Научная статья на тему 'НАЦИОНАЛЬНЫЕ ЧЕРТЫ ПОЭТИЧЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ПОЭТА'

НАЦИОНАЛЬНЫЕ ЧЕРТЫ ПОЭТИЧЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ПОЭТА Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
95
10
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
МЕТОД / ТВОРЧЕСТВО / ИСТОЧНИК / НАЦИОНАЛЬНОЕ САМОСОЗНАНИЕ / ИСТОРИЧЕСКИЙ / УСТНАЯ КНИЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Эшонова М.А.

Автор статьи хорошо осознала основную мысль проблемы и через приведения конкретных примеров из поэтического творчества М. Турсунзаде в различные периоды его творчества, раскрыла суть проблемы. Национальной чертой поэтического творчества поэта является использование им в своем творчестве исторических данных, устного литературного творчества, сказочных и исторических образов, поэтических характеристик и использования прежнего литературного наследия. В своей статье автор подчеркивае, что в период расцвета своего творчества М. Турсунзаде, особенно в области литературы и искусства, отмечает резкий подъём самосознания народа и смешение национального с общечеловеческими ценностями. Здесь общечеловеческие ценностные завоевания приобретают национальный оттенок.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

NATIONAL FEATURES OF LITERARY CREATIVE WORK OF POET

The author of the article understood of the main menaing of the problem and through adduction of concrete examples from poetic creation of M. Tursun-zade in various periods of his creative work, disclosed the essence of problem. The national line of poetic creation of poet is using in his creation historical dates and spoken language literary book creation, dreamlike and historical image, poetic characteristics and using former literary heritage. In it`s article the author stressed, that in time of his creative poetic work mentioned the higher of national thinking of people and missing national heritage with common-humen values. Here the commonhumanvalues conquest obtain the national nuance.

Текст научной работы на тему «НАЦИОНАЛЬНЫЕ ЧЕРТЫ ПОЭТИЧЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ПОЭТА»

Адабиёт:

1. Абдуллоев А. Адабиёти форсу точик дар нимаи аввали асри XI. Душанбе,1979.

2. Бертелс Е.Э. Торихи адабиёти форсй-точикй. Тарчумаи Сируси Яздй. Техрон, интишороти Заввор, 1385.

3. Гулшани адаб. ч.1. Душанбе, 1975.

4. Мирзозода Х. Таърихи адабиёти точик. китоби 1(2). Душанбе, 1989.

5. Забехулло Сафо. Таърихи адабиёти Эрон. ч. 1. Душанбе, 2001.

6. Шиблии Нуъмонй. Шеър-ул-ачам. ч.1,2. Техрон, 1368.

7. Бертельс Е.Э. История таджикско-персидской литературы. Москва, 1960.

8. Дуктур Мухаммадризо Шафеии Кадканй. Сувари хаёл дар шеъри форсй. Техрон, интишороти Огох, 1399.

9. Армагон, раками 8. Тарбият. Техрон, 1310.

10. Низомии Арузии Самаркандй. Чахор макола. Душанбе: Ирфон, 1986.

11. Давлатшохи Самаркандй. Тазкират-уш-шуаро. Техрон, 1337.

12. Девони устод Унсурй. Техрон, 1342.

ВЗГЛЯД НА МЕСНЕВИ УНСУРИ БАЛХИ

Ахмадов Мирзохабиб

В данной статье автор на основе источниках и завершенных исследований рассматривает сущность и значение темы, отраженных в работах Унсури Балхи. Анализируя творчество Унсури Балхи автор пришёл к выводу, что он был выдающим поэтом своего времени при правлении Гезневидов.

Ключевые слова: поэт, месневи, поэма, общества, сюжет, источник, исследователь.

SIGHT ON MASNAVI UNSURI BALKHI Ahmadov Mirzohabib

In this article the author on a basis sources and complete researches considers essence and value of the theme, reflected in works of Unsuri Balkhi. Having analyzed creativity of Unsuri Balkhi, the author has come to conclusion, that he was the distinguished poet of his time during ruling of Ghaznavi.

Key words: the poet, мasnavi, a poem, societies, a plot, a source, the researcher.

