Подготовка педагогических кадров
II Купкураш учун баллр суммаси 34.6±3.02 34.22±2.84 29.0±5.86 32.35 ±4.67
III Купкураш учун уртача 8.65±0.50 8.55±0.47 7.25±0.98 8.08±0.78
кстр III-разряд
яниб сакраш
Эрыш машк. П/б кушпоя
□ Тажриба гурухи
Таяниб сакраш Яккачуп
И Назорат гурухи
2-расм. Тажриба ва назорат гуру^ларида гимнастика купкураши буйича ^исобга олиш (2-бос^ич, иккинчи семестр) ва расмий (3-бос^ич, олтинчи семестр) мусоба^алар натижалари.
«Гимнастика» фанини урганиш жараёнида тажриба гурухи талабалари юкори даражада асосий ва снарядли гимнастика асосларини билишларини курсатдилар. Уларнинг гимнастикани ургатиш назарияси ва услубияти асосларига доир назарий билимлари, хамда малакавий мусобакалар на-тижаси яхшиланди. Тажриба гурухида 6 семестр буйича уртача баллари 8,55 га, шунингдек назорат гурухида 8,08 балл булди.
Юкоридагилардан хулоса килиш мумкин-ки, агар булажак мутахассис касбий билим ва куникмаларини ва спорт-техник махоратини мувафаккиятли эгаллаш учун зарур кобилият-лар, шаклланишининг турли боскичларида ушбу тузилманинг семестрлар ва боскичлар буйича динамикасини, алохида кобилиятлар орасидаги узаро богликлик хусусиятларини яхши билса, ко-билиятларни бахолаш ва уларни ривожлантириш куникмасига эга булса, гимнастика машкларига
УУК (УДК, UDC): 797.21:015.132
ургатиш мувафаккиятли амалга ошириишилиши мумкин.
Хулоса.
Юкоридагилардан хулоса килиш мумкинки олий педагогик таълим муассасалари талабаларида касбий билим ва куникмаларни боскичма-боскич шакллантириш дастурини ишлаб чикиш ва тажри-бада асослаш. Агар булажак мутахассис касбий билим ва куникмаларини ва спорт-техник махоратини мувафаккиятли эгаллаш учун зарур кобилиятлар, шаклланишининг турли боскичлар буйича динамикасини, алохида кобилиятлар орасидаги узаро богликлик хусусиятларини яхши билса, ко-билиятларни бахолаш ва уларни ривожлантириш куникмасига эга булса, гимнастика машкларига ургатиш мувафаккиятли амалга ошириишилиши мумкин. Гимнастика фанини урганиш жараёнида тажриба гурухи талабалари юкори даражада асосий ва снарядли гимнастика асосларини билишларини курсатдилар. Уларнинг гимнастикани ургатиш назарияси ва услубияти асосларига доир назарий билимлари, хамда малакавий мусобакалар нати-жаси яхшиланди.
Адабиётлар:
1. Абдуллаев А.,Ханкелдиев Ш.Х.Жисмоний тарбия назарияси ва усулияти: Дарслик., - Т.,2005. - 231 б.
2. Eshtayev A.K. Sport gimnastikasi mashgulotining nasariy asoslari (uslubiy qo'llanma). O'zDJTI nashriyot-matbaa bo'limi. T. 2009. - 113 b.
3. Мусаев Б.Р. Олий педагогик таълим муассасалари талабаларининг гимнастика буйича касбий-педагогик куникмаларини шакллантириш. Дисс. канд. пед. наук. - Ташкент: УзГИФК, 2011. - 180 б.
4. Умаров Д.Х. Ёш гимнастикачилар жисмоний сифатларини тайёр-гар-лик бос^ичида ривожлантириш технологияси. Дисс канд. пед. наук. - Т. УзГИФК, 2007. - 187 б.
