Научная статья на тему 'Педагогикалық кадрлардың біліктілігін арттыруда заманауи білім беру негтзі'

Педагогикалық кадрлардың біліктілігін арттыруда заманауи білім беру негтзі Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
71
28
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Педагогикалық кадрлардың біліктілігін арттыруда заманауи білім беру негтзі»

1

Вестник «Oрлеу»-kst

области. 88,54% учащихся отметили улучшение учебной деятельности в последнее время. 95,43%) учащимся нравится учиться по-новому, что на 2,1% выше показателя 2013 года. 94,2% учащихся принимают активное участие в групповой работе.

Опрос родителей и учащихся показал удовлетворенность родителей образовательным процессом и взаимоотношениями детей с участниками образовательного процесса.

Результаты мониторинга показали, что сертифицированные учителя выходят на новый

более качественный уровень, тем самым способствуя становлению инновационной модели образования.

Новое время предъявляет новые требования к образованию. Конкурентоспособность и успешность в обществе означает инициативность, способность творчески мыслить, находить нестандартные решения, уметь выбирать профессиональный путь и быть готовым обучаться в течение всей жизни. Ведь как отметил Н.И.Мирон «Великая цель образования - не только знания, но и прежде всего действия».

СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ:

1. Послание Президента Республики Н.Назарбаева народу Казахстана «Казахстанский путь - 2050: единая цель, единые интересы, единое будущее». 17 января 2014г.

2. Материалы международной научно-практической конференции «Высокое качество и лидерство в образовании». Астана - 13-15 ноября 2013г.

3. Аналитическое заключение «О результатах мониторингового исследования определения качественных изменений в профессиональной деятельности сертифицированных учителей, прошедших курсы по 3 (базовому) уровню в филиале АО «НЦПК «Эрлеу» «Институт повышения квалификации педагогических работников по Жамбылской области» в период 2012 и первой половины 2013 годов. Филиал АО «НЦПК «Эрлеу» «Институт повышения квалификации педагогических работников по Жамбылской области» - 2014г.

ПЕДАГОГИКАЛЬЩ КАДРЛАРДЫЦ Б1Л1КТШ1ГШ АРТТЫРУДА ЗАМАНАУИ Б1Л1М БЕРУ НЕГ1З1

СЫЗДЫКОВА А.И., «Эрлеу» БА¥О» АК филиалы Караганды облысы бойынша ПКБАИ, Караганды цаласы

ХХ1 гасыр - элемдеп езгерютерге непз-делген бшмнщ дэуiрлеу гасыры, ейткеш, ол к;аз1рп кезецде мемлекеттщ туракты дамуы мен каушаздшн камтамасыз етуде, элемдш нарьщтагы, элемдш когамдастьщтагы орнын аньщтап, халыктыц емiр CYPУ сапасы мен дец-гешн аныктауда непзп керсетюш болып та-былады.

^азакстан Республикасыныц «Бшм тура-лы» Зацында: «Бiлiм беру жYЙесiнiц басты мiндетi - улттык жэне жалпы адамзаттык кун-дылыктар, гылым мен практика жетiстiктерi непзшде жеке адамды калыптастыруга жэне кэаби шыцдауга багытталган бiлiм алу Yшiн кажеттi жагдайлар жасау, окытудыц жаца тех-нологиясы мен инновациялык эдiс-тэсiлдердi енгiзу, бiлiм берудi акпараттандыру, халыка-

ралы; галамды; коммуникациялык желiлерге шыгу», - деп бiлiм беру жYЙесiн одан эрi да-мыту мiндеттерi атап керсетiлген [1].

Аталган мiндеттердi жYзеге асыру Yшiн окытудыц заманауи технологияларын енгiзу аркылы жэне оларды тиiмдi пайдалану секiлдi мэселелердi аныктап алу, бiлiм беру жYЙесiн-деп басты устаным ретiнде эркiмнiц езшщ бiлiм алуга деген жеке элеуетш когамда ба-рынша пайдалануга кемектесетш окыту жYЙ-есiн дамытуды камтамасыз етудi кездейдi.

