О комплексных мерах по борьбе с туберкулезом в Астане
А. Сегизбаева, С. Курманова, Ж. Турсынбекова
В Республике Казахстан туберкулез также остается одной из наиболее значимых и неотложных проблем здравоохранения. Наступившее с начало 90-х годов ухудшение эпидемиологической ситуации сохраняется как в Казахстане, так и в других странах СНГ Ежегодно туберкулез уносит жизни более 1350 казахстанцев.
В противотуберкулезном диспансере Управления здравоохранения города Астаны принимаются все меры по максимальному обеспечению госпитализацией всех бациллярных больных.
Неоценимое значение имеет укрепление материальной базы противотуберкулезных учреждений. Разработана проектно - сметная документация, нового противотуберкулезного диспансера на 500 коек, ПСД находится на государственной экспертизе. Акиматом города Астаны для усиления деятельности детской противотуберкулезной службы поддержано строительство детского дошкольного учреждения санаторного типа на 240 мест в поселке Коктал-2, а также школы-интерната для инфицированных туберкулезом детей на 150 мест и санаторий для детей на 100 мест.
On complex measures to control tuberculosis in Astana
А. Segizbayeva, S. Kurmanova, J. Tursunbekova
In Republic of Kazakhstan tuberculosis still stays one of the considerable and urgent problems in the sphere of public health.
In beginning 90th years deterioration of epidemic situation preserves in Kazakhstan and other countries of CIS (Concord Independence States).
Annually tuberculosis takes about 1350 lives of Kazakhs.
In antituberculosis clinics takes over all measures to provide with hospital all bacillus patients.
In conclusion, important to mark that only complex interdepartmental approach to decision problems of tuberculosis can improve epidemic situation, because tuberculosis is one of social illness.
УДК 613.95/.96
АЛГАШКЫ КУРС СТУДЕНТТЕР1НЩ ЖАЛПЫ АДАПТАЦИЯЛЫК БЕЙ1МДЕЛУ 1^МК1НД1КТЕР1НЕ
ГИГИЕНАЛЫК Т¥РГЫДАН БАГА БЕРУ
Тулегенова А.М., Шарбаков А.Ж., Сулейменов Б.К.
«Астана медицина университет!» Астана ц.
Адамньщ белг^ ю 8рекетке бешмделу процесс еч алдымен агзаныщ адаптациялык-бешмделу механизмшщ белсендтпмен аныкталып, организ1мнщ вегетативлк керсетмштершщ терю багыттагы езгерютермен сипатталатыны белплк Жогаргы б^м беру мекемелершдеп агзага шамадан артык жYктемелiк экелетш оку багдарламаларыныщ ауырлыгы мен тыгыздыгы жалпы осы б^м ордаларындагы оку жуктемесшщ жогаргы каркындылыгына экелт соктыруда. Мектеп кабыргасынан бiрден жогаргы оку орындарына кабылданган балалар ушш, университет багдарламаларындагы оку кестелершщ тыгыздыгы мен ^рделшт агзаныщ функциональдык мYмкiндiктерiне барынша ауыртпашылык тугызып, оларды оку семестчршщ аягына дешн Yнемi «уакыт жетюпеуштИ» жагдайында емiр CYPуiне мэжбур етуде.
Сонымен катар, жыл бойындагы оку кестелершщ курылымен байланыстагы бейiмделу мYмкiншiлiктерiнiч жогаргы куаттагы езгерiстерi бала агзасындагы 8ртYрлi д8режедегi функциональдык д8режедегi езгерiстерге экелтЫ отандык жэне шет елдiк iзденушi галымдардыщ ечбектершен белгiлi. 9сiресе, бул келтiрiлген психоэмоциональдык жYйелердегi кажушылык немесе шамадан тыс шаршау кубылыстары жогаргы курс студенттерiмен салыстырганда зерттеумен камтылып отырган теменгi курс студенттерiнде айкын сезiлетiндiгi темендегi зерттеу н8тижелерiмен аныкталды.
Сол себептi де, бiздщ зерттеу тобымыз жумыстыч осы белiмiнде кардиодинамикалык керсеткiштер реакциясын зерттеу жэне балалардыч физикалык денсаулык керсеткiштерi мен (Апанасенко 8дiсi бойынша) бейiмделу мYмкiндiк (Баевский 8дiсiмен) д8режелерiн салыстыра отырып, алынган н8тижелерге сараптамалар жYргiздi.
