Научная статья на тему 'МЕТОДИКАИ ТАҲҚИҚИ ҲАМКОРИИ ВОЛИДОН ВА ОМӮЗГОРОН ДАР ТАШАКУЛИ ШАХСИЯТИ КӮДАКОН'

МЕТОДИКАИ ТАҲҚИҚИ ҲАМКОРИИ ВОЛИДОН ВА ОМӮЗГОРОН ДАР ТАШАКУЛИ ШАХСИЯТИ КӮДАКОН Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
192
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ / ФОРМИРУЮЩАЯ ЛИЧНОСТЬ / СОВРЕМЕННОЕ ОБЩЕСТВО / ВЗАИМНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО / ЦЕЛЕВАЯ ПРОГРАММА / СТОРОНЫ РАЗВИТИЯ РЕБЕНКА / ОБУЧАЮЩАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ / СИСТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ / РАЗВИВАЮЩИЕ ИГРЫ / PEDAGOGICAL RESEARCH / SHAPING PERSONALITY / MODERN SOCIETY / MUTUAL COOPERATION / TARGET PROGRAM / DEVELOPMENTAL ASPECTS OF THE CHILD / EDUCATIONAL ORIENTATION / SYSTEMATIC EDUCATION / EDUCATIONAL GAMES

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Бобоева М.

В статье автор рассматривает методику исследования взаимодействия родителей и учителей в формирование личности ребенка. С этой целью автор разрабатывает целевую программу роль родителей в формирование личности ребенка и его подготовки к обучению в школе, апробацию которой проводит в образовательном учреждении.In the article, the author considers the methodology for studying the interaction of parents and teachers in the formation of the child's personality. To this end, the author develops a target program for the role of parents in shaping the child’s personality and preparing him for school, which he is testing in an educational institution.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

METHODS OF RESEARCH OF INTERACTION BETWEEN PARENTS AND TEACHERS IN SHAPING THE PERSONALITY OF THE CHILD

In the article, the author considers the methodology for studying the interaction of parents and teachers in the formation of the child's personality. To this end, the author develops a target program for the role of parents in shaping the child’s personality and preparing him for school, which he is testing in an educational institution.

Текст научной работы на тему «МЕТОДИКАИ ТАҲҚИҚИ ҲАМКОРИИ ВОЛИДОН ВА ОМӮЗГОРОН ДАР ТАШАКУЛИ ШАХСИЯТИ КӮДАКОН»

knowledge of sign languages makes it difficult for a lot ofproblems with deaf children.For atemu getaway language is radna language for the deaf

Keywords: gestures, poznooglohshy mimicry cochlear implant

Сведение об автоах:

Кувватов Саттор - старщий перепадаватель кафедры спецалная педагогика иинклюзия факултет Психология, дошкольная образаванияи инклюзия Таджикский государственной педагагический университет имени С.Айни

Рахмонов Зикриё - кандидат педагагическое наук учитель Государственое унверистет город Хаджент имени Б.Гафуров

About the authors:

Kuvvatov Sattor - Senior teacher in the Department of Special Pedagogy and inclusion faculty of Psychology, preschool education and inclusion of Tajik State Pedagogical University named after S. Aini

Rakhmonov Zikriyo - Candidate of Pedagogical Sciences, teacher in the Khujand State University named after academician B. Gafurov

МЕТОДИКАМ ТАХКИКИ ХАМКОРИИ ВОЛИДОН ВА ОМУЗГОРОН ДАР ТАШАКУЛИ ШАХСИЯТИ КУДАКОН

Бобоева М.

Маркази тауия, нашр ва муомилоти китобуои дарси ва илмию методии Вазорати маориф ва

илми Цумх,урии Тоцикистон

Такмили низоми таълиму тарбия дар оила ва муассисахои таълимй яке аз самтхои афзалиятноки сиёсати имрузинаи давлат ва хукумат ба хисоб меравад. Пеш аз хама, тарбияи фарзанд аз оила сарчашма гирифта, дар чомеа рущду нумуъ меёбад. Мухити тарбия, чахонбинй, аклу одоб ва дунёи маънавии падару модар аввалин сарчашмаест, ки кудак аз он гизои маънавй мегирад.