^азакстанда бiлiм берудi жацгырту - бY-гiнгi заманныц талабы. ^азiрri тацда жаца технологиялармен окыту жYЙелi тYPде жолга койылып келедi. Оган педагогикалык кадр-лардыц бiлiктiлiгiн арттыру, заманауи бiлiм беру, тYрлi жаца технологиялык тэсiлдер

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Вестник «

аркылы окуга деген колжет1мдшкп арттыру сынды мысалдарды ашуга болады. Елiмiздегi бiлiм беру жYЙесiн жетiлдiрудiц басты макса-ты - елiмiздеri бшмнщ сапасын жэне бэсекеге кабiлеттiлiгiн арттыру болып табылады. Бул максатка жету Yшiн тeмендегiдей мшдеттер койылуда:

- оку YPДiсiне заманауи эдютемелер мен технологияларды енгiзу;

- «Назарбаев Зияткерлш мектептерЬ> дербес бшм беру уйымыныц тэжiрибесiн ка-закстандык бiлiм беру жYЙесiне тарату;

- педагогикалык кадрлардыц кэсiби дай-ындык децгешн арттыру;

- педагогикалык базалык бiлiм беру стандарттарын, мектеп мугал1мдер1 мен колледж, жогары оку орындарыньщ окытушы-ларыныц бiлiктiлiгiн арттыру талаптарын жацарту;

- мектепке дешнп тэрбиенщ жаца са-пасына кешу. ^азiргi кезде элемде мектепке дешнп тэрбие мектепке дейiнгi бiлiм беру-ге ауысуда. Балаларды ерте жастан окытуга кешу жYзеге асуда;

- кадрлар даярлауды экономика кажет-тшгше сэйкес келтiру;

- бiлiм саласына элемнщ Yздiк жет1ст1к-терiн енпзу;

- Мемлекеттiк бiлiм беру жинактау жYЙесiн дамыту.

Бiлiм берудi жацарту окушылардыц бiлiмiн гана емес, оларды колдану дагдыларын, атап айтканда, функционалдык сауаттылыгын не-месе кузыреттшгш калыптастырады.

Елбасыныц тапсырмасы бойынша окушылардыц функционалдык сауаттылыгын дамы-тудыц улттык жоспары эзiрленiп, бекiтiлдi. ^азiргi заман талабы - кeптiлдi окыту жэне кeптiлдi мецгерген маман дайындау. Бул багыт бойынша да жумыстар басталып, жYр-гiзiлуде. ^азак тiлi - ултымыздыц рухы, руха-ни байлыгы. Тiлiмiздiц дамуы, когамдагы ор-нын ныгайту жэне калпына келтiру жолында бiлiм саласыныц жауапкершiлiгi ерекше [2].

^азакстан Республикасыныц бiлiм беру-дi дамытудыц 2011-2020 жылдарга арналган багдарламасында бiлiм беру саласына «заманауи технологияларын енгiзу Yшiн оку орын-дарыныц педагог кадрларыныц бiлiктiлiгiн арттыру жэне кайта даярлау туракты турде iске асырылатын болады» деп атап керсетш-

ген [3].

Сондыктан ^азакстанныц бiлiм беру жYЙе-сi санга гана емес, сапага негiзделуi - ол бYгiнгi кYн талабы. Педагогикалык кадрларыныц бшктшгш кетеру жумыстарын жан-дандыру жэне бiлiм сапасын тексеруде тэу-елсiз сарапшылар релш кYшейту жумыстары жYргiзiлуде. Бiр сезбен айтканда, елiмiздiц болашагыныц бYгiнгiден де нурлырак болуы-на ыкпал етш, алга апаратын кYшi бiлiмге байланыстылыгы айкын кeрiнуде. Бiлiм мен гылымныц дамуы - адамзат eркениетiнiц ел-шемi. Бiлiм саласы Yнемi жетшп, жацарып отыруды кажет етедi. Бiз eмiр CYрiп отырган казiргi кезец - бул жаца дэуiр, жаца кезкара-сты, жацашылдыкты талап ететш кезец. Со-ныц iшiнде, бшм саласында болып жаткан жаца езгерютердщ мэнi мен мацызы зор. Сол себепт бYгiнгi тацда педагогтардыц алдында бiлiм беруде тYЙiндi кузыреттiлiктi мецгеру кажеттшп туындап отыр. Екiншi жагынан, елiмiздiц халыкаралык экономикалык кау-ымдастыкка енуi бiлiм беру саласындагы ез-герiстерге байланысты жаца жагдайда жумыс iстеуге кабiлеттi педагог кызметкерлердiц кэаби кузыреттшктерш дамытуга багыт-талган.

