Научная статья на тему 'РОЛЬ ГОСУДАРСТВЕННОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ В УКРЕПЛЕНИИ НОВОЙ ГОСУДАРСТВЕННОСТИ'

РОЛЬ ГОСУДАРСТВЕННОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ В УКРЕПЛЕНИИ НОВОЙ ГОСУДАРСТВЕННОСТИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
30
5
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЕДИНАЯ МЕРА / СИМВОЛ СЧАСТЬЯ И УСЛОВИЕ ВЫЖИВАНИЯ НАЦИИ / УНИКАЛЬНОЕ И ЗНАЧИМОЕ ИСТОРИЧЕСКОЕ ЯВЛЕНИЕ / ХВАТКА ОППОЗИЦИИ / СИМВОЛ СЧАСТЬЯ / СИМВОЛ ОБЛАДАТЕЛЯ ГОСУДАРСТВА / ИСТОРИЧЕСКИЕ МЕЧТЫ / НЕБО НАЦИИ / ПУТЬ ИСТОРИИ

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Каримзода Хакназар Изатулло

Ценность независимости и свободы Родины не может быть оценена никакими мерками. Независимость - величайшее богатство и бесценное благо для любого народа, знающего себя, знающего свою историю и цивилизацию и гордящегося ими. Эти понятия особенно дороги и священны для нас, таджиков. Выживание нации, уникальное и замечательное историческое явление, становление новых экономических отношений, судьбоносная и священная дата, реализация важных общегосударственных целей, а также средство обучения вождя и опыт действия.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF STATE INDEPENDENCE IN STRENGTHENING THE NEW STATEHOOD

The value of the independence and freedom of the Motherland cannot be estimated by any measure. Independence is the greatest wealth and the most priceless blessing for any nation that knows itself and knows its history and civilization and is proud of them. These concepts are especially dear and sacred to us, Tajiks. Survival of the nation, a unique and remarkable historical phenomenon, the formation of new economic relations, a fateful and sacred date, the implementation of important national goals, and also a means of learning for the leader and the experience of the action.

Текст научной работы на тему «РОЛЬ ГОСУДАРСТВЕННОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ В УКРЕПЛЕНИИ НОВОЙ ГОСУДАРСТВЕННОСТИ»

which is rooted in ignorance, sets societies against science and wisdom and becomes the real enemy of development.

If we look at the history of the 283-year rule of the Pashtun tribes in Afghanistan, which begins with Ahmad Shah Abdoli, or the so-called Durrani, it becomes clear that in this country the complete dominance of the Tajik-Dari language was considered a sign of intelligence and vigilance, culture and progress in the promotion of social processes. Therefore, Pashtun elites and nobles enjoyed this universal language, which had the potential of a thousand-year spiritual burden and spreadfrom Syria to China andfrom India to the borders of Europe, in the family environment and government corridors. It is natural that the impurities of tribal mentality were quickly swept away by the breeze of creative and worldly culture. It was so influential that the families of Pashtun kings and emirs, starting from Ahmad Shah and up to now, are all Dari-speaking. From this point of view, the role of the Tajik and Persian-speaking people in the formation of the secular mentality and the fight against tribal superstitions and bigotry in Afghanistan is explained with the help of historical materials.

Keywords: superstition, fanaticism, secularism, nation, culture, civilization.

Маълумот дар бораи муаллиф:

Назаров Умед Цосимович - унвонцуйи Институти омузиши масъала^ои давлат^ои Осиё ва Аврупои АМИТ. Телефон: (+992) 93-587-23-23; E-mail: umed.nazarov2016@gmail.com

Сведения об авторе:

Назаров Умед Косимович - соискатель Института изучения проблем стран Азии и Европы НАНТ. Телефон: (+992) 93-587-23-23; E-mail: umed.nazarov2016@gmail.com

About the author:

Nazarov Umed Kosimovich - researcher of Institute of studying problem of Asia and Europe NAST. Telephone: (+992) 93-587-23-23; E-mail: umed.nazarov2016@gmail.com

НАЦШИ ИСТЩЛОЛИ ДАВЛАТЙ ДАР ТА^КИМИ ДАВЛАТДОРИИ НАВИН

Каримзода Х.И.

