Научная статья на тему 'Китобхонлик маданиятини шакллантириш орқали ўқувчи-ёшларни турли ёт ғоялар таъсиридан ҳимоя қилиш'

Китобхонлик маданиятини шакллантириш орқали ўқувчи-ёшларни турли ёт ғоялар таъсиридан ҳимоя қилиш Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
4276
522
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ёт ғоя / йўл / усул / бадиий адабиёт / илмий адабиёт / китобхонлик маданияти / чуждые идеи / метод / художественная литература / научная лите- ратура / читательская культура

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Сафарова Д. С.

Мақолада ўқувчи-ёшларни турли ёт ғоялар таъсиридан ҳимоя қилишда бадиий, илмий адабиётларнинг ўрни ҳамда уларда китобхонлик маданиятини шакллантириш йўллари, усуллари атрофлича баён этилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ЗАЩИТА УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЁЖИ ОТ ВЛИЯНИЯ ЧУЖДЫХ ИДЕЙ ПУТЁМ ФОРМИРОВАНИЯ ЧИТАТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ

В статье раскрыто значение художественной и научной литературы для защиты учащейся молодежи от влияния чуждых идей, освещены пути и методы формирования у учащихся читательской культуры.

Текст научной работы на тему «Китобхонлик маданиятини шакллантириш орқали ўқувчи-ёшларни турли ёт ғоялар таъсиридан ҳимоя қилиш»

V_/

Сафарова Д.С.,

Навоий давлат педагогика институти «Умумий педагогика ва психология» кафедраси катта укитувчиси

КИТОБХОНЛИК МАДАНИЯТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ОРКАЛИ УКУВЧИ-ЁШЛАРНИ ТУРЛИ ЁТ FОЯЛАР ТАЪСИРИДАН ^ИМОЯ КИЛИШ

САФАРОВА Д.С. КИТОБХОНЛИК МАДАНИЯТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ОРКАЛИ ЩУВЧИ-ЁШЛАРНИ ТУРЛИ ЁТ €ОЯЛАР ТАЪСИРИДАН Х,ИМОЯ КИЛИШ

Маколада укувчи-ёшларни турли ёт Fоялар таъсиридан х,имоя килишда бадиий, илмий ада-биётларнинг урни х,амда уларда китобхонлик маданиятини шакллантириш йуллари, усуллари атрофлича баён этилган.

Таян суз ва иборалар. ёт Fоя, йул, усул, бадиий адабиёт, илмий адабиёт, китобхонлик мада-нияти.

САФАРОВА Д.С. ЗАЩИТА УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЁЖИ ОТ ВЛИЯНИЯ ЧУЖДЫХ ИДЕЙ ПУТЁМ ФОРМИРОВАНИЯ ЧИТАТЕЛЬСКОЙ КУЛЬТУРЫ

В статье раскрыто значение художественной и научной литературы для защиты учащейся молодежи от влияния чуждых идей, освещены пути и методы формирования у учащихся читательской культуры.

Ключевые слова и понятия: чуждые идеи, метод, художественная литература, научная литература, читательская культура.

SAFAROVA D.S. PROTECTION FROM THE INFLUENCE OF ALIEN IDEAS BY FORMING THE READING CULTURE OF THE STUDENT YOUTH

The article reveals the importance of artistic and scientific literature to protect students from the influence of alien ideas, the lighted pathway and methods of formation of students reading culture. Keywords: alien ideas, reading culture, method, put, artistic and scientific literature.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

Бугунги кунда куплаб ривожланган мамлакатлар ёшлари-нинг орасида «оммавий маданият» каби янги илмий катего-рияларнинг юзага келиши уцувчи-ёшларнинг фалсафий дунёцараши учун тацдидли муаммолар келиб чицишига сабаб булмоцда.

Хатто жахон ёшлари психологиясида оила-вий, яъни ота-она ва фарзанд уртасидаги муносабатлар, китоб мутолаа килиш мадани-яти, миллий-диний кадриятларга булган муно-сабат совуклашиб, бегоналашиш тенденция-лари кучайиши кузатилмокда.

