Научная статья на тему 'ТАСВИРИЙ САНЪАТ АСАРЛАРИ МИЛЛИЙ ИСТИҚЛОЛ ҒОЯСИНИНГ ТАРИХИЙ ВА ФАЛСАФИЙ АСОСЛАРИ'

ТАСВИРИЙ САНЪАТ АСАРЛАРИ МИЛЛИЙ ИСТИҚЛОЛ ҒОЯСИНИНГ ТАРИХИЙ ВА ФАЛСАФИЙ АСОСЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
157
20
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Рангтасвир / тарих / анъаналар / туй / маросим / байрам / мустақил истиқлол / санъат / дунёвий кашфиёт / симвализим / фаришталар / гул ғунча / новда / инсоният / табиат / мехр излаётган / аждархо образи / бахт қуши / сулх / жанг майдони / миллий ғоя. / Painting / history / tradition / mechta / ceremony / holiday / independent independence / art / world opening / symbolism / angely / flower buds / branches / humanity / nature / the image of a dragon / birt of happiness / world / the battlefield / national idea

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Джалилова, Р.

Мазкур мақолада:Технология рисования пером Методические приемы изобразительной композиции. Портрет, инсон қоматини тасвирлашда миллий истиқлол ғоясининг тарихий ва фалсафий асослари амалиётидаги аҳамияти.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

HISTORICAL AND PHILOSOPHICAL FOUNDATIONS OF THE IDEA OF NATIONAL INDEPENDENCE OF FINE ARTS

The articl: Pen drawing methodical methods of fine art composition.Portrait, the significance of the historical and philosophical foundations of the idea of national independence in the depiction of the human figure in practice.

Текст научной работы на тему «ТАСВИРИЙ САНЪАТ АСАРЛАРИ МИЛЛИЙ ИСТИҚЛОЛ ҒОЯСИНИНГ ТАРИХИЙ ВА ФАЛСАФИЙ АСОСЛАРИ»

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

ТАСВИРИЙ САНЪАТ АСАРЛАРИ МИЛЛИЙ ИСТЩЛОЛ ГОЯСИНИНГ

Мазкур мацолада: Коалам билан расм чизиш технологияси, тасвирий композициянинг услубий усуллари. Портрет, инсон цоматини тасвирлашда миллий истицлол зоясининг тарихий ва фалсафий асослари амалиётидаги ауамияти.

Таянч суз ва иборалар: Рангтасвир, тарих, анъаналар, туй, маросим, байрам, мустацил истицлол, санъат, дунёвий кашфиёт, симвализим, фаришталар, гул гунча, новда, инсоният, табиат, мехр излаётган, аждархо образи, бахт цуши, сулх, жанг майдони, миллий 8оя.

ИСТОРИКО-ФИЛОСОФСКИЕ ОСНОВЫ ИДЕИНАЦИОНАЛЬНОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА

АННОТАЦИЯ

В статье: Методические приемы рисования пером в изобразительном искусстве. Портрет, значение историко-философских основ идеи национальной независимости в изображении фигуры человека на практике.

Ключевые слова и выражения: Живопись, история, традиции, свадьба, церемония, праздник, независимая независимость, искусство, мировое открытие, символика, ангелы, бутоны цветов, ветки, человечество, природа, образ дракона, птица счастья, мир, поле битвы, национальная идея.

HISTORICAL AND PHILOSOPHICAL FOUNDATIONS OF THE IDEA OF NATIONAL INDEPENDENCE OF FINE ARTS

ABSTRACT

The articl: Pen drawing methodical methods of fine art composition.Portrait, the significance of the historical and philosophical foundations of the idea of national independence in the depiction of the human figure in practice.

Keys words and expressions: Painting, history, tradition, mechta, ceremony, holiday, independent independence, art, world opening, symbolism, angely, flower buds, branches, humanity, nature, the image of a dragon, birt of happiness, world,

ТАРИХИЙ ВА ФАЛСАФИЙ АСОСЛАРИ

Р.Джалилова

ФарДУ Тасвирий санъат кафедраси катта укдтувчиси Узбекистан бадиий академияси ижодий уюшмаси аъзоси

АННОТАЦИЯ

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

the battlefield, national idea.