Елбасы Н.Э. Назарбаевтыц ^азакстан халкына арнаган Жолдауында <Жздщ бола-шактагы жогары технологиялык жэне гылы-ми каркынды eндiрiстер Yшiн кадрлар корын жасактауымыз керек» деген сeздерi бар. Де-мек, окушылардыц шыгармашылык кабiлетiн дамыту, заманауи технологияны тиiмдi пайда-лану мэдениетше тэрбиелеу - педагог кадрлардыц басты мшдетшщ бiрi болып отыр [4].

^ай педагог болсын казiргi кYн талабына сай окытудыц ец тиiмдi жаца эдiс-тэсiлдерiн колдану аркылы окушылардыц бiлiмiн терец-детш, оны практикада колдана бiлуге, таным белсендiлiгiн арттыруга тырысатыны анык.

^аз1рп талаптыц басты мiндетi - педагог мамандардыц кэсiби кузырлыгын калыптас-тыру мен бiлiктiлiгiн Yздiксiз арттыруды, гылыми-эдютемелш кызметтiц жацашыл-дыгын, тYрлерi мен эдютерш iздестiрудi камтамасыз ету, оны Yйлестiре бiлу болып отыр. Сондыктан казiргi заманауи бiлiм беруде эр окушыныц кабiлетiне карай бшм беру-дi, оны дербестiкке, iзденiмпаздыкка, шыгар-машылыкка тэрбиелеудi жYзеге асыратын

Вестник «Орлеу^-kst

жацартылган педагогикалык технологияны мецгеруге Yлкен бетбурыс жасалуда. Эйткенi, мемлекетпк бiлiм стандарты децгешнде оку Yрдiсiн уйымдастыру жаца педагогикалык технологияны ендiрудi мiндеттейдi. Технология - бул кандай да болсын iстегi, шеберлш-тегi, eнердегi амалдардыц жиынтыгы деген угымды бiлдiредi.

Нэтижеге багытталган бшм моделi мен баскарудыц жаца парадигмасы аясында жеке-леген угымдар мен нормаларды жэне тиiмдi педагогикалык технологияларды мецгеру Yшiн педагогтардыц кэсiби мэдениетiн дамы-туга багытталган оку кажеттiлiктерi де туын-дылап отыр.

Бiлiктiлiк арттыру жYЙесiнде педагогтардыц оку кажеттiлiктерi накты бшмнщ мэнш тYсiнуге, соныц нэтижесiнде езшдш ю-эре-кетке енуге жэне жеке eмiрiндегi тэжiрибенi жетiлдiру максаттарына байланысты калып-тасады. Осы замангы педагог бшктшк арттыру курсына Yлкен потенциалдык мYмкiн-дiктермен келедi.

Бшм беру жYЙесiндегi жаца бiлiм парадигмасы бшм, бшк, дагды жиынтыгын толык мецгерген, когам eмiрiне белсене араласатын, шыгармашылыкпен ойлайтын, eзiн-eзi кер-сете алатын, eздiгiнен акпаратты iздеп, тал-дайтын жэне оны дамытуга кабiлеттi, кэсiби кузыреттi, функционалды сауатты педагогты калыптастыруга багытталган. Ягни бYгiнгi кYнi елiмiздiц бiлiм жYЙесiнде окыту YДерiсiн тыц идеяларга негiзделген жаца мазмунын камтамасыз ету мiндетi тур [5].