Академияи восита^ои ахбори оммаи Тоцикистон

«Арзиши истиклолияту озодии Ватан бо ягон ченак арзёбй карда намешавад. Истиклолият бузургтарин сарват ва бебах,отарин неъмат барои х,ар миллате мебошад, ки худро шинохтааст ва таъриху тамаддуни хешро медонаду аз онх,о ифтихор мекунад. Ин мафх,умх,о барои мо, точикон, махсусан азиз ва мукаддасанд» [2, с. 622].

Мох,ияти бунёдии арзишх,ои таърихиро Пешвои муаззами миллат, Ч,аноби Олй мух,тарам Эмомалй Рах,мон дар ин масири давлатсозй ба инобат гирифта, хдмеша мардуми кишварро ба суйи фардои дурахшони Ватан х,идояту рах,намун месохт. «Мардуми Точикистон, ки хдждах, сол инчониб ба шарофати сох,ибистиклолй такдиру давлату давлатдории худро ба дасти худашон гирифтаанд, хуб мефах,манд, ки аз мух,точй баромадан, мушкилоти Ватан ва хонаву дари худро бо дасти худ осон кардан ва сарзамини ачдодиро бо х,иммату гайрати худ обод намудан чй кадар арзишу манфиат ва дар айни замон чй нишоту хушбахтй дорад.

Агар мову шумо гайрату х,иммат карда, як-ду соли дигар харочоти маъракаву маросимх,о ва дигар чорабиних,оро боз х,ам камтар созем ва ба маблагх,ои сарфшуда сах,мия харидорй кунем ва минбаъд низ хдмчунин миллати фархднгиву сох,ибтамаддун сарфаю сариштакориро ба меъёри зиндагии хдррузаи худ табдил дих,ем, бовар дорам, ки бунёди Неругох,и барки обии "Рогун" ва ба он монанд иншооти мух,им барои мо кори чандон сахту мушкил нахохдд буд» [3].

«Баъди сох,ибистиклол гардидани Ч,умх,урии Точикистон дар фосилаи кутох,и замон ба дастовардх,ои назаррас ноил гардид ва бо чахду талоши созандаву бунёдкоронаи халки азизамон ба кишвари ободу осуда мубаддал гашт. Акнун моро зарур аст, ки бах,ри тах,кими х,увийяти миллй ва шакл гирифтани тафаккуру андешаи миллй, инчунин чихдти бедор намудани гурури миллй дар зех,ни наврасону чавонон гузаштаи пуршебу фарози миллатро ёдовар шавем ва аз корномах,ои дурахшони фарзандони халки худ х,ар чи бештар насли имрузаро ога^ созем. Ифтихор аз таърих, фархднг, забон ва анъанах,ои начибу човидонаи миллат як рукни бисёр мух,ими истиклолияти давлатй мебошад» [4, с.4-5]. Албатта, вокеияти аслй бо таваччух, ба боварии чонибх,о ва болотар аз хдма манофеии миллату Ватанро

aвлотaрy мyк;aддaс шyморидaнxо тaвонист, ки моро дaр ин сaмт комëбy мyвaффaк;тaр гaрдонaд. Бо тaвзеxи ин ^кга^и aрзишмaнди тaърихй, тaъкидaн ëдовaр шyдaн бa мaврид aст, ки миллaти кyxaнбyнëди мо дaр ин мyнок;ишaxои бесaрy нуги дохилй бори дигар чaxониëнро бовaр кунонид, ки точикон xaмчyн миллaти дорои бaлaнди фaрxaнги aзaлй, xaмешa чонибдори сул^у Bagara пойдор бyдaнд, xaстaнд Ba мемотанд.

