Научная статья на тему 'ТАЛАБА-ЁШЛАР МАЪНАВИЙ ДУНЁҚАРАШИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ УСУЛЛАРИ'

ТАЛАБА-ЁШЛАР МАЪНАВИЙ ДУНЁҚАРАШИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ УСУЛЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
73
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Талаба-ёшлар / виждон / маънавий-ахлоқий дунёқараш / сўз эркинлиги / маърифат / касб-ҳунар / таълим-тарбия . / Студенческая молодежь / совесть / духовно-нравственное мировоззрение / свобода слова / просвещение / профессия / образование.

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Раматов, Ж.С., Ҳасанов, М.Н., Жуманиёзова, Н.С.

Мақолада янги Ўзбекистонда Талаба-ёшлар маънавий-ахлоқий дунёқарашини шакллантиришда маърифат алоҳида аҳамият касб этилганлиги. Зеро, маърифат – маънавиятга олиб келадиган йўл, уни шакллантирувчи воситаси кўрсатилган. Маърифат миллат тарихининг ажралмас таркибий қисми каби масалалар тахлил этилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ЭФФЕКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ФОРМИРОВАНИЯ ДУХОВНОГО МНЕНИЯ СТУДЕНТОВ И МОЛОДЕЖИ

В статье просветительство имеет особое значение в формировании духовно-нравственного мировоззрения учащихся нового Узбекистана. Ведь просветление – это путь, ведущий к духовности, и показан инструмент, его формирующий. Просвещение является неотъемлемой частью истории нации.

Текст научной работы на тему «ТАЛАБА-ЁШЛАР МАЪНАВИЙ ДУНЁҚАРАШИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ УСУЛЛАРИ»

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

ТАЛАБА-ЁШЛАР МАЪНАВИЙ ДУНЁЦАРАШИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ УСУЛЛАРИ

Раматов Ж.С.

Тошкент давлат транспорт университети "Ижтимоий фанлар" кафедраси мудири Х,асанов М.Н.

Тошкент давлат транспорт университетининг "Ижтимоий фанлар" кафедраси укитувчиси Жуманиёзова Н.С.

Ташкент давлат транспорт университети "Ижтимоий фанлар" кафедраси катта укитувчиси

АННОТАЦИЯ

Мацолада янги Узбекистонда Талаба-ёшлар маънавий-ахлоций дунёцарашини шакллантиришда маърифат алоуида ауамият касб этилганлиги. Зеро, маърифат - маънавиятга олиб келадиган йул, уни шакллантирувчи воситаси курсатилган. Маърифат миллат тарихининг ажралмас таркибий цисми каби масалалар тахлил этилган.

Таянч сузлар: Талаба-ёшлар, виждон, маънавий-ахлоций дунёцараш, суз эркинлиги, маърифат, касб-уунар, таълим-тарбия .

В статье просветительство имеет особое значение в формировании духовно-нравственного мировоззрения учащихся нового Узбекистана. Ведь просветление - это путь, ведущий к духовности, и показан инструмент, его формирующий. Просвещение является неотъемлемой частью истории нации.

Ключевые слова: Студенческая молодежь, совесть, духовно-нравственное мировоззрение, свобода слова, просвещение, профессия, образование.

анъанага содик колган холда, ёшларнинг таълим-тарбиясига алохида эътибор каратиш давр талаби эканлигини таъкидлайди: "Юксак маънавиятли, замонавий билим ва касб-хунарларга, уз мустакил фикрига эга булган ёшларни миллий ва умуминсоний кадриятлар рухида тарбиялаш биз учун энг мухим масалалардан

АННОТАЦИЯ

КИРИШ

Бугунги кунда Узбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёев

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

биридир. Бу борада биз асрлар мобайнида шаклланган миллий анъаналаримизга, аждодларимизнинг бой маънавий меросига таянамиз"1.