Сведения об авторе: Ахмадов Мирзохабиб - кандидат филологических наук, доцент кафедры методики преподавания таджикского языка и литературы Худжандского государственного университета им. академика Б. Гафурова, тел: (+992) 92 7221950, е-mail: sattori1990@mail.ru

Information about the author: Ahmadov Mirzohabib, PhD in Philology, docent, Chair of Tajik language and literature teaching method, Khujand State University named after academician B. Gafurov, phone: (+992) 92 7221950, е-mail: sattori1990@mail.ru

ХУСУСИЯТ^ОИ МИЛЛИИ ОСОРИ ШОИР

Эшонова М.А.

Мактаби байналмилалии шаури Душанбе

Таваччухи Мирзо Турсунзода ба проблемаи миллй дар контексти вокеияти замони зиндагиаш конунияти тезутунд шудани масъалахои умумиинсонй ва миллиро дар микёси сиёсат, иктисод ва инъикоси мутаносиби онро дар сохаи адабиёт нишон медихад. Ин ходиса дар замони зиндагии шоир ва имруз низ табий буд, зеро болоравии худшиносии миллй дар чомеъа тазоди шаклхои кухнашудаи созмонхои инсонй ошкор месозад. Дар замони зиндагй ва эчоди Мирзо Турсунзода, ба хусус дар сохаи адабиёту санъат ба шиддат болоравии худшиносй дарачаи нави омезиши ормонхои умумиинсонй

бо миллиро асоснок месозад. Дар ин хол дарачаи умумиинсонии дарки хаёт мухим ба назар расида, аз назари шакли ифода чилои инфиродй ё худ миллй мегиранд. Бинобар ин ^ам бесабаб нест, ки накш ва чойгохи чахонии шоиру нависандагон дар нихояти кор бо он муайян карда мешавад, ки то кучо у дар эчодиёти худ хусусиятхои хоси зиндагии маънавии миллат ва ватани худро инъикос кард.

Ба андешаи Д. С. Лихачев дар оянда махдудиятхои миллии адабиёт бояд, аз байн равад, арзишхои миллй тачрибаи адабии кишвархоро ганои тоза мебахшад. Ин донишманд меафзояд, ки «баъзе самтхои адабиёт бо фарохшавии имкониятхои адабй хусусиятхои миллиро гум мекунанд. Ин дар мадди аввал самти маърифатии адабиёт аст. Вале кохиши хусусиятхои миллй дар бадеияи адабиёт дида намешавад. Вай жарфтар ва махинтар мекунад.... Хусусиятхои миллй дар хар адабиёт танхо дар худи хамон адабиёти миллат арзиш дорад, арзиши низоми чахонй, ин тачрибаи хамаи адабиётхо буда, вориди анъанахои таърихии чахонй мешавад».1

Махз дар эчодиёти Мирзо Турсунзода худшиносии бадеии миллати точик ба иртифои умумиинсонй расида «ценностью мирового порядка»-ро ба худ мегирад.

Албатта, бе бахрабардорй аз тачрибаи адабиётхои дигар, факат дар заминаи суннатхои адабиёти миллй ин бори гарони адабиро бардоштан душвор буд. Такягоххои нави эстетикйчуста, дар шакл низ тозакорй кардан лозим меомад. Хдмчунин поэтикаи миллиро бо тачрибаи гании адабиётхои халкхои дигар муттаносибан пайвастан лозим буд.

Метавон гуфт, ки ормонхои умумиинсонй дар заминаи миллй поэтикаи хоси омузишро ба худ мегиранд. Масалан, ба кор гирифтани тачрибаи гузашта дар зиндагии инсони имруз назари хоси миллиро такозо дорад. Хдмчунин бунмояхои ахлокй, муносибат ба расму оини кухна аз дидгохи ахлокию рухи миллй бояд арзёбй ва корбаст гардад.

