Научная статья на тему 'КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИКДА ПЕДАГОГИК ВА ТЕХНИК БИЛИМЛАР ИНТЕГРАЦИЯСИ'

КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИКДА ПЕДАГОГИК ВА ТЕХНИК БИЛИМЛАР ИНТЕГРАЦИЯСИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
642
147
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
касбий фаолият / интеграция / модернизация / билим / кўникма / малака / инновация / умумкасбий ва тармоқ фанлар. / профессиональная деятельность / интеграция / инновация / модернизация / знание / умение / навыки / общепрофессиональные и отраслевые предметы.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Жуманов Алишер Асатуллаевич

Мақолада педагогик ва техник билимлар интеграцияси асосида бўлажак касб таълими ўқитувчиларини касбий фаолиятини ташкил этиш ҳамда аниқланган муаммолар бўйича таклифлар бериш ва тегишли методик тавсиялар ҳақида сўз юритилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ИНТЕГРАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ И ТЕХНИЧЕСКИХ ЗНАНИЙ В ПОДГОТОВКЕ К ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

Статья содержит материалы по организации профессиональной деятельности будущих учителей профессионального образования на основе интеграции педагогических и технических знаний, а также приведены рекомендации и методические указания по разрешению обсуждаемых проблем.

Текст научной работы на тему «КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИКДА ПЕДАГОГИК ВА ТЕХНИК БИЛИМЛАР ИНТЕГРАЦИЯСИ»

V__

Жуманов Алишер Асатуллаевич,

Тошкент ирригация ва кишлок хужалигини механизациялаш мух,андислари институти "Педагогика, психология ва укитиш методикаси" кафедраси таянч докторанти

КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИКДА ПЕДАГОГИК ВА ТЕХНИК БИЛИМЛАР ИНТЕГРАЦИЯСИ

УДК: 37.377.62

ЖУМАНОВ А.А. КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИКДА ПЕДАГОГИК ВА ТЕХНИК БИЛИМЛАР ИНТЕГРАЦИЯСИ

Маколада педагогик ва техник билимлар интеграцияси асосида булажак касб таълими укитувчиларини касбий фаолиятини ташкил этиш х,амда аникланган муаммолар буйича таклифлар бериш ва тегишли методик тавсиялар х,акида суз юритилади.

Таянч суз ва тушунчалар: касбий фаолият, интеграция, модернизация, билим, куникма, малака, инновация, умумкасбий ва тармок фанлар.

ЖУМАНОВ А.А. ИНТЕГРАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ И ТЕХНИЧЕСКИХ ЗНАНИЙ В ПОДГОТОВКЕ К ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

Статья содержит материалы по организации профессиональной деятельности будущих учителей профессионального образования на основе интеграции педагогических и технических знаний, а также приведены рекомендации и методические указания по разрешению обсуждаемых проблем.

Ключевые слова и понятия: профессиональная деятельность, интеграция, инновация, модернизация, знание, умение, навыки, общепрофессиональные и отраслевые предметы.

JUMANOV A.A. INTEGRATION OF PEDAGOGICAL AND TECHNICAL KNOWLEDGE IN TRAINING FOR PROFESSIONAL ACTIVITIES

The article contains materials for organization of professional activities of future teachers at vocational education based on the integration of pedagogical and technical knowledge, and also provides recommendations guidelines for solving the discussed problems.

Key words and concepts: professional activity, integration, innovation, modernization, knowledge, skills, general professional and industry subjects.

Кириш. Халкаро тажрибаларга кура табиий, техник ва ижтимоий фанлар билан ишлаб чикариш тузилмаларининг узвий алокадорлигини чукурлаштириш таълим самарадорлигига ижобий таъсир курсатади. Шунингдек, касб таълими назарияси ва ама-лиёти тенденциясини янада ривожланти-ришда инновацион касбий салох,ият элемент-ларининг уЙFунлиги ва узвийлигини таъмин-лаш асосида таълимнинг интегратив ташки-лий функциясини янада кенгайтириш, таълим шакллари ва методларини модерниза-циялаш, шахсий ва касбий мух,им сифатларни шакллантириш каби интеграцион жараёнлар мух,им урин тутади.

