Техника, тактика и методика спортивной тренировки
о CN О CN
со та -е о
(0 С
го
В основном атакующие действия выполняются прессингом противника, на что также получают встречные уколы. Действия однообразные. Не перестраиваются в ходе проведения поединка. Нет перехватов на начало действий. Не хватает скоростной (взрывной) финальной части при нанесении уколов.
Общий недостаток это неумение фехтовать на границе дорожки. И в атакующих действиях, и в защитных. Если спортсмены фехтуют на границе дорожки, то обязательно получают укол.
Основная тенденция современного фехтования это критическая дистанция, на которой фехтуют все спортсмены. Хорошая точность укола из разных положений, розыгрыш тактических ситуаций. А главное все настроены на победу, даже, если проигрывают с большим счетом.
УУК (УДК, ШС): 796.012.575
Методически грамотное изменение и построение учебно-тренировочного процесса, позволит бороться со многими командами и выигрывать их, как в личных, так и в командных соревнованиях.
Дальнейшее технико-тактическое совершенствование юных фехтовальщиков предполагает объективизировать оценки показателей применения действий в соревнованиях с учетом уровня подготовленности и возраста занимающихся.
Литературы:
1. Спортивное фехтование. Учебник для вузов физической культуры. - М.: ФОН, 1997. С. 271-273
2. Тышлер Д.А., Тышлер Г.Д. Фехтование. Что должен знать спортсмен о технике и тактике. - М.: ФОН, 1995.С. 82-84.
3. Тышлер Д., Мовшович А., Тышлер Г. Многолетняя тренировка юных фехтовальщиков: Учебное пособие - Деловая лига, 2002.С.18-21
4. Тышлер Д.А., Мовшович А.Д. Двигательная подготовка фехтовальщиков. - М.: Академический Проект, 2007.С.65-70
¿Г.Ш
Доцент в.б.,
А.Т. ШЕРМУХДМЕДОВ
Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университета, Чирчик шахри, Узбекистан
Муаллиф билан богланиш учун:
ОММАВИЙ ФУТБОЛНИ РИВОЖЛАНИШИГА ТАЪСИР ЭТАЁТГАН ОМИЛЛАР ХДМДА 4-5 ЁШЛИ БОЛАЛАРНИНГ ФУТБОЛ МАШГУЛОТЛАРИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ МАСАЛАЛАРИНИ ТАДЦИЦ ЭТИШ
Аннотация
Annotation
В статье были исследованы факторы влияющие на развития массовости в футболе. Расскрыты вопросы организации и проведения занятий по футболу в среднем дошкольном возрасте (4-5 лет). Даны соответствующие практические рекомендации по проведению занятий в среднем дошкольном возрасте (4-5 лет).
Ключевые слова: Массовый футбол, факторы влияющие на массовость, дети дошкольного возраста, средний дошкольный возраст (4-5 лет), занятия по футболу, возрастные особенности детей, особенности подготовки детей, этапы обучения.
Маколада футбол спорт турини оммалаштириш ва унта таъсир этувчи омиллар тадкик этилтан. Мактабтача таълим муассасаларининт урта ёш (4- 5 ёш) тарбияланувчилари билан футбол маштулотларини ташкил этиш ва утказишдати хусусиятлар очиб берилтан. 4-5 ёшли болалар билан футбол буйича маштулотларни ташкил этиш буйича тетишли таклиф ва амалий тавсиялар берилтан.
Калит сузлар: Оммавий футбол, оммавийликка таъсир этувчи омиллар, мактабгача ёшдаги болалар, урта мактабгача ёш (4-5 ёш), футбол машгулотлари, болаларнинг ёш
хусусиятлари, болаларни тайёрлаш хусусиятлари, ургатиш босцичлари.
***
The article examines the factors that influence the development of mass participation in football. The issues of organizing and conducting football classes in the middle preschool age (4-5 years) are discussed. Appropriate practical recommendations for conducting classes in the middle preschool age (4-5 years) are given.
