Техника, тактика и методика спортивной тренировки
УУК (УДК, UDC): 796.078(1-4):092.2 :015.132
Педагогика
фанлари
буйича
фалсафа
доктори,
доцент в.б
а.з. ходжаев1
Информация для связи с автором:
shuhrat.toshturdiev@bk.ru
My ставил изланувчи ш.х. тоштурдиев1
'Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университета, Чирчик шахри. Узбекистон Укитувчи
э.х, цуватов2
2Тошкент ирригация ва кишлок хужалигини механизациялаш мухандислари институти Карши филиали Кирши шахри, Узбекистон
СПОРТ ПЕДАГОГИК МАДОРАТИНИ ОШИРИШ МАШГУАОТААРИДА МУСОБАКД МАШКААРИНИ БАЖАРИШ САМАРАДОЛИГИНИ ОШИРИШ
Аннотация
Annotation
В статье исследуется эффективность соревновательных упражнений студентов спортсменов по специальности тяжелая атлетика на базе Узбекского государственного университета физической культуры и спорта, которые были отобраны с помощью специальных упражнений для повышения навыков спортивной педагогики.
Ключевые слова: студенты-спортсмены, повышение спортивно-педагогического мастерства, количество подъемов штанги, количество повторений, соревновательные упражнения.
Ушбу маколада Узбекистон давлат жисмоний тарбия ва спорт университетининг огир атлетика ихтисослиги буйича та^сил олувчи спортчи-талабаларни Спорт педа-гогик махоратини ошириш машгулотларида саралаб олинган махсус машклар оркали мусобака машкларнинг бажариш самарадорлигини ошириш урганилган.
Калит сузлар: Талаба-спортчилар, спорт педагогикмахоратини ошириш, штанга кутариш сони, цайтарилишлар сони, мусобаца машцлари.
The article examines the effectiveness of competitive exercises of student athletes in weightlifing at the Uzbekistan state University ofphysical culture and sports, which were selected using special exercises to improve the skills of sports pedagogy.
Keywords: student-athletes, improvement of sports and pedagogical skills, number of barbell lifts, number of repetitions, competitive exercises.
Долзарблиги. Жамият олдида соглом турмуш тарзини шакллантириш, ахоли кенг катламларини, айникса ёшларни жисмоний тарбия ва спорт билан шугулланишга жалб этиш, оммавий спортнинг инсон ва оила хаётидаги мухим ахамияти, унинг жисмоний ва маънавий саломатликнинг асоси эканини таргибот килиш борасида мухим ва долзарб вазифалар турибди.
Узбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 24 январдаги «Узбекистон Республикасида жисмоний тарбия ва спортни янада такомиллаштириш ва оммалаштириш чора-тадбирлари тугрисида»ги ПФ-5924-сонли Фармонида юкоридаги фикрлар буйича бир катор вазифаларни амалга ошириш ло-зимлиги ижро сифатида белгиланган.
Жумладан, 2020 йилдан бошлаб спорт сохасида ахолининг барча катламлари уртасида «Жисмоний тайёргарлик даражаси» синовларини утказишни жорий этиш;
- спорт турлари буйича терма жамоалар спортчи-лари учун илмий-комплекс лабораториялар ташкил этиш, тайёргарлик жараёнига илгор инновацион технологияларни жорий этиш;
- ахолининг кенг катламлари, жумладан профессионал ва олий таълим муассасалари укувчи ва талабалари уртасида жисмоний тарбияни оммалаштириш, улар ора-сида иктидорлиларини аниклаш максадида «Жисмоний тайёргарлиги ривожланган муассаса» курик-танловини боскичма-боскич утказиш тизимини ишлаб чикиш ва жисмоний тайёргарлик даражаси ривожланган энг яхши профессионал ва олий таълим муассасаси номинация-сини жорий этиш [1] вазифалари куйилган.