Мамлакатимизда таълим-тарбия мазму-нини фан ва ишлаб чикаришнинг интегра-циялашуви асосида шакллантириш борасида тизимли ислох,отлар амалга оширилди. 20172021 йилларда Узбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йуналиши буйича Харакатлар стратегиясида "таълим сифатини бах,олаш механизмларини ишлаб чикиш, таълим хизматларининг мавжудлиги ва самарадорлигини ошириш"1 ва Узбекистон Республикаси Президентининг Олий Маж-лисга 2017 йил 22 декабрдаги Мурожаатнома-сида зарур булган мутахассисликлар буйича таълим олиш ва кадрлар малакасини ошириш ишларини кенг куламда йулга куйиш2 бел-гиланган устувор вазифаларнинг ижросини таъминлашда таълим олувчиларда яхлит ва тизимли интегратив билим, куникма ва мала-каларни шакллантириш ва таълим натижала-рини диагностик бах,олаш мух,им урин тутади.

Мавзунинг долзарблиги. Техника олий таълим муассасалари "Касб таълими" йуналишларида касбий фаолиятга тайёргар-лик х,олатини урганиш умумкасбий ва сох,а (тармок) фанларини укитиш, касб таълими укитувчисини касбий фаолиятга тайёрлигини диагностика килиш жараёнида интеграция

муаммолари ва педагогик амалиёт х,олатини тах,лил килиш натижалари бир катор номута-носибликлар мавжудлиги ва уларни бартараф килиш борасида махсус тадкикотлар уюшти-рилишини такозо этишини курсатди.

Мавзу буйича илмий изланишлар-нинг цисцача та^лили. Педагогик интегра-циянинг назарий, концептуал ва техноло-гик асослари Р.Х.Жураев3, Н.А.Муслимов4, А.Р.Ходжабоев5лар томонидан куриб чикилган. Булажак укитувчиларни касбий фаолиятга тайёрлашни диагностика килишга оид муаммоларнинг турли жих,атларини урганиш билан Х.Ф.Рашидов6, Ш.С.Шарипов7лар шугулланишган.

Педагогик интеграцияни назарий ва услу-бий асослари, касбий фаолиятга тайёрлаш мазмунининиг интеграция технологиялари Э.Турдикулов8, О.Авазбоев9, М.Ж.Тошов10,

1 Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги "Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида"ги ПФ-4947-сон Фармони. - Узбекистон Республикаси конун хужжатлари туплами. 2017 йил, 13 февраль, 6-сон, 70-модда.

2 Узбекистон Республикаси Президентининг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. 2017 йил 22 декабрь.

http://uza.uz/oz/documents/zbekiston-respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-oliy-22-12-2017

3 Джураев Р.Х. Организационно-педагогические основы интенсификации системы профессиональной подготовки в учебных заведениях профессионального образования: Автореферат диссертации доктора педагогических наук. - Т.: 1995. - 43 с.

4 Муслимов Н.А. Касб таълими укитувчисини касбий шакллантиришнинг назарий методик асослари. Дисс. .. педагогика фанлари доктори. - Т.:2007. - 315 б.

5 Ходжабоев А.Р. Научно-педагогические основы учебно-методического комплекса подготовки учителя труда: Дисс... докт. пед. наук. Т.: 1992. - 406 с.

6 Рашидов Х.Ф. Теоретико-методологические и социально-педагогические основы развития среднего специального, профессионального образования в Узбекистане (на материалах реализации национальной программы по подготовке кадров). Дисс. ... докт. пед. наук.

- Ташкент: 2005. - 311 с.

7 Шарипов Ш.С. Талабалар ихтирочилигини шакллантиришнинг педагогик шароитлари: Дисс.. пед. фан. номз.