Мамлакатимизда мана шундай холатлар-нинг олдини олиш, укувчи-ёшларни турли ёт Fоялар, тахдидлардан химоя килиш, уларнинг тарбиясини туFри амалга ошириш борасида катор вазифалар белгиланиб, чора-тадбирлар ишлаб чикилмокда. Бунинг самараси уларок колган давлатларга хам урнак була оладиган дастурлар ишлаб чикилган.

Чунончи, Узбекистон Республикаси Прези-денти Ш.М.Мирзиёев «Мамлакатимизни 2016 йилда ижтимоий-иктисодий ривожлантириш-нинг асосий якунлари ва 2017 йилга мулжалланган иктисодий дастурнинг энг мухим устувор йуналишлари»га баFишланган Вазирлар Махкамасининг кенгайтирилган мажлисидаги маърузасида таълим, илм-фан, давлатнинг ёшларга доир сиёсатини амалга ошириш юзасидан катор вазифаларни белги-лаб берди. Булар каторида укувчи-ёшларнинг бадиий, илмий, тарихий адабиётларни укишга булган кизикишларини шакллантириш бора-сидаги куйидаги фикрларини келтириш мум-кин: «Хозирги пайтда хаммамизнинг олди-мизда жуда мухим ахамиятга эга булган масала, яъни китобхонликни кенг ёйиш ва ёшларимизнинг китобга булган мухаббатини, уларнинг маънавий иммунитетини янада оши-ришга каратилган ишларимизни янги боскичга олиб чикиш вазифаси турибди»1. Хакикатан хам, укувчи-ёшларда китобхонлик мадания-тини шакллантириш, илмий, тарихий асар-ларни укиш, урганиш, тахлил этишга булган

1 Мирзиёев Ш.М. Танкидий тахлил, катъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик - хар бир рахбар фао-лиятининг кундалик коидаси булиши керак. / Мамлакатимизни 2016 йилда ижтимоий-иктисодий ривожланти-ришнинг асосий якунлари ва 2017 йилга мулжалланган иктисодий дастурнинг энг мухим устувор йуналишларига баFишланган Вазирлар Махкамасининг кенгайтирилган мажлисидаги маъруза, 2017 йил 14 январь. - Т.: «Узбекистон», 2017. -47-б.

кизикишларини орттириш оркали уларда турли ёт Fояларга нисбатан мафкуравий иммунитет хосил килинади.

Илм-фан, жамиятнинг ютуклари, тарак-киёти китоб билан юзага келади, китоб ёшликда энг яхши мураббий, кариганда эса ундан яхширок дуст йуклиги хусусидаги фикр ва Fояларни жуда куп эшитамиз.

Китобнинг инсон хаёти, кишилик жамияти маънавий тараккиётидаги бекиёс урни кадим-дан маълум. У дунёни таниш, билим бериш билан бирга гузалликка мухаббат уЙFотиш, ундан завкланиш, ёвузликдан нафратланиш туЙFусини ривожлантиради.

Китоб укувчида дунёни англаб олишда кумак бериш билан бир каторда унинг илмий дунёкарашини шакллантиради, ижобий харак-терни таркиб топтиради, хаёт ва турмуш зид-диятларини кандай килиб ечиш йулларини ургатади. Бу хислатларни эгаллаб олган хар бир укувчи юксак маънавиятли шахс булиб камолга етади.

Зеро, китоб авлодлар занжирини мустах-камловчи маънавий меросдир. У инсон рухига таъсир этиб, уларни маънавий-ахлокий камо-лотга етаклайди, хиссиётига таъсир этади ва билим бериш билан бирга укувчига завк баFишлайди хамда аклни чархлаб, уни тарбия-лайди.

Адабиётшунос Сафо Матжонов таъкидлага-нидек, «Илмий асарлар Fафлат ва жахолатдан куткарса, бадиий асарлар даFаллик ва разо-латдан халос этади. Униси хам, буниси хам кишиларнинг маърифатли, бахт-саодатли булиши учун баб-баравар фойдали ва зарур-дир»2.

