Научная статья на тему 'СООТВЕТСТВИЕ НЕПРЕРЫВНОСТИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ И ОБУЧЕНИИ ГРАМОТЫ В СТАНДАРТАХ ДОШКОЛЬНОГО И НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ'

СООТВЕТСТВИЕ НЕПРЕРЫВНОСТИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ И ОБУЧЕНИИ ГРАМОТЫ В СТАНДАРТАХ ДОШКОЛЬНОГО И НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
86
11
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
НЕПРЕРЫВНОСТЬ / РАЗВИТИЕ РЕЧИ / ОБУЧЕНИЕ / ГРАМОТА / ДЕТИ / ТРЕБОВАНИЯ / ДОШКОЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ / ГОТОВНОСТЬ / ПЕДАГОГИ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Маджидова Бибихафиза, Тешаева Сафиямо Саломовна

В данной статье рассматриваются особенности развитие речи детей дошкольного возраста и подготовки их к школьному обучению в соответствий требований Стандартов дошкольного и начального образования. Представленные материалы обеспечивают непрерывность работы воспитателя дошкольного учреждения в развитие речи и готовности ребенка у обучению родному языку в начальной школе. Авторы также отмечают необходимость реализации требований образовательных стандартов родителями, педагогами дошкольных учреждений и учителей начальных классов, центров повышении классификации и переподготовки специалистов, методических мероприятий учеными. Особо отмечается необходимости учета требований Стандартов авторами в подготовки учебной программы, учебников, методических пособий и других вспомогательных материалов.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

COMPLIANCE WITH THE CONTINUITY OF SPEECH DEVELOPMENT AND LITERACY IN THE PRESCHOOL EDUCATION STANDARDS

At this article examines the features of the development of speech at preschool for children and those preparing for school education in accordance to the requirements of the standards of preschool and primary education The presented material covers of the key to the materials that ensure the continuity of the work and preschool teachers in the development of speech and the child's readiness to learn in the native language in the necessary school. The authors also noted the important implementation of the requirements of educational standards by parents, teachers of preschool institutions and primary school teachers in the centers, increasing the qualification and retraining of specialists, methodological measures. Scientists, especially emphasize the need to take into account the requirements of the standards of teaching aids and other auxiliary materials.

Текст научной работы на тему «СООТВЕТСТВИЕ НЕПРЕРЫВНОСТИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ И ОБУЧЕНИИ ГРАМОТЫ В СТАНДАРТАХ ДОШКОЛЬНОГО И НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ»

мероприятий в реализации инклюзивного образования и организация работы с студентами ОВЗ в университете.

Ключевые слова: студенты с ограниченными возможностями, медико-психологические особенности людей с ОВЗ, интеграция, инклюзивное образование, дефект, диагностика, взаимодействие, педагогическая информация, партнёр, актуализация, адаптация.

PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL BASIS OF INTEGRATED TRAINING OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE CONDITIONS OF INCLUSIVE EDUCATION

This article is devoted to the implementation of the Concept of Inclusive Education in the universities of the Republic of Tajikistan. In the universities of the republic today, successful socialization of people with disabilities in difficult life situations is ensured. The authors analyzed all educational complexes and revealed that they of the university as a whole do not sufficiently take into account the peculiarities of teaching people with disabilities.To provide social and psychological support at the university, a structure is proposed from the departments of the university, which should provide psychological and social support to students of disabilities. The authors have created a module that contributes to the creation at the university of an environment that ensures the formation ofits general and special competencies, assistance in the development of the personality of a disabled student, contributing to the adaptation of this category of students to the educationalprocess during the period of study at the university, taking into account the medical andpsychological characteristics of their disease... The article provides an action plan for the implementation of inclusive education and the organization of work with students of disabilities at the university.

Key words: students with disabilities, medical and psychological characteristics of people with disabilities, integration, inclusive education, defect, diagnostics, interaction, pedagogical information, partner, actualization, adaptation.

Сведения об авторах:

Эльмуродова Садбарг Худойназаровна - кандидат педагогических наук, доцент, заведующая кафедрой социальной и профессиональной педагогики Худжандского государственного университета имени Бободжона Гафурова тел: (+992) 928233378, Электронный почта: [email protected]

Ахмедова Малохатжон Рахматовна - старший преподаватель кафедры педагогики и психологии Худжандского государственного университета имени Бободжона Гафурова. тел: (+992) 928353160.

