Научная статья на тему '“ТАЛАБА - САЛОМАТЛИК ВА СПОРТ ЭЛЧИСИ” ДАСТУРИ БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ МАДАНИЯТ МУТАХАССИСИЛАРИНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ ИВОЖЛАНТИРУВЧИ ВОСИТА СИФАТИДА'

“ТАЛАБА - САЛОМАТЛИК ВА СПОРТ ЭЛЧИСИ” ДАСТУРИ БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ МАДАНИЯТ МУТАХАССИСИЛАРИНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ ИВОЖЛАНТИРУВЧИ ВОСИТА СИФАТИДА Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
15
10
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
АҲОЛИ САЛОМАТЛИГИ / ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ / ТАЛАБАНИНГ МУСТАқИЛ ФАОЛИЯТИ / ТАЛАБА САЛОМАТЛИК ВА СПОРТ ЭЛЧИСИ

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — Яқубова Д.Б.

Ушбу мақолада “Талаба - саломатлик ва спорт элчиси” дастури орқали мамлакатимизда жисмоний тарбия ва спортни аҳоли орасида ривожлантиришга қаратилган чоратадбирларни амалга оширишда, шунингдек, бўлажак жисмоний маданият мутахассисларининг касбий компетентлигини ривожлантиришда ушбу дастурнинг мазмун моҳияти ёритиб берилган.В данной статье раскрывается содержание программы «Студент - посол здоровья и спорта» в реализации мероприятий, направленных на развитие физической культуры и спорта в стране, а также развитие профессиональной компетентности будущих специалистов физической культуры.This article highlights the content of the program “Student - Ambassador of Health and Sports” in the implementation of measures aimed at the development of physical culture and sports in the country, as well as the development of professional competence of future physical culture professionals.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «“ТАЛАБА - САЛОМАТЛИК ВА СПОРТ ЭЛЧИСИ” ДАСТУРИ БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ МАДАНИЯТ МУТАХАССИСИЛАРИНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ ИВОЖЛАНТИРУВЧИ ВОСИТА СИФАТИДА»

Спорт машFулотлари: техника, тактика, усулият Техника, тактика и методика спортивной тренировки

48 % Соотношение специализированных и неспециализированных нагрузок составляет - 50/50 %.

Выводы. 1. Выявлено, что для оперативного контроля над динамикой специальной подготовленности теннисистов наиболее информативным являются показатели работоспособности, полученные при применении созданную нами компьютерной программы для определения энергозотрат теннисистов на основе монитора сердечного ритма "POLAR".

2. Установлено, что уровень специальной подготовленности имеет межгрупповые и межиндивидуальные различия:

- У 75% отмечен низкий уровень МПК;

- У 60% отмечен низкий уровень "ПАНО";

- У 65% отмечен низкий уровень "тренированности";

- У 45% низкий уровень "энергетического" обеспечения.

4. Анализ тренировочных нагрузок позволил установить, что 71,7% нагрузок не отвечают предъявляемым требованиям по специализированности, направленности, величине. Большинство упражнений лишь внешне моделизируют условия соревновательной деятельности. Установлено также, что 28,3% тренировочных средств вызывают в организме адекватные физиологические сдвиги.

5. Анализ динамики состояний организма теннисистов в межгрупповых циклах разной длительности показал, что тренировочные нагрузки большой величины анаэробно-алактатной и анаэробно-глико-литической направленности приводят к утомлению, степень которого зависит от уровня тренированности. Чем выше уровень тренированности, тем процессы восстановления протекают более ускоренно.

6. Обоснованы варианты планирования нагрузок межигровых циклов разной длительности, в частности

при семидневном цикле должно быть таким:

- Частный объем специфических средств - 80%;

- Неспецифических - 20%;

- Сложных средств - 65%;

- Простых -35%;

Такое распределение тренировочных средств привело к тому, что объем ИТТД увеличился с 596 до 714 действий; объем скоростной работы возрос с 1125 до 1921м.

7. Экспериментально обоснована тренировочная программа, имеющая следующую направленность:

- Анаэробная - 24%;

- Анаэробно-анаэробная - 27%;

- Анаэробно-алактатная - 12%;

- Анаэробно-гликолитическая - 2%;

- Соревновательная - 35%;

Повысились и функциональные показатели:

- "МПК" возросло у 26% спортсменов;

- "ПАНО" увеличилось у 73% теннисистов;

- "переносимость" нагрузок у 81%;

- уровень энергетического обеспечения улучшился у 56%;

- уровень "тренированности" возрос у 88%.