Дархакикат, китоб узида ривожлантирувчи ва тарбияловчи улкан имкониятни саклайди, укувчини инсониятнинг маънавият тажриба-сига ошно этади, унинг аклини ривожланти-риб, хис-туЙFуларини юксалтиради. У ёки бу асар укувчи томонидан канчалик чукур ва тулик кабул килинса, бу асар унинг шахсига

2 Матжонов С. Мактабда адабиётдан мустакил ишлар (укититувчи учун методик кулланма.). - Т.: «Укитувчи», 1996. -37-б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

шунчалик катта таъсир курсатадики, укувчи уз олдига буюк максадлар куйиб, ёмон иллат-лардан узини саклайди. Шунинг учун х,ам таъ-лимнинг етакчи вазифаларидан бири укув-чиларда китоб укишга булган кизикишни шакллантириш, ундаги вокеа ва х,одисаларни тах,лил этишга ургатишдир. Бунинг учун авва-ламбор, х,ар бир укитувчи у кайси фандан дарс беришидан катъий назар, укувчини китоб укишга кизиктириш йуллари, шарт-шароитларини билиши зарур.

Илмий-оммабоп, бадиий, тарихий асар-ларни тах,лил килиш кобилияти уз-узидан ривожланмайди. Бу таълим жараёнида уки-тувчининг саъй-х,аракатлари, турли метод ва воситалари ёрдамида амалга оширилади.

Укитувчи укувчиларда китобхонлик мада-ниятини шакллантиришда, илмий-оммабоп, бадиий, тарихий асарларни укиш, мутолаа килишга мех,р уЙFотиш ва китобхонлик савия-сини устириш борасида амал килиши лозим булган куйидаги мезонларни тавсия килмок-чимиз:

- укувчилар кандай китобларни укишга кизикиши ва тафаккури кай даражада эканли-гини аниклаш;

- укувчининг тафаккур килиш фаолиятла-рини англаши, жамият аъзолари билан эркин мулокотда була олиш куникма ва малакала-рини ривожлантиришга эътибор каратиши;

- уз фикрини равон, эркин ифодалай олиш куникмасини шакллантириши;

- кизикишига мос асарларни укиб, мазму-нини сураб бориш оркали китоб укиш куникмасини х,осил килиш, шу уринда кунда-лик тутишга ургатиши;

- ёзма нутк белгиларини талаффузда ифо-далаш, матнни ифодали укий олиш малака-сини ривожлантириши кабилар.

Укувчиларда бадиий асарни укиш жараёнида бевосита уларда х,аяжон, ранг-баранг x1ис-туЙFулар тупланганини кузатамиз.

Укувчиларда илмий-оммабоп, бадиий асарларни укишга булган кизикишни ошириш оркали уларда атрофидаги вокеа-х,одисаларга туFри, окилона муносабат шакллантирилади, оламни урганишлари кескинлашади. Шунинг-дек, укувчиларда уз тенгдошлари, уларнинг х,аёти, уйлари, саргузаштлари туFрисида, табиат ва уни куриклаш хусусида, ватанимиз тарихи туFрисидаги дастлабки маълумотлар -ижтимоий-маънавий тажриба тупланишига х,ам ёрдам беради. Бу, яъни илмий-оммабоп,

бадиий, тарихий асарларнинг укувчи томони-дан урганилиши факат таълимий вазифалар-нигина эмас, балки укувчи шахсини ривож-лантириш, ёт Fоялар таъсиридан х,имоялаш каби тарбиявий вазифаларни х,ам бажаради.

Айникса, усмир ёшдаги укувчиларда китоб укиш ва мутолаа килишга кизикишни шакллантириш мух,им х,исобланади. Чунки бу ёшдаги укувчилар узларини жуда эркин, тетик сеза бошлайди, атрофидаги вокеа-х,одисаларга кизикиши ортиб боради. Улар купрок узлари кизиккан машFулотни катталардан яширинча бажаришга ^аракат килади. ЁлFон сузлаш, килган айбини яшириш ва катталар олдида узини акли расо килиб курсатишга уринади. Бу ёшдаги укувчиларнинг буш вактини кандай утказаётгани, нималар билан машFул булишини ота-она, укитувчи, мураббий, ма^алла фаоллари доимо назоратга олишлари лозим.