- Т.: 2001. - 140 б.

8 Турдикулов Э.О., Джураев Р.Х. ва бошкалар. Интегра-циялашган таълим назарияси ва амалиёти. - Тошкент: "Сано-стандарт", 2009. - 176 б.

9 Авазбоев А.И. Совершенствования подготовки учителей трудового и профессионального обучения на основе интеграции содержания учебных предметов: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. - Т.: 2001. - 21 с.

10 Тошов М.Ж. Педагогика коллежлари таълими жараёнида педагогик интеграциянинг мазмуни ва тузил-масини таъминлаш. Дисс. ... пед. фан. номз. - Тошкент, 2012. - 139 б.

Ю.Н^мин1, Н.К.Чaпaeв2 вa LUЭ.К1уpбoнoв3лap тoмoнидaн кypиб чикилгaн. Биpoк, бyлaжaк Укитувчилapни кacбий фaoлиятгa тaйëpлaшни интeгpaциялaш муaммoлapи, ушбу фaoлият-нинг yзигa xocлиги фoйдaлaнишдa пeдaгoгик вa тexник билимлapни интeгpaциялaш жapa-ëнлapидaн ибopaт. А^ хoлдa кacб тaълими Укитувчиcи фaoлиятини диaгнocтикa килиш caмapaли 6Улиши мумкин эмac.

Taдrçик1отнинг мarçcaди бyлaжaк ^c6 тaъ-лими Укитувчилapининг кacбий фaoлиятгa тaйëpлaшдa пeдaгoгик вa тexник билимлap интeгpaцияcини тaкoмиллaштиpишдaн ибо-paт.

Taдrçик1отнинг объекти тexникa олий тaъ-лим муaccacaлapидa бyлaжaк кacб тaълими Укитувчилapини кacбий фaoлиятгa тaйëpлaш жapaëни.

Taдrçик1отнинг cyбъeкти. Taдкикoтдa Toшкeнт иppигaция вa кишлок xyжaлигини мexaнизaциялap мухaндиcлapи инегитути-нинг "Кишлок xyжaлигини мexaнизaциялaш", "Гидpoмeлиopaция", '^p тузиш вa ep ^aap^' хaмдa "Гидpoтexник куpилишлap» фaкультeт-лapинингининг "^бй тaълими" йyнaлиши 3-бocкич тaлaбaлapи кaмpaб oлингaн.

Taдrçик1отдa тизимлилик, киëcий-мaнтикий тax1лиллapидaн фoйдaлaнилди.

Taдrçик1отдa туpли cухбaтлap, ^вол-жaвoблap хaмдa aнкeтa cУpoвнoмaлapи нaти-жaлapи бyйичa тaхлиллap олиб бopилгaн.

Acоcий ^cm.

Олий тaълим муaccacaлapидa бyлaжaк кacб тaълими Укитувчилapини кacбий фaoлиятгa (кacбий-мeтoдик) жихaтдaн тaйëpлaш нeги-зидa куйидaги acocий тaмoйиллap мaвжуд, булap:

- кacб тaълими Укитувчилapини кacбий-мeтoдик жихaтдaн тaйëpлaшнинг инcoнпap-вapлaштиpиш;

- хoзиpги axбopoт тexнoлoгия-лapи pивoжлaнгaн шapoитдa ^c6 тaълими Укитувчиcининг ижодий шaxcини шaкллaнти-

1 Сeмин Ю.Н. Интeгpaция coдepжaния пpoфeccиoнaль-ного oбpaзoвaния. II "Пeдaгoгикa", ZOO1. - № Z. С.

2 Чaпaeв Н.К. Teopeтикo-мeтoдoлoгичecкиe ооновы пeдaгoгичecкoй интeгpaции: Автopeф. Дис .. докт. пeд. нaук. - Екaтepинбуpг: 1998.