Баланд бардоштани масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд, дифоъ кардани хукук ва манфиатхои кудакон, тарбияву таълим ва таъмини инкишофи шахсияти хар як кудак, ба хаёту зиндагй омода кардани онхо дар хуччатхои байналмилалй ва давлатй бо таври умумй тасдик карда шудаанд. Ин хукукхо дар «Эъломияи умумии хукуки башар» (1948), «Конвенсия оид ба хукуки кудак» (1989) ва хуччатхои меъёрй - хукукии кабулкардаи давлат ва Хукумати Точикистон - «Конститутсияи (Сарконуни) Чумхурии Точикистон, Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд», Конуни Чумхурии Точикистон «Дар бораи маориф» (2013), «Кодекси оилаи Чумхурии Точикистон» (1999) ва гайра таъкид гардидаанд.

Дар Конститутсияи (Сарконуни) Чумхурии Точикистон сабт шудааст, ки «Падару модарон барои тарбияи фарзандон масъуланд. Шахрвандони чумхурй вазифадоранд, ки дар бораи тарбияи бачагон гамхорй карда, онхоро бо мехнати фидокоронаи чамъиятй тайёр намуда, хамчун аъзоёни сазовори чамъият ба камол расонанд» [1, с.18].

Кудак имруз бояд чун шахсияте ба воя расад, ки фаъолияти у ба талаботи чомеаи муосир чавобгу бошанд ва чун шахсияти баркамол мавкеи худро дар чамъият ишгол карда тавонанд. Мохияти ин масъала аз муайян намудани роххои хамкории оила, муассиаи таълимй барои омода будани кудакони 6-7 сола тахсил дар синфи якум иборат мебошад.

Дар ин маврид олими тоцик МЛутфуллоев чунин цайд намудаанд: «Мактаб ва уам мухити он чун оуанрабо бояд шогирдонро суяш бикашад, мафтун бисозад. Дар ин уолат худи мактаб шавку рагбати бачагонро ба худ бедор менамояд. Чи хел? %арсуб% баробари дамидани офтоби цауоноро акаю апаи фарзанди шумо, ё фарзандони уамсояуо бо як цауон орзую умед суи мактаб мешитобанд ва баъди дарс бо чеураи хандон хона меоянд. %амаи инро кудакони 5-6-солаи шумо мебинанд ва орзу мекунанд, ки кай калон шаванду мисли онуо мактаб раванд. Ин беутарин воситаи бедор намудани шавку рагбат аст. Ин албатта, хуб аст, вале уукук намедщад, ки хотир цамъ бошед. Шавку рагбати фарзандонро ба мактаб натануо бедор, тарбия низ бояд кард» [5, с.8].

Волидон аввалин кумакрасони фарзандон мебошанд. Барои инкишофи хамачониба ва самараноки тахсилоти пешазмактабй таъмини хамкории дучонибаи мураббй-омузгор ва волидон, ворид намудани онхо ба фаъолиятхои гуногун ва барпо намудани мухити боварибахш ва хайрхохона хеле мухим аст.

Бapoи инкишофи xaмaчoнибa вa caмapaнoки oмoдa нмyдaни кyдaкoн бa тaxcил тaъмини xaмкopии дyчoнибaи мypaббй вa волидон, вopид нaмyдaни онхо бa фaъoлиятxoи гуногун вa бapпo нaмyдaни мухити бoвapибaxш вa xaйpxoxoнa xeлe мухим acт.

Бapoи xaлли мacъaлaи мaзкyp бapнoмaи мaкcaднoки «Нкши волидон дap тaшaккyли шaxcият кyдaкoн»кopкapд шyдa, aмaлй нaмyдaни он дap кyдaкиcтoни №45-и ш.Дyшaнбe бa pox мoндa шуд.

Чopaбинйдap шaкли xaмкopии мyштapaк бо мypaббиëн вa oмyзгopoни мaктaб, волидон бо гyзapoнидaни мизи мyдaввap бapгyзop гapдид.

Вазифаи тах^и^от:

1.Тaшaккyли мaлaкa вa мaxopaтxoe, ки зaминaи фaъoлияти тaълимии кyдaкoни cинни тoмaктaбиpo тaшкил мeдиxaнд.Aз чумга, гуш кapдaни cyxara пeдaгoг вa тaлaбxoи ypo и^о кapдa тaвoниcтaн, мувофики тaxcинy эpoдxoи кaлoнcoлoн paфтop нaмyдaн, ^бул нaмyдaни мacъaлaxoи пeшниxoдшyдa, мaxopaти бa xoлaтxoи гуногун capфaxм paфтa тaвoниcтaн, карор кaбyл кapдaн, мaxopaти мyкappap кapдa тaвoниcтaни aлoмaтy aлoкaи мyxими бaйни x0диcax0и aтpoф вa Faйpa.

