муасса-сасида тизимини такомиллаштириш, таълим муассасалари моддий-техник базасини мустахкамлаш, уларни замонавий моддий-техник хамда ахборот-коммуникация тех-нологиялари (АКТ) билан таъминлаш, укитишнинг интерфаол методларини укув жараёнига куллаш хамда таълим муассасала-рида компетент кадрларнинг фаолият олиб бориши масаласига хам жиддий эътибор каратилмокда. Педагогларнинг касбий компе-тентлигини ривожлантириш ва давр талабига мувофик фаолият юритишлари учун зарур педагогик шарт-шароитларни яратишда олий таълим муассасасида ходимлари малакасини ошириш марказлари хамда уларни кайта тайёрлаш тизими алохида ахамиятга эга.

Хулоса ва амалий таклифлар.

1. Техник олий таълим муассасаларида фаолият олиб бораётган педагог ходим-ларга таълим жараёнида замонавий педагогик таълим технологиялари ва ахборот-коммуникация технологияларидан фойдала-нишга куйилган (замонавийлик, ахборотли-лик, компетенциявий) талаблар асосида педа-гогларда компетенцияларни ривожлантиришнинг педагогик-психологик шароитлари аниклаштирилган.

2. Кимёвий экспериментни ташкил этишда компьютер имкониятларидан фой-даланиб лаборатория ишлари утказишнинг имитацион моделларини яратишда педа-гогда умумилмий ва методик компетенция (когнитив, креатив, методик, коммуникатив каби) сифатларининг шакллантириш зарури-яти асосланган. Таълимий, методик ва умумилмий компетенцияларни такомиллаштириш асосида тингловчиларда назарий билим, амалий куникма ва малакаларини ривожлантириш мониторинги натижалари, педаго-гик эксперимент натижаларига кура, тажриба гурухларида назорат гурухларига нисбатан юкори мезони асосида исботланган.

3. Тадкикотнинг амалий ахамияти таклиф этилган ёндашувлар малака ошириш жараёнида "Мутахассислик фани" модулини укитиш самарадорлигини ошириш, укув дастурлари, электрон методик кулланмалар, тингловчи-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

ларнинг амалий куникмасини шаклланти-риш, педагогик-психологик фаолиятини тако-миллаштиришга хизмат килишида уз аксини топади. Кимёвий экспериментни ташкил этиш ва такомиллаштириш борасида киме фани укитувчилари учун ишлаб чикилган электрон таълим ресурслар ва тавсиялар билан изох,ланган.

4. «Полимерлар кимёси» фанидан услу-бий таъминотни такомиллаштириш максадида унинг мазмунига ахборот-коммуникация технологиялари воситаларини кенг жорий этиш ва улардан машFулотларда унумли фой-даланиш тавсия этилади.

5. Органик бирикмалар мавзуларини дифференциал ёндашув асосида укитишни

такомиллаштириш буйича талабаларнинг фанга булган кизикиши, ижодий фикрлаши, педагогик усулларни куллаш оркали укитиш самарадорлигига эришиш асослаб берилган.

6. Техник олий таълим муассасалари профессор-укитувчи ва талабаларининг «Полимерлар кимёси» фани буйича услу-бий тайёргарлигини такомиллаштиришга каратилган дарс ишланмалар, илмий-услубий кулланмалар (х,ам укитувчи, х,ам тах,сил олувчи учун) яратиш куламини кенгайти-риш ва улардан «полимерлар кимёси» фани машFулотларида самарали фойдаланиш тав-сия этилади.

Фойдаланилган адабиётлар:

1. Омонов Х.Т., Хаттабоев М.Б. Педагогик технологиялар ва педагогик мах,орат. -Тошкент: Иктисод - Молия, 2016 - 200 б.

2. https://cyberleninka.ru/article/n/talimda-yinli-tehnologiyalar-samaradorlik-omili-sifatida

3. http://new.tdpu.uz/page/4941/ru

4. https://schюlar.google.com/dtatюns?user=Njc1CX4AAAAJ&Ы = ш

5. Rahmatullayev N.G\, Omonov Н.Т., Mirkomilov Sh.M. "Ютуо metodikasi", O'quv qo'llanma, Toshkent, "Iqtisod-Moliya"-2013 уП.

6. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2017 йил 6 апрелдаги "Уму-мий урта ва урта махсус, касб-х,унар таълимининг давлат таълим стандартларини тасдиклаш туFрисида"ги 187-сонли карори.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2022, 2 (111)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.