Научная статья на тему 'КОМПОЗИТОР Р. И. ИБАДЛАЕВ ( 1942-2019 ) ИЖОДИЙ ФАОЛИЯТИГА НАЗАР. “Ғ. КОДИРОВ РАҚСИ МАВЗУСИГА ПАРАФРАЗ”, “ПАРАФРАЗ”, “БАЙРАМ ХАЙТАРМАСИ” AСАРЛАРНИНГ ҚИСҚАЧА МАЗМУНИ'

КОМПОЗИТОР Р. И. ИБАДЛАЕВ ( 1942-2019 ) ИЖОДИЙ ФАОЛИЯТИГА НАЗАР. “Ғ. КОДИРОВ РАҚСИ МАВЗУСИГА ПАРАФРАЗ”, “ПАРАФРАЗ”, “БАЙРАМ ХАЙТАРМАСИ” AСАРЛАРНИНГ ҚИСҚАЧА МАЗМУНИ Текст научной статьи по специальности «Искусствоведение»

CC BY
35
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Oriental Art and Culture
Область наук
Ключевые слова
композитор / ижод / баян аккордеон / қайта ишлаш / мусиқий асар / парафраз / консерт / фаолият / сюита / хайтарма

Аннотация научной статьи по искусствоведению, автор научной работы — Наил Шарифович Бахадиров

Ушбу мақолада композитор Ибадлаев Рефат Ибадлаевич Гулистан шаҳрида яшаб ижод қилган даврлари ҳақида қисқача ёритилади. Композиторнинг ижодий мероси баян аккордеонга мўлжалланган мусиқий репертуарларни бойитган. Мақолада о ‘зининг муаллифлик ҳамда қрим татарва ўзбек композиторларининг ижод намуналарига қайта ишланган мусиқий асарлари ҳақида сўз боради.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «КОМПОЗИТОР Р. И. ИБАДЛАЕВ ( 1942-2019 ) ИЖОДИЙ ФАОЛИЯТИГА НАЗАР. “Ғ. КОДИРОВ РАҚСИ МАВЗУСИГА ПАРАФРАЗ”, “ПАРАФРАЗ”, “БАЙРАМ ХАЙТАРМАСИ” AСАРЛАРНИНГ ҚИСҚАЧА МАЗМУНИ»

"Oriental Art and Culture" Scientific-Methodical Journal / ISSN 2181-063X Volume 4 Issue 1 / February 2023

КОМПОЗИТОР Р. И. ИБАДЛАЕВ ( 1942-2019 ) ИЖОДИЙ ФАОЛИЯТИГА

НАЗАР. "F. КОДИРОВ РАЦСИ МАВЗУСИГА ПАРАФРАЗ", "ПАРАФРАЗ", "БАЙРАМ ХАЙТАРМАСИ" AСАРЛАРНИНГ КИСЦАЧА

МАЗМУНИ

Наил Шарифович Бахадиров Гулистон давлат университети

Аннотация: Ушбу маколада композитор Ибадлаев Рефат Ибадлаевич Гулистан шахрида яшаб ижод килган даврлари хакида кискача ёритилади. Композиторнинг ижодий мероси баян - аккордеонга мулжалланган мусикий репертуарларни бойитган. Маколада о 'зининг муаллифлик хамда крим -татарва узбек композиторларининг ижод намуналарига кайта ишланган мусикий асарлари хакида суз боради.

Калит сузлар: композитор, ижод, баян - аккордеон, кайта ишлаш, мусикий асар, парафраз, консерт, фаолият, сюита, хайтарма

REVIEW OF CREATIVE ACTIVITY OF COMPOSER R. I. IBADLAEV (1942-2019). BRIEF CONTENTS OF THE WORKS "PARAPHRASE ON THE

THEME OF G. KODIROV'S DANCE", "PARAPHRASE", "BAYRAM

KAYTARMASI"

Nail Sharifovich Bakhadirov Gulistan State University

Abstract: In this article, the composer Ibadlaev Refat Ibadlaevich lives and works in the city of Gulistan. The creative heritage of the composer has enriched the musical repertoire for bayan - accordion. The article talks about his authorship and musical works adapted to the works of Crimean-Tatar Uzbek composers.