5. Umarov M.N. Gimnastika. O'quv qo'llanma.'VNESHINVESTROM" nashriyti. T.: 2015. - 400 b.
6. Umarov M.N. ва бошк. «Gimnastika nazariyasi va uslubiyoti» Darslik., Т. 2017.- 500 b.
7. Umarov M.N. va boshqalar. Gimnastika, darislik. T. Cho'lpon nomidagi BMIU, 2018. - 552 b.
Муаллиф билан богланиш учун:
Катта ук,итувчи Ф.Р. ЭШПУЛАТОВ1
!К,арши давлат университета Карши шахри, Узбекистон
УСМИР СУЗУВЧИЛАРДА КУЧ ТАЙЁРГАРЛИГИНИ МАХСУС МАШГУЛОТ РЕЖАСИ ЁРДАМИДА ТАКОМИЛЛАШТИРИШ
Аннотация
Annotation
см о см
го га t
0 Q. W
1
В статье изучено совершенствование силовой подготовки на основе разработанного тренировочного плана пловцов подросткового возраста. Результаты исследования свидетельствуют о силовой подготовке подростков, специализирующихся в плавании.
Ключевые слова: брасс, сила, специальные упражнения, развитие, педагогическое тестирование, педагогический опыт.
Долзарблиги. Узбекистон Республикаси Вазир-лар Махкамасининг 2018 йил 3 майдаги "Сузиш спорт турларини ривожлантириш чора-тадбирла-
Маколада усмир ёшдаги сузувчиларнинг ишлаб чикиилган машгулот режаси асосида, куч тай-ёргарлигини такомиллаштириштадкик этилган. Тадкикот жараёнида сузувчи усмирларнинг куч тайёргарлигини тадкикот натижалари курсатиб утилган.
Калит сузлар: брасс усули, куч, махсус машклар, ривожлантириш, педагогик тестлаш, педагогик тажриба.
The article examines the improvement of strength training based on the developed training plan for teenage swimmers. The results of the study indicate the strength training of adolescents specializing in swimming in the course of the study.
Keywords: breaststroke, strength, special exercises, development, pedagogical testing, pedagogical experience.
ри тутрисида"ги 333-сонли карори кабул килинди. Унда Сузиш спорти турларининг оммавийлигини янада ошириш максадида, болалар-усмирлар,
И
П/б
Ол
тр II-разряд
Подготовка педагогических кадров
айникса уюшмаган ёшлар уртасида сузиш буйича «Ёш олимпиячилар», «Олимпия умидлари», кизлар уртасида синхрон сузиш буйича «Сув париси», сув спорти турлари буйича «Нафосат олами» спорт мусобакаларини ташкил этиш устувор вазифалар этиб белгиланган. Фарзандингизни бирон бир спорт тугарагига бериб х,ам? ундаги хдракатчан-ликни саклаб колишлари, х,ам ундан чикаётган энергияни тутри тарафга йуналтиришлари мум-кин. Спорт билан шутулланадиган болалар одатда камрок касал буладилар, иродалари мустах,кам булади ва тартибга урганадилар. Купчилик бола-лар мактабгача булган даврдаёк ортикча вазн ёки умуртка погонасининг кийшайиши каби касал-ликларга эга буладилар. Тугри танланган спорт тури бу каби муаммолардан халос этиши мумкин. Асосийси ота-оналар фарзандалари учун спорт тугараги танлаётганларида узларининг ушалмай колган орзуларидан келиб чиккан х,олда эмас, балки фарзандларининг кизикишлари ва лаёкат-ларидан келиб чикишлари максадга мувофик булади. Сузиш деярли барча болаларга тутри келади. Купчилик ота-оналар фарзандларини спортнинг айнан мана шу турига беришни маъкул куради-лар, чунки сузиш иммунитетни мустах,камлаб, мускулларни ривожлантиради. Сузиш айникса ортикча вазн, кандли диабет ва сколиоз касалли-клари билан курашаётган болаларга жуда фойдали х,исобланади.