Талаба-ёшлар маънавий-ахлокий дунёкарашини шакллантиришда маърифат алохида ахамият касб этади. Зеро, маърифат - маънавиятга олиб келадиган йул, уни шакллантирувчи воситадир. Маърифат миллат тарихининг ажралмас таркибий кисми хисобланади. Президентимиз Ш.М.Мирзиёев томонидан БМТ Бош Ассамблеясининг "Маърифат ва диний баFрикенглик"2 деб номланган махсус резолюциясини кабул килиш таклифи хам давлатимизни халкаро микёсда нуфузини янада кутарди. Бу хужжатнинг асосий максади -барчанинг таълим олиш хукукини таъминлашга, саводсизлик ва жахолатга бархам беришга кумаклашишдан иборат. Ушбу резолюция баFрикенглик ва узаро хурматни карор топтириш, диний эркинликни таъминлаш, эътикод килувчиларнинг хукукини химоя килиш, уларнинг камситилишига йул куймасликка кумаклашишга каратилган.

МУХРКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Шарк уЙFOниш даври мутафаккирларининг фикрича, покиза хулк-атвор, гузал ахлок-одоб, халоллик, илохий маърифат - комиллик даражасига етиш манбаидир. Комил инсонларгина миллатнинг ёркин кузгуси булиши мумкин. Факат маънавиятли ва маърифатли инсонларгина халк ва давлат манфаати, равнаки йулида мехнат килишга кодирдирлар. Машхур Шарк мутафаккири Шайх Азизиддин Насафий комил инсон фазилатлари хакида гапириб, унинг юксак ахлокли, узини англаган, дунёвий ва илохий билимларни эгаллаган маънавиятли ва маърифатли булиши зарурлигини айтади: "Билгилки, Комил инсон деб, шариат, тарикат ва хакикатда етук булган одамга нисбатан айтадилар ва агар бу иборани тушунмасанг, бошка ибора билан айтайин: билгилки, комил инсон шундай инсондирким, унда куйидаги турт нарса камолга еткан булсин: яхши суз, яхши феъл, яхши ахлок ва маориф"3.

Ёшларни жахолатга карши маърифат билан курашиш рухида тарбиялашда, уларга жауолатнинг объектига кура цуйидаги куринишларда, яъни жауолатпарастликнинг: 1) ич-ичидан мавжуд дунёвий тартибни куролмасдан, унга нисбатан илмсизларча, яъни унинг моддий ва маънавий уаётидаги ижобий узгаришларга нодонларча салбий муносабатда булишида; 2) давлат уокимияти

1 Ш.М.Мирзиёев. Миллий тараккиёт йулимизни катъият билан давом эттириб, янги боскичга кутарамиз. -Тошкент: "Узбекистан", 2018. - Б.89.

2 Узбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёев 19 сентябрь куни Бирлашган Миллатлар Ташкилоти Бош Ассамблеясининг 72-сессиясида нутки. Халк сузи газетаси. 2017 йил 20 сентябрь.

3 Кдранг: Комилов Н. Тасаввуф ёки комил инсон ахлоки. 1-китоб. - Тошкент: Ёзувчи, 1996, 147-бет.

867

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

томонидан амалга оширилаётган ицтисодий, сиёсий, ууцуций, маданий ислоуотларнинг моуиятини тушунмасдан, уларга жаул билан ацлсизларча царшилик курсатаётганлигида; 3) узоц ва яцин цушни давлатлар билан тенглик ва узаро ёрдам тарзида урнатилаётган муносабатларга рауна солишга уринишларида; 4) элат, миллат ва халцларнинг цадриятларини менсимасдан, уларни ваушийларча вайрон цилишга уаракат цилаётганликларида; 5) илм-фан ютуцларини тан олмасдан тарацциётга тусцинлик цилаётганликларида; 6) дин ницоби остида халцлар уртасида низо чицариб, мавжуд уокимиятни агдариб ташлаб узларининг уокимиятини урнатишни авж олдираётганликларида; 7) инсонни олий цадрият деб уисобламасдан, болалар ва аёлларнинг уац-ууцуцларини паймол цилиб, уларни сотиб юбориш эвазига катта маблаг туплаётганликлари каби хатти-уаракатларида яццол намоён булишини тушунтирмоц зарурдир.

