Научная статья на тему 'Олии таълим муассасаси талабалари амалий машғулотларини олиб боришда мультимедиали лойиҳадан фойдаланиш самарадорлиги'

Олии таълим муассасаси талабалари амалий машғулотларини олиб боришда мультимедиали лойиҳадан фойдаланиш самарадорлиги Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
100
38
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
мультимедиа / мультимедиали лойиҳа усули / мультимедиа технологиялари / босқичлар / интерфаол ўйинлар / мультимедиа / средства мультимедийного проекта / мультимедийные технологии / этапы / интерактивные игры

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ҳамраева Гулноза Рустамовна

Мақолада бугунги кунда олий таълим тизимида ўқув машғулотларини олиб боришда мультимедиа, мультимедиали лойиҳа усулларидан фойдаланиш муаммолари ёритилган. Бундан ташқари, муаллиф томонидан амалий машғулотларни ўтказишда мультимедиали лойиҳадан фойдаланиш тузилмаси намуна сифатида ишлаб чиқилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ПРОЕКТОВ ПРИ ПРОВЕДЕНИИ ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ ДЛЯ СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ

В статье освещены проблемы использования мультимедиа, проектирования мультимедийных технологий в современных системах обучения в высших учебных заведениях. Приведена структура проведения практических занятий на примере реализации мультимедийного педагогического проекта практического занятия.

Текст научной работы на тему «Олии таълим муассасаси талабалари амалий машғулотларини олиб боришда мультимедиали лойиҳадан фойдаланиш самарадорлиги»

^амраева Гулноза Рустамовна,

Мух,аммад ал-Хоразмий номидаги Тошкент ахборот технологиялари университети «Ахборот таълим технологиялари» кафедраси ассистенти

ОЛИИ ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ТАЛАБАЛАРИ АМАЛИЙ МАШГУЛОТЛАРИНИ ОЛИБ БОРИШДА МУЛЬТИМЕДИАЛИ ЛОЙИЩАН ФОЙДАЛАНИШ САМАРАДОРЛИГИ

УДК: 37:001.895 (575.1)

ЦАМРАЕВА Г.Р. ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ТАЛАБАЛАРИ АМАЛИЙ МАШ¥УЛОТЛАРИНИ ОЛИБ БОРИШДА МУЛЬТИМЕДИАЛИ ЛОЙИЦАДАН ФОЙДАЛАНИШ САМАРАДОРЛИГИ

Мак,олада бугунги кунда олий таълим тизимида укув машFулотларини олиб боришда мультимедиа, мультимедиали лойих,а усулларидан фойдаланиш муаммолари ёритилган. Бундан ташкари, муаллиф томонидан амалий машFулотларни утказишда мультимедиали лойихддан фойдаланиш тузилмаси намуна сифатида ишлаб чикилган.

Таянч суз ва тушунчалар: мультимедиа, мультимедиали лойих,а усули, мультимедиа технологиялари, боскичлар, интерфаол уйинлар.

ХАМРАЕВА Г.Р. ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ПРОЕКТОВ ПРИ ПРОВЕДЕНИИ ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ ДЛЯ СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ

В статье освещены проблемы использования мультимедиа, проектирования мультимедийных технологий в современных системах обучения в высших учебных заведениях. Приведена структура проведения практических занятий на примере реализации мультимедийного педагогического проекта практического занятия.

Ключевые слова и понятия: мультимедиа, средства мультимедийного проекта, мультимедийные технологии, этапы, интерактивные игры.

HAMRAYEVA G.R. THE EFFECTIVENESS OF USING MULTIMEDIA PROJECTS FOR DOING PRACTICAL LESSONS FOR STUDENTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION

The article deals with the problems of multimedia devise implementing, multimedia design technologies in modern systems of education in higher educational institutions. In addition, the author has developed the structure of practical training as an example of a multimedia project for practical training.

Keywords: multimedia, means of the multimedia project, multimedia technologies, stages, interactive games.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 9(82)

Кириш.

Олий таълим муассасаларида таълим сифа-тини тубдан такомиллаштириш, уларнинг мам-лакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокини таъминлаш, шунингдек, 2017-2021 йилларда Узбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йуналиши буйича Харакатлар страте-гиясида белгиланган вазифаларни изчил амалга ошириш максадида мамлакатимизда ижтимоий-иктисодий ривожланишнинг устувор йуналишларига хамда халкаро стандарт-лар талабларига мос келадиган олий таълим тизимини яратиш буйича кенг куламли ишлар амалга оширилмокда1.