Сузишнинг брасс усули бошка усуллардан техникаси ва натижалари даражасига кура фарк килади. Сузиш - одамнинг кул ва оёк х,аракатлари ёрдамида маълум х,аракатларини амалга ошириб, бошка таянч воситаларисиз сувда тура олиш кобилиятидир. Сузиш буйича машгулотларнинг замонавий тизими сузувчиларга мушак тизимини гармоник ривожлантириш имкониятини беради. Сузиш организмнинг барча тизимлари ишини, биринчи навбатда юрак-контомир ва нафас олиш тизимларининг ишини яхшилайди. Сузишда кучни тарбиялаш муаммолари - жисмоний тарбиядаги долзарб масалалардан бири х,исобланади. Кучни тарбиялаш спорт педогогик адабиётларида кенг мух,окама килинади. Хусусан, сузувчиларнинг кучини тарбиялашга йуналтирилган жисмоний машкларни куллаш билан боглик услублари купрок куриб чикилади. Ёш спортчиларда юкламаларга куникиш куп жихдтдан юрак зарба хджмининг меъёрлаштириш эвазига юз беради, бу эса, юкла-маларга тежам билан куникиш ва енгиб утишга асос яратади [2,3].
Тадкикот максади. Сузиш машгулотларида шутулланаётган усмир шутулланувчиларнинг куч тайёрланганлигини такомиллаштиришга йунал-тирилган машклар мажмуасини ишлаб чикиш ва самарадорлигини аниклаш.
Тадкикот вазифалари. Тадкикот мавзуси буйича илмий ва услубий адабиётларни тах,лил этиш.
Усмир сузувчиларнинг куч тайёрганлигини такомиллаштиришга йуналтирилган машклар мажмуасини ишлаб чикиш.
Усмир сузувчиларнинг куч тайёрганлигини такомиллаштиришга йуналтирилган, ишлаб чикилган машклар мажмуасининг самарадорли-гини аниклаш.
Тадк,ик,отлар услублари:
1. Илмий-услубий адабиётлар маълумотларини назарий умумлаштириш ва тахлил этиш.
2. Педагогик тестлаш.
3. Педагогик тажриба.
4. Математик статистика услуби.
Спорт сузишида куч тайёргарлиги спорт машгулотларининг назарий принципларига та-янади[4,5,6]. Демак, куч тайёргарлиги услублари сувда хам, курукликдаги машгулотларда фойда-ланилаётган услубларга мос келади.
Сузувчиларнинг сувдаги куч тайёргарлиги воситалари каторида сувда чузиладиган резина амортизатор кенг кулланади. Аммо, турли ма-лакали спортчилар турли амортизаторлардан фойдаланишади. Яъни, тайёргарликнинг асосий боскичларида - оддий резина арконлар кулланила-ди. Юкори тоифали сузувчиларда арконнинг чузи-лувчанлик даражаси куч тайёргарлигида куйилган вазифаларга кура аникланади.Сузиш спортида - сузиш техникасини такомиллаштириш муам-молари, мусобака ораликларида кувват таъминот тавсифини эътиборга олган холда спортчининг махсус куч тайёргарлигини такомиллаштириш долзарб масалалардан бири хисобланади [2,3,4].
Тадк,ик,отни ташкиллаштириш. Тадкикот уч боскичда олиб борилди. I боскичда(2019 йил, март-апрель ойлари)илмий адабиётлар, дастур меъёрий хужжатлар урганилди, назарий тахлил этилди ва умумлаштирилди. Илмий ва услубий адабиётларни, ташкилий-услубий материаллар-ни ва мутахассислар билан сухбатларни тахлил этиш жараёнида тадкикот ишларининг йуналиши танланди, изланишлар долзарблиги, муаммола-ри, мавзуси, вазифалари, объекти ва предмети аникланди.
II боскичда(2019 йил, июнь) машгулотлар тажриба услубининг самарадорлигини амалий асослашга йуналтирилган педагогик тажрибалар утказилди.