Жисмоний тарбия ва спорт сохасини ривожланти-риш, ахоли орасида уни оммавийлаштиришда албатта
спорт мутахассисларининг билим ва куникмалари асосий мезон вазифасини утайди. Шунингдек, спорт сохасидаги Олий таълим тизими талабаларида умумий ва махсус жисмоний тайёргарлик сифатларнинг шакл-ланишида мутахассислик машгулотларини ва спорт ихтисослигининг ахамияти юкори хцсобланади. Тала-баларда спортчига хос характер, хислатлар жисмоний тарбия ва спорт фаолиятида, машгулотлар аста-секин шаклланиб бориб, кейинчалик бу хислатлар унинг до-имий сифатига айланади. Жисмоний тайёргаргарлиги яхши шаклланган спортчи-талаба хаётий фаолиятда хам катиъятли ва иродали характерга эга булади.
Турли даражадаги огир атлетикачиларни тайёр-лаш сохасида уларнинг техник тайёргарлик дара-жасини ошириш буйича катор йуналишларда, жумладан, огир атлетикачиларнинг техник махоратини оширишда машгулотлар юкламаларини таксимлаш ва режалаштириш, мусобака ва махсус машкларини бажариш харакатини бошкариш ва уни биомеханик тахлил килиш буйича тадкикотлар олиб борилган [3]. Баъзи адабиётларда А.В. Паков, В.С. Аванесов, В.А. Нижегородов, В.В. Новиков,[4] В.Ф. Дроздов, Н.Я. Петров [5] спортчи-талабаларни Спорт педагогик махоратини ошириш машгулотларида махсус машклар оркали классик машкларни бажариш самарадорлигини ошириш буйича маълумотлар ту-лик очиб берилмаган. Бугунги кунда огир атлетика ихтисослиги талабаларига Спорт педагогик махора-тини ошириш машгулотларида айнан спортчининг техникасига ургатиш ва такомиллаштиришга катта ахамият берилмокда. Шу максадда, айнан жисмоний тарбия ва спорт сохасида таълим олаётган огир атлетика ихтисослиги талабаларининг махсус жисмоний
о см о
CID
ГО
га t
О ^
(Л
№6-2020
e-mail: fan_sportga@uzdjtsu.uz
25
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
о о
СО
ГО
га ■с о
(Л
таиёргарлик машгулотларини тугри танлаш оркали мусобака машкларини бажариш самарадорлигини ошириш жисмониИ тарбия ва спорт сохасида долзарб мавзу деб хисоблаймиз.
Тадкикотнинг максади. Узбекистон давлат жисмониИ тарбия ва спорт университетининг огир атлетика ихтисослиги буйича тахсил олувчи спортчи-талабаларни Спорт педагогик махоратини ошириш машгулотларида ишлаб чикилган машгулот режаси оркали мусобака машкларини бажариш сама-радорлигини оширишни илмий асослашдан иборат.
Тадкикотнинг вазифалари:
- спортчи-талабаларни мусобака машкларидаги натижаларини аниклаш;
- спортчи-талабаларни Спорт педагогик махо-ратини ошириш машгулотларида ишлаб чикилган машгулот режаси оркали мусобака машкларини бажариш самарадорлигини ошириш.
Тадкикотни ташкил этиш. Ушбу тадкикот 2019 Иил октябрь-декабрь ойларида Узбекистон давлат жисмоний тарбия ва спорт университетида утказил-ди. Синалувчилар сифатида 10 нафар II боскич огир атлетикачи талаба-спортчилар жалб этилди. Улардан, 2 нафари спорт устаси, 8 нафари эса спорт усталигига номзод талабалар танлаб олинди. Уларнинг мусобака машклари (даст ва силтаб кутариш) буйича натижа-лари укув йили бошида назорат меъёрлари (мусобака машклари) усулида аникланди (1-жадвалга каранг). Шунингдек, тадкикотдан сунг яъни семестр охири-даги назорат меъёрлари натижалари келтирилган (3-жадвалга каранг). Улар тадкикотда иштирок этган талабаларнинг жисмоний тайёргарлигини яхшилан-ганлигини холисона акс эттирган.
