Научная статья на тему 'Малака ошириш жараенида информатика ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик- акмеологик хусусиятлари'

Малака ошириш жараенида информатика ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик- акмеологик хусусиятлари Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
158
35
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
андрагогик ва акмеологик ёндашувлар / тингловчи / таълим олувчи / ўз-ўзини реализациялаш / андрагогика / андрагогический и акмеологический подходы / слушатели / обучаемый / самореализация / андрагогика

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ахмедова Шаира Билалхановна

Мақолада малака ошириш жараёнида информатика ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик-акмеологик хусусиятлари аниқлаштирилган, замонавий ёндашувлар сифатида андрагогик ва акмеологик ёндашувларнинг ўзаро алоқадорлиги ва таъсир доираси белгиланган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

андрагогико-акмеологические особенности развития творческого мышления учителей информатики при повышении квалификации

В статье выявлены андрагогико-акмеологические особенности развития творческого мышления учителей информатики при повышении их квалификации, определены взаимосвязь и влияние андрагогических и акмеологических подходов.

Текст научной работы на тему «Малака ошириш жараенида информатика ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик- акмеологик хусусиятлари»

г

Ахмедова Шаира Билалхановна, Узбекистон Миллий университети «Педагогика ва умумий психология» кафедраси мустакил изланувчиси

8

МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЕНИДА ИНФОРМАТИКА УДОТУВЧИЛАРИНИНГ ИЖОДИЙ ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ АНДРАГОГИК-АКМЕОЛОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ

УДК: 378. 147

ахмедова Ш.Б. мАлАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИДА ИНФОРМАТИКА УК.ИТУВЧИЛАРИНИНГ ИЖОДИЙ ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ АНДРАГОГИК-АКМЕОЛОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ

Маколада малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик-акмеологик хусусиятлари аниклаштирилган, замонавий ёнда-шувлар сифатида андрагогик ва акмеологик ёндашувларнинг узаро алокадорлиги ва таъсир доираси белгиланган.

Таянч суз ва тушунчалар: андрагогик ва акмеологик ёндашувлар, тингловчи, таълим олувчи, уз-узини реализациялаш, андрагогика.

АХМЕДОВА Ш.Б. АНДРАГОГИКО-АКМЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ РАЗВИТИЯ ТВОРЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ УЧИТЕЛЕЙ ИНФОРМАТИКИ ПРИ ПОВЫШЕНИИ КВАЛИФИКАЦИИ

В статье выявлены андрагогико-акмеологические особенности развития творческого мышления учителей информатики при повышении их квалификации, определены взаимосвязь и влияние андрагогических и акмеологических подходов.

Ключевые слова и понятия: андрагогический и акмеологический подходы, слушатели, обучаемый, самореализация, андрагогика.

AHMEDOVA SH.B. ANDRAGOGIC-ACMEOLOGICAL FEATURES OF INFORMATICS TEACHERS CREATIVE THINKING DEVELOPMENT AT QUALIFICATION TRAINING

The andragogical-acmeological features of the computer science teachers' creative thinking development, those interrelations and influence as modern approaches were identified and determined in the article.

Keywords: androgenic and acmeological approaches, listeners, learners, self-realization, androgen

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 11(84)

с

Кириш.

Малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривож-лантиришга ижобий таъсир курсатувчи педагогик-психологик омиллар ва шарт-шароитларни аник-лаш вазифаси белгилаб олинди. Зарурий педа-гогик-психологик шарт-шароит кузда тутилган жараённи аник дидактик параметрларини хисобга олмасдан туриб тулик шаклланмаслигини узида ифода этади. Ана шу сабабли малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг х,еч бир компонентини эътибордан четда колдириш мум-кин эмас, деган хулосага келинди.

Малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривож-лантириш мавзусидаги тадкикотимиз доирасида дастлаб малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривож-лантиришга доир замонавий ёндашувлар сифатида андрагик ва акмеологик ёндашувларнинг узаро алокадорлиги ва таъсир доираси аниклашти-рилди.

Тадк,ик,отнинг максади сифатида малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш олинган.

Тадк,ик,отнинг вазифалари эса куйидагилар билан белгиланган:

- малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг андрагогик-акмеологик хусусият-ларини аниклаштириш;

- малака ошириш жараёнида информатик-педагогик укув модулларининг укитувчиларнинг ижодий тафаккурини ривожлантириш имконият-ларини очиб бериш;

- малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш технологиясини такомиллаштириш;

- малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришнинг электрон-методик таъминотини такомиллаштириш.

Маколанинг асосий мазмуни.