Keywords: composer, creation, statement - accordion, processing, musical piece, paraphrase, concert, activity, suite, farewell

Инсон хакикатдан хам кобилиятли ва хар хил санъат неъматларига эга. Композитор буюк ижрочи булиши мумкин (С.Рахманинов, Ф.Бузони). Буюк ижрочилар эса куп холатларда ажойиб композиторлик кобилиятларга эга булдилар (А.Рубинштейн, В.Клиберн, С.Рихтер).

Бундай бахтли неъматларга ажойиб баянчи ва композитор Р.И.Ибадлаев эга, агарда санъатнинг ранг тасвир ёки шеърияти билан жиддий шугулланганда, бу сохалар буйича хам юкори чуккиларни эгаллаган булар эди.

Композитор Р. Ибадлаевнинг ижоди баян чолгуси билан узвий боглик. Бу чолгу учун y томонидан купгина махсус асарлар ва баян-аккордеончилар кенг дойрасига катта кизикиш уйготган, ажойиб кайта ишлаган асарлар ёзилган. Р. И.Ибадлаев 1942-йил Кримда ишчи ойласида тугилди. Бу оилада мусикани жуда яхши куришар эди, айникса крим татар хал; куйи ва кушикларини.

Унинг катта акаларининг турли хар хил санъат турларига мойиллиги бор эди, лекин, хеч кайси бирлари Р.Ибадлаевдай бу касб билан жиддий кизикишмади. Кичкина Рефатнинг ёшлик чогидан мусикага интилиши пайдо булади. Икки каторли "Хромка" деган гармошкада у эшитган мусикаси куйларини териб - чала бошлайди. Укишни ургангандан кейин, ноталарни мустакил урганди. Умум таълим мактабининг бадиий хаваскорлик тугарагида журнавоз (аккомпаниатор) сифатида фаол катнашиб келди. Шуни айтиб утиш керакки у вактдаги бадиий хаваскорлик савияси (профессионал) юкори даражада эди.

Р.Ибадлаев 1960-йил Хамза номидаги Тошкент давлат мусика билим юрти ажойиб укитувчиси А.Е.Пушкиннинг баян синфига укишга киради. Мана шу йилларда композиция билан жиддий шугулланиб, унча катта булмаган пьесалар ёзади ва халк куйларини баян учун кайта ишлайди.

Унинг такдирида машхур крим-татар композитори Я.Шерфединов катта рол уйнади. Р.Ибадлаев ундан гармония ва композиция буйича дарс олди. Тошкент мусика билим юртини битирганидан кейин Р.Ибадлаевни Гулистон шахар мусика мактабига баян ва аккордеон синфи буйича укитувчи сифатида ишга юборишади. Бу ерда у буш вактларида мусика асарлари ёзади, халк куйларини кайта ишлайди ва концерт фаолияти билан шугулланади. Унинг шахарга ва шахар атрофида узининг ижрочилик санъати билан келтирган фойдасини бахолаш кийин.

Р.Ибадлаев 1969-йил Москва давлат маданият институтига укишга киради. Бу ерда у баян синфи буйича аввалига укитувчи Р.М.Зотковда, сунгра укитувчи А.И.Чиняковда тахсил олди. Институтда узи ёзган асарларини ва кайта ишлаган куйларини концертларда муваффакиятли ижро этди. У укитувчиларнинг маслахати билан хусусан В.Г.Бухвостов маслахати билан ёзган асарларини собик "Совет композитори" ("Советский композитор" Москва шахри) нашриётига курсатади. Натижада унинг баян учун кайта ишлаган бир нечта куйлари "Концертные пьесы для баяна" (2931 сонлари) тупламида нашр килинди.

Р.Ибадлаев 1973-йилдан буён Гулистон давлат санъат билим юртининг баян-аккордеон синфида укитувчи булиб ишлаган.

Композитор 1960-80 йиллар узининг ижодини, асосан крим-татар халки куйларини кайта ишлашга каратди ва улардан фойдаланди.

Махсус ёзилган асарларида хам бу истеъдодли халкнинг куйлари, оханги тулиб тошган: Икки крим дафтари, турт сюитаси, (богчасарой, туй, болалар ва бошка). Мана шу асарлар шу йилларда ёзилган бир катор асарларининг айрим намуналаридир.

Шу даврда композиторнинг ёзган пьесалари собик "Советский композитор" (Москва ш.) Нашриётида ва республика газеталарида муваффакиятли нашрдан чикaди.