Key words: Mass football, factors affecting mass participation, preschool children, average preschool age (4-5 years), football classes, age characteristics of children, features of children's training, stages of training.
Муаммонинг долзарблиги. Узбекистонда футболни ахоли уртасида энт оммавий спорт ту-рита айлантириш, юкори иктидорта эта бултан ёш футболчиларни танлаш, саралаб олиш ва уларни профессионал спортчилар сифатида тайёрлаш тизимини йулта куйиш, мамлакат футболини риво-жлантан мамлакатлар билан ракобат кила оладитан даражата етказиш, халкаро талаб ва стандартлар асосида футбол буйича мутахассисларни тайёрлаш,
футбол клублари фаолиятини ривожлантириш, терма жамоалар учун укув-машгулот жараёнини сама-рали ташкил этиш, мамлакатимизда футбол буйича йирик халкаро мусобакалар, жумладан, усмирлар, ёшлар ва хотин-кизлар жамоалари уртасида жахон ва китъа биринчиликларини утказиш, Узбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевнинт 2019 йил 4 декабрь санасидати "Узбекистонда футболни ривожлантиришни мутлако янти боскичта олиб
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
чикиш чора-тадбирлари тугрисида'ги ПФ-5887-сонли Фармони доирасида, 2030 йилгача булган давр ичида эришишимиз керак буладиган максадлар сифатида белгилаб берилди [1].
2017-2021 йилларда Узбекистан Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йуналиши буй-ича Харакатлар стратегияси доирасида ижтимоий сохани ривожлантириш масалаларига алохида эъ-тибор каратилган ва куйидаги вазифалар уз урнига эга булган [2]:
- мактабгача таълим муассасалари тармогини кенгайтириш ва ушбу муассасаларда болаларнинг хар томонлама интеллектуал, эстетик ва жисмоний ривожланиши учун шарт-шароитларни тубдан яхшилаш, педагог ва мутахассисларнинг малака даражасини юксалтириш;
- болаларни спорт билан оммавий тарзда шугул-ланишга жалб килиш максадида, янги болалар спорти объектларини куриш, мавжудларини реконструкция килиш;
- болалар ва ёшлар уртасида соглом турмуш тарзини шакллантириш, уларни жисмоний тарбия ва спортга кенг жалб этиш.
Демак, бугунги кунда давлат сиёсатининг маз-кур соха борасидаги асосий вазифаларидан бири сифатида, оммавий спортни ривожлантириш билан кенг ахоли катламининг жисмоний холатини яхши-лаш, жамоатчилик орасида соглом турмуш тарзини шакллантириш каби масалалар туради. Бу каби ва-зифаларни хал этишда эса, футбол спорт турининг ахамияти юкори хисобланади.
Футбол бугунги кунга келиб дунёда шубхасиз биринчи ракамли спорт турига айланган. Статисти-канинг курсатишича, расман кайд этилган футбол жамоаларининг сони дунёда бугунги кунга келиб 1,5 млн.дан ортиб кетган булиб, бу жамоаларда шугулланаётганларнинг сони эса, 300 млн нафарни ташкил этади. Шугулланувчиларнинг 10% яъни, 30 млн аёл-кизларни ташкил этади. Футбол спорт турига ишкибозлик киладиганларнинг сони эса, 3,5 млрд кишини (дунё ахолисини деярли ярмини) камраб олади.
Узбекистонда футбол билан мунтазам тарзда шугулланадиганларнинг нисбати умумий ахоли сонига нисбатан бугунги кунга келиб 0.14%га тенг. 2030 йилга кадар амалга ошириладиган мак-садли ишлар натижасида, бу курсаткични 5% гача олиб чикиш вазифаси белгилаб берилди. Бошка давлатлардаги бу курсаткичлар эса, мисол учун, Германияда 20%, Англияда 21%, Россияда 4,1% ахоли катламини ташкил этмокда.
