Научная статья на тему 'СОҒЛОМ АВЛОДЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ХАЛҚ ЎЙИНЛАРИ ВА АНЪАНАЛАРИНИНГ ТУТГАН ЎРНИ'

СОҒЛОМ АВЛОДЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ХАЛҚ ЎЙИНЛАРИ ВА АНЪАНАЛАРИНИНГ ТУТГАН ЎРНИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
141
60
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
анъаналар / ўйинлар / миллий ва замонавий ўйинлар / ўйин турлари / Traditions / games / national and modern games / types of games

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Р Дехқонов

Миллий халқ ўйинларини, аньаналарини эзозлаш, уни келажак авлодгага етказиш, ёш авлод қалбига миллий ўйинларимиз мазмунмохиятини сингдириш асосий вазифадир. Ушбу мақола орқали миллий ўйинларимизнинг мазмун мохияти, уларнинг хаётимизда тутган ўрни нечоғлик эканлигига яна бир бор амин бўламиз.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF FOLK GAMES AND TRADITIONS IN THE FORMATION OF HEALTHY GENERATIONS

The main of task of today is to respect the national folk games and traditions, to bring them to future generations, to embody the essence of our national games in the heart of the younger generation. This article discusses the essence of our national games and their role in our lives.

Текст научной работы на тему «СОҒЛОМ АВЛОДЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ХАЛҚ ЎЙИНЛАРИ ВА АНЪАНАЛАРИНИНГ ТУТГАН ЎРНИ»

"Oriental Art and Culture" Scientific-Methodical Journal - Issue 5 / 2020 ISSN 2181-063X

СОГЛОМ АВЛОДЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ХАЛЦ УЙИНЛАРИ ВА

АНЪАНАЛАРИНИНГ ТУТГАН УРНИ

Р.Дехконов

Узбекистон давлат санъат ва маданият институтининг

Фаргона минтакавий филиали

Анотатция: Миллий халк уйинларини, аньаналарини эзозлаш, уни келажак авлодгага етказиш, ёш авлод калбига миллий уйинларимиз мазмун-мохиятини сингдириш асосий вазифадир. Ушбу макола оркали миллий уйинларимизнинг мазмун мохияти, уларнинг хаётимизда тутган урни нечоглик эканлигига яна бир бор амин буламиз.

Калит сузлар: анъаналар, уйинлар, миллий ва замонавий уйинлар, уйин турлари

THE ROLE OF FOLK GAMES AND TRADITIONS IN THE FORMATION

OF HEALTHY GENERATIONS

R.Dexqonov

Fergana regional branch of Uzbek State Institute of Arts and Culture

Abstract: The main of task of today is to respect the national folk games and traditions, to bring them to future generations, to embody the essence of our national games in the heart of the younger generation. This article discusses the essence of our national games and their role in our lives.

Keywords: Traditions, games, national and modern games, types of games.

Халкимизнинг миллий кадриятлари булган маънавий, маданий бойликларимизни тиклаш, бойитиш, асраб-авайлаш, уни келажак авлодларга бекаму-куст етказиш, аждодларимиз томонидан куп асрлар мобайнида яратиб келинган гоят улкан, бебахр бойлигимиз булган урф-одатлар, маросимлар, халк уйинлари, байрамлар хдмда миллий кадриятларимизнинг урни ва мавкеъини тиклаш асосий вазифаларимиздан биридир. ^айси жамиятда маданий-маърифий ва тарбиявий тадбирлар окилона йулга куйилган булса, шу жамият ижтимоий адолат мезонлари асосида тез ривожланганлиги бизга тарихдан маълум.

Одатда, халк ижоди шу халкка мансуб асотир, афсона, миф, ривоят, эртак, достон, матал, макол, кушик, халк уйинлари, латифа ва аския жанрларидан таркиб топган булади.

