Научная статья на тему 'ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ НА СОВРЕМЕННЫХ УРОКАХ'

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ НА СОВРЕМЕННЫХ УРОКАХ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
72
20
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
СОВРЕМЕННЫЙ УРОК / ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ / АКТИВНЫЕ И ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ / СОВМЕСТНАЯ АКТИВНОСТЬ / ИНТЕГРИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ / КОМПЕТЕНТНЫЕ ПОДХОДЫ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Фозилов Сухроб Менгбоевич, Азизова Файзигул Шарфовна, Фозилов Джавлонбек Менгбоевич

Автор в данной стате отмечает об эффективном использовании интерактивных методов на современных уроках, где опираясь на научных источниках в условиях педагогических технологиях определяет систему познавательных и универсальных учебных действий. Также в статье рассматривается эффективность использования новых методов, подходов и виды обучения в современных уроках, как: активные, интерактивные, интегрированное обучение и компетентные подходы и т.д. Особенно автор отмечает, что если интенсивным путём применять интерактивные методы в современных уроках в системе образования, то безусловно это способствует всестороннему развитию личности обучающихся. Умеренное внедрение активных методов, виды и подходы обучения в современных уроках повышает качество образования и развивает познавательные, интеллектуальные и творческие способности учащихся.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Фозилов Сухроб Менгбоевич, Азизова Файзигул Шарфовна, Фозилов Джавлонбек Менгбоевич

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

USING INTERACTIVE LEARNING METHODS IN MODERN LESSONS

The author in this article notes about the effective use of interactive methods in modern lessons, where, based on scientific sources in the conditions of pedagogical technologies, he determines the system of cognitive and universal educational actions. The article also examines the effectiveness of using new methods, approaches and types of teaching in modern lessons, such as: active, interactive, integrated learning and competent approaches, etc. The author especially notes that if interactive methods are intensively applied in modern lessons in the education system, then this certainly contributes to the comprehensive development of the personality of students. The moderate introduction of active methods, types and approaches of teaching in modern lessons improves the quality of education and develops the cognitive, intellectual and creative abilities of students.

Текст научной работы на тему «ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ НА СОВРЕМЕННЫХ УРОКАХ»

ОСНОВНАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ПОНЯТИЯ «СЕМЕЙНАЯ ЦЕННОСТЬ» КАК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СТЕПЕНЬ

Семья имеет исторически сложившуюся систему отношений между супругами, родителями и детьми. Небольшая группа ее членов связана отношениями брака и родства, совместной жизни и взаимной моральной ответственности.

Совместное проживание в домашнем хозяйстве, связанное с общим бытием, регулирует ряд обязанностей и ответственности: постоянная биологическая поддержка (рождение ребенка); обеспечение биологическими ресурсами (питание, одежда, жилье); создание непрерывной культуры (передача социального и культурного наследия новому поколению); материальное состояние; создание эмоциональных и безопасных условий в семье.

Ключевые слова: семья, брачный союз, совместная жизнь, материальное состояние, ответственность.

THE MAIN CHARACTERISTIC OF THE CONCEPT OF "FAMILY VALUE" AS A PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL DEGREE

The family has a historically developed system of relations between spouses, parents and children. A small group of its members is connected by relations of marriage and kinship, living together and mutual moral responsibility.

Living together in a household associated with common life governs a number of duties and responsibilities: ongoing biological support (childbirth); provision of biological resources (food, clothing, housing); creation of a continuous culture (transfer of social and cultural heritage to a new generation); material condition; creating an emotional and safe environment in the family.

Key words: family, marriage, life together, material condition, responsibility.

Сведения об авторах:

Юнусова Н.М. - доктор педагогических наук, профессор кафедры общийуниверситетской кафедры Таджикского государственного педагогического университета им. САйни. Рахимова Сурайё - старщий преподаватель кафедры гуманитарных наук Таджикский технический университет им М. Осими. Адресс города Душанбе улица Дехоти 22/16 тел: (+992) 934787838.

About the authors:

Yunusova N.M. - Doctor of Pedagogical Sciences, Professor of the Department of General University Department of Tajik State Pedagogical University named after S. Aini.

Ranimova Surayo - department of fan home ин homeashinosia Donishgo technology and Tyikiston banomi academicianM. Osimu, 734061, Dushanbe city, Dehoti street 22/16. tel: (+992) 934787838

ИСТИФОДАИ УСУЛ^ОИ ФАЪОЛИ ТАЪЛИМ ДАР ДАРСИ МУОСИР

Фозилов СМ., Азизова Ф.Ш.

