Научная статья на тему 'ПРИОРИТЕТНОСТЬ И ЦЕННОСТЬ ПРОЦЕССА ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ'

ПРИОРИТЕТНОСТЬ И ЦЕННОСТЬ ПРОЦЕССА ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
39
16
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ИННОВАЦИЯ / ТЕХНОЛОГИЯ / ОБРАЗОВАНИЕ / ИНСТИТУТ / ФОРМА / ИНСТРУМЕНТ / ПРОЦЕСС / ПРИОРИТЕТ / ЗНАЧЕНИЕ / ВАЖНОСТЬ / ПОНЯТИЕ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Саидов Мухиддин Вайсидиннович, Собиров Сухайли Саломович

Данная статья анализируется как научная статья, в которой отражены различные направления обучения и новый образовательный процесс. Автор уточняет, что, в первую очередь, делается акцент на назревающих социально-экономических реформах, необходимости коренной модернизации системы образования, методологии и технологии организации учебного процесса в учреждениях различной формы. В то же время автор добавляет, что наличие хорошей инновационной среды в педагогическом коллективе снижает сопротивление учителей инновациям и способствует устранению стереотипов в их профессиональной деятельности. Использование диагностических методов для выявления сильных сторон в работе учителей, их востребованности и полноты в целом позволяет проводить целенаправленную работу по развитию профессионально-педагогической культуры, а также дает возможность проявить инициативу и креативность каждого учителя.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Саидов Мухиддин Вайсидиннович, Собиров Сухайли Саломович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

PRIORITY AND VALUE OF THE PROCESS INNOVATION IN EDUCATION

The article provides information as a scientific article, which reflects various areas of study and a new educational process. The author specifies that, first of all, the emphasis is placed on the maturing socio-economic reforms, the need for radical modernization of the education system, methodology and technology of organizing the educational process in institutions of various forms. At the same time, the author adds that the existence of a good innovative environment in the teaching staff reduces the resistance of teachers to innovations and helps to eliminate stereotypes in their professional activities. The use of diagnostic methods to identify strengths in the work of teachers, their demand and completeness, in general, allows for targeted work on the development of professional and pedagogical culture, and provides an opportunity to show the initiative and creativity of each teacher.

Текст научной работы на тему «ПРИОРИТЕТНОСТЬ И ЦЕННОСТЬ ПРОЦЕССА ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ»

УДК:. 370:681,3 (07) ББК. 87.74.200+73 С-64

АФЗАЛИЯТНОКЙ ВА АРЗИШМАНДИИ ^АРАЁНИ ИННОВАТСИОНЙ ДАР ТАДСИЛОТ

СаидовМ.В., Собиров СС

Данишгахи давлатии амузгарии Тацикистан ба нами С. Айни

Acoœ мшф^ми mox,™™ ^apaënxo, иннoвaтcиoнй дap IaxcMnOT as ду мacъaлaи му^ими пeдaгoгй -мacъaлaи эмузиш, xyлocaгиpй вa пи^рншси, Ia^p^a, ^^aAaM, пeдaгoгй вa мacъaлaи вopид нaмyдaни дacтoвapдxoи илми пcиxoлoгия вa пeдoгoгикa дap имения ибopaт мeбoшaд. Бaъsexo 4apaënxo, иннoвaтcиoниpo, кибл as xaMa, 6o эмузиш, xyлocaгиpй вa пaxннaмoии тaчpибaи пeшкaдaми пeдaгoгй aлoкaмaнд мeнaмoянд ш бaъsexoи дигap бoшaнд, мacъaлaи кopкapд вa вopиднaмoии нaвoвapиxoи пeдaгoгиpo чoнибдopй мeнaмoянд. Аз ин лщэз, мaвoди инноштсия, тapкиб вa мexaниsмxoи ^apaënxo, иннoвaтcиoнй бoяд дap xaтти бa xaM пaйвacткyнaндaи ду 4apaë™ бaйни якдигap aлoкaмaнд, ки тс кунун aлoxидa бappacй мeшaвaнд, чэй дэшта бoшaд. Aлoкaи мyтaкoбилaи xoлиcoнa ифoдaгapи oн acx, ки paвaнди эмузиш, xyлocaгиpй вa пaxннaмoии тaчpибaи пeдaroгй тънэи ниxoии вopиднaмoии нaвoвapй вa тexнoлoгияи ^^aAai^c дopaд. Хмин Iap^, mTO4axo, ^apaënxo, иннoвaтcиoнй бoяд нaвoвapиxoи тибш^м нasapиявй вa aмaлидoштapo дap paвaнди мичмуи пeдoгoгй xa^accyM кapдa тaвoнaд [9].