Литература:

1. Безверхов В.П. ТЕННИС. - Ташкент Т.: Лидер Пресс, 2018-160

2. Безверхов В.П. Теннис. Учебное пособие. Ташкент, изд. ITAPRESS, 2015. С.150.

3. Болитьери Н. Подача с выходом к сетке: мнения и суждения. Теннис. Ежегодник. М., "ФиС", 2011, С.50.

4. Безверхов.В.П. Комплексная методика развития специальных качеств юных теннисистов. Теннис. Ежегодник. "ФиС", М., 2012, с. 26.

5. Безверхов В.П. Физиологические резервы работоспособности теннисиста. Методические рекомендации. Т: 2012.- с. 28

6. Гемм И. Всемирный теннис. "ФиС", М., 2010.

7. Голено В.А., Скородумова А.П., Тарпищев Ш.А. Школа тенниса. М., "Дедалус", 2001 - 190 с.

8. Рекомендации ассоциации тренеров и игроков (USA) (www. premiers.com\tennis) Пер. с англ.: А.Пыжьянов Томск, СТЦ. 07.11.2003.

Муаллиф билан боFланиш учун:

info@urdu.uz

Мустакил изланувчи Д.Б. ЯКУБОВА1

1Урганч давлат университет Урганч шахри, Узбекистон

"ТАЛАБА - САЛОМАТАИК ВА СПОРТ ЭЛЧИСИ" ДАСТУРИ БУЛАЖАК ЖИСМОНИЙ МАДАНИЯТ МУТАХАССИСИЛАРИНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРУВЧИ ВОСИТА СИФАТИДА

Annotation

Аннотация

В данной статье раскрывается содержание программы "Студент - посол здоровья и спорта" в реализации мероприятий, направленных на развитие физической культуры и спорта в стране, а также развитие профессиональной компетентности будущих специалистов физической культуры.

Ключевые слова: здравоохранение, физическая культура, спорт, самостоятельная деятельность студентов, посол здоровья и спорта студентов.

Ушбу ма^олада "Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастури ор^али мамлакатимизда жисмоний тарбия ва спортни а^оли орасида ривожлантиришга ^аратилган чора-тадбирларни амалга оширишда, шунингдек, булажак жисмоний маданият мутахассисларининг касбий компетентлигини ривожлантиришда ушбу дастурнинг мазмун мо^ияти ёритиб берилган.

Калит сузлар: ацоли саломатлиги, жисмоний тарбия, спорт, талабанинг мустацил фаолияти, талаба-саломатлик ва спорт элчиси.

This article highlights the content of the program "Student - Ambassador of Health and Sports" in the implementation of measures aimed at the development of physical culture and sports in the country, as well as the development of professional competence of future physical culture professionals.

Key words: ambassador of Public Health, Physical Education, Sports, Student Independent Activity, Student Health and Sports.

eg eg о eg

<?5

ro

TO

о

Q.

CO

с

го

№3-2022

www.fansports.uz

21

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

см см о см

со

го га

0

ю

1

Мамлакатимизни ижтимоий-иктисодий ривожлан-тириш буйича устувор вазифаларга мувофик кадрлар тайёрлашнинг мазмунини тубдан кайта куриб чикиш, халкаро стандартлар даражасида олий маълумотли му-тахассислар тайёрлашга зарур шарт-шароитлар яратиш максадида Узбекистан Республикаси Президентининг 2017 йил 20 апрелдаги "Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида"ги ПК-2909-сон карори кабул килинди [1].

Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оширишда иктисодиёт сохалари ва тар-мокларининг иштирокини янада кенгайтириш чо-ра-тадбирларига багишланган 2017 йил 27 июлдаги ПК-3151-сонли карорида республикамиз худудларини ижтимоий-иктисодий ривожлантириш учун замон та-лабларига жавоб берадиган юкори малакали кадрлар-ни уз вактида зарур ихтисосликлар буйича иктисодиёт сохалари ва тармоклари эхтиёжидан келиб чиккан холда тайёрлаш, олий таълим мазмунини бевосита корхоналар, муассасалардаги техника, технология, ишлаб чикариш муносабатларига хамда истикболли ривожланиш дастурларига мувофик шакллантириш, кадрларни эгаллаган касби ва мутахассислиги буйича ишга жойлаштиришга доир катор долзарб масалалар-ни хал килиш белгилаб берилган [2].

