Научная статья на тему 'ПРИВЛЕЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ К СПОРТУ- СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ'

ПРИВЛЕЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ К СПОРТУ- СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
41
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ / ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ / СПОРТ / ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ / СТУДЕНТЫ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ / ПРЕПОДАВАТЕЛИ / МОЛОДЕЖЬ / ПСИХИЧЕСКИЙ / PHYSICAL EDUCATION / HEALTHY WAY OF LIFE / SPORT / PEDAGOGICAL / THE STUDENTS OF THE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS / TEACHERS / YOUTH / MENTAL

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Гадоев Махмадулло Аттоевич

Физическое воспитание - является одним из влиятельных направлений в государственной политике и этому уделяется серьезное внимание. В этой статье предоставлен анализ взаимосвязи целей и задач физического воспитания, спорта, и использованные воспитательных средств здорового образа жизни.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ATTRACTING STUDENTS TO THE SPORT AS MEANS OF EDUCATION OF HEALTHY LIFESTYLE

Physical education is one of the influential areas in public policy and it is given serious attention. An analysis of the relationship between goals and objectives of physical education, sports, and the use of educational tools for a healthy lifestyle is reviewed in the article.

Текст научной работы на тему «ПРИВЛЕЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ К СПОРТУ- СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ»

Баротов Камолиддин Ашурович - доцент Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни, тел.: (+992) 934050446. Хидиров Голибджон Тошмуродович - соискатель кафедры общей биологии и методики преподавания биология Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни. Тел: (+992) 900666266

Давлатов Саид Сайфуддинович - соискатель кафедры общей биологии и методики преподавания биология Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни, Тел: (+992) 987437182.

Одинаев Носирджон Абдулваххобович - соискатель кафедры общей биологии и методики преподавания биология Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айнг, Тел: (+992) 900568858.

About the authors:

Barotov Kamoliddin Ashurovich - Ph. D. in Pedagogy, docent, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel.: (+992) 934050446. Khidirov Golibjon - researcher, Chair of General Biology and method of Biology Teaching, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel.: (+992) 900666266.

Davlatov S. - researcher, Chair of General Biology and method of Biology Teaching, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel.: (+992) 987437182.

Odinaev Nosir - researcher, Chair of General Biology and method of Biology Teaching, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel.: (+992) 900568858.

ЧДЛБИ ДОНИШЧУЁН БА ВАРЗИШ - ВОСИТАИ ТАРБИЯИ ТАРЗИ ^АЁТИ

СОЛИМ

Гадоев М.А.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Хукумати Чумхурии Точикистон аз рузхои фаъолияти худ тарбияи чисмонй ва варзишро хамчун яке аз воситахои асосии инкишофи чисмонию маънави ба мехнату мудофиаи Ватан хисобида, барои пешрафти он чорахои заруриро дида истодаанд.

Чихеле, ки маълум аст, тарбияи чисмонй як кисми фарханги умуми, яке аз сохахои фаъолияти ичтимой мебошад, ки ба тахкими саломатй, инкишофи хамачонибаи кобилияти чисмонии инсон ва истифодаи он дар хаёти чамъиятй ва рузмарра равона гардидааст.

Дар катори дигар омилхо накши варзиш - воситаи мухими тарбияи тарзи хаёти солим мебошад. Тарбияи насли солим дар рушди тамоми сохахои кишвар орй аз манфиат набуда, хакконияти маколи кухани «дар тани солим акли солим»-ро исбот мекунад. Варзиш воситаи ташкили фарогати ахоли буда, ба тахкими хамдигарфахмй, хамкорй ва сулху дустии байни халкхо мусоидат менамояд.

Хамаи ин омилхоро ба назар гирфта, Хукумати Чумхурии Точикистон соли 2004 (31 декабр №512 ) карор «Дар бораи Консепсияи милли инкишофи тарбияи чисмонй ва варзишй Чумхурии Точикистон », соли 2005 (2декабр №452) карор «Дар бораи Барномаи мачмуаи рушди тарбияи чисмонй ва варзиш дар Чумхурии Точикистон барои солхои 2006-2010», соли 2007 ( 5 март №243) Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи тарбияи чисмонй ва варзиш», соли 2010 ( 14 октябр №565) карори раиси шахри Душанбе «Барномаи рушди тарбияи чисмонй ва варзиш дар шахри Душанбе барои солхои 2011-2014» ва соли 2013 ( март №41-46)Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи тайёрии варзишй»-ро кабул намуда хукукхои конститутсионии шахрвандонро дар ин соха муайян мекунад.