Яке a3 aввaлин тaдбирxои мух,имме, ки xaнyз дaр OFOЗи дaврaи aввaли со^ибистиклолй aмaлй гaрдид, ин кдбули Конститутсия Ba дaр зaминaи он тaшaккyл ëфтaни низоми тави конунгузории кишвaр буд. Ин сaнaди тaк;дирсози миллй зaминaxои ^укукии бу^ди дaвлaтдории муосири миллй, aсосxои сохтори конститутсионй, кaфолaти тaъмини соxибихтиëрй Ba х,ифзи мaнфиaтxои миллиро фaроxaм овaрдa, кишвaри моро дорои рaмзxои мyк;aддaси Пaрчaм, Нишон Ba Суруди миллй гардонид.

«Дaр инти^ои aсри ХХ Ba OFOЗи aсри ХХ1 aндозaвy мик^си хaтaрxои бузурги yмyмибaшaрй бa чойи кaм шyдaн торaфт бештaр мегaрдaнд, ки он^оро гз руйи мо^ияту xaдaфxояш метaвон бa якчaнд гуру^ тaк;сим кaрд. Ин хaтaрxо, якум, aфзоиш ëфтaни исте^сол Ba ихтирооти мyдxиштaрин ярокдои ядрой Ba дигар восшжои кдтли ом - тaчxизоти рaдиоaктивй, биологй, химиявй Ba Faйрa мебошaнд, ки бо вyчyди фaзлфyрyшии сиëсaтмaдорон xaдaфи aслиaшон нест кaрдaни инсон Ba зaxролyд нaмyдaни му^ити зист дaр сaйëрa бa шумор мерaвaд.

Дуюм, хaтaри aфзyдaни мyнок;ишaxои минтак^й дaр зaминaи ихтилофоти динию мaзxaбй, зиддият^ои кдвмию тажодй, тaмоюлxои идеологй, тaлошxои ошкору них,он бaрои бa дaст овaрдaни зaхирaxои сузишворию aшëи хом, тaк;симоти нaви бозори чaxонй Ba Faйрa мебошaд, ки вобaстa бa бaрхyрди мaнфиaтxои дaвлaтxои aбaркyдрaти чaxонй дaр гyшaxои мyхтaлифи сaйëрa сyрaт мегирaд.

Сеюм, мaвк;еи yстyвори минтак^й Ba yмyмичaxонй пaйдо кaрдaни чинояткории мyтaшaккил, экстремизми динй Ba терроризми бaйнaлхaлк;й, гардиши Faйрик;онyнии мaводи мyхaддaр Ba кочоки ярок, xaмчyнин пaxншaвии FOяxои зyровaрй, aхлок;и ношоистa, тaрFиботи носолими мaзxaбию идеологй Ba бa восш^ои иттилооту aхбори оммa ро^ ëфтaни онх,о мебошaд.

Чорум, унсур^ои нaви хaтaри yмyмибaшaрй дaр зaминaи дaстовaрдxои нaвтaрини соxaи компютерй Ba технологияи aлок;aвy коммyникaтсия пaдид меояд, ки он х,удуди мaрзxовy сaрxaдxоро шикaстa, бa ниxонитaрин aсрори кaшфиëти xaрбй, силохдои ядрой Ba нyк;тaxои мaхфии рaкетaxои xaдaфзaн дaст меëбaнд.

Ba них,оят, хaтaри aфзyдaни фaрк;ияти миëни дaвлaтxои бой Ba кaмбaFaл дaр мик^си чaxонй мебошaд, ки xосилaи он aфзоиши рyзaфзyни axолй Ba aз нaзорaт берун мондaни он мебошaд. Дaр xaзорсолaи сеюм мушкилоти aфзоиши axолй 8з ^удуди дaвлaтxо Ba миллaтxо берун рaфтa, бa як мaсъaлaи xaлтaлaби глобaлй тaбдил меëбaд, ки хо^у нохо^ нaзорaт Ba бaнaк;шaгирии yмyмичaxониро тaк;озо метамояд» [5, с. 13].