1-жадвалда тадкикотда иштирок этаётган 10 нафар спортчи-талабаларнинг даст ва силтаб кутариш машклари, икки кураш натижаси хам кел-тириб утилган. Бунда жами уринишлар сони 60 та (шулардан, даст кутаришда 5 та, силтаб кутаришда 7 та муваффакиятсиз уринишлар). Ихтисослик талабалари учун ишчи фан дастури буйича Спорт педагогик махоратини ошириш фанидан амалий машгулотлар учун умумий 760 соат ажратилган (1-1У боскичлар учун) шундан, умумий жисмоний тайёргарликка уртача 44 соат, махсус жисмоний тайёргарлик машгулотларига уртача 62 соатдан таксимланган. Ишчи фан дастуридан келиб чикиб, биз томонимиздан 62 соатга мулжалланган мусо-бака машкларини бажариш самарадорлигини оши-ришга каратилган машгулот режаси ишлаб чикиш заруратини такозо этади. Шуни хам инобатга олиш керакки, машклар асосан куч ва тезкор-куч сифа-тини ривожлантиришга эътибор берилса максадга мувофик саналади. Сикиб кутариш - спортчининг кукракдан силтаб кутариш ва даст ва силтаб кута-ришни кайд килишда, ушлаб туришда катнашувчи елка ва кул мушак кучини ривожлантириш учун махсус ёрдамчи машклар саналади. Штангани сикиб кутариш машкларида машгулот давомида тахминан 6-30 марта кутарилишлар бажарилади [2; 127 б].
1-жадвал
Спортчи-талабаларни тадкикотдан олдин мусобака машклари буйича натижалари
Талаба-спортчи-ларнинг Ф.И.Ш Вазн тои-фаси (кг) Даст кутариш На-ти-жа Силтаб кутариш На-ти-жа Икки ку-раш нати-жаси
Т.Р 67 105 107 1« 107 «5 135 137 137 244
С.У 73 100 105 105 «в 130 132 132 237
И.Р 81 110 115 118 118 147 152 152 147 265
М.И 81 105 110 115 115 139 141 143 143 258
А.Д 89 135 140 145 145 170 174 178 178 323
Ш.Ш 89 115 120 124 124 150 154 157 157 281
Н.Ш 89 120 122 127 122 155 155 160 160 282
А. Б 96 135 138 140 138 165 169 173 173 311
Т.Д 96 110 115 115 140 145 148 145 260
О.Д +109 127 130 135 135 175 182 185 185 320
Штанга билан эгилиш огир атлетикачилар учун умуртканинг бел бугимига катта юклама тушишига сабаб булади, шунинг учун белга жарохат етказ-маслик учун огирликлар катта булмаслигини талаб этади. Спортчининг силтаб кутаришдаги энг катта натижасига нисбатан тик турган холатдан тахминан 28-60% (50%)ни, ётиб эгилишда эса 15-35% (уртача 20%) ташкил килади [2; 128 б].
Штангани кутариш нафакат динамик балки статик иш бажариш билан боглик. Масалан, куп марталик штанга кутарилишлар сонидан сунгги айникса бел ва оёкларда статик зурикиш содир булади. Штангани хар кандай холатда ушлаб туриш спортчининг кучини мушак гурухларининг статик зурикишини келтириб чикаради. Мушак кучини ва статик зурикишларга булган чидамлиликни ривожлантириши заруратини хисобга олиб, огир атлетика машклари оркали куч сифатларини ривожлантиришга каратилган машгулот жараёни статик хусусиятга эга машклар киритилади.
Юкоридаги фиклардан келиб чикиб, спортчининг индивидуал тайёргарлигини, вазн тоифаси, натижа-ларини хисобга олиб огир атлетиканинг сараланган махсус ёрдамчи машклари оркали машгулот режаси ишлаб чикилди (2-жадвалга каранг).