Жумладан, Узбекистон Республикаси Пре-зидентининг 2018 йил 5 июндаги «Олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокини таъминлаш буйича кушимча чора-тадбирлар туFрисида»ги ПК-3775-сон карори билан олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокини таъминлаш буйича «йул харитаси» тасдикланди хамда куйидаги вазифалар белгиланди:

- 2019/2020 укув йилидан бошлаб олий таълим муассасаларида «талабанинг узлаш-тириш даражаси — профессор-укитувчилар фаолиятини бахолашнинг асосий мезони» тамойилини жорий килишнинг аник меха-низмларини белгилаш буйича тегишли чора-тадбирлар куриш;

- 2018/2019 укув йилидан бошлаб олий таълим муассасалари профессор-укитувчи-ларининг вактини укув жараёнига хос бул-маган ишларга сарфлашнинг олдини олиш хамда уларни талабалар билан купрок ишлашга йуналтириш, шу жумладан «устоз-шогирд» тизимини жорий этиш максадида укув юкламаларини хисобга олган холда профессор-укитувчилар«вактмеъёрлари»нинг

1 Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил

7 февралдаги «Узбекистон Республикасини янада ривож-лантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида»ги ПФ-4947-сон фармони билан тасдикдланган «2017-2021 йилларда Узбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йуналиши буйича Харакатлар стратегияси»нинг «Таълим ва фан сохасини ривожлан-тириш» булими.

янги механизмларини ишлаб чикиш ва белгиланган тартибда тасдиклаш;

- Узбекистон Республикаси олий ва урта махсус таълим вазири, тасарруфида олий таълим муассасалари мавжуд вазирлик ва идора-лар рахбарлари — тегишли олий таълим муас-сасалари ректорлари ва проректорларининг, инновацион ривожланиш вазири — барча олий таълим муассасалари илмий ишлар ва инновациялар буйича проректорларининг фаолияти натижаларини уларнинг «йул хариталари»да белгиланган вазифаларнинг бажарилиши юзасидан хар ойда камида бир марта танкидий мухокама килиб бориш;

- янги Fоя ва ташаббусларни шаклланти-риш максадида хар бир олий таълим муасса-сасида «Ёш экспертлар гурухи»ни ташкил этиш;

- укув машFулотларини талабаларни инно-вацион фикрлашга йуналтирадиган укитиш технологиялари ва интерфаол услубларни жорий этиш асосида ташкил этиш, асосий эътиборни талабаларнинг мустакил таълим олиши билан боFлик механизмларни амалга оширишга каратиш;

- олий таълим тизимида бошкарув жара-ёнларини ахборот-коммуникация технология-лари асосида оптималлаштириш, мавжуд ахборот тизимларини интеграциялаш, тахли-лий маълумотлар тайёрлашнинг самарали тизимларини жорий этиш.

Мавзунинг долзарблиги.

Юкорида курсатилган вазифалардан келиб чикиб шуни таъкидлаш мумкинки, олий таълим муассасаларида фан машFулотларини олиб боришда мультимедиали лойихадан фойдалананиш катта ахамият касб этади.

Укув машFулотларини мультимедиали лойиха усулидан фойдаланиб олиб бориш-нинг асосий максади - олий таълим муасса-саси талабаларининг касбий салохияти ва ахборий маданиятини шакллантириш булиб, талабаларда замонавий ахборот-коммуни-кация технологияларини куллаш сохалари ва имкониятлари билан таништириш, маълумот-ларни излаш, тахлил килиш саклаш ва кайта ишлаш куникмаларни шакллантиришдан ибо-рат.

Жамиятнинг тезкорлик билан ривожла-ниши нафакат талабалар, балки профессор-укитувчиларни хам замон билан хамнафас

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 9(82)

x,apaKaT K,umuw.napMHM Tana6 ^u^agu, flbHU Tab-nuiM cox,acuAa Aacryputf BocuiTanapHU yKUTumga мннoвaцмoн ycynnapHU TaT6uiK Kmum onutf TabnuiMHUHr Myx,uiM Ba3u^acugaH 6upu x,uco6-naHaflu.

