Научная статья на тему 'Қмму-дегі инновациялық оқу әдістерінің тәжірибелік тұрғыда қолданылуы'

Қмму-дегі инновациялық оқу әдістерінің тәжірибелік тұрғыда қолданылуы Текст научной статьи по специальности «Фундаментальная медицина»

CC BY
80
12
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
инновация / инновациялық оқу әдістері / интеграция / интеграцияланған оқу әдістері / медицинадағы оқыту моделдері / инновация / инновационные методы обучения / интеграция / интегрированное обучение / модели обучения в медицине

Аннотация научной статьи по фундаментальной медицине, автор научной работы — С. Б. Жаутикова, К. М. Жиенбаева, С. М. Аринова

Мақалада ҚММУ-дегі қазақ топтарындағы инновациялық оқу әдістерін қолдану тәжірибесі туралы айтылған. Авторлар интеграцияланған оқу әдісінің маңыздылығын, мақсатын, өзара байланыстыру, өзара толықтыру мүмкіншіліктерін қарастырған. Интеграцияланған оқу түрі студенттерге іргелі биомедициналық пәндермен клиникалық пәндер арасында байланыс өткізу мүмкіншілігін береді, осы арқылы студенттерге әр пәннің маңыздылығы ескертіп, көрсете алады.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по фундаментальной медицине , автор научной работы — С. Б. Жаутикова, К. М. Жиенбаева, С. М. Аринова

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОПЫТ ПРИМЕНЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В КГМУ

В статье обсуждается опыт применения инновационных методов обучения в группах с казахским языком обучения в Карагандинском государственном медицинском университете. Авторы рассматривают значение, цель, возможность взаимосвязывания, взаимодополнения интегрированного метода обучения. Интегрированный метод обучения позволяет студентам проводить взаимосвязь между биомедицинскими и клиническими дисциплинами.

Текст научной работы на тему «Қмму-дегі инновациялық оқу әдістерінің тәжірибелік тұрғыда қолданылуы»

© КОЛЛЕКТИВ АВТОРОВ, 2016 УДК: 61 (07)

С. Б. Жаутикова, К. М. Жиенбаева, С. М. Аринова

КММУ-ДЕГ1 ИННОВАЦИЯЛЬЩ ОКУ 8Д1СТЕР1НЩ ТЭЖ1РИБЕЛ1К Т¥РFЫДА КОЛДАНЫЛУЫ

КaрaFaнды мемлекеттiк медицина университетi патологиялык физиология кафедрасы

Макалада КММУ-деп казак топтарындары инновациялык оку эд1стер1н колдану тэж1рибес1 туралы айтылран. Авторлар интеграцияланран оку эд1с1н1к макыздылырын, максатын, езара байланыстыру, езара толыктыру мYмкiншiлiктерiн карастырран. Интеграцияланран оку тYрi студенттерге 1ргел1 биомедициналык пэндермен клиникалык пэндер арасында байланыс еткiзу мYмкiншiлiгiн беред^ осы аркылы студенттерге эр пэннН мацыздылыры ескертiп, керсете алады.

Клт сездер: инновация, инновациялык оку эдстер^ интеграция, интеграцияланран оку эдiстерi, медицинадары окыту моделдерi