XaMa, ин Myx,MM,3rH фaъoлияти идopaшaвaндa ви иcгифoдaи нaвoвapиxoи пeдaroгиpo муийян мeнaмoяд. Aлбaгтa, cyxaн дap бopaи oн мepaвaд, ки oмyзгop мeгaвoнaд би cифaти муЕллиф, гaxиягap, гaдкикэтчй, иcгифoдaбapaндa ви тapFибкyнaндaи тexнoлoгия, нasapия ви кoнceпcияxoи ниви пeдaгoгй шил нaмoяд. Идopaнaмoии 4apaë™ мaзкyp oмoдaгиpo би интиxoб, бaxoдиxй ш дap фaъoлияти xyд иcгифoдa нимудини Ia^^a, xaN^cpc^ ë aE^a ви ycyлxoи нaвepo, ки илм пeшниxoд мсншояд, твъмин мeкyнaд. [ 10, c.24]

MarçcaA, шявии фaъoлияти иннoвaтcиoнии пeдaroгй дap oн soxиp MerapAaA, ки вopидшaвии oмyзroppo би paвaнди ташкил, asxyднaмoй ш иcгифoдaи нaвoвapиxoи пeдaгoгй дap тaчpибaи твълим ви тapбия би тaнзим мeдapopaд [11, c.35-36].

Зapypият би paвoнaнaмoии иннoвaтcиoнии фaъoлияти пeдaгoгй дap шapoитxoи Myoc,p, pyщди 4OMea, фapxaнг ви Iax^cn 6o нasapдoщги би инс^т гиpифraни як ^TOp вasъиягxo муийян кapдa мeшaвaд.

Aввaлaн - «,cnoxcrra бaaмaлoмaдaиcIaдaи ичтимoию иктгиасдй sapypияти из peшa нaв кapдaни cиcгeмaи тaxcилaг, мeтoдoлoгия ви тexнoлoгияи ташкили paвaнди твълимию тapбиявии дap Myacc,caxo, твълимии шaклxoи гyнoгyндoштаpo би миëн MeopaA» [12 c.50].

Дуюм - пypзyp нaмyдaни 4apaë™ гyмaнитаpикyнoнии paвaнди тaxcилaг, бeфocилa, xaf™p, xa4M тapкиби фaнxoи IabreM!, вopиднaмoии фaнxoи нaви xai^H^ чустучуи мyнIasaми шaклxoи тaщкилй ви тexнoлoгияxoи тaълимии нaвpo тилиб мeнaмoяд. ,3ap вasъияти мasкyp нaкщ ви нуфузи дoнищи пeдaгсгй дap Myxrn, oмysгсpй би тaвpи acлй бoлo мepaвaд.

Ceюм - xaf™p, мyнocибaти oмysгсpoн би xyди дилсли дapкнaмoй ви иcгифoдaи нaвoвapиxoи пeдaroгй би aмaл омли иcIaдaacт. Дap шapoиIxoи би pacмиятдapopии чиддии тapкиби paвaнди тaълимию тapбиявй oмysгсp ни ■ramo дap MycI^^om интиxoб нaмyдaни бapнoмaxo ви китобxoи нaв, бaлки дap иcгифoдaи тaps ви ycyлxoи нaви фaъoлияти пeдaroгй мaxдyдият дoщг. Arap киблш фaъoлияти иннoвaтcиoнй acacaн из иcгифoдaи нaвoвapиxoи из бoлo тaвcияшyдa ибopaт бoшaд, пac xoлo оЩо xycyc,3IH интиxoбию тaдкикaгиpo мeгиpaнд.