Демак, келтирилган статистик маълумотлар мамлакатимизда футбол билан шугулланувчилар нисбатини, дунё мамлакатлари курсаткичларидан хали анча ортда эканлигини ва мамлакатимизда
футболда оммавийликни таъминлаш масалалари дархакикат долзарблигини курсатади. Бу борадаги ишларни самарали кечишини таъминлашда купгина омиллар таъсир этишини теран англаш керак. Шу сабаб тизимли тарздаги фаолиятни йулга куйишда, биринчи боскичлардаги ишларни унумли ва тугри ташкил этишдан бошлаш ута мухим омиллардан бири хисобланади.
Тадкикотнинг максади. Оммавий футболни ривожланиши учун таъсир этаётган омилларни тадкик этган холда 4-5 ёшли болалар билан футбол машгулотларини ташкил этиш технологиялари билан боглик масалаларни тадкик этиш.
Тадкикот ишининг вазифалари:
1. Оммавий футболни ривожланиши учун таъсир этаётган омилларни аниклаш;
2. 4-5 ёшли болалар билан футбол машгулотларини ташкил этишдаги узига хос хусусиятларни аниклаш.
Тадкикот ишининг усуллари: Мавзуга тегишли илмий-услубий адабиётлар ва манбалар тахлили.
Тадкикот ишининг натижалари.
Урганилаётган муаммо буйича кейинги йиллар-даги чоп этилган махсус манбаларни тадкик этиш натижалари, футбол спорт турини муваффакият билан ривожланиши учта асосий омилга боглик эканлигини курсатиб берди. Булар:
1. Инфратузилмани мавжудлиги;
2. Кадрлар масаласи;
3.Тадбирларни ташкил этиш омиллари.
Бунда хар учала омилнинг мажмуавий тарзда
мужассам булгандагина кутилаётган ижобий нати-жаларга эришиш мумкин булади.
Солнцев И.В. (2016 й.) томонидан олиб борил-ган изланишларда футболда таъминотни унинг ривожланишига богликлик даражаси урганилган. Изланишлар натижасида оммавий футболни риво-жланиши юкори натижалар, футболга ижобий таъ-сир этиши исботланган. Бу каби тадкикот ишларига асосланиб, юкори натижалар яъни, профессионал футболни ривожлантиришда аввалам бор унинг оммавийлигини таъминлаш масаласига алохида эътибор каратилиши мухим [5].
Оммавий футбол инфратузилмасини ривожлан-тиришда асосий вазифалар булиб куйидагилар назарда тутилиши керак:
- инфратузилмани ривожлантиришдаги хар бир минтаканинг реал талабларини аниклаш (майдон ва майдончаларни куриш ёки мавжудларини кайта таъмирлаш);
- футбол учун спорт махсулотлари ва анжомла-рини ишлаб чикаришга ихтисослашган махаллий компания ва ишлаб чикарувчиларни хар тарафлама куллаб-кувватлаш;
- замонавий футбол иншоатларини кайта таъ-
о сч о сч
О!
ГО
£ О о.
СО
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
о сч о сч
го £
о о.
СО
мирлаш ва куришдаги техник таклифларни ва стан-дартларни ишлаб чикиш.
Шундай экан, мамлакатда оммавий футболни ривожлантириш буйича лойихаларни муваффакият-ли амалга оширишда спорт сохасидаги минтакавий ижро Хукумати, жамоат ташкилотлари ва бизнес хамкорлар ва уларнинг самарали харакатлари асосий ахамиятга эга омиллардан хисобланади.
Футболни оммалаштириш ва унга янада куп сонли болаларни жалб этиш максадида турли фестивалларни ёки мусобакаларни ёз вактларида болаларни ёзги таътил кунларини утказаётган бир вактларда, дам олиш оромгохларида мунтазам ва тизимли йулга куйиш уринли хисобланади.