MaB3y 6yMMMa m^MMM M3.naHMW.nap map^M.

Tana6anapHU MynbTUMeAua Ba notfux,a aco-cuga yKuTum MyaMMonapu Tyipucuga 6up KaH^a onuiMnap, xyMnagaH M.OmnoB, y.W.BenuiMKynoB, y.^ngameB, P.BoKueB, O.B.BoHgapeHKo, A.fl.CaBenbeB, P.MaMep, H.E.KonbiToBa, M.^Cuflnflp, y.X.KumnaTpuK, M.BTpu-

6aHnapHUHr unMutf UBnaHumnapuAa KypumuMUB MyMKUH.

y.U.BeruMKy^oBHMHr «negaroruKa Tabnu-Muga 3aMoHaBuM ax6opoT TexHononuflnapuHU xoputf этмmнмнг unMuM-Ha3apuM acocnapu» HoMnu MoHorpa$MflcM,ga MynbTuMegua TexHo-noruacuHMHr TatnuMuM KoMnoHeHTnapuiHU Ken-Tupu6, 6yHgaM KoMnoHeHTnapra:

- Ha3apuM Ba aManuM acocnap;

- TabnuM-Tap6um 6epum, xyMnagaH, Mam-FynoT yTKa3um MeTognapu Ba MeToguKacu;

- neflaroruK-ncuxonoruK xux,aT.nap;

- TexHUK Ba AUflaKTUK BocuiTanap;

- TabnuM onyBmurnapHUHr onraH 6unuMuHu 6ax,onam Me3oHu;

- TabnuM MaH6anapuHU KupuTum MyMKUH,

P.MaMep TabnuMga MynbTuMegua BocuiTana-puHU Kynnam 6unaH caMapanu HaTuxara эpм-mumHUHr acocutf TaMotfumnapuHU TaKnu^ KunraH:

• MynbTuMefluaBuMnuK TaMoMunu (multimedia principle) - oflfluM MaTH eKU x,UKofl acocu-garu yKHTUwra Huc6aTaH cy3 TacBup, MaTH Ba pacMHu Kynna6 yKUTum AHaga caMapanu 6ynaflu;

• ^a3oBuM AKuHnuK TaMoMunu (spatial contiguity principle) - MabHo xu^aTgaH 6ofnuK MaTH Ba TacBup 6up-6upura AKHHpoK xoMnamca yKUTum caMapanu 6ynaflu;

• BaKTra flKUHnuK TaMoMunu (emporal contiguity principle) - MabHo xux^TflaH 6ofnuK MaTH Ba TacBup KeTMa-KeT эмac, 6up BaKTHUHr y3ufla atfTunca Ba TacaBByp KunuHca yKUTum caMapanu 6ynaflu;

1 BeruMKynoB y.HI. llegaromK TabnuMga 3aMoHaBuM ax6opoT TexHonornflnapuHM xopuM BTUWHUHr unMuM-Ha3apuM acocnapu. MoHorpa^ufl. - T.: «OaH», 2007.

• розилик тамойил (coherence principle) -мультимедиа воситалари ёрдамида укитишда барча ортикча овозлар ва таъсвирлар учириб ташланган булиши керак;

• модаллик тамойил (modality principle) -экрандаги матн ва тасвирга нисбатан овозни куллаш оркали укитиш самаралирок булади;

• ортикчалилик тамойил (redundancy principle) - анимацияни бир вактнинг узида хам овоз, хам матн оркали куллашдан кура, суз оркали укитиш янада самаралирок булади;

• яккалаштириш тамойили (individual differences principles) - юкорида келтирилган тамойиллар бирламчи билимлари паст дара-жада булган ва фазовий тасаввури ривожлан-маган талабаларга ижобий таъсир курсатади. Билимларни хар бир талабага етказиш учун укитиш формал эмас, балки сузлашув шаклида утказилиши керак2.