Узбек халки асрлар давомида эзгуликни узида акс эттирган кадимий ва бой миллий маданияти билан жахон цивилизациясига улкан хисса кушган буюк халклардан биридир. Мустакил Республикамизни жахонга танитишда спортнинг ахамияти катта булмокда. Х,озирги кунда миллий уйинлар, кураш, улок шу билан бир каторда халкаро спорт турлари - теннис, бокс, футболнинг дунё халклари уртасида узбекларнинг обрусини оширишга хизмат килаётганлигининг гувохимиз. Кадриятларни эъзозлаш, кадимий урф-одатларни шакллантириш, эътикодларни мустахкамлаш, авлоддан-авлодга утиб келаётган маданий меросимизни келажак авлодга етказиш ва ёшлар онгига миллий халк уйинларининг мазмун-мохиятини чукур сингдириш бугунги долзарб масаладир.

Маълумки, инсон уз хаётида уйин, укиш, мехнат, дам олиш каби машгулотлар билан банд булади. Инсон хаётининг дастлабки даврларида уйин асосий фаолият хисобланади, кейин эса у укиш билан баравар давом этади, ундан сунг эса уйин камайиб, унинг урнини укиш ва мехнат эгаллайди. Инсоният тарихининг дастлабки даврларида хозирги болаликдагидек уйинлар хаётда мухим урин тутган. Уйинлар ёрдамида инсоният усган, улгайган, чиниккан, жисмонан бакувват булган, аклан, рухан ривожланган, маънан камол топган.

Хуллас, уйин одамзот тараккиётида катта ахамият касб этган. Бунинг сабаблари куйидагича:

Биринчидан, инсоннинг уйинга нисбатан табиий эхтиёжи булиб, у хаётдаги бушликни тулдирган, инсон танидаги ортикча кучни сарфлашга, етишмаган кучни туплашга ёрдам берган.

Иккинчидан, уйинлар халк тарихининг инъикосидир. Уйинларда инсоннинг турмуши, мехнати, тажрибаси, ташвиши, кураши, ютуклари уз аксини топади. Уйинлар оркали биз инсоният тарихи, орзу-уйлари, муаммолари, ниятларини ургансак булади.

Учинчидан, уйин инсон маданиятининг энг кадимги куриниши, купгина маънавий соха (ракс, томоша-театр, мусика, спорт, маросим каби) ларнинг манбаи сифатида хизмат килган.

Туртинчидан, уйинлар авлод-аждодларимизнинг согломлаштирувчи воситаси хисобланган. Ота-боболаримиз халк уйинлари ва мусобакалари ёрдамида аклан расо, рухан тетик, жисмонан бакувват булиб келган. Соглом авлодларни шакллантиришда уйинлар асосий омилга айланган.

Бешинчидан, уйинлар энг самарали тарбия воситаси. Болалар уйинлар оркали хаётга тайёргарлик курган, турмушдаги кийинчиликларни енгишни машк килган, иш ва курашда галаба килишни урганган.

Олтинчидан, уйинлар аждодларимизнинг тажрибасини узида уйгунлаштирувчи маданий мерос ва замондошларимизни, айникса ёш авлод акдий, рухий ва жисмоний баркамол булишига хизмат килувчи бебахо манбадир.

Халк уйинлари янги соглом авлодни шакллантиришда хам ута мухим урин тутгани учун биз уларни куз корачигидек асрашимиз, эъзозлашимиз ва улардан окилона фойдаланишимиз зарур. Мустакиллик туфайли миллий кадриятлар -миллий онг, тарихий хотира, азалий анъаналар, диний эътикодлар, халк ижоди каторида миллий уйинлар хам жадал тиклана бошлади. "Халк уйинлари байрами" (1991, 1992, 1993й.й. Фориш), "Миллий спорт ва халк уйинлари" I—II Олимпиадалари (1994, 1996й.й. Фориш), "Алпомиш" I Республика халк уйинлари фестивали (1998, Термиз), "Тумарис" кизлар миллий фестивали (1999, Жиззах), "Алпомиш"

II Республика халк уйинлари фестивали (2000, Фаргона), "Тумарис" II (Шахрисабз, 2001), Узбек миллий уйинлари фестивали (2005й. Жиззах ш.), "Тумарис" III кизлар миллий фестивали (2007й. Наманган ш.), Узбек миллий уйинлари фестивали (2007й. Чирчик ш.) каби йирик анжуманлар — узбек халк уйинлари тарихида янги даврни бошлаб берди.