Шу билан бир цаторда жауолатнинг субъектига кура цуйидаги куринишларда, яъни жауолатпарастликнинг: а) жамият уаётида вужудга келган муаммоларни ацл, илм билан эмас, балки жисмоний куч ишлатиш йули билан уал этишга уринишида; б) узига-узи маулиё булиб маърифатгуй донишмандларнинг маслауатларига цулоц солмасдан ута ужарлик билан иш бажаришида; в) мансабпарастлик балосига чалиниб барча одамлар унга буйсунишини, узи хеч кимга буйсунмасликни хохлашида,буйсунмаганларни узига ва жамиятга душман деб билишида; г) уткинчи, юзаки нарсалар, мол-дунё, жисмоний лаззатлар, хирсу шахват, обру, амал, шон-шухратни хакикий бахт, фаровонлик деб уйлашида ва билишида; д) обрупарастлик балосига йуликиб, узаро бир-бирларини макташ, кукка кутаришни яхши куришида, уларни бошкалар сузда хам ишда хам улуFлашларини исташларида; ж) мутлок хокимиятга эга булиб, узга халкларни курол кучи билан куркитиб узига тобе килиб олишга, яъни якка хукмронлик гаштини суришга булган хатти-харакатлари шаклида намоён булишини курсатиб бермок керак.

Бу хакда Ш.М.Мирзиёев: "Биз "жахолат" деганда одатда диний жахолат, акидапарастиликни тушунамиз. Лекин бугунги хаётий жараёнлар жахолат хамма сохада хам учраши, агар унга карши уз вактида кураш олиб борилмаса, ута OFир окибатларга олиб келиши мумкинлигини курамиз. Биз бугун жахолат деган балога иктисодиёт сохасида хам таълим-тарбия, соFликни саклаш, маданият тизимида хам куйингки, хаётимизнинг барча жабхаларида дуч келаяпмиз ва бу иллат кУл-оёFимизда бамисоли кишан булиб турибди. Бу

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 21 ISSUE 10/2

educational, natural and social sciences -------- JtV ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022:5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

кишандан холос булмасдан туриб, тараккиёт ва ривожланиш хакида хеч кандай суз булиши мумкин эмас"4, - деган эди.

Бугунги жахолатга карши маърифат билан курашнинг замонавий тактик усуллари куйидагилардан иборат: бузFунчи вайронкор FOя ва мафкуралар турига тушиб колган, аммо кули "кон"га ботмаган холда кайтиб келган фукароларга нисбатан кечиримли булиш, яъни уларни авф этиш; кечирилган фукароларни, уларнинг ота-оналари, оила аъзолари ва кариндош уруFларини камситмаган холда иш билан таъминлаб ижодий мехнатга, жамоат ишларига жалб килиш; авф этилганларга нисбатан хар бир оила, ижтимоий гурух, махалла ва бошка жамоат ва мехнат жамоаларида яхши маънавий-мафкуравий мухитни яратиш; узок вакт давомида кушни мамлакатлардан келиб, мамлакатимизда яшаб, халол мехнат килиб, шу юртни танлаган, бирок фукаролик хукукига эга булмаганларни фукароликка кабул килиниши ва шу асосида уларнинг рухини кутариш; туFри йулдан адашиб, чет элларда хор-зор булиб, азоб-укубатларни куриб, тавбасига таяниб уз ватанига кайтиб келган фукаролар билан ёшларнинг учрашувларни ташкил этиб, бузFунчи-вайронкор FOяларнинг асл мохиятини уларнинг вужудида чукур хис эттириш, уларни Ш.М.Мирзиёев курсатиб утганидек: "Билим билан, акл ва маърифат, намунали ишлар билан ишонтириш керак. Тарихдан, бугунги хаётимиздан олинган хаётий, таъсирчан мисоллар билан инонтириш керак".

