Научная статья на тему 'ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДИДАКТИЧЕСКИХ ИГР В ПРАКТИЧЕСКИХ КЛАССАХ (НАПРИМЕР, ПРЕПОДАВАЯ ПСИХОЛОГИЮ)'

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДИДАКТИЧЕСКИХ ИГР В ПРАКТИЧЕСКИХ КЛАССАХ (НАПРИМЕР, ПРЕПОДАВАЯ ПСИХОЛОГИЮ) Текст научной статьи по специальности «Психологические науки»

CC BY
84
16
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ПСИХИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ / ОЩУЩЕНИЕ / ЧУВСТВО / ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ ОСОБЕННОСТИ / МЫШЛЕНИЕ / ПАМЯТЬ / ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ТЕСТ / ПСИХИЧЕСКОЕ СОСТОЯНИЕ / ЛОГИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ / САМООЦЕНКА / САМОРАЗВИТИЯ

Аннотация научной статьи по психологическим наукам, автор научной работы — Бобоева Сайёра Бобораджабовна

Применение дидактических игр на практических занятиях (на примере обучении психологии) В данной статье рассматривается влияние изучении психологии в формировании личности студентов. Сделано попытка показать методику применения дидактических игр на практических занятиях и их роль в активизации студентов. Важное место при этом занимает становления личностных качеств будущих специалистов.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

USE OF THE DIDACTIC GAMES IN PRACTICAL CLASSES (FOR EXAMPLE, TEACHING OF PSYCHOLOGY)

This article deals with the impact of the study of psychology in formation the personality of students. An attempt was made to show methods of using didactic games in practical classes and their role in activating students. An important place in this process is the development of the personal quality of future specialists.

Текст научной работы на тему «ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДИДАКТИЧЕСКИХ ИГР В ПРАКТИЧЕСКИХ КЛАССАХ (НАПРИМЕР, ПРЕПОДАВАЯ ПСИХОЛОГИЮ)»

УДК 1МН7 ББК - 87.717.7 _ Б - 72

ИСТИФОДАИ БОЗЩОИ ДИДАКТИКИ ДАР МАШЕУЛИЯТ^ОИ АМАЛИ

(дар мисоли таълими психология)

Бобоева С.Б.

Донишгоуи давлатии бизнес ва сиёсати Тоцикистон

Психология яке аз фанхои дастрас ва фахмо, хамзамон фанни мураккаб ва мушкил ба хисоб меравад.

Осонй, дастрасй, чолибии психология дар он аст, ки тамоми протсесхо ва падидахои психикие, ки дар доираи ин фан таълим дода мешаванд, ба одам, шахси алохида, ба хар яки мо тааллук доранд ва дар чараёни омузиши онхо мо худро низ меомузем ва ин гуёна чандон мураккаб аст.

Бе чиз нест, ки асос ёфтани психология хамчун илми мустакил бо методи «интроспексия» (худмошихадакунй), ки онро поягузори психологияи муосир Вилгелм Вундт, усули маъмултарини омузиш ва тахкики психикаи инсон мешуморид, алокамандаст.

Мушкилии омузиши психология дар тахкики падидахои мураккабтарини хаёти рухии инсон, тобишу зухурот ва чоришавии бисёр чанбаи он, омузиши чукури хусусиятхои инфиродй ва нотакрори шахс мебошад, зеро дар олами хастй аз инсон дида мавчудоти мураккабтар нест.

Бешак психология илмест дар бораи инсон, чанбахои гуногуни хусусиятхо, фаъолияту рафтору кир дори вай. Ягон сохаи хаёт ва фаъолияти одам вучуд надорад, ки аз тарафи ин илм тахлилу тахкик нагашта бошад.

Аз ин нуктаи назар омузиши психология андак ва дастрас менамояд, вале дар асл чуниннест. Аз худкунии ин илм мушкилотеро пеш меорад, кибештар бомафхумхо, категорияхои илмй алокаманданд.

Барои мисол дар равоншиносй мафхумхои эхсос ва хиссиёт хамчун равандхои гуногун омухта мешаванд - э^сос - раванди маърифатй, ки ба дарки олами вокей нигаронида шудааст, щссиёт - муносибатро ба ин олам ифода мекунад. Х,амзамон раванди эхсос ба воситаи узвхои хисс чорй мегардад, намудхои гуногуни хиссиёт, натичаи бевоситаи эхсос мебошанд... Гарчанде онхо алокаманданд, лек кулан фарк мекунанд.