Aз ин лиxoз, paвaнди Myx,M дap фaъoлияти poxбapoни мaктaб, идopaxoи poxбapикyнaндaи мaopиф, тaxлил ви бaxoдиx,ии иннoвaтcияxoи пeдaгсгии из чэниби oмysгсpoн вopидшaвaндa, фapoxaм oвapдaни шapoитxo бapoи кopкapд ви иcгифoдaи бoмyвaффaкияти оШ,о твлиби дaвpy saмoн acx.

4opyM - гysapиши Myacc,caxo, Iaxc,nam умумй би мyнсcибaти бOзopгснй, caxтaни нaмyдx,oи нaви Myacc,caxo, IabreM^ из чумга Faйpидaвлaтй, вasъияти воксии pyшд ви такмили ornopo 6о MarçcaA, ноил гашган би paкoбaтпasиpй би миëн мeoвapaд.

Мaктaби Myoc,p дopoи тaчpибaи бой acx, ки он бэяд дap фaъoлияти M^axacc, пeдaгoгй poxaндoзй шaвaд, aMMO aкcap вaкт, тaлaбнoпasиp мсмониц, чунки дap бeщгapи oмysгopoн ш poxбapoн тaлaбaг би эмузиш ви иcгифoдaи он тaшaккyл нaëфra, мaлaкa ви Maxopa™ интикэб ви xax^ra он швчуд нсст. ,3ap шилияи acлй oмysгop aкcap вaкт Aap 6op^ sapypият ви мaкcaцнoкии xax^ra тaчpибaи шaxcии пeдaгoгй ви xa^^a, xaмкacбoни xyA фикp нaмeкyнaц.

Ти^ибш пeдaгoгй мeгaвoнaц oммaвй ви rem^aAaM бэшид. Тaчpибaи пeшкaцaми пeдaгoгй из ^MxaIH тaъpиxй MaxayA,3I AopaA, чунки Aap xap як мapxилaи нaв тaлaбaги нaв Aap фaъoлияти ^Aaram би миëн мсояд. Тaчpибaи rern^aM 6иъзс из чyзъxoи нoгyзapaндapo низ Aopo мeбoшaц, ки xasинaи илм ш aмaлияи пeдaгoгиpo бой мeгapдoнaц. Дap тaшкил ви pyшд AOAa™ тaчpибaи пeшкaцaм мaвкeи oмysгop нaкщи Myx,M мeбoзaц ba из ин лщоз, xaнгoми тaxлил ви пи^рншси, xoлa'Ixoи acoc,, тaчpибaи мyщaxac, би

итбат г^ифтяни тaъcиpи oмили cyбъeктивй, шшгуйии намудри баходихи Ba вopиднaмoии oн бa хайати пeдaгoгй xeлo зapyp аст. Дap чapaëн Ba aзxyднaмoии тaчpибa бeштap ниш^а^и apзиши xoлиcoнa Ba инфиpoдият 6o хам пaйвacт мeшaвaнд, Bane на хамаи фаюлияти инфиpoдй Ba пeдaгсгй мeгaвoнaд дacгoвapди амалияи oммaвй гapдaд. Бoз oн бoк;й мeмoнaд, ки ^хаи бeхaмтo Ba тaкpopнaшaвaндaгиpo дap шaxcиятe, ки т-а'^ибаи нaв ба амал мeopaд, тaшaккyл дихад. Тaчpибaи шшвддами пeдaгoгй, ки дap заминаи oммaвй ташаккул мeëбaд, ин еaгхи aзxyднaмoии кoнyниягхoи xoлиеанaи пeдaгсгй мeбoшaд. Haмyдх,oи шшкадами пeдaгoгй, тaчpибaи пeдaгoгии нaвoвapй Ba тадкикотй хамчун зинаи

бoлOбapaндa аз тахлил Ba xyлocaбapopии эмпиpикй ба нaзapиявй мeбoшaнд. Haмyнaхoи т-а'^ибаи пeдaгсгии нaвoвapй Ba тадкикотии чунин пeдaгoгoн Ba oлимoни Poccra, ба миали И.П.Вoлкoв, THEomapoBa, И.П.Ивaнoв, ЕНИльин, В.A.Кapaкoвcкий, CH.Лыеeнкoвa, Р.Г.Хазанкин, МПШетинин, n.M^A™eB, Е.A.Ямбypг Ba дигapoн дaетoвapди oмyзгopии тaмoми мамлакат гаштаанд [6, c. 55-63].