Маълумки, жамият тараккиётида, унинг ижтимоий-иктисодий ривожланишида инсоннинг ижтимоий фаолияти, хусусан, унинг ахлокий камолоти биринчи уринда туриши керак. Ана шу ахлокий жихат канча юкори булса, биргина оилада эмас, балки бутун жамиятда хам инсонийлик юзага чикиб, фаровон хаёт кечиришга имкон яратилади, чунки жамиятнинг энг катта бойлиги ана шу инсонлар ва уларнинг гузал такдиридир. Агарда юксак маънавиятли жамият шаклланишига катъий ишонган, бунга чукур эътикод этадиган кадрлар етиштирилса, аввало шундай жамият булишига комил ишончи ва эътикоди булган имонли, баркамол инсонларни тарбиялай олинсагина ана шу жамият ва давлатда баркарорлик, фаровонлик, осойишталик, тараккиёт тезлашади. Шунинг учун хам мамлакатимизда мустакилликнинг дастлабки йилларидан бошлаб, токи бугунги кунга кадар бу масалага давлат сиёсати даражасида караб келинган. "Бугунги кунда фарзандларимизнинг

4 Мирзиёев Ш.М.Адабиёт ва санъат, маданиятни ривожлантириш - халкимиз маънавий оламини юксалтиришнинг мустахкам пойдеворидир// Халкимизнинг розилиги бизнинг фаолиятимизга берилган энг олий баходир. 2-жилд. -Тошкент: Узбекистан. НМИУ, 2018.- Б.195-196.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

маънавий оламини юксалтириш, уларни миллий ва умуминсоний кадриятлар рухида тарбиялаш масаласи биз учун энг долзарб вазифа булиб колмокда.

Ахлокий онгнинг намоён булиш шаклларидан бири - кишида маълум хаёт шароитлари ва тарбия таъсирида карор топган катъий билимлар ва ахлокий тартиб-коидаларга эмоционал муносабатдан иборат булган ишонч хисобланади. Ишонч хулк меъёрини субъектив кабул килиш булиб, киши намуна оладиган ахлок тамойилларининг туFрилиги ва адолатли эканлигига ишонч билдиришидир. Факат ахлокий ишонч бу билан чекланмайди, чунки бу факатгина ахлокий заруратни аклий хиссиёт билан тушунишдир. Ахлокий ишонч шахснинг бирон фаолият йуналишини, унинг максад сари интилиши, хулкнинг яширин мотивлари тузилмасини хамда унинг умумий нуктаи назарини, хаётдаги урнини, яшаш маъносини белгилайди. Ахлокий ишонч узида рационал ва эмоционал томонларни ифодалайди, бунда инсон хар кандай кийин шароитларда хам уз тамойилларидан кайтмайди.

Маънавий камолот кирралари ва муаммолари хакида жуда куп фикрлар айтиш мумкин, имкониятдан келиб чикиб биз маънавий камолотнинг мезонларидан бири булган мустакил фикрлаш хакида суз юритмокчимиз. Мустакил фикрлаш элементлар шаклида деярли хар бир кишиларда мавжуд, яъни энг оддий холатларда хам киши уз-узини бошкаради. Аммо биз фикр юритадиган мустакил фикрлаш, юртимизда булаётган хар бир жараён ва унта оид булган хар бир муносабатга нисбатан, уз вактида туFри ва объектив фикр билдириш ва уз муносабатини белгилаб олишдир.

Ёшларнинг мустакил фикрлаши хакида суз борар экан, аввало, хозирги кунда ёшлар уртасида. айнан шу фазилатнинг етишмаслиги окибатида жамиятда келиб чикаётган иллатлар хакида бир фикр юритайлик. Бу иллатларнинг кенг таркалганлари:

1. Ёшлар уртасида гиёхвандлик;

2. Гоявий иммунитетнинг пастлиги окибатида бузFунчи FOялар таъсирига тушиб колиш;

3. Ёшлар жиноятчилиги ва хукукбузарлиги.