Оммавийликни оширишда хамда болалар ва усмирлар футболини ривожлантиришда куйидаги-лар жараённи янада самарали кечишига кумакла-шиши мумкин:
- бошлангич таълимда оммавий футболни ри-вожлантириш;
- ёш футболчиларни кайд этиш тизимини тако-миллаштириш;
- профессионал жамоаларга футболчиларни тайёрлаб берган футбол мактабларига, жумладан мураббийларга тегишли моддий рагбатлантириш тизимларини такомиллаштириш ва бунда ошкора-ликни таъминлаш;
- ёш футболчилар хакидаги аник маълумотлар базасини ягона меъзонлар асосида шакллантириш;
- ёш иктидорли футболчиларни ривожланиш динамикаларини доимо урганиб бориш ва тахлил этиш (биринчи галда педагогик тахлил);
- ёш футболчилар иштирокида утказиладиган спорт тадбирлари, мусобакаларини ОАВларида намойиш этиб бориш;
- мусобакалар тизимини такомиллаштириш ва уларни утказиш даражаларини ошириш.
Юкоридагилардан хулоса килиб, футболни ом-мавийлигини таъминлаш максадида, куйидаги хара-катлар ва мажмуавий тадбирларни амалга ошириш максадга мувофик:
1. Оммавий футбол учун мураббий-ташкилотчи-ларни тайёрлаш. Бу мутахассислар оммавий футбол-ни ташкил этиш учун етарли билим ва куникмаларга эга булиши, укув-машгулотларни тугри ва самарали ташкил эта олиши, оммавий тадбирларни ташкил эта олиши ва уларни утказиши хамда мусобакалар-да хакамликни амалга ошира оладиган куникма ва малакаларга эга булиши керак;
2. Футбол инфратузилмасини ишлаб чикишда унинг куп кирралилигини таъминлаш мухим булиб, бир иншоатни узида бир неча спорт турлари билан шугулланиш имкониятига эга спорт мажмуаларини барпо этиш, унинг келгусидаги рентабеллигини яъни фойда келтиришини таъминлаш мухим.
Футбол - бу ахолини, биринчи галда болалар ва ёшларни жисмоний тарбия ва спорт билан шугулланиш учун жалб этишдаги, уларни соглом турмуш тарзини шакллантиришдаги кучли самарага эга воситалардан бири хисобланади. Шуни таъкидлаш керакки, дунёда футбол билан профессионал ва про-фессион булмаган тарзда шугулланадиганларнинг карийб 97-98% хаваскор тарзда шугулланувчилар улушига тугри келади ва улар оммавий футболга мансубдирлар.
Хозирги кунда Халкаро футбол уюшмаси (ФИФА) хамда Европа футбол уюшмаси (УЕФА) оммавий футболни ривожлантиришга, уни турли мамлакатларнинг кенг ахоли катламлари орасида оммалаштиришга катта эътибор каратган. ФИФА-нинг асосий гояси ва максади хам - футболни имкон кадар куп сонли инсонлар орасида оммавийлаши-шини таъминлаш ва шу йул билан спорт турини ривожлантиришга эришиш хисобланади.
Шундай экан, хал этилиши керак буладиган вазифалардан бири бу оммавий футболни ривожлан-тириш масаласидир. Шунингдек, оммавий футболни ташкил этишда укув-машгулотларни самарали ва максадли ташкил этиш ута мухим масалалардан биридир.
Чунки, бу борада асосланган тегишли илмий изланишлар кам олиб борилмаганлиги, айникса, бизнинг мамлакатимиз микёсидаги бу йуналишдаги ишларни деярли йуклиги, бундай хулоса килишга асос булади. Лекин, шундай булишига карамасдан, мавзуга доир мавжуд изланишларнинг натижаларига асосланиб, оммавий футболда укув-машгулотларни ташкил этиш борасидаги айрим услубий курсатма-ларни келтириб утиш уринли дейишмимиз мумкин.