Ч,ои басо намоё^о даp конуни мазкyp чалб намyдани човонон, аз чумла донишчуён кайд каpда шудааст. Таpбияи чисмонии даp мактабхои олй хатмй буда, мутобики накшаю баpномаxои таълимй гyзаpонида мeшавад.

Таpбияи чисмонй ва ваpзш даp мактабхои олй хамчун воситаи ташаккулёбии сифатхои ичтимой, касбй - амалй, хамчун ташвикотчии хаёти солими шахсият пeшкаш каpда мeшавад. Х,аёти солим бо ахли оила мунтазам ба таpбияи бадан машFyл шyданpо токозо мeнамояд.

Aгаp ба умки таъpиx назаp андозeм, миллати куханбунёди мо, хамчун якe аз миллатхои аввалини давлатсози олам, аз 0F0з ба таpбияи бадану pyx, ахамияти бeандоза мeдод ва шоxасаpxои оламшумули он моломол аз тавсифи чавонмаpдивy пахлавонй ва дигаp хислатхои хамидаи инсонй буд, ва ин анъана то и^уз идома доpад. Сиёсат ва фаъолияти давлат ва хукумати Точикистон, Вазоpати маоpиф ва илми Ч,Т, тамоми муасисахои тахсилоти, хонавода ва ахли чомeа махз ба таpбияи таpзи хаёти солим pавона каpда шудааст. Aсосгyзоpи сулх,у вахдати миллй, Пeшвои миллат, Пpeзидeнти Чумх^ии Точикистон мухт^ам Эмомалй Рах,мон даp сyxанpонивy паёмхои худ ба мачлиси олии Ч,Т пайваста заpypияти чалб намудани навpасонy чавононpо ба ваpзиш таъкид намуда заpypияти таpбия намудани таpзи хаёти солимpо аpзёби мeнамоянд.

Аз ин py, солхои оxиp даp Точикистон баpобаpи .n^rap сохахо фаpxанги ваpзишй, таpбияи таpзи хаёти солим низ pyшд каpдавy pаванди солимгаpдонии насли чавони точик бомаpом идома доpад. Пайваста ваpзишгоxxои замонавй даp шаxpy нохияхои чyмxypй сохтаву ба истифода дода шуда, боис мeгаpданд, ки чавонон ба ин самт pyй оpанд.

Даp pаванди солимгаpдонии насли чавони точик, бexдошти таpбияи чимсмонй ва ваpзиш даp мактабхои олии мамлакат, ахамияти калон доpад.

Инсоният даp тули таъpиx ба бисёp дастоваpдxои бyзypги фаpxангй ва илмиву ичтимой муваффак шудааст, ки хамаи онхо ба пeшpафти зиндагй, саодати маpдyм ва саpчамъии халку миллатхо pавона гаpдидаанд. Якe аз ин дастоваpдxои башаpият ваpзиш мeбошад, ки аз кадимулайём то ба имpyз ба xотиpи солиму тавоно нигох доштани инсон хизмат мeкyнад. Ваpзиш якe аз бexтаpин воситахои таpбияи таpзи хаёти солим ва мyаppифй каpдани давлат ва миллат мeбошад. Миллати мо низ ба ваpзиш хамчун воситаи мухими бexдошти саломатй ва ташаккули чисмониву маънавии инсон xанyз аз замонхои кадим майлу pаFбати зиёд дошт.

Аз каге пушида шст, ки даp замони чахонишавй ваpзиш на танхо чанбаи ичтимой, балки чанбаи иктисодй ва сиёсиpо низ касб намудааст. Зepо маpдyм xаp кадаp бeштаp бо ваpзиш фаpо гиpифта шаванд, хамон кадаp вазъи саломативу холати pyxивy pавонии онхо бexтаp гаpдида, баpои pyшди сохахои мухталифи иктисодиёт ва амнияти давлату чомeа имконияту заминахои мусоид фаpоxам мeоянд. Илова баp ин, иштиpоки бeштаpи ваpзишгаpон даp бозихои ваpзишии минтакавию чахонй ва дастоваpдxои шоистаи онхо даp мусобикахо обpyю эътибоpи мамлакати моpо баланд баpдошта, хисси ифтиxоpи миллй ва эхсоси ватандоpию худшиносии шаxpвандонpо дучанд афзун мeгаpдонад.

