Научная статья на тему 'ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ШАКЛЛАНИШИДА МАЪНАВИЯТ ВА МАЪРИФАТНИНГ ЎРНИ'

ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ШАКЛЛАНИШИДА МАЪНАВИЯТ ВА МАЪРИФАТНИНГ ЎРНИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
20
4
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
маънавият / маърифат / давлат / ёшлар / тараққиёт / китоб / тарбия. / spirituality / enlightenment / state / youth / development / book / education.

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Салимов, Бахриддин Лутфуллаевич, Мусабоев, Талгат Борибой Ўғли, Холбеков, Навруз Вахобович

Мақолада жамиятнинг ўзига хос тизим эканлиги, инсон ҳаёти ва жамият маънавий – маърифий ҳодисаларга боғлиқлигига тўхталиб, уни мураккаб жараён сифатида талқин этилган. Муаллиф фикрича маънавият ва маърифат соҳаларига эътиборни янада кучайтириш лозим. Зеро, маънавият ва маърифат ҳар қандай давлат тараққиётида жуда муҳим ўрин тутади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по философии, этике, религиоведению , автор научной работы — Салимов, Бахриддин Лутфуллаевич, Мусабоев, Талгат Борибой Ўғли, Холбеков, Навруз Вахобович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF SPIRITUALITY AND EDUCATION IN THE FORMATION OF SOCIAL RELATIONS

The article points out that society is a unique system, that human life and society depend on spiritual and educational events, and interprets it as a complex process. According to the author, it is necessary to increase the attention to the spheres of spirituality and enlightenment. After all, spirituality and enlightenment occupy a very important place in the development of any country.

Текст научной работы на тему «ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ШАКЛЛАНИШИДА МАЪНАВИЯТ ВА МАЪРИФАТНИНГ ЎРНИ»

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ШАКЛЛАНИШИДА МАЪНАВИЯТ

ВА МАЪРИФАТНИНГ УРНИ

Салимов Бахриддин Лутфуллаевич

Тошкент давлат транспорт университети профессори в.б.

Мацолада жамиятнинг узига хос тизим эканлиги, инсон уаёти ва жамият маънавий - маърифий уодисаларга бозлицлигига тухталиб, уни мураккаб жараён сифатида талцин этилган. Муаллиф фикрича маънавият ва маърифат соуаларига эътиборни янада кучайтириш лозим. Зеро, маънавият ва маърифат уар цандай давлат тарацциётида жуда мууим урин тутади.

Калит сузлар: маънавият, маърифат, давлат, ёшлар, тарацциёт, китоб, тарбия.

В статье указывается, что общество представляет собой уникальную систему, что жизнь человека и общества зависит от духовно-просветительских событий, и интерпретируется как сложный процесс. По мнению автора, необходимо усилить внимание к сферам духовности и просвещения. Ведь духовность и просвещение занимают очень важное место в развитии любой страны.

Ключевые слова: духовность, просвещение, государство, молодежь, развитие, книга, образование.

The article points out that society is a unique system, that human life and society depend on spiritual and educational events, and interprets it as a complex process. According to the author, it is necessary to increase the attention to the spheres of spirituality and enlightenment. After all, spirituality and enlightenment occupy a very important place in the development of any country.

Key words: spirituality, enlightenment, state, youth, development, book, education.

Онгли мавжудот хдсобланган инсон бу дунёда яшар экан уз умридан мазмун-мохдят кидиради, хдётида юзага келадиган чигал вазиятлардан боши