Дар заминаи вокеияти нав гуфтани шеъри ичтимой, истифодаи образхои шеърй, коркарди усулхои чудогонаи бадей ва воситахои муосири тасвирро такозо мекард. Дар ин замина истифодаи усули реалистии тахкия ва пайванди он бо образхои тамсилию тасвирхои романтикй низоми воситахои бадеии тасвирро устувор ва мундаричаи онхоро гано бахшидааст. Вале дар ин хол киёси гузашта бо имрузи босаодат ба василаи тасвирхои мутазод, арзиши худро хифз кардаанд. Азнавхонии таърих, зинда кардани хофизаи таърихй, ки дар ин хол хамосаи миллй, унсурхои таърихии сужет хамхони маънавй пайдо карда, накши замонхоро дар худ фаро мегиранд. Чунин тарзи нигориш дар силсилаи «Киссаи Х,индустон», достонхои «Садои Осиё», «Ч,они ширин» ва «Чароги абадй» натичахои дилхох додааст. Дар ин асархо шоир барои тахмичи хис ва андешаи хонанда аз атрибутхои сунатии адабиёти гузашта истифода карда ба ин васила драматизм, мохияти ичтимой ва чанбаи зебоишинохтии онхоро афзоиш додааст. Сужети ин асархо ва бисёр осори дигарашро Мирзо Турсунзода бо мундаричаи нав ганй сохта, хамчунон шоири миллй бокй мемонад. Аз ин чихат осори у аз рангомезихои шитобкоронаи миллй дур буда, таърихи хоси миллати точик, махсусиятхои хую хислати фарзандони он, урфу одат ва гайраро тачассум намудааст.

Образи духтари хинду дар «Садои Осиё», образи хамсари шоир дар достони «Ч,они ширин», симои Айнй дар «Чароги абадй» рангу тобиши хоси миллй доранд. Шоир, пеш аз хама дар матни вокеияти миллй хую хислати точиконаро дар контексти вокеияти замон ба тасвир гирифта, бунмояхои хувияти точикиро дар симои кахрамононаш нишон додааст. Нуктаи дигари мухим ин аст, ки ин шахсиятхои таърихию бадей бо эхсосоти нозук, андешаи амик ва пайванди бисёрчабхаи худ бо он чй дар дунё ва ба инсоният мегузарад, бетараф нестанд.

Мирзо Турсунзода дар эчодиёташ мавзуи хоричиро фаро гирифта, пеш аз хама тафаккури миллиро тачассум намудааст. Вале ин усул инъикоси бадеии шинохти андешаи бисёрпахлуи башариро истисно намекунад. Атрибутхои поэтика дар ин хол бунмояи миллии худро хифз карда, дарунмояи асархо маънии умумиинсонй касб намудаанд ва зинаи нави инкишофи андешаи бадеии шоирро ифода мекунад. Бинобар ин хам рангомезии миллй ва хам маънии умумибашарии осори зикршуда ва бисёре аз

1 Лихачев Д. С. Поэтика древнерусской литературы. - Ленинград, соли 1967. са^. 260.

навиштахои дигари шоир махз дар хамин аст. Рухи хоси миллиро то ба хонанда интикол дода, шоир ба андешахои тозаи инсонйуро асир месозад. Дигар на Протап барои точикон бегона асту на Айнй барои хинду. Дар ин контекст шахсиятхои осори у дустдоштаи мардумони дигар мегарданд.

Шоири бузург дар ин хол рисолати мухими ахлокию инсонии худро ба чо оварда, бисёр мехохад халкхои аз назари миллият, ичтимой ва диннй аз хам чудоро ба мазхари ягонаи инсоният нишонад. Ин равиш хусусияти хоси эчодии Мирзо Турсунзода аст, ки шеър ва тафаккури бадеии уро аз дигарон фарк мекунад. Агар чунин намебуд, мо Мирзо Турсунзодаро аз Тихонов ё Дамзатов фарк карда наметавонистем.

Ба ифодаи Д. Шодикулов хусусияти миллии осори шоир «ба дарачаи кавист ва заминаи миллии онхо ончунон пуркувват аст, ки дар як мавзуъ, дар асоси як материал шеър гуянд хам, ба тарики ба худ хосе фарзанди миллати худ» -анд. Ин донишманд меафзояд, ки «Н. Тихонов ва М. Турсунзода хам ба унвони «Ду даструймол», «Чарогхои Тирмиз», «Чарогхои Ватан» шеър доранд, материали тасвир дар онхо муштарак аст ва онхо хислату характери русй ва точикии худро дар ифодаи як максад нигох дошта, тавонистаанд»2.