Маълумки, катталар таълими XXI асрда узлуксиз таълим тизимининг мух,им буFини сифатида педагогика фани ва амалиётининг асосий масалала-ридан бирига айланди. Республикамизда кадр-ларни кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш, яъни катталар таълими масаласи «Таълим туFрисида»ги Конун, «Кадрлар тайёрлаш Миллий дастури», Узбекистан Республикаси Президенти-нинг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кадрларни

тайёрлаш, халк таълими ходимларини каита тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFри-сида»ги ПК-3289-сон х,амда Вазирлар Мах,ка-масининг 2017 йил 28 декабрдаги «Педагог ходим-ларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этиш чора-тадбирлари туFри-сида»ги 1026-сон карори билан мустахкамлан-ган.

Катталар таълими муаммоларига доир педа-гогик-психологик тадкикотлар ва таълим амалиёти шуни курсатадики, мазкур турдаги таълимда тахсил олувчиларнинг укув-билиш фаолияти субъекти сифатида шаклланишида катор муаммолар мав-жуд.

Маълумки, укув жараёнининг бошланишида инсоннинг ижтимоий ролида маълум узгаришлар содир булади. Яъни «фаолиятнинг маълум бир сохаси буйича мутахассис» роли кайта тайёрлаш ва малака ошириш жараёнида «тингловчи, таълим олувчи» роли билан алмашинади. Мазкур холат купинча психологик нуктаи назардан англанмаган тарзда узининг барча стереотиплари, установка-лари ва муносабатлари (материални пассив идрок этиш, харакатларнинг стандарт тизимларини бажа-риш ва х,.к.) мактаб ва олий таълим даврида узлаштирилган укувчи, тингловчи позициясига кайтиш тарзида идрок этилади.

Катта ёшдаги таълим олувчиларнинг укув жараёнида тез-тез юзага келадиган кийинчилик-лардан яна бири уларнинг жараёнга «прагматик» тарзда ёндашувидир. Уз касбий фаолиятида яхши тажрибага эга булган катта ёшдаги таълим олув-чилар амалий ах,амиятга эга булмаган илмий билимларни узатишга йуналтирилган анъанавий таълимга купинча салбий муносабатда булишади.

Катталар таълимидаги асосий кийинчиликлар юкорида таъкидланганидек, психологик тавсифга эга булиб, кайта тайёрлаш ва малака ошириш кур-сини муваффакиятли якунлай олмасликдан кур-киш, фан сох^аси ва мутахассисликка доир янги талабларни узлаштиришга кийналиш, ахборот-коммуникация технологиялари ва чет тилини яхши билмаслик, ахборотлар билан ишлаш стратегия-ларига доир компетентликка эга эмаслик каби омиллар билан бевосита боFликдир.

Андрагогик таълим жараёнида юзага келадиган тусикларни уч гурухга ажратиш мумкин:

- вазият билан боFлик;

- институционал;

- диспозицион.

Вазият билан боFлик тусиклар вактнинг етиш-маслиги, маблаFнинг йуклиги, ёш боласининг бор-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 11(84)

9

с

10

лиги, кайта тайёрлаш ва малака ошириш факуль-тети ва марказининг олис масофада жойлашган-лиги каби х,аётий шарт-шароитлар билан боFлик булса, институционал тусиклар бевосита таълим муассасасининг узи билан боFлик булиб, замона-вий талаблар асосида жих,озланмаганлиги ва мун-тазам янгилаб борилмаслиги х,амда укув жараё-нини ташкил этиш билан боFлик (дарс жадвали-нинг кулай тарзда тузилмаслиги, курс ва йуна-лишнинг мутахассисликка туFри келмаслиги) жих,атларда уз аксини топади. Диспозицион тусиклар индивидуал тавсифга эга булиб, купчилик таълим олувчиларнинг узини «укувчи» сифатида кабул килмаслиги, кекса кишиларнинг укиш учун уларнинг ёши туFри келмаслигини асос сифатида келтириши каби айрим сабаблар билан боF-ликдир.

Юкорида баён этилган фикрлар андрагогик таълим мазмунини модернизациялашда куйидаги жих,атларга алох,ида эътибор каратишни талаб этади.