Р.Ибадлаев 1984-йил Узбекистон композиторлар уюшмаси кошидаги крим-татар мусикаси булими аъзоси булади. У ёш композиторлар танлови голиби (Тошкент ш.) ва II-даражали сохиби. Ажойиб ижрочи Р.Ибадлаев мохирона техникаси билан бир катор асарларни радио ва телевиденияга ёзади. Унинг асарларини буюк баянчи ижрочилар, халкаро танлов (конкурс) голиблари (лауреатлари) Э.Сеид-Абдул, Э.Абдукеримовлар (Москва шахар филармонияси) ижро этганлар.

Кейинги даврларда, яъни, 90-йилларда композитор узбек халки мусикаси ва Узбекистон композиторлари асарлари мавзусига мурожаат этади. Унинг ижодида узбек халки мусикаси ва Узбекистон композиторлари асарлари алохида уринда туради. Баян чолгуси имкониятларини жуда яхши билганлиги халк, куйларини кайта ишлашда, янги кирраларини очишга сабаб булади. Болалар мусика мактаби укувчилари ва коллежлар бошлангич курс укувчилари учун кайта ишланган купгина кичик шаклдаги асарлар билан бир каторда композитор томонидан йирикрок асарлар хам ёзилган. Бу муккадимаси кенг, буюк узбек халкининг кадими утмишини тасвирловчи, жозибали ракслари оркали композитор Г.Кодиров мавзусини куйловчи икки узбекча мавзуга парафраз, "Узбекча сюита" ва бошкалар. Шуни айтиб утишимиз жоизки, композитор учун иккинчи Ватан булган Узбекистон Республикасида хеч ким шу пайтгача ижоднинг бу турида юкори натижаларга эришган эмас. Фалсавий мазмуннинг чукурлиги, техник имкониятдан самарали фойдаланиш, асарнинг бадиий усулини очишда ёрдам берди. Мохирона тоналларда таккослаши, хамма вакт фикрлар уткирлиги ва жозибаси, мусикий ёлнинг узига хослиги, равонлиги, усуллар алмашуви асар тузулишининг кулайлиги ва шу билан бирга бошлангич миллийлик белгилари сакланиб колиши усталик билан кулланилган.

Баян ва фортепиано учун ёзилган ансамбллари алохида диккатига сазовор. Бундай ансамбллар 4 тадан куп ёзилган. Бу ерда композиторнинг яна бир кобилият кирраси намоён булади, чунки бир чолгу асбобида ижод килиши унинг кобилияти доираси учун торлик килади.

Композитор Р.Ибадлаевнинг купгина асарларини оркестрда жаранглашини эшитиб куриш мумкин. Улар енгил чолгулаштирилади ва осон оркестр партитурасига ёзилади. Бу асарнинг муаллифи барча юкоридаги курсатиб

утилган асарларни халк чолгу созлари асарларига чолгулаштиришга мувоффак булган. Хозирги вакта улар "Баян учун хрестоматия" тупламида чоп етилган бу асарларни купгина хар хил концерт сахналарида халк чолгу созлари оркестри ижросида эшитиш мумкин. Шу жумладан Узбекистон давлат консерваторияси залларида хам эшитиш мумкин.

Айтгандай, Р.Ибадлаев Гулистон давлат санъат билим юрти халк чолгу созлари оркестри концертларининг доимий катнашчиси эканлигини айтиб утишимиз керак. Уни ажойиб солист сифатида эшитишимиз ва куришимиз мумкин, (виртуоз) мохирона асарларни "бис"га ижро этади ва оддий камтарин оркестр катнашчиси-мусикачи сифатида бир пультда укувчилар билан ёнма-ён утиради.

Санъат коллежи укувчилари учун бир катор янги кулланмалари учун нашрга таёрланмокда. Табиийки, бунга жуда катта тинимсиз мехнат ва катта асаб сарфланган хамда харакат килинган. Композитор Р.Ибадлаев тугрисида куп ва яхши маколалар ёзилган. Уларни нафакат Урта Осиёда таникли шахс, балки республикамизнинг ташкарисида хам уни яхши танишади. Бу уткир зехнли, хакикаттан хам истеъдодли инсонга унинг ижодини хар доим инсонларга кувонч олиб келишини ва уларни бахтли хамда мехрибон килишларини тилаб коламиз. Чунки, санъатнинг асоси: - сахийлик мехрибонлик ва олийжаноблик.

