Научная статья на тему 'МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМ ВОСИТАСИДА ТАЛАБАЛАРНИНГ МУСТАҚИЛ ЎРГАНИШ ФАОЛИЯТИНИ ПЕДАГОГИК ЛОЙИҲАЛАШ'

МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМ ВОСИТАСИДА ТАЛАБАЛАРНИНГ МУСТАҚИЛ ЎРГАНИШ ФАОЛИЯТИНИ ПЕДАГОГИК ЛОЙИҲАЛАШ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
10
1
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
масофавий таълим / мустақил ўқув-билув фаолият / педагогик-дидактик лойиҳалаш / касбий-соҳавий контент. / distance education / independent educational activity / pedagogical and didactic design / professional content.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ширинова, Феруза Атхамовна

Ушбу мақолада нофилологик олий таълим йўналиши талабаларининг инглиз тили фанидан мустақил ўқув-билув фаолиятини ривожлантиришда масофавий таълим воситасидан самарали фойдаланиш мақсадида педагогик-дидактик лойиҳалаш технологиясини такомиллаштирилгани ҳақида ёритилди.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

PEDAGOGICAL-DIDACTIC DESIGN OF INDEPENDENT ACTIVITIES OF STUDENTS THROUGH DISTANCE EDUCATION

This article highlighted the improvement of pedagogical and didactic design technology in order to effectively use the distance learning tool in the development of independent learning activities of students for English subject in non-philological higher education. It is also said that the project technology was used as methodological support from the "Social and professional interaction" training manual developed for students of medicine-pharmaceutics.

Текст научной работы на тему «МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМ ВОСИТАСИДА ТАЛАБАЛАРНИНГ МУСТАҚИЛ ЎРГАНИШ ФАОЛИЯТИНИ ПЕДАГОГИК ЛОЙИҲАЛАШ»

Oriental Renaissance: Innovative, (E)ISSN: 2181-1784

educational, natural and social sciences 4(01), Jan., 2024

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7 www.oriens.uz

МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМ ВОСИТАСИДА ТАЛАБАЛАРНИНГ МУСТАЦИЛ УРГАНИШ ФАОЛИЯТИНИ ПЕДАГОГИК ЛОЙИХДЛАШ

Ширинова Феруза Атхамовна,

Узбекистан Халкаро Ислом Академияси "Чет тиллари" кафедраси катта укитувчиси, PhD Тел: 99 305 77 73 feruzashirinova12@gmail. com

АННОТАЦИЯ

Ушбу мацолада нофилологик олий таълим йуналиши талабаларининг инглиз тили фанидан мустацил уцув-билув фаолиятини ривожлантиришда масофавий таълим воситасидан самарали фойдаланиш мацсадида педагогик-дидактик лойи^алаш технологиясини такомиллаштирилгани уацида ёритилди.

Калит сузлар: масофавий таълим, мустацил уцув-билув фаолият, педагогик-дидактик лойщалаш, касбий-соуавий контент.

ПЕДАГОГИКА-ДИДАКТИЧЕСКАЯ ПРОЕКТИРОВАНИЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ СРЕДСТВАМИ

ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ

АННОТАЦИЯ

В данной статье освещено совершенствование технологии педагогического и дидактического проектирования с целью эффективного использования инструмента дистанционного обучения в развитии самостоятельной учебной деятельности студентов по предметам английского языка нефилологического вуза. Также сообщается, что в качестве методического обеспечения использовалась технология проекта из учебного пособия «Social and professional interaction», разработанного для студентов медицины-фармацевтики.

Ключевые слова: дистанционное обучение, самостоятельная учебная деятельность, непрерывное образование, интенсивная работа, индивидуальный подход.

PEDAGOGICAL-DIDACTIC DESIGN OF INDEPENDENT ACTIVITIES OF STUDENTS THROUGH DISTANCE EDUCATION

ABSTRACT

This article highlighted the improvement of pedagogical and didactic design technology in order to effectively use the distance learning tool in the development of

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

independent learning activities of students for English subject in non-philological higher education. It is also said that the project technology was used as methodological support from the "Social and professional interaction" training manual developed for students of medicine-pharmaceutics.

Key words: distance education, independent educational activity, pedagogical and didactic design, professional content.