Мусабоев Талгат Борибой ртли

Тошкент давлат транспорт университети талабаси Холбеков Навруз Вахобович

Тошкент давлат транспорт университети талабаси

АННОТАЦИЯ

АННОТАЦИЯ

ABSTRACT

КИРИШ

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

котади ва уларнинг ечимини топишга уринади. Гохида уз саволларига жавоб топса, гохида жавоб тополмай кийналади. Узи аслида бу мазмундаги саволларга юз фоизли жавоб топиш мушкул иш1. Зотан турли даврларда мавжуд булган жамиятлардаги ижтимоий-иктисодий, сиёсий-хукукий, маданий-маърифий холатлар хар хил булгани каби шу кунгача яшаб утган ва айни пайтда хам умргузаронлик килиб келаётган инсонларнинг хаёт йуллари хам хеч качон бир хил булмаган ва булмайди хам. Бундан шундай хулоса келиб чикадики, демак хар бир жамиятнинг, хар бир инсоннинг хаёт борасидаги карашлари ва бу борада тугиладиган саволларга жавоблари хам турлича булиши табиий хол2. Бирок, шуни эътироф этиш керакки, баъзи жамиятлардаги вазиятлар ва баъзи инсонларнинг хаёт тарзлари кисман бир-бирига ухшаб кетиши хам мумкин.Шунда уларнинг хаёт борасидаги хулосалари хам узаро мос келиб колади. Ана шунда узгаларнинг умр йулларига караб ибрат олиш, улар йул куйган хато ва камчиликлардан сакланиш имкониятлари пайдо булади. Айникса, усиб-униб келаётган ёш авлодни тугри йулдан адаштирмаслик мухим урин тутади. Зеро, бу жихатлар барча жамиятлар, давлатларга, хусусан, Узбекистон такдирига хам таалукли ходисадир. Фарзандларимизнинг турли радикал ва зарарли гоялар таъсирига тушиб колишига йул куймаслик - асосий вазифамиздир. Бу борадаги ишларни янгича ёндашувлар билан давом эттиришимиз керак3.

МУХ,ОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Жумладан, давлат-хусусий шериклик асосида янги маданият ва истирохат богларини ташкил этиш, уларни замонавий ёшлар масканларига айлантириш чораларини куриш зарур. Ушбу боглар таркибида биринчи навбатда спорт майдончалари, амфитеатр ва кичик сахналар, кутубхона, "Китоб кафелари" булиши лозим" 4.

Негаки, сунги йилларда маънавий хаётимизда руй бераётган баъзи бир узгаришлар, муаммолар купларни ташвишга куймокда. Маънавият сохасида жуда куп ишлар килинган ва килинаётган булсада улар етарли самара бера олмаяпти ва куйидаги саволлар очиклигича колаётир: Нима учун бу харакатларимиз кутилган натижани бермаяпти? Нима учун атрофимизда

1 Salimov Baxriddin Lutfullaevich. The philosophical role of dialectical categories in human life. Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences. Volume: 1, lssue 6, 2021. -Р.406-410.

2 Салимов Б.Л. Илмий билиш жараёнида тасодифнинг урни. Фалсафа фанлари номзоди диссертацияси. Алишер Навоий номли Узбекистон Миллий кутубхонаси(№417. Ю-34272/0). Тошкент. 2008, 144 б.

3 Salimov, Bakhriddin Lutfullaevich (2023). OPINIONS OF CENTRAL ASIAN SCHOLARS ON SOCIAL RELATIONS. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 3 (1-2), 178-182.

4 Бахриддин Лутфуллаевич Салимов (2022). ЖАМИЯТНИНГ ШАКЛЛАНИШИ ВА ТАКОМИЛЛАШУВИДА БОШКАРУВ ВА ТАРБИЯ САНЪАТИНИНГ УРНИ. Academic research in educational sciences, 3 (11), 359-365.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

MatHaBuaTH nacT, KammoK Ba TyöaH KHMcanap xanu aHnaruHa? Y3 xanKura, y3 roprara Kapmu hhkhö, öeryHox ogaMnapHHHr kohhhh TyKaëTraHnap KHMnap Ba ynap HHMa ynyH öyHgaH Kunanranap? AHHHKca, ropTHMH3ga cyHru BaKTnapga Ky3aTHnaëTraH anuHapnu xonaraap; Boara eTMaraH yKyBHH - ëmnapHMH3 TOMOHHgaH cogup этнпaëтraн ^HHoaraap cohhhh omuö ôopaëTraHnnrH 6apnaMH3HH xaBoTHpra conërap5.