Равиши дигаре, ки хусусияти миллии осори шоирро барчаста инъикос мекунад, истифода аз суннатхои адабиёти шифохй ва классикй мебошад. Вокеан хам, анъанахои адабиёти мардумй бо тачрибаи классикй ба хам омезиш ёфта, таносуби комилро ба вучуд овардаанд. Зиёда аз ин Мирзо Турсунзода бо тачрибаи эчодиаш тавонист, ки фосилагирии бисёрасраи миллати хешро аз чараёни адабиёти чахонй аз байн барад. Вай на факат ба ин чараён ворид шуд, балки бо кашфиёташ дар заминаи таносуби комили ормонхои милливу башарй онро ганй сохт.

Дар маркази асархои шоир, аз чумла «Садои Осиё», «Ч,они ширин», «Аз Ганг то Кремл», «Киссаи Диндустон», «Ман аз шарки озод» ва гайра ду масъалаи вохиддарк ва инъикоси масъалахои башарй ва миллият карор дорад. Ин ду пахлу ба хам пайванди комил дошта, гохо фарк кардани онхо душвор аст. Вале эчодиёти Мирзо Турсунзода бо он арзишманд аст, ки аз матни зиндагии миллат хамон пахлуеро интихоб ва тачассум месозад, ки арзиши умумибашарй доранд. Дар ин хол обу ранги маънавиёти миллйхифз карда шуда, хамзамон хусусияти умумиинсонии меъёрхо ва фахмишхо низ ба эътибор гирифта мешавад.

Дар мисоли шеърхои дар мавзуи дохилй ва хоричй эчодкардаи шоир метавон гуфт, ки эчодиёти у намунаи хоси пайванди муттаносиби поэтикаи миллй ба мударичаи боганои башарист. Ба ин делел махбубияти у дар Диндустон ва кишвархои Африко дар таъйиди он аст, ки умумияти ормонхо хеч гох махдудияти миллй надошта, муттаалик ба башар аст. Мухаббати шоир ба анъанахои неки гузаштагон, ба решахои таърихии хувияти миллй, ба сарзамини меросй ва тавсифи омилхои хувиятсози миллй барои адабиёти садаи бисти точик ва хифзи арзишхои судманди он накши созанда дошт ва ба равиши эчодии салафхои шоир бетаъсир набуд. Ду пахлуи хисси ягонаи пайванд бо Ватан ва ифтихор аз гузаштаю имрузи он ба хам омезиш ёфта, ба якдигар неру мебахшанд. Китъаи зер мохияти аслии консепсияро дакик ифода мекунад. Шодам, аммо мехурам гамхои халки дигаре, Дар назар меоварам, торочгашта кишваре. Халки хиндуи ситамкашро расон аз мо салом, Эй суруди ман, агар дорй ту хам болу паре3

Хусусияти дигари чунин осори у дар он аст, ки шоир дар зимни тасвири сарнавишти ичтимоию фархангии халкхои дигар дар бораи халки точик ва ободию озодии кишвари худ андеша меронад. «Шоир хох дар бораи «костаи нафратзадагон» ва хунарпешаи машхури хинд Тара-Чандри, хох дар бораи орзую умеди мардуми ранчбар ва муборизаи вай ба мукобили истилогарон, хох оид ба хаёти чавонони Шарки хамсоя ва осори санъати меъморй-дар бораи хар вокеае, ки сухан ронад, халки худро пеши назар меорад

2 Шодщулов X,. Хусусият^ои милли ва умумиинсонии назми Турсунзода / Чдшнномаи Мирзо Турсунзода. Душанбе : «Ирфон», 1970. С. 91.

3 Турсунзода М. Куллиёт, чилди I. Душанбе : «Ирфон», 1971. С. 227.

ва аз баxтy саодат, комpонй ва комёбщои он ифтиxоp мекyнад. Ба ин далел оcоpи y pангy буи хоси миллй дошта, беxтаpин анъанаxои миллию инcонпаpваpии адабиёти xазоpcолаи точикиpо даp шакл ва савия дигаp таxаввyл бахшидааст.