Кейинги йилларда юкори синф усмир ёшдаги мактаб укувчиларининг буш вактлари купрок телевизор куриш, компьютер, интернет маълумотлари, х,ар хил кунгилочар томо-шалар билан банд булмокда. Бу усмир ёшдаги укувчиларнинг турли ёт Fояларни узлаш-тиришида уз таъсирини курсатмокда. Бунинг олдини олишда мактабда турли маънавий тад-бирларни утказиш самарали натижа беради. Масалан, 2 апрель - «Халкаро болалар китоб-лари куни», 23 апрель - «Бутунжах,он китоб-лар ва муаллифлик х,укуки куни»га баFишлаб ижодкор шоирлар, кизикарли асар муаллиф-лари билан учрашувлар, укувчи-ёшлар урта-сида китобхонлик кечалари, турли мушоира-ларни ташкил этиш максадга мувофик.

Ушбу мушоираларда буюк мутафаккирла-римизнинг китоб укиш, уни мутолаа килишга интилганликлари х,акидаги куйидаги х,икоя-ларни ролли тасвирлаб намойиш этишлари укувчиларда китобхонлик маданиятини шакллантиришда самара беради: «Машх,ур файла-суф ва медик Ибн Сино уз автобиографиясида ёшлик чоFларида кандай билимларни урганганлиги туFрисида тухтаб, шундай деб ёзган эди: «Них,оят, мантик, табиат ва риёзий (математика, геометрия) илмларини пишик ургандим. Кейин илох,иётни укишга утиб («Мо баъда табиати» — «Табиатдан ташкари булган нарсалар»), «Метафизика» китобини укидим. Унда ёзилганларни тушуна олмасдим: бу китобни ёзган киши (максади) менга берк эди. Хатто, уни кирк бир марта кайта укидим,

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

менга у, хатто, ёд булиб хам колди. Лекин шундай булишига карамай, мен уни ва унинг максадларини тушуна олмасдим. Ундан уми-димни узиб, бу тушуниб булмайдиган китоб экан, деган (хулосага келган) эдим. Кунлардан бир кун аср вактида китобфурушларнинг олдига бориб колдим. Унда бир даллол кулида муковаланган (бир китоб)ни тутиб, уни мактарди. У мени хам чакириб, менга уни курсатди... Мен бу илмни билишнинг фойдаси йук, деган хаёлда унинг курсатиши менга малол келиб, рад килдим. Даллол менга «бу китобни мендан олгин, бунинг нархи арзон — уч дирхамга сотаман, эгаси бунинг пулига мухтож», деди. Мен уни сотиб олдим. Карасам бу Абу Наср Форобийнинг «Метафизика» китоби максадлари хакида ёзган асари экан. Уйимга кайтиб, дарров уни укишга тушдим. («Метафизика») дилимда ёд булиб колгани сабабли уша пайтдаёк бу китобнинг максадлари менга очилди. Бундан жуда хур-санд булиб кетдим. УлуF тангрига шукур килиб, уша куннинг эртасигаёк камбаFалларга анча нарса садака килдим»1. Айтмокчимизки, тар-биянинг барча куринишларида, хусусан, китоб укишга даъватда шахсий намунанинг фойдаси куп. Тарбиянинг барча турлари каби китоб укишга ургатиш хам болаликдан бошланади. Бунинг учун, албатта ота-она ва укитув-чиларнинг узлари укувчиларга намуна була олишлари мухим ахамият касб этади.

Укитувчилар узлари укиган китобларининг энг кизикарли, таъсирли вокеа-ходисаларини укувчига сузлаб бериш оркали уларни китоб-хонликка булган кизикишларини ошириш мумкин.

Бугунги кунда мамлакатимиз таълим тизими олдида ёш авлодга замонавий билим ва хунарлар буйича мустахкам таълим бериш билан бирга, уларни хар кандай мафкуравий тахдид ва тажовузларга нафакат берилмайди-ган, балки уларга карши фаол кураша олади-ган, мустакил фикрга эга булган, катта ишонч ва максад билан яшайдиган фидойи, юксак маънавиятли инсонлар этиб тарбиялаш каби устувор вазифалар турибди. Бу вазифаларни муваффакиятли амалга оширишда халки-мизнинг асрлар оша яшаб келган анъаналари,

1 Хайруллаев М.М. Абу Наср Форобий. (Хаёти, фаолияти ва таълимоти хакида кискача очерк). - Т.: «Узбекистон Фанлар академияси» нашриёти, 1961. -32-б.

