Научная статья на тему 'ТАЛАБАЛАРНИНГ ПЕДАГОГИК ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШГА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ'

ТАЛАБАЛАРНИНГ ПЕДАГОГИК ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШГА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ Текст научной статьи по специальности «Компьютерные и информационные науки»

CC BY
52
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Технология / фикрлаш / тузилма / муносабат / ҳодиса / тамойил / тафаккур / дарс.

Аннотация научной статьи по компьютерным и информационным наукам, автор научной работы — Тожибоев Марат Нормадович

Инсон тафаккури бу унинг миясининг маҳсули ва қобилияти, ақлий операциялар ёрдамида реал воқеликни акс эттириш ва идрок этиш, табиат, жамият ва интеллектуал фаолиятнинг ривожланиш қонуниятларининг моҳиятига кириб боришдир. Мақолада инсон объектив дунёнинг қайси соҳасини билишига қараб, унинг тафаккури, ундаги нарса ва ҳодисаларнинг ривожланиш диалектикасининг ўзига хос хусусиятларини акс эттириши, маълум хусусиятларга эга бўлиши ва шаклланишида фикрлаш маданиятининг аҳамияти, шунингдек талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашувларни қўллаш масалалари ёритилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ТАЛАБАЛАРНИНГ ПЕДАГОГИК ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШГА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ»

"RAQAMLI TA'LШNШG ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI УА ^АИШ TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKA ILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-оИаЬг 2023-уИ

ТАЛАБАЛАРНИНГ ПЕДАГОГИК ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШГА

ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ Тожибоев Марат Нормадович

Чирчик давлат педагогика университети Психология кафедраси катта укитувчиси

https://doi.org/10.5281/zenodo.10035426

Аннотация. Инсон тафаккури - бу унинг миясининг ма%сули ва цобилияти, ацлий операциялар ёрдамида реал воцеликни акс эттириш ва идрок этиш, табиат, жамият ва интеллектуал фаолиятнинг ривожланиш цонуниятларининг мо%иятига кириб боришдир.

Мацолада инсон объектив дунёнинг цайси со%асини билишига цараб, унинг тафаккури, ундаги нарса ва %одисаларнинг ривожланиш диалектикасининг узига хос хусусиятларини акс эттириши, маълум хусусиятларга эга булиши ва шаклланишида фикрлаш маданиятининг а%амияти, шунингдек талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашувларни цуллаш масалалари ёритилган.

Калит сузлар:. Технология, фикрлаш, тузилма, муносабат, %одиса, тамойил, тафаккур, дарс.

Кириш

Фан ва жамиятнинг х,озирги ривожланиш даврида инновацион таълимни куллаш хдкида суз борганда, охирги ун йилликда бу йуналишда олиб борилган янги тадкикотлар хдкида гапириш максадга мувофик, улар ушбу ёндашувни амалда куллаш доирасини назарий бойитади ва кенгайтиради.

Таълим максадига укитувчи хдракатларининг аник алгоритми, методлари, усуллари, таълим воситалари мавжуд булганда эришилади, уларнинг ёрдами билан таълим натижаси олиниши керак. Максадларга эришиш учун таълимга комплекс ёндашувни амалиётда куллаш мух,имдир. Унинг маъноси педагогика фанида мавжуд булган билим, куникма ва малакаларни куллашдир. Улар узаро богланган булиши ва бирор объектга бириктирилган маълум бир механизмни ташкил килиши керак.

Инсон тафаккури - бу унинг миясининг мах,сули ва кобилияти, аклий операциялар ёрдамида реал вокеликни акс эттириш ва идрок этиш, табиат, жамият ва интеллектуал фаолиятнинг ривожланиш конуниятларининг мох,иятига кириб боришдир. Бу инсоннинг дунёга муносабати, билими, узлаштирилиши, вокеликни узгартиришининг асосидир. Инсон объектив дунёнинг кайси сохдсини билишига караб, унинг тафаккури, ундаги нарса ва ^одисаларнинг ривожланиш диалектикасининг узига хос хусусиятларини акс эттиради, маълум хусусиятларга эга булади, мух,им бир турга айланади ва шаклланади.

Талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантириш мулох,аза юритишда кайд этилган уз тажрибасини ривожлантириш билан боглик, у талабаларнинг укув фаолияти ва улар шахсига педагогик таъсир курсатишнинг тайёр усулларининг асосларини топиш, янги услублар асосларни катъий расмийлаштириш ва уларни технологик шаклда ифодалаш, шунингдек, муайян педагогик карорларни маълум бир вактда кабул килиш ва х,одисаларни олдиндан куриш билан боглик.

Тафаккур педагогик фаолиятнинг турли кисмларига киради, шунинг учун унинг мазмуни талабанинг хдракати ва инъикосига айланади. Педагогик тафаккурнинг хилма-хиллиги укитувчидан маълум майорат ва маданиятни талаб килади.

"RAQAMLI TA'LШNШG ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI УА ^АИШ TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKA ILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-оИаЬг 2023-уИ

Педагогик тафаккур маданияти укитувчининг уз фикрлаш жараёнлари хдкида фикр юритиши, танкидий фикр юритиши ва расмийлаштирилган тафаккурни лойихдлаштиришида намоён булади. Фикрлаш маданияти мутахассиснинг касбий фикрлаш услуби оркали амалга оширилади, бу стереотипик тузилма булиб, них,оятда секин ва катта кийинчилик билан узгаради. Бу укитувчининг ишида "таълим-тарбия" муносабатлари тизимидаги тусиклар х,одисаларининг намоён булиши туфайли юзага келади (Ю.В.Сенко). Ушбу тусиклар таълимни инсонпарварлаштириш ва замонавий педагогик тафаккур тамойиллари: тушуниш, диалогиклик, рефлексивлик, метафорани амалга оширишни рад этиш сифатида пайдо булади.

Бундай тусикларга куйидагиларни киритиш мумкин:

- укитувчининг педагог учун катъий муносабат кучига эга булган педагогик х,одисаларнинг аник таърифларига мойиллиги;

- "урганиш" ва "укитиш" тушунчаларининг мазмунли томонларини аниклаш асосида талабалар киёфаси, уларнинг хдкикий таълим имкониятларини бирлаштириш.

Булар:

- укитувчининг амалий фаолиятида мавжудлик ва ривожлантирувчи таълим тамойиллари билан укув материали таркибидаги методологик компонент уртасида х,еч кандай богликлик йуклигига;

- укитувчи томонидан яратилган булажак мутахассиснинг касбий моделида унинг касбий фаолиятининг меъёрий - киймат тузилишига куйиладиган талабларнинг йуклигига;

- укитувчи фаолиятининг бир томонламалиги ва парчаланишига олиб келади, бу баъзан унга бутун педагогик жамоанинг биргаликдаги фаолияти зарурлигини тушунишга имкон бермайди;

- укитувчининг турли тушунчаларни технологиялар йигиндиси сифатида тушунишига олиб келади.

Укитувчи учун дидактик конуниятлар уни методик тавсияларни асослаш мантигига кирмасдан амалга оширишга мажбур килади.

Метод

Педагогик фаолиятнинг реал шароитида тафаккур пайдо булишининг туртта мотиви аникланган, улар маълум даражада ижодкорликка таъсир килади (О.М.Краснорядцева).

1. Тафаккур нима содир булаётганининг сабабларини аниклаш ва муаммо, муваффакиятсизлик ёки кийинчиликлар юзага келса, укитиш фаолиятини кузда тутилган йуналишга кайтариш учун пайдо булади. Укитувчи дарс режасида акс эттирилган нарсага кайтишга, дарснинг режалаштирилган йуналишини тиклашга интилади.

2. Мотив укитувчининг педагогик монотонлик х,олатидан чикиш истаги булиши мумкин. Монотонликдан чикиш укитувчининг "дунёнинг касбий киёфаси", укув материалининг хусусиятлари ёки талабаларнинг тайёргарлик даражаси хдкидаги тасаввурига асосланади.