Aboutthe authors:

Elmurodova Sadbarg Khudoynazarovna - Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Social and Professional Pedagogy of Khujand State University named after Bobodzhon Gafurov. Phone: (+992) 928233378, E - moil: [email protected] Akhmedova Malokhatjon Rakhmatovna - Senior Lecturer of the Department of Pedagogy and Psychology, Khujand State University named after Bobodzhon Gafurov. Mobile phones: (+992) 928353160.

МУТАССИЛИИ СТАНДАРТНОЙ тахсилоти томактабй ва ибтидой ва МУТОБИЕАТИ ОННО ДАР ИНКИШОФИ НУЩ ВА ТАЪЛИМИ САВОД

Мацидова Б.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Тешаева С С Мактаби тахсилоти миёнаи умумии №56

Пешрафти чомеаи муосир, равандхои чахонишавй, ки дар он ба фазой тахсилотй ворид шудани хамаи табакхои чомеаи муосир, аз чумла кудакону наврасон низ рохандозй мегардад, талабот ба тахия ва татбиксози Стандартхои тахсилотй татйир ва такмил меёбад. Дар хама зинахои тахсилотй - тарбия, таълим, маълумотгирй ва шаклгирии шахсияти инсон хамчун раванди ягона ва беохир дониста мешавад. Хама гуна Станартхо вобаста ба дархости чомеа тахия карда шуда онхо ба конеъ гардондани эхтиёчоти чомеа ва шахс равона мегардад. Тахсилу тадрис, муваффакияту пешрафти кудак дар зинаи тахсилоти ибтидой ва рушди минбаъдаи у ба хачми дониш, махорату малакахое, ки дар давраи томактабй аз худ кардааст, вобаста мебошад.

Таъмин намудани муттасилии тахсилоти томактабй ба ибтидой аз талаботхои Крнуни ЧТ «Дар бораи маориф», Крнуни ЧТ «Дар бораи таълиму тарбияи томактабй», ки онро Хукумати кишвар тасдик намудааст, бармеояд. Дар моддаи 15 Крнуни ЧТ «Дар бораи маориф»: «Омода намудани кудакон, ба

Ma^^ дap oилa вa мyaocиüaхoи тoмaктaбй хaтмй мeбoшaд вa якe 8з мeьëpхoи oмoдaгии кyдaк бa Ma^^ нутки инкишoфëфтa aüг, ки бapoи 8з xyд нaмyдaни зaбoни мoдapй x,aM4yn илм acoc мeгapдa1д» [7, c. 11].

Аз ин py mo кушиш нaмyдeм мyтaacилии инкишоф дoдaни нута, гвълими зaбoнй мoдapй вa paвaнди мaъpифaтии R^ara^o тибки гaлaбaгхoи Стaндapгхo дap ду зинaи гax,cилoт - тoшктaбй вa ибтидoй то aндoзae apзëбй нaмaeм.

Стaндapти инкишaф вa омузиши бapвaктии кyдaк (8з pyзи тaвaллyд тo 7 (6) üaлaгй) «(ivM^a^ Стaндapг'и инкишaф)», ки 6o кapopи мymoвapaи Вaзopaти мaopиф вa илми Чyмхypии Точикистон 8з 31 дeкaбpи üaли 2010, № 2016 тacдик гapдидaacт, xy44ain мeъëpиe мeбoшaд, ки гaлaбaги ягaнapo бa гax,cилaги тoмaктaбй вa нигохубини кyдaк 8з pyзи тaвaллyд то cинни 7 (6) coлaгй My^ppap вa м8змуни paвaнди пeдaгoгиpo мyaйян нaмyдa, poбигaи дучонибш дaвpaхoи инкишофи üeнзигивии кyдaк вa тaъcиpи ornopo бa хaдaфхoи тapбия вa гвълим дap м8дди нaзap ^pop мeдихaд. [2, c.4]

Бoяд вдд rap^ ки дap Oтaндaprг'и инкишйф мaзмyни тaхcилa1 дap мухити гвълимии инкишйф бaëн гapдидaacт, ки orno мaнгикaн 6o x,aM aлoкaмaнд бyдa oмoдaгии кyдaк бa Ma^^ вa мy1aaccилии гax,cилaги томaктaбй ш иб1идoиpo гвъмин мeгapдoнaд, ки онхо чyнинaнд: Мухити 1. Сaлoмaтии чж;монй, нeкyax,вoлй вa pymди cKneivm гaхpикию хapaкaтй