Жуда кадимий ва бой тарихга эга булган халк уйинларининг илдизлари инсоният пайдо була бошлаган ибтидоий даврга бориб такалади.

Содда-содда уйин турларининг хозир хам хайвонот дунёсида учраб туриши, уйинлар тирик (жонли) мавжудотга хос фаолият эканлигидан далолат беради.

Инсоннинг шаклланишида уйинлар мухим урин эгаллаб келганлиги сир эмас. Ибтидоий одамлар териб еб кун кечириш билан машгул булган даврда бу сохага оид тажрибалар билан бирга уйин-мусобакаларга хам эхтиёж сезила бошлади. Бунинг сабаблари куйидагича:

Биринчидан, териб ейиш даврида ким куп ва тез мева захираси йигса, у тук булган. Бу узига хос мусобакани вужудга келтирган.

Иккинчидан, мохир теримчилар кариганда, уларга дарахт учига чикиб, хатарли шохларда туриб, мева териш кийин булган. Болаларда эса, харакат-уйинларга мойиллик булган. Бундан фойдаланган карилар болаларга мева теришни иш сифатида эмас, балки уйин шаклида ургатишган.

Учинчидан, ибтидоий даврда уруг-кабилалар уртасида серхосил жойлар учун жанглар булиб, бунинг окибатида курбонлар куп булган. Борган сари бу масалаларни маданий шаклда хал килиш йуллари изланган. Вакт утиши билан тугайдиган жанглар урнига, маданийлашган кураш-олишувлар вужудга келган.

Туртинчидан, кабилалар уз муаммоларини жанжал билан эмас, балки тинчлик йули билан хал килиш максадида кушни уруг вакилларини мехмонга

HaKupraH. Hhcoh thhh puBo^naHMaraH 6y gaBpga MexMoH Ba Me3SoHnap y3 ^HKpnapHHH naHTOMHMHK yfiuH-paKC maKnuga u^oganamraH.

hhcoh TeMupnunuK SunaH Mamryn SynraH gaBpgaeK yfiHHnapHHHr hhk maKrnapu - MeBa Tepum SyfiuHa MycoSaKa, TapSuaBufi yfiuH-MamFynoraap, capgopnap onumyBnapu, mhtomumuk yfiuH-paKcnap maKnnaHa Somnafigu.

OgaMnap obhhhhk SunaH myrynnaHa SomnaraHga ynapHHHr obh caMapanu Tyraca - KopHH TyfiraH, ob HaTH^a SepMaca-oH KonraH, KufiHanraH. OBgaH yn^a SunaH KafiTumaeTraH oBHunap, xypcaHg SynuS, ob ^apaeHHHH HMo-umopa, Maxcyc xapaKaraap xaMga yfiuH maKnuga TaKpopnamra xapaKar KunumraH. Harn^aga "ob yfiuHnapu" homu SunaH Tapuxga MyxuM ypuH TyTraH MagaHufi TagSup By^ygra KenraH.

HSTugoufi ogaMnap xaeTuga "obhuhuk yfiuH" napu MyxuM ypuH TyTuS, ynap oBgaH onguH xaM, yHgaH cyHr xaM yTKa3unraH. OBgaH onguHru yfiuHnap - ob ongu MamKu (oBra TafieprapnuKHu TeKmupum, oBra pyxufi Ba ^MCMoHufi mafinaHum) вaзн$aсннн yTaS, y3ura xoc kuhuk ^uggufi TagSup maKnuga yromrapunraH. By yfiuHnapga emnapHu xaM ob Kunumra yprarumraH.

YfiuH ^aKarruHa HaKKoHnuK MamKu, goBwpaKnuK gapcu SynuS KonMacgaH, Sarau y3 3aMoHacura moc ogaMnapHu TapSuanam MaKTaSu xaM SynuS xu3Mar KunraH.

Obhuhuk acocuga HopBaHunuK maKrnaHagu.

