Научная статья на тему 'Техникалық және кәсіптік білім беруде дуалды оқыту жүйесін енгізудегі педдгогттк қүзы ретті іікті арттыру маңыздылығы'

Техникалық және кәсіптік білім беруде дуалды оқыту жүйесін енгізудегі педдгогттк қүзы ретті іікті арттыру маңыздылығы Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
108
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Техникалық және кәсіптік білім беруде дуалды оқыту жүйесін енгізудегі педдгогттк қүзы ретті іікті арттыру маңыздылығы»

79

тургыдан карап, екi уетарым бiреуiн тацдауга, саналы шешiм кабылдауга сабактарда YИрету максатында мына теменде-г модульдер кещнен колданылып отырылса, бул студенттердщ алдагы кэсiби iс-эрекетке шыцдала тYсулерiне ете мацызды болып та-былады:

- Окыту мен окудагы жаца тэсiлдер: «диалогпк окыту» жэне «калай окыту керек-тiгiн Yйрету» (дербес бiлiм алу);

- Сын тургысынан ойлауга YИрету;

- Окыту мен окуда АКТ колдану;

- Оку Yшiн багалау жэне окуды багалау.

Дорыта айтканда, ойлау мен бшм алуды

байланыстыра багыттайтын окыту технологи-ясы - сын тургысынан ойлауды дамыту екен-дiгiне кезiм жеттi. ЭИткенi, белгiлi такырып-тагы ойды сын тургысынан карай отырып,

= Вестник «Oрлеу»-kst ^^^^^^^^^^^^^^^^ бiр пшрдщ ой-толгау, суреттей алу, еске тYсiру, болжау

студенттi бiлiм алуга багыттайтын ете тиiмдi технология. Ал диалогпк окыту - ужымдык тYсiнудi калыптастыру максатында окушы-лардыц сындарлы карым-катынас жасауына ыкпал ететiн окыту. Жэне де диалогпк окыту

- студенттердщ ойлануына, ойын жYИеленуi-не, ойын жетюзуде тiлдiк дагдыларын калып-тастыруларына жэне бiлiм алуга зор Yлес ко-сатын езара ю-эрекеттщ тиiмдi тYрi.

Сондыктан эр мугал1м заман агымынан калмай езшщ педагогикалык тэжiрибесiн жетiлдiрiп отыру керек деп ойлаймын. Бшмнщ нэтижелi болуы трелей муFалiмге байланысты. Мрашмнщ шеберлiгi, кузырет-тiлiгi, инновациялык технологияларды игеруi

- сапалы бшмнщ кепiлi болмак.

ПАИДАЛАНЫЛГАН ЭДЕБИЕТТЕР:

1. Бабаев С.Б. Бастауыш мектеп педагогикасы: Оку куралы: Алматы: «Зац эдебиетi», 2007. - 413 бет.

2. Кушмурзина Д.Х. Карым-катынастык кузырлык педагогикалык мэселе ретiнде. //Ха-лыкаралык «Бшм берудег интеграциялык Yрдiстерi: мэселелерi жэне болашаFы» атты Fылы-ми-практикалык конференцияныц материалдары. Костанай мемлекетпк педагогикалык институты, 2012, 493-497 б.

3. Бшм туралы Казакстан Республикасыныц 2007 жылFы 27 шшдедег N 319 Зацы. «Еге-мен Казакстан» 2007 жылFы 15 тамыз N 254-256.

4. Студентке арналFан нускаулык, Бiрiншi басылым. - «Назарбаев Зияткерлш тектептерi» ДББ¥, 2015.,184б.

5. Элiмов А.К. Интербелсендi оку эдютемесш мектепте колдану. Оку куралы. - Астана: «Назарбаев Зияткерлш мектептерi» ДББ¥ Педагогикалык шеберлiк орталыFы, 2014.-188 бет.

ТЕХНИКАЛЬЩ ЖЭНЕ КЭС1ПТ1К Б1Л1М БЕРУДЕ ДУАЛДЫ О^ЫТУ ЖYЙЕСIН ЕНГ1ЗУДЕГ1 ПЕДАГОГТ1К Ц¥ЗЫРЕТТ1Л1КТ1 АРТТЫРУ МАЦЫЗДЫЛЫГЫ

МЕДЕТБЕКОВА М.А., «Орлеу» БА¥О АК,Ф ОКО бойынша ПКДАИ «Басцару мен бшм беру сапасы» кафедрасыныц мецгерушга, ф.г.к.

КР бшм берудi дамытудыц 2011-2020 жылдарFа арналFан мемлекеттiк баFдарлама-сыныц басты максаттарыныц бiрi - жацарту жYИесiнiц ТжКББ саласында сураныска сай экономиканыц индустриалды заманауи ер-кендеуi болып табылады.