Бугунги кунда таълим йуналишларида фанларни укитишнинг педагогик-дидактик лойихасини ишлаб чикиш ва уларнинг методик таъминотини яратиш укув жараёни узлуксизлигини ва таълим сифатини таъминлашнинг мухим омилларидан бирига айланди. Хусусан, масофавий таълим мухитида талабаларнинг мустакил ишларини ташкил этишда укитувчи ва талабаларнинг масофадан туриб амалга ошириладиган биргаликдаги фаолиятини пухта уйланган педагогик-дидактик лойихдсини ишлаб чикиш таълимнинг натижавийлигини таъминлашда мухим урин тутади. Бунда лойихалашнинг асосий максади талабага тайёр билимларни эмас, билимларни муваффакиятли эгаллаш ва бойитиб боришнинг самарали йулларини курсатиш, талаба билан индивидуал хамкорликни йулга куйиш асосида унинг мустакил фаолиятини тугри ташкил этишнинг педагогик шарт-шароитини яратиб беришдир. Ушбу шарт-шароитлар дидактик шакллантирилган замонавий ёндашувлар асосида ташкил этилсагина керакли натижани беради. Бунинг учун таълим, фан, ишлаб чикаришни ахборот технологиялари ва чет тили билан интеграциялаш, яъни бир бутуннинг алохида бир-бирига боглик кисмларини назарий билимлар асосида яхлитлаш, тулдириш ва юкори даражага олиб чикишга йуналтирилган боскичли кетма-кетлигини ишлаб чикиш керак булади.

МУ^ОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Кейинги йилларда таълимни педагогик-дидактик лойихалаш масаласи куплаб педагогик тадкикот ишларининг объектига айланган булиб, уларда педагогик - дидактик лойихалашда таълим максади, мазмуни, шакли ва воситаларининг узаро узвий богликлиги ва боскичли кетма-кетлигини таъминлашга каратилган технологик жараён акс эттирилади. Ушбу жараёнда хар бир унсурнинг бажарадиган функцияси ва ундан келиб чикадиган самарадорлик натижалари курсатиб берилади. Жумладан, М.Б.Уразова таълим жараёнини педагогик лойихалашда асосан тизимни шакллантирувчи функцияларга эътибор каратиш; бунда педагогик жараённи амалга ошириш боскичидаги асосий тушунчалар, конунлар, назарияларга эътибор бериш;

КИРИШ

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

aManuëTga KeHr MuKëcga TaTÖuK этнmra HyHarrapHnagHraH acocufi KyHuKManapHu puBo^naHTupumra TafiëprapnuK ^apaëHHHH maKnnaHTupumga Ha3apufi MaTepuarnapHu umkoh Kagap axnuT xonaTga öepum; ^aHnapapo anoKagopnuKHu ypHaram KepaKnuruHu unrapu cypagu [2].

A.^.XyppaMOB эсa nofiuxaHu Ty3umga Kaficu ypuHga KaHgafi ôhhhm эraмaннmн, Ma3Kyp ^apaëHga gugaKTuKaHuHr Kaficu KoHyH-Kouga Ba TaMofiunura aMan KunuHurnu, yKyB ^apaëHuga Kaficu gapc Typu Ba öocKH^napu, KaHgafi ycynnap, axöopoT TexHonoruanapu Ba gugaKTuK MaTepuarnapgaH ^ofiganaHunurnu aKC эттнpнпнmн KepaKnuruHu, nyxTa Ty3unraH nofiuxa yKyB ^apaëHHHH axmu ëKH atno gapa^aga SynurnuHH Ka^onaraamuHu xaMga TanaöaHHHr MycTaKun urnnam ^aonuaTHHH Tyrpu TamKun этнmгa 3aMHH aparamuHu TatKugnafigu [3].

E.A. BaxTHHa ynapgaH aBBanpoK gugaKTuK MyxuT xaKuga KyfiugarunapHu 6aH этгaн эgн: gugaKTuK MyxuT - 6y TatnuM MaKcagnapu, Ma3MyHu, ycynnapu Ba TamKunufi maKrnapu MatnyM 6up $aH goupacuga y3rapyBHaHnuKKa Mocnama onaguraH Ba ypraHyBnunapHuHr $aH w3acugaH ôunuM, KyHuKMa xaMga, ManaKanapHu эraмam ^apaëHuHu ocoHnamrapaguraH gugaKTuK mapouraap Ma^MyacugaH uöopaT MyxuTgup[4]. H.X. HMuHaxyHoBa эca gugaKTuK uMKoHuaraap xaKuga $uKp S^gnupuS, gugaKTuK uMKoHuaraap - 6y negaror ToMoHugaH MycTaKun TatnuM ^aonuaTuHu MyHTa3aM aManra omupum ynyH кoмneтeнцнaпapнн maKmamupum uHraro tuhuhu yKuTum Ma3MyHu, ycynnapu Ba maKnnapuHu MaKcagnu TaHnam fiynu öunaH KypcaranaguraH nopa-Tagôupnap Ma^Myu экaнпнrннн Kafig этagн [5].