3. Укитувчининг ахлокий ва касбий кадриятлари ижодий фикрлаш мотивига айланади. Бундай х,олда, бу кадриятлар укитувчининг ва унинг талабаларининг касбий узини узи ривожлантириш имконияти ролини уйнайди.

4. Мотив - бу укитувчи томонидан узи томонидан шакллантирилмаган, аммо шу укитувчи томонидан бажарилишини талаб киладиган вазифани кабул килиш заруратидир.

"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGIRESPUBLIKAILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-oktabr 2023-yil

Масалан, педагогик кенгаш ёки фан кафедраларида педагогик жамоа олдига куйилган вазифалар булиши мумкин.

Тафаккур етуклиги хакида гапирганда, укитувчи маданияти ва махоратининг мухим курсаткичи булган илмий тафаккур услубининг хусусиятларини аниклаш зарур:

тизимли фикрлаш - ходисаларни куп улчовли тарзда камраб олиш, уларнинг куйи тизимлардаги узаро боглик компонентлари мажмуаларини аниклаш, муаммоларни хал килиш учун кенг билим олиш кобилияти;

тафаккурнинг детерминизми - сабаб-окибат муносабатларини урнатиш, педагогик тизимдаги ходисалар уртасидаги богликликни англаш кобилияти;

фикрлаш эхтимоли - таълим жараёнини ривожлантиришнинг мумкин булган йулларини, шахслар, гурухлар ва жамоаларнинг харакатларини аниклаш ва башорат килиш кобилияти;

фикрлашнинг конкретлиги - назариянинг умумий коидаларини жорий факт ва вазиятларни тушунтириш, уларни тахлил килиш ва тезкор хулосалар чикариш учун узатиш (фойдаланиш) кобилияти;

истикболли фикрлаш - вокеалар истикболини куриш, "якин ривожланиш зонаси"ни моделлаштириш кобилияти;

иктисодий фикрлаш - энг кам куч ва вакт, муаммоларни хал килишнинг энг киска усулларини талаб киладиган йулни танлаш кобилияти;

фикрлашнинг рефлексивлиги - уз фаолиятини ташки томондан, худди талабаларнинг кузлари билан бахолаш кобилияти;

эвристик фикрлаш - гипотезаларни шакллантириш ва синаб куриш, турли мезонлар асосида мукобилларни фильтрлаш, маълумот яратиш, хулосалар чикариш кобилияти (Л.Ф.Спирин).

Натижалар ва мух,окамалар

Педагогик тафаккурнинг мухим хусусиятларини тавсифлаш асосида шуни таъкидлаш керакки, у касбий педагогик фаолиятни тушунишга ёрдам беради, уни ижодкорлик даражасига кутаришга имкон беради, пайдо булган атипик педагогик вазиятларнинг олдини олади ва бартараф этади, шунингдек, педагогик фаолиятни рагбатлантиради.

Талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашувларни куллашда педагогик технологияларни куллаш максадга мувофик. Таълимдаги замонавий инновациялар карама-каршиликларининг мохиятини тушуниш учун, энг аввало, бизнинг давримизда таълим институтларини ислох килишга туртки булган ижтимоий мотивларнинг мохиятини аниклаб олиш учун керак. Мотивларнинг биринчиси -мактабнинг ривожланиш суръатлари билан жамият тараккиёти суръатлари уртасидаги номувофикликдир. 20-асрнинг охирига келиб, саноат ва ахборот инкилоби натижасида бу тафовут кескин ошди. Бошкача айтганда, 20-аср техникаси ва гоялари билан 21 аср бошида мактаб болаларини хаётга тайёрлаб булмайди. У жамиятда узининг шакллантирувчи ролини уйнамайди. Баъзи холатда, у талабаларни хаётга эмас, балки имтихонларга тайёрлайди.