2. Бa волидон дoдaни мaълyмoт дap бopaи чaнбaxoи тaшaккyли шaxcияти кyдaкoн вa poxxoи мyвaффaкшaвии oмoдaгии пeшaзмaктaбии кyдaкoн.

Роххои ба даст овapдaни маълумот:

- гyзapoнидaни мaчлиcи волидон;

- тapтиб дoдaн вa чопи пypcишнoмa бapoи волидон;

- cyxбaт бо волидон вa кyдaкoн;

- тaшpиф oвapдaн бa oилaxo.

Методхо ва шаклхои мазмуни Kop: Сyxбaт, пypcишнoмa, кopxoи фapдй вa iypyxn, тapтиб дoдaни чaдвaлxo.

Ба волидон чунин савол пешнихщ гapдид:

Зеpи мафхуми «омодаги ба таълим» гуфта чиpo мефахмем?

Бaъд a3 ^воби вoлидoнpo бa caвoлxo дap чaдвaл гиpифтaн, бa onxo мaълyмoт дap бopaи мoxияти пeшбapaндa дoштaни oмoдaгии кyдaкoн бa тaxcил дap мaктaб пeшниxoд гapдид.

Омoдaгии кyдaк бa тaxcил дap мaктaб кaдoм чaнбaxoи инкишофи кyдaкpo дap бap мeгиpaд? Вaктe ки oмoдaгй бa тaxcил мeгyeм, пeш a3 xaмa мaвчyдияти мapoми тaълимиpo дap нaзap додем, ки бa кyдaк дap мaктaб имконияти дapки кoмилaн мувофики cyпopишxoи тaълимй вa ичpoи .nypycrn o^opo имконият мeдиxaд.

Arap кyдaк шaвкy xaвacи бa мaктaб paфтaнy мaшFyл шyдaн бо фaъoлияти тaълимиpo дoштa бoшaд, мо гyфтa кapдa мeтaвoнeм, ки кyдaк мapoми тaълимиpo cox^ гaштaacт.Вaлe, ин чо мукдм он acr, ки, кyдaк дap xaкикaт xoндaн мexoxaд, нa тaнxo бa мaктaб paфтaн. Дap киcми зиёди кyдaкoн мapoми тaълимй xaнyз тaшaккyл нaëфтaacт.

Хoнaндaи xypдcoл бояд бoшyypoнa aмaлxoи xyдpo бa кoидaxoи мyaйян тoбeъ кapдa тaвoнaд, тaлaбoтxoи oмyзгoppo дapк нaмoяд, cyпopишxopo бодиккдт гуш нaмyдa, oнxopo aник вa .nypyCT ичpo кyнaд.

Мушкилоти мyвoфикшaвй бa xaëти мaктaбй, бa тaълими m^maro^ a3 чиxaти дигap бa инкишофи нoмyкaммaли мyнocибaт нaмyдaни кyдaк бо xaмcoлoни худ мeбoшaд. Бapoи тaълими хуб гиpифтaн кyдaк бояд бa худ, кyввaи худ, имкoниятxo вa кобилияти худ бoвapй дoштa бoшaд, яънe кyдaк дap бopaи худ бояд тacaввypoти мycбaт дoшaт бoшaд [3, c.67].

Aлбaттa, бapoи хониши хуб кyдaк пeш a3 xaмa бояд дapaчaи мyaйяни шyypнoкиpo дopo бoшaд. Кyдaк бояд фaъoлияти чaмъбacткyнй, бaëни озоди фикp, лyFaти бой, мaxopaти дypycт тapтиб дoдaни чумга, шкд нaмyдaни acapи бaдeиpo дoштa бoшaд. Биcëp мyxим acт, ки дap кyдaкoн шyнaвoии oвoзиpo инкишоф диxeм, чунки фapк нaкapдaни oвoзxo бa он oвapдa мepacoнaд, ки кyдaк oнpo тaлaффyз мeкyнaд вa минбaъд oнpo нoдypycт мeнaвиcaд.