Казакстан РеспубликасындаFы медицина саласындаFы бiлiм беру реформалары кэаби т¥PFыдa жоFары бiлiктi мамандарды тaFaйындaуFa бaFыттaлFaн. Олардык басты максаты медициналык кемектi тиiстi дэрежеде керсете бту. Елбасынык жолдауына CYЙенсек, онда былай aйтылFaн «ЖоFaры б^мнщ сапасы ек биiк халыкаралык тaлaптaрFa сай болуы кажет. Елiмiздiк ЖОО элемнщ мыкты университеттер катарына енуiне умтылуы керек...». ЖоFaры бiлiктi мамандарды тaFaйындaу бiздiк мемлекетiмiздiк элеуметтiк стратегиясынык макызды курылымдык белiгi болып табылады. Бул мэселенщ сэттi шешiлуi окытудык сапасына тэуелдi жэне оку YPДiсiнiк утымды уйымдастырылуынык жака формала-рын талап етедi [1]. Кез келген пэннiк окытылуында кэсiптi толык игеруге кемектесетiн эдютер колдануы тиiстi, соFaн байланысты маманнык бaFыты калыптасады. ОсыFaн байланысты жоFaры бiлiм беру жYЙесi сокFы жылдары сапа мэселесiне Yлкен кекiл беледк ЖОО студенттердiк бiлiм сапасы кептеген фaкторлaрFa тэуелдi. Ол дегенiмiз окытушылар бiлiктiлiгi, оку YPДiсiнiк жaFдaйы мен камтылуы, оку YPДiсiндегi элементтер курылымы, бiлiм алушынык уэждемесi, окытудык заманауи технологиялары, бiлiм алудык бакылау жуйелер^ педагогикалык екбектiк уэждемесi жэне де тaFы кептеген факторлар. Кaзiргi уакытта ЖОО езiндiк эдiстемелiк потенциалына сэйкес оку YPДiсiн тэжiрибелiк денсаулык сактаудык талаптарына сай жaкындaтуFa умтылады, бул жYЙелiк Yздiксiз окыту аркылы юке асады [2]. Тэжiрибелiк денсаулык сактау саласынык талаптарына сай окытудык мазмунына тYзетулер енгiзiлуде, сонымен катар окытушылар Yнемi шыFaрмaшылык белсен-дiлiктiк ынталандыруына кaжеттi формалар мен эдiстер, бакылау мен б^м сапасынык бaFaлaнуы да жет^ршт отырады [3].

Медициналык б^м берудiк замануи тенденциялары, сонык шнде дэстYрлi оку эдiстерiнен интегрaциялaнFaн бaFдaрлa-мaлaрFa ауысуы медицина саласынык мамандарын даярлау принциптерiн толык езгертудi талап етедк Осы тенденцияларды ескере отырып бiздiк университет дэстYрлi пэндiк бaFыттaлFaн окытудан интегра-циялaнFaн оку формасына 2010 жылдан берi ауысуды уЙFaрды. ИнтегрaциялaнFaн окыту iргелi пэндермен клиникалык пэндер арасында байланыс етшуге бaFыттaлFaн. Бул студенттерде iргелi биомедициналык пэндерге уэждеме мен кызыFушылык туындaтуFa кажетт^ сол аркылы aлFaн бiлiмдерiн накты клиникалык мэселенi шешу барысында колдана бiлуi керек. ИнтегрaциялaнFaн оку тYрi болашак дэрiгерлерге мэлiметтердi бiрыкFaй тебекке жинaктaуFa кемектеседi, сол аркылы клиникалык жaFдaй туралы толык керiнiс калыптастырып, эр наукастык емдеуiне жинакы амалдарды екдейдi [4].

Интеграция принципi окыту YPДiсiнiк барлык компоненттерiнiк байланысын жора-малдайды, ол максаттарды жэне окытудык со^ы нэтижелерiн, мазмунын, тYрлерiн жэне оку эдютерн аныктауында жетекшi болып табылады. Окытудык жэне б^м берудщ интеграциялык тYрi - интеграция ^идаларыньщ оку YPДiсiнiк кез келген сатысында iске асуын ескертедi, сол аркылы онык тутасты^ы мен жYЙелiгi камтамасыз етiледi. Медициналык оку бaFдaрлaмaсы б^м алушылар негiзгi бiлiктiлiктерiн езiндiк бiлiмдерi мен дaFдылaрын олардык езара байланыстары мен езара толыктыру мYмкiншiлiктерi непзнде бiрiктiре алатындай екделiп, курылуы кажет [4].