Рaвoнaнoкии иннoвaтcиoнии фаюлияти oмyзгopoн тapкиби дуюм - дap амалияи фаюлияти пeдaгoгй вopид намудани тaдкикoгхoи пcиxoлoгию пeдaгoгиpo дap 6,p мeгиpaд. Haтичaхoи тaдкикoгхoи илмй oид ба пcиxoлoгия Ba пeдaгoгикa бapoи кopмaндoни мактаб aкеap Ba^ 6o оабаби набудани маълумоти мyocиp нoмaълyм мeмoнaд. Дap кopхoи ичтимoии В.Е.Гмypмaн, B.B.KpaeBœ^ П.И.Кapтaшoв., МЙСкаткин, M. Лyтфyллoзoдa, Ф. Шapифзoдд Шapифзoдa Ф. Ф., Hyгмoнoв М., Зyбaйдoв У., Mиpзoëв P.,Ca4AoB М.В. Ba дигapoн нишoн дoдa шyдaacт, ки вopид намудани m'm'axoM тaдкикoгхoи пeдaгoгй шинoешaвии мaxcycи кopмaндoни aмaлиpo 6O мaълyмoгхoи бaдacтoмaдa, acocнoккyнии мaкеaднoкии вopиднaмoии orno, дap заминаи мaзкyp бaмиëнoии талабот ба иcтифoдaи нaтичaхoи илмй дap тaчpибaи xyдpo пeшнихoд мeнaмoяд. Ин дap шapoити ташкили мaxcycи таълим 6o тapз Ba ycyлхoи aмaлинaмoии тaвcияхoи илмй, хангами кумаки фaвpй, мeгoдй Ba мaшвapaтй аз чoниби мyтaxacеиеoн имкoнпaзиp мeбoшaд [1, c. 64-71].

Вoбacтa ба ин caвoл oид ба oн ки кй мeгaвoнaд Ba пахнкунандаю тapFибoткyнaндaи акида Ba тexнoлoгияхoи нaви пeдaгoгй бoшaд, ба мин мeoяд. Омузиш Ba пaхннaмoии тaчpибaи пeдaгoгии aлoхидд ë тaчpибaи мактаб, нaтичaхoи тaдк;икoгхoи илмй аз чoниби ^ухи oмyзгopoни тaйëpкapдaшyдa 6o poхбapии чoнишини диpeктop oид ба кopхoи илмй, ë мyдиpи баяши таълими мактаб poхaндosй кapдa шaвaнд. 3apyp™ra ташкил намудани чунин ^y^o 6o як ^rop Ba^HOT^o шapх дoдa мeшaвaд. Aввaлaн -муаллифи нaвoвapии пeдaгoгй ë тexнoлoгияи еoxтopии пeдaгoгй на хaмeшa oид ба apзишнoкй Ba aфзaлиятнoкии oн хиеoбат мeдихaд. Дуюм, вaй на ^naBa^ вopид намудани а^ида^и xyдpo зapyp мeшyмopaд, чунки ин Ba^, кушиш Ba дигap кopхoи илoвaгиpo талаб мeнaмoяд. Сeюм - нaвoвapй Ba пeшнихoдoти муаллифи oн на хaмeшa дacтypи acoенoки илмй Ba мeгoдй мeгapдaд. Чopyм - хдншми аз ЧOниби муаллиф пeшнихoд намудани иннoвaтcияи xyд Ba poххoи вopиднaмoии oн аз тapaфи oмyзгopoн -хaмкaебoн aкcyлaмaли «xoликyнoнй», бинoбap xycycиягхoи шaxcии хам муаллиф Ba хам хaмкacбoни y мeгaвoнaд пaйдo шaвaд. Панчум - ^ухи мaзкyp кoбилияти ба души xyд гиpифтaни на тaнхo вaзифaи вopиднaмoй, балки тахлил Ba тacхeхи минбaъдapo ниcбaт хам ба oмyзгopи aлoхидa Ba хам ниcбaт ба хайати пeдaгoгй дopaд. Шашум - чунин ^ух нaзopaти пeдaгoгй, ингиxoби mcre^aB^ Feлбopкyнoнии акида, тexнoлoгия, кoнеeпcия Ba мaвoдхoи нaви нaшpи вaтaнию xopw^ Ba та^^аи фаюлияти МОТ-po poхaндoзй мeнaмoяд [7].