Ho^unonoruK OTMnapga TanaöanapHuHr coxaBufi uHraro TunugaH MycTaKun yKyB-6unyB ^aonuaraHu puBo^naHTupumHu negaroruK - gugaKTuK nofiuxanam axöopoT Ba кoммyннкaцнoн TexHonorua BocuTanapugaH ^ofiganaHraH xonga Typnu TatnuM nnaT^opManapuHu gugaKTuK TatMuHnamHu

TamKunnamTupumra KaparnnraH ôynuô, C.n.EpeMeeBa ymöy Macananapgaru MaB^yg MyaMMonap: SupuHnugaH, Maco^aBufi TexHonoruanap ëpgaMuga yKyB ^apaëHuHu nofiuxanamHuHr go-raapSnuru Ba axaMuaTnunuru, negaroruKa ^aHuga ymöy xoguca Ba ycnyöufi acocnapHuHr MoxuaTu Ba y3ura xocnuru xaKugaru Ha3apufi roanapHuHr eTapnu gapa^aga puBo^naHMaraHnuru; uKKuHnugaH, Maco^aBufi TexHonoruanapra acocnaHraH yKyB ^apaëHu cu^arn guHaMuKacuHu puBo^naHTupumra öynraH эxтнё®; Ba unMufi acocnaHraH Me3oH-6axonam napagurMacuHuHr fiyKnuru öunaH acocnaHumuHu тatкнggaнgн"[6].

^apxaKuKaT, 3aMoHaBufi TatnuM Typu öynraH Maco^aBufi TatnuM BocuTacuga yKyB ^apaëHuHu nofiuxanam öyryHru KyHga Ha3apufi Ba MeToguK ^uxaTgaH TynuK TagKuK этнпмaгaн ôynuô, xycycaH, TanaöanapHuHr MycTaKun TatnuM onumuHu

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

масофавий таълим платформалари воситасида педагогик-дидактик лойихалаш борасида муаммолар талай. Ушбу жараёнда, аввало, педагогнинг гурухларда талабалар мустакил ишларини ташкил этиш жараёнига тайёргарлик даражаси нихоятда мухим урин тутади. Бунда укитувчи анъанавий педагогик жараённи ноанъанавий педагогик жараён, яъни масофавий таълим мухитидаги жараёнга алмаштириши, яъни таълим жараёнининг масофавий мухитга мослаштирилган дидактик технологиясини ишлаб чикиши ва уни амалга ошириши керак булади.

Маколанинг илмийлиги шундаки, педагогик лойихалаш, одатда, тизимли укитишнинг дастлабки боскичидан, яъни ижтимоий буюртма талабларини, муайян йуналишда тахсил олаётган талабаларнинг эхтиёжларини ва таълим максадларини тахлилидан бошлаб бу эхтиёжларни кондириш учун укитиш тизимини ишлаб чикишгача булган барча жараёнларни, укув материалларини, фаолият турларини, методлар ва воситаларни хам камраб олади. Ушбу воситалар таълим максадидан келиб чикиб ва мазмунига боглик холда кандай ишлатилиши, кандай кулланиш кандай натижага олиб келиши тизимли равишда баён этилади. Бугунги кунда таълимда ахборот технологиялардан фойдаланишда, айникса масофавий таълим воситасида мустакил таълим олишни ривожлантиришда педагогик лойихалашнинг ахамияти ортиб бормокда.

С.П.Еремеева укув жараёнининг айнан мустакил таълим кисмини масофавий таълим оркали лойихалаш инсонпарварлик гоялари, компетенцияга асосланган ёндашув, масофавий технологиялар, ва укув жараёни сифатини такомиллаштириш учун самарали технологик асос булувчи ижтимоий буюртма; тадкикот максади; концептуал, мазмунли, назорат, бахолаш ва самарали блоклар; тизимлардан иборат укув жараёни сифат динамикасининг такомиллашган натижаси деб хисоблайди. Бунда мустакил таълимни укув жараёни субъекти сифатида талабага йуналтириш; индивидуал укув йуналишларини педагогик жараёнда уз-узини бошкаришни ташкил этиш каби масофавий таълимнинг асосий технологиялари воситасида укув жараёни самарадорлигини таъминланади"[6].