Бо дaрнaзaрдошти вокеияти aслии зaмони со^ибистиклолии кишвaр тaвре Пешвои мyaззaми миллaт дaр к;исмaти дуюми китоби «^бони миллaт - хдстии миллaт» чунин тaъкид метамояд, ки «Мо aз руз^ои aввaли со^ибистиклолй бaрои Faнй гaрдонидaни зaбони aдaбии точикй сaъю тaлош нaмyдa, чиxaти рушди он зaминaxои х,укукй фaроxaм овaрдем. Дaр бaробaри ин як кдтор сaнaдxо кдбул кaрдa, бaрои пешрaфти он бaрномaxои дaвлaтиро роxaндозй нaмyдем Ba бa хотири бузургдошти ин рукни му^имми дaвлaтдориaмон дaр конунгузортамон тaFЙирот ворид кaрдa, xaмaсолa Рузи зaбонро бо шукух,у шaxомaт тaчлил метамоем» [6, с. 5-6].

Тaшaккyли мaрxaлaxои нaви тaърих Ba сaбaк;и ибaтомyзи он собит тамуд, ки дaр миëни чaшнx,ои миллии мо Рузи Истиклоли дaвлaтй мaк;ом Ba мaвк;еи хосaи худро дорaд. Зеро ин сaнaи нодири тaърихй дaр сaxифaxои со^ибистиклолии миллшмон, яке aз руйдод^ои мyxиммтaрини тaърихи нaвини кишвaрaмон бa ^исоб мерaвaд. Aлбaттa бо дaрки вокеияти руз, xaëra ичтимоии кишвaр дaр дaвоми 31 - соли со^ибистиклолй тaдричaн бa куллй тaFЙир ëфтa, мaсъaлaxои мух,имми хочaгии хaлк дaврa бa дaврa xaлли худро пaйдо нaмyдaнд.

Tax,™ дaстyрy ^идоят^ои созaндaвy xaмешaгии Асосгузори сул^у вaxдaти миллй -Пешвои мyaззaми миллaт, Президенти ^умхурии Точикистон мyxтaрaм Эмомaлй Рaxмон чaрaëни корхои созaндaгивy бyнëдкорй дaр сaртосaри шaxрy нохияхои кишвaр вyсъaти тозaро гасб нaмyдa, тaвaссyти зaxмaтxои содикотаву софдилотаи мaрдyми вaтaндyстy вaтaнпaрвaр, ^умхурии Точикистон aйни зaмон бa як кишвaри вохиди истеxсолкyнaндaи молу мaxсyлоти миллии ру бa мyтaрaккй мyбaддaл гардид. «Истиклолият рaмзи соxибдaвлaтй Ba вaтaндории миллaти сaрбaлaндy мyтaмaддини точик мебошaд, ки номaи тaкдирaшро бо дaсти хеш менaвисaд, яъне низоми дaвлaтдорй Ba сиëсaти дохиливу хоричии

худро мустакилона муайян менамояд. Дар ин давра 1700 километр роххои мошингард, 17 километр накб ва беш аз 100 пул бунёд ва баркарор карда шуд.

Мо минбаъд низ барои таъмиру тачдиди роххои байналмилалй ва дохилй талош хохем кард, зеро роххо шохрагхои асосии рушди иктисоди хар як кишвар ва василаи ба хам наздик шудани одамон мебошанд. Ва мухимтар аз хама, дар даврони истиклол як насли нав - насли озод аз колабхои идеологй ва махдудиятхои мафкуравй, дорои тафаккуру чахонбинии нав дар рухияи ватандустиву ватанпарварй ба камол расида, руи сахнаи зиндагй оварданд, ки мо дар оянда метавонем парчами давлати сохибистиклоли худро дилпурона ба дасти онхо супорем, афзуд Президенти мамлакат Эмомалй Рахмон зимни суханронии худ ба муносибати чашни 20-умин солгарди Истиклоли давлатй» [7]. Гузашти даврахои пурифтихор ва хидматхои фарзандони тавонманди миллат, махсусан даврони ташаккулёбии ду дахсолаи охир боиси омузиш ва кадршиносии хар яки мо буда, рохи ояндаро бароямон бозкушой менамоянд. Дар ин давра, тачлили пуршукухи кисме аз чашнхои арзишманд ва хамчунин бузургдошти шахсиятхои содики таърихиву сиёсй ва илмию фархангй бори дигар имкон фарохам сохт, ки решахои устувори худро аз гузашта дарёфт карда, пайванди азалй доштани хешро ба онхо эхсос намоем.