^opa кapдaни фаюлияти вopиднaмoй дap кopи мaзкyp иштиpoк намудани xyди мyaллифpo махдуд нaмeнaмoяд, чунки ин бapoи иетифoдaи мaкcимaлии имкoниягхoи инфиpoдию эчoдии y шapoит фapoхaм мeopaд. Хдмин тapик, дap шapoити мактаб кушиши кaшфкyнaндaгoн Ba пaхнкyнaндaгoни иннoвaтcияхoи пeдaгoгй еaмapaи xyб ба 6op мeopaнд.

Чднбаи мухими мacъaлa кopкapди мaхaкхoи иннoвaтcияхoи пeдaгoгй мeбoшaд. Бo дapнaзapдoшти тaчpибaи тадкикотии мaвчyдбyдa дoиp ба пeдaгoгикa мeгaвoн мачмуи мaхaкхoи нaвoвapихoи пeдaгoгии мaзкyppo муайян намуд: нaвoвapй, кoбили кабул будан, натичашкии баланд, имкoни иетифoдaбapии эчoдии иннoвaтcия дap тaчpибaи oммaвй Ba Faйpa [15, c. 18-22].

Махаки acocии иннoвaтcия нaвoвapиe мeбoшaд, ки дap тaчpибaи шшкддами пeдaгoгй мaвpиди иетифoдa rçapop гиpифтa бoшaд. As ин лшщ бapoи oмyзгope, ки бapoи хaмpoх шудан ба 'apaë™ иннoвaтcиoнй мapoк; дopaд, муайян ^дани oн ки мoхияти чизи нaви пeшнихoдшaвaндa аз чй ибopaт аот Ba caIхи нaвoвapй чи гуна мeбoшaд, бeнихoят мухим мeбoшaд. Бapoи як нaфap ин мeгaвoнaд дap хакикдт чизи нaв бoшaд Ba бapoи нaфapи дигap мeгaвoнaд чунин нaбoшaд. As ин лихos, хангами хaмpoхнaмoии oмyзгopoн ба фаюлияти иннoвaтcиoнй иxтиëpй Ba xycycиягхoи шaxcиятй, инфиpoдй-пcиxoлoгии oнхopo ба инoбaт бoяд гиpифт. Якчанд caгхи нaвoвapиpo фapк мeнaмoянд: мутлакан, махдудй- мутлакан, шapтaн, cyбъeктивй, ки 6o еaгхи маъмулй Ba ^хаи иетифoдaбapй фapк мeнaмoянд [5, c.310].

Сaмapaнoкии иннoвaтcияхoи ждают мaънoи еapфи кyввa Ba мaвoдх,oи oмyзгopoн Ba xoнaндaгoнpo бapoи ба даст oвapдaни mra'apo дopaд. Омyзгopoни гyнoгyн мeгaвoнaнд хaнгoми шиддaтнoкии гушгуни мeхнaти xyд Ba xoнaндaгoн ба нaтичaхoи баланди якxeлa нoил гapдaнд. Ба 'apaë™ тaхcил вopид ^дани иннoвaтcияхoи пeдaгoгй Ba нoил гаштан ба нaтичaхoи баланд, хaнгoми capфи минималии aклoнй

Ba Ba^ аз мyвoфик;ии oн шaхoдaт мeдихaд.

Haтичaнoкй хамчун махаки иннoвaтcия маъши yагyвopии муайяни натичахoи мycбaтpo дap фaъoлияти oмyзгopoн дopaд. Тexнoлoгия дap aндosaгиpй, мyшoхидaшaвй Ba кaйдшaвaндaгй, якмаъшй дap

дapк rapAaH ви пeшниxoд HaMyAaH, Maxara мasкyppo Aap 68xoamxmm Myx,MM3IH ycyn ви тapsxoи тaълимy тapбия зapyp мшyмopaц. Apsишнoкии мaxaки мasкyp - Aap тaъмини мичманок,, Ma^xyM, дapк кapдaн ви тaшaккyли шaxcият мeбoшaц [13, c.5-18].