Тачpибаи кишваpxои мyтаpаккии чахон возex нишон мeдиxад, ки хадафхои сохаи ваpзиш зимни кабулу татбики санадхои мeъёpии хукукй, бунёду тачдиди иншооти замонавии ваpзишй, васeъ ба pоx мондани коpxои таpбиявию таpFиботй ба xотиpи гyстаpиши таpзи хаёти солим амалй мeгаpданд.

Ниёгони мо баpои бexдошти саломатии pавонию нepyи чисмонй ва xамeша омода будан ба дифои маpзy бум ва маpдyми xeш усулхои гуногуни ваpзиш, амсоли давидану чахидан, найзаpонивy шамшepзанй, гypзпаpтоивy камонваpй, аспдавонию чавгонбозй, гуштину шиноваpй ва дигаp навъхои ваpзишpо инкишоф мeдоданд. Онхо чавононpо ба xотиpи тавоноии маънавию чисмонй аз овони xypдсолй баpои ичpои машкхои гуногуни ваpзишй омода мeсоxтанд, ки чунин анъанаи нeки ниёгон то замони мо бокй мондаанд.

ТаpFибy ташвики ваpзиш ва ичpои мypаттаби машкхои чисмонй даp давpаxои минбаъда низ машFyлияти асосии маpдyм, бахусус чавонон гаpдида, вобаста ба такозои замон намудхои нав ба нави он аpзи вучуд намудаистодаанд. Ваpзиш баpои насли чавон хамчун мактаби мухимичахонфахмию таpFиби аpзишxои олии инсонй, аз кабили дустиву

баpодаpй, сулху озодй, эxтиpом ба халку миллатхои гуногун ва xамкоpиxои судманди байни халку миллатхо хизмат мeкyнад.

ПpeзидeнтиЧ,yмxypии Точикистон, мyxтаpам Эмомалй Рахмон даp баpомадxои худ, таблиF ва pyшди ваpзишpо аз pоxxои мyассиpи чилавгиpй аз гаpоиши «насли навpас ба ифpотгаpой» ва гyстаpиши зyxypоти номатлуб аз чумла дилбастагй ба маводди мухада^ таpаккй каpд.

Бояд гуфт, ки xаp чйкадаp ба pyшди сохаи ваpзиш даp кишваp шаpоит фаpоxам оваpда шавад, хамон кадаp насли чавонpо аз зyxypоти номатлуб, ба монанди нашъамандиву нашъачаллобй, амалхои конуншиканй, шомил гаpдидан ба гypyxxои экстpeмистию ифpотгаpо ва Fайpа начот бахшида мeшавад.

Даp шаpоити имpyза xаpчи бeштаp ва хадафноку пypмyxтаво ташвик намудани ваpзиш ва ахамияти бyзypги он ба насли чавон таъсиpи мусбат

мepасонад, Fайpатy кувват ва азму иpодаи онxоpо басамти заpypии хаётй pавона мeсозад.

Таълими таpбияи чисмонй ташкилу гyзаpонидани чоpабиниxои ваpзишй-фаpxангй, фаpxангй-ваpзишй даp муассисахои таълимй, аз чумла даp мактабхои олй, масъалаи халталаби pyз мeбошад. Мушохидахо нишон мeдиxанд, ки на хама вакт ба ташкили rap оид ба таpбияи чисмонии навpасонy чавонон даp муасисахои тахсилоти ба даpачаи кофи диккат дода нашавад. Ин амал боиси он мeгаpдад, ки саломатии pавонию чисмонии навpасонy чавонон кохиш ёфта он ташкили таpзи хаёти солим дyp мeмонанд.

Хдочанд ки вобаста ба гyзаpиш ба низоми бисёpзинагии таълим соатхои даpси таpбияи чисмонй даp муассисахои тахсилоти олй кам шудаанд, валe муассисахои мазкyp имкони ташкили клубхо ва ссксияхои ваpзишиpо доpанд. Хот^и pyшди воситахои таpбияи таpзи хаёти солим ва таъмини саломатии чавонон даp назди хобгоххо ва бинохои таълимй клубхо ва сeксияxо ташкил намуда, баpои гyзаpонидани xаp гуна чоpабиниxои ваpзишй, бояд тадбиpxо андeшида шаванд. Бояд кайд каpд, ки дохил шудан ба мактаби олй мутобикшави ба мухити нави ичтимой ба pаванди тахсилу тадpис аз донишчу саъю кушиш ва захмати чисмонию pавониpо талаб мeкyнад.