KHPHm

MycraKunnHK fiunnapu Munufi MatHaBwraMro phbo^hhh TacBupufi caHtar HaMyHanapucro TacaBByp этнö öy-nMafigu. MycraKun hcthk^o^ Ma^KypacuHuHr MatHo-MasMyHuHu Se^rHnafignraH acocnapgaH öupu-öy xan^HHHr KaguMufi Ba öofi TapHXHHH TacBupufi caHtar acapnapucro TacaBByp этн6 öy^Mafigu. ^yHKu TacBupufi caHtar Tapuxu uHcoHra uSparau xynocanap, TacaBByp этнmгa, paHr Ba KanaMTacBup кoмпoзнцнacннн TacBupnapu opKanu xaeTgaru Maumufi, Tapuxufi, 3aMOHaBufi BOKuanapHu TaHcBupnamra yHgafigu. H.KapuMOB öy xaKga y3uHuHr «Tapuxufi xorapacro Kena^aK fiyK;» (1998) acapuga öaTa^cu^ TyxTanuö yrraH. A^gognapuMro TOMOHugaH aparanraH KaguMufi oöuganap ycra paccoMnap Tapuxufi egropnuKnap xanKuMroHuHr roKcaK canoxuaTu, Kyn-KyBBara, öyHegKop^uru xaKuga, BaraHuMroHuHr moHnu Tapuxu TyFpucuga TacaBByp Ba TymyHHanap öepagu, KanöuMroga Fypyp-u^ruxop TyfiFynapuHu yfiFoTagu. TacBupufi caHtaT кoмпoзнцнaпapн paccoMnap u^ogu, xanKuMroHuHr y3ura xoc TypMym Tap3u, gyHeKapamu Ba xaerra MyHocaöaraHu u^oga этyвнн xanK oF3aKu u^ogu HaMyHanapu - «AnnoMum», «fflamMaKoM» Kaöu gypgoHanapu, CnuTaMeH, ^.MaHryöepgu, A.TeMyp Kaöu Munnufi Ma^KypaMro o3uKnaHaguraH MaHöanapugup. Ma^KypaMroHuHr ^anca^ufi acocuHu Munnufi Ta^aKKypHuHr MyMTo3 HaMyHanapugaH öynraH gyHeBufi öunuMnap, ^axoH ^anca^acuHuHr gypgoHanapu öenrunafigu. CaHtaT onaM Ba ogaMHuHr apaTunumu, yHuHr puBo^u xaKugaru guHufi Ba unMufi Kapamnap, noKnuK, xanonnuK, MapgnuK Ba komuhhuk Foanapu xaM Ma^KypaMroHuHr ^anca^ufi acocnapu xucoö^aHagu.

MYXPKAMA BA HÄTH^Ä^ÄP

EyroK a^gognapuMroHuHr o3ognuK xaKugaru Foanapu, An-XopasMufiHuHr gyHeBufi кam^нeтнapн, EepyHufiHuHr axnoKufi Kapamnapu OapoöufiHuHr agonarau ^aMuaT TatHuMoTu, A.HaBoufiHHr komuh uhcoh Foacu, ^agug Matpu^aTnapBap^apHuHr Kapamnapu Ba ^ao-mara Munnufi Foa Ba uctukhoh Ma^KypacuHHr TepaH ToMupnapu xucoönaHagu. Munnufi ucTuKgon Ma^KypacuHuHr ^anca^ufi acocu, myHuHrgeK, KaguMru fflapK, Mhoh, Pum Ba öomKa $anca$a мaктaönapннннг Mepocura xaM TaaHagu. XycycaH, CaKpaT, nnaroH, ApucTOTen cuHrapu ^afinacy^napuHuHr Kapamnapu xaM Munnufi ucTuKnon Ma^KypacuHu acocnam Ba öofiuram ynyH MyxuM axaMuaT Kacö этagн. Кoн$yцнfiнннг ^anca^ufi xuKMaraapu, HnaToHHuHr «Foanap gyHecu Ba Foanap gyHecu» Typpucugaru TatnuMoTu, reren guaneKTuKacu, ryMaHucTuK 3aMoHaBufi ^anca^ufi oKuMnap unrapu cypaeTraH Foanap xaM Munnufi uctukhoh Ma^KypacuHuHr yMyMuHcoHufi acocnapuHu TamKun этagн.Teмyp maxcu, ysöeKnapHuHr Kenuö nuKumu Ba y3öeK xanKuHuHr