3 Куpбaнoв Ш.Э. Нaциoнaльнaя пpoгpaммa по подго-

товь кaдpoв. - Taшкeнт: "Унивepcитeт", ¿OOO. - 1O3 c.

pиш вa pивoжлaнтиpишгa тизимли, пeдaгoгик интeгpaция acocидa кacбий фaoлият нуктaи нaзapидaн вa тexнoлoгик жихaтдaн ëндaшув;

- ^c6 тaълими Укитувчилapини aник дaлиллapгa acocлaнгaн билимлap билaн биp кaтopдa мeтoдoлoгик билимлap билaн Kуpoллaнтиpиш;

- ^c6 тaълими Укитувчилapини тaйëp-лaш мeтoдик тизимининг тapкиби вa мaзму-нини кeнгaйтиpиш хaмдa чукуpлaштиpиш4.

Xoзиpги кун^ кeлиб жaмиятнинг иктиcoдий, ишлaб чикapиш, ижтимоий, шу жумлaдaн тaълим cox1aлapидa, микpooлaм-дaн тopтиб мaкpooлaмгaчa интeгpaция мухим aхaмият кacб этмoкдa вa унинг pивoжлaнти-pувчи функциялapини aмaлдa кУллaй олиш нaтижacидaгинa мухим илмий муaммoлapни хaл килa олиш мумкинлигини aнглaнгaн Xoлдa, унгa кaттa эхтиёж ceзилмoкдa.

Интeгpaция - (лoтинчa "integration" -тиклaш, тyлдиpиш) - бapчa киcмлapи, элe-мeнтлapининг биpлaшиши дeгaн мaънoни aнглaтaди. «Фaлcaфий кoмуcий луFaт»дa интe-гpaциялaш жapaëни pивoжлaниш жapaëни-нинг биp киcмидиp, илгapи yxшaш бyлмaгaн Kиcмлap вa элeмeнтлapнинг биpлaшиши билaн бoFлик дeб кapaлaди.

«Интeгpaция» тушунчacи бyйичa мeтoдик aдaбиëтлap, мaкoлaлap вa илмий тaдкикoт ишлapидa бу муaммo билaн шуFуллaнгaн oлимлap тoмoнидaн туpличa тaъpифлap билaн шapхлaб бepилгaн. Texникa олий тaъ-лим муaccacaлapи тaълимидa биp тизимлилик вa кeтмa-кeтликни туpли Укув фaн-лapигa оид тушунчa, конун вa нaзapия-лapни yзapo биp-биpигa бoFлик тaъcиpчaн омили cифaтидa тaлкин этиш лозим, чунки бу фaнлapнинг интeгpaциялaшуви умумлaш-гaн билимлapни шaкллaнтиpиш, улap мaзму-нини чукуpлaштиpиш вa бойитиш имконини бepaди.

Taдкикoтчи-пeдaгoглap ишлapидa «нaзa-pий» вa «aмaлий» билим тушунчaлapини тaъpифлaшдa ягoнa фикp мaвжуд эмac. Биз х^м Уз ишимиздa биз куйидaгичa нуктaи нaзapгa acocлaндик: назарий билим - пeдa-гогик вoкeликни бopичa aкc эттиpaдигaн,

4 Кулиeвa Ш.Х,., Куй^нов О.А. Бyлaжaк кacб тaъ-лими Укитувчилapининг кacбий тaйëpгapлигигa тaъcиp кУpcaтувчи oмиллap. II T.: "Кacб-хунap тaълими" жуp-нaли. ZOO7. - № Z. - Б. 9-1O.

ЗAMОНABИЙ TAЪЛИM / СОВРЕМЕННОЕ ОБPAЗОBAНИЕ WW, 7 ВД

яъни педагогик фактлар, педагогик объект ва х,одисаларнинг мох,ияти ва конуниятлари х,ак,идаги билимлар. Назарий билимлар педагогик вокеликни тавсифлайди ва тушунти-ради. Амалий билимлар - амалий фаолият меъёрлари, регулятивлари, яъни педагогик фаолиятни кандай режалаштириш, амалга ошириш ва такомиллаштириш кераклиги х,акидаги билимлар. Амалий билимлар - назарий тилдан амалий хатти-х,аракатлар тилига угирилган билимлар.