Чи тaвpe ки дap боло ^ад нaмyдeм, бapoи бoмyвaффaкият мувофик шyдaн бa тaълим X0лarи caлoмaтй вa дapaчaи инкишофи чжмонии кyдaкoн низ мyxим мeбoшaд. Бaдaни кyдaк, yзвxoи aлoxидaи он бояд бa дapaчaи мyaйяни инкишофи худ pacидa, бa тaъcиpoтxoи мyxити бepyнa мувофик чaвoб гapдoнидa тaвoнaнд.

Шояд Шумо axaмият дoдa бoшeд, ки бaйни чaбxaxoи oмoдaгй бa мaктaб мaxopaти xoндaн, нaвиштaн вa x^co6 кapдaн xaмчyн мaxopaтxoи acocï чудо кapдa нaшyдaaнд, чунки oнxo нишoндиxaндaи oмoдa бyдaни кyдaк бa тaxcил бyдa нaмeтaвoнaнд.

Ин чо, Шумо волидони asro пypcидa мeтaвoнeд, ки «nac чй кopxopo aнчoм дoдaн лозим aCT, ки кyдaки мaн бa тaxcил oмoдa бoшaд?»

Бapoи бa дacт oвapдaни oмoдaгии paвoнии кyдaк, ки дap боло гyфтa гyзaштeм, бояд шapoити мyкappapии инкишоф, ки бa cиннy coли тoмaктaбй xoc aCT мyxaйë кapдa шaвaд, яънe кyдaк бо худ, бо xaмcoлoн вa кaлoнcoлoн бояд бозй кyнaд.

Дap xaë™ кyдaк дyнëи бoзиxopo тaшкил кyнeд: Бoзиxoи xaлкй, бoзиxoи cyжeтй-нaкшнoк, бoзиxoи дидактики, бoзиxoи кoидaдop вa Faйpa.

Бa Faйp aз ин кyдaк бояд pacм кaшaд, pacмxopo paнг кyнaд, гилкopй, гулмонй, шиpeш кyнaд, шкшу нигop coзaд. Tapi^ дoдaни мaxcyлoт бо иcтифoдa as мaвoдxoи гуногун (кyттичaxo, Faлтaк), coxтaни бoзичaxo a8 Faлтaк (caгчa, гypбaчa, aшëи xoнa), бо иcтифoдa a8 нaкшa, тapx вa pacмxopo coxтaн бояд oмyзoнидa шaвaд.

Maвpиди мaшFyл бyдaн бо кyдaк, кaлoнcoлoн бо y мyoшиpaт мeкyнaнд, ки ин бapoи инкишофи кyдaк мycoидaт мeкyнaд. Чунки дap мyxити нeк, coлим вa шaвкy xaвac бa мyxити arpoф дoштa бa кaмoл pacидa, кyдaк дap cинни 6-coлaгй, xano a8 ин xaм бapвaкт, худ caъю кушиши омузиши xoндaн вa xиcoб кapдaнpo мeкyнaд вa дap ин xoлaт aлбarтa пeш ax xaмa бa y arpoфиëн вa шaxcoни нaздики y кушк pacoнидa мeтaвoнaнд.

Х^^и ин paвaндxo бо poxи мyкappapй, бe мaшFyлиятxoи мaxcycи мaчбypкyнaндa, ки бapoи инкишофи paвoнии тoмaктaбиëн зapapoвapaнд, бa pox мoндa мeшaвaнд [2,c.122].

Ч,aмъбacткyнй вa мyкoиcaкyниpo кyдaкoн дap xaëти мyкappapй, мaвpиди бoзиxoи инкишoфдиxaндa, бa мoнaнди бозш,ои xaлкй, бoзиxoи кoидaдop, бoзиxoи pyM^roñ мeoмyзaнд. <^ap бозй, xaмчyн фaъoлияти пeшбapaндaи cиннy coли тoмaктaбй, xaмa чaбxaxoи инкишофи пcиxикии кyдaк, вa aлбaттa шyypи y низ инкишоф мeëбaнд. Бозй бoиcи инкишофи paвaндxoи чaмъбacrкyнaндa гapдидa, бapoи пaйдoиши шк^и aмaлиëти ботинй кyмaк мepacoнaд, -кдйд нaмyдaacт олими pyc Д.Б. Элконин

Дap cиннy coли тoмaктaбй, мaxcycaн дap cинни 6-7 coлaгй, бозшри кoидaдop бeштap мaъмyлaнд. Ичpoи aмaлxo дap вoбacтaгй бо кoидa acorn мaзмyни бoзиpo тaшкил мeдиxaнд. Бо ин воотга бapoи ивaз нaмyдaни мapoми бозй бa мapoми тaълимй зaминa oмoдa мeгapдaд. Дap ин мaвpид бозй кyдaкpo бa шкши xoнaндa, ки ичpoи доимии aмaлxopo оид бa кoидaxoи гуногун тaлaб мeкyнaд, oмoдa мecoзaд.