Студент ж8не окушы балалардыч физикалык денсаулык керсетмштерше Г.Л. Апанасенко усынган интегралдык 8дю бойынша, оттегiн тасу жYйесшщ - тыныс алу, жYрек-кантамыр жYйесшщ, сонымен катар, булшык ет жYйесi мен организм дамуыныч Yйлесiмдiлiк керсеткiштерiн ескере курылган балл- дык д8реже аркылы бага берiп, балалардыч функциональдык мYмкiндiктерiн айкындайтын
модификацияланган тэст кемепмен аныщталды. Алынган санды^ ^ортынды баллдар жиыны бойынша автор берген: темен 1 (< = 3), ортадан темен 2 (4-6), орташа 3 (7-11), ортадан жогары 4 (12-15), жогары 5 (16-18) сия^ты балалардыц фуекциональдыщ мYмкiндiктерiн багалау класстарын аныщтау Yшiн ^олданылды.
Сонымен ^атар, алынган статистикалыщ ецдеу н8тижесiнде алынган материалдардан балалардыц физикалыщ ^абылдау цабшетшш децгешнщ 8р топ^а ^атысты орташа м8нi есептелдк Жалпы осы багытта ат^арылган зерттеу жумыстарыныц ^орытындысы бойынша зерттеу ^амтылган балалардыц физикалыщ денсаулыщтарыныц орташа м8н барлыщ топтар Yшiн 5,4±2,3 баллды ^урап, жекеленген топтарда аныщталган керсетюш 8ртYрлi м8ндi керсететiнi аныщталды.
Атап айт^анда, негiзгi топтарды ^урап отырган медициналыщ ж8не Агротехникалыщ университет балаларыныц физикалыщ денсаулыщ м8ндершщ орташа децгей 5,2±2,0 шамасында болып, мектеп баларымен салыстырганда бiршама темен болгандыгы тiркелiндi (5,7±2,5). Бул туста салыстыруга алынып отырган екi жогаргы о^у орнындарындагы керсеткiштiк децгей шамалас болып, ба^ылау тобына Караганда барынша темен шекаралыщ децгейге жуыщ болгандыгы аныщталды. Мундагы ^ыз бала-лар 5,0±2,5 мен ер балалардыц 4,9±1,5 керсетмшшщ «темен» шекарага жа^ындыгы ерекше кецт белуге турарлыщ. Ж8не де бул топтардагы балалардыц физикалыщ денсаулыщ жагдайларыныц саба^ кестелершщ тыгыздыгымен байланыста темендеуi бай^алып, бул шамалардыц ец ^анагаттангысыз «теменп» керсеткiшi (4,6±2,5), а^пан ж8не ерте кектем айларына туспа-тус келетiндiктерi тiркелiндi (сурет 10).
Алынган н8тиженiц меншшт Yлесiн тарату барысында негiзгi топтагы «темен» децгейлiк керсеткiш 59,5% керсетсе, «орташа» децгейлк керсеткiш 35,9% ^урап, осы топтагы балалардыц физикалыщ децгешнщ «жогары» д8режедегi керсеткiшi неб8рi 4,6% мелшердi ^урады.
Ал ба^ылау тобындагы балалардыц физикалыщ даму децгейiнiц «жогары» керсеткш 25,6%, «орташа» даму децгей - 49,2% ^ураса, осы топтагы балалардыц 25,2% гана «теменп» керсетюштк шамага ие болгандыгы аныщталынды.
60
Сурет 10 - Балалардыц физикалыщ денсаулыщ керсеткiштерiнiц зерттеу топтарындагы таралуын салыстыру
Демек, жогаргы сынып о^ушыларыныц физикалыщ денсаулыщ жагдайлары салыстыруга алынып отырган жогаргы о^у орындарыныц алгаш^ы курс студенттерiнiц физикалыщ денсаулыщ керсетюштершен бiршама, атап айт^анда «жогаргы» физикалыщ денсаулыщ тобындагы балалардыц саны 21% шамага жогары екендт аныщталды ж8не алынган шамалар топаралыщ салыстыру н8тижесшщ жогаргы статистикалыщ айырмашылыгын керсеттi.
Балалардыц физикалыщ денсаулыщ децгейiнiц керсеткiштерi балалардыц жасы мен жынысына байланысты болып келетЫ белгiлi. Барлыщ жас-жыныс топтарыныц iшiнде статистикалыщ м8нi бар физикалыщ денсаулыщ децгейiнiц ец жогаргы керсеткш (Р< 0,05) жогаргы сынып о^ушыларында, ягни,ягни 16-17 жастагы балалар тобында бай^алды. Физикалыщ денсаулыщ децгейлерi туралы алынган м8лiметтердi негiзгi ж8не ба^ылау топтары арасында салыстырмалы тYPде белуде «темен» м8ндер студент жастар арасында, 8аресе ^ыз балаларда кебiрек аныщталыпал жогаргы сынып мектеп о^ушылары арасында, улдар ж8не ^ыздар топтарында бiрдей сенiмдi тYPде (Р<0,05) бiрдей жагдайда «жогары» болды.