Бо саодати шукри сохибистиклолй пешниходу ибтикороти сатхи байналмилалй, дар чанд даврахои гуногун тавонист кишвари моро ба сифати як кишвари пешохангу пештоз дар халли масоили умдаи чомеаи чахонй номвару номбардор гардонид. Дар ин масир Чумхурии Точикистон тахти хидоятхои фарзанди абармарди рахнамунсоз, Пешвои муаззами миллат, мухтарам Эмомалй Рахмон роху равиши хоса ва макому мавкеи муносиберо дар чомеаи чахонй пайдо карда, набзи миллату давлати мо ба набзи сайёра баробару хамсадо карда шуд.

Албатта, барои кишвари сохибистиклоли мо соли 2018 дар самти сиёсати хоричй соли таърихй мебошад. «Раванди бисёр мураккабу пурпечутоби чахонишавй ва тахдиду хатархои торафт афзояндаи замони муосир моро хушдор медиханд, ки нисбат ба хар вакти дигар хушёр бошем, зиракии сиёсиро аз даст надихем ва давлати сохибистиклоли худро аз таъсири тазодхои чахони имруза эмин нигох дошта, ба хотири фардои ободу осуда саъю талоши бештар кунем. Мохи марти соли чорй татбики ташаббуси чоруми Точикистон доир ба халли яке аз мушкилоти чиддитарини башарият, яъне об тахти унвони "Дахсолаи байналмилалии амал "Об барои рушди устувор, солхои 2018-2028" аз тарафи Созмони Милали Муттахид расман огоз гардид» [8].

Дар ин замина ёдовар шудан ба маврид аст, ки муносибат бо шарикирони стратегй махсусан бо Федератсияи Россия кишвари моро ба навгонихои тоза ворид намуд. «Муносибати дипломатии Точикистону Россия, чун ду кишвари сохибистиклол, 8 апрели соли 1992 огоз шудааст. 25 майи соли 1993 зимни нахустин сафари расмии Рохбари давлати сохибистиклоли Точикистон, дар он замон Раиси Шурои Олй мухтарам Эмомалй Рахмон ба шахри Маскав Ахдномаи дустию хамкорй ва хамёрии Чумхурии Точикистон ва Федератсияи Русиява чандин созишномахои тарафайни дустй ба имзо расонида шуд» [9, с. 18]. Ногуфта намонад, ки дар сатхи чомеаи чахонй Чумхурии Точикистон хамчун кишвари ташаббускори 4 эъломияи марбут ба масъалахои об, ки аз чониби Мачмааи Умумии СММ кабулу шинохта шуд, эътирофи оламиён гардид. Боиси ифтихор ва сарфарозии махсуси миллати точик аст, ки чомеаи чахонй сахму ташаббусхои Президенти Чумхурии Точикистон мухтарам Эмомалй Рахмонро дар масъалахои чахонии об кадрдонй карда, уро аз миёни рохбарони 193 кишвари аъзои СММ ба Панели сатхи баланд, ки тамомии онхо давлатхои ташаббускор дар масъалахои об мебошанд интихоб намуд. Вокеан хам, дар масири давлатсозии навинамон Истиклоли давлатй накш ва макоми арзишманду нодир дорад, зеро Чумхурии Точикистон бо ибтикору талошхои хастагинопазир ва хамешагии Пешвои муаззами миллати худ бо чомеаи чахонй бо чехраву симои хоси миллй, хамзамон бо дастоварду комёбихои навини фарогири фарханги башарй ворид гардид. Мухимтар аз хама, дар ин муддат як насли нави озоду дорои тафаккуру чахонбинии нав ба камол расида руи сахнаи зиндагй омада, бо эътимоду бовории кавй метавон афзуд, ки дар оянда низ парчамбардори давлати сохибистиклоламон хоханд гардид. Бо дарки гузашти се дахсолаи давлатдории навинамон Пешвои муаззами миллат зимни сухани табрикотии худ бахшида ба си солагии кишвар чунин баён дошт, ки: «Дар зарфи 30 соли сипаришуда барои расидан ба ин лахзахои пурнишот мо хама якчо тахдиду хатархои зиёд ва мушкилоти нихоят сахту сангинро паси сар кардем.