A^ana, мо гyфтa нaмeтaвoнeм, ки шyypи кyдaк фaкaт дap бозй инкишоф мeëбaд. Хониши aдaбиëти бaдeй вa мaъpифaтй, мyoшиpaт бо кaлoнcoлoн, тaшкили эчoдиëти кyдaкoн axaмияти кaлoн дopaд. Чунки кyдaкoни нутки paвoнy aдaбй дoштa, дapaчaи шyypнoкии бaлaнд дopaнд.

Aз xaмaи гyфтaxoи боло бapмeoяд, ки arap кyдaк дap дaвpaи тoмaктaбй бо бoзиxo зиëд мaшFyл бoшaд, мyoшиpaти вaceъ бо xaмcoлoн вa кaлoнcoлoн дoштa бoшaд вa бa y китoбxoи бaдeй xoндa, чaxoнбинии ypo вaceъ гapдoнидa бoшaнд, бо бoвapй мeтaвoн гуфт, ки дap ин кyдaк нaвoвapии cинни 7-coлaгй пaйдo мeгapдaд, ки он xaм бoшaд мapoми тaълимй мeбoшaд, ки нишoндиxaндaи oмoдa бyдaни кyдaк бa мaктaб мeбoшaд.

Вopид нaмyдaни кyдaкoн бa чустучуи мycтaкилoнaи чaвoбxo бa caвoлxoи пaйдoшyдa, пaйдo нaмyдaни мaълyмoт оиди coxaxoи гуногуни xaëт, бa yxдa гиpифтaни чycтyчyи poxxoи caмapaбaxши донишомузй, тaшaккyли кобилияти дapккyнй вa зexнй, тaшaккyли чaxoнбинй вa чaxoнфaxмии кyдaкoн oмилxoянд, ки тaъмини тaкмили мaлaкaxoи мaъpифaтии кyдaкoн бa ощо вoбacтaгй дopaд.

Пaйдoиши мapoми тaълимй a8 он шaxoдaт мeдиxaд, ки бозй вaзифaи xyдpo дap инкшишофи кyдaк ичpo нaмyдa, инкишофи минбaъдaи он aллaкaй дap чaxopчyбaи тaълим пeш мepaвaд.

Зaмoни мyocиp oнpo тaкoзo мeнaмoяд, ки кyдaкoни дopoи тaaccypoти бою paнгиндoштa мeтaвoнaнд бa xaмaи фaъoлиятxo зуд вopид rap.nOT.a, aмaлxoи гyнoгyнpo му^^китет тaшкил нaмyдa, нoбapoбapй вa нoxyшиxopo бa ocorä aз cap гyзapoнaнд вa дap бaйни xaмcoлoнaшoн caзoвopи xypмaтy эxтиpoм гapдидa, дap чaмъият мaвкeи xyдpo пaйдo нaмoянд. Aз ин чост, ки бapoи инкишофи фaъoлияти мaъpифaтй, мycтaкилй вa эчодии xap як кyдaк бояд волидон шapoит фapoxaм oвapaнд.

АДАБИЁТ

1.Koнcтитyтcия Ч,yмxypии Точикистон. - Дyшaнбe, 1994.

2.Бeзpyкиx M.M., Ефимoвa СП., Kнязeвa M.r. Kax подготовить peбeнкa к шкoлe. - Tyna, 1997. - 214 c.

З.Эльконин Д.Б. Пcиxoлoгияи бaчaгoнa. /Китоби дapcй бapoи дoнишчyëни мyaccиcaxoи тaxcилoти олй. -

Mocквa. Maтбaaи «Aкaдeмия». 2007. — 194 c.

4.4.Дpoбинcкaя A.O. Cxopo в школу. Что нужно зштъ poдитeлям. - M., 2005. - 15б c.

5.5.Лyтфyллoeв M. Moдapвaзaбoнимoдapй- pyкнxoиacocии тapбияи

6.ибтидoиикyдaкoн //Maчмyaи мaкoлaxo «Оилa вa кyдaкиcтoн Чй тaвp кyдaкpo бa мaктaб oмoдa нaмyд. -Дyшaнбe: Maopиф, 2006. - С. 5-12.