III боскичда(2019 йил, август) тажрибада олин-ган маълумотларнинг сон ва сифат тахлили утка-зилди, тадкикот натижаларининг якуний хулосаси расимийлаштирилди.Илмий - тажриба ишлари олдига куйилган вазифаларни хал этиш учун пе-дагогик услублар мажмуасидан фойдаланилди, улар куйидагилар:
1.Илмий - услубий адабиётлар тахлили. Урга-нилаётган саволлар буйича объектив маълумотлар олиш учун, изланишлар услубини аниклаштириб олиш учун сузиш буйича адабиётлар урганилди. Мамлакатимиз ва чет эл мутахассисларининг илмий ишларини, илмий-услубий адабиётларни куриб чикиш натижасида, сузувчиларнинг жисмо-ний сифатларини ривожлантиришга таъсир этувчи асосий восита, услуб ва шароитларга тавсифлар берилди.
см о см
го та t
0 Q. W
1
с го
Подготовка педагогических кадров
2.Куч сифатларини тестлаш. Жисмоний тай-ёргарлик жараёнида мухим ташкилий ва йунал-тирувчи фактор булиб, жисмоний сифатларниниг ривожланиши устидан назорат урнатиш мухим ахамиятга эга. Жисмоний сифатларнинг ривожла-ниш ифодаловчи курсаткичлардан бири спортчи-ларнинг тестларни коникарли топшириши.
3.Педагогик тажрибалар К,арши шахри, БУСМ сузиш хавзасида утказилди. Тажрибаларда 14-15 ёшли, I ва II спорт разрядига эга 18 нафар усмир иштирок этди. Икки гурух - назорат ва тажриба гурухлари ташкил этилган булиб, хар бири 9 нафар усмирдан иборат булди. Назорат гурухи сузиш спорти стандарт дастур буйича шутулланди.
Куч сифатларининг усиши спортчиларнинг тезкорлик имкониятлари камайиши билан куза-тилади, бу холат куч машгулотлари бошлангич бир неча хафта утгач юз беради. Бу "куч иши"нинг тезкорлик белгисига эга машклар билан бажариш имконини беради. Кучни ривожлантиришда тако-миллаштирилган услуб куйидагилардан иборат:
Таклиф этилган кучни ривожлантириш тако-миллаштирилган услуби самарадорлигини бахо-лаш учун куйида 4 та тест таклиф этилади:
s \
Сувда резинани охиригача максимал вактга туда координацияда ушлаб туриш. Тестлаш сув хавзасида узун махкамланган резина билан утказилади. Резина сувда уртача чузилиш даражасигача чузилади (10-12 метр) ва тест бошлангач старт чизигадан кетилгунча Ишлаш катьий хронометрик назорат, тулик координацияда '
Резина билан 1 дакика давомида максималь харакат
сонига бажарилади. Тестлаш спорт залида махкамланган резина эспандер, "швед девори", урта жадалликда ва уртача сарф этилаетган кувват билан,
секуъдомери билаи назорат килиб учт^азилади.
Резинани сувда оеклар билан охиригача ушлаб туриш булади ва максималь вактга бажарилади. Тестлаш сув хавзасида узун махкамланган резина билан утказилади. Резина сувда уртача чузилиш даражасигача чузилади (10-12 метр) ва тест бошлангач старт чизигадан кетилгунча бажарилади. Резина сувда уртача чузилиш даражасигача чузилади (10-12 метр) ва тест бошлангач старт чизигадан кетилгунча бажарилади.
/
Резинани сувда кул билан охиригача ушлаб туриш ва максималь вактга бажариш. Тестлаш сув хавзасида узун махкамланган резина билан утказилади. Резина сувда уртача чузилиш даражасигача чузилади (10-12 метр) ва тест бошлангач старт чизигадан кетилгунча бажарилади. Ишлаш катьий хронометрик назорат остида, оекларни хар кандай харакатдан чегаралаш учун кулларда "колобашка" билан бажарилади.