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 21 ISSUE 10/2

educational, natural and social sciences -------- JtV ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022:5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

кандай тарихий, табиий конуниятлар ва омиллар хисобига Узбек тасвирий санъат тарихий буйук симолар жанг майдонлари меъморий обидалар асарлари оркали биз утмишни тасаввур этимиз.Тасвирий санъат турлари рангтасвир, графика, хайкалторошлик йуналишлари куплаб таникли рассомлар ижодида миллий FOя, тарихий фалсафий замонавий композициялар дастгохли рангтасвир техналогиясида ижод этган таникли рассомлар: Малик Набиевни тарихий буюк симолар А.Темур портрет композициялар, Манументал рангтасвир Алишер Аликулов буюук симолар композициялар А.Темур композициялари, хайкалторош Илхом Жаборов А.Темур портре инсон комати манументал композициялар куплаб вилоятлар майдонларига урнатилган. Дастгохли рангтасвир, меъморчилик санъати, рассом, санъатшунос педагог тасвирий санъат мустакил илмий изланувчи, таткикотчи Р Джалилова А.Темур композицияси турли куринишлар, жанг майдонлари батал рангтасвир ва рангтасвири узига хосдир. Унинг ижоди мустакиллик йиллари Узбекистон ва дунёга танилган кулолчилик, меъморий лойхалар рангтасвир асарлар узига хосдир. Тасвирланган асарлари, илмий маколалари куплаб республика вилоят чет ел танловлари конфренциялар фаол иштирокчисидир.

2009 йил Тасвирий санъат хафталиг "Бахоридан илхомланиб" номли шахсий кургазмаси Тошкет Узбекистон бадиий академияси ижодий уйушмаси профессор А Эгамов, санъатшунос Н.Абдуллаев, журналис рассом М.К,обилов, Дамир Уразов педагоглар, санъатшунослар олимлар томонидан йукори бахоланилди улар уз фикиларида: Мустакиллик йиллари рассомлар ижоди "К,аламтасвир" илмий докторлик номзодлик укув кулланмаси такдимоти камиссия томонидан юукори бахоланилди. Узбекистон тасвирий санъат мактаблари тарихи ва фалсафий замонавий йуналишлар олимлар санъатшунослар фикри илмий маколалор тахлил асосида илмий журналлар, конфренция анжуманлар марузалари чоп этилган. Шу соха буйича кулланмалар илмий рисолалар, ижодий каталог, шахсий кургазмалар 2009 йили "Бахордан илхомланиб" шахсий кургазмасида таникли арлари "Самарканд", "Она" "Шахмаордон", "Тошкенда бахор" манзаралари, "Меъморчилик ёй афсона" композицияси XV асир Туркманистон фасад куриниши бадий безаги узинирнг кадимги ривоятлар рассом томонидан хаётий вокиялар,рангтасвир мазайка техналогияси замонавий образ символизим , абстрак йуналиш композицияси томошабинлар калбидан жой олди. Асарлар юукори бахоланиб энг фаол рангтасвир устаси дипломи билан такдирланган. Мусаввира асарлари рангтасвирда тарихийлик, фалсафа, эстетика рамзий симвализим образларни турли жанрларда акс этган. "Афсона ва автопортрети" композицияси