Узбекистан Республикаси Президентининг 2020 йил 24 январдаги "Узбекистон Республикасида жисмоний тарбия ва спортни янада такомиллаштириш ва омма-лаштириш чора тадбирлари тугрисида"ги ПФ-5924 сон-ли фармонида белгилаб берилган вазифаларни амалга оширишда [3] ва 2020 йил 6 ноябрдаги "Узбекистоннинг янги тараккиёт даврида таълим-тарбия ва илм-фан соха-ларини ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида"ги ПФ-6108 сонли Фармонидаги мамлакат тараккиёти учун янги ташаббус ва гоялар билан майдонга чикиб, уларни амалга оширишга кодир булган, интеллектуал ва маънавий салохияти юксак янги авлод кадрларини тайёрлаш, таълим ташкилотлари битирувчилари замонавий касб эгалари булишлари учун уларда зарур куникма ва билимларни шакллантириш йуналишини амалиётга жо-рий этиш каби бир катор вазифалар берилган булиб, бу булажак жисмоний тарбия ва спорт мутахассисларини тайёрлаш жараёнини амалга оширишга хам бир катор талаблар куяди.

Шунингдек, олий таълим муассасаларининг тегишли таълим йуналишлари буйича хар бир талабасининг II курсдан бошлаб тегишли тармок (соха)нинг муайян ташкилотлари ва корхоналарида малакавий амалиётлари тизимли равишда утказилишини, шунингдек, уларнинг амалий машгулотларини бевосита ишлаб чикаришда ташкиллаштириш хамда битирувчиларни ишга жой-лаштириш буйича аник чоралар куриш кераклиги ушбу карорда таъкидланган [4].

Мамлакатимиздаги "Оила, махалла, таълим муас-сасаси" хамкорлик механизми доирасида ва Вазирлар Махкамаси тамонидан 2019 йил 13 февралда кабул килинган "2019-2023 йиллар даврида Узбекистон Рес-публикасида жисмоний тарбия ва оммавий спортни ривожлантириш тугрисидаги консепсияси"га мувофик Республика махаллалари, туманлари ва минтакалари

буйича тегишли худудларда ахолининг жинс-ёш тар-киби хусусиятларини, ижтимоий-иктисодий шарт-ша-роитларини хисобга олган холда утказиладиган спорт тадбирларининг оммавийлиги ва мунтазамлилигини таъминлаш, соглом турмуш тарзини оммалаштириш, ахолининг барча катламларини жисмоний тарбия ва спорт билан шугулланишга кенг жалб этиш ишлари доирасида спорт муассасалари, ижро этувчи хокимият органлари ва жойларда фукароларнинг узини-узи бо-шкариш органлари узаро хамкорлигини амлга ошириш талаблари куйилган [5].

Юкоридаги конуний асосларга таянган холда, бизнинг илмий тадкикот ишимизнинг тажриба-синов ишлари доирасида "Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастурини куллаш оркали олий таълимда тахсил олаётган булажак жисмоний тарбия ва спорт мутахассисларини мактабгача таълим муассасалари, умумтаълим мактаблари, болалар ва усмирлар спорт мактаблари, махаллалар ва ишлаб чикариш корхона-ларига жалб этиш оркали юкоридаги вазифаларни хал килишга каратилган.

Талаба - саломатлик ва спорт элчиси дастури-нинг максади: Президентами? ва хукуматимиз томони-дан ижтимоий сохани, жумладан, жисмоний тарбия ва спорт сохасида чикарилаётган фармон ва карорларнинг ижросини таъминлаш ва булажак жисмоний тарбия ва спорт мутахассисларининг касбий компетентсиясини ривожлантириш, касбий махоратга йуналтириш, жисмоний тарбия ва спорт харакатини бошкариш йулларини ургатиш, талабаларнинг узлари танлаган касбни эгал-лашнинг мотиватсион асосларини ривожлантириш, талабаларнинг ижтимоий уз-узларини англашларига, уларга касбий оптимизм, узига ишонч ва эматсионал - рухий хислатларнинг яхшилаш ва уз мутахассисли-гини мукаммал эгаллашларига доир билим, куникма ва малакаларини шакллантиришдан иборат.