Р.Ибадлаевнинг "Кримча рапсодия" (1968-й), 3 кисмли "Экспромт е-moll" (1978-й), "Баян учун хрестоматия" (2003-й), 3 кисмли "Богчасарой сюитаси" (1985-й), мусика мактаблар учун "Баян ва аккордеон учун хрестоматия" (2001-й) каби куплаб асарлари жуда машхур.

Композитор ва мохир созанда Рефат Ибадлаевич Ибадлаев вафот этган булсада, у ёзган асарлар баян - аккордеончиларга олтин мерос булиб колди.

Асарларнинг кискача мазмуни.

"F. Кодиров ракси мавзусига парафраз"

Асар иккита кисмдан иборат булиб, тузилиши жихатдан жуда зич тузилган, янги, ширали тилда ёзилган, замонавий жаранглайди ва шу билан бирга чукур миллийлик акс эттирилган. Парафраз баян - аккордеончилар орасида кенг танилган, лекин ижрочилардан нихоятда мохирона кобилият талаб килади. Биринчи марта бу асарни Гулистон давлат санъат билим юрти, халк чолгу яккахон созандаси (аккордеон) Ж.Озбеков урта - махсус мусика ва санъат укув юртлари уртасида утказилган XV - республика танловида ижро этди ва ушбу парафраз XVII республика танлови дастурига шартли асар сифатида киритилган эди.

Шундай килиб асосий мавзу жумлаларидан тузилган "а - moll" кувнок, хушчакчак 4 тактдан иборат кириш (мукаддимаси) кисми ферматада тугайди,

сунгра секвентли тремололи аккордларнинг чикиши, узаро кварто-квинтали муносабатида суръатнинг тезлашиши ва товуш кучайшини баён этилиши ун олтиталик ноталардан иборат пассажларга утади, хамда юкори регистрдаги аккордларда таъкидланган " tenuto" штрихи билан тамом булади ва ечилади, d-moll тоналлигига модуляция килинади (муаллифга бу асар жуда ёкади ва кайфиятига якин. Ундан кейин мавзу бошланади. У кенгайтирилган уч хиссали улчов вальс суръатида (асл нусхада 2/4 улчавида) баён этилган. Ёрдамчи овозлар ва имитациялар (ухшатишлар, тасвирлашлар) бойитилган. Х,амма кисм репризалашган, айрим вактларда кескин синкопалашган секундаккордлари яна равон вальсга утади. Биринчи кисм мохирона тез каденция билан тугайди. Иккинчи кисмда богланиш "vivo" темпида аралаш 2/4 улчовларида тугайди, юкорига кутарилаётган секвенциялар билан ижро этилади. Синкопали ритм (ижрочидан юкори равонлик ва аник артикуляция талаб килади) синик октаваларга утишни талаб килади. Богланиш охирида бурттирилган секундаккордлар ва люфт паузадан кейин 2-кисм бошланади, кайсики композитор ёзган икки кисмли улчовда бошлангич тоналликга яъни худди аслидагидек a-moll га кайтади. 2-чи кисм "Vivo" темпида (суръатида) мавзу сигил ва кувнок ижро этилади. Композиторнинг услуби узгармайди, уша имитациялар (ухшатиш, тасвирлаш) ва ёрдамчи товушлар, треллар, хар хил регистрдаги йукламалар сакланиб колган. Най янграйди, огир литавра садолари, дойранинг стаккатоли усули аник эшитилади. Товушлар ранг-баранглиги динамик фарклар - F, р дан тузилган. Олдиндан айтиш мумкин, Р. Ибадлаевнинг асарлари оркестрдай жаранглайди, уларни чолгулаштириш енгил. Асар "poco rit. " суръатида ва ферматадан кейин такт чизигида "vivo" темпида тугайди. Тугатиш учун бошидаги турт такт, кувнок жумла кайтарилади ва усиб кучайиб бораётган " kreshendo"да тамом булади. Кенгайиб бориб ва баландликка интилиб юкори регистрда ff нюансида тугайди. Жуда ажойиб ёзилган асар. Парафраз биринчи маротаба Узбекистон Давлат консерваториясида, утказилган халк чолгу созлари оркестрлари фестивалида Гулистон давлат санъат билим юрти, халк чолгу созлари оркестри ижросида ижро этилди.

Иккита узбекча мавзусига "Парафраз".