Рохи таърихие, ки халки точик, хусусан, дар солхои аввали истиклол сипарй намуд, як масири пур аз дахшату фочиа, махрумияту машаккат ва монеаву мушкилот буд. Замоне, ки кишвари сохибистиклоли мо хануз аввалин кадамхои худро мегузошт, хоинони миллати точик ва душманони давлати точикон бо пуштибонии доирахои манфиатдори хоричй кишвари моро ба гирдоби мухолифати шадиди дохилй ва баъдан ба оташи чанги тахмилии

шахрвандй кашиданд. Дахшати чанги тахмилии шахрвандй хеч гох аз хотири мардум ва сахифахои таърихи навини кишвар фаромуш намешавад. .

Дар он айёми вазнину мудхиш фаъолияти сохтору макомоти давлатй пурра фалач гардида, низоми идоракунии давлатй амалан бархам хурда, Конститутсия ва дигар конунхо поймол ва дар кишвар фазои бехокимиятиву хушунату зуроварй хукмфармо гардида буд.

Бузургтарин фочиа дар он рузхо хатари аз байн рафтани давлати чавони точикон ва пароканда гардидани миллати точик буд. Дар чунин шароити фочиабор фарзандони огохи миллат тасмим гирифтанд, ки барои харчи зудтар хомуш кардани оташи чанг, катъи хунрезй, баркарорсозии сулху оромй, таъмин намудани тартиботи чамъиятй ва волоияти конун Ичлосияи Шурои Олй - ягона макоми дар он рузхо салохиятдоштаи давлатй даъват карда шавад. Бо сабаби он, ки шахри Душанбе хамчун пойтахти давлати сохибихтиёр ба иллати ноамнй ва беназмиву беконунй макоми конститутсионии худро амалан аз даст дода буд, аз ин хотир махз он замон Ичлосияи такдирсози 16-уми Шурои Олй дар шахри бостонии Хучанд даъват гардид» [10].

Бо дарки мохияти аслии ин неъмати бебахои миллй таргибу таблиг, васфу сифот ва тараннуми ин санаи муборакро дар миёни чомеа ва тору пуди ин насли ватандусту ватанпарвар мебояд аз харвактаи дигар бештару зиёдтар ба рох монем. Зеро Истиклол: шиносномаи хастии давлати комилхукуки точикон, рамзи саодату шарти бакои миллат, падидаи бемислу боазаммати таърихй, ташаккули муносибатхои нави иктисодй, санаи сарнавиштсозу мукаддас, амалисозии хадафхои мухимми миллй ва хамчунин василаи омузиши тачрибаи пешкадами аксари кишвархои олам шинохта шудааст.

Дар хакикат, рушду пешрафти суръатноки бахшхои мухимми хочагии халк ва фарохамсозии чунин як имконияту шароити мусоиду арзанда, рисолати дихох шахрванди диёрамонро дар самти расидан ба суйи ояндаи ободу осуда ва куллахои боз хам баланди созандагй бештару зиёдтар менамояд.