Илгор хорижий мамлакатларнинг тажрибалари шуни курсатмокдаки, мустакил таълимни самарали ташкил этиш ва талабаларни мустакил ишлашга услубий-психологик тайёрлаш купрок педагогларга боглик. Жумладан, Финляндия Хельсинки университети профессори Яркко Ламписелькининг таъкидича, таълим тизимига ракамлаштиришнинг кириб келиши жуда куп технологик, педагогик ва ташкилий узгаришлар булишига олиб келди. Ушбу жараёнда таълим берувчининг хам, таълим олувчининг хам уз урни ва узига

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

хос фаолияти мавжуд булиб, таълимнинг натижавийлиги ушбу таълим субъектларининг биргаликда, хамкорликда бажарадиган фаолиятларига боглик булади. Бирок бу жараёнда етакчилик функцияси укитувчига тааллукли булиб, укув жараёнини замонавий ёндашувлар асосида ташкил этишда укитувчи укув жараёни учун тулик узгартирилган тизимлар ва материаллар яратиши керак булади [7].

Дархакикат, агар инглиз тили мисолида олиб курадиган булсак, укитувчи масофадан туриб топширикларни беришда инглиз тили билимлари асосида табакалаштирилган гурухларнинг хар бири учун алохида, хатто айрим холларда битта талаба учун хам алохида топшириклар тизимини ишлаб чикса ва улар билан индивидуал ишласагина таълимда натижавийликка эришади. Албатта, гурухлар ва хатто талабалар билан мунтазам хамкорликда ва бу тарзда индивидуал ишлаш укитувчининг куп вакт сарфлаши эвазига амалга оширилади. Бирок булар дастлабки ташкилий жараёнлар булиб, талабалар мустакил ишлаш жараёнига тугри йуналтириб олингандан кейин, яъни ташкилий механизмлар ишга тушгандан кейин ва талабаларда мустакил ижодий ишлаш куникмаси шакллангандан кейин улар узларининг ишлаш йуллари ва ишлаш воситаларини яратиб оладилар. Шу тарзда аста-секинлик билан укитувчидаги ташкилотчилик функцияси фаол талабаларга утиб боради ва укитувчи ташкилотчиликдан факат маслахатчи функциясини бажарувчи шахсга айланиб боради.

Ушбу жараённи ташкил этиш учун педагог масофавий таълимда ишлаш учун педагогик-дидактик жихатдан кулай деб тан олинган таълим платформасини танлаши ва юклаб олиши (жумладан, агар Moodleни танласа, Moodle платформасини интернет тармокларидан юклаб олиши), сунг уз фани буйича хохлаган тилида "фан курси"ни ташкил килиши мумкин. Бундан ташкари нутк фаолиятининг турт турини ривожлантиришга самарали кумак берувчи кушимча дастурий таъминотларни, яъни "BigBlueButton", "Audacity" ва "WEBM-videoplayback" кабиларни юклаб олиш билан педагоглар уз фанлари буйича мустакил ишларни мукаммал ташкиллаштириш имкониятига эга буладилар.

Инглиз тилини укитишда Moodle платформаси воситасида талабалар мустакил ишларини ташкил этишни дидактик лойихалашда укув жараёни аввалида педагог томонидан максад килинган натижага кийинчиликсиз эришиш имкониятини берувчи дидактик мухитни яратиш керак. Дидактик мухит педагог томонидан махсус яратилиши ва таълимдаги узгаришларга мослашувчан булиши керак. Бундан ташкари мустакил таълим жараёни

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

дидактикани, уни режалаштириш ва амалга оширишни лойихалаш, ундаги таълим шакллари ва воситаларини педагог тамонидан узгартириб, янгилаб туришдан иборатдир. Мустакил таълимни масофавий таълим мухитида лойихалаштиришда максадни аник куйиш ва таълим технологияларини тугри танлаш самарали натижага эришишнинг дастлабки кадами хисобланади. Шунингдек, лойихалашда электрон таълим мухитига ва электрон ресурс манбаларига, укув жараёнини масофадан ташкиллаштириш талабларига хам эътибор каратиш керак булади. Дидактик дизайннинг эстетик талаблари психологик кулай мухитни яратиш, тафаккурнинг хиссий-мажозий таркибий кисмини фаоллаштириш, маданий унсурларни муомалага киритиш кабиларга йуналтирилиши даркор.