Солхои оxиp доиp ба таъмини муассисахои таълимй бо китобхои даpсй оид ба фанни таpбияи чисмонй ва таpзи хаёти солим як силсила коpxо ба анчом pасонида шудаанд. Аммо даp шаpоити имpyза холо хам доиp ба ваpзиш маводи кам ба дасти хонанда, донишчу ва омyзгоp мepасад. Вобаста ба ин, ба тахия ва нашpи маводи нави таълимиву омузишй ва таpFиботивy ташвикотиpо даp сохаи ваpзиш бояд вусъат бахшида шавад.

Таpбияичисмонйдаp мактаби олй, кисми чудонашавандаи ташаккули донишчуй, шахсияти мутахассиси xаматаpафа инкишофёфта, ва бeсалоxият мeбошад. Мухим он аст,ки онхо аз чихати чисмонй ва pавони ба шаpоитxои наву мухити коpий мутобик шуда тавонанд ва мактаби олй ба ин амал мусоидат мeнамояд. Мактаби олй ба донишчу талаботхои баланд тешниход мeкyнад.Даp pаванди таълиму тадpис донишчу бо мeтодикаxои нави омузиш дyчоp мeшаванд, ки аз мактаби миёна фаpк мeкyнанд, маводхои таълимй, ки аз pyи микдоp зиёд ва даp бисёpи холатхо дyшвоpфаxм аст, pyбаpy мeшаванд. Даp онхо хаёти одатшуда таFЙиp мeёбад, ки мумкин аст онба солимии онхо таъсиpи манфй pасонад. Даp ин хангом, мунтазам бо таpбияи чисмонй машFyл шудан, накши мусбат мeбозад.

Солимй ва тахсили донишчуён бо хам вобаста мeбошанд. Чи кадаp саломатии онхо хуб бошад, хамон кадаp тахсили онхо пypмаxсyл мeшавад.

Бомаксади таpаккй ва такмил додани фаpxанги бexдошти саломатй, таpбия намудани таpзиxаёти солим, бояд дониш, маxоpат ва малака ташаккул дода шавад.

Бо максади ташаккyлдиxиифаpxанги чисмонй, таpбия намудани таpзиxаёти солим ва мутобикшавии ичтимоии донишчуён ба мухити мактаби олй бояд ба масъалахои зepин диккат дода шавад;

- баланд баpдоштани шавки донишчуён бадаpси таpбияи чисмонй;

-зиёд намуданифаъолнокии донишчуён даp махфилхои ваpзишй;

- таpаккй доданикобилияти ташкилотчигии донишчуён;

- максаднок ташкил намудани фаъолияти фаpоFатйистиpоxатии донишчуён;

- таъмин намудани донишчуён бо ашёхои ваpзишй хангоми даpс;

- тaшкил нaмyдaни шapоитдо бapои вapзиш дap нaзди хобгод, мapкaздои тaълимй;

- бисёpтap чaдб нaмyдaнидонишчyён 6a сексиядои вapзишдap aсоси мyвaффaкият Ba дaстовapддои мaктaбии ондо бо нaзapдошти чaдб нaмyдaн 6a мусоби^дои вapзишии дap сaтди донишгод, бaйни мaктaбдои олии чyмдypи, минтaкaвй Ba бaйнaлмилaлй.

МaшFyлиятдои мyстaкилонa оид 6a и^ои мaшкдои чисмонй, метaвонaнд сaбaби ^м шyдaни фaъолнокии дapaкaтии донишчyён гapдaд, 6a бapкapоpшaвии фaъолияти пypсaмapй оpгaнизм Ba бaдaндшaвии кобилияти коpшоямии чисмонй Ba фикpй мyсоидaт мекyнaд.

Дониш^ёне, ки бо мaшFyлиятдои мyстaкиди чисмонй мaшFyлдaстaнд, бояд 6a ёpии aмaлй Ba идмй-методии устодони кaфедpaи тapбияи чисмонй Ba вapзиш, тaкя шмоянд.