Интеграция жараёнида умумкасбий тай-ёргарлик тизимининг х,ар бир элементи (х,ар бир укув фани) маълум даражада автоном-ликка эга булади, шу сабабли урганиш даво-мида бутун тизимнинг узлаштирилиши дара-жасидан катъий назар алох,ида бах,оланиши мумкин ва керак.

Интеграция жараёни давомида тизим эле-ментлари сифатида умумкасбий укув фанлар уртасида узаро алокадорлик х,ажми ва интен-сивлиги ортади, бу булажак касб таълими укитувчиларини касбий фаолиятга тайёргар-лик жараёни самарадорлигининг ошишига олиб келади.

Назарий ва амалий билимларни интегра-циялаш натижасида уларнинг бир-бирига узаро таъмири руй беради, унга мувофик тарзда билимлар уртасида намоён булиши тавсифига кура мунтазам алокадорлик юзага келади. Назарий ва амалий билимлар интеграцияси белгилайдиган типига кура, бу - мавжуд булиш (фаолият курсатиш) алокадорликларида намойиш булади.

Фанлараро интеграцияни таъминлаш х,озирги вактда объектив эх,тиёж. Чунки охир-окибатда булажак касб таълими укитувчиларини касбий фаолиятга тайёргар-лигини такомиллаштиришда умумкасбий ва фанлар буйича тайёргарликни бирлаштириш керак булади. Батафсил фанлараро интеграция тушунчасини куриб чикадиган булсак, биринчидан, фанлараро интеграцияни амалга ошириш, яъни урганилаётган х,одисаларнинг яхлит моделини куриш, аник билиш ва касбий вазиятларда бу хрдисалар ва карорлар булажак касб таълими укитувчисини онгли равишда тушуниши учун шарт-шароитлар яратади; иккинчидан, талабанинг узи фанлараро интеграцияни амалга ошириши учун куникмасини таъминлаш, яъни, максадли

билиш муаммоларини ечиш жараёнида фанлар ва яхлит моделини куради; учинчидан, булажак мутахассис шахсини яхлит шакллан-тириш унинг умуман дунёни ва касбий фаоли-ятини кура олиш х,амда интеграл (ажралмас) фикрлашига ёрдам беради; туртинчидан, фанлараро интеграцияни олий таълим сифа-тини ривожлантириш воситаси сифатида талкин этилади1.

Тадкикотимизда булажак укитувчи касбий фаолиятининг мох,ияти ва мазмунини х,исобга олган х,олда, педагогик ва техник билимларни интеграцияси бу фаолиятнинг узига хос хусу-сиятларидан бири булган деган хулосага кел-дик.

Тах,лиллар бизни педагогик ва техник билимларни касбий тайёргарлик укитувчиси диагностика фаолиятида интеграция килиш тизимини ривожлантиришга имкон берди. Мазкур тузилмани барпо этиш асосида булажак укитувчи касбий фаолиятининг ташки компонент структурасини (х,аракатлар ва опе-рацияларини) куямиз ва уни изчил боскичлар шаклида процессуал режага киритамиз.

Булажак укитувчиларнинг касбий фаолиятга тайёргарлигини диагностика килиш учта асосий боскичда намоён булмокда: тайёргарлик, процессуал ва аналитик, тадкикотимизнинг бошида биз томондан куриб чикилган. Куйида касбий фаолиятга тайёргарликни диагностика килишда фанлараро интеграциясини келтириб утамиз2 (1-расм).