Донишгох/и давлатии омузгории Тоуикистон ба номи Садриддин Айни

Фозилов Ц.М.

Доннишкададаи давлатии забон/ои Тоуикистон ба номи С. Улугзода

"Масъалаи маориф ва таълиму тарбия чун яке аз рукщои мух/ими давлатдори ва манбаи асосии ташаккули захирах/ои инсони дар кишвар мавриди таваууи доимии мо царор дорад. Мо зимни паёму суханроних/ои худ дар иртибот ба сохри маориф х/амеша дастуру супоришцои мух/иму мушаххас дода, рушди пайгиронаи онро дар сиёсати кунунии давлату х/укумат хрмчунмасъалаи аввалиндарауаарзёбименамоем.....". [1, c.22].

Эмомалй Рахмон

Имрузхо дар раванди ислохоти маориф ташкили дарс хамчун омили созандаву бунёдкор бахри бехтар гардонидани сатху сифати таълиму тарбия вазифаи мухим ва масъулиятнокро доро мебошад. Дар тамоми давраи тахсилот татбики падидахои тоза ва муосир шаклу усулхои навинро талаб менамояд. Дар

тaшкил нaмyдaни дapcи caмapaнoк тaлaбaгe бa миён метя. ки pиoяи oн бa oмyзгop бapoи гyзapoнидaни дapcи зaмoнaвй шapoит фapoxaм мeoвapaд. Ин тaлaбaг мyнaззaмy бacифaт гyзaштaни дapc мeбoшaд Ba бa шoгиpд cифaтнoкии тaйëpии ypo бa aß xyд нaмyдaни бapнoмaи твълим дoдa мeтaвoнaд.

Тaбииcт, ки чунин тaлaбaги зaмoн as oмysгop эчoдкopивy нaвoвapй xocra, бapoи дypycти m^^M фaъaлияти вaй saминa фapoxaм мeopaд. Мasмyн Ba тapзи гysapoнидaни дapc, мaшFyлиятxoи бepyнaзcинфй бoяд чaвoбгyйи тaлaбoти дaвpy зaмoн бoшaд. Омили мyxимe, ки бa paфгopy нaтичaxoи paвaнди гвълим тaъcиpи чиддй мepacaнaд, ин иcтифoдaи ycyлxoи гвълим мeбoшaд, ки мexoxaм oиди ин мacъaлa бaъзe aндeшaxoи xyдpo ибpoз нaмoям.

Оиди ycyлxoи фaъoли гвълим xap oмysгop aндeшa Ba aкидaxoи xyдpo дopaд. Бaйни oi^D^o™ мyaccиcaxoи тaxcилoти умумй Ba тaxcилoти oлй гyнoгyнaндeшй фapoxaм o^ia., ки бaъзexo чoнибдopи ycyлxoи нaв (яъш интepaктив, xaмфaъaл, xaмгиpo) Ba бapxe тapaфдopи ycyлxoи пeшини гвълим мeбoшaнд. Бa фикpи бaндa, ycyлxoи nemmapo му^^ил гysoштaн чoиз нecт, nac caвoлe бa миён мeoяд, ^o! ycyлpo бoяд интиxoб кapд? Бapoи чaвoб гapдoнидaн бa ин caвoл мo бoяд xaмaчoнибa ин ду ycyли тaълимpo бappacй нaмyдa, фapкмяг Ba бapтapияти oBxopo дapк нaмoeм Ba кмcмxoи acocии xapдy нaвъй тaьлимpo мaвpиди иcтифoдa rçapop диxeм.