Сондыктан да Елбасы Н.Назарбаевтыц 2012 жылдыц 10 шiлдесiнде жариялаетан

«Казакстанныц элеуметтiк жацFыртылуы: ЖалпыFа Ортак Ецбек КоFамына карай 20 кадам» атты Жолдауында бiлiм беру жYЙесiн жацFырту женiнде Yш басты кадам: бшм беру мекемелерш оцтайландыру; оку-тэрбие Yдерiсiн жацFырту; бiлiм беру кызметтершщ тиiмдiлiгi мен колжетiмдiлiгiн арттыру накты-ланып берiлдi. Осы орайда халыкты ецбекпен

и

^^^^^^^^^^^^^^^^ Вестник «Oрлеу»-kst камту мэселесш шешуде шаруашыльщтыц саясатыныц

кай саласын алсак та, оны eздерi тацдаган мамандьщтарын кэсiби тургыдан жан-жакты игерш, озык технология мен заманауи техника тшн мецгергендер гана дамыта алады, ал оныц бiр кершю болатын - дуалды окыту жYЙеdнде элеуметтiк серiктестiк жэне теория мен тэжiрибенщ YИлесiмдiлiгi жан-жакты ерютей алады - деген Елбасы сезш ескере отырып, жэне де «^азакстан - 2050. Бiр мак-сат, бiр мYДде, бiр болашак» атты 17.01.2014 жылгы ^азакстан халкына Жолдауындагы ТжКББ дамыту максатында ТжКББ уйымда-рында дуалды окыту жYИесiн ендiру тапсыр-масын басшылыкка ала келе, аталган жYИе казiргi заманныц ецбек нарыгындагы бэсеке-ге тетеп бере алатын, елiмiздщ экономикасын дамытуга Yлес коса алатын, кэсшорындардыц койган катац талаптарына жауап бере алатын, мемлекет сешм арта алатын жумысшы ма-мандарды даярлауга мYмкiндiк берiп, ^Р Пре-зидентi Н.Назарбаевтыц «^азакстан жолы-2050: «Нурлы жол - болашакка бастар жол» атты 2014 жылдыц 11 карашада жарияланган Жолдауында айкындалган максаттарды ше-шуге ^азакстан Республикасында бiлiм беру-дi дамытудыц 2011-2020 жылдарга арналган мемлекеттiк багдарламасы оц ыкпалын тигь зетiндiгiн айта отырып, кэсштш бiлiм беру-дiц непзп мэнi - бiлiм алушыныц даралыгын ашу жэне оку эрекетiн игеру секiлдi басым багыттарды айкындап бердь

Сонымен катар техникалык жэне кэсштш бiлiмге адами капиталдыц жYИесi, экономи-каныц барлык салаларындагы мамандардыц сапалы дайындыгын камтамасыз ету бары-сында индустриалды когам мен карапайым технологиялык операцияларда экономиканыц постиндустриалдык тYрiне ауысу кептеген мынадай мамандарды кажет етедг заманауи технологияныц iшкi езгерген шарттармен жу-мыс жасай алатын, ез бетшше жауапты шешiм кабылдай бшетш мамандар. Бул тургыда эсiресе арнайы пэн окытушылары кэсiптiк бiлiм беруде оку тэжiрибелерiн уйымдасты-ру гана емес, алынган акпараттарды eздiгiнен сараптау, тужырымдау бойынша кажеттi бiлiм мен бшктшк дагдылары жYИесiн, осы саты-дагы негiзгi к¥зыреттiлiктердiц калыптасуын камтамасыз етедь

Кэсiптiк бiлiм беруде заманауи бшм беру

негiзгi басымдылыктарыныц бiрi - кос жYИелi (дуалды) бшм беру жYЙесi, ягни оку орны мен жумыс берушiнiц элеумет-тш серiктестiгi болып табылады. Элеуметтiк серштеспк окыту максаттарын бiлiм берумен гана шектемей, бiлiм алушыларды кажеттi арнайы жэне кэаби кузреттермен каруландыра-ды.

Нарыктык экономика жагдайындагы жу-мыс берушiлермен тыгыз байланыста гана оку орны езшщ басты максатын - жогары кэсiби даярлыкка жэне ецбек нарыгындагы сураныска ие, бэсекеге кабшетп бiлiктi ма-манды дайындау максатын орындай алады.

Арнайы пэн окытушыларыныц оку-тэжiри-белерi мемлекеттiк стандарттарыныц жаца буыны к¥зыреттiлiк катынаска негiзделген, соган сэйкес казiргi замангы маман ецбек нарыгында жэне кэсiби салада элеуметпк коргалуды, икемдiлiктi, беИiмделгiштiктi, та-быстылыкты камтамасыз ететiн элеуметтiк жэне кэаби сапалардыц жиынтыгына ие бо-луы кажет.