Кичик мактабгача ёшда (3-4 ёш) уйиннинг асо-сий мазмуни сифатида инсонларни харакатларини предметли тарзда амалга ошириш хисобланади. Урта мактабгача ёшда (4-5 ёш) эса уйинларнинг асосий мазмуни сифатида бу инсонлар уртасидаги муносабатлар хисобланиб, бу ёш роли уйинларни амалга оширишдаги энг маъкул ёш дейилади. Бунда харакатлар факат харакатларни бажариш учунгина эмас балки, харакатлар бошка ёки бошкалар билан ижтимоий муносабатларни йулга куйиш усули си-фатида бажарилади. Юкори мактабгача ёшда (5-6 ёш) уйиннинг асосий мазмуни сифатида узига олган ролидан келиб чикиб, коидаларга асосан харакатла-ниш хисобланади. Уйин харакатлари нисбати бироз камаяди ва шартли характерга эга булиб боради. Ролли уйинлар секин-аста коидали уйинлар билан алмашлаб борилади [3].
Демак, мактабгача ёшдаги болалар билан ишлашда хам узига хос хусусиятлар фаркланади. Хар бир гурух (кичик, урта ва катта мактабгача ёшдагилар) тарбияланувчилари билан футбол
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
буйича машгулотларни ташкил этишда албатта бу каби хусусиятларни инобатга олиш мухим санала-ди. Зеро, бу каби тарбияланувчилар билан йулга куйиладиган фаолиятни самарали кечишига хизмат килади. ^уйида урта мактабгача ёшдаги болалар билан футбол машгулотларини олиб боришдаги узига хос хусусиятларни келтирамиз.
Ургатишнинг 1-боскичи. 4-5 ёшдаги болалар.
4-5 ёшли болаларда асосий жихатларидан булиб, харакатлар ва координацияга ургатиш хисобланади. Бу ёшдагилар учун уйда, мактабгача таълим муасса-сасида ёки уйнаш майдончаларидаги машгулотларда ва уйиндан оладиган биринчи таассуротлар катта ахамиятга эга. Айнан шу жойлардаги болаларнинг хатти-харакатлари, уларнинг кейинги фаолиятини кайсидир маънода белгилаб беради. Агарда болада уйинга нисбатан кизикиш, хохиш булмаса, билиш мумкинки, катта эхтимол билан бу спорт турига кей-инчалик боланинг кизикиши кам булади ёки умуман булмайди. Шунинг учун, бу ёшдагилар билан футбол машгулотларини ташкил этишда албатта жараён болага катта кизикиш уйготишини таъминлашга алохида эътибор каратиш лозим. Бунинг учун эса, машгулот мазмунли ва турли кизикарли машклардан иборат булиши керак.
4-5 ёшли болалар билан ишлашда машгу-лотларнинг максади куйидагилардан иборат булиши керак:
- турли-туман машкларни куллаб харакатларни бажаришга кумаклашиш;
- думалаб келаётган, учиб келаётган ва сакраб келаётган туплар билан (техник усуллари билан) уйин оркали таништириш;
- туп билан бажариладиган енгиллаштирилган уйинлар ва уларнинг турли куринишларини кулла-ган холда болаларда кувонч хиссини шакллантириш.
Уйин машгулотлари мазмунининг ташкил этувчилари (%) куйидаги нисбатларда булиши тавсия этилади:
- коидаларсиз футбол уйини (27-30%);
- туп билан бажариладиган оддий машклар (1820 %);
- енгиллаштирилган туп билан уйинлар (1820%);
- енгиллаштирилган коидалар билан футбол уйини (28-30%).
Уйин машгулотларини олиб бориш учун тавсиялар.
Бу каби машгулотларни олиб боришда гурухлар таркибидаги футболчиларнинг сони кам булиши тавсия этилади. Шу йул билан хар бир иштирокчи учун юкори фаолликдаги харакатланиш ташкил этилади.
Оддий машкларни шундай режалаштириш ке-ракки, улардаги фаоллик сакланган холда, шугулла-
нувчиларда катта кизикишни йукотмаслиги керак.
Туплар билан бажариладиган турли вазифалар-ни бажаришни талаб этадиган машклардан купрок фойдаланиш мумкин.