урф-одатлари, тили ва рухи негизига курилган миллий мустакиллик мафкураси умуминсоний кадриятлар билан махкам уЙFунлашган холда келажакка ишонч туЙFусини укувчилар калби ва онгига етказиш, уларни ватанга мухаббат, инсонпарварлик рухида тарбиялаш, халоллик, мардлик, сабр-бардошлилик, билим ва маъ-рифат эгаллашга интилиш кабилар оркали тарбиялаш шахс маънавий камолотига олиб борувчи, колаверса, турли ёт Fоялар таъсири-дан химоялашда энг самарали йулдир.

Бундай фазилатларга эга шахсни тарбиялаш учун аввало укув тарбия жараёнида:

• ёшлар онгига шарм-у хаё, одоб-андиша, ота-оналарга хурмат, катталарга иззат-эхтиром, кичикларга шафкат каби олижаноб фазилатларни шакллантириш;

• шахснинг ривожланишида узаро муноса-батлар хамкорлиги, буюк аждодларимиз меросига улкан Fурур туЙFуларини сингдириш, асрлар оша бизгача етиб келган кадриятлар ва урф-одатларга бекиёс хурмат куникмала-рини шакллантириш;

• уз дини ва узга динларга нисбатан баFрикенглик тамойилларини сингдириш;

• шахс камолоти ва маънавияти ижтимоий жамиятдаги мухим омиллардан эканлигини англатиш;

• инсоний фазилатлар ва Fайриинсоний карашларнинг узига хос хусусиятларини кур-сатиш;

• инсонларга хос самимийлик, ватанпар-варлик, мехр окибат, имон-эътикод, фидойи-лик каби фазилатларнинг жамият тарак-киётидаги энг асосий омиллардан бири эканлигини англатиш;

• ёшларда мустакил, ижодий фикрлаш, ахборотларни саралаш, тахлил этиш малака-сини шакллантириш зарур деб хисоблаймиз.

Узлуксиз таълимнинг хар бир боскичида укувчи-ёшларнинг ёши, психологик хусусият-лари, узлаштириш имкониятларини инобатга олиб, укув предметларининг хусусиятидан келиб чикиб, уларнинг калби ва онгини турли зарарли Fоя ва мафкуралар таъсиридан химоя килишни давом эттириш ва илмий-оммабоп, бадиий, тарихий асарларни укишга кизикишларини мунтазам ошириб бориш лозим-лигини кайд этган холда куйидагиларни тав-сия сифатида келтиришни лозим топдик.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

Умумий урта таълимнинг бошланFич синф укувчиларида:

• халк оFзаки ижоди намуналари: эртак, масал, ривоят, достонларда акс этган миллий ва умуминсоний кадриятлар, х,амжих,атлик, мардлик тушунчалари акс эттирилган кахра-монлар киёфаси оркали эзгу тушунчаларни сингдириш;

• миллий эртак ках,рамонлари оркали халоллик, ростгуйлик, виждонлилик, мехнат-севарлик, уз сузининг устидан чикиш инсон курки эканлигини англатиш;

• шахс маънавий камолотида миллий ^урур ва миллий ифтихор туЙFуларини давла-тимиз рамзлари мисолида тушунтиришдан иборат.

Юкори синфларда:

• бадиий, тарихий асарларда акс этган миллий ва маънавий кадриятларнинг мохиятини юксак инсоний фазилатлар: юртга мухаббат, ватанга садокат, унга дахлдорлик туЙFуларини шакллантириш;

• асар ках,рамонларида мавжуд булган ижобий хислатлар: фидойилик, тинчликсевар-лик тушунчаларининг умумий мазмуни, тафак-кур озодлиги, онг ва шуурнинг тазйикдан халос этилганлиги, аклий заковат, рухий, маънавий салохият каби тушунчаларнинг максадга йуналтирилганлиги;

• асардаги вокеаларни укувчи хаётидаги вокеликлар билан солиштириб, кундалик фао-лиятида одоблилик, ростгуйлик, виждонлилик фазилатларини шакллантириш;

• Ватанимизнинг истикболи ва истиклоли х,акида каЙFуриш, уз халкининг кадр-киммати, ор-номусини англаш ва уни химоя килиш, эзгу ниятлар оFушида мехнат килиб, уз истеъдоди, бор имконияти, керак булса жонини юрт истикболи, элига бахшида этиш.