Шу уч иллат, охир-окибат ёшларимизга жиноятчи мухрини босиш ва уларни том маънода йукотишимизга сабаб булмокда. Аслини суриштирганда буларнинг заминида, мафкуравий тарбияга эътиборнинг камлиги натижасида ёшларнинг бу каби иллатларни келиб чикиш сабаблари ва мохиятини билмаслиги ёки очикдан-очик бу каби ходисаларга маънавий жихатдан

Oriental Renaissance: Innovative, p VOLUME 21 ISSUE 10/2

educational, natural and social sciences -------- JtV ISSN 2181-1784

Scientific Journal Impact Factor Q SJIF 2022:5.947

Advanced Sciences Index Factor ASI Factor = 1.7

каршилик килишга ожизлик, яъни мустакил фикрлай олмаслик, узгаларнинг фикрига, йулига кур-курона буйсуниши ётибди.

Узбекистон Республикаси Биринчи Президенти И.А.Каримов таъкидлаганларидек, моддий ва маънавий олам уЙFунлашиб, инсоннинг куш канотига айлансангина, жамиятнинг тулаконли эркин ривожланиши таъминланади. Лекин, афсуски, маънавий инкирознинг олдини оладиган, ёшларни юксак маънавиятли шахс сифатида шакллантиришни кафолатлайдиган таълим-тарбия тизими дунёда хали яратилмаганлигини бугун хаётнинг узи тасдиклаб курсатмокда. Хдкикатдан хам, бугун мураккаб вазиятда маънавият сохасида вужудга келаётган долзарб муаммолар, хусусан, жахоннинг айрим минтакаларида тобора кучайиб, илдиз отиб бораётган маънавий инкироз хавфи халкимиз маънавиятини асраш баробарида уни юксалтириш, айникса, ёш авлоднинг калби ва онгини турли зарарли FOя ва мафкуралар таъсиридан химоя килишни талаб килмокда.

Х,еч шубхасиз, дунёнинг кайси бурчагида булмасин, маънавиятга карши кандай тахдиднинг пайдо булиши узининг бугунги куни ва эртанги истикболини уйлаб яшаётган хар бир онгли инсон, хар бир халкни ташвишга солади. Албатта, бундай маънавий тахдид ва мафкуравий хуружлар миллий ва диний томирларимизга болта уриши, улардан аввало фарзандларимиз купрок азият чекиши мумкинлиги, ёшларда маънавий-ахлокий онги янада юксалтиришни такозо этмокда.

Таълим тизимининг барча боскичларида бу фазилатларни шакллантириш узига хос хусусиятларга эгадир. Хусусан, юкоридаги маънавий-ахлокий фазилатлар олий таълимда янада мустахкамланади ва хаётда фаолият мезонига айланади. Тарбиявий ишлар туFри йулга куйилган таълим муассасаларида талабаларда уз фаолиятида максадли кураш олиб бориш, мустакил фикрга эга булган фидокор, тарихни туFри англаш, уз кучига ишончни кабул килиш, ислохотларда фаол иштирок этиш, урф-одатларни, анъаналарни асраш, демократияга хурмат билан караш, эзгу FOяларга садокат, маърифатни ёт FOяларга карши куя билиш, огохликни, бунёдкорликни, маънавий юксакликни намоён этиш, жамоа ташкилотларида фаол иштирок этиш, мафкуравий тахдидга карши кураш, глобаллашувнинг салбий жихатларини фош этиш, юрт тинчлигини саклаш, демократия экспорти мохиятини фош этиш фазилатлари намоён булади.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