Ma^ca^ acocии xap ду ycyrc дoдaни дoниши бapнoмaвй бa xoнaндa мeбoшaд. Хycycияти ycyли пeшин чунин ad, ки бeштap oмysгop диадти шoгиpдpo бa xyд чaлб мeнaмoяд Ba фaъaл мeбoшaд. У нaзди тaxтaи cинф иcтoдa, мaвзyьpo мeфaxмoнaд, яьнe уетод фaъaл ad. Ш^ги^ бoшaд, нaк;ши шyнaвaндapo w^po мeкyнaд Ba aндeшaxoи ycтoдpo гуш мeнaмoяд. Бo xox^rnn мyaллим бa нaзди тaxтaи cинф дaьвaт шyдa вaзифaи xoнaгиpo чaвoб мeдиxaд. Умyмaн, фaxмoндa шyдaни тшуи дapc as як 4o™6 cypax мeгиpaд, мyaллим дapcpo мeфaxмoнaд, xoнaндaгoн бa caвoлxo чaвoб мeгyяд. Xano дap дaвoми дapc бaъзe xoнaндaгoн бeпapвo нишacтa, бa дapc axaмияx нaмeдиxaнд. Мaкcaди бaндa ин 4o тaщиди ycyлxoи тешин^ тaълим нecт. Бapтapии ycyлxoи нaви тaълимpo ибpoз нaмyдaн ad. Вocигaxoи caвoлy чaвoб, иcтифoдaи acбoбxoи aë™ Ba пypcиши фapдии xoнaндaгoн xap як xoнaндapo вoдop мeеoзaд, ки бa дapc 6o тaйëpии чиддй биёяд, яьнe вasифaи xoнaгиaшpo тaйëp нaмoяд. Ому^к^н бa шoгиpдoн orn^ мaвзyи нaв мaълyмoти умумй .o.a, as obxo тaлaб мeнaмoяд, ки мaвзyьpo nyppa Ba aник; aз xy. нaмoянд. Чизи чoлиби .map ин ad, ки .ap ин ycyre тaълим xycycияIx,oи фapдии xap як xoнaндa тaкмил .o.a мeшaвaнд: xoнaндa бa cyxaнгyйи xy. диадт мeдиxaд, кушиш мeкyнaд, ки .M^Ra™ .MiapoRpo бa xy. чaлб нaмoяд, xy.po 6o .Miap xoнaндaгoн му^^жа мeнaмoяд. Aммo .ap иcxифoдa aз ycyлxoи нaвин, яьнe ycyлxoи xaмгиpo Ba тaълими бocaлoxияг бoшaд, уетод aз ycyлxoи нaви xocилкyнoнии кс>билияг Ba мyнocибaти мaxcyc soxиp нaмyдaн ниебaти мaвзyи нaв иетифoдa мeбapaд. Фaxмoндaни тшуи нaв as тapaфи ycro. Ba xaмкopии y 6o шoгиpдoн aмaлй мeгapдaд. Дap paBa4.M тaълим .apcm мyoеиp as ycro. тaйëpии 4M..Hpo тaлaб мeнaмoяд. Бoяд oмysгop бapoи фaъaлгapдoнии xoнaндaгoн aз дoниш, мaxopax Ba мaлaкaи ^.a^n^ пcиxoлoгй Ba тaчpибaи xy. caмapaнoк иетифoдa бapaд. Фaъaлияг 6o xoнaндaroн нa тaнxo фapдй, бaлки г^у^й низ еypax мeгиpaд. Омysгop xoнaндaгoнpo тaлкин нaмoяд, ки orno бapoи бaлaнд бapдoшxaни дoниши xy. кушиш нaмoянд. Тaшвик; якe as BocmaxoM тaъеиpи бaйниxaмдигapии oдaмoн .ap мyoшиpax Ba фaъaлияти oнxo мeбoшaд.

TarnErnnrn тaълими гypyxй .ap дoнишaндyзии шoгиpдoн тaъеиpи xyб мepacaнaд. rypyxxo arap 5 нaфapй бoшaнд, xeлe xyб мeшaвaд. Онxo 6o тaъеиpи яте дигap бa еaвoлxo чaвoбxoи caxex Ba пypмasмyн мeгapдoнaнд. Мyaллим бa еaвoлxoи xoнaндaroн диадт .o.a, aз миёни oн aндeшaxoи aникy .a^™; Ba бoмasмyнpo 4y.o мeкyнaд Ba .apa4arn дoнишy фaxмишaшoнpo мyaйян мeеaзaд.

Xaнгoми бa caвoлxo чaвoб гyфгaни шoгиpдoн ycro. бoяд as capзaниш Ba иетифoдaи кaлимaxoи .a^ xyддopй нaмoяд. Дap oxиp .apa4^ .ornrny фaxмиши шoгиpдoнpo apsëбй нaмoяд. Чунин mara oмysгop фaъaлияти шoгиpдoнpo ^cfera oмyxxaни мaфxyмxoи илмй зиёд нaмyдa, as xap чиxax шaвкмaнд мeгapдoнaд.