Кейинги асар "Парафраз". Иккита узбекча халк куйлари ("Яллама ёрим" билан "Жонон") га композитор томонидан 1993 йил ёзилган булиб, биринчи бор Гулистон давлат санъат билим юрти, халк чолгу созлари оркестри ижросида халкаро "Тошкент бахори 2001" фестивалида ижро этилди. Асар эркин вариация шаклида, анча кенгрок. Пьесада чукур фалсафий маъноси бор. Баъзи кисмлар ижрочидан ута нозик нюансировкани талаб килади. Асар "e-moll" тоналлилигида ёзилган, мукаддима билан бошланади, эпик, ривоя хикоя

голибона услубида. Бу ерда композитор асосий мавзу охангларидан фойдаланади. Мукаддима мавзуси огир таранглашган, жумлалар акценлаштирилган, секундаккордлар билан тугайди. Мукаддимада от туёклари товуши ва от кишнашлари, киличлар товуши, жанговар дружиналар огир харакати, кадимий Сугдиёна асар харакатлари сезилиб туради. Интилувчан каденция икки акцентлаштирилган аккордлар билан тугайди.

Люфт-паузадан сунг мавзу "С^иг"тоналлилигида янграйди. "Largo" темпида мавзуни кварто-квинтали интерваллардан тузилган жур овозлар ураб олади.

Кушимча мавзу (мотивлар) кушиклардан иборат. Композиторнинг услуби узгартирилмаган, уша ухшатишлар (имитация), уша ёрдамчи товушлар. Худди фортепианога ухшаб айрим кушимча мавзулар баянда хам бурттириб курсатилган. Биринчи вариация усули узгарилтирилган, бошлангич мавзу "con moto" суръатида жаранглайди;синкопалашган, репризали. Ундан кейин, композитор 3/4 улчовида "разработкани" сифатида базмда савол сифатида, шакли "ag^о"характерида (C-dur, Des-dur) тоналликларини карши куйиб, мавзуни турли шаклларда уч ва турт тактли гаплар тугашида техник усул куллаб;мехда тремоло, темперациолашган глиссандо, квинтолли пассажлар, гармонияни тулдира бориб асарнинг чуккисини "s/''нюансида тугатади.

Узок булмаган "c-moll "тоналлигида люфт-паузадан сунг (асар икки хиссали улчовга утади) кучли тулкинсимон (товушлар) билан кутарилиб пастдан юкори тесситура регистрига глиссандо тудаси колган, басларда контрапункт, терциясиз тузилмалар куринади, консонансли интерваллар урнига секундалар, септималар, куй синдирилгандай булади), оркестр туттиси жаранглайди, товуш кейинчалик аста-секин пасаяди, фактураси аралаш, басларда куйчан фигурация.

Мавзу кучли тремололи аккордлар билан тугайди, ундан кейин мустахкам интервалларда реприза янграйди ва охирида учинчи маротаба мавзу янада илдармок, энди "g-тоИ''тоналлигида модуляция утказилади. Композитор уни арпеджиолашган вариациаларга кварто-квинтали интерваллар кушиб вариациялаштиради ва биринчи кисмни тремололашган аккордлар охирида синкопалаштириб тугаллайди.

Тактга устида фермата куилган. Бурон тинади, сокинлик бошланади. Учта хиссали улчовда хадиксираб ва майин, сураётгандай най овози бошлангич иккинчи мавзу жумласини куйлаб янграйди. Икки хиссали жавоб каттик, ишончли янграйди. Уша ажойиб 3/4 улчовли лейтмотив услуби бир оз узгарган холда янада каттикрок янграйди ва яна 2/4 улчовида дангал жавоб янграйди. Бу лирик диалогда коданинг якинлашиб келаётган нафаси сезилиб туради ва у энди орган пункти билан басларда "poco accel." Суръатида пайдо булади.

Гаммага ухшаб интилган пассажлардан кейин уч хиссали турт такт, учта 2 хиссали тактларга алмашади, хиссали тактлар билан даврни (период) кудратли аккордлар билан кенгайтиради. Люфт-паузадан кейин "е-шо//"тоналлигида аккордли фактурада кенг синкопалашган сакрашлар пастки регистрдан юкори регистрда кулланилган (басларда контрапунктдан мавзулар лейтмотиви кучирилган) у приманинг мелодик холатида секин суръатда тамом булади. Охирида асарнинг бошида ижро этилган якуний каденция жаранглайди ва огир, акцентлаштирилган аккордлар кенг жойлашувда алмашилган айланма парафразга "s/''товушида охирги голибона нуктани куяди.