Чунин «чигилхо» хеле зиёданд ва кушодани онхо ба рухдаи омузгори ин фанаст.

Таълими фанни психология дар раванди маърифати гуманитарии донишчуён ахамияти хеле калон дорад, зеро онхоро бо асосхои психологияи умумй, аз чумла психологияи шахсон омасозад. Дар чараёни аз худкунии фанни мазкур онхо бо падидахои психикй, протсесхои психикй, хусусиятхои инфиродии шахс, сабабхои рафтори гуногуни шахс ба таври мушаххас шинос мешаванд ва ин донишхои мконият медиханд, ки эшонмохияти психологии худро тахлилу тахкик намоянд, ба рафтори худашон бахои дуруст диханд.

Аз ин лихоз таълими психология бояд чунин барохмонда шавад, ки барои донишчуён хамасосхои илмй ва хам истифодаи руз марраи он дастрасгардад, яъне то дарачае осону фахмо, лекин дарсатхи назария ва амалияи илмй, бо назардошти анъанахои таълими инфанни хеле чолибу шавковар, бо риояи принсипи датрасии таълим, ки онро Я.А.Коменский - аз наздик ба дур, аз осон ба мушкил, аз маълум ба номаълум - [1] маънидод кардааст.

Дамчунин дар чараёни омузиши психология омузгор бояд хусусиятхои инфиродии хар як донишчуро ба хисоб гирад ва вобаста ба он раванди таълимро ба рохмонад. Индифференсиатсия имконият медихад, ки толибилмон донишхои аз худкардаашонро дар амал хубтар татбик карда тавонанд.

Дар донишгохи мо психология ва психологияи касбй барои донишчуёни курсхои якум ва дуюми аксарияти ихтисосхо таълим дода мешавад. Аз худ намудани фанни мазкур ба онхо имконияти дарки олами вокей ва мавкеи худашон дар ин оламро медихад. Ин донишхо «калидест» барои худомузй, худ баходихй, аз худкунии усулхои тагйироту ташаккули хислатхои худ ва боинвасила омузиш ва дарки шахси дигар, кабули хусусиятхои гуногуни вай. Дар навбати

худ ин me аз pоххои пeшбapaндaи paвaнди мутобикшавии онхо дap чои коpй хамчун мyтaxaccиcи чавон ма^уб мeёбaд.

Аз pyзхои авали дapc донишчуён ниcбaти фан тавачч^хи xeлe калон зох^ мeнaмоянд. Мaxcycaн диккати онхоpо xycycиятхои инфиpодии xapaктep, тeмпepaмeнт, cохaихиœиётaшонбaxyдчaлбмeкyнaд. Онхо мexохaнд хapчй зyдтap дap боpaи худашон маълумот ба дacтоpaнд, caволхои зиёдe мeдихaнд.

Дap чapaёни таъдим ин омид бояд дap мадди аввал иcтaд. Вачхи донишандузии толибилмин бояд бо дapcи «зинда», тaъcиpнок, шaвковap дacтгиpй кapдaшaвaд.

Дapcи замонавй ба x,ap вашда xycycияти эчодй ва чустучуй доpaд, муаллим тибкки мeтод ва ycyлхои бeхтapин шавкмандии дapcpо таъмин мeкyнaд.. .[2].

МaшFyдияти пcиxодогия ^e^ вакт AKorap нecт, зepофaн, мазмун ва мyндapичaи он xeдe шaвковapy диккат чалбкунанда acт.

Бapои xyбтap аз худ намудани маводи таъдимй матнхо бояд бо табдитса ва cxeмaхо, ки мафхумхо ва м^^тавои acоcии о^о инъикоc мeкyнaнд, nyppa кapдa шаванд. Хамчунин иcтифодaи стайдхо, вожанома, caволномa ва тecтхо оиди мавзуъ мaводpо ба донишчyён xyбтap дacтpac мeкyнaнд. Дap мaшFyдиятхои амалй, ceминapй, КМРО аз тecтхо, маеъалахо, ходатхои пшходогй, тapтиб додани cкaнвоpд, peбycхо, ташкили тpeнингхо, бозихои дидактикй ва pacмй ба тaвpи вaceъ иcтифодa бypдaн чоиз acт.