^opBaHunuKga MyafiaH xafiBoHnap: ot, xyKu3, эmaк, Tya, Syry MexHarugaH ^ofiganaHum ^apaeHuga xaM Sy xafiBoHnap xapaKaraapura TaKnug KunaguraH yfiuHnap By^ygra Kenagu. MacanaH, Saxopga ep xafigam yHyH xyKu3Hu SoKum -"Xym-xym", moxnapuHu Mofinam, Syam "ffloxMofinap", Kym xafigam MapocuMnapu "Kym xafiga", uhk Sop ot эгapпam BaKTuga - "Kaficap ot" KaSu yfiuHnap nafigo Synagu.

fflyHuHrgeK, Kyfi ^yHnapuHu onum MaBcyMufi MapocuMu, KopaMon TepunapuHu ufinam, ynapgaH nycTuH TuKum, ^yH fiurupum Ba KufiuM TyKum aHtaHanapu, Typnu KymuK-paKcnap, yfiuHnap epgaMuga aManra omupunraH.

Xynnac, HopBaHunuK TapMoKnapuHuHr xap Supu, MacanaH, KopaMonHunuK, KyfiHunuK, fiunKKHunuK, nappaHgaHunuK, SanuKHunuK, acanapuHunuK KaSunap SunaH Sofhuk y3ura xoc yfiuH-ogaraap nafigo SynraH.

fflyHgafi kkhuS, энг KaguMru gaBpgaH SomnaS uhcoh xaeTuga TepMaHunuK, obhuhuk, HopBaHunuK, gexKoHHunuKKa oug MexHaT Ta^puSanapu SunaH Supra yfiuH-paKcnap maK^naHa Somnafigu. OHrnu MexHaT Ba Ta^puSa acocuga Typnu yfiuHnap nafigo Synagu. Y3 HaBSaTuga Sy yfiuHnap MexHaTHuHr TapaKKufi этнmнga, uhcoh puBo^naHumuga xaM MyxuM ypuH TyTagu.

OSpa3nu kkhuS afiTraHga, yfiuH KynruHa KaguMufi MagaHufi MamFynoT TypnapuHuHr, ^yMnagaH, paKC, TeaTp, cnopT KaSunapHuHr "oHacu" xucoSnaHagu.

^acraaS yHHH hhcohhhot puBO^naHHmu ynyH KepaK 6ynraH 6ynca, KeHuHnanuK hhcoh yHHHHH pHBO^namupgH.

X,ap 6up TapuxuH gaBp y3 yHHHnapHHH aparagu Ba 6y yHuHnap y3 gaBpu KHmucuHH TapSuanamga MyxuM ypHH TyTagu. YHuHnap ogaMnapga arnarn ynyH энг 3apyp 6ynraH cu^araapHH maKmaHTHpH6rHHa KonMaH, 6anKH ynapHH x,ap TOMOHnaMa - MatHaBHH, aKguH, ^hcmohhh puBO^naHTHpumga x,aM axaMHarau 6ynraH.

YHuHnap xa^K xaeTHHHHr Myx,HM khcmh 6ynraHnurHHH fflapK amoManapu -OupgaBcuH, BepyHHH, H6h Chho, MaxMyg KomFapuH, KaHKOByc, Anumep HaBOuH, Bo6yp acapnapugaH x,aM 6unca 6ynagH. ^yHKH OupgaBcuH - fflox yHHHnapu, BepyHHH-KagHMru xanKgap yHuHnapu, h6h CuHO-yHHHHHHr mu$o6axm xycycuaraapH, MaxMyg KomFapuH-TypKuH xaragapra oug Kynna6 yHHH TypnapuHHHr 6aeHH, KaHKOByc-yHuHnapga Karaamum ogo6u, Anumep HaBOuH-naxgaBOH^HK, 3ypnu 3aBKU-maBKH x,aKuga ^ugguH ^HKpnap H3xop этгaнпap.

TapHXHH yfiHHnapHH ypraHHmga MaxMyg KomFapHHHHHr "^bohh nyroTHT TypK" acapH MyxuM ypHH TyTagu. By nyFarga xa^K yHHHnapHHHHr 150 gaH opTHK TypnapH THnra onuHagu Ba ynapHHHr 20 TacHra Tatpu^ SepunraH.