XY^OCÄ

fflyHHHrgeK, MycTaKHnnHKHH MycTaxKaMnamHHHr $aon KypamHucu öynuö, MHnnHH öaöpaMnapgaH, MapocHMnapga foabhh TapFuöoTgaH ^oöganaHHm, rnoöanroM unnaTnapura, axöopoT xypy^ura, "oMMaBHH MagaHHOT" TaxgugHra HucöaTaH foabhh KypamHaHnHKHH HaMoeH Kunum, MHnnHH y3nHKHH X,HMOA Kunum ynyH Kypama onum, öy3FyHHH Foanapura, xoHHnHKKa, noKaögnHKKa, Maxan.HHHH.HKKa, TeppopH3Mra, KocMononmroMra Kapmu Kypamum, öyroK Kena^aKKa HrnoHH xuccu öunaH amam $a3HnaTnapu maKnnaHagu.

ffly öoHcgaH xaM emnap TapöuacHHHHr MyxuM öyFHHnapugaH öupu - onHH TatnHM Myaccacanapu geö xHcoönaHMH3. Eu3HHHr $HKpHMH3Ha, onHH yKyB ropraapuga gaBnaTHMH3 TOMOHHgaH apaTuö öepunraH HMKoHH^raapgaH KeHr Ba caMapanu ^ofiganaHHÖ, TatnHM-TapÖHA umnapura KaTTa эtтнöoр KapaTHm 3apyp. OnHH TatnHM Myaccacacuga Tapöu^HHHr öapna coxanapu Ba aHHHKca, ymöy HyHanumnapu öyHHHa anoxuga TatnHM-Tapöua umnapu onuö öopunumu MaKcagra MyBo^H^gup.

REFERENCES

1. ffl.M.Mup3HeeB. MunnHH TapaKKueT HynHMH3HH KaTtu^T öunaH gaBOM

эттнpнö, ÄHTH öocKHHra KyTapaMH3. - TomKeHT: "Y3ÖeKHCToH", 2018. - E.89.

2. Y3ÖeKHCTOH PecnyönuKacu npe3ugeHTH fflaBKaT Mup3ueeB 19 ceHT^öpt KyHH EupnamraH MunnaTnap TamKHnoTH Eom AccaMÖneacHHHHr 72-ceccuacuga HyTKH. XanK cy3H ra3eTacH. 2017 HH. 20 ceHT^öpt.

3. K,apaHr: KoMHnoB H. TacaBBy^ eKH KOMH. HHCOH axnoKH. 1-KHTOÖ. - TomKeHT: E3yBHH, 1996, 147-öeT.

4. Mup3ueeB ffl.M.AgaöueT Ba caHtaT, MagaHH^THH puBo^naffrapum -

xanKHMH3 MatHaBHH onaMHHH WKcanTHpumHHHr MycTaxKaM nofigeBopugup// XanKHMH3HHHr po3Hnuru ÖH3HHHr ^aonu^THMrora öepunraH энг onHH öaxogup. 2-^ung. - TomKeHT: Y^KHCTOH. HMHY, 2018.- E.195-196.

5. To'raboev, Sh. G., Toirov, Z. T., Abdullaev, J. Z., G'ulomov, Sh. M., Hasanov, M. N. (2022). FOROBIYNING FALSAFIY ASARLARIDA INSONNING KELIB CHIQISHI.

6. Mirshod Numonovich Hasanov ABU NASR FOROBIINING INSONNI AHLAKKII KAMALOTI TUGRISIDAN KARASHLARI SHAKLANNISININING IJTMOYTARIHIKHIY MANBALARI // Pedagogik fanlarda akademik tadqiqotlar. 2022 yil. 6-son. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/abu-nasr-forobiyning-insonni-ahlo-iy-kamoloti-t-rishniy-arashlari-shaklanishining-izhtimoiytarihiy-manbalari (kirish sanasi: 29.10.2022).