Н.Е.Копитова, М.Ю.Сидляр «Талабаларга такдим этилган электрон лойиха ишларини минтакалаштириш» номли илмий маколасида олий таълим муассасаларида информатика ва ахборот технологиялари йуналишида таълим олаётган талабаларга бериладиган лойиха ишлари, электрон нашрларини минтакалаш-тиришни таклиф этади. Талабалар томонидан яратилган лойиха ишларини электрон нашрларини минтака буйлаб худудлардаги олий таълим муассасаларига жорий килганликлари туFрисида келтириб утган. Келтирилишича, ушбу олий таълим муассасаси ушбу тизимни жорий килиш ва хизматдан фойдаланиш учун интернетнинг Google SketchUp хизматидан фойдаланишни йулга куйган. Шундай килиб, талабалар узларининг шахсий йуллари, узла-рининг индивидуал хохишларини

хусусиятларига караб танлашади3.

И.В.Грибан мультимедиали лойиха усули талабаларга фан юзасидан такдим этилаётган материалларни киска вакт ичида янада кенг ва чукуррок узлаштиришга ёрдам бериши хакида «Мультимедиа технологиялари таъ-лимда: эркинлик йули» номли илмий мако-

2 Майер Р. Использоване в образовательном процессе сюжетного подхода в компьютерных презентациях. // «Информатика и образование», 2008, №2. -С. 17-23.

3 Копытова Н.Е., Сидляр М.Ю., Проектная работа студентов по созданию краеведческих электронных изданий: из опыта работы. // Вестник ТГУ, т.1 8, вып. 1, 2013.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 9(82)

ласида сузлаган ва унинг боскичларини кел-тириб утган. Булар куйдагилар:

• дарсда мультимедиа такдимотларни куллаш;

• интерфаол уйинлар;

• мультимедиали лойиха усули;

• укув жараёнида ишлатиладиган укув дастурлари (хужжатлар, жадваллар, маълу-мотлар базалари) талабаларнинг ривожлани-шини таъминлайдиган муаммоларни укитиш усули;

• укув ва амалий дастурлар;

• интерфаол саволлар (тест);

• электрон дарсликлар ва бошк.1

Муаллиф изланишининг мо^ияти ва

а^амияти.

Мультимедиа лойиха усулидан фойдаланиш таълим жараёнининг бир нечта жихатларига ижобий таъсир курсатади. Хусусан, мультимедиа лойиха усули асосида талабаларга ургатиш мотивацияси берилиб, билимлари бойити-лади. Дарс жараёнида талабаларнинг хамкор-ликда олаётган билимларини ривожлантиради ва илмий материалларни чукуррок урганиш-ларига ёрдам беради.

Юкорида келтирилган таърифларга асосла-ниб, уларни бир-бирига боFлаб, машFулот-ларни ташкил этишда мультимедиали лойиха усулидан фойдаланиш тузилмасини (1-жад-валда келтириб утилган) амалга оширишимиз мумкин.

Амалий машFулот дарсини олиб боришда мультимедиали лойиха усулидан фойдаланиш ахборотнинг купгина куринишлари: матн, графика, анимация, видео, расмлар, суз, мусика ва бошкаларни англаб етган холда бирлашти-риш имконини беради.

Мультимедиали лойиха усулини куллаш таълим олувчиларга узларининг индивидуал психологик хусусиятларига мос укув материал-лари билан ишлаш имкониятларини беради: баъзилар укиш оркали, бошкалар эшитиш оркали, колганлар эса видео куриш оркали урганишни афзал деб биладилар.

1 Грибан И.В. Применение мультимедиа-технологий в образовательном пространстве вуза. Материалы Первой международной интернет-конференции «Мультимедиа-технологии в образовании: путь к свободе» (25-30 ноября 2011 г., Екатеринбург). / Открытый каталог «Учебные презентации». - Екатеринбург, 2011. -С. 68.

Шундай килиб педагогик олий таълим муассаси талабалари узларининг шахсий кас-бий лаёкатидан келиб чиккан холда мультимедиали лойиха асосида индивидуал хохиш-ларини хусусиятларига караб танлайдилар.

Амалий машFулот дарсида мультимедиали лойихадан фойдаланиш талабаларга укув жараёнида фаол иштирок этиш имкониятини беради: укитувчи томонидан баён килинаётган укув материали буйича савол бериш, улар учун ноаник булган тушунчалар хакида янада купрок маълумот олишларига имкон беради.

Олий таълим тизмида кушимча технологик курилмалар ва мультимедиа кулланмаларидан фойдаланишга тобора эхтиёж ортиб бормокда. Бу эса маълумотларга киришнинг янги тури, интерактив, интуитив ва баъзан кутилмаган холатини яратишга имкон беради.