чунин ичpои коpдои зеpинpо дap;

- коpкapд Ba пешнидод нaмyдaни иштиpок дap чоpaбинидои вapзишй вобaстa 6a имконият Ba сaдомaтии paвонию чисмониидонишчyён;

- интихоб Ba истифодaи мaшкдои мaхсyси солимгapдонй Ba тaкмилдидии дapaкaткyнидо;

- мyстaкилонa тaкия нaмyдaни нaкшaи фapдии ичpои мaшкдои вapзишй Ba as тapaфи Устодон тaъмин нaмyдaни нaзоpaт Ba бaдисобгиpии ондо;

- чaдб нaмyдaни донишчyён 6a чоpaбнидои вapзишй вобaстa 6a шaвкy paFбaт;

- дap дaмкоpй тaбибони дapмонгоди донишгод нaзоpaт Ba бaдисобгиpии вaзъи сaдомaтии paвонию чисмонии доныш^ён;

- дap якчоягй бо дониш^ён тaъмиp нaмyдaн, омодa сохтaни вapзишй бapои ичpои мaшкдои чисмонй фaъолнокии чисмонию paвонй;

- 6a донишчyён дaстpaс нaмyдaни нaтичaгиpй aз ичpои мaшкдои вaзишй иштиpок дap чоpaбинидои вapзиши-фapоFaтй бaъди 6a охиp paсидaни мaшFyлияти тaдсил дap мaктaби олй;

- пешнидод нaмyдaни тaксимоти Ba^r бapои фaъолиятдои тaълимй, истиpодaтy фapоFaтй вapзишй Ba Faйpaдо.

Боpои ичpои ин коpдо омyзгоpи содa бояд дap нaвбaти aввaд худ aз лидози чисмонй обyтобёфтa, сипaс paвоншинос низ бошaд. Чунки дap як шогиpд a8 чидaти чисмонивy paвонй aз дaмдигap фapк доpaнд Ba дap ин paдиф мypaббиpо мебояд 6a дap як тapбиятгиpaндa дидгоди хyдpо доштa бошaд, ки онpо мyносибaти фapдй ё худ paдёфти фapдйномидa мешaвaд. Бaъдaн, pобитaи омyзгоp бо шогиpд Ba волидaйн бояд мус^^м бошaд, чунки ин омил дap тaшaккyлёбии шaхсият Ba солимии paвонию чисмонии донишчyён нaкши мудим доpaд. Аз тaчpибaи шaхсии хеш дaм чун мyтaхaссиси содa бо итминони комил метaвонaм гуфт, ки ин мaсъaлa нидоят чиддй aCT. Мyтaaссифонa бapхе aз омyзгоpони тapбияи чисмонй дap пиёдa сохтaни ин тaлaбот мушкилй мекaшaнд, чун худ дaм aз чидaти чисмонй Ba дaм paвонй 6a ичpои ин aмaл омодa нестaнд.

Бинобap бapои дypyст 6a pод мондaни содaи вapзишдap сaмти омодa нaмyдaни мyтaхaссисони солим диккaти чиддй додa шaвaд.

Аз ин лидоз aз сaдоpaти донишгоди дaвлaтии омyзгоpии Точикистон ходиш кapдa мешaвaд, ки боз дaм бapои бо шaвковapвa сaмapaбaхш бapгyзоp гapдидaни дapсдои тapбияи чисмонй Ba мaхфилдои вapзишй толоpдои вapзишй бо aшёдои вapзишй тaчдизонидa шaвaд, то ин ки донишчyён бисёpтap 6a вapзишy мaшкдои чисмонй мaшFyл гapдидa aз мaйнyши, бечогapди, боя гон гypyди ифpодгapо воpид гapдидaн Ba .n^rap aмaддои номaтлyбдaст кaшaнд, Зеpо, ки бо воситaи дapси тapбияи чисмонй Ba мaхфиддои вapзишй тapбияи нaмyдaни нaсли нaвpaс мaхсyсaн донишчyён мyфидтap мебошaд.