Студент жастар ж8не о^ушы балалар организмiнiц жалпы бешмделу потенциалы (БП) Баевский T8сiлi бойынша аныщталды. Осы т8сiлге с8йкес «бешмделу потенциалын» агза бойындагы
физиологиялык жYйелердщ функционалдык белсендiлiгiн аныктау Yшiн гана емес, сонымен катар организмнщ жача ортага байланысты езiн-езi реттеуi немесе езiн-езi реттеу механизмдершщ сырткы орта факторларымен байланыс барысындагы езгеру диапазонын сипаттайтын керсеткiш деп таныган дурыс.
Жогарыдагы келтiрiлген деректерге с8йкес студент балалардыч физикалык денсаулыгы алгашкы курс барысында айтарлыктай темен д8режеде болатындыктан, бейiмделу потенциалын сараптау барлык топтарда бiрдей «улдар» ж8не «кыздар» арасында салыстырыла отырылып сарапталды. Бул туста балалардыч бейiмделу д8режесш аныкталган шамалардыч келемiне карай жктелшдк Канагаттанарлык бейiмделу - 2,1 балл ж8не одан темен; бейiмделу механизмдершщ зорыгуы - 2.113.20 балл; канагаттангысыз бейiмделу - 3,21 - 4,3 балл; бешмделудщ Y3iлуi - 4,30 балл ж8не одан жогары жагдайды тiркелiндi.
Бiздiч жYргiзген зерттеулерiмiзде калыпты жагдайдагы ер балалардыч барлык жас категория-ларында кыз балаларга караганда тамыр согысыныч баяулау келелш байкалды (кесте 11).
АКК бастапкы керсеткiштердiч сараптамасы, оныч барлык курамыныч жас ескен сайын улгаятындыгын керсетп. Теменгi кестеде керсетiлгендей, 18 жасар кыз балаларда СКК мен ДКК 108,6±2,07 ж8не 72,4±1,33 мм.сн.баг керсетп, ал ер балаларда соган с8йкес 113,6±2,69 ж8не 77,6±1,61 мм.сн.баг. ал 19 ж8не 20 жастагы студент жастарда сочгы керсеткiштердiч соган с8йкес 4,3 пен 1,5% кыз балаларда 3,5 ж8не 4,6% ер балаларда кетертгендИ байкалды. Мунда, АКК кетерiлуi оку жYктемесiнiч 8серiнен ж8не жалпы жYрек-кантамыр жYйесi жумысына байланысты деп ойлауга болады. 18-19 жастардагы ул балалардыч ПКК нормада орташа алганда 37,7±1,66-тен 40,8±1,25 мм. сн. баг-на дейiн толкыды, ал кыз балаларда бул керсетмшлч айтарлыктай езгерiсi байкалмады.
Кесте - 11 жастагы студент балалардыч кардиогемодинамикалык керсеткiштерi
№ ЖКТ керсеткiштерi Кыздар ¥лдар
1 1 мин. ЖСС 81,0±2,73 74,1±1,59
2 САКК мм.рт.ст. 108,6±2,07 113,6±2,69
3 ДАКК, мм.рт.ст. 72,4±1,33 77,6±1,61
4 ПКК мм.рт.ст. 38,7±0,83 37,7±1,66
5 СКК мм.рт.ст. 79,6±1,47 81,5±2,17
6 СК, мл 76,4±0,71 83,8±1,88
7 м;к, л 5,5±0,21 5,9±0,16
Салыстырмалы тYPде жылдыч калыптагы кYндерiнде 8ртYPлi жас категориаларындагы студент балалардыч жYрек-кантамыр жYйесi реттеу механизмiнiч динамикасын керсететш кыз балалардагы СКК варибельдiлiк 6% курады, ал ул балаларда - 3,2% болды.. Бiз жYргiзген жYректен кан лактырылуын зерттеу СК мен КМК дечгейiнiч жас ж8не жыныс ерекшелiгiне т8уелдi болып келетiнiн керсетп. 18 жаста кыз балаларга караганда улдарды СК бiркатар жогары болып келетiндiгi байкалды. Жас кезечдерi бойынша 18 жастагы ер балаларда 83,8±1,88 мл -га дейiн жогарылады (жогарылау10%, р<0,001) , ал кыз балалрда 76,4±0,71 мл дейiн (9%, р<0,2) ягни, миокардтыч жиырылу касиетiнiч жYктемелiлiгi ер балаларда айкынырак бiлiндi. Жас улгайган сайын кыз баларда МКК азайгандыгы байкалды, мYмкiн ол ТСЖ азаюына байланысты шыгар 10,9%. Осы жас категорияларындагы ер балаларда МКК дечгейi СК улгаюына байланысты (10,0%, р <0,01) улгайгандыгы ж8не бакылаудагы кыз балалардагы езгерiске караганда ТСЖ бiркатар темендегенi байкалды.