"Парафраз"- шубхасиз бадиий ахамиятга эга ва баян-аккордеончилар концерт репертуарини бойитади.

"Байрам хайтармаси"

Крим татар халк кушиклари ва ракслари мусикасининг ажралиб турадиган хусусиятларидан бири - унинг жозибаси, аник аралаш ритмик куринишлар хар доим рус мумтоз композиторлари М.И.Глинка, А.П.Бородин, А.А.Спендиаров, С.З.Сайдашевларнинг диккат эътиборни узига тортган. Р.Ибадлаевнинг ижодида крим-татар куйлари алохида уринда туради. Халк куйлари мавзуларига баян учун куп асарлар кайта ишланган. Унинг ёзган асарлари крим-татар халки мусикалари оханглари билан тулдирилган ва бойитилган.

Р.Ибадлаевнинг ижодини чукур тимсолли, унинг узбекона охангларини умум туркий илдизлар билан боглаш мумкин.

Мусика санъати, фольклор жанри татарларда ва узбекларда якин утмишда, умуман хозирги вактда хам туй маъросимларида таргибот хамда ташвикот килиниб келмокда.

Байрам хайтармаси 1968 йил ёзилган ва собик Узбекистон ССР "Яхши кушик ва чолгулар учун ёзилган пьеса" танловида иккинчи мукофотга сазовор булган. Пьесанинг шакли вариациялашган, репризали. Айрим кисмларида вариациялар оддий интерваллар билан баён этилган: секунда, терция, сексталар, кайсики жур овозлар билан кузатиб борилади. Асарнинг уртасида суръат секинлашади ва аралаш 4/8, 5/8 улчовларда "Largo"суръатида урта кисми контрапункт билан басларда жаранглайди. Гармония зич 4ва5 жарангли аккордлардан тузилган, ундан кейин терция ва уттиз иккиталик чузимлардан тузилган тузилган пассажлар таркибий интерваллар билан алмашилади. Урта кисм репризалашган, иккинчи волтани худди енгил шабададек каденция якунлайди ва ундан кейин "vivo "суръатида ракс давом этади.

Умуман репризали вариациядан таркиб топган биринчи кисм кайтарилади. Ундан кейин суръат бирданига узилади ва "a//a breve"улчовида "andante"суръатида уйчан интермедия жаранглайди. Эркин гаммага ухшаган

шаклда ёзилган. Бу кисм охирида секинлашади ва бутун нота билан ff тамом булади.

Пьесанинг тугаши интилувчан "Lesto" сурътида бошлангич ракс мотивидан (кушимча мавзусида) тузилган ва сакрашлар билан октава пастга "f "пьесани якунлайди.

"Экспромт e-moll"

Асар 1982 йилда баян ва фортепиано учун ёзилган. Марказий телевиденияда ижро этилган. Пьесанинг шакли оддий уч кисмли, оддий ва аралаш улчовларнинг тез-тез алмашувидан - 7/8, 3/8, 5/8, 6/8; 4/4, 3/4, 2/4 дан ташкил топган.

Асарнинг ханги крим -татар халки охангларидан тузилган. Гармониясининг ладогармоник хусусиятларини айтадиган булсак, оддий -терция, секста. Пьеса бир нафасда енгил, метроритмни бузмасдан ижро этилади. Урта кисмида гармония кийинлашади, субмотивлар жумласи хар хил гурухларда пайдо булади (триол, квинтол, секстолларда).

Хдмкорлик ансамбли бадиий масалани тенг хамкорликда бажаради. Фортепиано бу ерда жур булиш вазифасини эмас, балки сухбатдош вазифасини бажаради. Уларда узига хос диалог булади, баян жумлани бошлайди, фортепиано жаранглайди, кайсики солистда иккита яримталик хроматик секундаккордлар билан тамом булади ва туртта акцентлаштирилган аккордлар билан фортепианода тугайди. Булар пастги регистрдан юкори регистрга сакрашлар билан ижро этилади, ундан кейин солиастда портловчи секстолли бир октавали каденция жаранглаб янграйди. У фортепианода икки тактли жур овозга утади ва ундан кейин реприза келади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.