By caBonnapra öup Kapamga Tyrpn ^aBoö öepum MymKyn. Bh3hh Ha3apuMH3ga, arapga MKopugaru caBonnapra ^anca^agaru 3apypuaT Ba Tacogu^ guaneKTHKacura TaaHraH xonga ^aBoö H3nacaK, öanKHM ynapra Tyrpn ^aBoönapHH TonnmHMH3 Te3 Ba ocoH Kenumu MyMKHH öynap. fflyHH TatKHgnaö yTMOK ®:oh3kh, xo3upra Kagap ë3unraH hhmhh umnapga, Ma^ona Ba KHToönapga MatHaBHaT KynpoK negarorHK Ba ncuxonoruK HyKTau Ha3apugaH nyKyppoK ypraHHnraH. Ammo, 6y umnapga MatHaBuaTHHHr ^anca^HH ^uxaraapu eTapnu gapa^aga ëpuranMaraH. BaxpnaHKH, MatHaBuaTHHHr MeTogonoruK acocH ^anca^a xucoönaHagu. «ABBano, 6y $aH (MatHaBuaT acocnapu) xaM ^arnap MeTogonoruacura cyaHagu. OaHnapHHHr MeTogonoruacu (ycnyöuaT TyFpucugarH MatnyMoT) - 6y $anca$a, aHHKpoFH gHaneKTHKa. «MatHaBHaT acocnapu» $aHH xaM y3 MaB3ynapHHH my guaneKTHK ycnyöra cyaHraH xpnga Taxnun Kunagu Ba Ha3apHH xynocanap HHKapagu» 6. fflynapHH xucoöra onraH xonga öu3HHHr 6y MaB3yra Kyn ypHmgaH MaKcaguMH3 Kena^aK aBnogHH MatHaBHH-Matpu^HH ^uxargaH Tapöuanamgaru WTyKgap, MyaMMonap xaMga yHgarH 3apypuH Ba Tacogu^HH ^apaëHnapHH 3aMoH TanaöugaH KenHÖ HHKKaH xonga acocnaö öepumgup.

Tacogu^ - y3HgaH-y3H, 6eKopgaH-6eKop cogHp öynMafigH. Tacogu^HHHr pyH öepumuga, anöarra, öupoH caöaö, atHH acoc öynagH7. Bh3 aHa my $HKpHMH3ra acocnaHHÖ KyHugaru xynocaHH HHKapumHMH3 MyMKHH: ^aMHaT MatHaBHH xaëTHgaru Tacogu^nap xaM y3-y3Hna cogup öy^Mafigu. By Tacogu^napHHHr öapnacu, anöarra, öupoH caöaö ëKH acoc Tatcupu ocruga pyH öepagu. Bu3 aHa my caöaö ëKH acocnapHHHr Ma3MyH-MoxuaTHHH ôhhhô onum öunaHruHa ^aMHaT MatHaBHH xaëTHra canöHH Tatcup KypcaraguraH Tacogu^napHHHr KyranumuHH TaxMHH KH^HmHMH3 MyMKHH öynagu. Xym, ^aMHaT MatHaBHH xaëTHga KaHgaH Tacogu^napHHHr эxтнмoпн MaB^yg?

roKopugaru ^HKpnapgaH myHgaH xynoca HHKaguKH, MatHaBHaT coxacugaru, TyFpupoFH, ^aMHaT MatHaBHH xaëTHgaru Tacogu^napHHHr W3 öepumu ^aKaT Ba

5 Ca^HMoB B.n. h^mhh öu^um ^apaëHuga Tacogu^HHHr ypHH. ®a^ca$a $aH^apu HoM3ogu gнccepтaцнacн.

A^umep HaBouH hom^h Y36eKucToH mhmhh KyTy6xoHacu(№417. ro-34272/0). TomKeHT. 2008, 144 ö.

6 Ca^HMoB BaxpuggHH HyT^y^naeBUH (2020). ®H3HeHHHH nyTb npupogw h oö^ecraa coctoht H3 цeпн c^ynanHocreH h HeoöxoguMocTen. Colloquium-journal, (24 (76)), 55-57. doi: 10.24411/2520-6990-2020-12159.

7 Ca^HMoB B.n. h^mhh öu^um ^apaëHHga Tacogu^HHHr ypHH. ®a^ca$a $aH^apu HoM3ogu gнccepтaцнacн.

A^umep HaBouH hom^h Y3öeKHcToH mhmhh KyTyöxoHacu(№417. ro-34272/0). TomKeHT. 2008, 144 ö.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

яна факат инсонларнинг фаолиятларига боглик экан. Яна бир мулохаза, назаримизда маънавий жихатдан юксак булган жамиятда нохуш тасодифларнинг руй бериш эхтимоли жуда паст булади. Негаки, бундай жамиятда яшовчи инсонларнинг аксариятини маънавияти хам юксак булади. Маънавиятли киши эса нима яхшию, нима ёмонлигини аник; билади. Маънавиятли киши уз хатти-харакатларининг тугри ёки нотугрилигини хам яхши англайди. Хуллас, маънавиятли инсонинг адашиши, тасодифларга дучор булиш эхтимоли жуда кам булади. Шу уринда кадимги Хитой алломаси Конфуцийнинг: «Х,ар ким узининг феъл-атворига (акл-идрокига) боглик равишда адашади. Инсоннинг йул куйган хатоларига караб яхши, инсонпарвар булганини билишингиз мумкин»8 деган гапи жуда мос келади. Конфуцийнинг фикрича хар ким уз маънавий имкониятига кура хаётда адашиши, яъни тасодифларга дучор булиши мумкин деган хулосани чикаришимиз мумкин. Айтиш мумкинки, Конфуцийнинг мазкур мулохазаси тасодиф ходисасининг урганишда мухим ахамият касб этади. Унга кура, инсон хаётида буладиган адашишлар инсоннинг хулк-атворидан келиб чикади. Соддарок килиб айтадиган булсак, хар бир алохида олинган инсон уз хаётида булиб утган ва булаётган тасодифларга узи сабабчи булади. Уларнинг хаммаси куйидаги хулосага олиб келади. Инсоннинг хулк-атвори, акл-идроки, фахму-фаросати ёки маънавияти унинг хаётида тасодифларнинг содир булишида катта таъсир