Андрагогик таълим мазмунини аник,лаш ва укув жараёнини ташкил этишда куйидаги тамойиллар-нинг узаро бирлиги ва алокадорлигини х,исобга олиш лозим1:

а) методологик тамойиллар: табиат билан уЙFунлик, маданият билан уЙFунлик, индивидуал-шахсий ёндашув ва кадриятга йуналганлик;

б) таълим тамойиллари: катталар таълими бутун х,аёт давомида шахснинг билим олиш, укиб-урганишга кобилиятли эканлиги билан шартла-нади; катталар таълими маданий уз-узини ривож-лантириш ва уз-узини актуаллаштириш оркали уз-узини реализациялаш жараёнида амалга ошади; катталар таълими уз-узини ташкиллаштириш жараёнида шахснинг онгли х,аракати хусусияти сифатида субъективликка асосланади; катталар таълими долзарб масалаларни адекват усуллар оркали узлаштиришни таъминлашни талаб этади;

в) укитиш тамойиллари: ёш даври конуниятлари ва унинг узига хосликларини х,исобга олиш, замо-навий маданият контекстида катта ёшдаги таълим олувчиларнинг билиш, таълимий, маданий, маъ-навий эх,тиёжларини кондириш, катта ёшдаги таълим олувчиларнинг касбий-шахсий тажрибасига таяниш, катта ёшдаги таълим олувчиларнинг талабларига мос равишда таълим мазмунини тан-лаш ва укув жараёнини ташкил этиш;

г) укиш-урганиш тамойиллари: катта ёшдаги таълим олувчиларнинг фикрлаши ва x1ис-туЙFу-

ларини ривожлантириш учун мавжуд потенциал имкониятларига таяниш тамойили; маданий социум контекстида катта ёшдаги таълим олувчиларнинг уз-узини тарбиялаш, уз-узини ривожлантириш тамойили; катта ёшдаги таълим олувчиларнинг касбий-шахсий тажриба алмашиш жараёнида узаро биргаликдаги х,аракатга тайёрлик тамойили; катта ёшдаги таълим олувчилар томонидан билимни узининг шахсий муаммоларини х,ал этишда ижодий фойдаланиш учун зарур очик тизим сифатида танкидий идрок этиш тамойили.

У.Аскарова ва бошкаларнинг «Андрагогика» укув кулланмасида х,озирги вактда кайта тайёрлаш ва малака ошириш курсларида дарс берадиган профессор-укитувчиларни тренер сифатида тайёр-лашга алох,ида эътибор каратилган2. Бирок бу тре-нерлик курслари купгина ^олатда укитувчиларнинг инновациялар ва хорижий тажрибаларни узлаш-тиришини кузда тутади. Катта ёшдаги мутахассис-ларни укитиш учун профессор-укитувчи андрагогик тайёргарликка эга булиши лозим. Андрагогик тайёргарликка эга профессор-укитувчини х,акикий маънода андрагог-педагог деб аташ мум-кин.

Андрагогик тайёргарлик - бу максади алох,ида мутахассислар гурух,и эх,тиёжларини кондириш учун зарурий шарт-шароитлар яратишда акс эта-диган, натижаси андрагогик фаолиятга тайёрлик билан белгиланадиган х,амда андрагогик тамойиллар ва технологияларга асосланган х,олда максадга йуналтирилган, боскичма-боскич амалга ошириладиган, моделлаштириладиган, тизимли укитиш жараёни.

Андрагогик тайёргарлик катор таркибий кисм-лардан иборат ташкилий, мазмунли ва процессуал компонентлардан ташкил топади. Ташкилий компонент уз ичига тайёргарлик даражалари, талаб ва шарт-шароитларни, ташкилий шаклларни, мате-риални узлаштириш усуллари, укув курсининг давомийлиги каби жих,атларни камраб олади. Мазмунли компонент максад куйиш, курс ва дастурлар мазмуни, укитиш метод ва усуллари ва натижани узида акс эттиради. Процессуал компонент режалаштириш, тайёргарликни таркиблаш-тириш, андрагогик тайёргарлик субъектларининг узаро х,аракатини ташкил этиш кабилардан ибо-рат.

Сунгги йилларда андрагогик таълимда илFор хорижий тажрибаларга асосланган методлардан фойдаланишга алох,ида эътибор каратилмокда.

1 Змеев С.И. Андрагогика: становление и пути развития. // Педагогика, 1995, №2.

2 Аскарова У. ва бошкалар. Андрагогика. - Наманган: «Наманган», 2015. -67-б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 11(84)

с

11

Куплаб укитиш методларини таълим амалиё-тига олиб киришга харакат килинмокда. Бирок айнан андрагогик таълимнинг «марказий методи» кандай булиши керак, деган савол очик колиб кетмокда. Катталар таълимининг энг асосий укитиш методи «тажрибани тахлил этиш методи» булмоFи лозим. Миллий педагогикамизда «катталар тажрибаси» атамасини куллаш оркали тинг-ловчиларда кадриятлар тизимини шакллантириш-нинг витаген технологиясини ишлаб чикканлигини хам эътироф этиш мумкин.