см о см
го га t
0 Q. W
1
1-расм. Усмир сузувчиларнинг куч сифатини оширишга ^аратилган машFулотлар мажмуаси
Жисмоний тайёргарлик самарадорлигини кутариш машгулот макроциклининг барча давр-ларида жуда мухим [7], бирок, айникса - тайёр-гарлик даврида, чунки бу даврда сузувчиларнинг барча бошка турдаги тайёргарликларини тако-миллаштиришга асос булган, зарур функционал тайёргарлик даражаси шаклланади. Бунга эришиш боскичма-боскич амалга оширилиб, тайёргарлик даврининг умумтайёрлов ва махсус-тайёрлов боскичларининг вазифалари ташкилий ва услу-бий хал этилади. Умумий тайёргарлик даврининг асосий вазифаларига жисмоний тайёргарликнинг мустахкам базасини яратиш, куч даражасини оши-риш, аэроб курсаткичларининг самарадорлигини сезиларли даражада кутариш, мушакларнинг мак-симал кучини ривожлантириш киради.
1-Жадвал
Тажриба ва назорат гурухларининг тадеи!фтдан олдин олинган курсаткичлари
Гурухлар I II III IV
Назорат гурухи 67,9±4,24 63,00±1,00 70,04±3,23 62,17±0,95
Тажриба гурухи 66,2±1,23 61,9±2,00 68,01 ±4,10 61,54 ±3,41
P, Ишончлилик P > 0,05 P > 0,05 P > 0,05 P > 0,05
даражаси
Тадкикот натижаларидан куриниб турибдики, тадкикотдан олдин гурухлар орасида тест нати-жаларида фарклар булмаган. Бунда I тестдаги курсаткичлар 67,9± 4,24 сек. (назорат гурухи) ва
66,2 ± 1,23 сек. (тажриба гурухи). II тест курсаткичлар: 63,00 ± 1,00 харакатлар сони (назорат гурухи) ва 61,9± 2,00 харакатлар сони (тажриба гурухи). III тест курсаткичлари: Назорат гурухи (70,04 ± 3,23 сек.), Тажриба гурухи (68,01 ± 4,10 сек, (P-0.05). Худди шу курсаткичлар IV тестларда хам кузатилган. Олинган тадкикот натижаларидан куриниб турибдики, тадкикотдан олдин олин-ган куч тайёргарлиги курсаткичларида гурухлар орасида сезиларли фарк кузга ташланмади деган хулосага келишимизга имкон беради.Тайёргарлик даврида машгулот жараёни давомида хар бир боскичда бажарилиши керак булган вазифаларга мувофик таъсир йуналиши буйича фаркланадиган машгулот вазифаларини ташкил этиш технология-сига асосланган холда, организмнинг функционал тайёргарлиги тузилишини оптималлаштириш ва малакали сузувчиларнинг функционал ва махсус жисмоний тайёргарлигини сезиларли даражада оширилишини таъминлайди.Ишлаб чикилган методиканинг самарадорлиги ва максадга му-вофиклигини аниклаш учун педагогик тажриба утказилди. Унда иккита гурух, назорат (n=9) ва тажриба (n=9) гурухлари иштирок этди. Ишлаб чикилган методиканинг экспериментал текшириш муаммосини хал килиш учун куч тайёргарлик кур-саткичларини улчаш, назорат ва тажриба гурухла-рида педагогик тадкикотдан олдин, ва тадкикотдан кейин сузиш натижаларини тахлил килиш асос булди (1-2 жадвалга каранг).