^yMnagaH, geBOHga "KopaHFyHH" (KopoHFyga KypFOH onum), "BaHgon" (acHp onum), "YrHm-yTHm" (gaBpa yHHHH), "MyHrro" (cyB yHHHH), "^aBroH" (ryn yHHHH), "YTHm-yTHm" (TypTH6 yTHm yHHHH), "yt 6aHgan" (raeK yHHHH), "THpaHgo3HHK", "ok cyHraK", "^aHraH-MaHrau", kh^hh6o3hhk, HaroagopnHK, yK OTHm Ka6u Kynna6 yfiHHnap xaKHga MatnyMoraap KenTHpunagu.

fflyHHHrgeK, "CyKHMra 6oKHnagHraH", 'TOk Tamum", "Ka3OT", "noHra" Ka6u OT yfiuHnapura x,aM TyxTanraH.

MaxMyg KomFapuH yHHH Ba Myco6aKanapra HHc6araH "6axc" aTaMacHHH umnarraH. (MacanaH, MepraH^HK 6ax,cH, xafiBOHnapHH OBnaMOK 6ax,cH, ot ycTHga onumum 6axcu Ba x,OKa3o). geBOHga yfiHHnapra oug Kynna6 araManap x,aM KenTHpunagu. MacanaH, "oHyH" (yHHH), "oHHary" (yHHHHOK), "yTym" (rorym), "to6hk" (naBroH Tynu), "nyMHmgu" (cyBra myHFHmga 6ax,cnamyB), "Tyngu" (ypgu)

Ba xpKa3o.

A^coHaBHH "AnnoMHm" gocTOHH xa^K yfiHHnapHHH ypraHHmga yTa MyxuM MaH6a 6yna onagu. YHga Kypam, ot noHra, ynoK, HaH3a caHHHm, KaMOHgaH yK OTHm, KHHHH6o3nHK, MepraH^HK Ka6u yfiHHnap HerH3Hga ®;acypnHK, ®;aHroBapnHK, opuaTnunHK, MaroHar, MatHaBHH Ba ^hcmohhh komhhhhk 6unaH 6ofhhk $a3HnaTnapHH Tap6uanam SyHuna xa^K Ta^pu6acH y3 ypHHHH TonraH.

Cox,h6khpoh Amhp TeMypHHHr xap TOMOHnaMa KaMon Tonumuga xaM yHHHnap KaTTa pont yHHaraH. Amhp TeMyp emnuruga onumyB-Kypam, ot yHuHnapu, naBaHgo3HHK, HaH3a6o3nuK, Tom KyTapum, y3OKKa nonum Ka6u Myco6aKanapga

катнашиб, чиниккан. Ёшлигидаги бу уйин-машклар кейинчалик сохибкиронга жуда аскотган.

Узи уйин-машкларда чиниккан Амир Темур халк уйинларидан уз кушинини харбий тайёрлашда кенг фойдаланган. Жахонгир Амир Темур уз кушинининг рухий ва жисмоний бардам килиш учун машк, мусобака, уйинлар тизимини яратган.

Узбек халки хам бошка халклар каби узининг бой уйин захираларига эгадир. Минглаб хаммага маълум уйинлар билан бир каторда айрим минтакаларимизга хос урганилмаган уйинлар хам бисёрдир.

Баъзи бир кишлок уйинлари бошкаларига умуман ухшамаслиги хам мумкин. Бундан ташкари, узбек халкининг анъаналари орасида турли ёшдагилар, турли жинсдагилар, йил фасллари, шахар ва кишлокларга хос уйинлар тизими булган.

Узбек халк уйинлари орасида бошкотирма, суз, кушик, ракс-уйинлар, вокеабанд харакатли уйинлар турлари машхур булган. Бирок илмий адабиётларда ханузгача кабул килинган умумий таснифни топиш кийин.

Узбекистон худудида хамма биладиган кизикарли уйинлар билан бирга уз худудларига хос уйинлар хам мавжуддир. Фаргонада "Чумчук тушди бошимга", "Ботмон-ботмон", "Кушикни боши", "Капитан", "Дуппи тишлар", "Пар этди", "Шайтон-шайтон" ва бошкалар, Тошкентда "Чигирик" (жойида айланган холда копток уйнаш), "Чортак" (ерда чизиб куйилган чизиклар орасида сакраш), "Аркон уйин" (аркондан сакраб утиш), "Тош уйин" (майда тошчалар) каби уйинлар расм булган.