Фаpогиpии маcъалаxои миллй ва поэтикаи таcвиpи он бо он даp эчодиёти шоиp ба он чи гyфта шуд, маxдyд намешавад. Шоиp лавxаxои гуногуни xаëти ичтимой, адабй ва фаpxангии точиконpо даp матни замони таъpиxй тачассум намуда, андешаи y ба беxтаp сохтани зиндагии инcонxои гуногунмиллат pавона шудааст. Даp матни вокеияти замон, ки ичтимоъгаpой ва синфиятчуй маxз pивоч ёфта буд, шоиp баpои pавшан ва вокей таcвиp каpдани xyвияти миллй аз yнcypxои неки фаpxангии маpдyмй бо xадафи хос истифода мекунад. Беxтаpин анъанаxои миллй даp эчоди xyвияти ягонаи миллй ва тачассуми обpазxои миллй ба шоиp ëpии бевосита меpаcонанд. Бинобаp ин xам, ба мyшоxидаи cаxеxи А. Kyчаpов хонанда даp шеъpи Миpзо Typcyнзода «пеш аз xама xycycиятxои миллиpо xиc мекунад, ки даp мазмун, мавзуъ, сужет, забон ва обpазxои аcаpxои шоиp акс ёфтааст»4. Дамчунин забон, таpзи нигоpиш, аноcиpи фаpxангй ва cyннатxои адабию фаpxангии миллй xycycиятxои хоси миллии оcоpи ypо ифода мекунанд, ки шеъpxои «Чаманистон», «Ганчинаи cypyдxо», «Ба гули боги точик», «Хоcтropй», «Дили модаp» ва Fайpа намунаи тачаccyмгаpи xамин консепсияи бадеии уянд.

Истифода аз оcоpи таъpиxй, адабиёти шифоxивy китобй, обpазxои афсонавию таъpиxй, тавcифxои шоиpона ва yнcypxои шаклии адабиёти пешин аз вижагиxои миллияти оcоpи шоиp аст. Обpазxои адабиёти классикй, аз чумла Лайливу Мачнун, Фаpxод, Комдеву Мадан даp матни андешаxои дунёшиносии шоиp мазмуни тоза пайдо каpда, обypанги миллии xyдpо низ даст надодаанд ва ба сабки таълифи шоиp pангy таpовати миллият бахшидаанд. Шеъpи «Руди Ганг» аз силсилаи «Киссаи Диндустон» ифодагаpи xамин маpоми xyнаpии уст. Ин шеъp на факат бо обpазxои вокеиву афсонавй ва шеъpй хусусияти хоси миллияти оcоpи ypо ифода мекунад, балки бо таpзи баёни андеша ва мавзую максад низ миллияти xyнаpи шоиppо xифз намудааст. Пайванди чолиби pyxияи шоиp ба максад ва мазмуни ичтимой ба таcвиpи гиноии суннатй каpобат дошта, чанбаи фалсафии ycтyвоp баp андешаи инcонпаpваpии миллиpо таквият бахшидааст. Tаcвиpи зебоиxои афсонавии Диндустон, xоли маpдyми мазлум даp фони чаxоншиноcй ва табиати маpдyми точик хусусияти миллии андеша ва тафаккypи бадеии шоиppо ифода мекунад. Саpманшаъи миллияти шеъpи «Руди Ганг», «Факат», «Хомушу гамгин чун Мачнун» будани pyд нест, балки ифодаи cаpеxи «аз шукуфта диëpи точикон» низ pозкyшои дили шоиpеcт, ки cаpнавишт ва андешааш аз миллаташ чудо нест. Ташхиси pyди Ганг низ даp ин шеъp ва биcëp оcоpи дигаpи шоиp ифодагаpи тафаккyp ва xyнаpи хоси миллии зебоиофаpинй мебошад. Ин кабил шеъpxои Миpзо Typcyнзода xаpчанд, ба ифодаи Х. Шаpифов «аз назаpи ибтидои сухан ва офаpинандагии маонии тоза ба pаcми устодони шеъpи фоpcй ва точикй» баpобаpй накунанд xам, «аммо аз мавкеи ба вучуд оваpдани xолате шоиpона даp дили инсонй аз мавкеи зебоию xycн ва чаxони некиxоxи pyxияи одамй, ки кайфияти хуш даp пеpомyни тасдику инкоp медщад»5 онxоpо метавон шеъpи хуб бо оpою оpмон ва таpзи ифодаи андешаи миллй даp шинохти баду нек, золиму мазлум, адлу дод донист. Накши каxpамони лиpикй низ даp ин гуна шеъpxои шоиp бо xиcлатxои мyшоxидакоpй, xyдотаpcй, додгаpй, озодагй, номоваpй, шодxоpй ва монанди инxо ифодагаpи хусусияти хоси миллии шеъpи Миpзо Typcyнзодаанд, ки оpмонxои шоиppо бо оpмонxои дунёии фаpxангй, сиёсй ва ичтимоии миллат даp гузашти замон пайванд медиxад. Миpзо Typcyнзода даp тамоми эчодиёташ усули ахлокии xyвияти миллиеpо Xимоят каpдааcт, ки pyкнxои созандаи онpо аз xаводиcи вайpонгаpии ичтимоию фаpxангйxифз кунадва даp бакои минбаъдаи xyвияти миллй cаxмгyзоp бошад.