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

дунё, она, аёл, кадри, оила, паришталар, гул Fymanap новдалар, инсонят, табиат, нажот мехир излаётган аждархо образи, олма дарахти устида бахт куши, мовий осмон узра парвоз этаётганона она фарзандларни куз корочетидай асраш композицияси абстрак замонавий йуналишда акс этган. Буюук олим мутафакир уз фикрида дунёни яхшилик ёмонлик ширин момила:инсон узининг ахлокий бурчини англамай туриб, узини англай олмайди.Жахолатга карши курашадигон фазилатдир. Дарахт табиат, хайвонлар, инсонлар одамларга мухаббат, мехрибонлик, инсонпарварлик.Инсон яхшиликка яхшилик билан жавоб кайтарилиши лозим.Хдк сузи хак амал хамиша FOлиб. У инсонга катьийлик бахш этади, хъудбинликка карши туради, файласуф Адолат рамзи "Окил одам адолат излайди, паскаш эса манфат" дейди Конфуций [2.13].

Укитувчи мураббийлар куни "KишлоFим гуллари сизга азизлар", Инсонга хос орзу-интилишларни руёбга чикариш, унинг онли хаёт кечириши учун зарурий булган моддий ва маънавий оламни бамисоли парвоз килаётган кушнинг икки канотига киёсласак, уйлайманки уринли булади[1.67 ]. Бу оламда инсон уз олдига куйган максадларини асар FOяси, композицияси номоён этади. Музей ва болалар куни " Бахтиёр болалик", 2016йил "Узбекистон гулла яшна" Мустакиллик кунига 2022 йил "Узбекистон янги тарихидан илхомланиб" номли шахсий кургазмалари рангтасвир ва каламтасвир композицияси илмий тадкикотлар мусаввира янги тарих сахифалари устахона мольберт олдида, пленерда натурадан расм чизиб махоратининг юксак чуккисига эришишдек ярим асирлик зур илхомланиш ижодий 90 фоиз мехнат ётади. 1991-2022йилар ижодий каламтасвир, рангтасвир, композиция таткткотлар омилидир.

Р Джалилова Узбекистон мустакиллик йиллари ранглар таровати шахсий кургазмалари бир бирига ухшамаслиги хар бири асарлари тарихий утмишни эслатади. "Амир Темур, З.М.Бобур, М.УлуFбек" композицияси хаётини ва ижодини илмий амалий эскизлари тасвирлаган композицияси методикаси ранг услуби билан фаркланади. Темир жанг майдони номли асари вокеаларга бой, жанг майдонларида жасорат курсатган образини композиция FOяга муофик ижод этган. Майдонда тоFлар сув ёнгир турли табиат тускинчилигига карамасдан уз Ватанини боскинчилардан тозалаши. Ватанига садокат ва фидокорона саркарда Сохибкирон Амир Темур портрети харбий либосда акс эттирилган. Мусаввир буйук сиймолар портретлари олиб борган ишларини урганиб турли куринишларни тасвирлаган. Тарихий давир Амир Темур образ реал вокияларини ижодкор томонидан узлаштирилган ва кайта матеряллаштирилган куринишлардир.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

Мусаввир тарихий вокияни тасвирлаганда, уни айнан узига ухшатишга интилиш образ оркали давир характери туFрисида фикир юуритишга харакат килади. Амир Темур ва бошка буйук симолар хаётини тарихий манбалар асосида китоблар, журнал, интернет маълумотлар рассомга куникма тасурот илхом беради. Батал сузини маноси (жанг) ларни тасвиридаги композиция. Урта Осиёда кадимги тасвирий санъат асарларида XIV асрга келиб Самаркандда Амир Темурнинг «БоFи-Шамол», «БоFи-Дилкушо» саройлари деворларига, харбий юриш, жанг ва ов маросимларида Темурни уз канизаклари, Амир, шахзодалари билан уз даврининг миниатюрачи рассоми Ахмад- БоFи- Шамол томонидан тасвирланган. XIV асргда батал жанри миниатюраларда ривожланиш чукисига кутарилади. Х1Х асрнинг таникли рангтасвир устаси хисобланади