,3ap ycyлxoи фaъaли тaълим ycro. нaк;ши .oBap, яьнe тaнзимгap, poxбaлaд, pиoякyнaндaи paфтop, бaxcy cyxбaгxo Ba чaвoбxoи xoнaндaroнpo w^po мeнaмoяд. Xap aмaлe, ки .ap ycyлxoи фaъoли тaълим as ЧOниби ycro. бa pox мoндa мeшaвaд, as эчoдкopии шaxcии у вoбacтa бyдa, xoнaндaгoнpo бa oлaми sиндaгии xaкmк;й Ba тapбияи вoлoи инеoнй paвoнa cœa.. Иетифoдaи бoзиxoи шaвкoвap, cyxбaгxo шoгиpдoнpo Bo.op мeеoзaд, ки .ap .apc фaъoл бoшaнд Ba бa бaxcy бoзиxo xaмpox мeшaвaнд. Бoяд г^м, ки .ap ycyлxoи нaви xaълими бocaлoxияг .apcxo 6o poxxoи гушгун бoяд тaшкил кapдa шaвaд: бaxcxo, кop 6o rypyxxo, бoзиxo, мycoбщaxo Ba raMpa.

Arap oмysгop тaвoнaд, ки .ap .apc as ycynxorn пeшини тaълим Ba xaм ycynxorn нaвини тaълим (интepaктив, xaмфaъoл, xa^n^o, бoеaлoxияг) еaмapaнoк иетифoдa бapaд, нaтичaи xyôe бa .ad xoxa.

oвapд. Oi^rap aзoд ad, y мeтaвoнaд poxнaмoи кopи xyдy шoгиpдoнaш бoшaд вa иигиxoб намудани кaдoмe аз ycyлxoи тaълим бa дониш, мaxopaт вa мaлaкaи кacбии y вoбacгa ad.

Бapoи oмyзгapи xap фан иcгифoдa аз ycyлxoи пeшкaдaми таълим тaлaбaги зaмoн мeбoшaд. Он oмyзгope бa муваффакият дacт мeëбaд, ки дoниши бaлaиди кacбй дoштa бoшaд вa тaxaccycaшpo xaмeшa такмил дщад, пeдaгaгикa вa paвoншинacиpo xyб дoнaд. Myaллим вoбacтa бa тaлaбaги мeтоди иигepaктивй бeштap ба xoнaидaгaн мусгакилият диxaд, бигyзop xyди oиxo бeштap xyлaca бapopaид ва фaъoлoнa ш^кат нaмoянд. Омузиши xap як фанни таълими oн чи дap мaкгaбxoи xanara™ ва чи даp мaкaгиби oлй xycycияIxoи фapккyиaндa ва xocE xyдpo дopaд. Aгap мо oмyзгopoн poxxoE осани тaълимpo 4yë бoшeмy тaвaччyxи шoгиpдoиpo ба дapcxoи xyд чалб кapдa тавотем, бoвap асг, ки xoнaидaгaнy дoнишчyëн ин фaнpo xyб мeaмyзaнд ва дуст xa! мeдopaид. Meтоди иигepaктивй имкон мeдиxaд, ки мyиocибaти caлoxияIиoк ба таълим дучанд гapдaд, аз xaмa мyxим ин мeгaд xoнaидapo фаъол намудд ба xyдбaxoдиxи вoдop мecaзaд.

Ta'ip^axo оабиг мecазaд, ки таълим бо мeтоди ER^arara^ ки асоси oнpo мycoxибa, мyбoxиca, фикppoнй ва мустакилият гашкил мeдиxaд, дap омузиш масъулияги xoнaидapo дap paвaиди фаъолияти таълимй баланд мeбapдopaд. Чи тaвpe ждают шинoxтa Б.Давидов xaгиpнишoн мeнaмoяд "MencwE иигepaктиви таълим paвaнди фикppoнй ва мусгакилияги xoнaидaгaиpo дap гypyxxo фаъол намудд caлoxияIиoкии oиxopo ташаккул мeдиxaд" [6, с.242]. Раванди дapcxoи гypyxй ба xoнaидaгaн имкон мeдиxaд, ки дap py ба pyE я^дит^ rçapop г^ифта, фикpи xyдpo caxex бaëн ^дд xyлoca мeбapopaид ва дap ниxoят фикpи aъзaëни дастаи мyкoбилpo мeпазиpаид. Arap фикpxoи aъзoëни гypyxxo бaxcpo ба миëн opa^ oиxo мeтaвoнaид ба муаллим мypoчиaт ^дд мaвзyъpo nyppa xaллy фасл намоянд. Албаттд бо чунин усул ташкил намудани фаъолияти омузиш ба oмyзгop вобастагии зиëд дopaд. Oмyзгop дap ин paвaид xaмчyи poxбaлaд xoнaидaгaиpo вoдop намояд, ки xap яки ощо фикpxoи xyдpo бaëн намоянд.