2-Жадвал
Тажриба ва назорат гуру^арининг тадкикотдан кейин олинган курсаткичлари
Гурухлар I II III IV
Назорат 84,11 ±2,37 73,00 ± 0,95 84,23 ± 2,51 72,87± 1,14
Тажриба 92,10 ± 1,98 77,09 ± 1,56 89,35 ± 1,76 75,06 ± 0,94
P, Ишончлилик даражаси P < 0,05 P < 0,05 P < 0,05 P < 0,05
Тадкикот натижаларидан куриниб турибдики (2-жадвалда), тадкикотдан сунг тест натижаларида гурухлараро фарклар пайдо булди. Бунда, I тестдаги курсаткичлар 84,11 ± 2,37 сек. (назорат гурух) ва 92,10 ± 1,98 сек. (тажриба гурух). II тестдаги курсаткичлар: 73,00 ± 0,95 харакатлар сони (назорат гурух) ва 77,09 ± 1,56 харакатлар сони(тажриба гурух). III тестдаги курсаткичлар: назорат гурух (84,23 ± 2,51 сек), тажриба гурух (89,35 ± 1,76 сек.). IV тестдаги курсаткичлар: назорат гурух(72,87 ± 1,14 сек.), тажриба гурух (75,06 ± 0,94 сек.). Тадкикот муаммоси буйича илмий ва услубий адабиётларни тахлил килиш натижасида шуни аникладикки [4,5,6], куч тайёргарлиги курукликда ва сувдаги махсус машклар ёрдамида ривожланади. Куч тайёргарлигини ривожлантириш буйича ишлаб чикилган услубнинг самарадорлиги сузувчилар-нинг куч кобилиятини тавсифловчи курсаткичлар-нинг усиш суръатлари билан тасдикланади.
Хулоса. Адабиётлар тахлилида курсатилган кучни улчаш ва ривожлантириш воситалари ушбу кобилиятни паст боскичда ривожлантираётгани-дан далолат беради ва унга куп хажмдаги вактни, кувват сарф килишни талаб этади. Тадкикот му-
Подготовка педагогических кадров
аммоси буйича илмий ва услубий адабиётларни тахдил килиш куруклик ва сувда махсус машкдардан фойдаланган холда куч тайёргарлигини самара-ли ривожлантириш имкониятини курсатади.Куч тайёргарлигининг ривожлантириш буйича ишлаб чикилган услубларнинг самарадорлиги сузувчилар-нинг "кучлилигини" тавсифловчи курсаткичларнинг усиш суръатлари билан тасдикланган.Куч харакат кобилиятини ривожлантириш хамда тезкор-куч спорт турларида шугулланадиган спортчиларга кераклигини инобатга олиб уни ривожлантиришга янги услубларни ишлаб чикишни талаб этади.
Адабиётлар:
1. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2018 йил 3 майдаги "Сузиш спорт турларини ривожлантириш чора-тадбирлари
тутрисида'Ти 333-сонли карори.
2. Верхошанский, Ю.В. Основы специальной физической подготовки спортсменов / Ю.В. Верхошанский. - М.: Физкультура и спорт, 1988. - 331 с. 5. Платонов В.Н., «Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте». Киев: Олимпийская литература - 2004.С. 808.
3. Зациорский, В.М. Физические качества спортсмена (Основы теории и методики воспитания) / В.М. Зациорский. - Изд. 2-е. - М.: Физкультура и спорт, 1996. - 200 с.
4. Матвеев, Л.П. Теория и методика физической культуры. - Учебник для институтов физической культуры. - М.: Физкультура и спорт, 1991. - 543 с.
5. Петрович, Г.И. Оценка специальной физической подготовленности пловцов: Методические рекомендации / Г.И. Петрович. - Омск: СибГУФК, 2009. - 54 с.
6. Таормина, Ш. Секреты быстрого плавания для пловцов и триатлетов.
7. Рузикулов, Б. Б. (2020) Сравнительный анализ компонентного состава массы тела и функционального состояния футболистов различного игрового амплуа. Высшая школа: научные исследования. Материалы Межвузовского научного конгресса 2020, 111-117.