Дap мaшFyлиятхои лeкcионй иcтифодaи чунин ycyлхо ба ма^ад мувофик acт:

S mафсuлu мавзуъ - аз бажи дap дасти донишчyён КТМ мавчуд acт ва онхо боcyпоpиши ycтод бо мавод тешакй шиноcхacтaнд, навиштани матн зapypaт нaдоpaд. Мавзуъ мyфaccaл бо истифодаи cxeмa, ки хам дap матн ва хам дapcдaйд мaвчyдacт, кyшодaдодaмeшaвaд. Чyнинycyдxотиpиобpaзй, тaфaккypимaнтикй, тacaввypоти донишчyёнpо ташаккуд мeдихaд, иконияти бaxотиp гиpифтaни мaводpо дap шакди фишypдa фapохaм мeоpaд. Бaтaвpи cxeмaтикй аз худ кapдaни мафхумхои acоcии мавод дap хоти* нигохдоштани онpо оcонтap мeгapдонaд. Кобилияти «тaфaккypи cxeмaтикй» дap мaшFyдиятхои амалй хангоми cоxтaни cxeмaхо аз тapaфи толибилмон ба тaвpи вaceъ истифода бypдa мeшaвaд;

S шаруымавзуъ- кдомхои нофахмои мавод, мафхумхои мypaккaб ^p^rf) фахмонида ба caволхо поcyxдодa мeшaвaд ва имконияти мустахкам намудани хам маз^ъ ва хам мафхумхо пайдо мeгapдaд;

S uсmuфодаu мжощо- кдамати аз хама чолиби мaшFyлияти лeкcионй ба шyмоp мepaвaд, зepо ба шфати миcолхо худи донишчyён бо xycycиятхои инфиpодй-пcиxодогиaшон (албатта танхо xycycиятхои мycбaт) бapомaд мeкyнaнд. Инчо гоиходогияи амалй ба тaвpи вaceъ истифода мeшaвaд, толибилмон донишхои гиpифтaaшонpо мeтaвонaнд дap амал татбикк намоянд. Дap натича мавод xeдe хуб аз худ кapдaмeшaвaд, шавки донишчyён ндабати фан чандин кapaтa мeaфзояд;

S мyсmщкамкyнuu мавзуъ- дap аст он кдоми пypcиш ба хжоб мepaвaд, зepо хангоми caводy чавоб донишчyён худашон мaводpо тaкpоp ва мустахкам мeкyнaнд. Натича:

а) мавзуъ хуб аз худ мeгapдaд•

б) фаъолнокии донишчyёнмeaфзояд;

в) бapои пypcиши бeвоcитa вaктcapфaмeгapдaд.

МaшFyдиятхои амалй, КМРО xyбтap acт ба шакди фаъод, бо истифода аз np^ram мустакилии донишчyён, коpaндозии ва геи бозихои дидактикй бapохмондa шавад. Дap тaчpибaи чaндинcодaи пeдaгогии худ аз чунин бозихоxeлe вaceъ истифода мeбapaм ва caмapaи онхоpоxyбдapккapдaaм.

Инчонaмyнaeaзонхопeшкaшмeгapдaд:

S «Саволu щммаш» - дap OFOЗи мaшFyдият ба толибилмон коидаи бозй фахмонида мeшaвaд-

• нapxи caвол 5 ход (бaлaндтapин);

• caвол тaкpоp нaмeёбaд (дap ходати та^о^ нapxaш пacт мeшaвaд);

• caвол якбоpa дода мeшaвaд (ycтод хaнгомидapc-«Диккaт-caволи ккиммат» мeгyяд).

Саволи киммат бояд мураккаб ва кутох бошад. Ин бозй тафаккур, хотир, тасаввуроти донишчуёнро ташаккул медихад, фаъолии онхоро дучанд мегардонад, диккаташонро ба дарс нигох медорад, имконияти гирифтани бахои хубро зиёдтар мекунад. Дар машгулиятхои оянда толибилмон худашон «Саволи киммат»мепурсанд, хамчунин омузгоронро барои тартиб додани чунин саволхо хавасманд менамояд.