Мухити 2. Инкишофи фaьoлияш мaъpифaтй

Мухити 3. Инкишофи эхоош вa ичтимоии кyдaк

Мухити 4. Инкишофи нутк oмoдaгй 6a üaвoдoмyзй. Мyoшиpa1

Мyxиги 5. Инкишофи шaxcияг вaтapбияи axлoкии кyдaк [2, c. 11]

М^^ди acocй 8з тapбияи шaxcияш кyдaки cинни томaктaбй, ки онхо бояд apзиmхoи зaбoни мoдapиpo 8з xyд нaмyдa, бapoи мyнocибaти мaзмyни ичтимой - мaдaнй дomг1a 6a зaбoни дaвлaтй вa дигap зaбoнхo oмoдa rap^Aa, кобилияти мyoшиpa1 нaмyдaн дap мухити aгpoфpo тaвaccyта вocигaхoи шифохй вa Faйpишифoхй (имою ишopa, киëфa) дopo гapдидaacт, ибopa1 мсбошед. [2, c.30]

Бояд 1aъкид нaмyд, ки везифехои acacии инкишофи нутк (г^зи дypyüги шyнидaнy 1aлaффyзи овозхои зaбoни мoдapй вa pиoя нaмyдaн 6a мсь^хои мaдaнияги нy1кpoнй), лугатомузй, тaшaккyлдихии üoxти гpaммaтикии нутк, oмyзoнидaни нутки мypaт1aб (гуфтугуй вa нaклкyнй), шинсю нaмyдaн бо aдaбиë1и бaдeй вa тaйëp нaмyдaн 6a üaвoдoмyзй дap як вaкт 6a ичpoи везифехои тapбиявй paвoнa кapдa мeшaвaнд.

Bo6acra 6a он, ки 6a Ma^^ paфтaн 6a oxиp pacидaни як дaвpaи мухими хaë1y фaьaлияги кyдaк - яьнe дaвpaи томaктaбй ad, он дap як вaк1 ^arn^ 6a зинaи бaлaнди ичтимой - 1aлaбa бyдaн мeгapдaд. Аз ин py вaзифaи тapбиявии тaьлими зaбoни мoдapй дap cинфхoи ибтидой paвoнa кapдa мeшaвaд: 6a тaшaккyли rnaxc™™ бaчaгoн, фaьaл вa ичтимой гapдидaни онхо тaьcиp pacaнaд, тaфaккypи миллй вa интикодии гaлaбaгoнpo paвнaк 6axшидa, мyüгaкилoнa фикp кapдaнpo ëд дшдд: мyüсидa1 нaмoяд, ки мaктaббaчaгoни xypдcaл хaмaи нaмyдхoи фaьaли нутк - нaкл кapдaн, шyнидaн, нaвиm1aн вa xoндaнpo 8з xyд кyнaнд [1, c.6].