2-жадвал
Огир атлетика билан шугулланувчи талаба-спортчилар учун 2 ойлик машгулот режаси
Машкларининг ^афталар кесимида
тавсифи I II III IV V VI VII VIII
Елкада штанга билан оркага 90° га кутарилиш 10%-9Х5 10%-12Х6 15%-8Х5 20%-11Х5 25%-8Х5 15%-14Х6 20%-11Х6 25%-10Х5
Утирган холатда кукракдан штангани сикиб кутариш 35%- 9x5 35%-12Х5 40%-8Х5 40%-10Х6 45%-8Х6 50%-6Х4 40%-12Х6 35%12Х7
Тренажёрда 45° бурчакда оёк билан сикиб кутариш 30%-10Х5 30%-10Х5 35%-8Х5 40%-8Х6 40%-10Х6 35%-12Х4 40%-10Х8 35%14Х5
Огирлик билан кушпояда кулларни букиб ёзиш 10%-10Х5 10%-12Х6 15%-10Х5 20%-8Х6 25%-8Х5 25%-10Х6 20%-14Х6 20%-15Х6
Огирлик билан ерга таянган кулларни букиб ёзиш 15%-10Х5 15%-12Х6 20%-12Х5 20%-14Х6 25%-10Х5 25%-12Х6 20%- 16Х6 20%-18Х5
Изо^: %-спортчининг шахсий вазнига нисбатан
Ушбу машгулот режасида дастлабки машгу-лотдан кейинги машгулотга кадар такрорла-нишлар суръати сони ортиб боради. Штангани кутаришлар сони (ШКС) спортчининг вазн то-ифасини хисобга олган холда уртача меъёрлар асосида таксимлаб олинди. Шунингдек, хар бир спортчининг жисмоний тайёргарлик даражаси
26 е-шай: fan_sportga@uzdjtsu.uz №6-2020
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
турлича, машгулот режасида эса талабанинг вазн тоифасига караб машгулот юкламаси режалашти-рилган. Мазкур машгулот дастурида асосан елка ва кул мушак кучини риожлантиришга каратил-ган машклар комплекси машгулотга жорий этил-ган. Спортчи-талабаларда дарс жадвалига асосан хафтасига уч маротаба Спорт педагогик махора-тини ошириш машгулоти булиб утади, биринчи навбатда 8 хафталик машгулот режаси 2 ойлик кесимда таксимлаб олинди. Юкламалар хажми машгулот режаси бошида уртача 20%, машгулот режаси охирида эса уртача 27% ни ташкил этди. Машгулот давомида штанга кутаришлар сонини хам хафталик кесимда курсатиб утилган (1-расм). Бунда машгулотлар бошида 240 ШКС, сунггида эса 374 ШКС ташкил этди. Инсон мушак кучи-нинг усиши кузгатувчилар кучи ва такрорланув-чанлиги билан аникланади, деб хисоблаш кабул килинган. Харакат аппаратини кузгалтириш кучи снаряд вазни ва унинг харакатланиш тезлигига боглик. Хар кайси тайёргарлик боскичида огир атлетикачиларнинг у ёки бу сифатларининг ривожланиш даражасини аниклай олиш жуда мухим. Бундай маълумотлар махсус жисмоний тайёргарликни назорат килишга, унга тегишли тузатишлар киритишга имкон беради.
Огир атлетикачилар амалиётида махсус жисмоний тайёргарликни бахолаш унун машгулотда курсатил-ган мусобака машклари натижаларидан купинча фой-даланилади. Мусобакалар ва уларнинг натижаларини олдиндан айта олиш купрок огир атлетикачиларнинг умумий машкланганлик даражаси ва факат билвосита бошка тавсифлар тугрисида фикр юритиш мумкинли-ги туфайли, одатда, алохида жисмоний сифатларнинг ривожланиш даражасини ифодаловчи махсус назорат синовлари (тестлар) утказилади. Демак, мушаклар кучиниг ривожланиши кузгатувчи кучи ёки снаряд вазнининг усиши билан кузатилиши керак. Стандарт кузгатувчи маълум бир "куч чегарасига" эга, унда мушаклар кучининг усиши тухтайди. Куч даража-сининг ошиши факат штанганинг вазнини ошириш йули оркали таъминланиши мумкин.
3-жадвал
II бос^ич спортчи-талабаларни тад^и^отдан кейин классик машклар буйича натижалари
1-расм. Штанга кутарилишлар сонининг (ШКС) ^афтапар кесимидаги нисбати
1-Расмдаги штанга кутарилишлар сонининг (ШКС) хафталар кесимидаги нисбатига эътибор каратадиган булсак (уртача 300 ШКС), унда I, Ш,У VI хафталарда минимал ШКС кайд этилган булса, II, 1У,У11, VIII хафталарда эса максимал ШКС оркали машгулот олиб борилган. Бунинг боиси спортчиларга максимал юкламадан олдин тикланиш вактини узай-тиришдан иборат.