Келтирилган расмдан куриниб турибдики, техник ва педагогик билимлар интеграция-сини амалга оширишда куйидаги тамойил-лар: тизимлилик, узлуксизлик, узгарувчан, интеграция, х,аракатчанлик х,амда педагогик шарт-шароитлар мажмуасидан иборатдир. У техник, технологик, ишлаб чикариш, мех,нат, иктисодий компонентларни уз ичига олади. Техник фанлар (мух,андислик) уз назариясига эга, у табиий-фан назариясига, гарчи унга тая-

1 Мустафоева Д.А. Ихтисослик фан укитувчиларининг касбий компетентлигини ривожлантириш. Педагогика фанлари буйича фалсафа доктори диссертацияси (PhD). - Т.: 2020. - 169 б.

2 Химматалиев Д.О. Касбий фаолиятга тайёргарликни диагностика килишда педагогик ва техник билимлар интеграцияси. Педагогика фанлари доктори диссертацияси. - Т.: 2019. - 327 б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 7 (92)

1-pacM. Kac6 тaълими у^итувч^ини кacбий фaолиятгa тaйёргaрлигини диaгноcтикa rçилишдa фaнлaрaро интeгрaция компонeнтлaри.

Педагогик шарт-шароитлар

нил^ хам caлбий тaъcиp кypcaтмaйди. Tex-ник билимлap иккита туpдaги мoдeллapдaн фойдаланади: табиий фaнлap мавхум ва идeaл oбъeктлapи хамда тexникa фaнлapи томони-дан яpaтилгaн амалиёт oбъeктлapининг арук-туpaвий ва мeтoдик кypинишлapи. Texник билимлapгa кapaгaндa, иккала мoдeлнинг хам aлoкacи мавжуд.

Texник билим oбъeктининг тapкибий Kиcмлapи булган ин^н тexнoлoгияcи, мexнaт, тexнoлoгик жapaëнлap, мaтepиaллap ва инcoн амалиётига тaaллуклидиp.

Taдкикoт булажак Укитувчилapдa ка^ бий фаолиятга тaйëpгapликни диaгнocтикa килишда укитиш жapaëнидa интeгpaция-лашувнинг тapкибий киcми булган тexник билимлap, булажак укитувчини кacбий фаолиятга тaйëpлaш ва таълим маълумоти, яъни диатоника килишнинг пpeдмeти булган муxaндиcлик кoмпoнeнтининг мазмуни ^фа-тида очиб бepилaди. Шундай килиб, пeдa-гогик ва тexник билимлapни интeгpaцияcи куп жихатдан туpли тexникaвий фaнлapни

ЗAMОНABИЙ TAЪЛИM I СОВРЕМЕННОЕ ОБPAЗОBAНИЕ ЮЮ, 7 ВД

укитишнинг хусусий усуллари оркали амалга оширилади.

Хулоса.

1. Хозирги глобаллашув жараёнида таъ-лим тизимини модернизациялашнинг асосий шартларидан бири булажак укитувчиларни касбий фаолиятга тайёргарликни диагностика килиш педагогик ва техник билимлар инте-грациясини таъминлашдан иборат;

2. Техник олий таълим муассасаларида касбий таълим укитувчилари касбий фаолиятга тайёрлашда педагогик ва техник билим-лар интеграциясини такомиллаштиришнинг фалсафий, тарихий, х,укукий, педагогик, психологик ва методик жих,атларини ёритувчи укув-услубий кулланмалар, тавсиялар, электрон дарслик ва ишланмалар яратиш максадга мувофик деб уйлаймиз.

Юкоридагилардан келиб чикиб, куйидагиларни таклиф сифатида белгилашни жоиз деб топдик:

• касбий фаолиятга тайёргарликда педагогик ва техник билимлар интегра-цияси компонентлари асосида педагогик-психологик хусусиятлар, яъни талаба-ларга х,амда укитувчиларга мослашиш, касбий кизикишлар, когнитив билимлар, тафак-кур, идрок килиш х,амда инсонлар уртасидаги коммуникатив муносабатларга доир хусу-сиятларни х,ам сингдириб бориш максадга мувофикдир;

• педагогик ва техник билимлар инте-грацияси асосида талабаларнинг компетент-лигини такомиллаштиришда техника олий таълим муассасаларида талабаларини касбий фаолиятга тайёргарлигининг х,ар бир боскич (курс) буйича айнан касбий компе-тенцияларни шакллантириш ва такомиллаш-тиришга доир махсус дастурлар оркали курс-лар ташкил килиш х,озирги куннинг талаби х,исобланади.