Талаба - саломатлик ва спорт элчиси дастури-нинг вазифалари:

- Узбекистон Республикаси Президента ва хукума-тининг жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги карор ва фармонлари ижросини таъминлаш;

- олий таълим муассасаси, махалла, мактаб, мак-табгача тарбия муассасаларида жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги фаолиятларини ташкил этиш буйича хамкорлигини таъминлаш;

- талабаларнинг булажак мутахассисликлари буйича жамиятда уз урнини топишга кумаклашиш;

- жисмоний тарбия ва спорт ишларини тарги-бот-ташвикот килиш ва оммавийлигини ошириш;

- ахоли ва ёшлар орасида соглом турмуш тарзини таргиб килиш;

- ахолининг умрини узайтириш ва юкумли булмаган касалликларнинг олдини олишда жисмоний тарбия ва спортдан фойдаланиш компетенциясини ошириш;

- булажак жисмоний тарбия ва спорт мутахассисла-рининг касбий компетентлигини ривожлантириш.

"Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастурида олий таълимнинг жисмоний маданият ва спорт фаолияти йуналиши талабалари ва шу йуналишнинг магистрлари иштирок этадилир.

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

Талабалар дастурда иштирок этиши учун куйи-даги талаблар куйилган:

- узига булган ишончи ва аник максадининг булиши;

- университет одоб-ахлок коидаларига тула риоя килиши;

- жисмоний маданият мутахассиси касбини севиши ва шу сохани ривожлантиришга булган иштиёкнинг булиши;

- узининг жисмоний ривожланиш даражасини на-зорат кила билиши;

- ахолининг ёш тоифаларига биноан жисмоний ривожланиш курсаткичларини бахолаб бориши;

- замонавий ахборот каммуникатсион технология-лардан ва интернет тармогадан фойдаланиш куникма ва малакаларига эга булиши;

Талабанинг ушбу дастурда иштирок этиш тартиби:

- Ариза бериш.

- Сухбатдан утиш.

- Ташкилот ва муасссалар билан шартнома тузиш.

- Амалга ошириладиган ишларнинг йул-харитасини ишлаб чикиш.

- Талаба олиб борган ишлари буйича мунтазам ра-вишда хисобот бериб бориши.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

- Дастур доирасида ташкил килинадиган илмий -амалий анжуманларда фаол катнашиб боришлари лозим.

Олий таълим муассасаларининг вазифалари:

- Талабаларнинг дастурда иштирок этиши учун тайёргарлик курсларидан утказадилар. Курсда уларга дастурнинг максад ва вазифалари, фаолиятни ташкил этиш услубияти буйича маълумотлар берилади.

- Талабаларнинг фаолиятларини назорат килиб борадилар.

- Талабаларга услубий ёрдам бериб борадилар.

- Талабаларнинг фаолиятини оммавий ахборот воси-таларида таргиб килишга ёрдам берадилар.

- Талабаларнинг фаолиятини бахолаб борадилар.

- Дастурнинг илмий - ташкилий жихатдан такомил-лаштириш учун илмий - амалий анжуманлар ташкил киладилар.

- Иил давомида фаол катнашган талабаларни раг-батлантириб бориш.

- Дастурда иштирок этаётган талабаларнинг маъна-вий-маърифий, ташкилий-услубий ва илмий-тадкикот фаолияти мониторингини олиб бориш.

- Иш берувчиларга иктидорли талабаларни танлаш имкониятини яратиш.

- Талабалар уз-узини такомиллаштириш ва мустакил равишда билим олишга ёрдамлашиш.

Истеъмолчи ташкилотларнинг вазифалари:

- "Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастури доирасида киладиган ишларининг йул харитаси режа-сини амалга ошириш учун шарт шароит яратиб бериш.

- "Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастури доирасида олиб бориладиган ишларни ташкил этиш ва утказиш буйича мухокамаларда катнашиш.

Талабанинг вазифалари:

- Ташкилот ва муассасаларнинг ички тартиб коидаларига тулик риоя килиш.

- Иул - харитаси буйича белгиланган тадбирларни вактида амалга ошириш.

- Килинган ишлар буйича хисоботлар тайёрлаш.

- Бажарилган ишлар ва кулга киритилган ютуклар хакида оммавий-ахборот воситаларида чикишлар килиш.

"Талаба - саломатлик ва спорт элчиси" дастури иштирокчиси булиш учун талабалар анкетасида тала-банинг маълумотномаси, дастурнинг мазмуни, максад ва вазифалари билан танишганлиги, дастур тугрисидаги фикр-мулохазалари ва таклифлари хамда ушбу дастур-дан кутаётган натижаларини баён киладилар.

Ушбу дастур доирасида талабаларнинг киладиган ишлари мазмуни доирасида ишлаб чикилган наъмуна-вий ишлар режаси:

Дастур доирасида талаба мактабгача таълим муассасасида:

- Богча ёшидаги болалар тасаввурида "жисмоний тарбия", "спорт" ва "спортчи" тушунчаларини хосил килиш;

- Хдракатли уйинлар мусобакаларини ташкил килиш ва утказиш.