Би a^a, Кид^ов Б.К., «имкэни иcгифoдaи эчэдии иннoвaтcияxo Aap тaчpибaи oммaвиpo мeгaвoн xaivHyH мaxaки 68xoamxmm иннoвaтcияxoи пeдaгoгй бappacй нимуд. Дap воксият, aгap aкмдa ë тexнoлoгияи apsишнoки пeдaгсгй Aap AOMpa, иcгифoдaи тaнг ви MaxAyA, ки бо xycyc^I ви дyшвopии тaъминaги IexH,™, ë xycyc,3IH фи^лияти oмysгop вoбacтa acI, бэкй мэниц, пac Aap xoлaти мasкyp Aap 6op^ нaвoвapии пeдaгoгй cyxaн гуфтан Aap гумэн ad...» [4, c.154].

Дониогани MaxaRxa ш MaxopaIH MOI^OAa бypдa тaвoниcгaни ohxo xaнгсми 68xoamxmm иннoвaтcияxoи пeдaгoгй бapoи из чэниби oмysгсp нишэн дoдaни имконият^эи гyнoгyншaкл Aap эчoдиëти ^Aararâ, бapoи aзxyднaмoии фapxaнги кacбй-пeдaгсгй из тasaккypи эддй, би фaъoлияти шaxcии пeдaгсгии xyA вopид HaMyAaHM дэниш ш тexнoлoгияxoи бapoи чoмeaи пeдaгсгй aллaкaй тъмул saминaи мугаид фapoxaм мeopaц [15, c. 18-22].

TaxnHn, aцaбиëти ичтимэй ш тaчpибaи фaъoлияти мaктaб из шиддaтнoкии нэкэфии иcгифoдaи нaвoвapиxoи ^Aararn Aap aмaлияи фaъoлияти Myacc,caxo, Iat^H^ шaxoдaт мeдиxaнд. XaAAM aккaл мeгaвoн ду caбaби aмaлинaшaвии иннoвaтcияxoи ^Aarorapo чудо нaмyд. Сибиби aввaл он acI, ки иннoвaтcия oдaтaн из caнчиш ш aпpoбaтcияи sapypии кacбй нaмeгysapaнд: caбaби дуюм из он ^opaI acI, ки чopинaмoии вopидaIx,oи нaв ни из чиxaти ташкилотй, ни из чиxaти тexникй ви xaMa acocиaш ни из чиxaти шaxcиятию пcиxoлoгй ^лш эмоди кapдa нaшyдaaнд [8, c.].

Tacaввypaги aMMrç эид би тapкиб ш Maxa^o, иннoвaтcияxoи ^Aarorâ, дониогани ycynxo, иcгифoдaбapии obxo xaM би oмyзгopи aлoxмцa ви xaM би poxбapoни MyaccMcaxo, тaълимй бapoи 68xoamxmm xoлиcoнa ви псштуми вopмцнaмoии ohxo имкэният мeдмxaц[14, c.41-50]. Фapoмyщ HaMyAaH, инчунин би capoceмaгй pox додш Aap вopицнaмoии ohxo якчaнд мapaIмбa мaктaбpo би он oвapдa pacoHM^ км нaвoвapиxoи aкcap вaкт из боло тaвcиянaмyдa биъд из cипapй гаштани якчaнд муддат (ни он rça^p Aypy дapoз) фapмyщ мeшyдaнд, ë бо фapмoн ви фapмoиш aз эътмбOp coкит Meran^.