Таълим сохасидаги ислохотларнинг иккинчи, унча кучли булмаган ижтимоий мотиви нафакат суръатларнинг номутаносиблиги, балки ижтимоий тараккиётнинг мохиятини тубдан узгартиришдир. Ижтимоий ва илмий-техник инкилоблар билан бирга

"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGIRESPUBLIKAILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-oktabr 2023-yil

инсоният жамияти «тезкор» тараккиёт даврига кирди. Ижтимоий тизимлар ракобати ва ахборот инкилоби иктисодий механизмнинг ута тез ишлаши учун зарур шарт-шароитларни яратди.

Шундай килиб, "тезкор" ривожланиш жамияти "янги" одамларга, ижтимоий хаётнинг барча сохалари ривожланишининг жадаллашувига жавоб беришга кодир булган "янги" таълим тизимига эхтиёжни келтириб чикаради. Таълим тизимидаги инновацион жараёнлар ана шу ижтимоий талабларга озми-купми онгли жавоб беради.

"Инновация" (янгилик киритиш) тушунчасининг узи биринчи марта 19-асрда маданиятшуносларнинг илмий изланишларида пайдо булган ва бир маданиятнинг айрим элементларини бошкасига киритишни билдирган. Педагогик инновацион жараёнлар 50-йилларнинг охиридан бошлаб таълим тизимини ислох килиш анъаналарининг пайдо булиши билан Гарб олимлари С.Френе ва Р.Галя, гурухда ишлаш метод и Р.Кузин (Франция); шахсга йуналтирилган таълим, "Истеъдодларни излаш" дастури (А^Ш), Вальдорф мактаблари, М. Монтессорининг "Болалар уйи" ва бошкаларнинг махсус тадкикот объектига айланди.

Таълимдаги инновацион жараёнлар айнан 60-80-йилларда кенг ривожланган. Мактаб таълимининг янги ислохотлари, воситалари ва мазмунини излаш билан боглик оммавий харакат мактаб укувчиларининг интеллектуал ва ахлокий ривожланишини бошкариш усуллари хакидаги гояларни кенгайтирди. Муаллифлик укув дастурларининг пайдо булиши, уларда ижодкорларнинг юксак касбий маданияти ва маънавий интилишлари ифодаланганлиги мактабда таълим мазмунини белгилаб берувчи анъанавий тузумни бузишнинг мухим асоратига айланди. Рассомлар ва мусикачилар томонидан ишлаб чикилган дастурлар: (Б.М.Неменский, Д.Д.Кабалевский), файласуфлар (В.С.Библер, Г.С.Батишев), ёзувчилар ва математиклар (Е.Н.Ильин, П.М.Эрдниев ва бошкалар) укув дастурлари мазмунини бутун замонавий маданият микёси билан боглик холда кайта куриб чикиш каби янги гояларнинг кириб бориши учун канал булган. Инновациялар нафакат укув фаолиятини, балки болаларнинг дарсдан ташкари вактини хам камраб олди. Маданий ва ишлаб чикариш лойихалари (тиклаш, хайрия, экология, тарихий-маърифий туризм, шахслараро мулокот) билан бирлаштирилган болалар ва катталарнинг биргаликдаги хаётининг турли ташкилий шакллари аникланган. Ёпик болалар муассасалари -мехрибонлик уйлари, имконияти чекланган болалар интернатларини инсонпарварлаштиришга каратилган харакатларнинг инновацион шакллари ишлай бошлади. Турли куринишдаги хиссий ва аклий нуксонлари булган болаларни тарбиялашга булган сепаратизм муносабатлари бузила бошлади, оддий болалар мухитига аралашган бундай болаларнинг муваффакиятли ривожланиши учун янги тажрибалар пайдо булди.

Ислохотлар амалиёти инновацион жараёнларни ривожлантиришга булган мавжуд эхтиёж ва укитувчиларнинг уларни амалга оширишга тайёрлиги уртасидаги жиддий карама-каршилигига дуч келди. Бунда биринчи навбатда, бизнинг нуктаи назаримизга кура, "янги", "янгилик, "янгилик киритиш", "инновацион жараён", "инновацион фаолият" тушунчаларини эркин йуналтириш керак.

Талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашув доирасида шахснинг индивидуал ижодий хиссаси, шахсий ташаббуси, узини узи ривожлантириш эркинлиги хукуки амалга оширилади.

"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKA ILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-oktabr 2023-yil

Куриниб турибдики, замонавий психология ва педагогикада хам инновацион таълимнинг турли моделлари мавжуд, аммо таълим жараёнидаги инновацион стратегиясининг асосий хусусияти шахсни ривожлантиришдир. Бундай моделларнинг асосини укитувчи ва талабаларнинг биргаликдаги ижодий фаолияти тамойили ташкил этади, у ривожланишнинг иккита шарти буйича амалга оширилади: а) талабанинг фаолияти; б) унинг укитувчи билан хамкорлиги. Таълим келажакка тайёрликни ошириш, кутишни шакллантириш билан боглик ижодий муаммоларни хал килиш оркали амалга оширилади.

Демак, инновациялар юкори даражадаги сифатга эришишга имкон берувчи принципиал жихатдан янги фаолият шаклларидир.

Талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашув агар янгиланишнинг яхлит назарий, технологик концепцияси булса, ижодкор, соглом, юксак маълумотли шахсни ривожлантириш учун асос булади.

Анъанавий таълимдан инновацион таълимга утиш укитувчилар ва укитувчиларнинг талабалар билан муносабатларини демократлаштиришга, таълим шароитида "укитувчи -талаба" ижтимоий ролларининг катъий бирлашувидан воз кечишга, хамкорликнинг (авторитар бошкарувдан - хамкорликдаги фаолиятга утиш; репродуктив таълим вазифаларидан - самарали ва ижодий аклий фаолиятга йуналтириш) янги ижтимоий позицияларини кабул килишга тайёрлиги муаммосини кучайтиради. Укитувчининг ижодий кобилияти ва касбий махорати юкори булган такдирда хам, шахсий муносабатни узгартириш, талабалар билан муносабатларни ва мулокотни демократлаштириш усулларини узлаштириш кийин вазифадир.

Хулоса

Ижодий тафаккур, хамкорлик, мулокот маданияти ва фаолият маданияти, уз-узини англаш кобилияти ва талабанинг узини узи англашига булган эхтиёж, касбий компетентлик

- бу укитувчининг инновацион мактабда касбий фаолиятининг асосидир.

Буларнинг барчаси таълимни инновацион узгартиришда таълим-тарбия жараёнининг вазифалари узаро бойитиш, бир-бирини хурмат килиш, укитувчилар, талабалар, ота-оналар, маъмуриятнинг хамкорлиги тамойиллари асосида комплекс тарзда хал килинадиган инновацион таълим майдонини яратиш кераклигини билдиради. Шунингдек, болаларни шахснинг узини узи бошкариш амалиётига (уларнинг хис-туйгуларини, сезгиларини, мулокотларини, хатти-харакатларини ва уз "Мен"ини лойихалаш усулларини бошкариш) киритадиган таълимнинг махсус мазмунини уйлаш ва ажратиб курсатиш мухимдир.

Бундан ташкари, талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашув илгор технологияларни ривожлантириш, максад ва стратегияни ислох килиш, жорий килинган инновацияларни тахлил килиш ва бахолаш, уларни ишлаб чикиш ва куллаш учун шарт-шароитлар яратишни аник билишни таъминлайдиган яна бир жихати

- бошкарув маданияти ва демократлашувини алохида таъкидлаш лозим.