Футбол уйинининг оддий коидалари билан шугулланувчиларни аста-секин таништириб бориш керак.
Х,ар бир болага алохида ёндошган холда ситки-дилдан ишлаш ва эътибор каратиш мухимдир.
4-5 ёшли болалар билан ишлашда уйин ва машгулот фаолиятининг мазмуни ва унинг шак-ли буйича тавсиялар.
Уйин машгулотларида хар бир жамоадаги фут-болчилар сони 3х3, 4х4 ёки 5х5 булиши тавсия этилади. Агарда жамоадаги болалар сони 3 ёки 4 кишини ташкил этса, у холда дарвозабон билан уйналмайди. Футбол майдончасининг улчамлари 12х15 м.ни ташкил этиши тавсия этилади. Дарво-занинг улчамлари 1,5х1, ёки купи билан 2х1 м.ни ташкил этади. Уйиннинг вакти 2х10 дакикани ташкил этади. Агарда футбол туплари уйин учун кулланилса, у холда унинг улчами №»3 булиши ёки резина тупларидан фойдаланиш мумкин. Уйин куннинг иккинчи ярмида утказилади. Бунда хеч кандай чемпионатлар ёки турнир жадвали каби тушунчалар уз урнига эга булмаслиги керак. Уйинлар натижаларсиз утказилади. Захирадан чекланмаган микдорда бошка футболчиларни алмаштиришга рухсат этилади. Уйин коидаларига катта эътибор каратилмайди ва енгиллаштирилган коидаларга кура уйинлар олиб борилади. Уйинга хакамликни мураббийнинг узи олиб боради. Бу холат болаларда узи танийдиган ва билган мураб-бийни олдида нисбатан куркув хиссисиз уйнашига имкон беради. Агарда жамоалар таркиби 5 кишини ташкил этса, у холда уларнинг бири дарвозабон вазифасини бажаради.
Болага бу ёшда эркинликни таъминлаб бериш лозим. Бола эркин холда, уйиндан ёки машгулотдан завк олиши, катта кизикиш билан жараёнда ишти-рок этиши керак. Шундагина болада спорт турига нисбатан чукур кизикиш шаклланиб боради.
Кичик ёшдан бошлаб болага маълум харакатни бажаришда таъкик куйилмаслиги, узи хохламаган мураккаб харакатларни бажаришга мажбур этил-маслик мухим. Болага мустакил фикр юритиш, "ижодкор" сифатида майдонда харакатланишига тула имкон тугдириб бериш максадга мувофик.
Хулоса. Футболда оммавийликни таъминлаш жараёнини самарали булиши купгина омилларни уз ичига олади. Бунда футбол билан шугулланишда керак буладиган иншоатлардан тортиб, хар бир ёш гурухидаги болаларнинг ёш хусусиятларини мураб-бийлар томонидан аник билиш фаолиятни самарали кечишига хизмат килади.
о
(N
0
if
01
<Я
F
о
Q.
СП
Техника, тактика и методика спортивной тренировки
Кичик ёшдаги (4-5 ёш) болалар билан футбол машгулотларини олиб боришда тайёргарлик восита ва усуллари тугри танланиши, машгулотлар ташкил этиладиган майдончалар ва уларга куйиладиган талаблар, жамаоаларда иштирок этадиган болалар сони, машгулотларни ташкил этиш шакллари, хар бир шугулланувчига нисбатан мураббий томонидан керакли эътиборни каратилиши, болаларни футбол-га нисбатан кизикишларини таъминлаш йулидаги асосий омиллардан хисобланади.
Демак, оммавий футболда кичик ёшдаги (4-5 ёш) болалар билан фаолият олиб бораётган мураббий, машгулотлар жараёнида болада футболга нисбатан кучли мухаббатни сингдира олган такдирдагина, уз фаолиятини малакали тарзда амалга оширганлигини
УУК (УДК, UDC): 355.252:159.98:544.3
англаши ва эришилган энг дастлабки натижа сифа-тида уз фаолиятини бахолаши керак. Шундан сун-гина тайёргарликни кейинги боскичларини амалга ошириш максадга мувофик хисобланади.