Педагогнинг уз фани доирасидаги мустакил ишларни айнан ракобатбардош мутахассисни шакллантириш максадида ташкиллаштириши кераклиги аникланди. Бунда таълимий, тарбиявий ва ривожлантирувчи боскичларнинг тугри таксимланиши талабадаги мустакил укув-билув фаолиятни самарали ривожлантиришда ва педагог билан масофадан ишлаш куникмасини шакллантиришда кутилган натижага олиб боради.

Таълимий максад - талабалардаги билим, куникма, малакани ривожлантириш; чет тили укитишда фанлараро алокадорликни таълим шакллари булган анъанавий, аралаш ва масофавий шакллардан фойдаланиб таъминлаш; чет тилини укитишда талабалардаги нутк фаолиятининг 4 турини бир пайтнинг узида ривожлантиришда аутентик материаллар, АКТ + аутентик материаллар ва масофавий таълим платформаларидан фойдаланиш самарали натижани беради.

Тарбиявий максад - маънавий етуклик, билим олишга интилувчанлик, наъмунали хулк, ватанпарварлик, инсонийлик туйгулари, ижтимоий тайёргарлик ва уз-узига талабчанлик хислатлари билан тарбияланган талаба масофавий таълим мухитида мустакил фаолиятни тугри олиб боради.

Ривожлантирувчи максад - талабаларнинг АКТ ва чет тилини билиш даражаларини ривожлантиришда, мутахассислик фанларини чет тилида узлаштиришга, кушимча манбалар билан ишлаш оркали уз-узини такомиллаштиришга, мустакил укув-билув фаолиятни шакллантиришга, мустакил ижодий фикрлаш ракобатбардош мутахассис булиб етишиб чикишига асос булади.

Юкорида курсатиб утилган омиллар талаба шахсини уз касбининг етук инновацион мутахассиси булиб шаклланишига ва ижтимоий-иктисодий буюртма талабларига мос кадр булишига хизмат килади. Ишлаб чикилган

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

лойиха технологиясини тиббиёт-фармацевтика йуналиши талабаларини инглиз тилини укитишга тадбик килишда инглиз тилидаги махсус максадларга ва касбга йуналтирилган аутентик укув материалларидан фойдаланилди. Лойиха технологиясидан масофавий таълим мухитида фойдаланиш учун Moodle платформаси восита сифатида хизмат килди.

Масофавий таълим мухитида Moodle платформаси воситасида талабаларнинг мустакил укув-билув фаолияти компетенциясини ривожлантиришга хисса кушувчи, энг аввало, аналитик, лойихавий, мулокот кобилиятларини ривожлантирувчи восита сифатида кабул килиш мумкин. Е.А. Вахтина Moodle платформасини укув жараёнига дидактик лойихалаш борасида куйидаги туртта: функционал; ижтимоий-иктисодий; эргономик; эстетик жихатларни эътиборга олиш керак, деб хисоблайди. Унинг ушбу фикрлари таълимни дидактик лойихалашда мухим урин тутади, чунки дидактик лойихалашнинг функционал томони ижтимоий буюртмачининг янги турига йуналтирилган битирувчининг келажакдаги касбий фаолияти модели билан богланишига олиб келади. Урганилаётган объектнинг дидактик дизайнининг ижтимоий-иктисодий томонини урганилаётган объект татбик этилаётган тизим, лойиха, технологиялар самарадорлигидан келиб чикадиган таълим сифати курсаткичларидаги ижобий узгаришлар асосида бахолаш имконини беради. Бу уринда шуни хам таъкидлаш жоизки, ривожлантиришга каратилган мустакил таълим талабанинг нафакат таълим олиб турган вазиятида, балки кейин хам уз устида мустакил ижодий ишлашини давом эттиришига ва келажакда ракобатбардош мутахассис булиб етишишига туртки беради. Кайд этилган назарий асослардан келиб чикиб, тадкикотимиз жараёнида нофилологик йуналишлари учун инглиз тилини укитишда талабаларнинг мустакил укув-билув фаолиятини дидактик лойихалаш технологиясининг методик таъминоти хам ишлаб чикилди. Ушбу методик таъминотда нофилологик олий таълим муассасалари учун бугунги кунда долзарб ва амалий жихатдан энг мухим булган ижтимоий буюртма талабларидан келиб чикадиган ракобатбардош мутахассис тайёрлаш учун зарур буладиган омиллар - касбий компетентлик, АКТ ва чет тили компетентлигини таъминлашга асос буладиган таълимий жихатлар, бунда талабанинг мустакил укув-билув фаолиятини тугри ташкил этишни дидактик тизимини курсатиб беришга харакат килинди.