Хулоса килиб айтишимиз мумкинки, изла-нишимиз натижасида олий таълим муассасаси талабалари амалий машFулотларини укитишда мультимедиали лойиха усулидан фойдала-нишни анъанавий ёндашувлар билан таккос-лаганда, унинг катор афзалликларини куриш мумкин:

- укитиш жараёни максимал даражада амалиётга якинлашади - таълимда талабанинг урни узгаради, талаба олган билимларини узи англаб етади, узи тадкик килади, мазмунини тушуниб етади ва амалиётда куллайди;

- талабалар мустакил касбий фаолиятга киришдан олдин тажриба туплайдилар;

- лойиха усули устида ишлашга тайёргар-лик талабаларни самарали ечимлар топиш ва кабул килишни ургатади;

- талабалар узида замонавий ахборот-коммуникация компетенцияларини мукам-маллаштиради;

- талабаларнинг касбий компетенцияларини шакллантириш учун шароит яратилади;

- зарурий ахборотни излаш ва ижодий узлаштиришни амалга ошириради;

- олий таълим муассасаси талабалари амалий машFулотларини укитишда мультимедиали лойиха усулидан фойдаланиш укув жараёнини индивидуаллаштиради ва укитишнинг якуний натижаларини янада кизикарли килади. Укув фаолияти жараёнида ижодий ва изланувчан мухитни яратади;

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 9(82)

1-жадвал. Олий таълим муассасаси талабалари амалий маштулотлар олиб боришда мультимедиали лойиха усулидан фойдаланиш тузилмаси1.

(-N

Жараён, боск,ичлар Ук,итувчи фаолияти Талаба фаолияти Фаолият шакллари Нутк,нинг турлари

Тайёргарлик боск,ичи 1. Ижодий жамоалар шакллантирилади. 2. Мавзуни танлаш, мультимедиали лойиха тушунчасини анимаш, мак,сад, топширик, берилади. Ук,итувчи ташкилий ишларини амалга оширади. Талабалар ижодий гурухлари шакллантирилади. Муаммо куйилади. Талабалар эришган юту-гига к,араб гурухлар шакллантирилади, к,изик,иш даражаси буйича муаммоларни бажариш амалга оширилади. Талабалар уз к,изик,ишларига кура гурухланади. Ук,итувчининг дарсда рахбарлиги Ук,итувчи мулок,оти.

Мультимедиали лойихани амалга ошириш боск,ичи Лойиха адабиётларини анимаш, лойихада уз ахамияти ва урнини танлаш/анимаш. Ук,итувчи ук,ув мулок,от холатини ташкил к,илади, тутрилайди, маслахат беради. Кичик гурухлар учун олдиндан вазифалар тайёрлайди, керакли адабиётларни танлаб олади. Ук,итувчи талабаларнинг лойиха мавзулари буйича мухокамаларида иштирок этади. Талабалар томонидан материаллар тупланади. мультимедиали лойиха мак,садини мустак,ил анимаштиради. Аудиториядан ташк,ари мустак,ил гурухли ишлаш Лойиха режаси

Жамоавий химоя («Мультимедиали овозли» такдимот) боск,ичи Ук,итувчи эксперт сифатида талабалар такдимотини бахолайди. Талабалар билимлари турли шаклда текширилади (тест, жадвални тулдириш, ук,итувчи томонидан берилган муаммоли саволга жавоб бериш). Талабалар узларининг якунлаган ишларини намойиш этадилар. 1 -2-дарс Тахлил, уз-узини тахлил К.ИЛИШ, сухбат, изох

Мультимедиали лойиха натижаси «Мавзу портфолиоси» боск,ичи Ук,итувчи узини тьютор ролида намойиш к,илади. Талабалар узларининг яратган мультимедиали лойиха ишларини турли жанр ва куринишларда расмийлаштирадилар (такдимот, иншо, эслатма, суз, илмий хабар, маъруза). Аудиторядан ташк,ари ишлар (маслахат, якка тартибда, гурухли ва б.) Мавзу портфолиоси, видеотасвир ва видеофильмлар

1 Жадвал мак,ола муаллифи томонидан утказилган изланишлар натижалари асосида тузилган.