Талаба-спортчи-ларнинг Ф.И.Ш Вазн тои-фаси (кг) Даст кутариш На-ти- жа Силтаб кутариш На-ти- жа Икки кураш нати-жаси
Т.Р 67 105 110 114 114 135 139 М5 139 253
С.У 73 105 107 111 111 130 133 135 135 246
И.Р 81 108 116 120 120 147 152 155 155 275
М.И 81 М5 110 Я5 110 не 140 146 146 256
А.Д 89 122 125 130 130 154 158 163 163 293
Ш.Ш 89 134 140 147 147 172 175 180 180 327
Н.Ш 89 122 128 128 151 М5 160 160 288
А.Б 96 135 138 142 142 168 172 176 176 318
Т.Д 96 112 115 119 119 144 149 И2 149 268
О.Д +109 К5 132 139 139 178 183 188 188 327
Тадкикотдан олинган натижаларни тахлил ки-ладиган булсак, Т.Р. икки кураш натижасига кура 244*-256** (д.к2.+7кг, с.к3.+2кг, уринишлар), С.У 237*-246** (д.к.+6кг, с.к.+Зкг, уринишлар), И.Р. 265*-275** (д.к.+2кг, с.к.+8кг, уринишлар 6/6), М.И. 256*-258** (д.к.+5кг, с.к.-3кг, уринишлар 6/3), А.Д. 282*-293** (д.к.+8кг, с.к.+3кг, уринишлар), Ш.Ш 323*-327** (д.к.+2кг, с.к.+2кг,), Н.Ш. 281*288** (д.к.+4кг, с.к.+3кг), А.Б. 311*-318** (д.к.+4кг, с.к.+3кг), Т.Д. 268*-260** (д.к.+4кг, с.к.+4кг), О.Д эса 320*-327** (д.к.+4кг, с.к.+3кг) натижага усган-лигини куришимиз мумкин. Тадкикотдан кейинги натижалардан шуни айтишимиз мумкинки, окилона режалаштирилган ва танланган машгулот режаси асосида елка ва кул мушак кучини ривожлантириш огир атлетикачиларда мусобака машкларини бажа-риш самарадорлигини оширишда ижобий таъсир курсатди.
Хулоса. Хорижий ва махаллий адабиётлар тахли-ли шуни курсатдики, кул ва елка мушак кучларини ривожлантириш оркали мусобака машкларини бажариш самарадорлигини ошириш имконияти мавжуд. Тадкикотда огир атлетика мутахассислиги талабалари учун тренажёрларда оёк, бел, кул ва елка мушаклар кучини каршиликларни енгувчи услубда ривожлантиришнинг укув-дастури тажрибада ишлаб чикилди. Спорт педагогик махоратини ошириш машгулоти учун ишлаб чикилган машгулот режасида юкламаларининг талаба-спортчиларнинг организми-нинг махсус ишчанлик кобилиятига ижобий таъсир этиши аникланди. Хафталик циклларда машгулотлар ва машклар сони куп мутахассислар томонидан айтиб утилган фикрларга мос келди. Ушбу таклиф этилган машгулот режаси шугулланувчи талаба-спортчи-ларнинг ёшга хос хусусиятларини хисобга олиш ва ёш организмнинг функционал захирасини тугри таксимлашдан иборат.
о см о
(О
го га
О ^
(Л
'* Тадцицотдан олдин, **Тадцицотдан кейин
2Даст кутариш
3Силтаб кутариш
№6-2020 е-шаИ: fan_sportga@uzdjtsu.uz
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
Адабиётлар:
1. Узбекистан Республикаси Президентининг 2020 йил 24 январ-даги «Узбекистан Республикасида жисмоний тарбия ва спортни янада такомиллаштириш ва оммалаштириш чора-тадбирлари т^рисида»ги ПФ-5924-сонли Фармони, - 2 бет.
2. Matkarimov R.M. Og'ir atletika nazariyasi va uslubiyati -O'zbekiston., NMIU, 2015-98 b.
3. Ходжаев А.З. Малакали 0Fир атлетикачиларда даст кутариш техникасини такомиллаштириш: пед.ф.б.ф.д. дис. Тошкент-2019. 5 бет.
4. Паков А.В., Аванесов В.С., Нижегородов В.А., Новиков В.В. Оптимизация тренировочной нагрузки в тяжелой атлетике Ташкент «Медицина» УзССР 1985 г. - 105 с.