Урта махсус, касб-хунар таълимида:

• бадиий, тарихий, илмий-оммабоп асарларни укиш, тушуниб, ундаги шаркона ахлок-одоб ва умумбашарий Fояларни укувчи узига сингдириши;

• мард, фидойи кишилар юртига, мехру шафкат, мухаббат баркарор булган тафаккур ва ижод кайнаган мукаддас маконга айланти-риш туЙFусини шакллантириш;

• ёшларни маънавий ахлокий ва касб-хунарга мухаббат рухида тарбиялаш;

• ёшлар онгида турли зарарли окимларга нисбатан <^оявий иммунитет»ни шакланти-риш;

• укувчи-ёшларга китоб, илм ва тафаккур одамлар калбига нур, онгига зиё, хонадонига файз-барака келтирадиган буюк муъжиза эканлигини англатиш;

• мустакилликка хавф туFдирувчи ташки омиллар: диний экстремизм, акидапарастлик, вахобийлик, акромийлар, х,избут-тах,рир, мис-сионерлик, космополитизм окимларининг Fаразли максадларини ёшларга англатиш ва бундай тахдидлардан огох булишга ундаш;

• инсоний фазилатларни хурмат килиш, салбий хислатлардан нафратланиш куникма-ларини хосил килиш;

• моддий ва маънавий хаёт уЙFунлиги, уни шакллантириш боскичлари туFрисида тушун-чаларни англатиш.

Бинобарин ёшларнинг маънавияти ва дунё-караши, мафкурасига ёт Fояларнинг таъсир этишининг олдини олишда куйидаги максад ва вазифаларни хулоса сифатида куйдик:

- оммавий маданият ва терроризмнинг ёшларга Fоявий ва мафкуравий таъсирининг олдини олишда кенг жамоатчилик (ота-она, бобо-буви, махалла)нинг ролини янада оши-риш;

- экстремизм ва террорчиликнинг дунё буйлаб таркалиши, уларнинг максадларидаги ухшашлик, якинлик, экстремистик ташкилот-ларнинг яшаш ва куролланиш манбалари каби йуналишларни илмий тадкик этиш хамда уларнинг танлаган Fоялари ва йуллари пуч эканлигини ёшларга тушунтириш;

- Узбекистонда глобаллашув ва экстремис-тик мафкураларга карши Fоявий курашнинг назарий-услубий жихатларини тадкик этиш ва «жахолатга карши маърифат билан курашмок керак» шиорини жонлантириш;

- ёшларга мамлакатимиз тараккиётига рахна солаётган хар кандай Fоявий мафкуравий карашларнинг олдини олишда, уларнинг буш вактларини мазмунли утказишларини назоратга олиш;

- таълим муассасалари, махаллаларда кутубхоналарни ташкил этиш ва китоб фон-дини бойитиш;

- хар бир оилада шахсий кутубхонанинг ташкил топишига эришиш кабилар.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

с 42 V МАКТАБ ТАЪЛИМИ / ШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ л У

Адабиётлар руйхати:

1. Мирзиёев Ш.М. Танкидий тах,лил, катъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик - х,ар бир рах,бар фаолиятининг кундалик коидаси булиши керак. / Мамлакатимизни 2016 йилда ижтимоий-иктисодий ривожлантиришнинг асосий якунлари ва 2017 йилга мулжалланган иктисодий дастурнинг энг мух,им устувор йуналишларига баFишланган Вазирлар Мах,камасининг кенгайтирилган мажлисидаги маъруза, 2017 йил 14 январь. -Т.: «Узбекистон», 2017. -104-б.

2. Матжонов С. Мактабда адабиётдан мустакил ишлар (укитувчи учун методик кулланма). - Т.: «Укитувчи», 1996. -208-б.

3. Хайруллаев М.М. Абу Наср Форобий. (Хаёти, фаолияти ва таълимоти х,акида кискача очерк). - Т.: «Узбекистон Фанлар академияси» нашриёти, 1961. -88-б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 6

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.