Таникли Малик Набиев, Камолддин Бехзод асарларида жанг ва портрети инсон ташки ва ички сиёсати, унинг рухияти, либослари табиатда манзара жанри фон вазифасин утаб, композиция янада жонли чикишида ёрдам беради. Ватанни химоялаб, куплаб жасорат курсатган буюк шахслар "Тумарис ва Широк" жасорати, "Александр Македонский", "Муканна", "Жалолиддин Мангуберди", "УлуFбек", "Захириддин Мухаммад Бобур" илм-фан, маданият тараккиётини ривожланишига уз улкан хиссаларини кушганлар. Хозирги ёшларимиз буйук рассомлар ижодидан тасаввур хосил киладилар ва узларини Fоясида тасвирлашга урганадилар.

Мусаввир муйкаламига мансуб манзаралари бутунлай бошкача тарзда намоён булади. Тасвирланаётган объектлар канчалик ранг-баранг булмасин, кишми ёки ёзми, кечаси, тун ёхуд кундуз куни, уларда калб оромининг таъсирли оханги, табиатнинг буюк уЙFунлиги куйнида калб харорати, таранглигининг бушашиб, сингшиб кетиши яккол акс этиб туради.

Тарихий ва замонавий рангтасвир релизим хозирги рассомлар ижодида асосий урини эгаллайди. Буюук тасвирий санъат усталари ижоди К.Бехзод минятюра санъати, мустакиллик йиллари тасвирий санъат уста рассомлар ижоди мисолида куплаб илмий маколалар ёритилди. Портрет инсон коматини композицияси, табиат куринишлари, маиший вокиялар, тарихий буйук симолар образи композицияларни тахлил этиш,ижодини назарий ёритиш. Амир Темур, З.М.Бобир, М.УлуFбек хаётини хозирги кун тарихий вокиялар тасвирини буйук рассомлар ижодий асарлари илмий назарий вокияни урганилди,амалда тасвирлаб тахлил этилди.Ёшлар маънавий камолатида тасвирий санъа асарлари тарихий ва фалсафий тамоиллар асосини узида мужасам этади.

ХУЛОСА

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 21 ISSUE 10/2

educational, natural and social sciences -------- JtV ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022:5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

REFERENCES

1. Ислом Каримов.Юксак маънавият енгилмас куч. Тошкент "Маънавият" 2008"

2. Конфуций "Сухбат ва мулохдзалар" Лун Юй (Нашридан) Мажид Махмутхутжаев ва Наргиза Исматуллаева таржимаси. Тошкент 2014й

3. Н Абдуллаев Санъат тарихи икки томлик 1 том Тошкент- "Укитувчи" -1987

4. А.СоFуний, Б Ахмедов .Темир Тузуклари Гофур Гулом номидаги нашриёт -матбаа бирлашмаси 1991

5. Mirzahamdamovna, K. B., Erkinovna, A. N., & Jumadillaevich, S. R. (2021). USE OF INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN FINE ARTS CLASSES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS.

6. Mirzahamdamovna, K. B., Erkinovna, A. N., & Jumadillaevich, S. R. (2021). USE OF INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN FINE ARTS CLASSES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS.

7. Sadikovna, S. G., Kurbonova, B., Akhmedova, N., & Sulaymanova, S. (2020). FUNDAMENTALS OF PROFESSIONALISM DEVELOPMENT ON THE EXAMPLE OF PRACTICAL EXERCISES ON FORMING THE SKILLS AND SKILLS OF FUTURE TEACHERS. PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 77(6), 8894-8903.

8. Barchinoy, K., Sevarakhon, S., & Mukhammadkodir, Y. (2021). EFFECTIVE METHODS OF TEACHING FINE ARTS AND DRAWING AT SCHOOL.