Адабиётлар:
1. "Узбекистонда футболни ривожлантиришни мутлакр янги боскичга олиб чикиш чора-тадбирлари туфисида"ги Узбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 4 декабрдаги ПФ-5887-сонли Фармони.
2. "Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси тyFрисида"ги Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ-4947-сонли Фармони.
3. Корепанова М.В. Диагностика развития и воспитания дошкольников / М.В. Корепанова, Е.В. Харламова. - М., 2005., стр. 64.
4. Козлова, С.А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студентов средних педагогических учебных заведений / С. А. Козлова, Т. А Куликова. 3-е изд., исправ. и. доп. - М.: Издательский центр «Академия», 2004. - 416 с., стр. 181., стр. 274.
5. Факторы, влияющие на развитие массового футбола [Электронный ресурс] / Солнцев И.В., Сиромолот В.Ю., ВласовА.Е. // Вестник спортивной науки. - 2016. - №6. - С. 46-49.
. ж Кандидат педагогических наук, доцент
1 13Я А.А. КОЧКАРОВ1
'Академии МВД Республики Узбекистан,
город Ташкент, Узбекистан
Информация для связи с автором:
О СОДЕРЖАНИИ ПРОФЕССИОНААЬНО-ПРИКААДНОИ ФИЗИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКИ КУРСАНТОВ
Аннотация
Annotation
Профессионально-прикладная физическая подготовка курсантов является неотъемлемой частью их профессиональной подготовки. Содержание некоторых разделов ППФП требует дополнения с учетом профессиограммы сотрудников ОВД.
Ключевые слова курсанты, физическая, огневая подготовка, профессионально-прикладная физическая подготовка.
KypcaHTjapHHHr KacÖHH-aMajHH ^HCMOHHH TaäeprapjHrH yjrapHHHr KacÖHH TaäeprapjHrHHH a^pajMac ^HCMH ^HCoSjiaHagH. KA^THHHr 6at3H SyjHMjapHra HHKH Hmjap opraHjapu xogHMjapHHHHr npo^eccuorpaMMacHHH ypraHraH ojraH ^ojiga. y3rapTHpumjap KHpHTHJHmH TajaS этнJagн.
TaMHH cy3Map: KypcanmAap, XUCMOHUÜ, yx omum таüeрnагnиги, Kacöuü-aManuü xucmohuü таüeргарnик.
***
Professional and applied physical training of cadets is also part of professional training. The content of some sections professional and applied physical training requires additions. taking into account the occupational profile of police officers.
Keywords: the cadets, physical, fire training, professional and applied physical training.
О
<N О <N
TO
F
о
Q.
CO
Актуальность. Реформирование образовательных учреждений органов внутренних дел ставить еще более актуальные вопросы поиска новых путей в совершенствовании профессионально-прикладной подготовки обучающихся. Эффективная деятельность курсантов образовательных учреждений во многом зависит от их профессионально-прикладной подготовленности. Одной из основных задач, которой является обучение курсантов приемам и способам обеспечения профессиональной и личной безопасности в чрезвычайных обстоятельствах и в экстремальных условиях, совершенствовать навыки владения огнестрельным оружием, а также повысит уровень устойчивости к физическим нагрузкам в учебной и служебной деятельности [3].
Важнейшим компонентами профессионального мастерства курсантов образовательных учреждений являются физическая, профессионально-прикладная физическая, психологическая и огневая подготовка. Они относятся к циклу профессиональных дисциплин и призваны содействовать готовности к вооруженной защите закона, поддержание у будущих сотрудников постоянной готовности решительно и умело пресекать противоправные деяния, используя физическую силу, специальные средства и огнестрельное оружие.
Цель исследования. Выявить эффективные средства профессионально-прикладной физической подготовки курсантов.
Организация исследования. Исследованием