• Мисоли ачиб - донишчуён бояд дар доираи мавзуъ мисолхоеро оранд, ки нотакрор ва чолиб бошанд. Чй кадаре, ки мисол ачибтар, шавковартар бошад, бахохам ин кадар баландтар мешавад. Ин бозй точй андоза дарк гаштани мавзуро бевосита нишон медихад, зеро танхо дониши хуби мавод имконият медихад, ки он дар амал, бо мисоли амику чолиб ифодагардад. Бозй мушохидакорй, тасаввурот, тафаккуриаёнй-образй, фикррониимантикй, нутки донишчуёнро ташаккул медихад;

• «Пурсиши фаврй»- омузгор ба донишчуи муайян ишора намуда савол медихад (дар шакли кутох, мафхум), вай бояд фавран чавоб дихад (кутох, дар шакли як ибора, таъриф ва г.), дар холати чавоб надодан, ба донишчуи дигар, ё донишчуе ки чавобро медонад, мурочиат карда мешавад. Бо ин васила шумораи зиёди толибилмин пурсида мешаванд. Бозй хозирчавобй, амикииакл, хотирикалимагй-мантикии донишчуёнро равнакдода, фаъолии гурухро ба маротибхо меафзояд. Машгулият шавковару чолиб, «зинда» мегузарад ва дар айнихол аз донишчуён риояи тартиботро талабмекунад, зеро чавобхо «азчой» кабул намегарданд. Дамчунин усули хеле босамари мустахкамкунии маводи таълимй мебошад;

• «Савол барои зиракон» - омузгор саволхои мураккабе пешниход менамояд, ки аз толибилмин донишичукуртар, фахмиши амики маводро талаб мекунанд ва бо усули «хучумификрй» Даллу фасл мегарданд. Ба савол вакти муайян дода намешавад, дар холати зарурй он такрор меёбад, зеро мухимаш чавоб доданаст. Ч,авоб метавонад дар шакли коллективй додашавад (аз тарафи якчанд донишчу, бо мисолхо). Барои чавоби аз хама хуб холи баландтарин гузошта мешавад. Савол дар алокамандй мафхумхои якчанд мавзуро дар бар мегирад ва имконият медихад, ки донишчуён маводхои пештар аз худкардаашонро ба хотир оранд, онро мустахкам намоянд. Бозй хотири дарозмуддат, фаъолии фикрй, зиракй, дарки васеътари мавод, истифодаи минбаъдаи онро таъмин менамояд;

• «Саволи ачиб»-дар чараёни мустахкамкунии мавзуъ донишчуён бо супориши устод ба якдигар савол медиханд ва саволи аз хама «ачиб» (хам аз чихати мазмун, хам аз чихати шакл) бо холи баланд бахогузорй кардамешавад. Бозй тасаввурот, хотири калимагй-мантикй, кобилияти нуткии донишчуёнро ташаккул медихад, дарки маводро хубтар мекунад.

Истифодаи чунин бозихо дарсро шавковару чолиб, хотирмон менамоянд. Мухимаш онхо барои донишчуён дилгиркунанда нестанд, зеро бо дигар шудани мавзуъ мазмуну мухтавои бозихо низ тагйир меёбад. Дар натича маводи таълимй хеле хуб аз худ карда мешавад.

Дамчунин дар машгулиятхои амалй бозихои расмй ташкил карда мешаванд. Сужети онхо дар доираи мавзуъ карор дошта, вобаста ба он холати муайяни психологй аз тарафи донишчуён бозида мешавад. Ин бозихо тасаввуроти толибилмонро бой гардонида, имконият медиханд, ки донишхои азхуд кардаашонро дар амал, дар холатхои гуногуни хаётй татбик намоянд. Бозихо бо назардошти ихтисоси донишчуён, бо максади ташаккули махорату малакаи мутахассиси оянда, мутобикшавии онхо ба шароити фаъолияти минбаъдаи корй ташкил карда мешаванд.

Истифодаи маводи таксимоти дар машгулиятхои семинариву амалй усули нихоят самаранок махсуб меёбад. Мавод метавонад дар шакли расмхо бо ифодаи типхои темперамент, намудхои зухуроти хиссиёт, типологияи шахс ва монанди инхо бошад.