Сол себепт казiргi тацда бшм беру парадигмасы eзгеруiне байланысты бшм бе-рудiц мазмуны жацарды, бiлiм беруге деген жаца ^зкарас, жацаша карым-катынас пайда болды. Бiлiм беру саласында болып жаткан аукымды eзгерiстер тYрлi ынталы бастамалар мен тYрлендiрулерге кецiнен жол ашты.

^азакстан Республикасыныц тэуелсiздiк алуына байланысты эаресе соцгы кезде педагогика саласына тYбегейлi eзгертулер, жацалыктар енпз^де. Бiздiц басты игшк-терiмiздiц шшде халкымыздыц немесе баска-ша айтканда адам ресурстарыныц сапасы тур. Бiздiц гылыми жэне шыгармашылык элеуетiнiц децгей жогары, бiлiм eрiсi биiк халкымыз бар. Бiз колымыздагы осындай бага жетпес капиталды жан-жакты дамытуга

жэне оныц дамуы Yшiн барган сайын жаца эрi негурлым eркениеттi жагдай тугызуга тиiспiз. Елiмiздiц экономикалык жэне элеу-меттiк даму децгейi, ец алдымен, олардыц бiлiм жYЙесiмен, педагоикалык кадрлардыц бiлiмдiлiгiмен аныкталады.

Жаhандану дэуiрi - элемдегi елдердiц бэсе-келеспк жагдайында халыкаралык децгей-де eзара кiрiгу YPДiстерiнiц жандану дэуiрi де болгандыктан, бiлiм - пайдалы инвестиция саласы ретiнде елiмiздiц экономикалык, элеуметпк жэне саяси даму турактылыгын камтамасыз етедi. Эз кезегiнде педагог кадрлардыц бэсекеге кабшеттшп элеуметпк-э-кономикалык, техникалык жYЙелердiц жэне технологиялардыц бэсекеге кабiлеттiлiгiмен аныкталады.

Орыс педагогы К.Д.Ушинский айткандай, казiргi заман талабына сай, эр муFалiм, eз бiлiмiн жетiлдiрiп, ескi бiрсарынды сабактар-дан гер^ жаца талапка сай инновациялык технологияларды eз сабактарында ^нделш-тi пайдаланса, сабак тартымды да, мэндi, конымды, тиiмдi болары сeзсiз. Бул жeнiн-де ^азакстан Республикасы «Бшм туралы» Зацыныц 8-бабында «Бшм беру жYЙесiнiц басты мiндеттерiнiц бiрi - окытудыц жаца технологияларын енгiзу, бiлiм берудi акпарат-тандыру, халыкаралык Fаламдык коммуника-циялык желiлерге шыFу» деп атап ^р^ткен.

Сондыктан казiргi тацдаFы адамзаттыц тср-шiлiгiнiц негiзгi туFырнамасы - бшм болып табылады. Тэуелсiздiк алFалы берi жыл сайын жYргiзiлiп, бшм жYЙесiне енгiзiлiп отырFан реформалар бiздiц болашаFымызFа салынып жаткан дацFыл жол деп айтуымь^а болады. Себебi, кай мемлекеттiц болсын даму жолы, яFни экономикалык-элеуметтiк жаFдайына ть келей апарар жол - сол елдщ бшмшщ дамуы болып табылады. ЯFни, болашакта бэсекеге кабiлеттi мемлекеттер катарына ену мiндетi бiлiктi педагогтар мойнына жYктелетiн абы-ройлы да, жауапты мшдет болып отыр.