Ичpo гapдидaни везифехои тaьлимy 1apбиявии инкишоф дoдaни нутки кyдaкoни cинни томaктaбй дap кyдaкиüгoн вa тaьлимy тapбиявии зaбoни мoдapй дap cинфхoи ибтидой, Ma^cyca^ дap шнфи якум мy1aaccилии гaхcилaги томaктaбй ш иб1идoиpo гaлaб мeнaмoяд. Бояд nern 8з 6a мaктaб paфтaн 6a кyдaк мaхopaти гуш кapдaн вa фaхмидaни м8змуни нутки кaлoнüсл, мyoшиpa1 бapкapop нaмyдaн, oмoдaгй 6a нaвиштaн oмyзoнидa мeшaвaд, ки ичpoи ин вaзифa имконият мeдихaд гaлaбoгхoи Стaндapт'и гaхcилaги ибтидоии зaбoни мoдapй дap мapхилaхoи тaьлими üaвoд вa инкишофи нутк; дaвpaи oмoдaгй 6a caвoдoмyзй (то aлифбo), дaвpaи елифбо (гаълими üaвoд) вa дaвpaи бaъди 8лифбо xeлe мухим ad. 3epo ß^ara 6 - 7 coлa дap дaвpaи oмoдaгй 6a мaктaб бо тобишхои мaънoгии к8лим8ю ибopaхo (зидшъно, хaммaънo) шинoc шуд^ 8з p^ нaмyнa мувофики коид8хои гpaммaтикй 4yma тapтиб мeдихaд, фикpи xyдpo бaëн мeнaмoяд, хoдиüaю вoкeaхo вa мезмуни aфüснaю хикoяхopo нaкл мeкyнaд, paфтоpy aмaл вa мaкoни вoкeaхopo тacвиp мecaзaд. Иüгифoдa бypдaни ycyли тaхлилy тapкиби овозй, ки дap мaшFyлиятхoи тaьлимии тaйëpй 6a caвoдoмyзй иüгифoдa мeгapдaд, имконият мeдихaд кудакон вoбacгa 6a вaзъиягy хoлa1 тaFЙиp дoдaни кaлимa дap чумл^ oхaнги ^^rop вa мaхopaти нy1кpoниpo 8з xyд ншоянд, дap бopaи овозхо, мaвкeи онхо дap кaлимa, чойкунй, мy1oбикшaвии онхо дap cиüгeмaи овозии зaбoни точикй тacaввypa1 X0cил нaмyдa дap 4apaë™ он бо coxти гpaммaтикии зaбoни мoдapии xyд шинoc гapдaнд. Ин aмaл минбaъд имконият мeдихaд ки мyaллим дap дaвpaи тaьлими aлифбo, яьнe ëд дoдaни xoндaнy нaвиm1aн 6a дониш, мaхopaтy мaлaкaхoи R^ara^ тaкя нaмoяд.

Бояд кaйд кapд, ки дap дaвpaи oмoдaгй 6a мaк1aб вa тaйëpй 6a caвoдoмyзй тибки гaлaбaги Стaндapти омузиши бapвaк1ии кyдaк (8з pyзи тaвaллyд то 7 (6) ü0лaгй), oмoдaгии кyдaкoн 6a xoндaн вa нaвиштaн poхaндoзй гapдидaacт. Мaкüaд вa вaзифaхoи ин дaвpa бoшaд бо тaвpи мyшaxxac дap бapнoмaи тapбия, тaьлим вa инкишофи кyдaкoни cинни тошкгабй «Рaнгинкaмoн» дap aü0cи 6a х^сС^^ии xycycиягхoи paвoнию - мaъpифaтии к^кони 5 - 7 cma, яъш дap ду ^ухи cиннycoлии «^araM пeшнихoд кapдa шyдaacт. [3, c.79, 109]

Ичро гардидани талаботхои Стандарти инкишоф оид ба шунидан ва дарк карда тавонистани овозхои забони модарй дар таркиби хичо, калима, чумла имконият медихад шунавоии фонематикии кудак шакл гирад, ки он минбаъд ба кудак дар азхуд намудани имлои забони модарй, дуруст, бехато ва хушхат навиштан мадад мерасонад. Ичрои ин вазифа дар Стандарти тахсилоти ибтидой яке аз вазифахои мухими омузонидани нутки хаттй дар давоми тамоми мархилахои таълими забони модарй мебошад ва хангоми муайян намудани ичрои талаботи Стандартно, такмили дониш, махорату малака ва арзёбй бо максади ташаккул додан сатхи рушд ва пешниходи бахои нихой (чамъбастй) истифода шуда метавонад.

Маълум аст, ки омодагй ба навиштан дар синфи якум дар давраи то алифбо дар муддати муайян дар дарсхои тайёрй бо саводомузй бо истифодаи машкхои махсус амалй гардонда мешавад. Дар Стандарти инкишоф тайёрй ба навиштанро хануз аз давраи 2 - 3 солагй талаб менамояд. Омода намудани кудак ба навиштан аз инкишоф додани малакахои нозуки тахрикй ошз гардида, аввал у дар когаз хатхои качу килеб, аломатхои хурду калонро тасвир карда метавонад, сипас тасвирхои китобчаро аз худуди расм берун набромада ранг мекунад, ашёхои мудавварро ороиш медихад, шакли ашёхои оддиро тасвир менамояд, чойгиршавии кисмхоро хангоми тасвир намудани ашёхои мураккаб таъмин намуда ба жанрхои гуногуни санъати тасвирй шинос мегарданд. Махсусан, машгулияти расмкашй, ки дар онхо ба кудакон ба расмкашии ашёи (образи ашёхо ба чузъхои он), сюжетй (образхои бадей, манзарахо, фаъолияту амалхо) ва ороишй (дар асоси шинос намудан ба накшу нигорхои миллй ороиш додани ашёхо) омузонида мешавад, дар омода намудани кудакон ба навиштан накши мухим дорад. Ин машгулияхо имконият медихад кудак тарзи дуруст нигох доштан ва истифода бурдани маводхои навишторй - ручка, калам, самтхои навиштан аз чап ба рост, кашидани хатхои дарозу кутохро мустакилона ёд гирад, хотираи харакатй, малакахои нозуки тахрикии дастро инкишоф дихад. Азхудкунии тарзи дурусти амалхои дар боло зикр гардида имконият медихад талабаи синфи якум шакли харфхои чопию дастнависиро хангоми ёдгирии хондану навистан тез ва устувор дар хотир гиранд, «матнхои хурдро хонда, покиза ва бегалат нависанд» ва минбаъд «доир ба тасвири табиат, тафсили вокеахо, нишон додани хислат ва хулку атвори шахс чумла, накл тартиб диханд ва фикри худро мустакилона баён намоянд». [1, с.8]