Mo oмyзгopoн xyб мeдoнeм, ки ycyли иигepaкгивии таълим аз муколама (диалог), мyбoxиca (диcпyт), фаъолнокй дap фикppoнй, танзими эxcocaг ва нашчагиpй аз таълим ибopaт мeбoшaд. Myeio^E^ максад мeбyд, ки oмyзгopoн дap дapcxoи xyд аз усули фаъоли мyбoxиcд муколама, мycaxибд лощащЕй, ки як баяши мeтоди иигepaктивй асг, исгифода бypдa шавад. [11, с.42].

Oмyзгopи xymcanE^a дap дapc имкон дopaд, ки дap мaвpидx,oи лозимй ба xoнaидaгaн po^eb ба даcгoваpдx,oи дaвpoни Исгиклолият дap сади мактабу мaopиф мaълyмaIxoи мymaxxac бидщад. Наели нaвpacи имpyзa баяд донад, ки он дaстaвapдxae, ки дap замони Исгиклолият бо дaстгиpии Пpeзидeиги Чyмxypии Точикисгон, Acocгyзopи cyлxy вакдати миллй - Пemвoи миллат, мyxтapaм Эмомалй Ра^мон мактабу мaopиф ба даст oвapдaaст, нaзappac мeбoшaд.

Пpeзидeиги Чyмxypии Точикисгон мyxтapaм Эмомалй Ра^мон доимо таъкид мeнaмoянд, ки caxaE мaopиф ва илм асоси пeшpaфтy тapaккиëти дaвлaтpo таъмин мeнaмoяд ва бaмaвpид кайд намудаанд, ки «Meгaвoн гуфг, ки имpyз тaфaккypи тexникй, Iexнaлoгияи мyocиp ва ча^онбинии игтилоагй ба oмилxoи мyxим ва пeшбаpандаи иктиcaдиëт ва ояндаи чoмeа табдил ëфтaaид. 4pxarn coxe6 шудан ба макоми apзaидa дap apcaE ча^нй xap як шaxpвaиди 4ywxypMpo 3apyp асг, ки фаъолияти xyдpo бо нaзapдoшти талаботи замони мyocиp ба pox мондд тамоми имкoнияIxopo ба^и тapбия ва ба камол pacoнидaни наели бaфapxaнгy вaтaнпapвap, вopиcaни apзaндaи capзaмини ачдодй, инчунин, тaйëp ^дани кaдpxoи caxибмaъpифaтy бaлaидиxтиcocи чдво6гуйи замони мyocиp paвoнa сазад». [11, с.436]. Эмомалй Ра^мон

Илова бap ин, тexиoлoгияи мyocиpи таълим ба pyrn^ иcгebдoд, кобилият^ои тaфaккypию 3ex™, бaxycyc мaъpифaтиoкии илмии тexникй, фapxaнгй, молик гapдидaн ба кобилияти фикpoнии мусгакилона ва озод ба тaвpи мусбй мусоидат мeкyиaд.

Хдмзамон ба xaмaгoн маълум асг, ки таълим бо исгифода аз тexнoлoгияи мyocиpи ждают ба pox монда шавад дap ин paвaнд мaxopaт, малака ва дониши xoнaидaгoни дopoи кобилият^ои баланди зexий paвoнa мeгapдaд ва xoнaндaгoн дap дapc фаъол мeгapдaид.

Xap як oмyзгop дap бopaи усули фаъоли таълим, мeгoди иигepaктивй ва таълими бocaлoxият бояд маълумоти дакик дошггд poxxoE татбики oиxopo xyб дapк кapдa бошад ва дap дapcxoяm аз oиxo ба тaвpи вaceъ исгифода намояд.

АДАБИЁТ

1. Эмомалй Paxмoн. Il Шгм. ^raa^ie, 2019. - 22 с.

2. Агугав П. Р. TexнoлDгия и coвpeмeннoe oбщec1вo // Пeдaгагикa-1996.

3. Афанас^в Б. ПpoeкIиpoвaниe пeдaгaгичecкиx тexнoлoгий // Быcmee oбpoзaвaниe в России. -2001.