4 Kyчаpов А. Typcyнзода. Ма^оpат ва садокдт. Душанбе, 2011. С. 191.

5Шаpифов Х. Сухан аз адабиёти миллй. Мачмуаи ма^ола^о. Душанбе, 2009. са^. 338.

Адабиёт:

1. Кучаров А. Турсунзода. Махорат ва садокат. Душанбе, 2011. сах-191.

2. Лихачев Д. С. Поэтика древнерусской литературы. - Ленинград, соли 1967. сах-260.

3. Турсунзода М. Куллиёт, чилди I. Душанбе, нашриёти «Ирфон», 1971. сах-227.

4. Шарифов Х. Сухан аз адабиёти миллй. Мачмуаи маколахо. Душанбе, 2009. сах-338.

5. Шодикулов X,. Хусусиятхои миллй ва умумиинсонии назми Турсунзода.

Чдшнномаи Мирзо Турсунзода. Душанбе, нашриёти «Ирфон», соли 1970. сах-91.

НАЦИОНАЛЬНЫЕ ЧЕРТЫ ПОЭТИЧЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ПОЭТА

Эшонова М.

Автор статьи хорошо осознала основную мысль проблемы и через приведения конкретных примеров из поэтического творчества М. Турсунзаде в различные периоды его творчества, раскрыла суть проблемы. Национальной чертой поэтического творчества поэта является использование им в своем творчестве исторических данных, устного литературного творчества, сказочных и исторических образов, поэтических характеристик и использования прежнего литературного наследия.

В своей статье автор подчеркивае, что в период расцвета своего творчества М. Турсунзаде, особенно в области литературы и искусства, отмечает резкий подъём самосознания народа и смешение национального с общечеловеческими ценностями. Здесь общечеловеческие ценностные завоевания приобретают национальный оттенок.

Ключевые слова: М. Турсунзаде, метод, стих, творчество, источник, литературное, национальное самосознание, исторический, устная книжная литература, сказочно-исторические образы и т.п.

NATIONAL FEATURES OF LITERARY CREATIVE WORK OF POET

Eshonova M.

The author of the article understood of the main menaing of the problem and through adduction of concrete examples from poetic creation of M. Tursun-zade in various periods of his creative work, disclosed the essence of problem. The national line of poetic creation of poet is using in his creation historical dates and spoken language literary book creation, dreamlike and historical image, poetic characteristics and using former literary heritage.

In it's article the author stressed, that in time of his creative poetic work mentioned the higher of national thinking of people and missing national heritage with common-humen values. Here the commonhumanvalues conquest obtain the national nuance.

Key words: M.Tursun-zade, method, rhume, creative, poctrywork, source, literary national thinking, historical, spoken, language literary book creation, dreamlike and historical image, est.

Сведения об авторе: Эшонова Мутрибахон Асадхоновна - преподаватель международной школы города Душанбе, тел: (+992) 93-870-65-65, e-mail: eshonovam@mail.ru.

Information about the author: Eshonova Mutribakhon Asadkhonovna - teacher, Dushanbe International School, tel.: (+992) 93-870-65-65, e-mail: eshonova m@mail.ru.

МОДАЛЬНЫЕ СЛОВА, ВЫРАЖАЮЩИЕ ЗНАЧЕНИЕ МОДАЛЬНОСТИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ

Солихов Ф. Ш.

Сотрудник Организации Объединенных Наций

Модальное слово в Словаре лингвистических терминов трактуется как "слово, утратившее свое конкретное лексическое значение и функционирующее как средство

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.