Худудий уйинлар хам турли жой ва мухитда уйналган. Масалан, уйда -сандал уйин, бошкотирма ва суз уйинлари; ховлида - том уйинлари, аркон, чизикли уйинлар, бекинмачок; майдонларда - чирикас, тортишмачок; богда -ёнгок, данак уйинлари; сувда - сув остида куп туриш, сузиш буйича мусобакалар, кувлашмачок; хавода - аргимчок учиш; осмонда - варрак уйинлари бажарилган.

Хар бир жойнинг уз уйини булган, хатто сардоба, карвонсарой, чойхона, мехмонхона каби жойларнинг хам уз уйинлари булган. Туяда, отда келаётган йуловчилар дам олиш бекатларида оёгини ёзиш максадида аркондан сакраш уйинлари билан шугулланганлар.

Фойдаланилган адабиётлар

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. -№. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - T. 10. - №. 4. - C. 559-567.

3. BonTa6oeBa Y. HyTK caHtarHHHHr y3ura xoc xycycuaraapH: MyaMMO Ba enHMnap //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - C. 125.

6. YCMOHOB m. CA^HA^A TAmKH KHEOATA AKTEPHHHT MYHOCABATH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Ycmohob m. Hhm gaproxura Sup Ha3ap //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. YMapoBa X,., Ycmohob m. CaHtarra 6aFHmnaHraH yMp //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - T. 10. - №. 3. - C. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - T. 5. -№. Conference. - C. 4-4.

11. A6gyHa3apoB 3. MHT-THH YHHH.nAPHMH3 HfflTHPOKH^A Em AKTEP.TAPHH TACABBYPH BA ^HKKATHHH ^APX^Am //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. A6gyHa3apoB 3. THMCO.T.TAP CHHMOCHHH ^PATHm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 148152.

14. MngameBa C. KHTo6-KyHrHn nupoFH //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. MngameBa C. KHTO6 MyTonaacHHH maKHnnaHTHpumga KyTy6xoHaHHHHK ^aonuaTH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. Ахмедов Р. Миллий мусикий ижрочилик санъатига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. Юлдашев К., Эгамбердиев Х. Режиссура: кеча ва бугун //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Талабоев А. Маком санъатида сузнинг урни //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. Акбаров Т. ФОЛЬКЛОР ВА АНЪАНАВИЙ МУСЩА МАСАЛАЛАРИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

References

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. -№. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 4. - С. 559-567.

3. Болтабоева У. Нутк санъатининг узига хос хусусиятлари: муаммо ва ечимлар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - С. 125.

6. Усмонов Ш. САХНАДА ТАШ^И ^ИЁФАГА АКТЁРНИНГ МУНОСАБАТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Усмонов Ш. Илм даргохига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. Умарова Х., Усмонов Ш. Санъатга багишланган умр //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 3. - С. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - T. 5. -№. Conference. - C. 4-4.

11. A6gyHa3apoB 3. MHTTHH yHHHTAPHMH3 HfflTHPOKH^A Em AKTEPTAPHH TACABBYPH BA ^HKKATHHH ^APXTAm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. A6gyHa3apoB 3. THMCOTTAP CHHMOCHHH ^PATHm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 148152.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

14. ro^garneBa C. KHTo6-KyHrun nupoFH //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. ro^garneBa C. KHTO6 MyTonaacHHH maKHnnaHTHpumga KyTy6xoHaHHHHK ^aonHATH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. AxMegoB P. MunnHH MycHKHH h^pohhhhk caHtarura 6up Ha3ap //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. ro^garneB K., 3raM6epgueB X. Pe^uccypa: Kena Ba 6yryH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Tana6oeB A. MaKOM caHtaruga cy3HHHr ypHH //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. AK6apoB T. OOTBKTOP BA AHLAHABHH MYCHKA MACATATAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.