" 9

курсатади9.

Дархакикат, маънавият ва маърифат хар кандай давлат тараккиётида жуда мухим урин тутади. Халкининг маънавияти ва маърифати етук булган мамлакатнинг ижтимоий ва иктисодий ахволи хам шунга яраша юксак булади.

Фикримизча маънавият - бу хар бир инсонга хос булган хусусият булиб, бу хар бир инсоннинг ички рухий кечинмаларидир. Маънавият-бу хар бир инсоннинг ички хис-туйгусининг бойлигидир. Демак, бундан келиб чикадики, инсонларнинг маънавияти турлича булади. Лекин, «Одамларни «маънавиятли» ва маънавиятсизларга ажратиб булмайди10. Чунки одамзод пайдо булиб дики, у ижтимоий тараккиёт жараёнида албатта, «маънавиятли» булиб шаклланади. Маънавиятсиз одам йук. Факат маънавияти баркамол ёки тубан, бой ёки

8 Салимов Бахриддин Лутфуллаевич (2020). Жизненный путь природы и общества состоит из цепи случайностей и необходимостей. Colloquium-journal, (24 (76)), 55-57. doi: 10.24411/2520-6990-2020-12159.

9 Салимов Б. Л., Мазбутов Д., Жураев А. (2022). ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРДА ТЕНГЛИК ВА ТЕНГСИЗЛИК КОНУНЛАР ВА УРФ -ОДАТЛАРНИНГ УЗАРО БОFЛИКЛИГИ. Journal of Integrated Education and Research, 1(6), 11-17.

10 Cалимов Бахриддин Лутфуллаевич (2020). ФИЛОСОФСКАЯ РОЛЬ ДИАЛЕКТИЧЕСКИХ КАТЕГОРИЙ В ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА. Историческая психология и социология истории, 13 (1), 111-119.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

KammoK, MKcaK ëKH nacT Synumu MyMKHH»11. X,ap Sup ogaMHHHr MatHaBuaTHHH Kaficu gapa«:aga Synumu эca, ynapHH ypaS TypraH MyxuTra, ëKH ^aMHaTra xaM ôofhhk Synagu. BomKana khïïhS afiTraHga, KHmunapHHHr MatHaBHfi gapa^acuHH y amaëTraH ^aMuaTHHHr MatHaBHfi xaëTH MatnyM gapa^aga SenrunaS Sepagu. AnSarra, ^aMHaT ^yga KeHr TymyHna, y SyTyH MaMnaKarau y3 unura onagu. .HeKHH, HHCOH Ba ^aMHaT opacuga aHa Sup KaHna MatHaBHfi Myxuraap ëKH MatHaBHH anoKanap MaB^yg SynuS, ynap xaM KHmunapHHHr MatHaBuaTHHH WKcanumuga y3ura xoc ypuHra эгa. Bynapra aBBano, ouna, Maxarna, MaKTaS, aKageMHK nu^fi Ba Konne^nap, onufi yKyB ropTnapu, Typnu xun TamKHnoTnap, KopxoHanap, ugopanap Kupagu. ByHgafi TapKuSufi ^aMHaraapHHHr cohh ^yga Kyn SynuS, ynapgaru MatHaBHfi MyxHT gapa^acu xaM paHr-SapaHrgup. fflyHgafi экaн, ^aMHaT MatHaBHaTura SepaguraH 6axoMH3 HucSaraH yMyMHfi Tap3ga SepunraH XHcoônaHagu. X,ap KaHgafi WKcaK MatHaBHarau ®:aMHaTga o3 MHKgopga Synca xaM MatHaBHaTH KammoK ëKH TySaH «:«:aMHaT»Hanap Ba ogaMnap Synumu MyMKHH. fflyHHHrgeK, aKCHHna, MatHaBHfi ^uxargaH KammoK ®:aMHaTga WKcaK MatHaBHaTHH HHcoHnap Synumu MyMKHH. By ^HKpgaH myHgafi xynoca HHKapum MyMKHHKH, MatHaBHaTHH roKcamupHm ynyH Top goupaga эмac, SanKH KeHr MHKëcga xapaKaT KH^um KepaK12.