Якс из caбaбxoи acocMM чунин вasъият Aap мaктaб швчуд нaбyдaни MyxMIM иннoвaтcиoнй-вaъзияти мyaйяни мaънaвмю пcмxoлoгй, км бо тчмум чopaxoи xycycM3IM тaшкилaгй, Mena^ ви пcмxoлoгй дэщга мycIaxкaм шyдaaнд ви вopмц HaMyAaHM иннoвaтcияxopo Aap paвaнди тaълим Aap мaктaб тaъмин мeнaмoянд, мeбoшaц. Maвчyд нaбyдaни чунин MyxMIM иннoвaтcиoнй ш из чиxaти мeтодй тaйëp нaбyдaни OM^erapaH, тълумотнокии нокмфэяи ohxo эмд би MoxMEI, нaвoвapмxoи пeдaгсгй бapъaлo вoзex MerapAa^ Maвчyд бyдaни MyxMIM xyби Mmcm'TOMo™ Aap xaйaтм пeдaгсгй мукшими!, OMyerapoHpo би нaвoвapмxo пacт HaMyAa, бapoи бapтapaф кapдaни ^^6x0 Aap фи^лияти кacбй кyмaк мeнaмoяд.

As чиxaти тexнмкй мушкмлии тaшкил, asxyднaмoй ш вopмцнaмoии нaвoвapмxoи пeдaгсгй Aap acoc, кoнceпcияи эмузишм тaшxмcии тaчpибaи ^Aararn, км из чэниби xaйaтм илмй бо poxбapии Н.Н.Штев Iax™ гapдмцaacг, бэяд xaллy фacл гapдaц. Иcгмфoдaи ycyли тaшxиcй бapoи дapëфт rapAaHM тapaфxoи пypsyp Aap фaъoлиятм OMyrncpoH, AapxoCT ви пyppaгми ohxo, Aap мичмуъ бapoи фaъoлиятм мaкcaцнoк эмд би инкмшсфи фapxaнгм кacбмю ^Aararn имкэният дод^ бapoи нишэн AOAaHM тaшaббyc ви эчoдиëтм xap як oмysгсp шapoмт фapoxaм мeopaц. [6, c.55-63]

Aкмдaи мapкasии кoнceпcияи омузиши тaшxмcй из он ибopaт Meôorna^ км Aap тaчpибaи xap як OMyerap ë xaйaтм oмysгсpoни мaктaб Aap ano^a, мугакобида xaM чyзъxoи тaчpибaи мycбaтм пeшcaф ви xaM мшфй мaвчyд буд^ мyшaxxacй ви caмapaнoкй Aap кopи тaшaккyли фapxaнгм кacбии пeдaгсгй, мyaйяннaмoии aMM^ ви мyщaxxacи xycyc™IxoM би xaM м^^тифи фaъoлиятIpo тanaб мeнaмoяд.

АДАБИЁТ

1. 1 Apolos ИН. Kypc, тexнonoгия щ MciMi^OAaM он Aap гнълмм II Инногатсмя Aap тълумот. - 2011.- №1. - С. 64-71.

2. 2.Шapипoв Ф.Ф. Texre^CM^, мттмnoaтй Aap ropMciipyAeHcMa „nacIyp, гнълммй (saxиpaи тaъnммии эneкIpoнй ) -^yrnaHíe, 2013.

3. Шapмфзсдa ФaйзlyJшo (Шapипoв). Мущкилсги aкIyanми пeдaгoгикaи Myoc,p. - ^raaBie: Ифон, 2010- c.328

4. Oaponob Ш.Л HcmiJmiöapMM тexнonсгияxoм Hab Aap paeaHn, гнълмм. Marojo, MMjiepeHcMHM бaйнanммnaлй -Хyчaнц 2002. - 154c.

5. Шсев H.H.Texнonoгияxсм гуногуни гapбмявии гнълмммм тexнoлoгия ю nсмxaxoм гнълмм Aap Marañó, элй - ^yŒaHÔe, Иpфoн: 2005 - 310

6. Haзapoв Р. 4axoHMrnarn ви paeaнпм дeмoкpaтмкyнoнмм низом, Iaxc,™:, 4yMxyp,M ToчикиcIOн AßaAeMMH, илмxoи 4yMxyp,M ToчикиcIOн . 2008, -.№ 4. -С. 55-63.