АДАБИЁТ

1. Эмомалй Рахмон «Истиклолияти Точикистон ва эхёи миллат», С. 261-264. Ч,.1.-Душанбе-"Ирфон",-512 с.

2. Эмомалй Рахмон с.662. «Точикистон: Дах соли Истиклолият, вахдати миллй ва бунёдкорй», ч 3. Душанбе-2001, -"Ирфон",-512 с.

3. Эмомалй Рахмон «Истиклолияти Точикистон ва эхёи миллат» чилди 10. Душанбе-2011, -"Ирфон",-576 с.

4. Эмомалй Рахмон «Чехрахои мондагор», с. 4 - 5, Душанбе - 2016,- «Эр-граф» 364с.

5. Эмомалй Рахмон «Точикон дар оинаи таърих». Китоби дуюм. «Аз Ориён то Сомониён» с.13. Душанбе -2002, -"Ирфон"-128с.

6. Эмомалй Рахмон «Забони миллат - хастии миллат», сах. 5-6, китоби 2, «Забон ва замон» соли 2020, -«Эр-граф» 298с.

7. Сомонаи расмии Президента Ч,умхурии Точикистон. 08.09.2011.

8. Сомонаи АМИТ «Ховар» Паёми шодбошй ба муносибати 27 - умин солгарди Истиклолияти давлатй. 08.09. 2018 07:24.

9. Эмомалй Рахмон «Пайвандгари дустии Точикистон ва Россия», сах.18, Душанбе - 2019.

10. Сомонаи Президента Ч,умхурии Точикистон, Суханронй ба муносибати 30 - солагии Истиклоли давлатй. 08.09.2021 11:40, шахри Душанбе, - «Эр-граф»370с.

НАЦШИ ИСТИКЛОЛИ ДАВЛАТЙ ДАР ТА^КИМИ ДАВЛАТДОРИИ НАВИН

Арзиши истицлолу озодии Ватан бо ягон ченак арзёбй карда намешавад. Истицлол бузургтарин сарват ва беба%отарин неъмат барои %ар миллате мебошад, ки худро шинохтааст ва таъриху тамаддуни хешро медонаду аз он%о ифтихор мекунад. Ин маф%ум%о барои мо, тоцикон, махсусан азиз ва муцаддасанд.

Бо дарки мо%ияти аслии ин неъмати беба%ои миллй таргибу таблиг, васфу сифот ва тараннуми ин санаи муборакро дар миёни цомеа ва тору пуди ин насли ватандусту ватанпарвар мебояд аз %арвацтаи дигар бештару зиёдтар ба ро% монем, зеро Истицлол: шиносномаи %астии давлати комилууцуци тоцикон, рамзи саодату шарти бацои миллат, падидаи бемислу боазаммати таърихй, ташаккули муносибат%ои нави ицтисодй, санаи сарнавиштсозу муцаддас, амалисозии %адаф%ои му%имми миллй ва %амчунин василаи омузиши тацрибаи пешцадами аксари кишвар%ои олам шинохта шудааст.

Калидвожахр: ченаки ягона, рамзи саодату шарти бацои миллат, падидаи бемислу боазаммати таърихй, гирдоби мухолифат, рамзи саодат, рамзи со%ибдавлатй, ормон%ои таърихй, симои миллат, масири таърих.

РОЛЬ ГОСУДАРСТВЕННОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ В УКРЕПЛЕНИИ НОВОЙ ГОСУДАРСТВЕННОСТИ

Ценность независимости и свободы Родины не может быть оценена никакими мерками. Независимость - величайшее богатство и бесценное благо для любого народа, знающего себя, знающего свою историю и цивилизацию и гордящегося ими. Эти понятия особенно дороги и священны для нас, таджиков.

Выживание нации, уникальное и замечательное историческое явление, становление новых экономических отношений, судьбоносная и священная дата, реализация важных общегосударственных целей, а также средство обучения вождя и опыт действия.