ffly Souc xaM gaBnaTHMH3 paxSapu fflaBKar Mhpomohobhh Mup3HëeB ToMoHHgaH MatHaBHaT Ba Matpu^ar Macananapura KaTTa эtтнSop KaparunuS, Kenrycuga ymSy coxaHH aHaga puBo^naHTupumra goup hcthkSo.mh nofiuxanap SenrunaS onHHMoKga. XycycaH, Y3SeKHcTOH PecnySnHKacu npe3HgeHTHHHHr "Y3SeKucToH PecnySnHKacHHH aHaga puBo^naHTHpum Syfiuna X,apaKaraap cTpareruacu TyFpucuga" ru ^apMoHga "...TatnHM, MagaHHaT, HmM-$aH, agaSuëT, caHtaT Ba cnopT coxanapuHH pHBo^naHrapum, ëmnapra oug gaBnar cuëcarHHH TaKoMHnnamTHpum" SenrunaS SepunraH.

ffly HapcaHH ëgga caKgamHMH3 KepaKKH, xanKHMH3HHHr MatHaBHaTHHH WKcanTHpumgaH ongHH Sh3 aBBano, ogaMnapuMH3ra MatHaBHaTHHHr y3H HHMa, yHHHr Ma3MyH-MoxuaTH, MaKcag-Myggaocu HHManapgaH uSopar экaнпнгннн TymyHTHpumHMH3 KepaK Synagu. Acnu apaSna cy3gaH KenuS HHKKaH Ba MatHonap Ma^Myu geraH Ma3MyHHH aHraaraguraH MatHaBHaT TymyHnacura Surra эмac, SanKH Sup HenTa Tatpu^napHH KenTupum MyMKHH. fflyHgafi Synumu TaSuufi xon. Hera geraHga, y xaKHKaTgaH xaM MatHonap Ma^MyacuHH aHrnaTagu. ^tHH, Sup KaHna MatHonap SupuKMacu MatHaBHaT TymyHnacuga My®;accaM Synagu.

11 Ca^HMoB B.H. h^mhh ôu^um ^apaëHHga Tacogu^HHHr ypHH. ®a^ca$a ^araapu HoM3ogu gHccepTauHacH.

A^umep HaBoufi hom^h Y36eKHcToH mhmhh KyTy6xoHacH(№417. ro-34272/0). TomKeHT. 2008, 144 6.

12 Salimov, Bakhriddin Lutfullaevich (2023). OPINIONS OF CENTRAL ASIAN SCHOLARS ON SOCIAL RELATIONS. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 3 (1-2), 178-182.

Oriental Renaissance: Innovative, (E)ISSN:2181-1784

educational, natural and social sciences www.oriens.uz

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7 3(3), March, 2023

TatKHgnam ®:oh3kh, MaMnaKarHMH3ga aHa my MaKcag Hynuga ^yga Karra umnap KH^HHgu Ba KH^HHMoKga. PecnyönHKa MatHaBHar rapFuöor MapKa3HHHHr ramKHn эrнпнmн, MatHaBHar coxacuga onuö öopunraH H3naHHmnap Ba my ragKHKornap Haru^acuga HampgaH HHKKaH Kuroönap, yKyB roprnapuga MatHaBHar gapcnapHHH ramKHn эrнпнmн Kaöu xafipnu umnap mynap ^yMnacugaHgup.

BupoK, roKopuga 6aëн эrнпraн Mynoxa3anap 3HHxop MataHaBHar coxacuga xaMMa umnap KunHHraH geraH oxupru xynocaHH Kenrupuö HHKapMacnurH KepaK.

Bu3HHHr Ha3apHMH3ga, MaKcagra эpнmнmнмнз ynyH "ByroK arnoMa Ba aguönapHMH3, a3H3-aBnuënapHMH3HHHr öeöaxo Mepocu, eHrunMac capKapga Ba apöoönapHMH3HHHr ®:acoparHHH ëmnap oHrura cuHrgupum, ynapga mh.mhh Fypyp Ba H^THxop ryfiFynapuHH Kynafirupumra anoxuga эtrн6op KaparumHMH3 KepaK"13.