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

7. Ramatov, J.S., & Khasanov, M.N. (2022). ANALYSIS OF THEORETICAL MODEL OF INNOVATION INVOLVEMENT IN EDUCATIONAL PRACTICE. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (6), 937-

8. Раматов, Ж. С., Муратова, Д., Султанов, С. X,., Тухтабоев, Э., Кушаков, Ф., & Хасанов, М. Н. (2022). ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ВА КАДРИЯТЛАР ПЛЮРАЛИЗМИ. World scientific research journal, 8(1), 102-108.

9. Ж. С. Раматов, Л. А. Валиев, & М. Н. Хасанов (2022). АУРОБИНДО ГХОШ ТАЛКИНИДА ИНСОН БОРЛИГИНИНГ АНТРОПОЛОГИК ЖИХАТЛАРИ. Academic research in educational sciences, 3 (6), 688-695.

10. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х., Муратова, Д.А., Хасанов, М.Н., & Эрниёзов, У.К. (2022). ЁШЛАР ЗАМОНАВИЙ МАДАНИЙ КДЁФАСИ ВА УМУМИНСОНИЙ КДДРИЯТЛАР ТУШУНЧАСИНИНГ МАЗМУН-МОХДЯТИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (10), 376-386.

11. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х., Кушаков, Файзулла Абдуллаевич., Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). ХОЗИРГИ ДАВРДА ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ХАКИДАГИ ИЛМИЙ-ФАЛСАФИЙ КДРАШЛАРНИНГ УЗИГА ХОС ТАЛКДНИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (9), 647-656.

12. Ж. С. Раматов, & М. Хасанов (2022). ШАХС ДИНИЙ ДУНЁКДРАШИНИНГ ШАКЛЛАНИШИДА ИЛМНИНГ АХАМИЯТИ. Academic research in educational sciences, 3 (7), 35-39.

13. Ш.Г.Турабоев, З.Т.Тоиров, Ж.З.Абдуллаев, Ш.М.Гуломов, & М.Н.Хасанов. (2022). ФОРОБИЙНИНГ ФАЛСАФИЙ АСАРЛАРИДА ИНСОННИНГ КЕЛИБ ЧИКДШИ . JOURN^ OF NEW CENTURY INNOVATЮNS,4(3),141-146.

14. Бобошев, З. Н., Хасанов, М. Н., & Нуруллаев, Э. А. (2022). АБУ НАСР ФОРОБИЙНИНГ ПЕДАГОГИКА ФАНИНИНГ АСОСЧИСИ СИФАТИДА.

15. Рашит Усарович Баратов (2022). ТРАНСПОРТ ТИЗИМИДА ТАЪЛИМ ИСЛОХОТЛАРИ ВА ИСТИКБОЛЛАРИ. Academic research in educational sciences, 3 (TSTU Conference 1), 90-95.

16. Baratov, R. U. (2019). INTEGRATION OF A SCIENCE, FORMATION AND MANUFACTURE IN THE COURSE OF PROFESSIONAL TRAINING. In ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ В СОВРЕМЕННОМ МИРЕ: ПОЛИТОЛОГИЯ, СОЦИОЛОГИЯ, ФИЛОСОФИЯ, ИСТОРИЯ (pp. 51-54).

942.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 10/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

17. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х,., Муратова, Д.А., Хасанов, М.Н., & Эрниёзов, У.К. (2022). ЁШЛАР ЗАМОНАВИЙ МАДАНИЙ КИЁФАСИ ВА УМУМИНСОНИЙ КДДРИЯТЛАР ТУШУНЧАСИНИНГ МАЗМУН-МОХДЯТИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (10), 376-386.

18. Раматов, Ж.С., Баратов, Р.У., Султанов, С.Х,., Кушаков, Файзулла Абдуллаевич., Валиев, Л.А., & Хасанов, М.Н. (2022). ХОЗИРГИ ДАВРДА ИЖТИМОИЙ АДОЛАТ ХДКВДАГИ ИЛМИЙ-ФАЛСАФИЙ КДРАШЛАРНИНГ УЗИГА ХОС ТАЛКДНИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (9), 647-656.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.