5. Дроздов В.Ф., Петров Н.Я. Физическое развитие и состояние здоровья студентов, занимающихся тяжелой атлетикой. ТЯЖЕЛАЯ АТЛЕТИКА-Ежегодник., Москва «Физкультура и спорт» 1981 г. - 37-40 с.
6. Баязитов К.Ф. Повышение спотивно педагогического мастерство в тяжелой атлетике. Учеб пособ. - Т., 2011, 133 с.
УУК (УДК, UDC): 796.011.7:032:332
Доктор философии по педагогическим наукам (PhD) Д.К. ИСМАГИЛОВ1
'Узбекский государственный университет физической культуры и спорта, город Чирчик, Узбекистан
Информация для связи с авторам: doni-joni@mail.ru
РАССМОТРЕНИЕ ВЫСТУПЛЕНИЙ ЮНОШЕСКИХ, МОЛОДЁЖНЫХ, ОЛИМПИЙСКОЙ КОМАНДЫ ПО ФУТБОЛУ РЕСПУБЛИКИ УЗБЕКИСТАН, КАК МЕТОД ОБЕСПЕЧИВАЮЩИЙ РОСТ СПОРТИВНОГО МАСТЕРСТВА
Аннотация
Annotation
В статье рассмотрена и проанализирована выступление детско-юношеской команды, сборных молодёжной и олимпийской команд Республики Узбекистан. Также представлены данные технико-тактических действий во время соревновательной деятельности и аналитическая работа в ведущих футбольных клубах Европы.
Ключевые слова: технико-тактические действия, аналитическая работа, юношеская, молодёжная, олимпийская сборные.
Введение. В соответствии с Указом Президента Республики Узбекистан от 04.12.2019 г. № УП-5887 «О мерах по поднятию на совершенно новый этап развития футбола в Узбекистане» отмечается, что в целях превращения футбола в самый массовый вид спорта в Узбекистане налаживается система выявления отбора и подготовки высокоодарённых молодых футболистов в качестве профессиональных спортсменов до ведения нашего футбола до уровня, способного конкурировать в развитыми странами, подготовки специалистов по футболу в соответствии с международными требованиями и стандартами, развития деятельности футбольных клубов.
Для чего необходимо аналитическая работа в клубах. Рассмотрим, как построена аналитическая работа в профессиональном клубе «Ливерпуль» Англия. Как средство, способствующее росту мастерства. В статье [7] ознакомил о работе аналитического отдела футбольного профессионального клуба Ливерпуль. Каждые выходные дни мы собираем данные примерно по 200 матчам по каждому касанию мяча. В каждом матче это около 2000 касаний.
Ма^олада футбол буйича Узбекистан усмирлар ва ёшлар терма жамоаси, олимпия терма жамоалари фаолияти урганилиб, та^лил цилинган. Шунингдек, Европанинг етакчи футбол клубларининг мусоба^а фаолиятидаги техник ва тактик курсаткичларининг та^лиллари келтирилган.
Калит сузлар: техник-тактик царакатлар, тацлилий ишлар, ёшлар, олимпия жамоалари.
The article considers and analyzes the performance of the youth and junior team, national teams of the youth and Olympic teams of the Republic of Uzbekistan. Also presented of football players of technical-tactical actions during competitive activities and analytical work in the football clubs in Europe.
Key words: technical and tactical actions, analytical work, youth, Olympic teams.
Клуб использует трекинговые системы, которые позволяют отследить положение каждого игрока на поле в любую секунду. За один матч накапливается примерно полтора миллиона отметок. Именно за счёт статистических данных было принято решение пригласить в клуб Наби Кейта. Точно также выяснилось, что Мухаммад Салах будет особенно эффективен в паре с Роберто Фирмино. За спортивными успехами стоит математика уровня космических исследований. Заключает автор.
В то же время участие юных футболистов в международных турнирах - это ведущее средство подготовки спортсменов. Известно, что игра рассматривается как итог учебно-тренировочной работы. В процессе игровой деятельности развиваются и совершенствуются составляющие интегральной подготовленности.
Юноша в обстановке соревнования в борьбе с соперником должен проявить все качества для достижения победного результата, которые развивались у него длительное время отдельными упражнениями. Обстановка борьбы с соперником, азарт соревно-
28
e-mail: fan_sportga@uzdjtsu.uz
№6-2020