- Болаларнинг жисмоний тайёргарлигини тахлил килиши ва урганиш.

- Жисмоний чиникишнинг ахамиятини ургатиш буйича тушунчалар шакллантириш.

5.Спортга иктидорли болаларни аниклаш ва уларни спортга йуналтириш.

Дастур доирасида талаба умумтаълим мактабида:

- Жисмоний тарбия дарслари утказилишини урга-ниши ва тахлил килиш.

- Эрталабки бадантарбия машгулотларини ташкил килиш ва утказиш.

- Спорт тугаракларини ташкил килинишини урга-ниши ва тугарак утказилишига кумаклашиш.

- Укувчи ёшлар ва мактаб маъмурияти билан жисмоний тарбия тадбирлари ташкил килиши ва утказиш.

- Укувчиларга шахсий ва умумий гигиена хакида, жисмоний тарбия ва спортнинг инсоннинг маънавий камолотидаги урни ва ахамияти, жисмоний тарбия ва спорт сохасида олиб борилаётган ислохотлар, кабул килинган Конун ва карорлар мазмуни хакида назарий билим ва тушунчалар бериш.

- Укувчи ёшларнинг жисмоний тарбия ва спортга кенг жалб килишда узининг шахсий ташаббускорлигини намоён килиш.

- Спорт турлари буйича мусобакалар, "Кувнок стартлар" ва спорт байрамларини ташкил килиш ва утказишга кумаклашиш.

- Миллий ва харакатли уйинлар буйича мусобака-ларни ташкил килиш ва утказишга кумаклашиш.

- Олий таълим муассасасини таргибот ва ташвикот килиш.

Дастур доирасида талаба болалар ва усмирлар спорт мактабида:

- Спорт машгулотларини утказилишини урганиш.

- Спортчи ёшлар ва мактаб маъмурияти билан жисмоний тарбия буйича маънавий - маърифий тадбирлари ташкил килиши ва утказиш.

- Спорт мусобакалари ташкил килиш ва утказишга кумаклашиш.

- Миллий ва харакатли уйинлар буйича мусобака-

см см о см

со

го га t

0 Q. W

1

с го

№3-2022

www.fansports.uz

23

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

см см о см

со

го га

0

ю

1

ларни ташкил килиш ва утказишга кумаклашиш.

- Олий таълим муассасасини таргибот ва ташвикот килиш.

Дастур доирасида талаба мщаллада:

- Ахолининг жисмоний тарбия ва спортга булган кизикишини оширувчи тадбирлар ташкил килиш ва утказиш.

- Миллий спорт турлари буйича мусобакалар ташкил килиш ва утказиш.

- "Махалламиз пахловонлари", "Махалламиз кела-жаги", "Отам -онам ва мен" ва бошка спорт мусобака-лари ташкил килиш ва утказиш.

- Спорт тугараклари, бадантарбия машгулотлари ташкил килиш ва утказиш.

- Жисмоний тайёргарлик даражасини аникловчи мусобакаларга ахолини тайёрлаш ва мусобакаларини утказиш;

- Ахоли уртасида жисмоний тарбия ва спортни таргиботи юзасидан статистик маълумотларни олиб бориш.

Дастур доирасида талаба ишлаб чицариш корхона-лари ва бошца ташкилотларда:

- Ишлаб чикариш гимнастикаларини ташкил килиш.

- Спорт согломлаштириш мажмуаларида жисмоний тарбия ва спорт хамда оммавий согломлаштириш тад-бирларини ташкил килиш ва утказишда иштирок этиш.

- Жисмоний тайёргарлик даражасини аникловчи "Алпомиш" ва "Барчиной" мусобакаларига ишчи ва ходимларни тайёрлаш ва байрамона тарзда утказиш.

Ушбу дастур оркали талабаларнинг куйидаги нати-жаларга эришиши кутилмокда:

- талабанинг уз-узни бахолаш куникмаларининг ривожланиши;

- касбга нисбатан маъсулиятнинг пайдо булиши;

- назарий билимларини амалиётда доимий куллаш оркали касбий компетенсияларнинг ривожланиши;

- эгалланган билим, куникма ва малакаларининг мустахкамланиши;

- фан топшириклари буйича бериладиган мустакил таълим топширикларини самарали бажариш;

- узининг касбий имкониятлари даражасини янада ошириш ва камчиликларини бартараф этиш;

- киришимлилик, жамоа билан ишлаш ва уз фикрини эркин баён кила олиш каби креативлик кобилиятлари-нинг ривожланиши;

- ишга жойлашиш.