ИнтегрaциялaнFaн оку тYрi кaзiргi танда КММУ жоFaрыдa aйтылFaндaй кекнен колданылады, мунда да iргелi биоме-

дициналык пэндермен клиникалык пэндер арасында байланыс етазшт, осы аркылы студентттерге эр пэнннщ макыздылы^ы ескертiлiп, керсетiледi. Осы баFытта жYргiзiлген жумыска сай патологиялык физиология кафедрасында 2015 жылдык карашасынык 19 жулдызында казак белiмiнде, онык Ынде «Жалпы медицина» маманды^ынык 3-003 тобында, ашык сабак тYрiнде алFашкы рет интеграцияланFан сабак еткiзiлдi. Осы максатпен келесi пэндер арасында байланыс жYргiзiлдi: «Патологиялык физиология-2», «Патологиялык анатомия-2», «Фармакология - 2», «1шк аурулар пропедевтикасы». Бул жерде де алFашкы Yш пэн iргелi биомедициналык пэндер тобына жаткызсак, со^ысы клиникалык пэн болып табылады. Сабакты еткiзуге эр пэннщ окытушылары катысты: доцент К- Т. ТYCiп-бекова, аFа окытушы К. М. Жиенбаева, ассистент Л. М. Стабаева, окытушы Н. Т. Дилдабекова. ИнтеграцияланFан ашык сабак «Коронарлык жеткшказдктщ патофизиоло-гиясы, морфофункционалдык ерекшелiктерi, клинико-аспаптык зерттеу эдiстерi, емдеу непздерЬ> такырыбы бойынша еткiзiлдi- Сабак клиникалык жаFдайды таныстырудан басталды, ол кезде студенттер Yшiн таFайындалFан эдктемелк усыныстар тара-тылды, сонымен катар мультимедиялык аспап аркылы тактада керсетiлдi- Такырыпка сай наукас журектщ ишемиялык ауруымен зардап шегедi- Клиникалык жаFдайда студенттерге наукастык емiр анамнезiнен, ауру анамнезЫен мэлiмет берiлуiмен катар зертханалык жэне аспаптык зерттеу нэтижелерi берiлген- Осы жаFдаЙFа сай студенттер биомедициналык жэне клиникалык пэндер бойынша б^мдерЫ бiрiктiре отырып, дурыс диагноз коюFа тшст жэне оны толык эр турFыдaн дэлелдеп, толыктырып, дурыс баFытта емдк шараларын таFайындауFа мiндеттi болып табылады. Осы максатпен эр пэн мамандары интегра-цияланFан ашык сабакка арналFан эдютемелк усынысты KУрастыруFа катысып, такырып бойынша тапсырмалар мен бакылау сурактары толык алдын ала екделдк Уакыттык аз болFандыFына карамастан, эр пэннщ окытушысы пэн спецификасына сай осы мэселе бойынша студенттермен негiзгi сурактарды талдады. Онык iшiнде «Патологиялык физиология-2» пэн бойынша коронарлык жеткiлiксiздiк тYCiнiгiне токталып, онык себептерi мен даму жолдарына ерекше маFына берiлдi. Сонымен катар, наукаста туындаFан негiзгi патологияFа

сай миокард инфаркжЫе ерекше назар белшд^ онык патогенетикалык факторлары, керЫктерЫщ даму механизмдерi толык карастырылып, топ Ынде талданды. «Патологиялык анатомия-2» пэнi бойынша осы патологиянык макро- жэне микропрепаратта-рынык сипаттарына токталды, визуалды турFыда керiнiстерi карастырылып, патологиялык YPДiс жайлы корытынды берумен аяктал-ды. «Фармакология-2» пэнi бойынша осы пато-логияны алдын алу мен емдеу максатында колданылатын негiзгi бiрнеше препараттар топтарына токталды, олардык эсер ету механизмы керсетт, фармакокинетикалык ерек-шелктерЫ атап еттi. Сонымен катар альтернатив^ терапия сурактарына да назар аударыл-ды. «Iшкi аурулар пропедевтикасы» пэн бойынша барлык берiлген мэлiметтерге CYЙене отырып, негiзгi клиникалык синдром-дарды аныктады, сол синдромдардык iшiнен непзп -жетекшi клиникалык синдромды аныктады. Осыпан сай барлык зерттеу нэтижелерне токталып, арнайы керiнiстерiне тYCiнiктеме берт еттi. Осындай турFыда интеграцияланFан ашык сабак етшшд^ жан-жакты коронарлык жетюлказдк мэселесiн бaйлaныстыруFa умтылыс байкалды. Студенттер сабак барысында Yлкен кызыFушылык танытты, сонымен коса эр пэнге сай жаксы дайындыктары мен бiлiмдерiн керсетт, куантты. ТaлдaуFa студенттер ете белсендi катысты. Сабак сокында студенттерге тюрлерЫ алу максатымен керi байланыс сурактары бершдк Пiкiрлерiн корытындылай келсек, студенттерге интегрaциялaнFaн оку тYрi тиiмдi болып табылады, сонымен катар осы аркылы олар кез келген жYЙе бойынша патологияны талдау барысында пэндердщ езара байланысын байкап, мэселенi шешу барысында алы^ан бiлiмдерiн толык KOлдaнуFa мYмкiншiлiк туындайтыны туралы aйтылFaн.