- aManuM MamFynoTnapHU onu6 6opum,ga MynbTUMeAuanu noMux,a ycynMHM K,yn.nam ax,aMMflT.nM экaн^uгuнu KypcaTagu;

- y^MTyB^u gape xapaëHUHU TamKun rçumumfla naccuB x,onaT,gaH aKTUB x,onaTra yTagu, Tana6a yrçyB ^aonuaTUHUHr $aon umTupoKmu-cura aM-naHagu.

MHTep^aon x,aMKopnuiK, Kypra3ManunuK TaMoMunuHuHr forçopu gapaxaga aManra omu-punumu, yrçyB xapaëHU caMapanu 6ynumu,

rçuMum yrçyB MaTepuanuHu BUByannamTupum UMKoHMflTMHMHr KeHraMumu Ba MynbTuMegua TexHononuianapuHUHr a^annuKnapu x,uco6na-Hagu. YnapHurnr KynnaHumu yrçyB xapaëHU caMapagopnuruHu my6x,acui3 omupagu.

LUyHgaM rçunu6, MynbTuMeguanu noMux,a ycynu acocuga MamFynoT onu6 6opum yrçyB xapaëHUHU uHAMBuAyannamTupaflu, Tana6anap xapaKaT Te3nunuHM omupu6, yrçuTumHuHr aKy-hum HaTuxanapumu aHaga cu^aTnu rçumaflu.

AgaÔMëT^ap pyuxaTM:

1. Y36eKucToH Pecny6nuKacu npe3MAeHTUHUHr 2017 Mun 7 ^eBpangaru «Y36eKucToH Pecny6nuKacuHu aHaga puBoxnaHTupum 6yMuma XapaKaTnap crpaTenuacu TyFpucuAa»™ nO-4947-coH ^apMoHU. // Y36eKucToH Pecny6nuKacu rçoHyH xyxxaTnapu TynnaMU. 2017, 13 ^eBpanb, 6-coh, 70-Mogga.

2. Y36eKucToH Pecny6nuKacu npe3UAeHTMHUHr 2018 Mun 5 uwHflaru «OnuM TatnuiM Myaccacanapuga TatnuiM cu^aTUHU omupum Ba ynapHurnr MaMnaKaTga aManra omupuna-ëTraH KeHr rçaMpoBnu ucnoxpTnapfla MmTMpoKMHM TatMurnnam 6yMuma rçymuM^a 4opa-Tafl6upnap TyFpucuAa»™ nK.-3775-coH rçapopu.

3. 5eruMrçynoB y.W. negaronuK TatnuMga 3aMoHaBuM ax6opoT TexHononuanapuHU xopuM этumнuнг unMuM-Ha3apuM acocnapu. MoHorpa^ua. - T.: «OaH», 2007.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

4. AKUMoBa O.5. bo3moxhoctu ucnonb3oBaHua MynbTuMegua b o6pa3oBaTenbHoM npo-цecce. / O.5. AKUMoBa, H.O. BeTnynuma // ^ucKyccua, 2014, № 9(50). http://www.journal-discussion.ru/publication.php?id = 1195

5. Carolina Seabra, Ana Margarida Almeida. Project management on Multimedia Projects: preliminary results on communication, interaction and team work dynamics. Procedía Computer Science 64 ( 2015 ) 816-823.

6. PanyTo A.r. Mcnonb3oBaHe b o6pa3oBaTenbHoM пpoцecce cwxeTHoro nogxoga b KoMnbWTepHNx пpeзeнтaцuax. // MH^opMaTUKa u o6pa3oBaHe, 2008, №2. -C. 17-23.

7. rpu6aH M.B. npuMeHeHue MynbTUMeAua-TexHononuM b o6pa3oBaTenbHoM npocT-paHcTBe By3a. MaTepuanbi nepBoM MexgyHapogHoM uнтepнeт-кoн^epeнцuu «MynbTU-Meflua-TexHonoruu b o6pa3oBaHuu: nyTb k cBo6oge» (25-30 Hoa6pa 2011 r., EKaTepuH-6ypr). / OTKpwTwM KaTanor «y^e6Hbie пpeзeнтaцuu». - EKaTepurn6ypr, 2011. -C. 68.

3AMOHABMM TAMMM / COBPEMEHHOE OEPA3OBAHME 2019, 9(82)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.