Ключевые слова: единая мера, символ счастья и условие выживания нации, уникальное и значимое историческое явление, хватка оппозиции, символ счастья, символ обладателя государства, исторические мечты, небо нации, путь истории.

THE ROLE OF STATE INDEPENDENCE IN STRENGTHENING THE NEW STATEHOOD

The value of the independence and freedom of the Motherland cannot be estimated by any measure. Independence is the greatest wealth and the most priceless blessing for any nation that knows itself and knows its history and civilization and is proud of them. These concepts are especially dear and sacred to us, Tajiks.

Survival of the nation, a unique and remarkable historical phenomenon, the formation of new economic relations, a fateful and sacred date, the implementation of important national goals, and also a means of learning for the leader and the experience of the action.

Keywords: a single measure, a symbol of happiness and a condition for the survival of the nation, a unique and significant historical phenomenon, the grip of opposition, a symbol of happiness, a symbol of the owner of the state, historical dreams, the nation's sky, the path of history.

Маълумот дао бораи муаллиф

Каримзода Хацназар Изатулло - номзади илм^ои филологи, муовини директори Академияи восита^ои ахбори оммаи Тоцикистон. 734013, Цум^урии Тоцикистон, ша^ри Душанбе, кучаи Бе^зод. Тел.: (+992) 93 501 15 16

Сведение об авторе:

Каримзода Хакназар Изатулло - кандидат филологических наук, заместитель директора Академия средств массовой информации Таджикистана. 734013, г. Душанбе, Республика Таджикистан, улицаБехзод. Тел.: (+992) 93 501 15 16

About the author:

Karimzoda Khaknazar Izatullo - candidate of philological sciences, deputy director of the Academy of Mass Media of Tajikistan. 734013, Dushanbe, Republic of Tajikistan. Bekhzodstreet. Ph.: (+992) 935011516

САХ,МИ НУСРАТУЛЛО МАХСУМ ДАР БАРТАРАФ НАМУДАНИ ИХТИЛОФ^ОИ ДОХИЛИИ ТОЧИКИСТОН ДАР СОЛХ,ОИ 20-УМИ АСРИ ХХ

Махмудов Д.Х.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Тачрибаи таърихии миллати мо борхо собит намудааст, ки халки точикро хатари парокандашавию нобудй дар пайрахахои зиндагй доим домангир буд. Аммо дар хамаи ин мархилахои хассосу чонгудоз миллати точик, бо хиради баланду хислати созандаи хеш ва бо фарзандони далеру шучоъи худ тавонистаанд аз худу хувияти миллии худ дифоъ намоянд.

Дар ин росто номи яке аз абармардони фидоии миллат, арбоби сиёсию чамъиятй, аввалин раиси КИМ Ч,МШС Точикистон ва билохира ^ахрамони Точикистон Нусратулло Махсум (Лутфуллоев) -ро зикр намудан ба маврид мебошад. У ва як зумра хаммаслаконаш дар як мархилаи хело мушкил ва нозук барои бунёди давлатдории точикон, ташкил ва рушди хаёти иктисодй, ичтимой ва фархангии давлати навбунёди Точикистон, халли масъалахои мухочирати дохилию берунй, бартараф намудани низоъхои дохилй ва таъмини хаёти осоишта ..., талошхои зиёд намуда, дар ин самт корнамоихои бемисл нишон додаанд.

^айд намудан ба маврид аст, ки дар чараёни тадбики икдомхои зикршуда, мушкилй ва монеахои зиёд сади рохи эшон мешуданд. Яке аз казияхои асосй ин бартараф намудани харакатхои зиддишуравй ё ба истилох босмачигарй буд. Зеро аз хар чониб вучуд доштани чунин харакат барои рушди давлатдорй ва тадбики сохтори нав монеа эчод мекард. Мутаассифона дар ибтидои баркароршавии Х,окимияти Шуравй дар худудхои Бухорои

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.