Бiлiм сапасын арттыру жэне нэтижеге баFытталFан Yлгiге беталуы барысында муFалiмдер мемлекеттiк стандарт бершген нэтижелерге жетуде кэсiби шеберлшпен мецгерген зерттеу бiлiктерi мен даFдылары нэтижесiнде мэселенiц шешiмiн таба алатын, акпараттык-коммуникативт мэдениетi жоFары туеталык-дамытушылык функция-

Вестник «Oрлеу»-kst

1

ны аткарады. ^аз1рп заман адамныц осы кузыреттшкп мецгере отырып тек «кэсiби икемдiлiгiн оцтайландыруды камтамасыз ету гана емес, юке асырылу мYмкiндiгiн «Yнемi окып - YЙрену жэне езiн-езi жасау талабын калыптастыра алады [6].

Елбасымыз Н.Э.Назарбаевтыц ^азакстан халкына арналган Жолдауында айтылган бiлiм беруге катысты мэселелер бэрiмiздi де бей-жай калдыра алмайды. ^азакстан-дагы эрбiр урпактыц ертецгi дYниенiц

терт тYкпiрiнде езiнiц калаган унаткан жэне когамга пайдалы ойлар максатта еркiн ецбек

ете алатын болуын елбасымыз кадап айтты. Эркениетке бурган елiмiздiц жастары - ер-тецгi мемлекет тiрегi. ^огамга да ец басты кереп - елдщ ертецiне деген сенiм мен Yмiт. Сол тiрек нык та, берш, сенiмдi болуы Yшiн бэсекеге кабшетп мамандар дайындау YPДiсi арнайы жэне орта мектептерден бастау ал-мак. Сондыктан да оныц iрге тасын, ондагы муFалiмдердiц бiлiм децгейiнiц жогары болуын кадагалау жэне арттыру - педагогика-лык кызметкерлердщ бiлiктiлiгiн арттыру институттыц негiзгi мiндеттерiнiц бiрi болып кала бермек.

ПАИДАЛАНЫЛГАН ЭДЕБИЕТТЕР:

1. ^азакстан Республикасыныц «Бшм туралы» Зацы. - Алматы, 2010. - 6 бетi.

2. Бакирбекова А.М., Жолбасарова А.Б. ^азакстандагы бшм беру жYЙесiн жетiлдiру. -Астана, 2015. = Режим доступа: http://martebe.kz/bilim-beru-zhuiesin-zhetildiru.

3. ^Р «Бшм берудi дамытудыц 2011-2020 жылдарга арналган Мемлекетпк багдарлама-сы». 07.12.2010ж. №1118 Жарлыгы.

4. Назарбаев Н.Э. «^азакстан-2050» стратегиясы дамыган мемлекеттiц жаца саяси багы-ты» - ^азакстан халкына Жолдауы - Егемен ^азакстан, 17.01.2012 ж.

5. Барлыбаева Р.Д., Барлыбаева Л.Е. Инновациялык окыту - сапалы бшм берудщ кепiлi. -Актебе, 2013. - 23 бетг

6. ^аз1рп бiлiм беру жYЙесiнiц максаты. - Режим доступа: http://el.kz/m/articles/view.

ОТЕЧЕСТВЕННЫЙ И МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОПЫТ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ИНСТИТУТА

ТЭЛЕГЕН М.д,

Костанайский государственный педагогический

институт, г. Костанай

Во всех развитых странах в последние десятилетия идет процесс модернизации систем повышения квалификации, так как именно это звено образовательной системы является одним из важнейших механизмов развития любого общества, основной формой подготовки высококвалифицированных специалистов, необходимых для всех сфер экономической и духовной жизни страны.

Непрерывное инновационное образование диктует необходимость подтверждения профессиональной квалификации и постоянной самообразовательной деятельности в конкурентной образовательной системе образования. Поиск эффективных путей содействия

профессиональному развитию и росту педагогов обеспечивает система повышения квалификации.

В условиях нарастающей глобализации социально-экономическх и культурно-политической жизни мирового сообщества изменяется научная парадигма казахстанского образования. Все более актуальным становится компетентностное образование, направленное на формирование практически применимых знаний, умений и навыков.

Современные программы повышения квалификации специалистов в сфере образования характеризуются следующими основными признаками:

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.