Сканворд, чайнворд, ребусхо, масъалахои фикрй ва мантикй бехтар аст аз тарафи толибилмон тартиб дода шаванд, зеро бо ин рох якчанд хадаф амалй мегардад:

• маводи таълимй чукуртар, хубтар азхуд карда мешавад;

• мустахкам карда мешавад;

• дар амал истифода бурда мешавад;

• мустакилнокии донишчуён чоннок мегардад;

• кобилияти фикрии онхо ташаккул меёбад.

Бояд кайд намуд, ки усули аз хама ба донишчуён макбули кор дар машгулиятхои амалй, халли тестхои психологй мебошад, зеро ба воситаи онхо толибилмон дар бораи худ, хислат ва хусусиятхояшон маълумот мегиранд.

Камина барои мавзухои мухталиф тестхои психологй гирд овардаам. Онхоро на танхо тарчума, балки ба менталитети махаллй мутобик намулаам. Истифодаи тестхо ба донишчуён имконияти хубтар фахмидани олами равониашонро медихад, онхо медонанд, ки натичаи тестхо объективйаст ва ин омили баланд бардоштани худбаходихй, ислохи камбудихои муайянгашта мебошад. Илова бар ин, тестхо раванди худтакмилдихии донишчуёнро пуркувват мекунанд, бовариашонро ба худ меафзоянд.

Дар охири семестри хониш одатан пурсиш ташкил карда мешавад - Омузиши психология ба ман чй дод?

Маълум мегардад,ки толибилмон дар бораи худ, хислату хусусиятхояшон дониши зиёде гирифтаанд, минбаъд ба худ ва дигарон бо «чашми нав», объективона менигаранд, худбаходихй, дарачаи муоширату муносибаташон ба атрофиён дигар шудааст. Мухимаш, донишчуён дарк мекунанд, ки омузиши фанни психология, дониши равонй ба онхо чй гуна имкониятхо медихад ва омухтани ин фан барояшон зарур аст.

Дар Крнуни Ч,умхурии Точикистон «Дар бораи маориф» гуфта шудааст: Яке аз вазифахои умдатарини муаллимон... «дар шароити давлати демократию хукукбунёд ва дунявй шахрвандони сатхи маърифаташон баланд, дорои тафаккури эчодй, хамачониба рушёфта ва сохиби дониши амик, махорат, малакаи касбй тайёр намудан мебошад» [3].

Чавонони муосир дар шароити хеле мураккаб хаёту фаъолият доранд, Олами имруза доимо дар тагйироту дигаргунихои умумибашарйкарор дорад ва чавонон мебояд ба ин вокеият мутобик шаванд. Барои бартараф намудани мушкилихои иктисодй, ичтимой, идеологии хаёти вокей доимо тайёр бошанд ва мо аминем, ки донишхои психологии онхо дар ин чода мададгорашон мегарданд.

АДАБИЁТ

1. Коменский, Я. А. Пампедия / Избранные педагогические сочинения в 2-х томах. / Я.А. Коменский.- М.: Педагогика, 1982. - Т. 2. - 576 с.

2. Рахимов Х., Нуров А. Педагогика- Душанбе, «Хумо», 2007 - 448 с.

3. Конуни ЧумхурииТочикистон «Дар бораи маориф» // Ахбори Вазорати маорифи ЧТ - Душанбе, 2003 - 26 с.

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДИДАКТИЧЕСКИХ ИГР В ПРАКТИЧЕСКИХ КЛАССАХ (НАПРИМЕР, ПРЕПОДАВАЯ ПСИХОЛОГИЮ)

Применение дидактических игр на практических занятиях (на примере обучении психологии)

В данной статье рассматривается влияние изучении психологии в формировании личности студентов. Сделано попытка показать методику применения дидактических игр на практических занятиях и их роль в активизации студентов. Важное место при этом занимает становления личностных качеств будущих специалистов.

Ключевые слова: психические процессы, ощущение, чувство, индивидуальные особенности, мышление, память, психологический тест, психическое состояние, логическое мышление, самооценка, саморазвития

USE OF THE DIDACTIC GAMES IN PRACTICAL CLASSES (FOR EXAMPLE, TEACHING

OF PSYCHOLOGY)

This article deals with the impact of the study of psychology in formation the personality of students. An attempt was made to show methods of using didactic games in practical classes and their role in activating students. An important place in this process is the development of the personal quality of future specialists.