Талабаларнинг педагогик тафаккурини ривожлантиришга инновацион ёндашувнинг асосий йуналишлари:

- мактабнинг таълим сохасини ривожлантириш;

- илмий-методик ишлар;

- таълимнинг узлуксизлиги ва изчиллиги (таълимнинг 1 ва 2 боскичлари);

"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKA ILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-oktabr 2023-yil

- тилшунослик, модулли таълим;

- университет боскичлари, "иктидорли болалар" ва ихтисослаштирилган мактаблар;

- интеграция;

- тузатувчи-ривожлантирувчи таълим;

- экологик таълим ва тарбия;

- мактаб телевиденияси;

- харбий-ватанпарварлик тарбияси;

- кобилият ва истеъдодларни ривожлантириш;

- талабалар ва укитувчилар саломатлиги;

- психологик-педагогик диагностика;

- "Мен-одам", "Мен-шахс" тарбиявий дастури оркали тарбия ишини биргаликда бошкариш ва узини узи бошкариш.

Таълим сохасининг ривожланишини таъминлайдиган прогноз килинган педагогик шартларнинг самарадорлиги куйидаги мезонлар буйича назорат килинди:

- боланинг соглиги (комплекс тиббий диагностика);

- жисмоний ривожланиш даражаси;

- боланинг рухий холати;

- урганиш мотивацияси;

- таълим даражаси;

- шахснинг ривожланиш динамикаси;

- ижодий лаборатория ва гурухларда иштирок этиши;

- фаоллик ва уз-узини бахолаш;

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

- таълим самарадорлиги;

- укув дастурлари ва укитувчилар фаолиятини илмий экспертизадан утказиш;

- укитувчининг илмий ва инновацион ишининг сифати.

Маълумотларнинг киёсий тахлили узлаштириш самарадорлиги динамикасини, интеграциялашган, тезлаштирилган, модулли, шахсга йуналтирилган, ривожлантирувчи таълимнинг жисмоний ва рухий саломатлик холатига таъсирини, табакалаштириш асосида интеллектуал ривожланиш даражасининг хиссий холати, мактаб интерьерининг урни, мактаб укувчиларини янги таълим шароитларига мослаштиришдаги мулокот услуби, согломлаштириш-даволаш ва профилактика чораларининг самарадорлиги ва бошкалар асосида синфларни бирлаштиришнинг таъсирини аниклаш имконини берди.

Таълимнинг янги муаммолари: инсонпарварлаштириш, табакалаш, индивидуаллаштириш, интеграцияни амалга ошириш шароитида талабаларнинг шахс ва унинг ривожланишидаги асосий ахамиятга эга булган таълим моделини яратиш зарурати долзарб булиб колди.

Укитувчилар жамоасининг ижодий имкониятларини хар томонлама тахлил килиш, таълим мазмунини янгилаш йуналишлари: билимларнинг яхлитлигини назарда тутадиган ривожлантирувчи таълим тизимини яратиш, фанларни чукур урганиш, фанлараро алокаларни урнатиш, интеграция, модулли таълим, эрта мутахассислик синфлари оркали дунёкарашнинг яхлит тасвирини аниклашга имкон берди.

REFERENCES

"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA

JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGIRESPUBLIKAILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI

25-oktabr 2023-yil

1. Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олийжаноб халкимиз билан бирга курамиз. - Т.: Узбекистан, 2017. - 488 б.

2. Батищев ГС. Философская концепция человека и креативности в наследии С.Л.Рубинштейна // Вопросы философии, 1989. - №4176. Френе С. Формирование личности ребенка и подростка: Пер. с фр-М.: Прогресс, 1990

3. Normadovich T. M. A MODEL FOR DESIGNING INDIVIDUAL EDUCATIONAL TRAJECTORIES OF STUDENTS-FUTURE TEACHERS OF SCHOOL ORGANIZATIONS //Horizon: Journal of Humanity and Artificial Intelligence. - 2023. - Т. 2. - №. 5. - С. 548-554.

4. Джураев Р.Х.Таълимда интерфаол технологиялар. Сано-стандарт, - Т., 2010.- 87 б.

5. Ибрагимов Х., Абдуллаева Ш. Педагогика. Укув кулланма. -Т., Фан, 2004. -182 б.

6. Кабалевский Д.Б. Сила искусства. - М.: Мол. гвардия, 1984. - 142 с.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.