ЖКТЖ керсеткштер^ч негiзгi езгеруi алгашкы курс студенттерi арасында айкынырак сезiлуiмен байланысты, бешмделу реакцияларыныч Yлгiсiн зерттеудi негiзгi топтагы 19 жастагы ер балалар арасында жYргiздiк, оныч н8тижесiнде 19 жастагы окушылары арасында ете кYPделi функционалдык жYктеме байкалды (кесте 12).
Кесте - 19 жастагы студент балалардыч кардиогемодинамикалык керсеткiштерi
№ ж;т керсеткiштерi Кыздар ¥лдар
1 1 мин. ЖСС 84,0±2,73 78,1±1,23
2 САКК мм.рт.ст. 110,4±2,07 118,4±1,86
3 ДАКК, мм.рт.ст. 76,5±1,22 82,2±1,52
4 ПКК мм.рт.ст. 40,7±0,63 39,4±1,35
5 СКК мм.рт.ст. 80,6±1,41 84,5±1,73
6 СК, мл 79,4±0,43 85,7±1,64
7 м;к, л 5,8±0,31 6,1±0,21
Кердо реакциясы бойынша непзп топтагы студенттер арасында норматониктер 32,2 ^арсы 21,0% ягни, 18,6% кем болды. Гипертониктер соган сэйкес 23,5 ^арсы 37,4% болып, 59,1 %,-га жогары болды, гипотониктер 33,7 ^арсы 37,4% болып 27,8%, -га темен болды. Бас^а реакциялар 10,9 ^арсы 17,3%, 63,2% -га жогары болды (сурет 11).
40 35 30
25 20 15 10 5
нормотониктер гипертониктер гипотониктер баска реакциялар Бакылау тобы I- Непзп топ
Сурет 11 - Алгаш^ы курс студенттершщ студенттердщ Кердо реакциясы бойынша алынган ЖКЖ функционалдыщ жагдайыныц салыстырмалы сипаты
Барлыщ тацдамада бешмделу потенциалыныц (БП) орташа м8нi 18 жастагы ^ыз балаларда 2,66±0,50 болса, осы жастагы ул балаларда 2,50±0,32 болды. Ал 19 жастагыларда орташа алганда ^ыз балаларда 2,78±0,47 болса, ер балаларда 2,83±0,52, ягни, бул топтагы балаларда бейiмделу механизмдерЫщ зорыгуыныц бар екендтне кез жетюзем1з. Зерттеумен ^амтылган балалар арасындагы функционалдыщ жагдайдыц осындай децгей 18 жастагы ер балалардыц 79,4% мелшерiнде аныщталса, ал 16,2% балаларда гана бул жYЙенiц ^анагаттанарлыщ бейiмделушамасы бай^алды. Ал 18 жастагы ^ыз балаларда бул керсетюштер ул балалармен салыстырганда айтарлыщтай басымдылыщта болып, бул топтагы ^ыздардыц функционалдыщ бейiмделу мYмкiндiктерiнiц темендеуi бай^алган. Бул топтагы ^анагаттанарлыщ беймделушщ жогаргы дэрежес тек 12,4% балада гана аныщталганы тiркелiнген. Ягни, ^ыз балаларда беймделу механизмшщ зорыгуы ул балалармен салыстырганда анагурлым ^ар^ындылыщта болатындыгы тiркелiнген
Корыта келгенде, студент жастардыц денсаулыщ жагдайы, кебiнесе физикалыщ денсаулыщтыц «орта» жэне «темен» децгеймен сипатталады жэне оныц iшiнде алгаш^ы курс студенттерi арасында «ул» жэне «^ыздар» топтарында бiрдей бул керсетюштщ темендеу тенденциясы бай^алады. Бейiмделу механизмшщ зорыгуыныц керсетюштер^ 8сiресе жогаргы о^у орындарындагы алгаш^ы курс студенттерi арасында тiркелiнiп отырган бул н8тижелердiц организмнiц функционалдыщ ^оры тау-сылып, бейiмделу механизмдер ^оры финалу нYктесiне келген, белгiлi кезецде ягни, жалпы мYмкiндiк эбден азайганда патологиялыщ процесстер басталып, белгiлi жас кезецше тэн аурулар дамуына мYмкiндiк туындатып отырган керсететiн мацызды керсетюш екенiн аныщтап бердi.