Keywords: mental processes, sensation, feelings, individual characteristics, thinking, memory, psychological test, mental states, logical thinking, self-esteem, self-development

Сведение об авторе:

Бобоева Сайёра Бобораджабовна - кандидат педагогических наук, доцент кафедры общественных наук Таджикского государственного университета права, бизнес и политики в г. Худжанд. тел: +992927776097, Е - mail: kpntevan@mail.ru

About the author:

Boboeva Sayora Boboradjabovna - Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor in the Department of Social Sciences of the Tajik State University of Law, Business and Politics in Khujand City. Tel.: (+992)927776097; E-mail: kpntevan@mail.ru

ПРОЯВЛЕНИЯ ИНТЕРЕСА К ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЕ И СПОРТУ В УСЛОВИЯХ СРЕДНИХ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ШКОЛ ПРИЧИНОЙ ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ

Сангинов Б.К

Худжандский государственный университет им. Б.Гафурова

Игра - любимая сфера деятельности школьников. В этом нетрудно убедиться, наблюдая за их поведением в свободной обстановке. Кажется, что бегать, прыгать, кататься и качаться они готовы бесконечно. В то же время нетрудно заметить, что дети по-разному относятся к тем или иным играм. Одни предпочитают коллективную игру в мяч, другие - лазания по канатам и шестам, третьи - метание предмета в цель, четвертые -бег наперегонки и т. д. Это свидетельствует о сложной структуре потребности в игре. Раскрыть её представляется важным как с точки зрения теории, так и практики. Потребность в подражании особенно ярко выражена в раннем детском возрасте. На ней базируется так называемая сила непосредственного призёра - единственный пока известный способ прямого воздействия на подсознание ребёнка. По словам П.В. Симонова, «если бы ребёнок с раннего детства находил вокруг себя примеры только должного, соответствующего нормам поведения, воспитание социально ценной личности перестало бы быть предметом специальных забот» [7, с.43]. В области физического воспитания в качестве объекта для подражания может выступать сам воспитатель, подготовленный ученик, герои фильмов и т. д.

Удовлетворение потребностей в игре и подражании невозможно без специфической «реакции преодоления», открытой И. П. Павловым и названной им рефлексом свободы. Функционирование у ребёнка этой потребности предполагает наличие разнообразия средств удовлетворения. Их отсутствие, выражающееся в принудительном ограничении двигательной активности, сначала как бы стимулирует побуждение к сопротивлению и способствует развитию воли, однако при длительном и чрезмерном принуждении деформирует психику ребёнка и делает его безвольным и послушным. К сожалению, последнее стало типичным случаем в практике воспитательной работы родителей и учителей (3,46). Ущерб наносится двойной: ухудшается способность к приобретению сложных двигательных навыков и способность к самостоятельному накоплению сведений об окружающем мире. Замедляется и физическое развитие школьников.

Чтобы удовлетворить свои двигательные потребности, ребёнок должен обладать определенными умениями, знаниями и игровыми средствами (предметами, снарядами и т. д.). В свою очередь, потребность в вооружённости удовлетворяется в значительной степени путём подражания и с помощью игры. Налицо взаимосвязь потребностей в вооружённости и саморазвитии.

С двигательной активностью ребёнка связаны его жизненные потребности, среди которых особое место занимает экономия сил. По нашему мнению, она выступает регулятором физической нагрузки в игровой деятельности ребёнка. С помощью этого безусловного рефлекса он, попросту озорничая, предохраняет свой организм от физических перегрузок, и его двигательная деятельность протекает преимущественно в аэробном режиме. Физическое перенапряжение, таким образом, становится возможным только в процессе принудительного воздействия.

Одним из основных факторов интереса школьников к физической культуре и спорту в условиях средних общеобразовательных школ является домашнее задание.

Типичным примером самостоятельной работы учащихся является домашнее задание. Без него невозможно обеспечить единство преподавания и самостоятельного учения школьников. Без выполнения домашнего задания полноценно усвоить и запомнить материал, изложенный на уроке, невозможно. Для воспитания школьников оно имеет не менее важное значение, т.к. способствуют формированию у них прилежания, самостоятельности и организации своего внешкольного времени. Одной из важнейших задач предмета «Физическая культура» является содействие внедрению физической культуры в режим дня учащихся.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.