BaëH эrнпraн ymöy xaër ^anca^acuHH xanKHMH3HHHr oHru myypura cuHrgupum эca aBBano, öu3 npo^eccop-yKuryBHHnapHHHr 3HMManapugarH acocuH Ba3H$anapugaH öupu öynumu no3HM.

XY.TOCA

- ®;aMHarga ro3 öepaguraH racogu^nap yma ^aMuarHHHr MatHaBHH ^uxargaru puBo^ura öofhhk öynagu Ba ^aMHarga pyH öepaguraH racogu^napHHHr HngH3HHH yma ^aMHargaru ^apaëHnapgaH Kugupum KepaK. MatHaBHH ^uxargaH roKcaK öynraH ^aMHarga Hoxym racogu^napHHHr pyH öepum эxrнмoпн KaM öynagu;

- >KaMHar MatHaBHH xaërugaru racogu^nap xaM y3-y3Hna cogup öy^Mafigu. By racogu^napHHHr öapnacu, anöarra, öupoH caöaö ëKH acoc ratcupu ocruga pyH öepagu;

- racogu^ KareropuacuHH hhmhh öunum Harn^acuga ëmnapHH racogu^HH agamumnapgaH caK^am Ba ëBy3 HHarnunap ratcup goupacugaH acpam MyMKHH;

- HHcoHHHHr xy^K- arBopu, aK^-3aKoBaru Ba $axMy-$apocarn yHHHr xaëruga racogu^napHHHr cogup öynumuga Karra ratcup Kypcaragu. ^eMaK, xap öup hhcoh y3 xaërugaru racogu^napra y3H caöaönu öynagu ëKH xap khm y3 MatHaBHH HMKoHuarura Kypa xaërgaru racogu^napra Kyn ëKH KaM gynop öynagu;

- MatHaBHarnu HHcoHHHr agamumu, racogu^napra gynop öynum эxrнмoпн ^yga KaM öynagu;

- racogu^ HHcoHra xaM gycr, xaM paKuö, xaM gymMaH öynumu MyMKHH, geMaK, racogu^ra xaMMa BaKr, xap KaHgaH Ba3uarga rafiëp rypMoK no3HM, my öouc, racogu^ hhcoh xaërura MatHo-Ma3MyH öepagu.

13 y3öeKHcroH Pecnyö^HKacu npe3ugeHTHHHHr o^hh Ma^ucra Mypo^aaraoMacu // «Xa^K cy3H», 2018 hh^ 29 geKaöpb.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

(E)ISSN:2181-1784 www.oriens.uz 3(3), March, 2023

REFERENCES

1. Узбекистан Республикаси Президентининг олий Мажлисга Мурожаатномаси // «Халк сузи», 2018 йил 29 декабрь.

2. Салимов Б.Л. Илмий билиш жараёнида тасодифнинг урни. Фалсафа фанлари номзоди диссертацияси. Алишер Навоий номли Узбекистан Миллий кутубхонаси(№417. Ю-34272/0). Тошкент. 2008, 144 б.

3. Салимов, Б. Л., Мазбутов, Д., & Жураев, А. (2022). ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРДА ТЕНГЛИК ВА ТЕНГСИЗЛИК КОНУНЛАР ВА УРФ-ОДАТЛАРНИНГ УЗАРО БОГЛЩЛИГИ. Journal of Integrated Education and Research, 7(6), 11-17.

4. Лутфуллаевич, C. Б. (2020). Философская роль диалектических категорий в жизни человека. Историческая психология и социология истории, 13(1), 111119.

5. Salimov, B. L. (2023). OPINIONS OF CENTRAL ASIAN SCHOLARS ON SOCIAL RELATIONS. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 3(1-2), 178-182.

6. Салимов, Б. Л. (2020). Жизненный путь природы и общества состоит из цепи случайностей и необходимостей. In Colloquium-journal (No. 24 (76), pp. 5557). Голопристанський мюькрайонний центр зайнятост^

7. Salimov, B. L. (2021). The philosophical role of dialectical categories in human life. Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(6), 406-410.

8. Салимов, Б. Л. (2022). ЖАМИЯТНИНГ ШАКЛЛАНИШИ ВА ТАКОМИЛЛАШУВИДА БОШ^АРУВ ВА ТАРБИЯ САНЪАТИНИНГ УРНИ. Academic research in educational sciences, 3(11), 359-365.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.