«Тажрибани тахлил этиш методи» катталар таъ-лими мазмуни ва укитиш тамойилларига мос келади хамда укув жараёнини ташкил этишнинг катор хусусий метод ва методикаларини аниклаш-тиришга хизмат килади. Бошкача айтганда, бугун биз куп гапираётган коммуникатив ва интерфаол методлар тажрибани тахлил этишга асосланган холда кулланилса, узининг яхши самарасини беради. Уз навбатида муаммоли вазиятларни хал этишга йуналтирилган ташкилий-фаолиятли методлар, интерфаол методлар ва диалогли методлар катталар таълимининг махсус методлари сифатида хизмат килиши мумкин.

Тажрибани тахлил этиш методи - бу педагог-андрагог ёки педагог-фасилитатор томонидан укув жараёнини ташкил этишнинг махсус усуллари тизими ёрдамида хамда таълим олувчиларнинг шахсий тажрибасини самарали сафарбар этиш оркали тингловчиларнинг таълимда эришилган сунгги ютуклар, янги билимларни эгаллаши учун зарурий шарт-шароит яратишни таъминлайдиган укитиш ва укиш тизимидир.

Таълимнинг аввалги боскичларида кенг кулла-нилаётган барча интерфаол технологияларни кат-таларни укитиш жараёнига татбик этиш яхши самара бермаётганлигига куп гувох булиш мумкин. Айнан андрагогик таълимда кулланилиши лозим булган педагогик технологиялар тизимини ишлаб чикиш максадга мувофикдир. Андрагогик таълим нуктаи назаридан катталар таълимида педагогик технологияларни «стратегия - тактика - амалиёт» триадасига асосланган холда куллаш, бизнингча яхши самара беради. Яъни, андрагогик таълим парадигмасининг методологик тамойиллари (табиат билан уЙFунлик, маданият билан уЙFунлик, индивидуал-шахсий ёндашув, кадриятга йуналтирилган)га асосланган стратегик таълим технологияларини, тактик ахамиятга эга коммуникатив, интерактив ва лойихавий педагогик технологияларни, амалий жихатни кузда тутувчи ишбилармонлик уйинлари, дебат, мунозара, ситуа-тив, жамоа булиб ишлаш, муаммоли-изланишли,

укув лойихасига асосланган укитиш технологияларини катталар таълими амалиётига татбик этиш максадга мувофикдир.

Малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларида ижодий тафаккурни ривожлан-тиришга доир ёндашувлар орасида акмеологик ёндашув укитувчи шахсининг юкори даражада уз-узини англай олиш, уз-узини намоён эта олиши хамда уз-узини шакллантиришига имкон бериши билан алохида ажралиб туради.

Информатика укитувчилари табиатини узгар-тирадиган, улар шахсининг таркиб топишига таъ-сир киладиган кучли ижтимоий омиллардан бири - бу акмеологик мотивациядир. Аниклани-шича, инсон шахсининг таркиб топишига таъсир килувчи кучли омил - инсон орттирган тажриба-ларнинг тарбия воситаси оркали таълим олувчи-ларга берилиши ходисасидир.

Маълумки, инсон шахси жуда мураккаб психологик феномен булиб, у кишининг индивидуал хаёти давомида маълум конкрет омилларнинг таъсири остида аста-секин таркиб топади. Шу боис хам, акмеология - улFайган шахснинг ривожла-ниши ва комилликка эришиш жараёнини урганувчи махсус фан хисобланади. Акмеология (грекча «акме - чукки, юкори поFона, гуркира-тувчи куч» маъноларини билдиради) илм-фаннинг шундай янги тармоFики, у инсонни уз тараккиёти динамикасида такомили хамда хаёт-фаолиятининг турли боскичларида узидаги энг кучли кобилият-ларини намоён килишининг комплекс масалала-рини урганади. Яъни, у шахсни уз такомили жараёнида, ана шу тараккиёт ва юксалишнинг объектив хамда субъектив омиллари доирасида тадкик этади.