Маълум аст, ки хамаи Стандартхои тахсилотй мазмуни базавй, хадди аккалии сарбории фанхои омухташавандаро ба зинахои минбаъдаи тахсилоту маълумотгирй омода месозад.

Тадбикшавии Стандартхои тахсилотй дар хамаи зинахои таълиму тарбия, маълумотгирй ба замина, тайёрии равонию чисмонй, аклию зехнй ва маърифатию ичтимоии донишомузон такя менамояд.

Сохаи тадбики Стандарти инкишоф дар муассисахои тахислоти томактабй, мутаалик ба мухити таълиму тарбияи оила мебошад. Вале омухтану тадбикгардонии Стандарти инкишоф ва Стандарти тахсилоти ибтидой вазифаи кормандону омузгорони муассисахои тахислоти томактабй, волидон, марказхои такмили ихтисос ва бозомузии кормандони маориф, чорабинихои методии таълимгоххо, олимону мутахассисони соха мебошад, то мутаасилй ва тадбикгардонии онхо таъмин карда шавад. Махсусан, ба мураттибони барномахои таълиму тарбиявй, китобхои дарсй, дастурхои таълимию методй лозим аст, ки мутаасилии зинахои тахсилотиро тибки талаботи Стандартхо ба хисоб гиранд, то бо истифодаи роху усул ва воситахои дастра тадбикгардонии онхо дар фаъолияти муассисахои тахсилотй таъмин гардонда шавад.

АДАБИЁТ

1. Стандарти тахсилоти ибтицоии забони модарй ва математика барои синфхои 1 - 4 ва рохнамои омузгор. Душанбе., 2012 -

112 с

2. Стандарти инкишоф ва омузиши барвактии кудак (аз рузи таваллуд то 7 (6) солагй). Душанбе, 2012 - 88 с

3. Рангинкамон. Барномаи тарбия, таълим ва инкишофи кудакони синни томактабй. Душанбе, 2012 - 124 с

4. Дошкольная педагогика с основами методик воспитания и обучения 2 -е изд. Санкт - Петербург, 2015 - 446 с

5. Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи маориф». Душанбе, 2013 - 91 с.

СООТВЕТСТВИЕ НЕПРЕРЫВНОСТИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ И ОБУЧЕНИИ ГРАМОТЫ В СТАНДАРТАХ ДОШКОЛЬНОГО И НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

В данной статье рассматриваются особенности развитие речи детей дошкольного возраста и подготовки их к школьному обучению в соответствий требований Стандартов дошкольного и начального образования. Представленные материалы обеспечивают непрерывность работы воспитателя дошкольного учреждения в развитие речи и готовности ребенка у обучению родному языку в начальной школе.

Авторы также отмечают необходимость реализации требований образовательных стандартов родителями, педагогами дошкольных учреждений и учителей начальных классов, центров повышении классификации и переподготовки специалистов, методических мероприятий учеными. Особо отмечается необходимости учета требований Стандартов авторами в подготовки учебной программы, учебников, методических пособий и других вспомогательных материалов.

Ключевые слова: непрерывность, развитие речи, обучение, грамота, дети, требования, дошкольное учреждение, готовность, педагоги.