4. Бopдoвcкий Г. А., Извозчиков Б. А новью тexнoлDгии oôyHeEffii Бoпpocы гepмииoлoгии // Пeдaгaгикa - 1995. -№5. С. 156170

5. Комшекси гаълимию мeгaдй аз фанни '"ВocиIаxoи мyocиpи бaxoдиxии натичаи таълим" Умapoв У., Шapипoв Н., Хoлмypoдoв А., Max^aHora M., Алжв А., - ^raa^ie, 2020. -154 с.

6. Лутфуллоев М. Дидактикаи муосир. -Душанбе, 2001с.

7. Ливна М. М. Технологии профессионального педагогического образования. М.: Издаг. Центр «Академия», 2001.

8. Мирзоахмедов Ф., Боев Б., Шукурова З. Методхои самараноки таьлим. -Душанбе, 2008с.

9. Назарова Т. С. Педагогические технологии. Новый этап эволюции // Педагогика. -1997.

10. Низоми таълими салохиятнокй, модули таьлимй барои татбщи стандартхои фаннии синфхои ибтидой Ниёзов Ф., Зиёев М., Алиев А., Нусратов Б., Чрнмирзоев Э., Крдиров Н., Иргашева М., Зиёев К. Душанбе - 2016 с.- 36 с.

11. Селевко Г.КСовременние образовательные технологии. -М.: Народное образование, 1998.

12. Эмомалй Рахмон Уфувдои Истищюл Душанбе, "Ганч-нашриёт"', 2018 . -436 с.

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ НА СОВРЕМЕННЫХ УРОКАХ

Автор в данной стате отмечает об эффективном использовании интерактивных методов на современных уроках, где опираясь на научных источниках в условиях педагогических технологиях определяет систему познавательных и универсальных учебных действий.

Также в статье рассматривается эффективность использования новых методов, подходов и виды обучения в современных уроках, как: активные, интерактивные, интегрированное обучение и компетентные подходы и т.д.

Особенно автор отмечает, что если интенсивным путём применять интерактивные методы в современных уроках в системе образования, то безусловно это способствует всестороннему развитию личности обучающихся.

Умеренное внедрение активных методов, виды и подходы обучения в современных уроках повышает качество образования и развивает познавательные, интеллектуальные и творческие способности учащихся.

Ключевые слова: современный урок, педагогическая технология, активные и интерактивные методы, совместная активность, интегрированное обучение, компетентные подходы.

USING INTERACTIVE LEARNING METHODS IN MODERN LESSONS

The author in this article notes about the effective use of interactive methods in modern lessons, where, based on scientific sources in the conditions of pedagogical technologies, he determines the system of cognitive and universal educational actions.

The article also examines the effectiveness of using new methods, approaches and types of teaching in modern lessons, such as: active, interactive, integrated learning and competent approaches, etc.

The author especially notes that if interactive methods are intensively applied in modern lessons in the education system, then this certainly contributes to the comprehensive development of the personality of students.

The moderate introduction of active methods, types and approaches of teaching in modern lessons improves the quality of education and develops the cognitive, intellectual and creative abilities of students.

Key words: modern lesson, pedagogical technology, active and interactive methods, joint activity, integrated learning, competent approaches.

Сведение об авторах:

Фозилов Сухроб Менгбоевич - Заведующий кафедрой педагогики и психологии факультета дошкольного и начального образования Таджикского государственного педагогического университета им. С. Айни. Teл: (+992) 985756555, mail: FozilovS.-84@mail. Ru Азизова Файзигул Шарфовна - старший преподаватель кафедры университетской педагогики Таджикского государственного педагогического университета им. С. Айни. Тел: (+992) 918318362, mail: AzizovaF@mail ru

Фозилов Джавлонбек Менгбоевич - Ассистент кафедры информатики и естественно-математических наук Таджикского государственного института языков им. С. Улугзода. Teл: (+992) 985082212, mail: Fozilov J.-909095@mail. ru

About the autors:

Fozilov Suhrob Mengboevich - Head of the Department of Pedagogy and Psychology of the Faculty of Preschool and Primary Education of the Tajik State Pedagogical University named after S. Aini/ Tel: (+992) 985-75-65-55, mail: FozilovS.-84@mail. ru

Azizova Faizigul Sharfovna - Senior Lecturer of the Department of University Pedagogy, Tajik State Pedagogical University named after S. Aini. Tel: (+992) 918-31-83-62, mail: Azizova F@mail. ru Fozilov Javlonbek Mengboevich - Assistant of the Department of Informatics and Natural and Mathematical Sciences of the Tajik State Institute of Languages named after S. Ulugzoda Tel: (+992) 985-08-22-12, mail: Fozilov J.-909095@mail. ru

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.