Л.Н. Почиланила ракобатбардош талаба тайёрлаш жараёнида мустакил иш самарадорлигини ошириш учун университетларга киритилган замонавий Moodle LMS масофавий таълим платформадан фойдаланилгани, тизимга жойлаштирилган объектга йуналтирилган модулли динамик укув мухитини

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

урганиш бошкарув тизим масофавий электрон курслар ва веб-сайтларни лойихалашга имкон берганини кайд этади. Хусусан, талабалар томонидан индивидуал тарзда фанларни урганиш, укитувчилар малакасини ошириш дастурларини амалга ошириш, талабалар илмий тадкикотларини ташкил этиш, фан олимпиадалари турларини утказишда фаол кулланилаётганини таъкидлайди [8].

Республикамиз олий таълим муассасаларида хам Moodle платформаси 2020 йилдан кенг микёсда жорий этила бошланди. Moodle платформаси тил урганиш учун хам жуда кулай булиб, талабалар ахборот технологияларида кулланиладиган мутахассислик терминларини хам автоматик тарзда инглиз тилида урганиш имкониятига эгалар. Таълимда масофавий таълим платформаларидан фойдаланиш нофилологик олий таълим муассасалари талабаларида инглиз тилини умумий-сохавий максадларда эгаллаб, келажакда уз билим, куникма ва малакаларини нутк фаолиятининг барча турларини фаол куллаган холда уз сохаларида етук мутахассис эканликларини намоён кила олишларига замин яратади.

Мустакил таълимнинг самарадорлигини ошириш мустакил таълим жараёнини аутентик материаллар асосида ахборотлаштириш ва уни тугри ташкил этишнинг педагогик-дидактик лойихалаш технологиясини ишлаб чикишни такозо этади. Талабаларнинг сохавий инглиз тилидан мустакил ишларини барча нофилологик таълим йуналишлари учун умумий булган ижтимоий буюртма талабларидан келиб чикадиган ва тиббиёт-фармацевтика йуналишидаги мутахассислик фанлари билан узвий алокадорликка йуналтириб ишлаб чикилган методик таъминотни Moodle платформасига жойлаш асосида хамда талабалар билан мунтазам индивидуал хамкорликни йулга куйиш оркали ташкил этиш мустакил ишлар самарадорлигни кафолатлайди.

АДАБИЁТЛАР РУЙХАТИ (REFERENCES)

1. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2019 йил 8 октябрдаги Узбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш Концепцияси. ПФ-5847-сонли Фармони https://lex.uz/docs/4096197

2. Уразова М.Б. Совершенствование технологии подготовки будущего педагога профессионального образования к проектировочной деятельности: пед.фан.ном. (PhD)., - Т., 2015. - 26 с.

3. Хуррамов А.Ж. Математика укитиш методикаси фани укув машгулотларини лойихалаб укитиш методикасини такомиллаштириш: пед. фан. ном. дисс..,- Чирчик., 2019. - 66 б

SJIF 2024 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

4. Вахтина Е.А. Дидактический дизайн как механизм реализации теории социального конструктивизма в инженерном образовании. // Ж. Инструментальня дидактика и дидактический дизайн. -Уфа., 2013.- №290. - С.

5. Иминахунова И.Х. Булажак мутахассисларнинг мустакил таълим жараёнларини ривожлантиришнинг назарий асослари: пед.фан.ном.(PhD)., дисс.- Наманган., 2021.- Б. 51-55

6. Еремеева С.П. Проектирование учебного процесса студентов вуза средствами дистанционных технологий: кан. пед.наук. дисс.- Челябинск., 2013.

7. Яркко Ламписельки. Таълимни ракамлаштириш / "Финляндия тажрибасини урганиш: Таълимда бахолаш" буйича онлайн семинар материаллари. 2021 йил 4 май marita.harmala@karvi.fi

8. Починалина Л.Н. Педагогическое обеспечение самостоятельной работы студентов ВУЗа в условиях дистанционного обучения: кан.пед.наук...дисс. -М., 2007. - 97 с

98.

- С 185.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.