9. Barchinoy, K. (2019). Problems of Improving Artistic Perception of Future Art Teachers. Cross-Cultural Communication, 15(4), 79-82.

10. Qurbonova, B. (2021). The history of visual art and it's importance in people life. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL, 11(2), 1558-1561.

11. Kakharovna, A. M., Tadjimatovich, Y. M., Rakhmatovich, S. O., & Mirzahamdamovna, Q. B. (2021). Modern Approaches to the Teaching of Fine Arts. Solid State Technology, 64(2), 4250-4254.

12. Nodirjon, M., Abdusalom, M., & Ozodbek, S. (2021). TECHNOLOGIES OF TEACHING FINE ARTS WITH MODERN METHODS.

13. Zulfiya, B., Rakhmonali, S., & Murodjon, K. (2021). A BRIEF HISTORY OF THE DEVELOPMENT AND TEACHING OF DRAWING SCIENCE IN UZBEKISTAN.

14. Nazokat, A., Ibrokhim, Y., & Makhpuzakhon, A. (2021). FACTORS OF

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

DEVELOPMENT OF FINE ARTS.

15. Nazokat, A. (2021). Means of Ensuring the Integrity of the Image and Writing in the Performance of Visual Advertising.

16. Akbarjonovna, B. Z., & Ruzimuhammad, A. (2021). FACTORS FOR FORMING STUDENTS'VIEWS THROUGH THE FINE ART. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 9(6), 197-200.

аёллари) 3-китоб. Шарк наширёти -матбаа акциядорлик компонияси бош тахриряти Тошкент-2012й

18. С.Сидиков. Илм ва таълим фидоийилари. Библографик маьлумотлар. ФарДУ.85 йил йубилей.1990-2015йиллар. ФарFона- наширёти

19. Дилдора Умарова Санъат журнали. "Юртим гуллари" 2-16 10. 1/2010

20. Санъат ТСХ. Бахордан илхомланиб. 2009.2.-16. 10.№ 4

21. Махмуд Абдуллаев. " Истеъдод киралари". ФарFона таьлими хабарлари газетаси.№15. 15.08.2009йил.

22. Нина Веткасова. Народное слова (газета). "Цвети из Ферганы" №4.2009й

23. Юрий Узлов. Ферганиская Правда. «Молодые Таланти» №6.2006г 3.03

24. Жахогир Холиков Бегойим. "Ранглардаги хаёт нафаси" .№ .17.04.2008й.

25. Бахромжон Хидиров. ФарFOна таьлим хабарлари. "Мен илхом олган юрт" №.7.2013й.

26. Бахромжон Хидиров Маънавият "Эл ардоFидаги мусаввира" № 11. 2013.

27. Абдулла У^ов "Санъат" Гулларга мафтун мусавира" № !".2009.20.03.

28. М.Абдурахмонова. ФарFOна хакикати. "Рангтасвирда ватан жамоли". 2011.27.08.

29. Нурбек Мирзаев. ФарFOна хакикати. "Суратдаги акс этган бахор" 2014. №

30. Лариса Славина "Весна-её любимая пора" Ферганиская Правда. № 3.8.03.2018г

31. Нурмухаммад Ватанияр. "Краски атчего края" Творчества. №6. 16.07.2016г

32. Алишер Разоков."Вдохнаовленная творчеством" персональная выставка "Лепистики, проникшиеся женской красотой" 15 .12. 2020 г

Аьлбом.

17. Мухтабар Каримова "Аёл яратган дунё" 3-китоб.(Узбекистонинг фидоий

Газета журналлар

12.06.й.

3.26.03.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

33. P ^^ann^OBa. "Y36eKHCT0H AHrH TapHXHgaH H^xoM^aHHÖ".maxcHH Kypra3MacH. "PaHraap TapoBBaTH" 2022 H.08.0apFOHa.

34. MycTaKH^^HKHHHr 6afipaMH."3Hr y^yF, энг a3H3". MatHaBHAT ra3eTacH 2016h 08.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.