Осы орайда ТжКББ арнайы пэн окытушыларыныц бшктшгш арттыруда институты-мызда жасалынган оку багдарламасы мемле-кеттiк жалпыга мiндеттi бшм беру стандарты талаптарына сэйкес кэаби кузыреттшп жогары арнайы пэндер окытушыларын даярлауда бiлiм беру дагдыларын калыптастырып кана коймай, жогарыда аталган зацнамалык ку-жаттардыц басым багыттарына негiзделген «ТжКББ мазмунын жацгырту жагдайында дуалды бiлiм беру жYИесiн ендiру» такы-рыбындагы оку багдарламасыныц мазмуны оныц eндiрiс кажеттiлiктерiне сэйкес бшкп маман, к¥зыреттi кэсiп иесiн даярлауына, дуалды бiлiм беру жYЙесш ендiру шарттары ту-ралы тыцдаушылардыц ез бiлiктiлiктерiн арт-тыруга жэне де казiргi кезец елiмiздегi бшм беру жYИесiнiц тYбегеИлi жацартылуымен сипатталатынын ескере отырып, елiмiздiц ин-новациялык тургыда дамуы Yшiн кажеттi ку-зыреттiлiктi калыптастыруга, жеке-тулгалык багдарлы окыту мен тэрбиелеудi камтамасыз етуге кабшетп заманауи педагогтi калыптас-тыруда дэстYрлi тэсiлдерден баска оку-тэрбие Yрдiсiн уйымдастырудыц куралдарын мецгер-ту басты максатымыз болып отыр.

Сонымен катар ез тэжiрибемiзден дуалды окыту жYИесiн ендiрудегi бiршама кездесетiн

Вестник «Oрлеу»-kst

И

киындыктар аясын аныктай келе, келешекте осы турFыда басым баFыттарды устану ка-жеттiлiгi туындап отыр. Мысалы:

- арнайы пэн окытушыларыныц дуал-ды жYИе ендiру бойынша ТжКББ эдiстемелiк жYИесi мазмуныныц жацару Yдерiсiнiц мэнiн толыкканды мецгермеуц

- дуалды окыту жYИесiн ТжКББ уйым-дарында енпзу Yшiн элеуметпк серштес-тiктерге тиiстi нормативтi-кукыктык кузырет-тiлiгiнiц элсiздiгi;

- арнайы пэн окытушыларыныц ен-дiрiс орындарымен юкерлш карым-катынас жYргiзуде корпоративтiк мэдениеттiлiгiнiц жепспеушшп;

- заман талабына сай дуалды жYЙе не-гiзiнде окытуда теориялык-эдютемелш непз-дерi мен практикалык Yлгiлерiн интеграция-лаудыц элсiздiгi;

- колледж бiтiрушi мамандарFа жу-мыспен камту баFыты бойынша бакылау,

зерттеу, талдау журпзудщ ез дэрежесiнде ди-агностикалау бшктшпнщ темендiгi;

- дуалды жуйе жагдайында окыту та-лаптарына сай сапалы бiлiм берудщ нэтижелi багыттарын карастыруда талдау жасай алма-уы.

Дорыта келе ^азакстан Республикасын-да бшм берудi дамытудьщ 2011-2020 жыл-дарга арналган мемлекеттiк багдарламасын юке асыруда ТжКББ мекемелершщ арнайы пэн окытушыларыньщ кэсiби шеберлiгiн, K¥зыреттiлiгiн, дуалды окыту жуйесшщ тео-риялык-эдiснамалык мазм¥нын жетiлдiрудi максат ете отырып, «^азакстан - 2050» стра-тегиялык багдарламасында бiлiм беру жуйе-сiн модернизациялаудагы дуалды жуйе рефор-масын енпзу шарттары туралы кэсiптiк бiлiм беру ¥йымдары педагог кызметкерлершщ ку-зыреттшктерш арттыру бYгiнгi ^ннщ басты талабы.

ПАИДАЛАНЫЛГАН ЭДЕБИЕТТЕР:

1. «^азакстан-2050» Стратегиясы: калыптаскан мемлекеттщ жаца саяси багыты. - Астана, 2012.

2. «^азакстан жолы-2050»: Нурлы жол - болашакка бастар жол» Жолдауындагы бiлiм берудщ басым багыттары. - Астана, 2014.

3. Н.Назарбаев 2012 жылдыц 10 шшдесшде жарияланган «^азакстанньщ элеуметпк жацгыртылуы: Жалпыга Ортак Ецбек ^огамына карай 20 кадам» атты Багдарламасы. - Астана. - 2012. - 10 шшде.

АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ В СИСТЕМЕ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

МОРОЗОВ А.В.,

д.п.н., профессор, ФГНУ «Институт управления образованием РАО», г. Москва

В западно-европейской и американской педагогике выделяется три этапа развития непрерывного образования: первоначально (50-е и начало 60-х г.г. прошлого века) непрерывное образование трактовалось как компенсаторное, ликвидирующее недостатки образования взрослых, связанных с недостатками, пробелами в школьной подготовке, либо с устареванием ранее полученных знаний [1].

В последующие годы рынок труда стал выдвигать новые требования к уровню ра-

ботников, и непрерывное образование понималось как проблема повышения квалификации. Вопросы функционального образования, организация различных форм повышения квалификации разрабатывались, главным образом, применительно к отрасли занятости, к профессиональной сфере деятельности обучаемого. Цель такого обучения была чисто практической - добиться более эффективного участия человека в производстве.

С середины 70-х годов ХХ-го столетия в

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.