Ушбу дастур орцали олий таълим муассасаси куйидаги натижаларга эришиши кутилмоцда:

- талабаларнинг касбий амалий малакаларини ри-вожлантириш;

- таълим жараёнини амалиёт билан узвий боглаб олиб боришга эришиш;

- мустакил таълим топширикларини самарали бажариш йулга куйилади;

- олий таълимдаги мутахассислик фанларининг канчалик амалий фаолият билан богликлигини аниклаш ва шунга мос режа ишлаб чикиш;

- талабаларни касбга йуналтириш буйича ижодий мухит яратилади;

- талабаларнинг илмий тажрибалар утказишга кенг

имкониятлар яратилади.

Ушбу дастур орцали муассасалар ва ташкилотлар цуйидаги натижаларга эришиши кутилмоцда:

- укув муассасалари ва ишлаб чикариш ташкилот-ларида жисмоний тарбия ва спортни кенг таргиб килиш ва оммалаштириш йулга куйилади;

- укувчи ёшлар ва ахоли уртасида соглом турмуш тарзи шакллантирилади;

- жисмоний тарбия ва спорт сохасида давлатимиз тамонидан кабул килинаётган карор ва фармонлардан келиб чикадиган вазифалар кенг омма орасида бажари-лиши йулга куйилади ва натижада ахолининг жисмоний баркамоллигига эришилади;

- укувчи ёшлар орасида юкори махоратли спорт-чиларни танлаб олиш ва уларни спортга йуналтириш ишлари амалга оширилади ва бу спорт захирасини яратишга имкон яратади;

- махаллаларда ва оилаларда жисмоний тарбия ва согломлаштириш тадбирларини кенг таргиб килиш оркали ахолининг жисмоний тарбияга булган онгли муносабати шакллантирилади;

- мусобакаларда иштирок этиш оркали ахолининг жисмоний тарбия ва спортда бирга булишига эришиш [6];

- ишлаб чикариш корхоналарида ва ташкилотла-рида ишлаб чикариш гимнастикалари олиб борилиши натижасида мехнат унумдорлиги ва ишлаб чикариш салохияти ошади.

Хулоса урнида айтишимиз мумкинки, хозирги кунда жисмоний тарбия ва спорт сохасида ракобатбардош олий малакали мутахассисларнинг касбий тайёргарлиги сифа-тига таъсир этувчи омилларнинг куплаб муаммоларини хал килиш зарурати тугилмокда. Жисмоний тарбия ва спорт буйича олий таълим муассасалари битирувчила-рининг касбий компетентлиги сифатини оширишнинг методик тизимини жорий килиш битирувчилар томони-дан узлари танлаган касбни эгаллашининг мотиватсион асосларини ривожлантиришга, битирувчиларининг ижтимоий уз-узини англашларига, уларда касбий оптимизм, узига ишонч ва эмотсионал-рухий хислатларининг яхшиланишига ёрдам бериб, бу талабаларнинг касбий компетентлиги ривожланиши жараёнида катта ахами-ятга эга булади.

Адабиётлар:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 20 апрелдаги ПК-2909-сонли "Олий таълим тизимини янада янада ривожлантириш чо-ра-тадбирлари т^рисида"ги Карори.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

2. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 27 июлдаги ПК-3151-ссонли "Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оширишда и^тисодиёт сохалари ва тармо^ларининг иштирокини янада кучайтириш чора-тадбирлари туфисида" ги Карори.

3. Узбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 24 январдаги ПК-5924-сонли 'Узбекистон Республикасида жисмоний тарбия ва спортни янада такомиллаштириш ва оммалаштириш чора-тадбирлари т^рисида"ги Фармони.

4. Узбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 6 ноябрдаги ПФ-6108 'Узбекистоннинг янги тара^иёт даврида таълим-тарбия ва илм-фан сохаларини ривожлантириш чора тадбирлари т^рисида"ги Фармони.

5. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2019 йил 13 февралдаги №118-сонли "2019 - 2023 йиллар даврида Узбекистон Республикасида жисмоний тарбия ва оммавий спортни ривожлантириш консепсиясини тасди^лаш т^рисида"ги Карори.

6. Р.С.Саломов Жисмоний тарбия назарияси ва услубияти. Дарслик. Тошкент. 2015. -298 бет.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.