Осылайша окытудык инновациялык тYрлерi жумыска деген шы^армашылык тэсiлдеменi, дербестiктi, жaуaпкершiлiктi, кYPделi жaFдaйлaрдa тез арада дурыс шешiмдi кабылдауды, заманауи, aлдынFы катарлы емдеу жэне диагностика тэсшдерн игеруге ынталандырады.

ЭДЕБИЕТ

1 Государственная программа развития образования Республики Казахстан на 2011 -2020 годы. МОН РК, 2012.

2 Сферы компетентности выпускника Карагандинского государственного медицинского университета. Компетентность: знание

Медицина и экология, 2016, 2

107

биомедицинских наук: Метод. рекомендации / М. К. Телеуов, Р. С. Досмагамбетова, Л. Г. Тур-гунова и др. - Караганда, 2010. - 45 с.

3 Сферы компетентности выпускника Карагандинского государственного медицинского университета. Компетентность: Коммуникативные навыки: Метод. Рекомендации /М. К. Телеуов, Р. С. Досмагамбетова, В. Б. Моло-тов-Лучанский, Л. Л. Мациевская. - Караганда, 2010. - 46 с.

4 Современные технологии обучения в вузе: Метод. пособие /Под ред. М. А. Малышевой. - СПб,2011. - 134 с.

REFERENCES

1 State Program for Development of Education of the Republic of Kazakhstan for 2011 -2020. MES of RK, 2012.

2 The areas of graduates' competence of Karaganda state medical university. Competence: the knowledge of biomedical sciences: Method. recommendations /M. K. Teleuov, R. S. Dosmagambetova, L. G. Turgunova etc. - Karaganda, 2010. - 45 p.

3 The areas of graduates' competence of Karaganda state medical university. Competence: Communication skills: Method. recommendations /M. K. Teleuov, R. S. Dosmagambetova, V. B. Molotov-Luchanskii, L. L. Macievskaya. - Karaganda, 2010. - 46 p.

4 Modern technologies of training in high school: Study guide /Ed. by M. A. Malysheva. -St. Petersburg, 2011. - 134 p.

nooynw^a 14.03.2016 r.

С. Б. Жаутикова, К. М. Жиенбаева, С. М. Аринова

ОПЫТ ПРИМЕНЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В КГМУ

Кафедра патологической физиологии Карагандинского государственного медицинского университета

В статье обсуждается опыт применения инновационных методов обучения в группах с казахским языком обучения в Карагандинском государственном медицинском университете. Авторы рассматривают значение, цель, возможность взаимосвязывания, взаимодополнения интегрированного метода обучения. Интегрированный метод обучения позволяет студентам проводить взаимосвязь между биомедицинскими и клиническими дисциплинами.

Ключевые слова: инновация, инновационные методы обучения, интеграция, интегрированное обучение, модели обучения в медицине

S. B. Zhautikova, K. M. Zhiyenbayeva, S. M. Arinova

EXPERIENCE OF USE OF THE TEACHING INNOVATIVE METHODS IN KSMU

Department of pathologic physiology of Karaganda state medical university

The article discusses the experience of application of innovative teaching methods at KSMU in Kazakh groups. The authors consider the meaning, purpose, possibility of interlinkage and complementary integration of teaching method. Integrated teaching method allows students to carry out the relationship between the biomedical and clinical disciplines, thereby showing the value of each discipline to the student.

Key words: innovation, innnovative methods of teaching, integration, integrative study, model of teaching in medicine

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.