Акмеологик ёндашув малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларида ижодий тафаккурни ривожлантиришнинг илмий асоси сифатида мазкур жараён иштирокчилари, касбий фаолият-нинг етук шахслари ва фаол субъектлари тарзида намоён булишларига асосланади хамда уларнинг субъект ва мутахассис сифатида боскичма-боскич, узлуксиз уз-узини такомиллаштириши ва уз-узини шакллантириши учун шароит яратади. Касбий ижодкорликнинг ривожланиши хилма-хил коби-лиятларнинг акс этиши билан боFликдир. Акмеологик кобилиятлар - уз-узини англаш, уз-узини шакллантириш, уз-узини намоён этиш кабилар касбий фаолият жараёнида мухим ахамият касб этади. Бирок уларнинг айнан жадал тараккий этиши аутопсихологик компетентликнинг ривожланиши натижасида содир булади.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 11(84)

с

12

Тадкикотимизда мазкур ёндашувларга асослан-ган х,олда малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларида ижодий тафаккурни ривож-лантиришнинг куйидаги мезонларини белгиладик:

- шахсий тажрибани узлаштиришга интилиш, касбий фаолиятни ташкил этиш, мустак,ил таълим ва х,амкорликда намоён буладиган мотивацион-кадриятга йуналтирилган мезонлар;

- касбий билимларни ривожлантириш усул-ларини эгаллаш (интериоризация), касбий коби-лиятларни намоён этиш (экстериоризация) ва фаолиятни такомиллаштириш (коррекция-эксте-риоризация)ни узида акс эттирувчи ташкилий-фаолиятга доир мезонлар;

- касбий фаолиятда юзага келадиган муаммо-ларни кура билиш, унинг сабабларини изох,лаш, шахсий ва касбий фаолиятда эришган натижала-рини бах,олай олиш куникмаларида намоён буладиган рефлексив-бах,олашга доир мезонлар.

Малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларида ижодий тафаккурни ривожлантириш аник омилларни х,исобга олишни талаб этади. Тадкикотда малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларида ижодий тафаккурни ривожлантиришнинг ижтимоий, акмеологик, психологик ва педагогик омилларининг ах,амияти тадкик этилди.

Шундай килиб, информатика укитувчиларини ижодий фаолиятга фаол жалб этиш уларнинг ижодий салох,иятини ошириш, касбий билимларини кенгайтириш, реал касбий вазиятларда ташаббус-корлик курсатиш, рефлексия ва уз фаолияти нати-жаларига масъулият билан ёндашишга каратилган касбий реалликка олиб кириш имконини беради.

Хулоса урнида шуни айтиш мумкинки, олиб борилган тадк,ик,от ишлари натижаларидан келиб чикиб малака ошириш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривож-лантиришда узвийлик ва узлуксизлик тамойиллари амал килишининг педагогик механизмларини янада такомиллаштиришда таълим муассасалари билан малака ошириш институтлари х,амкорлигида

махсус укув дастурини яратиш, уни инновацион технологиялар оркали амалиётга татбик этиш; узлуксиз таълим тизимида укитиладиган фанлар мазмуни ва давлат таълим стандартларини тако-миллаштириб бориш; педагог кадрларнинг мала-касини ошириш ва кайта тайёрлаш жараёнида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш ишларини олиб бориш; ушбу муаммо юзасидан республика ва халкаро микёсдаги анъанавий илмий-амалий семинар ташкил этиш максадга мувофик.

Информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришга каратилган тажриба-синов жараёнлари натижалари асосида куйида-гиларни тавсия килиш максадга мувофик:

1. Информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш, амалда куллаш ва уз касбий тайёргарликларини оширишда фойда-ланиш буйича билим, куникма, малакаларини ривожлантириб бориш керак.

2. Халк таълими тизимида информатика укитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришга асосланган малака ошириш тизимини х,озирги мавжуд шароитларини х,исобга олган х,олда, бу механизмнинг тузилиши, амалда куллаш шакли, услуби, мазмунининг замонавий талаблар даражасида булишини таъминлаб бориш зарур.

3. Мактаб маъмурияти ва методика бирлаш-маси томонидан укитувчиларнинг касбий педагогик диагностикаси натижаларига мувофик равишда уларнинг ижодий тафаккурини ривож-лантиришни амалиётда такомиллаштириб бориш максадга мувофик.

4. Мактабдаги укитувчиларнинг метод бирлаш-маси укитувчиларнинг узлари укитадиган фанлари буйича х,амда ахборот-коммуникация техноло-гияларидан таълим жараёнида ижодий тафаккурини ривожлантириш ва бошка йуналишларда х,ам малака ошириш жараёнида укитувчиларга замонавий талаблар асосида ижодий тафаккурини ривожлантириш зарур.

Адабиётлар руйхати:

1. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2017 йил 28 декабрдаги «Педагог ходимларни кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этиш чора-тадбирлари туFрисида»ги 1026-сон карори.

2. Змеев С.И. Андрагогика: Становление и пути развития. // Педагогика, 1995, №2. -С. 43-47.

3. Аскарова У. ва бошкалар. Андрагогика. - Наманган: »Наманган», 2015.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2019, 11(84)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.