Эдебиет
1. Неменко Б.А., Оспанова Г.К. Гигиена детей и подростков. О^улыщ. Алматы, 2007. - 344б.
2. Онищенко Г.Г. Социально-гигиенические проблемы состояния здоровья детей и подростков. // Гигиена и санитария. - 2001. - № 5. - 3-11б.
3. Яковлев Б.П., Литовченок О.В. Психофизиологическая характеристика уровня работоспособности студентов // Гигиена и санитария - 2008. - №1. - 60-63б.
4. Безруких М. М. Возрастные особенности физиологических систем подростков. М., 1989. - 249-254б.
5. Тупицын И.О. Возрастная динамика и адаптационные изменения сердечно-сосудистой системы школьников. - Москва, 1985. - 43 б.
6. Зорина И. Г. Особенности психофизиологического статуса школьников, обучающихся в учебных заведениях разных типов. //Гигиена и санитария - 2008. - №3. - 75-77б.
Алгашкы курс студенттершщ жалпы адаптациялык бешмделу мYмкiндiктерiне
гигиеналык тургыдан бага беру
Тулегенова А.М., Шарбаков А.Ж., Сулейменов Б.К.
Бул макалада жогаргы оку орындарында бiлiм алып жаткан алгашкы курс студенттершщ жалпы адаптациялык бешмделу мYмкiндiктерiне гигиеналык тургыдан бага бердк. Сондай ак алгашкы курс студенттерi мен окушылардьщ физикалык дамуы мен денсаулык жагдайыньщ салыстыру м8лiметтерi келлртген.
Гигиеническая оценка общих адаптационных возможностей студентов первых курсов к обучающимся факторам
Тулегенова А.М., Шарбаков А.Ж., Сулейменов Б.К.
В данной статье представлены материалы по развитию адаптационных механизмов у студентов первых курсов. Приведены результаты исследований по физическому развитию и состоянию здоровья в сравнении студентов первых курсов и школьников.
Hygenic assessment to general adaptable possibilities of students of the first courses Tulegenova
A.M.,Sharbacov A.Zh.,Suleymenov B. K.
This article presents data on development of adaptable mechanisms among students of the first courses. The results of researches on physical development and state of health are given in comparison of students of the first courses and school students.
УДК 61:001.32;61:659.1
ПРОБЛЕМЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПМСП АСТАНЫ
А. Сегизбаева, С. Курманова, Ж. Турсынбекова Управление здравоохранения города Астаны
Вряд ли найдется другая профессия как медицина, где столь много всяких правил, наставлений, инструкции, законов, определяющие особенности поведения врачей с больными, их родственниками, врачей между собой, требований к моральным, интеллектуальным, профессиональным и другим личным качествам врача [1].
Вопросы по усилению профилактической направленности медицинской помощи, снижению материнской и младенческой смертности, повышению качества и доступности медицинской помощи населению, борьбе с туберкулезом и онкологической заболеваемостью, повышению квалификации медицинских кадров постоянно находятся на контроле Управления здравоохранения города Астаны.
В Астане отмечается ежегодный интенсивный прирост населения. Высокий уровень миграции населения, связанный со столичным статусом города, обусловливающий высокую нагрузку на участковую сеть является одним из нерешенных проблем. Перегрузка ПМСП составляет в среднем от 2 до 4,5 раз. Наблюдается значительный отток кадров из городской системы здравоохранения в республиканские клиники.
Выявляется разница в показателях официальной и фактической статистики. Так, численность населения по данным Управления статистики составляет - 737651 человек, тогда как в городе проживает 824338 человек по данным осенней переписи населения 2011 г, проведенной ПМСП.
Миграционные проблемы, также как внутренние, так и внешние, влияют на общие показатели системы здравоохранения города. В результате, получается несоответствие плановой и фактической мощности организации ПМСП.
Особенно выраженная перегрузка наблюдается в студенческой поликлинике. Приток студентов только за 2011 год составил 8645 человек. Общее количество студентов ВУЗов составило 47998, из которых 18026 иногородних, а 645 иностранцев. Со студентами колледжей и лицеев численность студентов, прикрепленных к данной поликлинике составляет 58225 человек.
Также имеется дефицит площадей старых поликлиник (ГП № 1, 2, 3 и 6) и врачебных амбулаторий на окраинах города. Нетиповые приспособленные здания поликлиник и центров ПМСП, на окраинах города.