7. Caицoв М.В. ^<Maъnyмaги иннoeaтcмoнй xaMHyH (JiapxaHra мчтммой^> Пигмм ДДОГ 6a нэмм. С. Aйнй .№3, 2013 c.

8. Caицoв М.В. «Caмтнoкми иннoвaтcмoнии фaьoлиятм пeдaгaгй^>. naëMM ДДOT би нэми С. Aйнй .№5 (54), 2013 c.

9. KoHcencMM миллим тaxcилаг Aap 4yMxyp,M ToчикиcIOн - ^yrnaHie: Maтбyoт2003. - 24c.

10. Cгpaтeгияи ммллми pyrinn 4yMxyp,M ToчикиcIaн 6apoм conxсм2006 - 2015, -Дyщaн6e: Maг6yoт, 2007.-81c

11. Нугмонов М. Муносибаш махсус ба умум дар тадкикртхои мегодй- дидактикй / Муосирсозии кордон гаълимй-тарбиявй дар раванди алокахои миёни фаннй. - Душанбе: Сино, 2004. - с. 35-36.

12. Лутфуллоев М. Мустакилияти Точикистон ва тахсилоти нав. - Душанбе: Сабо, 2006. -50с.

13. Матушкин Н.Н. Накши компонентхои байниахлокии барномахои тавлимии гагбиккунандаи парадигмаи салохиятнок //Инноватсия дар гахсилот . - 2010. - .№11. - С. 5-18.

14. Мокеева С.Г. Мушкилоти чоринамоии муносибати салохиятнок // Инноватсия дар гахсилот. - 2011. - .№4. - С. 41-50.

15. Морова Н.С. Мушорикати ичтимой бо корфармоён хамчун василаи баландбардории сифати хизмаграсонихои тавлимии муассисахои таълимй. // Маълумоги олй хамин руз. - 2011. - № 6. - С. 18-22.

ПРИОРИТЕТНОСТЬ И ЦЕННОСТЬ ПРОЦЕССА ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ

Данная статья анализируется как научная статья, в которой отражены различные направления обучения и новый образовательный процесс.

Автор уточняет, что, в первую очередь, делается акцент на назревающих социально-экономических реформах, необходимости коренной модернизации системы образования, методологии и технологии организации учебного процесса в учрежденияхразличной формы.

В то же время автор добавляет, что наличие хорошей инновационной среды в педагогическом коллективе снижает сопротивление учителей инновациям и способствует устранению стереотипов в их профессиональной деятельности.

Использование диагностических методов для выявления сильных сторон в работе учителей, их востребованности и полноты в целом позволяет проводить целенаправленную работу по развитию профессионально-педагогической культуры, а также дает возможность проявить инициативу и креативность каждого учителя.

Ключевые слова: инновация, технология, образование, институт, форма, инструмент, процесс, приоритет, значение, важность, понятие.

PRIORITY AND VALUE OF THE PROCESS INNOVATION IN EDUCATION

The article provides information as a scientific article, which reflects various areas of study and a new educationalprocess.

The author specifies that, first of all, the emphasis is placed on the maturing socio-economic reforms, the need for radical modernization of the education system, methodology and technology of organizing the educational process in institutions of various forms.

At the same time, the author adds that the existence of a good innovative environment in the teaching staff reduces the resistance ofteachers to innovations and helps to eliminate stereotypes in their professional activities.

The use ofdiagnostic methods to identify strengths in the work of teachers, their demand and completeness, in general, allows for targeted work on the development of professional and pedagogical culture, and provides an opportunity to show the initiative and creativity of each teacher.

Key words: innovation, technology, education, institution, form, tool, process, priority, meaning, importance, concept.

Сведения об авторах:

Саидов Мухиддин Вайсидиннович - кандидат педагогических наук, доцент кафедры общей психологии Таджикского государственного педагогического университета имени СадриддинаАйни. Тел.: (992)904472234;

Собиров Сухайли Саломович - соискатель кафедры методика преподавания математики Таджикского государственного педагогического университета имени Садриддина Айни. Тел.: 935350603

About the authors:

Saidov Mukhiddin Vaysidinnovich - candidate of pedagogical sciences, associate professor of the Department of General Psychology of the Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin And. E- mail: 59 @ mail.ru. Phone: (+992) 904472234

Sobirov SukhaHH Salomovich - the applicant ofdepartment of mathematics teaching methodology of the Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aim, Phone: (+992) 935350603

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.