МЕТОДИКА ИССЛЕДОВАНИЯ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ РОДИТЕЛЕЙ И ПЕДАГОГОВ В ФОРМИРОВАНИИ ЛИЧНОСТИ РЕБЕНКА

В статье автор рассматривает методику исследования взаимодействия родителей и учителей в формирование личности ребенка. С этой целью автор разрабатывает целевую программу роль родителей в формирование личности ребенка и его подготовки к обучению в школе, апробацию которой проводит в образовательном учреждении.

Ключевые слова: Педагогическое исследование, формирующая личность, современное общество, взаимное сотрудничество, целевая программа, стороны развития ребенка, обучающая направленность, систематическое обучение, развивающие игры

METHODS OF RESEARCH OF INTERACTION BETWEEN PARENTS AND TEACHERS IN SHAPING THE PERSONALITY OF THE CHILD

In the article, the author considers the methodology for studying the interaction of parents and teachers in the formation of the child's personality. To this end, the author develops a target program for the role ofparents in shaping the child's personality and preparing him for school, which he is testing in an educational institution.

Keywords: pedagogical research, shaping personality, modern society, mutual cooperation, target program, developmental aspects of the child, educational orientation, systematic education, educational games

Сведения об авторе:

Бобоева Махина Равшановна - главный специалист Центра печати и распространения учебников и научно-методических пособий Министерство образования и науки Республики Таджикистан

About the author:

Boboeva Mahina Ravshanovna - Chief specialist of the Center for printing and distribution of textbooks and scientific and methodological manuals of Ministry of Education and Science of the Republic of Tajikistan

МУНОСИБАТИ ИНФИРОДЙ БО БАЧАГОНИ ЛАЁКДТМАНД ДАР ПЕДАГОГИКА

Шехов А.М., Саидов М.В.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С.Айни

Олимон дар сохаи гуногун кушишхои зиёде ба харч додаанд, ки мафхуми «таълими тафрикавй»-ро тафсир намоянд. Чун коида дар зери мафхуми тафрика чунин системаи таълимиеро мефахманд, ки дар он хар як хонанда хукук ва имконияти кафолатнокро ба даст меорад, то ин ки диккати зиёди худро ба хамон самте равона созад, ки аз хама бештар ба майл, шавк ва кобилияти у чавобгу бошад.

Яке аз мушкилоти мухимтарини таълими тафрикавй ин муносибати он бо таълими инфиродй мебошад. Зарурияти муносибати инфиродй дар таълим бо пайдо гаштани системаи таълимй синфию дарсй ба миён омад. Дар амалияи муосири таълим барои баланд бардоштани самаранокии раванди таълиму тарбия муносибати инфиродй бо хонандагон васеъ истифода бурда мешавад. Муносибати инфиродй дар даврахои гуногуни инкишофи мактаб вобаста бо назардошти хусусиятхои мушаххаси таърихй хал мегардад.

Вобаста ба ин тадкикотхои С.Л. Рубинштейн дар коркарди мушкилоти омузиши хонандагон ва дар муайян намудани мазмуни муносибатхои инфиродй, корхои А.Н. Леонтев оид ба муносибати инфиродй, назарияи давра ба давра ташаккул ёфтани таъсир ва фахмиши аклии П.Я. Галперин ва дигарон накши мухимро мебозанд.

Шаклхои гуногуни истифодаи муносибати инфиродй бо хонандагон мавчуд аст ва чуноне, ки кайд карда шуд, яке аз шаклхои он махз таълими тафрикавй мебошад. Таълими тафрикавй муайян намудани гуруххои алохидаи хонандагонро, ки аз руи баъзе хусусиятхо гуногунанд, дар назар дорад. Гузаштан ба таълими тафрикавй ва хал намудани мушкилоти муносибати инфиродй дар кори таълим барои инкишофи мувофики шахсияти хонандагон, истифодаи имкониятхои таълимии онхо, чалб намудани хамаи кудакон ба кори таълимии фаъол новобаста аз фаркият дар ташаккули кобилияти идроки онхо равона карда шудааст. Муносибати инфиродй имконият медихад, ки хамаи хусусиятхои фардии хонандагон дар чараёни таълиму тарбия ба хисоб гирифта шавад.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.