8. Рузикулов Б.Б. Физическое развитие и физическая работоспособность футболистов с учетом их игрового амплуаАктуальные вопросы науки и практики. Сборник научных трудов по материалам XXI Международной научно-практической конференции, 5 июня 2020 года, г Анапа 277-282 с.
УУК (УДК, UDC): 355:621.38/.39; 623.61
Муаллиф билан богланиш учун:
Ук,итувчи Б.Б. ИНОЯТОВ1
Узбекистан Республикаси Ички ишлар вазирлиги Академияси, Тошкент шахри, Узбекистон
ИЧКИ ИШЛАР ВАЗИРЛИГИ ТЕЗКОР ВАЗИФАЛАРНИ БАЖАРУВЧИ САФАРБАРЛИК ОТРЯДИ ХОДИМЛАРИНИНГ КАСБИЙ-АМАЛИЙ ЖИСМОНИЙ ТАЙЁРГАРЛИГИНИ ОШИРИШ ХУСУСИЯТЛАРИ
Аннотация
Annotation
В статье изучена профессионально-прикладная физическая подготовка сотрудников мобилизационных отрядов особого назначения Министерства внутренних дел.
Ключевая слово. органы внутренных дел, сотрудники мобилизованного отряда особого назначения, профессионально-прикладная физическая подготовка.
Ушбу маколада ички ишлар органлари тезкор вазифаларни бажарувчи сафарбарлик отряди ходимларининг касбий-амалий жисмоний тайёргарлиги урганилган.
Калит сузлар: ички ишлар органлари, тезкор вазифаларни бажарувчи сафарбарлик отрядиходим-лари, касбий-амалий жисмоний тайёргарлик.
This article describes the literary analysis of the professional and applied physical training of the mobilized special - purpose unit employees of the Ministry of the Interior.
Key words: internal affairs agencies, mobilization of operational tasks, professional and applied physical training.
Кириш. Республикамизда жамоатчилик хавф-сизлигини таъминлаш, жиноятчиликни олдини олиш, фукаролар хаётини ва соглигини химоя килиш учун ички ишлар органлари ходимлари фа-олият олиб боради. Уюшган жиноятчиликка карши курашда ва давлат хавфсизлигини таъминлашда тезкор вазифаларни бажарувчи сафарбарлик отряди ходимларининг вазифалари янада масъулиятлидир. Уз хизмат вазифаларини баркарор равишда юкори савияда олиб бориш учун тезкор вазифаларни ба-жарувчи сафарбарлик отряди ходими яхши умумий ва махсус жисмоний тайёргарлик куникмаларига эга булиши талаб этилади. Жиноятчиликка карши курашиш шахсий таркибдан юкори касбий махорат талаб килади. Бунинг учун хар бир ходимнинг иш кобилияти, жисмоний ва психологик тайёргарлиги хизмат вазифаларини бажаришда тайёр туриши, кутилмаган вазиятларда узига ишончи, билими ва шахсий кобилиятлари ёрдамида хар кандай салбий холатларга тайёр булиши лозим.
Долзарблиги. Хрзирги вактда Хукуматимиз ва ички ишлар органларининг тегишли вазирлик-лари томонидан жамиятимизда баркарорлик ва осойишталикни таъминлаш, ахоли фаровонлигини яхшилаш, хукукий демократик давлат куриш буйича бир канча карорлар, фармонлар ва буйруклар ишлаб чикилган. Жумладан, Узбекистон Республикаси Пре-зидентининг 2017 йил 10 апрелдаги "Ички ишлар органларининг фаолияти самарадорлигини тубдан ошириш, жамоат тартибини, фукаролар хукуклари, эркинликлари ва конуний манфаатларини ишончли химоя килишни таъминлашда уларнинг масъулия-тини кучайтириш чора-тадбирлари тутрисида"ги ПФ-5005 сонли Фармони, Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 16 августдаги "Ички ишлар органлари ходимларини тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тутрисида"ги ПК-216-сонли карори, Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 29 ноябрдаги "Ички