Адабиёт руйхати:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги "Узбекистон Республикасини янада ривожлантириш буйича Харакатлар стратегияси туFрисида"ги ПФ-4947-сон Фармони. - Узбекистон Республикаси конун х,ужжатлари туплами. 2017 йил, 13 февраль, 6-сон, 70-модда.

2. Узбекистон Республикаси Президентининг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. 2017 йил 22 декабрь. - http://uza.uz/oz/documents/zbekiston-respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-oliy-22-12-2017

3. Джураев Р.Х. Организационно-педагогические основы интенсификации системы профессиональной подготовки в учебных заведениях профессионального образования: Автореферат диссертации доктора педагогических наук. - Т.: 1995. - 43 с.

4. Муслимов Н.А. Касб таълими укитувчисини касбий шакллантиришнинг назарий методик асослари. Педагогика фанлари номзоди диссертацияси. - Т.: 2007. - 315 б.

5. Ходжабоев А.Р. Научно-педагогические основы учебно-методического комплекса подготовки учителя труда: Диссертация доктора педагогических наук. - Т.: 1992. - 406 с.

6. Рашидов Х.Ф. Теоретико-методологические и социально-педагогические основы развития среднего специального, профессионального образования в Узбекистане (на материалах реализации национальной программы по подготовке кадров). Диссертация доктора педагогических наук. - Ташкент, 2005. - 311 с.

7. Шарипов Ш.С. Талабалар ихтирочилигини шакллантиришнинг педагогик шароит-лари: Педагогика фанлари номзоди диссертацияси. - Т.: 2001. - 140 б.

8. Турдикулов Э.О., Джураев Р.Х. ва бошкалар. Интеграциялашган таълим назарияси ва амалиёти. - Тошкент: "Сано-стандарт", 2009. - 176 б.

9. Авазбоев А.И. Совершенствование подготовки учителей трудового и профессионального обучения на основе интеграции содержания учебных предметов: Автореферат диссертации кандидата педагогических наук. - Т.: 2001. - 21 с.

10. Тошов М.Ж. Педагогика коллежлари таълими жараёнида педагогик интеграция-нинг мазмуни ва тузилмасини таъминлаш. Педагогика фанлари номзоди диссертаци-яси. - Тошкент, 2012. - 139 б.

11. Семин Ю.Н. Интеграция содержания профессионального образования. // "Педагогика" журнали, 2001. - № 2. С. 20-25.

12. Чапаев Н.К. Теоретико-методологические основы педагогической интеграции: Автореферат диссертации доктора педагогических наук. - Екатеринбург, 1998.

13. Курбанов Ш.Э. Национальная программа по подготовке кадров. - Ташкент: Университет, 2000. - 103 с.

14. Кулиева Ш.Х., Куйсинов О.А. Булажак касб таълими укитувчиларининг касбий тайёргарлигига таъсир курсатувчи омиллар. // Касб-х,унар таълими. Тошкент, 2007. -№ 2. - Б. 9-10.

15. Мустафоева Д.А. Ихтисослик фан укитувчиларининг касбий компетентлигини ривожлантириш. Педагогика фанлари буйича фалсафа доктори диссертацияси (PhD).

- Т.: 2020. - 169 б.

16. Химматалиев Д.О. Касбий фаолиятга тайёргарликни диагностика килишда педагогик ва техник билимлар интеграцияси. Педагогика фанлари доктори диссертацияси.

- Т.: 2019. 327 б.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.