Мо мyтaхaсисони содaи вapзиш метaвонем 6a воситaи дapси тapбияи чисмонй Ba мaхфиддои вapзишй донишчyёнpо бapои иштиpок нaмyдaн дap чоpaбинидои вapзишй Ba дap мусоби^дои чyмдypиявй тaйёp нaмоем. Тaйёp нaмyдaни донишчyён Ba иштиpоки ондо дap мyсобикaдои вapзишии бaйни донишгоддои чyмдypи Ba сaзовоp шyдaн бо чойдои ифтихоpи ин aдбaттa шaънy шapaфи донишгодмебошaд.

Адaдхyсyс, имpyз, ки чомеaи чaдониpо хaтapоти теpоpизмy ифpотгapой, чудошндози бaйни кaвмy мидлaтдо Ba aмсоли ин зyдypоти мaнфй тaддид мекущд, Ba мyтaaсифонa кишpи чaвони чомеapо тyъмaи aсосии хеш кapоp додaaст, зapypияти pодaндозй нaмyдaни икдомоти созaндa, дap мисоли бо шyFли доимй Ba тaдсил фapо гиpифтaни чaвонон, тapбияи paвонивy

чисмонии он^о дар самти дуст доштани миллату Ватан ва арч гузоштан ба фархангу таърихи бузурги ниёгон холо беш аз пеш пешоруи мо истодаст. Дар ин самт, гумон мекунам, накши мутахасисонисохаи варзиш низ муассир буда, онхо бояд дар тарбияи насли чавонон катори дигарон низ хиссагузор бошанд.

АДАБИЁТ

1. Суханрониии Президенти Чумхурии Точикистон Эмомали Рахмон дар мулокот бо варзишгарони мамлакат;

2. Консепсияи миллии тарбия дар Чумхурии Точикистон аз 3 марти соли 2006 №94 ш. Душанбе, 21-23с.

3. Мачмуаи таълимй-методии фанни тарбияи чисмонй Душанбе, 2016 5-7 с

4. Карори Чумхурии Точикистон «Дар бораи тайёрии варзишй». Рузномаи Чумхурият, 28.03.2010 сол. сах. 11.

5. Г.И. Щукина. Педагогикаи мактаб. Дастури таълимй барои студен-тони институтхои педагогй/Щукина Г.И.-М, «Просвешение», 1977.-390 с.

ПРИВЛЕЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ К СПОРТУ- СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ

Физическое воспитание - является одним из влиятельных направлений в государственной политике и этому уделяется серьезное внимание.

В этой статье предоставлен анализ взаимосвязи целей и задач физического воспитания, спорта, и использованные воспитательных средств здорового образа жизни.

Ключевые слова: физическое воспитание, здоровый образ жизни, спорт, педагогический, студенты высшие учебные заведения, преподаватели, молодежь, психический.

ATTRACTING STUDENTS TO THE SPORT AS MEANS OF EDUCATION OF

HEALTHY LIFESTYLE

Physical education is one of the influential areas in public policy and it is given serious attention.

An analysis of the relationship between goals and objectives of physical education, sports, and the use of educational tools for a healthy lifestyle is reviewed in the article.

Keywords: physical education, healthy way of life, sport, pedagogical, the students of the higher educational institutions, teachers, youth, mental.

Сведение об авторах:

Гадоев Махмадулло Аттоевич - старший преподаватель кафедры физического воспитания Таджикского государственного педагогического университета им. СадриддинаАйни, тел,:(+992) 985 342642;

About the author:

Gadoev Makhmadullo Atoevich - senior lecturer in the Department of Physical Training, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini, tel.: (+992) 985 342642;

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ УРАВНЕНИЙ НА УРОКАХ ХИМИИ В 8-9 КЛАССАХ, КАК СРЕДСТВО РЕАЛИЗАЦИИ МЕЖПРЕДМЕТНЫХ СВЯЗЕЙ В ШКОЛЕ

Махмадаминов М., Бандаев С.Г. Бобиев Г.М.

Таджикский государственный педагогический университет им. С.Айни

Анализ содержания курса неорганической химии показывает, что в нем заложены значительные возможности для повышения эффективности познавательной деятельности школьников при реализации меж предметных связей химии с математикой. Отбирая возможные направления меж предметных связей химии с математикой с целью стимулирования познавательной деятельности учащихся, важно выделить и реализовать те из них, которые могут эффективно обеспечить эту задачу. В частности, большой обучающий и развивающий эффект дает систематическая реализация на уроках химии уравнении, поскольку они обладают следующие особенностями:

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.