COMPLIANCE WITH THE CONTINUITY OF SPEECH DEVELOPMENT AND LITERACY IN THE PRESCHOOL EDUCATION STANDARDS

At this article examines the features of the development ofspeech at preschoolfor children and those preparing for school education in accordance to the requirements of the standards of preschool andprimary education

The presented material covers of the key to the materials that ensure the continuity of the work andpreschool teachers in the development of speech and the child's readiness to learn in the native language in the necessary school. The authors also noted the important implementation of the requirements of educational standards by parents, teachers of preschool institutions and primary school teachers in the centers, increasing the qualification and retraining of specialists, methodological measures.

Scientists, especially emphasize the need to take into account the requirements of the standards of teaching aids and other auxiliary materials.

Keywords: continuity, speech development, learning, children, demands, willingness.

Сведения об авторах

МаджидОва Бибихафиза — доктор педагогических наук, профессор кафедры специальной педагогики и инклюзивного образования Таджикского государственного педагогического университета имена Садриддина АйниТел: (+992) 985831902, 938508877 E - mail: [email protected]

Тешаева Сафиямо Саломовна — директор средней общеобразовательной школы № 56 г Душанбе. Тел: (+992) 883330003

About the authors

Madjjidova Bibihafiza — doctor of pedagogical sciences, professor of the department of special pedagogy and inclusive education of the Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Ayni. Tel: (+992) 985831902, 938508877E- mail: [email protected]

Teshaeva Safyamo Salomovna — The director of secondary school № 56 Dushanbe city Tel: (+992) 883330003

ТДУ: 374.3

САЛОХДЯТНОКЙ ДАР РАВАНДИ АТТЕСТАТСИЯИ МУАССИСАХОИ ТАЪЛИМИ

Рахмонов Ш.М.

Донишкадаи тибби-ицтимоии Тоцикистон

Салохиятнокй дар раванди аттестатсияи муассисахои таълимй ин чалб намудани мутахассисон барои гузарондани ташхиси вокей новобаста аз шакли фаъолияти муассисаи таълимй (давлатй, гайридавлатй), истифодаи мачмуи усулхои тахлили асосноку тасдикшуда, гузаронидани тахлили анкетавй, сотсиологй, ташхиси далелу хуччатхо барои гузарондани тахлил ва санчиши фаъолияти муассиса, шароити кори хайати омузгорон ва хайати ёридиханда, маъмурият, инчунин дастовардхои донишчуён ва фикру мулохизахои волидайн ва чомеа дар бораи фаъолияти муассисаи таълимиро дар бар мегирад. Яке аз масъалахои асосие, ки дар раванди аттестатсияи муассисахои таълимй тибки талаботи "Низомномаи аттестатсияи муассисахои тахсилоти олии касбии Чумхурии Точикистон амалй карда мешавад, то огози ташакили раванди аттестатсия барои самтхои ба ташхиси аттестатсионй карордоштаи муассисаи таълимй мутахассисони дорои салохиятхои хуби касбй, аз дигар муассисахои таълимй чалб намудан зарурият дорад. Салохиятнокй, мухокимаю баходихихои фаъолияти муассисахои таълимЬ на танхо аз дарачаи касбии мутахассисони барои хамкорй чалбшуда, балки аз омодагии касбии тамоми субектхои иштирокчиён барои раванди аттестатсияи муассисаи таълимй, чихати дуруст ба рох мондани фаъолият дар раванди ташхис , дуруст ва мулохизакорона пешниход намудан, омода кардани шаклхои чадвалхои барои ташхис хуччатхо ва оморхои пешниходнамудани экспертхои касбй ва аз фахмондани максаду вазифахо, аз технологияи фаъолияти экспертхо низ, вобаста аст. Таъмини чунин омодагй, яъне тайёрии ибтидой, хатто ба як навъ, омузиш ва ё гузаронидани семинар оид ба тартиби гузаронидани ташхиси аттестатсиониро дар байни экспертхои тахассусии даъватшуда, дар асоси хуччатхое, ки барои ташхис ба онхо дода мешавад, зарурият дорад. [1, с.3]. Раванди аттестатсия, аккредитатсия, ичозатномадихй ва баходихии мачмуъи, ки аз чониби Агентии назорат дар сохаи маориф ва илми назди Президенти Чумхурии Точикистон гузаронида мешавад. Дар самти салохиятхои Агентии назорат дар сохаи маориф ва илми назди Президенти Чумхурии Точикистон талаботхои зерин дохил мешаванд:

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.